News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Yleinen esittäytymisketju

Started by Pöllämystynyt, 04.01.2009, 03:15:31

Previous topic - Next topic

Aym

Englannissa asuva, historian ja kulttuurintutkimuksen opiskelija esittäytyy. Olen naispuolinen ja parisuhteessa aasialaisen miehen kanssa.

Alan puolesta olen kiinnostunut kansainvaelluksesta ja (alallani kylläkin epämuodikkaista) synkähkoistä sivilisaatioteorioista. Olen pidempään käynyt tällä foorumilla, saadakseni lähinnä vastapainoa yliopistoni tarjoamalle opille. En kannata mitään puoluetta, mutta nykyisessä asuinmaassani koen konservatiivit omaa ajattelutapaani vastaaviksi.

Näille sivustoille eksyin etsiessäni suomalaisten mielipiteitä ulkomaiden lähiomellakoista. Olen asunut muutama vuosi sitten ranskalaisessa "banlieussa" ja pidän itseäni lähiomeiningin eksperttinä. Tunnen ihmisiä monesta eri maasta, kulttuurista ja uskonnosta, enkä ole erityisemmin suvaitsematon, paitsi silloin kun ihmiset alkavat toteuttaa oman viiteryhmänsä negatiivisimpia stereotypioita. Yllättävän moni tuntuu näin nykyään tekevän.

svobo

Tervetuloa Aym. Sinulla varmaan riittää asiapohjaisia ja ammattimaisempia näkökantoja näihin monikulttuurisuuskysymyksiin, täällä kun mennään välillä vähän foliohattulinjalla.
"Eilen paluumatkalle Irakiin lähteneillä mieli muuttunut kun olivat nähneet Helsingin. Aikovat palata Saarijärvelle päästäkseen Helsinkiin."
Jani Ilola (@i_lo_la) December 10, 2015

Kari Kinnunen

Quote from: Aym on 25.05.2009, 00:33:38
omellakoista. Olen asunut muutama vuosi sitten ranskalaisessa "banlieussa" ja pidän itseäni lähiomeiningin eksperttinä. Tunnen ihmisiä monesta eri maasta, kulttuurista ja uskonnosta, enkä ole erityisemmin suvaitsematon, paitsi silloin kun ihmiset alkavat toteuttaa oman viiteryhmänsä negatiivisimpia stereotypioita. Yllättävän moni tuntuu näin nykyään tekevän.

Tervetuloa. Sinulla on varmastikin paljonkin annettavaa tälle foorumille.

Lettunen

Tässä jotain faktaa

Ikä: 35
Asuinpaikka: Helsinki, monikulttuurista nauttiva lähiö
Työpaikka: kirvesmies
Siviilisääty: perheellinen
Etninen tausta: Pohjalais-karjalainen
Uskonto: buddhalaisuudesta kiinnostunut, ei kuulu kirkkoon

En ollut oikeastaan nuorena juuri mitään mieltä maahanmuutosta ja sen lieveilmiöistä. Olen kuitenkin aina ollut isänmaallinen ihminen, koska jo skidinä sain kunnian kuulla vaarin sotajuttuja. Aloin todenteolla nuivistumaan moku-kokemuksien myötä. Somalit veivat 90-luvun lopulla kaverini kännykän + saman ryhmän tekosista sai muutenkin aikoinaan lukea suunnilleen joka päivä lehdestä. Eräs asia mikä erityisen paljon ärsyttää: Naapuritalon rikastajat ovat asuneet Suomessa vuosikausia, mutta edelleen heitellään roskat parvekkeelta alas välittämättä naapurien valituksista.

2005 olin 1/2 vuotta Saksassa Hampurissa töissä. Siellä olin yhdellä työmaalla jossain Turkkilais -alueella, ja meininki oli levotonta. Eräs kokemus oli nähdä hippikommarien, anarkistien ja maahanmuuttajien mielenosoitus riehumista "rauhan" puolesta.

Vastustan nykyisen kaltaista holtitonta maahanmuuttoa sekä muslimien (laajaa) maahanmuuttoa. Viimeksi mainitusta monet ovat varmaan eri mieltä, mutta se on mielestäni ainoa keino, ettei Suomi ole 100 vuoden päästä islamilainen valtio. Työhön saa tietenkin tulla. En kuitenkaan pidä itseäni erityisen suvaitsemattomana, lomalla tulee matkusteltua paljon ja mielestäni maapallolla on paljon hienoja ihmisiä. Pitää vain olla tarkkana ketä maatamme tulevaisuudessa rakentaa.

Onneksi löytyi tämä foorumi, joka on antanut pientä toivonkipinää suomalaisuuden säilymisen puolesta. Ennen luulin olevani yksin. Mielummin luen foorumia, koska olen niin huono kirjoittamaan.

Slut
"Minulle poloiselle pää on tuskin muuta varten tarkoitettu kuin voidakseni niistää nenäni.." -Antti Tykinvalaja  /Mikael Karvajalka

PetteriPunakuono

Tuore palstalla...
Tavallinen media-alalla itsenäisissä tehtävissä työskentelevä 37v mies Erkon lasimonoliitista. En ole aiemmin ollut erityisemmin kiinnostunut politiikasta. Saskan ja stallarin itsensä ja koko media-alan nolaaminen Pressiklubilla herätti kiinnostuksen Halla-ahoa ja Hommaa kohtaa.

Itsellä löytyy suoraa kosketuspintaa maahanmuuttoasioista. Lasteni pihapiiriä ja koulua terrotisoi pari arabi- ja albaanilasta joiden vanhemmat kaivavat rasistikortin saman tien esiin kun näiden kulttuurinrikastajien käytökseen yritetään puuttua. Lisäksi olen asunut pitkän aikaa amerikkalaisessa suurkaupungissa "köyhällä" aluella, joten kokemusta ghettoutumisesta ja sen lieveilmiöistä löytyy.

En pidä kusipäistä heidän ihonväristään, sosiaalisesta asemastaan tai uskonnostaan riippumatta. Vastustan kusipäisyyttä jota nykyinen maahanmuuttopolitiikkamme edustaa. Lisäksi kirkon ja uskovaisten yleensä imelä kaksinaamaisuus saa minussa aikaan allergisia reaktioita.

Aion ensimmäistä kertaa elämässäni äänestää tulevissa vaaleissa. Tosin ensimmäistä kertaa tarjolla on ehdokas jonka katson olevan ääneni arvoinen (se ei todellakaan ole Soini). Todennäköisesti äänestän myös tulevaisuudessa jos sopiva ehdokas löytyy. Mittani vallalla olevaan suomalaiseen vieraanvaraisuuteen on tullut täyteen.

Roger & out!

maitotyttö

Tervetuloa palstalle Lettunen ja Punakuono! Kirjoittakaa ihmeessä mietteitänne ja havaintojanne ja ennen kaikkea olkaa aktiivisia myös muilla palstoilla ja tosielämässä.

Pertti I. Kinnas

Synnyin 60-luvulla DDR-tyyliseen lähiöön, jossa piha-alueet oli asvaltoitu parkkipaikoiksi ja kaikki talomme 57 lasta juoksivat kilpaa niiden kahden kalpean männyn ympärillä, joita ei oltu huomattu kaataa. En ollut vikapää elinolosuhteiden heikentymiseen maaseudulla, mutta savokarjalaisten konsentroituminen tiiviiksi lähiömassaksi tuntui kipuna myös omassa rectuksessani. Tämä johti siihen, että ajatusmaailmani lipui hiljalleen kohti sosiaalifasismia. Jos yhteiskunta maksaa viulusi, niin älä paiskaa sitä seinään. Jos lapsesi koulutetaan ilmaiseksi, älä yllytä heitä riehumaan koulussa. Et cetera.
Joskus 80-luvun lopulla tutustuin naiseen, joka oli muuttanut Ruotsiin ja työskenteli pakolaisnuorten parissa. Hänellä oli oma neljän teinipojan ryhmänsä ja hulppeat puitteet; Chevrolet-paku, stereot, tv:t, videot, fillarit ja 1500 kruunua hupirahaa per päivä. Ikävä kyllä, pojat edustivat arabikulttuuria, joka velvoitti heidät särkemään ja varastamaan laitteita, haistattamaan vattua tuolle sinisilmäiselle holhoojalle ja kaikki siksi, ettei hän vääräuskoisena naisena ollut heille edes torakan arvoinen. Kotonakaan ei mennyt hyvin - iranilainen miesystävä oli jättänyt sankarittaremme viiden vuoden yhteiselon jälkeen tavattuaan oikeauskoisen arabinaisen. No, olihan Persian poika kouluttanut itsensä valmiiksi, eikä hänellä ollut enää pakottavaa tarvetta hyödyntää kahdella jalalla kulkevaa hybridiä - kirkkovenettä ja lompakkoa. Tarvitseeko edes mainita, että kyseinen naisintellektuelli oli edelleen kaikesta huolimatta raivoisa mamu & moku-toteemi !?
Kun Mauno Koivisto esikuntineen halusi tuottaa maahamme runsain mitoin venäläisiä heroinisteja ja somalilaisia merirosvoja, hän keksi oivallisen tavan verbalisoida paskan kullaksi. Inkeriläinenhän on melkein suomalainen, sillä 70 vuotta ajastaikaa Inkeri kuului Suomeen. Somalilainenhan on melkein suomalainen, kun sanoissa on vain se yhden u:n ero.
U niinkuin Uuno.

Äänestäjä

Quote from: Aym on 25.05.2009, 00:33:38
Englannissa asuva, historian ja kulttuurintutkimuksen opiskelija esittäytyy. Olen naispuolinen ja parisuhteessa aasialaisen miehen kanssa.

Alan puolesta olen kiinnostunut kansainvaelluksesta ja (alallani kylläkin epämuodikkaista) synkähkoistä sivilisaatioteorioista. Olen pidempään käynyt tällä foorumilla, saadakseni lähinnä vastapainoa yliopistoni tarjoamalle opille. En kannata mitään puoluetta, mutta nykyisessä asuinmaassani koen konservatiivit omaa ajattelutapaani vastaaviksi.

Näille sivustoille eksyin etsiessäni suomalaisten mielipiteitä ulkomaiden lähiomellakoista. Olen asunut muutama vuosi sitten ranskalaisessa "banlieussa" ja pidän itseäni lähiomeiningin eksperttinä. Tunnen ihmisiä monesta eri maasta, kulttuurista ja uskonnosta, enkä ole erityisemmin suvaitsematon, paitsi silloin kun ihmiset alkavat toteuttaa oman viiteryhmänsä negatiivisimpia stereotypioita. Yllättävän moni tuntuu näin nykyään tekevän.

Tervetuloa. Hienoa saada lisää naisnäkökulmaa ja erittäin kansainvälistä sellaista. Toivottavasti osallistut jatkossa keskusteluun.
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."
"Our lives begin to end the day we become silent about things that matter."-Martin Luther King, Jr.
Howler monkeys are the loudest monkeys. Their deep, howling calls can be heard more than 5 kilometers

Äänestäjä

Quote from: Lettunen on 25.05.2009, 19:03:10
Tässä jotain faktaa

Ikä: 35
Asuinpaikka: Helsinki, monikulttuurista nauttiva lähiö
Työpaikka: kirvesmies
Siviilisääty: perheellinen
Etninen tausta: Pohjalais-karjalainen
Uskonto: buddhalaisuudesta kiinnostunut, ei kuulu kirkkoon

En ollut oikeastaan nuorena juuri mitään mieltä maahanmuutosta ja sen lieveilmiöistä. Olen kuitenkin aina ollut isänmaallinen ihminen, koska jo skidinä sain kunnian kuulla vaarin sotajuttuja. Aloin todenteolla nuivistumaan moku-kokemuksien myötä. Somalit veivat 90-luvun lopulla kaverini kännykän + saman ryhmän tekosista sai muutenkin aikoinaan lukea suunnilleen joka päivä lehdestä. Eräs asia mikä erityisen paljon ärsyttää: Naapuritalon rikastajat ovat asuneet Suomessa vuosikausia, mutta edelleen heitellään roskat parvekkeelta alas välittämättä naapurien valituksista.

2005 olin 1/2 vuotta Saksassa Hampurissa töissä. Siellä olin yhdellä työmaalla jossain Turkkilais -alueella, ja meininki oli levotonta. Eräs kokemus oli nähdä hippikommarien, anarkistien ja maahanmuuttajien mielenosoitus riehumista "rauhan" puolesta.

Vastustan nykyisen kaltaista holtitonta maahanmuuttoa sekä muslimien (laajaa) maahanmuuttoa. Viimeksi mainitusta monet ovat varmaan eri mieltä, mutta se on mielestäni ainoa keino, ettei Suomi ole 100 vuoden päästä islamilainen valtio. Työhön saa tietenkin tulla. En kuitenkaan pidä itseäni erityisen suvaitsemattomana, lomalla tulee matkusteltua paljon ja mielestäni maapallolla on paljon hienoja ihmisiä. Pitää vain olla tarkkana ketä maatamme tulevaisuudessa rakentaa.

Onneksi löytyi tämä foorumi, joka on antanut pientä toivonkipinää suomalaisuuden säilymisen puolesta. Ennen luulin olevani yksin. Mielummin luen foorumia, koska olen niin huono kirjoittamaan.

Slut

Älä ole liian vaatimaton. Ihan asiaa kirjoitat.

Hyvä lukea Halla-ahon ja muiden tohtorien sepustuksia, mutta Hommalle on hyödyksi että täällä on mahdollisimman erilaisia kirjoittajia, jotta mielipiteet eivät uraudu samantyyppiseksi liturgiaksi.
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."
"Our lives begin to end the day we become silent about things that matter."-Martin Luther King, Jr.
Howler monkeys are the loudest monkeys. Their deep, howling calls can be heard more than 5 kilometers

Äänestäjä

Quote from: PetteriPunakuono on 27.05.2009, 08:47:23
Tuore palstalla...
Tavallinen media-alalla itsenäisissä tehtävissä työskentelevä 37v mies Erkon lasimonoliitista. En ole aiemmin ollut erityisemmin kiinnostunut politiikasta. Saskan ja stallarin itsensä ja koko media-alan nolaaminen Pressiklubilla herätti kiinnostuksen Halla-ahoa ja Hommaa kohtaa.

Itsellä löytyy suoraa kosketuspintaa maahanmuuttoasioista. Lasteni pihapiiriä ja koulua terrotisoi pari arabi- ja albaanilasta joiden vanhemmat kaivavat rasistikortin saman tien esiin kun näiden kulttuurinrikastajien käytökseen yritetään puuttua. Lisäksi olen asunut pitkän aikaa amerikkalaisessa suurkaupungissa "köyhällä" aluella, joten kokemusta ghettoutumisesta ja sen lieveilmiöistä löytyy.

En pidä kusipäistä heidän ihonväristään, sosiaalisesta asemastaan tai uskonnostaan riippumatta. Vastustan kusipäisyyttä jota nykyinen maahanmuuttopolitiikkamme edustaa. Lisäksi kirkon ja uskovaisten yleensä imelä kaksinaamaisuus saa minussa aikaan allergisia reaktioita.

Aion ensimmäistä kertaa elämässäni äänestää tulevissa vaaleissa. Tosin ensimmäistä kertaa tarjolla on ehdokas jonka katson olevan ääneni arvoinen (se ei todellakaan ole Soini). Todennäköisesti äänestän myös tulevaisuudessa jos sopiva ehdokas löytyy. Mittani vallalla olevaan suomalaiseen vieraanvaraisuuteen on tullut täyteen.

Roger & out!

En ole täällä kauaa kirjoitellut enkä vielä koe itseäni varsinaisesti 'hommalaiseksi', mutta näköjään tässä nyt sitten toivottelen tervetulleeksi muita. Johtunee siitä että olen päättänyt pistää peliin omaa aikaani tehdäkseni maahanmuuttopolitiikkaa arvostelevia ehdokkaita tunnetuksi eri tavoin. Eli tarkoitus on yrittää olla tavallista aktiivisempi nämä viime päivät ennen vaaleja eri tavoin, vaikken kenenkään viralliseen vaalikoneistoon kuulukaan.

On ilo huomata että kaltaisiani 'ihan tavallisia' ihmisiä elämän eri osa-alueilta tulee mukaan käytännössä päivittäin, ja tiedän että lukijamäärät ovat vieläkin suurempia. Uskon itse internetin voimaan demokratian edistäjänä/varmistajana ja seuraan tätä koko tilannetta myös siitä mielenkiinnosta.

Hienoa että mukaan tulee porukkaa myös ihan sieltä mokutuksen sydämestä;) Kaikki toivo ei ole heitetty. Tuhkasta voi vielä nousta Fenix lintu;)

Miniluv

Mainostetaan nyt sitäkin, että kyllä sinne Profiilin kohtaan sukupuoli saa vapaasti laittaa sen tiedon. Luulenpa, että tuon kohdan ujostelun takia meillä on kuva miehisemmästä Hommasta kuin mitä tämä oikeasti onkaan :)
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Juha J.

Moro kaikille.

Viimein rekkasin tänne sisään. Toivottavasti ehdin osallistua keskusteluun ja seurata palstaa enemmänkin.

Mukava nähdä, että rähmis on täällä. Olen crazyjay Jippiin foorumilta, siellä jonniinverran "back in the day" kommunikoimme. Siitä on jo toista vuotta aikaa.

Eipä tässä kummempia. Viimeiset 8 kuukautta ovat olleet aivan mieltäkääntävää aikaa. Olen lukenut JHA:n blogia n. 4 vuotta ja "ulostulon" aiheuttama ryöpytys on shokeerannut. Kuten on myös viimeisten kuukausien aikana todentunut demokratian hidas alasajo.

Internet on todellinen uhka "konsensukselle" tai miksi sitä ikinä halutaankaan kutsua. En usko salaliittoihin, mutta hitaat itseohjautuvat valtavoimat vain näyttävät vyöryttävän vapaan sanan kielen kahlitsemista.  

Eurovaali-äänestys on meneillään ja seuraan kevyesti, vaikka lampaaksi kutsuttaisiin, JHA:n suositusta äänestää Sampo Terhoa. Pakko relata jossakin vaiheessa. Paine on niin kova.
e. ah. En tätä ketjua löytänyt.  ;)
Chillax mothafuckas. Toimitaan järkevästi.

ajuha

näinkö se alkaa, puhdistautuminen, ja ehkä hyväksytyksi tuleminen?

ikä:45, miäs
perheelinen, kolme tyttyä, vaimoke 17 vuotta minua sietänyt lääketieteenlis. (väit)
itse: lukion jälkeen lähes kaikki meni reisille, mutta opin kerralla.
jyskälän yli-ihmistenopisto (en väit.). atk on ala.

j. halla-ahon järkevä, perusteltu ,kärkevä kritiikki maahanmuuttopolitiikkaa kohtaan, laittoi lukemaan koko uppoavan lännen, ja siitä oli helppo pudotus? homman lähes mustiin vesiin.

Jack

Yksilönä en katso tarpeelliseksi sen kummemmin esitellä itseäni, ja jos esittelisin kaikki poliittiset ideani, juttua ei jaksaisi lukea kukaan. Määrittelen siis yhteiskunnallisia ajatuksiani hieman eri tavalla vertaamalla niitä muutamien poliittisten ryhmien periaatteisiin.

Vaikka en mielelläni sijoitakaan itseäni oikeisto-vasemmisto -akselille, on kai myönnettävä, että olen ollut aina poliittisesti enemmän keskiviivan oikealla kuin vasemmalla puolella. Poliittisen "toimintani" alkuaikoina olin suorastaan fanaattinen kommunismin ja yleensä vasemmistolaisuuden vastustaja, mutta ajat muuttuivat ja oma ajattelunikin kehittyi. Poliittiset näkemykseni ovat jonkin verran lieventyneet, mutta mitään vasemmistolaista minusta ei ole tullut eikä tule. Tällä hetkellä en oikein katso sopivani mihinkään valmiiseen poliittiseen lokeroon.

Jos pitäisi valita eri asioita eri poliittisten puolueiden ja ryhmien ohjelmista, luettelosta voisi tulla tämän tyyppinen.

Kokoomukselta ja muilta oikeistopuolueilta ottaisin markkinatalouden ja sananvapauden ja muiden ns. länsimaisten arvojen kannattamisen. Oikeistopuolueiden edustaman vahvan valtion ja järjestysvallan tukemisen jättäisin ottamatta. Länsimaat ovat mielestäni muuttumassa "epäilyn ja kontrollin yhteiskunniksi", joissa on niin paljon pikkutarkkoja sääntöjä, että kaikkia niitä on käytännössä mahdotonta noudattaa. Ihmiset eivät yksinkertaisesti tiedä ja muista jokaista lakia. Nyky-yhteiskunnissa järjestysvalta tarkkailee valvontakameroiden ja muiden teknisten laitteiden avulla ihmisiä heidän arkisissa  askareissaan ja jakelee rangaistuksia monesti täysin mitättömistä näennäisistä "rikoksista". Järjestysvalta itse on tämän kehityksen myötä noussut puolijumalan asemaan. Vapauden ja tasa-arvon kannattajana en pidä tällaisesta kehityksestä.  

SDP:ltä en oikein keksisi mitään valittavaa ellei sitten joidenkin puolueen kannattajien kohdalla esiintyvää skeptisyyttä järjestysvallan ylenpalttista mahtia kohtaan. SDP:n kannattamat valtioholhouksen ja korkean verotuksen ideat jättäisin ottamatta.

Jyrkemmän linjan vasemmistolaisilta ja anarkisteilta ottaisin kriittisyyden poliisia kohtaan sekä annoksen kapinallista "vaihtoehtomeininkiä" ja poikkeavuuden suvaitsemista ja ehkä vähän eläinoikeusjuttujakin. Vasemmistolaiseen talousajatteluun korkeine veroineen ja kommunismeineen ja kollektiivijuttuineen en koskisi tikullakaan. En kannata joka asiaan määräysvaltaansa ulottavaa valtiota.

Kristillisdemokraateilta ottaisin kristillisiä perusarvoja ja perhearvoja sopivan määrän. En kuitenkaan ottaisi puolueen yletöntä valtiovalta- kuri-, järjestys-, sääntely- ja poliisimyönteisyyttä.  

Vihreiltä en kovin paljon otettavaa löytäisi, mutta ehkä jotain rantojensuojelua ja erämaiden suojelua ja muuta tämän tyyppistä voisin ottaa. Vihreiden köyhiä maalaisia kurjistavaan vero- ja maksumeininkiin en koskisi. En myöskään ottaisi vihreiden tiukkoja ase-, auto- ym. rajoituksia enkä liikkeessä vallitsevaa kontrolliajattelua.

Libertaristeilta ottaisin vapausajattelun keskeisen säännön eli sen, että ihmisillä pitää olla vapaus päättää omista asioistaan. Libertaristeilta kelpaisi myös sananvapauden ja yleensä kaikenlaisen vapauden ja suvaitsevaisuuden kannattaminen sekä ajatus valtion minimoimisesta. Libertaristien huuhaa-ideoita yksityisistä armeijoista ja maanomistajien lainsäädäntöoikeudesta ja muusta tämän tyyppisestä en ottaisi.  

Maahanmuuttokriittisiltä valitsisin idean siitä, että Suomeen ei ole järkeä ottaa suurta määrää ihmisiä maista, joissa elämä ja kulttuuri ja uskonto kovin paljon poikkeaa suomalaisesta meiningistä varsinkin, jos on jo olemassa ulkomaisia esimerkkejä joiden perusteella näillä ihmisillä voi olettaa olevan pitkäaikaisia ongelmia sopeutumisessa. Olisin eräiden maahanmuuttokriittisten kanssa samaa mieltä myös siitä, että ei ole järkevää ottaa suurta määrää ihmisiä maista, joiden yleinen elintaso, sivistystaso, koulutuksen taso, tekniikan taso ja yleensä kehitystaso viittaa siihen, että niissä asuvien ihmisten yhteiskunnat eivät ole koskaan yltäneet samalle tasolle kuin millä yhteiskunnat keskimäärin läntisessä maailmassa ovat olleet. Jälkeenjääneisyyteen on yleensä syitä, eivätkä ne automaattisesti poistu sillä, että jotkut ihmiset saavat uuden leiman passiinsa tai uudenväriset passinkuoret.  

Köyhien maiden ongelmat pitää mielestäni ratkaista paikan päällä tarvittaessa muiden maiden avustuksella – eikä niin, että miljoonia köyhien maiden asukkaita muuttaa pakolaisina Eurooppaan ja heidän kotimaansa vajoavat yhä pahempaan kurjuuteen. Hyväksyn kohtuullisen maahanmuuton sellaisista maista, joiden asukkaat työllistyvät nopeasti ja sopeutuvat helposti suomalaiseen yhteiskuntaan ja osoittautuvat keskimäärin ahkeriksi ja menestyviksi ihmisiksi, ja joiden muuttamisella kotimaastaan ei ole suurta haittaa. Mitä käytännössä tarkoittaa nopea työllistyminen ja hyvä sopeutuminen ja riittävä ahkeruus, sitä en yritä tässä sen kummemmin määritellä. Ehkä karkeaksi määrittelyksi riittää se, että jos jostakin maasta muuttavista ihmisistä yli puolet on vielä kymmenen vuotta maahanmuuton jälkeen työelämän ulkopuolella, ja jostakin toisesta maasta muuttaneista vain neljäsosa, kannattaa mieluimmin suosia maahanmuuttoa tästä jälkimmäisestä maasta.    

Vaikka hyväksynkin sen,  että  myös etniset kysymykset otetaan huomioon kansallista maahanmuuttopolitiikkaa suunniteltaessa (mikä jonkun mielestä voi jo tarkoittaa rasismia), minkäänlaisia oikeasti rasistisia yksiötasolla tapahtuvia ilmiöitä kuten ulkomaalaisten nimittelyä tai somalityttöjen tyrkkimistä junista tai muuta tämän tyyppistä en hyväksy enkä puolustele.  

Maahanmuuttokriittisiltä en ottaisi sen tyyppisiä ideoita kuin "tasa-arvo ja suvaitsevaisuus päätyvät menneen maailman älyttömyyksien pitkään listaan" ja "poliisi on ihmisen paras ystävä" ja "poliisilla pitäisi olla oikeus ampua roskaväkeä päähän" ja yleensäkään suvaitsemattomuuteen ja ahdasmielisyyteen viittaavia ajatuksia. Näissä asioissa olen täysin eri mieltä "halla-aholaisten" todennäköisen enemmistön kanssa. Katumellakoissa olisin todennäköisemmin poliisin maalitauluna olevien "kiljupunkkareiden" joukossa ainakin symbolisessa mielessä kuin heitä tähtäävien poliisiketjujen toisella puolella.

Eli kuten näkyy, en oikein sovi mihinkään valmiiseen poliittiseen lokeroon. Ehkä minut pitäisi määritellä vasemmistoanarkisteja ja kettutyttöjä sympatisoivaksi oikeistolais-kristillis-maahanmuuttokriittiseksi jonkin sortin libertaariksi.

Commander66

Olen oululainen 43-vuotias karaistunut isänmaansuojelija, jonka oma henkilökohtainen maailmankatsomus rakentuu kansallishenkiselle kristillissosialismille. Toimin SKS:n Oulun aluejohtajana.

Koulutukseltani olen sähköasentaja; olen eronnut ja AU-tyttäreni täyttää syksyllä 18 v. Sotilasarvoltani (SA) olen reservin korpraali.

Koen sydämeni asiaksi puolustaa ja suojella unohdettua kansaa, pientä ihmistä ja alkuperäistä, monimuotoista luontoamme sekä sorrettuja eläimiämme.

Olen EU- ja NATO -kriittinen ja vastustan USA:n imperialistisia otteita koko maailmassa. Koen vakavana ongelmana myös väärin toteutetun epäoikeudenmukaisen globalisaation pakolaisongelmineen. En tietystikään vastusta maahanmuuttajia ihmisinä, vaan valtapuolueiden harjoittamaa räikeää oikeuksiaan puolustavan kansan itsensä pettämiseen kohdistuvaa epäonnistunutta maahanmuuttopolitiikkaa, josta kärsivät eniten oman kansamme köyhät, unohdetut ja syrjäytetyt sekä hädänalaiset kansanosat.

Ja näin yhteiskuntamme sisäinen pahoinvointi, levottomuus ja jopa barrikadihenki lisääntyvät. Jos koet samoin,ota rohkeasti ja arkailematta yhteyttä vaikka puhelimitse: 040-7708982/Kai M. Aalto (24/7) Eläköön Isänmaa!

Kaikille kuuluu muutoinkin osansa:

http://komentaja.blogit.fi/

Kai M. Aalto / toiminnanvetäjä, Oulu / Sinivalkoinen Rintama (SVR) r.p.

Huuhkain

Satuin sivulle sattuman kaupalla.

Virkistävää suorasanaisuutta löysin muutamasta selaamastani ketjusta,

Kirjoitin muutaman rivin itsestäni sähkösanmatyyliin, mutta ei minua kukaan uskoisi, joten antaa olla ja pyyhitään se.

Luonehditaan sen sijaan:

Olen rikas, rakas, köyhä, varas, tarpehen mukaan. Olen nähnyt monta kulttuurikerrostumaa. Valitettavasti. Olen silti yhä hengissä, vaikkakin raakkina. On ollut kiinalaisen kirouksen "mielenkiintoinen elämä". Siksi Kummeli hupailut tuntuvat realistisemmalta kuvaukselta ihmisen arjesta, kuin jokin Ylen dokkari.

Kiitos virkistävästä foorumista. Se antaa uskoa ihmiseen. Aloin jo luulla, ettei maailmassa ole enää kuin kukkahattutätejä ja olen jäänyt yksin niden saartamaksi.  Brrr.
Paganus Rusticanus Agricola

Salvator

Olen nimimerkki; Salvator (pelastaja), pelastamisesta en tiedä pätkääkään mutta oikeudenmukaisuus, kaikkia ja kaikkea kohtaan on aina ollut minulle kaikkein suurin ja tärkein asia, millä yksilöä ja yhteisöjä on joka hetkenä kohdeltava, lähimmäisenä, kansalaisena, yhteiskuntaan kuuluvana, fyysisenä ja henkisenä olentona. Vain oikeudenmakaisuuden kautta toteutuu täydellinen tasa-arvo. Jokainen ihminen tajuaa mikä on oikeudenmukaista, joskus poliittinen, uskonnollinen, taloudellinen, ammatillinen, hierarkinen tai muu samaseuraisuus hämärtää oikeudenmukaisuustajun tai oikeudenmukaisuus on sanktioitu esim. puoluekuri.
Oikeudenmukaisuuden pohjalta ponnistan, meni se syteen tai saveen.
Alla tekstin pätkä siitä mitä tarkoitan.

"Minusta tuntuu tai paremminkin ottaen, tiedän, että Suomen lakiteksteissä on tulkintaristiriitoja, näyttää siltä ettei lainsäätäjä ja laintoimeenpanija ole aina tietoisia keitä he ovat, mutta siinä suhteessa kun he ovat kansanedustajia, syyttäjiä tai poliisiviranomaisia he tietävät olevansa itse teontekijöitä.
Uusin, minua vaivaamaan jäänyt asiaintila on ”Vihreiden Naisten” tekemä tutkintapyyntö poliisille koskien paria tekstin pätkää internet-sivulla. En tunne näitä ”Vihreitä Naisia”, keitä he ovat – ovatko he jokin värillinen kansanryhmä kuten; punaiset, (tarkoitan ns. intiaaneja – punanahoiksi olen kuullut heitä mainittavan tai olen sen lukenut jostain, tähän hätään en sitä muista, mistä), punaisia olivat nekin "punikit" joiden kanssa C.G.E Mannerheimillä oli pientä erimielisyyttä menneellä vuosituhannella, tämä Mannerheim oli tietääkseni valkoinen sotatyönjohtaja, tuo "valkoinen" saattaa johtua ihonväristä tai valkoisesta nauhasta käsivarteen liitettynä, jokotai tai sitten ei, se on minulle hämärän peitossa mutta sen tiedän, että ”punikit” käyttivät punaista nauhaa päällysvaatteeseen kiinnitettynä (ilmeisesti erottuakseen "lahtareista" - valkoisista - jos sitä muuten oli sattuneista asiaintiloista johtuen vaikeaa erottaa). Niin muuten on olemassa myös keltainen kansanryhmä tuolla idässä, jossain julkaisussa olen nähnyt mainittavan ”keltaiseksi vaaraksi”, mitähän sekin tarkoittanee. Joku vuosikymmen sitten tuli TV:stä ohjelma ”Perhe on pahin”, siinä päähenkilö yksinkertaisti tätä väriprobleemaa kutsumalla ”värillisiksi” kaikkia muunvärisiä paitsi itseään, vaaleanpunaista. Joku näsäviisas voisi varmaan laukaista, että nehän ovat kateudesta vihreitä nämä ”Vihreät Naiset”.
Palaan tuohon tutkintapyyntöön vielä siksi, (tutkintapyyntö koski blogikirjoituksessa ollutta toivetta, jotta mahdollinen raiskaus kohdistuisi niihin henkilöihin, jotka edesauttavat mahdollisia uusia raiskauksia – syyttäjä ohitti tämän ja asetti syytteet uskonrauhan rikkomisesta ja kiihottamisesta) että jos joku viisas minulle ja muille epävarmoille selittäisi lain kohdat; - ”kiihottaminen kansanryhmää vastaan” ja "joka julkisesti pilkkaa Jumalaa tai loukkaamistarkoituksessa julkisesti herjaa tai häpäisee sitä, mitä uskonnonvapauslaissa tarkoitettu kirkko tai uskonnollinen yhdyskunta muutoin pitää pyhänä” - milloin toteutuu tuo mainittu kiihottaminen, pilkkaaminen, herjaaminen ja häpäiseminen ns. loukkaamistarkoituksessa ja mitä asioita ulkopuolinen osaa tai voi pitää pyhänä. Ajatellaanpa, että jokin yhdyskunta pitää pyhänä vaikkapa lapsiavioliittoja tai sotaa - "Pyhää sotaa" - , itsemurhapommien paukauttelua jne. olisiko nämä niitä pyhiä arvoja tuossa uskonnonvapauslaissa, laissa jota herra Kaske "kirjaimellisesti" apulaivaltakunnansyyttäjänä toteuttaa, eikö ole jäänyt monia syytteitä nostamatta, eihän syytemääräyksessä 27.3.2008 Dnro R 09/8 syytetty blogikirjoittaja toki ole ainut joka on arvostellut näitä "pyhiä arvoja". Eikö tuossa lakitekstissä pitäisi olla luettelo ns. pyhistä mitkä olisivat mahdollisia loukkaamisen kohteita ja uskonnonvapauslaissa mainitut uskonnottomat eikö heillekin pitäisi taata uskonnottomuusrauha – näihän ei ole, sillä uskonnottomia saa Suomessa ja muuallakin ihan vapaasti pilkata ja syyllistää ja painostaa ns. uskonasioilla ilman, että syyttäjät millään taholla reagoisivat, koska niin on ollut aina maailman hämäristä alkaen. Lainsäädäntö on tehtävä tarkemmaksi ettei käräjäoikeudet täyty mielivaltaisista syytemääräyksistä. Minä en henkilökohtaisesti luota tänä päivänä poliisin tai syyttäjälaitoksien toimiin ja tasapuolisuuteen syyteharkintoja ja syytteitä päätettäessä, johtuen Valtakunnansyyttäjänviraston syytemääräyksestä 27.3.2008 Dnro R 09/8 jonka ovat antaneet apulaisvaltakunnansyyttäjä Jorma Kalske ja valtionsyyttäjä Jarmo Rautakoski.
Olen vahvasti eri mieltä näistä lauseista; - "Profeetta Muhammad oli pedofiili, ja islam on pedofilian pyhittävä uskonto, siis pedofiiliuskonto. Pedofilia on Allahin tahto" ja "ohikulkijoiden ryöstely ja verovaroilla loisiminen on somalien kansallinen, ehkä suorastaan geneettinen erityispiirre" -, että ne täyttäisi ne lain kohdat joista edellä mainitussa syytemääräyksessä syytteet on luettu.
Ensinnäkin tuo Muhammedin lapsimorsianavioliitto on niin vanha teko, että se on vanhentunut ja toiseksi se, että jos joku todistaisi ettei Muhammed ollut pedofiili on myös se näin ollen turha siksi ettei näin vanhoja tapahtumia voida käsitellä Suomen oikeuslaitoksessa semminkin kun kyseiset tapahtumat on kirjattu kaukana Suomen rajojen ulkopuolella ja ovatko nämä kirjaukset ja kirjoitukset tosia tai epätosia siitäkään ei ole näyttöä.
Sanomalehti Kalevassa ollut uutinen suomalaisten geneettisistä ominaisuuksista ei ollut JSN:n mukaan sananvapautta loukkaavaa ja kuten apulaisvaltakunnansyyttäjäkin on todennut syytemääräyksessä 27.3.2008 Dnro R 09/8 ettei mainittu uutinen päätynyt syyteharkintaan, se tässä minua ja montaa muutakin suomalaista ja miks´ei myös maapallon kansalaista ihmetyttää, että tässä nimenomaisessa blogikirjoituksessa esitetty sisällöltään samanlainen teksti otettiin syyteharkintaan ja päätyi syytemääräykseen ja syytteeseen; kiihottaminen kansanryhmää vastaan ja jumalanpilkkaamiseen, toisessa tekstissä puhutaan suomalaisista ja toisessa, tässä uudemmassa somalialaisista, onko kyse loukkaantumiskynnyksestä vai mistä. Eikä näitä kirjoituksia ollut tehty loukkaamistarkoituksessa vaan unilukkarina viranomaisherättämistarkoituksessa, niihän blogikirjoittaja nimenomaan korosti ”kaksoisstandartista” mainitessaan, ja se on ISO ero.
Se, että apulaisvaltakunnansyyttäjä sanoo kyseessä olevat sivut laitetun "kaikkien" saataville internetiin on kyseenalaista, eihän kaikilla ole internetiä ja myös kyseisen sivun saatavuus näkyville on esim. Google-hakumoottorin kautta tehtyjen hakujen valossa hyvin outo, sillä esim. haulla "seksi" on 37.600.000 osumaa ja haulla "Scripta" on 3.030.000 osumaa, kerroin on 12,4 eli on yli 12-kertainen mahdollisuus joutua seksiä käsitteleville sivuille jos vaikkapa sattumanvaraisesti kliksauttelee hiiren nappulaa, kuin nyt syytteen alaisille sivuille (täytyy vielä ottaa huomioon ihmisten voimakkaampi kiinnostus, tämän syytemääräyksen tultua julkisuuteen, Scripta-sivustoa kohtaan), kun taasen sellainen haku, kuin "Monikulttuurisuus ja nainen" on kiinnostanut 29.000 kertaa, ei paljon vaikka juuri seksi ja seksuaalisuus ovat se mikä nytkin puhuttaa netti- ja lehtipalstoilla, eivätkös juuri raiskaukset ja pedofilia ole niitä aiheita mitkä nimenomaan pöyristyttää kansalaisia uutisten lukijoina ja näitä uutisointeja ja tilastotietoja nyt syytteeseen asetettu blogikirjoittaja on referoinut ja arvostellut maahanmuuttopoliittisista syistä. Niinpä minulla oli ensimmäisenä ajatuksena, että tämä on poliittinen ajojahti ja "haiskahtaa" ns. "Hyvä-Veli"-teolta. Tällainen "Hyvä-Veli"-teko esiintyi mm. 28.03.2009 "Iltalehti"-nimisessä julkaisussa, siinä kansilehti mukaan luettuna oli monta aukeamaa tekstiä ja suuria kuvia "Vanhanen - Mertala" kihlauksesta, ainakin minulle tosi vähäpätöinen aihe, EVVK-mappiin kuuluva ja myös Suomen kansalle sillä Google-haulla "Vanhanen Mertala" löytyi 129.000 osumaa eli pienempi kuin http://skuuppi.iltalehti.fi/ Iltalehden levikki viikonloppuna, mikä on 163.359 kpl, mutta samassa numerossa syytemääräys 27.3.2008 Dnro R 09/8-uutinen oli noin tulitikkuaskin kokoisena keskemmällä julkaisua ja vielä sivun alalaidassa, että vähän niin kuin eri mittapuilla.
Loukatuiksi ovat tulleet ”Vihreät Naiset” ja ne viranomaistahot joita nyt syytettynä oleva blogikirjoittaja on arvostellut ja erikseen valtionsyyttäjä Mika Illmania ”Muutama täky Illmanin Mikalle”-kirjoitusella tölväissyt http://www.halla-aho.com/scripta/muutama_taky_illmanin_mikalle.html . ”Vihreät Naiset” ja valtionsyyttäjä Mika Illman eivät voi olla omissa henkilökohtaisissa asioissa tai viranomaistoimijoina näiden lainkohtien loukkaantujia ja pyhiä arvoja.
Minun oikeus- ja oikeudenmukaisuustaju ei ymmärrä nyt kyseessä olevia syytteitä, eikä ymmärtänyt silloin yli neljäkymmentä vuotta sitten käytyä ”Juhannustanssi”-oikeudenkäyntiä. Muistan elävästi kuinka riitelin äitini kanssa kyseisestä ”teatterista”, äitini mielestä olisi ollut parempi, että myllynkivi olisi laitettu Hannu Salaman kaulaan ja heitetty meren syvyyksiin – vähän pelottaa se onko tänä päivänä monikin samaa mieltä. Kyllä ihmisenä olemisen vapaus on sanoa oma näkemyksensä kipeistäkin asioista, ilman tätä vapautta tämä maailma olisi kolkko paikka. Eläköön sananvapaus!"
TIKUSTA ASIAA...
(http://1.bp.blogspot.com/_3mHQYwYhrqk/SiVly9HGo4I/AAAAAAAAA1I/4h_Io5_chnU/S1600-R/HallaNaulittuna.jpg)
"HALLA" ROVIOLLA
Tuli pyynnöstä asein kalske, olis tullut ilmankin - hänet ristille ripustamaan, ei löytänyt ristinpuuta, tikkua kummempaa - käskystä ilman muuta naulitsi viitekehyksiin...eihän pane tuontiviljaa halla...?
Tämä Tellus on yhteinen. Berliini - Beirut - Bagdad - Helsinki - Hanoi - Havanna. Miten itkevät lapset maailman rannoilla - miten kirkuvat suvaitsevaiset ohimoni läpi - miten savuaa ihmisyys kaatopaikkojen yllä, suvaitse,  suvaitse, suvaitse. Rajoittamaton sananvapaus ja kaikesta vapaa pukeutumiskoodi vallitsevaksi...

Lottovoittaja

Iltaa vaan, toverit.

Olen keski-ikäinen paluumuuttaja, joka olen viettänyt neljänneksen elämästäni työperäisenä maahanmuuttajana ja siirtotyöläisenä Suomen ulkopuolella. Työelämässä minua ei ole koskaan syrjitty suomalaisen syntyperäni takia, myöskään minä en ole koskaan syrjinyt ketään tämän syntyperän takia. Satunnaisena kulkijana maailman turuilla olen toki kokenut monenlaista kohtelua vaaleasta ihonväristäni, sinisistä silmistäni ja kristitystä taustastani johtuen. Joskus olen päässyt helpolla, joskus taas en.

En usko ihonvärin korreloivan älykkyyteen, mutta olen vakuuttunut kasvuympäristön vaikutuksesta yksilön kehitykseen. Vastustan ihmisten eriarvoistamista, mutta olen kulttuurirealisti. Mielestäni globalisoituvan yhteiskunnan tulee tunnistaa ja, ennen kaikkea tunnustaa kulttuurieroihin liittyvät ongelmat. Sen tulee myös luoda selkeät pelisäännöt jotka äärimmilleen pelkistettynä kuuluvat: maassa maan tavalla tai maasta ulos. Lisäksi pelisäännöt tulee kommunikoida sekä kantaväestön, että maahantulijoitten keskuuteen niin, että ne ymmärretään.

Yhteiskunnalliseen kritiikkiin minua motivoivat:
- korruptio
- sensuuri
- tosiasioitten vääristely
- yhden totuuden politiikka
- valta-aseman väärinkäyttö ja henkilökohtaisen edun tavoittelu luottamustehtävissä

Pieni Maailma

Hyvää päivää!

Olen 23 vuotta nuori opiskelija eteläisestä Suomesta.
Törmäsin sattumalta Halla-ahon blogiin joskus vuonna 2007 ja sitä kautta
olen vaaninut erilaisten nuivien sivustojen äärellä viime vuodet.

Harrastuksiini kuuluu urheilu, erityisesti juoksu on sydäntä lähellä.
En ole koskaan mihinkään järjestöön kuulunut, enkä ajatellut liittyä myöskään tulevaisuudessa. Pidän suomalaista yhteiskuntaa ja kulttuuria, puutteistaan huolimatta, parhaana mahdollisena ympäristönä elää. Minulle on yksi hailee miten muut haluavat elää, kunhan se ei vaikuta omaan elämääni.

Lyhyesti tajunnanvirtaa minusta.
En todennäköisesti ehdi hirveästi foorumilla roikkua, tai osallistua tapahtumiin,
mutta olen aina hengessä mukana.
Pieni on kaunista

Jorma Merikoski

Olen 67-vuotias eläkeläinen. Perhettä minulla on sen verran kuin tämän ikäisellä papparaisella keskimäärin on. Pitkä työurani alkoi vuonna 1963 ja tavallaan jatkuu vieläkin.

Olen aina pitänyt lukemisesta ja kirjoittamisesta. Ja juoksemisesta, missä en kuitenkaan ole koskaan ollut hyvä. Tärkeimmät saavutukseni sillä alalla taitavat olla 666. sija RUK:n maastojuoksukilpailussa ja sama sijaluku Pirkan hölkässä sekä se, että olen kaksi kertaa juossut poliiseja pakoon. Ensimmäisellä kerralla ilmassa pöllysi kyynelkaasua. Toisella kerralla poliisit pamputtivat ihmisiä.

Silloin kun en viitsi tehdä mitään muutakaan, surffailen netissä kaikenlaisilla sivuilla. Niinpä törmäsin taannoin Scriptaan ja sitä kautta edelleen Hommaan. Alunperin ajattelin olla vain lukijana, mutta en malttanutkaan pysyä hiljaa.

Uljanov

Morjens. 20-vuotias opiskelija/pätkätyöläinen esittäytyy.

Itsestäni en paljoa viitsi sanoa, parin edellisen tavoin lenkkeily on enemmän tai vähemmän säännöllinen harrastus ja muuten aktiviteetit vaihtelee laidasta laitaan mielialasta riippuen.

Sivulle ja rekisteröitymään minut veti nuo Homman vaalitentit (veikeä veto, en ole aiemmin törmännyt tuollaisiin foorumi-tentteihin), Homma-Jeesuksen blogia olen kyllä seurannut jossain määrin aktiivisesti jo pidemmän aikaa. Tämänkin kirjoittamisen taustalla on mielenkiinto siitä, kuinka täällä "kansankiihottajien" ja "propellipäiden" keskuudessa ajatellaan.

Rasismia en hyväksy missään muodossa, kuten en myöskään turvapaikkojen törkeää hyväksikäyttöä. En halua Suomeen seuraavia rosengårdeja, mutta koen myös toisen ääripään, fasismin ja liiallisen kansalliskiihkon uhkaavana. En tiedä kuinka suurta osaa Hommasta voi niputtaa jälkimmäisen alle (vai voiko laisinkaan), mutta eiköhän tämäkin ajan myötä selviä.

muoks:
mainittakoon vielä, että poliittista suuntautumista ei voi päätellä nimimerkistä.

pexuz

Pitänee itsekin esittäytyä. Olen 24-vuotias joensuulainen pätkätöitä harrastava duunari metallialalta. Pidän itseäni kohtuullisen avoimena ajatusmaailmaltani ja yleensä suvaitsen kaikenlaista erilaisuutta. Tutustuin Halla-ahon scriptaan iltapäivälehtien kautta ja tekstit upposivat niin lujasti, että saivat minut silmä kovana seuraamaan tämän hullutuksen kehittymistä. Voisin sanoa kiinnostukseni politiikkaan avautuneen juuri tämän maahanmuuttokeskustelun takia. Hommaan tutustuin taas scriptan kautta ja seuraan säännöllisesti täällä käytävää keskustelua.

Zahra

Olen -70 luvulla siirtolaisperheeseen syntynyt ja ghettossa kasvanut suomalainen musliminainen. Perheeni on monikulttuurinen ja työskentelen ohjaajana myös maahanmuuttajien parissa.

Vastustan rasismia sen kaikissa muodoissa ja suvaitsemattomuus saa verenpaineen kohoamaan. Mielestäni jokaisella on oikeus elää ja uskoa miten haluaa.
Saan allergisen reaktion jos ihmisiä yritetään survoa samaan muotiin ja käsketään elämään maassa maan tavalla >:( tai maasta ulos.
Kuka sen määrittelee, miten meidän täällä tulisi elää?
Jokaisella pitäisi olla mahdollisuus koulutukseen ja koulutuksen vastaiseen työhön, ihonväristä, uskonnosta tms. riippumatta.

Olen sitä mieltä, että suomen maahanmuuttopolitiikkaa on kehitettävä, maahanmuuttajien kotoutus on retuperällä, suomenkielen kursseja lisää ja nykyisille maassa oleville maahanmuuttajille töitä. Valitetaan lääkäripulasta ja samaan aikaan maahanmuuttajalääkärit ajavat bussejamme ja siivoavat rappukäytäviämme...

Jään mielenkiinnolla seuraamaan palstaa ja saatampa joskus jotain kommentoidakkin :roll:
Ainoat ihmiset, jotka eivät koskaan epäonnistu ovat niitä, jotka eivät koskaan yritä mitään.

Temppeliherra

Spontaanin esittelytekstin huolellinen suunnittelu vie tunnetusti viikon tai pari, mutta jos nyt alkaisin...

Olen vähän päälle kolmekymppinen mies Helsingistä. Minusta saa syrjäytyneen rasistin koska:

- Olen vähän päälle kolmekymppinen mies
- Ei oikein lopullista tutkintoa miltään alalta
- Olen työskennellyt (tällä hetkellä erkanemassa) turva-alalla
- Minulla on lyhyt tukka (huom! lyhyt tukka JA turva-ala)
- Asun vuokrayksiössä

Näkemyksiltäni olen varmaan jonkinlainen maltillinen kansankonservatiivi ja pohjoismaisen hyvinvointivaltion kannattaja tjsp (joo, näitä on aina niin hauska keksiä). Homman käsittelemän aihepiirin tiimoilta oma päähuoleni on tällä hetkellä lähinnä Euroopan islamisoituminen (ja samanaikainen länsimaisen yhteiskunnan muuttuminen tajuntateollisuuden tylsistyttämäksi virtuaaliavaruudeksi, jossa mikään ei tunnu enää miltään). Olen pessimisti. Kukkahattu en ole ja nihilistiksi en halua tulla.

Mielenkiinnon sekä harrastuksen kohteitani ovat kieli, kirjallisuus, kirjoittaminen, kulttuuri yleensäkin, ihmisen toiminta, historia yms. Osa näistä asioista ei välttämättä ole salonkikelpoista harrastetta kunnon redneck-miehelle, mutta täytyy kai vaan elää asian kanssa.

Ainiin, Homman löysin erään foorumin vihjeen kautta. Scriptaa olen jo joskus aiemmin lueskellut.

Deepbreath

Minulle on melko sama mitä maahanmuuton suhteen tapahtuu. Tottakai haluan absoluuttista tasa-arvoa. Olen ehdottomasti individualisti. Asemani on nyt ja tulee olemaan sellainen ettei minun kohdalla mamut rasita, ellei sitten ilmene jotain anarkistien tai hommaajien kartanonpolttokulkueita jonkun newdealin yhteydessä. Asun esikaupunkialueella, sukuni on norjalaista perua. 1539 esi-isäni muutti Suomeen. Puhun englantia paremmin kuin suomea. Ja kirjoitusvirheet ärsyttävät aivan jumalattomasti.

That aside,

kun Hallikkaan (so J.Halla-aho) ensi kertaa törmäsin, jouduin hurmokseen. Sittemmin intoni on hieman rapistunut, lähinnä koska aivan yhtä naurettavaa kuin on median ajojahti on jahdattujen älinä siitä ettei ole tasa-arvolain mukaista. No ei tietenkään ole, ei kai siihen omaa foorumia tarvita kertomaan tätä tosiasiaa muille sen jo tietäville - ja loput eivät kuuntele.

Tämä kuuluisi kritiikkiketjuun mutta bitch please, 28 sivua? En jaksa lukea. sori. Hommassa eniten rassaa se sananvapauden esitaistelijoiden viitta jota aina sovittelette hartioillenne (kyllä, yleistys! Nyt 5 viestiä huutoa siitä, ja arvatkaapa kiinnostiko? noei.)

Vihaan myöskin keskustella mistään, mistä molemmat paljon tietävät, se kun menee aina tuttujen juttujen kierrättämiseen. Kokeilkaapa vaikka jutella talvisodasta, aika kaluttua.

Hommaa seuraan, koska yhteiskunnan eri mielipideryhmien toiminta kiinnostaa minua ja myös huvittaa (nauroin vedet silmissä R. Sipilä vs. Minkkinen-internetdraamalle.) Suhteeni Hommaan tai maahanmuuttokriittisiin, joihin en itseäni oikein osaa tai halua lukea, lähinnä julkisuuskuvan takia (joojoo, media valehtelee, nimimerkki samasta syystä - tutut tunnistavat ja muiden ei tarvitse), on neutraali. Minulle on melko sama, onko Suomessa mamuja vai eikö ole - siinä vaiheessa kun Suomesta on tulossa islamistinen kalifaatti muussakin kuin tilastojen ja todennäköisyyksien valossa, muutan pois tai haen marsalkka Halla-aholta jonkun operatiivisen suunnitelman Eurooppalaisuuden palauttamiseksi.

Olen todella ankea keskustelija ja ikävä keskustelija, kusipää muutenkin. Provoan ja venaan ad hominem-argumentointia voittaakseni sitä kautta. Usein toimii.

Kannatan NATOa ja EU'ta, Israelia ja Yhdysvaltoja, äänestän Kokoomusta.
Internetissä en mielelläni keskustele mistään vakavasta, koska, no, se on retardia - sanotte mitä haluatte.

(tämä ei, toisin kuin ehkä lukiessanne leimaatte, ole provo. Olen ihan oikeasti näin egoisti ja arrogantti. Tässä minä olen, mamu-kriittisten pesässä olemassa sitä mieltä että hälläväliä, toisin kuin te. Arvostan asioihin paneutumista.)
"Ihmiset käyttäytyvät aina kelvottomasti, jos heidän ei ole pakko olla kunnolla"

Razerc

Hei vaan kaikki!

Olen lappeenrantalainen (alunperin Kotkasta) ympäristötekniikan opiskelija iältäni n. 21v. Politiikka alkoi kiinnostamaan 17 kesäisenä kun lukiollamme järjestettiin vaalipaneeli edareitten alla. Tästä lähtien äänioikeuden saatuani olen äänestänyt jokaisissa vaaleissa PS ehdokasta (eduskuntavaalit -07, Kv-08 ja tämän vuoden eurovaalit).

Vaikka en kovin aktiivisesti kirjoittelekkaan, niin lurkkailen kuitenkin Hommaa päivittäin. ;D

Karkea

Quote from: Deepbreath on 26.06.2009, 04:25:54
Olen todella ankea keskustelija ja ikävä keskustelija, kusipää muutenkin. Provoan ja venaan ad hominem-argumentointia voittaakseni sitä kautta. Usein toimii.

Internetissä en mielelläni keskustele mistään vakavasta, koska, no, se on retardia - sanotte mitä haluatte.
Hilpeän lempeä ristiriita noissa lauselmissa.  :-*
Jos ees joku joskus jottain, muttaku ei kukkaan koskaan mittään, ku aina kaikki vaan.

digit

Moi,
Olen "digit" ja minulla on eriävä mielipide maassamme toimivasta maahanmuuttopolitiikasta eli olen nykysuomessa toisinajattelija.
Pahoittelen mahdollisia kirjoitusvirheitä, mutta se johtunee siitä että asuin 16 vuotta ulkomailla.
Vuoden asuin myös Pakistanissa jne ja joskus se kirvoittaa suvaitsevaisuuden hekumassa kieriskeleviä ylenpalttiseen olalle taputtteluun, kunnes sitten pääsen ääneen ja kerron mielipiteeni  ;D
Suvaitseville tekis hyvää asua tovi muslimimaassa, eikä lähetystön suojissa tai SPR:n palveluksessa, vaan kansan keskuudessa, niin näkee mitä Islam on...

Enemmän kuin tympii esim se, että maahanmuuttajat niputetaan yhteen nippuun. Kun puhutaan maahanmuuttajista siihen niputetaan esim. Pohjoismaalaiset, Eurooppalaiset jne mutta maahanmuuttajien rikoksista ja muusta paskasta puhuttaessa kyse on 70% muslimeista. On tietenkin muitakin, jotka tulevat tänne loisimaan ja tehtailemaan huume ym. rikoksia.

Toisesa kotimaassani rättipäät ja eräät valkoiset ottavat hyvinkin kiivaasti yhteen, tyylin 2-3 ampumavälikohtausta päivittäin....siihen Suomi tulee myös menemään 10 vuoden sisällä....jos edes menee 10 vuotta.
Niin monia varoittavia esimerkkejä on pitkin Eurooppaa.....

Suomen lait voivat määrätä mitä puhun ja mitä kirjoitan, mutta mikään laki ei määrää sitä mitä ajattelen....

Suomen lait voivat määrätä sen mitä puhun ja mitä kirjoitan, mutta mikään laki ei määrää sitä, mitä ajattelen...."Kuka vei porstuasta burkat, voi sian sorkat"

NK

Ai tääl on tämmönenkin? No, pistetään jotain syvällistä (tai ei niin syvällistä) kun olen muuten spämännyt ihan tarpeeksi.

Elisiis, olen Kuopiossa syntynyt ja melkein koko ikäni asunut lukion toiselle vuodelle menossa oleva opiskelija (hyvin nuori minä, älkää antako sen hämätä, en tiedä mistään mitään).

Törmäsin ensimmäistä kertaa Homma-foorumin nimeen ja Jussi Halla-ahoon joitakin kuukausia takaperin kun eräällä nimeltämainitsemattomalla foorumilla haukuttiin paikka rasistiseksi takapajulaksi, pakkohan se oli sitten tulla vilkuilemaan että missä mennään, ja perkele. Ihan kuin oisin kotiin tullut, niin samanlaista oli ja on edelleen mielipiteeni "monikulturismista ja sen ihanuuksista". Niinpä jossain vaiheessa piti siirtyä lukemisesta kirjoittamisen puoleen.
Jussin kirja piti tottakai hankkia ja sen lisäksi olen onnistunut Hommaamaan(^^^) kaksi tuttavaani lukemaan foorumia, ehkä se siitä vielä.

Vaikka olenkin nuori, olen matkustellut jonkin verran, varsinkin Välimerta ymäröivissä maissa, Espanjassa, Kreikassa, Turkissa, Egyptissä ja Portugalissa. Varsinkin Turkki ja Egypti olivat mielenkiintoisia kokemuksia joista ei sen enempää.
Lisäksi tuttavapiiriini kuuluu ihmisiä Turkista, Espanjasta, Italiasta, Venäjältä, Virosta sekä Saksasta, tai ainakin näiden maalaisten penskoja.

Olen nationalisti, kansallismielinen, kummin vain haluaa. Hyvinkin paljon, etten sanoisi, joku sanoo että liikaa. Mutta haisaatana että olen ylpeä siitä.
Poliittinen vakaumukseni on hyvin lähellä ns. kansalliskonservatiivista linjaa. Valitettavasti Suomessa vain ei oikein ole moista puoluetta mutta toivottavasti sellainen ilmestyy ennen kuin pääsen äänestämään (Katseeni on sinussa, J M-K  ;))

Olikos muuta? Eikai, katsotaan jos tuleepi mieleen.

P.S. Aion vaihtaa tämän typerän nimimerkin heti kun voin/keksin paremman..

Ammadeus

Suomen lait voivat määrätä mitä puhun ja mitä kirjoitan, mutta mikään laki ei määrää sitä mitä ajattelen....

[/quote]

Tosi helmi..