News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

IL: Ei tienkäyttömaksuille, sanoo Paula Risikko

Started by Sour-One, 16.10.2013, 21:06:02

Previous topic - Next topic

vainukoira

#150
Tällainen GPS-kyttääjä menee muuten helposti epäkuntoon, kun sinne vaan ihan "vahingossa" lorahtaa vähän vettä sisään. :)

Siinä on firman kun firman takuuhuolto ihmeissään ja talous kovilla, kun takaisin virtaa kuukausittain kymmeniätuhansia korjauskelvottomia laitteita. Ei siis tarvita jämmereitä eikä edes sitä foliohattua antennin päälle.

Viimeinen suomalainen

Saatanan mulkut! Pitäkää tunkkinne. Vielä aletaan rankaisemaan ja verottamaan moninkertaisesti siitä, että joku viitsii töitä tehdä ja ajella sen perässä maan ääriin.
Viimeinen maastalähtijä sammuttaa valot.

latrom

Järjestelmän toimiminen vaatii kansalaisten suostumisen. Riittää, kun kukaan ei ota kyttäysjärjestelmää käyttöön.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk


dothefake

Quote from: vainukoira on 16.12.2013, 21:30:55
Quote from: Toadie on 16.12.2013, 19:32:50
No käteiskielto ja viranomaisen pääsy kaikkien pankkitileillehän siinä tulee ennemmin tai myöhemmin.

Tulkoon. Bitcoin on keksitty.
Myös aiemmissa kommunistimaissa dollari on ollut vahva kansan keskuudessa.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Maisteri Vihannes

Quote from: ämpee on 16.12.2013, 15:46:03
Toisaalta ajoneuvorekisterissä on yli 5 miljoonaa ajoneuvoa, joista henkilöautoja kaiketi 3.5 miljoonaa, niin joko kilometrimaksu on laskettu voimakkaasti yläkanttiin, tai sitten merkittävä osa ajoneuvokantaa seisoo vuosittain.

Trafi kertoo tällaista:
Quote
Liikennekäytössä olevat henkilöautot
...
31.12.2012
...
2 560 190

Sorsalampi

Ikinä ei tule yksikään gps- tai dataliikennekikkula raportoimaan meikäläisen kaaran kulkemia koordinaatteja. Sen estää joko folio, etätyö Tallinnassa tai siirtyminen polkupyörään. Tämä kansantasavalta ei tule euroja mun kilometreistä ikuna saamaan. Piste

Ja perään Jormalle (finger).
Hommaa jo vuodesta 2005

L. Brander

Quote from: Kaptah on 16.12.2013, 20:56:36


Tuntuisi tosiaan piisaavan jos vuodessa ehtii istua kymmeniä tuhansia tunteja auton ratissa kun vuodessa on 8760 tuntia. Toisaalta jos ei ehdi nukkua eikä paneutua töihinsä, se selittää kummasti ministeri Kyllösen ajamaa politiikkaa.

Saanen huomauttaa, että puhut nyt maan vuodessa olevista tunneista. Jos ihminen on pysyvästi toisella planeetalla, niin vuodessa voi hyvinkin olla kymmeniä tuhansia tunteja.

Merkka ja Jore kertoivat molemmat asuvansa Kvartonin planeetalla, jossa he elävät onnellisina Zyrgis-keijujen kanssa ja syövät tähtipölyä.  :o

Ollila oli juuri A-studiossa. Tuli jotenkin sellainen fiilis, ettei hän ollut valmistautunut mitenkään haastatteluun. Tai siten hän tottui Suomen virallisena jeesuksena siihen, ettei kukaan uskaltanut koskaan haastaa häntä ja kysyä jotain vaikeaa. Jeesusta kuunneltiin hiljaa ja nöyränä, kun kurssi veteli seitsemättä kymppiä ja holvi oli täynnä rahaa.


Dystooppinen salamasota

dothefake

Siirryn Zetor-kantaan. Rakennan lämpimän kopin ja huruttelen sillä. Minulla ei ole enää kiire.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Viimeinen suomalainen

ILTA-SANOMAT:

"Ministeriöstä kovaa kritiikkiä autoveroehdotukselle: Suosii kalliita, suuripäästöisiä autoja


Julkaistu: 16.12.2013 20:16



Valtiovarainministeriön edustaja varoittaa Jorma Ollilan työryhmän esittämästä kilometriverosta. Järjestelmä on kallis eikä siitä ole kokemuksia.
Autoveron muuttaminen kilometriveroksi voisi lisätä kalliiden ja suuripäästöisimpien ajoneuvojen houkuttelevuutta, valtiovarainministeriön edustaja varoittaa.

Valtiovarainministeriön edustaja Merja Sandell on kirjauttanut täydentävän lausuman Jorma Ollilan työryhmän esitykseen.

Työryhmä ehdottaa nykyisen autoveron poistamista. Kiinteä autovero pitäisi muuttaa kilometriveroksi, jonka suuruus voi vaihdella auton päästöjen. Kilometriveroa kannettaisiin paikannuksen perusteella.

Sandell muistuttaa, että nykyinen autovero on ohjannut kuluttajia hankkimaan vähäpäästöisiä autoja. Ehdotettu kilometrivero poistaisi tämän ohjausvaikutuksen.

Vihreiden Oras Tynkkynen kirjoittaa aiheesta omilla sivuillaan seuraavasti:

- Esitys lisäisi kustannuksia niille suomalaisille, jotka joutuvat ajamaan esimerkiksi töiden takia paljon, mutta jotka eivät halua tai pysty ostamaan uutta autoa. Autoveron poistaminen myös laskisi eniten juuri kalliiden ja runsaspäästöisten autojen hintoja – muutos, jota on vaikea pitää sen paremmin reiluna kuin ympäristön kannalta järkevänä, Tynkkynen kirjoittaa.

Työryhmän esityksessä on laskettu, että esimerkiksi noin 55 000 euron Volvon hankkijalle kilometrikorvaus on nykyverotusta pienempi, jos ajokilometrejä on alle 30 000 kilometriä vuodessa.

Verojen keruu kallistuu
Valtiovarainministeriön Sandell muistuttaa, että verotulot on tähän asti yritetty kerätä mahdollisimman pienin kustannuksin.

Kilometrivero olisi täysin uudentyyppinen vero.

– Nykyisiä älypalveluihin tai paikannustekniikkaa perustuvia kaupallisia ratkaisuja ei ole suunniteltu käytettäväksi verotustarkoituksiin, Sandell kirjoittaa.

Missään maailmassa ei ole käytössä kattavaa henkilöautojen kilometriveroa. Tietoa ei ole järjestelmien toimivuudesta eikä todellisista kustannuksista.

Suomessa verotus on kuulunut viranomaisille. Työryhmän esittämä malli toisi Sandellin mielestä ongelmia yksityisyyden suojalle.


Lisäksi Ollilan työryhmän malli toisi lisää hallinnollista työtä ja siihen liittyviä kuluja. Verottajaa työllistäisivät autojen omistajavaihdokset. Autojen vaihtoja on vuodessa noin 600 000.

Kuluja lisäisivät myös ajoneuvolaitteet ja niiden asentamiskustannukset.

Heidi Vaalisto

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288633090438.html
Viimeinen maastalähtijä sammuttaa valot.

Ernst

Quote from: dothefake on 16.12.2013, 22:37:17
Siirryn Zetor-kantaan. Rakennan lämpimän kopin ja huruttelen sillä. Minulla ei ole enää kiire.

Polttoaine kannattaa myös tehdä itse.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

MW

Quote from: M on 16.12.2013, 22:48:43
Quote from: dothefake on 16.12.2013, 22:37:17
Siirryn Zetor-kantaan. Rakennan lämpimän kopin ja huruttelen sillä. Minulla ei ole enää kiire.

Polttoaine kannattaa myös tehdä itse.

Taitaa sanktiot munkki/kasviöljyllä puksuttelusta olla samat kuin tupaöljyn käytöstä, eli käytännössä taloudellinen kuolemantuomio, ainakin jos tarpeesta verottomalla ajelit.

Henki on Suomessa halpa, mutta verottajaa ei perunanenä kuseta. Eri asia sitten, jos kuulut verovapaaseen rälssiin, mutta maan matosille ei ryppyilyä sallita. Nämä tunnot niukasti keskiarvoa paremmilla vuosi"tuloilla", jotka tosin sopivasti yhteiskunnallisesti asemoituneena ja orientoituneena kaatuvat suoraan verottajan pussiin.

guest3656

Quote from: Sorsalampi on 16.12.2013, 22:31:17
Ikinä ei tule yksikään gps- tai dataliikennekikkula raportoimaan meikäläisen kaaran kulkemia koordinaatteja. Sen estää joko folio, etätyö Tallinnassa tai siirtyminen polkupyörään. Tämä kansantasavalta ei tule euroja mun kilometreistä ikuna saamaan. Piste

Ja perään Jormalle (finger).

Itse en olisi noin negatiivinen. Järjestelmä on nerokas ja 100 %:sen toimintavarma.

Jormahan juuri kertoi tv:ssä järjestelmän toimintaperiaatteen. Jokainen autoilija asennuttaa omalla kustannuksellaan autonsa katolle, harraste- ja avoautot mukaan lukien, lautasantennin. Auton tavarasäiliöön hitsatsautetaan niinikään omalla kustannuksella teräksinen, hapon- ja lämmönkestävä "musta laatikko", johon myös kerätään paikannustietoja. Katsastuksessa näitä tietoja verrataan auton mittarilukemaan ja autovero vain lisätään suoraan katsastusmaksuun. Jos lukemat eivät täsmää, auto hylätään. Autoilija voi toki hakea muutosta hylkäämiseen, jos kykenee selvittämään kirjallisesti Heikki Kuituselle lukemien eron.

ämpee

Quote from: Maisteri Vihannes on 16.12.2013, 22:20:45
Quote from: ämpee on 16.12.2013, 15:46:03
Toisaalta ajoneuvorekisterissä on yli 5 miljoonaa ajoneuvoa, joista henkilöautoja kaiketi 3.5 miljoonaa, niin joko kilometrimaksu on laskettu voimakkaasti yläkanttiin, tai sitten merkittävä osa ajoneuvokantaa seisoo vuosittain.

Trafi kertoo tällaista:
Quote
Liikennekäytössä olevat henkilöautot
...
31.12.2012
...
2 560 190

Tuo tarkoittaa sitä, että valtion vuotuiset autoverokertymät nousisivat noin 40%, ja kansalaiset maksaisivat tämän päälle vielä sen helvetin kalliin systeemin mitä ei milloinkaan ole missään kokeiltu.
Elikkä kapitalisti myy kun typerä kommunisti ostaa toisten rahoilla, ja maassamme tapetaan viimeinenkin yritteliäisyys.

Tulee mieleen kun muutama vuosikymmen sitten katselin kuvia Kiinasta, missä kokonainen lauma polkupyöräilijöitä odotteli liikennevalojen vaihtumista.
Ei naurata enää.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

MW

Ei voi Ollilakaan olla niin tyhmä kusipää, että kuvittelisi ettei tätä kaukovarjostusjärjestelmää voitavaisi väärin käyttää. Kenen asialla lienee.

Ja jos jotain voidaan väärin käyttää, se tapahtuu 100% varmuudella, ja massiivisesti. R.I.P. Mika Myllylä, anyone?

Potilastietojärjestelmien pikku selailut?

Entäs sitten, kun Dan Steen Arhinmäkisseen kaappaa vallan? Ei väärinkäytöksiä? Älkää nyt olko lapsellisia.

J.M

Laite, joka kerää tiedot, on varmasti täynnä hienoa elektroniikkaa, ja menee takuulla jossain pisteessä auton käyttöiän aikana joko epäkuntoon tai sitten se pakkovaihdatetaan tekniikan muuttumisen takia. Autoilijoilla on varmasti suuri innostus kaivaa kuvettaan moisen härvelin takia. Eiköhän noita härveleitä ala lentämään tienposkiin ja häviämään muutenkin rangaistusuhasta huolimatta. Silloin kun paskavesi-lakia sorvattiin, siitä oli tehty tv-dokumentti, jossa loppupuolella yksi haastateltu totesi jotenkin näin: "Ei ne niin paljoo heitä ihmisiä vankilaan, ketkä jättää uudet systeemit hommaamatta" (En muista sanatarkkaa lainausta).

Sitten toinen juttu: kuorma- ja linja-autot ovat jäämässä uudistuksen ulkopuolelle. Katsastusmiehet tulevat taas täystyöllistetyiksi, kun pakujen omistajat, kenellä vaan piisaa kirjaimia ajokortissa, tuovat pakunsa muutoskatsastettavaksi joko kuorma-autoksi tai linja-autoksi välttääkseen uuden veron.
"Rajavalvonnan tilapäinen palauttaminen EU:n sisärajoille ei ole mahdollista kansanterveyden vaarantumisen perusteella". Maria Ohisalo

CaptainNuiva

Oletteko huomanneet että tässä asiassa ratsastetaan estoitta kahdella hevosella?

Perustellaan että polttoaineveroitus tulee tiensä päähän kun autojen kulutus laskee jatkuvasti ja sähköautot tulevat...Ja heti perään todistellaan että tämä kilsavero on hyvä päästöjen kannalta, sen ansiosta ne vähenevät eli ei sillä että uudet autot kuluttavat vähemmän ja sähköautot yleistyvät.

Nyt luvataan jo niin paljon hyvää että huomenissa varmaan ministeri Kyllönen ja Ollilla toteavat että Viagra ei enää tarvitse kenenkään käyttää kunhan vain kilsamaksut saadaan voimaan ja naisiltakin se vie selluliitit alta aikayksikön.
Extra-bonuksena Suomi tulee selvittämään lopullisesti sekä kattavasti elämän tarkoituksen ja näin olemaan universumin kovassa ytimessä.


"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Jämti

Minusta hieno idea ;D Perustan firman tuonne "syrjäisimpään" suomeen, jossa asuinpaikan mukaan on halvin kilometrivero ja sitten otan nimiini kalliimman kilometriveron (helsinki) käyttäjien autoja ja siten he saavat ajella siellä ruuhkasuomessa halvalla taksalla ;D
Välistä sitten otan pienen prosentin tuottoa ;D
Rupeaa kohta syrjäkylän mummoilla olemaan huippuluokan ajopelejä ;D

Kokoliha

#167
Quote from: Viimeinen suomalainen on 16.12.2013, 22:03:18
Saatanan mulkut! Pitäkää tunkkinne. Vielä aletaan rankaisemaan ja verottamaan moninkertaisesti siitä, että joku viitsii töitä tehdä ja ajella sen perässä maan ääriin.
Tässä oli varsin tarkasti omakin kontribuutioni asiaan. Vittuako tätä mokupaskavaltiota enää pystyssä pitämään. Nyt olen ajellut toista vuotta töideni perässä 220km lähes joka helkutin päivä, koska perhettäni en kodistamme irti aio repiä.

Omalla vanhalla, mutta priimakuntoisella dieselilläni (5,5 l/100km) menee hiukan reilu pari tuntia per päivä, joskin kesäkeleillä ja -rajoituksilla se menee tasan kahteen. Motaria RMK - Tampere väliä toki (ja välillä Helsinkiin), mutta työryhmän ensimmäisen mietinnön mukaan koko TRE - HKI väli oli sitä kalliimpaa vyöhykettä, eli noin 8 senttiä/km. Siitä voi laskea. Julkisilla menisi odotteluaikoineen ja pysäkeille kävelemisineen 5 tuntia päivittäin. Ihan kuin s..na ajelisin muka huvikseni, ja siitä pitää nyt sitten rangaista.

Quote from: MW on 16.12.2013, 22:57:52
Taitaa sanktiot munkki/kasviöljyllä puksuttelusta olla samat kuin tupaöljyn käytöstä, eli käytännössä taloudellinen kuolemantuomio, ainakin jos tarpeesta verottomalla ajelit.

Henki on Suomessa halpa, mutta verottajaa ei perunanenä kuseta. Eri asia sitten, jos kuulut verovapaaseen rälssiin, mutta maan matosille ei ryppyilyä sallita. Nämä tunnot niukasti keskiarvoa paremmilla vuosi"tuloilla", jotka tosin sopivasti yhteiskunnallisesti asemoituneena ja orientoituneena kaatuvat suoraan verottajan pussiin.
Juurikin näin. Suomessahan rangaistukset ja rikokset menee vakavammasta lievempään suunnilleen seuraavasti:
1. Murha
2. Salametsästys
3. Löpöllä ajaminen dieselin sijasta
4. Tappo
5. Ylinopeus
6. Ylikuorma kevytperävaunussa
7. Kuolemantuottamus
8. Törkeä pahoinpitely
9. Raiskaus

Ja väkivaltarikoksistahan saa paljousalennustakin, eikä niissä viivästyskorot juokse.


Quote from: ikuturso on 16.12.2013, 13:37:07
Kansalaisaloitteella voi kansalaiset esittää lakialoitetta. Kansalaisaloitteessa on se puute, että sillä ei voi vastustaa hallituksen tekemiä lakialoitteita. Olisi sekin jotain, jos tieverotuslaki lähtisi valmisteluun, niin joku voisi aloittaa kansalaisaloitteen tulevan lain vastavoimaksi.

No nyt sitten hopi hopi allekirjoittamaan:

https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/608



MW

Quote from: Jämti on 16.12.2013, 23:19:54
Minusta hieno idea ;D Perustan firman tuonne "syrjäisimpään" suomeen, jossa asuinpaikan mukaan on halvin kilometrivero ja sitten otan nimiini kalliimman kilometriveron (helsinki) käyttäjien autoja ja siten he saavat ajella siellä ruuhkasuomessa halvalla taksalla ;D
Välistä sitten otan pienen prosentin tuottoa ;D
Rupeaa kohta syrjäkylän mummoilla olemaan huippuluokan ajopelejä ;D

Öh? "Paikannus", avainsana. Ihan sama, missä asut. Isoveli ajaa kanssasi.

CaptainNuiva

Quote from: Jämti on 16.12.2013, 23:19:54
Minusta hieno idea ;D Perustan firman tuonne "syrjäisimpään" suomeen, jossa asuinpaikan mukaan on halvin kilometrivero ja sitten otan nimiini kalliimman kilometriveron (helsinki) käyttäjien autoja ja siten he saavat ajella siellä ruuhkasuomessa halvalla taksalla ;D
Välistä sitten otan pienen prosentin tuottoa ;D
Rupeaa kohta syrjäkylän mummoilla olemaan huippuluokan ajopelejä ;D

No perskules, Ollilla oli sittenkin oikeassa että tämä tuottaa Suomeen työtä ja innovaatioita !
Ja näin uskomattoman nopeasti vieläpä !
Vielä kun hiot ideaasi niin että GPS ei tajua olevansa "Ruuhka-Suomessa" (Ruuhka...*Tirsk*) niin idea on kokolailla toteuttamista vaille.
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Jämti

Mitäs luulette? Kuka maksaa, kun "Hemmi" ajelee kaikki ravit ja sukujuhlat ympäri suomea vanhalla mersulla?
No sossu tietenkin ;D

ikuturso

Quote from: Viimeinen suomalainen on 16.12.2013, 22:45:28
Vihreiden Oras Tynkkynen kirjoittaa aiheesta omilla sivuillaan seuraavasti:

- Esitys lisäisi kustannuksia niille suomalaisille, jotka joutuvat ajamaan esimerkiksi töiden takia paljon, mutta jotka eivät halua tai pysty ostamaan uutta autoa. Autoveron poistaminen myös laskisi eniten juuri kalliiden ja runsaspäästöisten autojen hintoja – muutos, jota on vaikea pitää sen paremmin reiluna kuin ympäristön kannalta järkevänä, Tynkkynen kirjoittaa.

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288633090438.html

Ensimmäisen kerran tekisi mieleni halata Oras Tynkkystä. Piti sitten nähdä tämäkin päivä. Kiitos Ollilan. Stna.

Quote from: Rubiikinkuutio on 16.12.2013, 17:32:33Polttoaineveroa ei voi porrastaa sen mukaan missä ajetaan, joten se ei kaikille käy.

Joku viittasikin tähän. Menepä katsomaan autojen normikulutuksia. Kyllä se kulutus siellä kaupungissa on korkein. Tyhjäkäynti risteyksissä ja liikennevaloissa, jatkuvat kiihdytykset ja jarrutukset, moottorin kierrosnopeus ei korkean hyötysuhteen alueella, sekä pienet vaihteet (työtahtia/kilometri) takaavat sen, että polttoainetta kuluu ajettuun matkaan nähden enemmän kuin maantiellä.

Maailmalla on myös moottoriteillä tiemaksut. Nopeuden kasvaessa kulutus kasvaa myös, jolloin moottoritiemaksutkin hoituisivat polttoaineverolla.

En kannata polttoaineveron nostoa, mutta aivan sama porrastus ja käytön mukaan verotus, sekä lisäksi vielä CO2-päästöjen huomioiminen tulisi suoraan polttoainetta verottamalla. Ulkomaalaisilla autoilla ajavat turistit voisivatkin sitten varmaan tankata verotonta, tai ainakin venäläisturistien virta tyssäisi, kun dieseli maksaisi 3 euroa litra. Ville Niinistö voisi autoverohuijailujensa ja parkkipaikkakoijailujensa lisäksi myös polttoaineverobluffata.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

dothefake

On ne visionäärejä, tietävät tänään, mitä paska maksaa 12 vuoden perästä. Ja saako tuon 3,3 centtiä kirjallisena vuodelle 2025? Onko silloin enää centtejäkään. Aivan hirveää paskaa tulee televiisorista vakavin naamoin. Tässä on jotain muuta takana!
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

MW

#173
Quote from: dothefake on 16.12.2013, 23:34:01
On ne visionäärejä, tietävät tänään, mitä paska maksaa 12 vuoden perästä. Ja saako tuon 3,3 centtiä kirjallisena vuodelle 2025? Onko silloin enää centtejäkään. Aivan hirveää paskaa tulee televiisorista vakavin naamoin. Tässä on jotain muuta takana!

Voi ihan yhtä hyvin olla 3,3 € vuonna 2025. Ja turha puhua mistään indeksikorjatusta höpönlöpöstä.

Humoristinen puoli on se, mikä hätä noille ahneille syöttiläille on syntynyt, kun "ympäristöystävälliseen autoiluun ohjaava verotus" alkaa yhtäkkiä toimia, sumuverhon sanoman mukaisesti. Tarkoitus kun tietysti oli ohjata lisää hilloa tuohon saatanalliseen juggernauttiin.

törö

Bensalla ei vielä ole Diesel-veroa. On tainnut päästä unohtumaan.

Jämti

No eihän tässä ole mitään muuta järkeä, kun se että Nokia alkaa kehittelemään systeemiä Suomen valtion kustannuksella.
Siinä on sitten Suomi koekaniinina kansalaisten rahoilla.
Nyt kun Nokialla ei ole enää puhelinliiketoimintaa, niin halutaan saada Ollillalle lisää fyrkkaa.
No tyhmät suomalaiset viranomaiset ja politiikot menee juuri sinne missä ei aurinko paista (Ollilan persettä nuolemaan)
Osta Ollilan kirja joululahjaksi ;D ;D ;D
Tämä maa on konkurssi kypsä ja velkaa on vissii kohta 100 miljardia ja nämä hölmöt kehittelee tällaisia systeemejä.
Täytyy olla jollain ruuvit löysällä päässä :-[

eskonaama

Mie en nyt oikein käsitä tätä ihme autoveroa.. Yle-veroahan perusteltiin sillä, että kun kaikki maksaa niin perushinta on sitten halvempi. Tosin sekin taitaa edetä nyt jo siihen suuntaan, että kohta maksetaan alkuperäistä enemmän.

Mikä tässä on nyt tää porkkana, kun käsittääkseni kaikki joutuvat maksamaan enemmän? Jos vertauksen vuoksi maksan 120e/vuoteen vanhasta Corollastani autoveroa, niin sillä summalla saisin tulevaisuudessa ajaa ~3600km vuoteen, mikä itsessään jo kyseenalaistaa että onko koko autolle tarvetta. Onko tää nyt vaan kaikessa kattavuudessaan uusi kikka täyttää valtion tyhjiä rahakirstuja?
The most important aspect of arguing is that you counter your opponents argument, not that you start insulting your opponent.

ikuturso

Quote from: Jämti on 16.12.2013, 23:45:54
No eihän tässä ole mitään muuta järkeä, kun se että Nokia alkaa kehittelemään systeemiä Suomen valtion kustannuksella.
Siinä on sitten Suomi koekaniinina kansalaisten rahoilla.
Nyt kun Nokialla ei ole enää puhelinliiketoimintaa, niin halutaan saada Ollillalle lisää fyrkkaa.
No tyhmät suomalaiset viranomaiset ja politiikot menee juuri sinne missä ei aurinko paista (Ollilan persettä nuolemaan)
Osta Ollilan kirja joululahjaksi ;D ;D ;D
Tämä maa on konkurssi kypsä ja velkaa on vissii kohta 100 miljardia ja nämä hölmöt kehittelee tällaisia systeemejä.
Täytyy olla jollain ruuvit löysällä päässä :-[

Jorma on varmaan jossain köyhyysloukussa, kun pitää kirjojakin alkaa henkensä pitimeksi myymään. Lottovoitolla noita voisi ostaa kustantamon tyhjäksi ja järjestää keilaniemessä Fahrenheit 451 pippalot.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

dothefake

Millä maksetaan kaikki lisätyöpaikat, kun veron kokonaismäärä ei nouse? Kuinka vitun tyhminä ne meitä pitää?
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

MW

Saatanallinen juggernautti, aka. julkinen talous. Aina, kun tökkii, kiljuvat, "Leikataanko terveydenhuollosta, koulutuksesta vai mistä"? Ja perustetaan lisää valtuutettujen toimistoja, palkataan henkilökohtaisia avustajia, apulaiskaupunginjohtajia rajattomalla budjetilla, perustetaan työryhmiä pohtimaan pohtimisen aloittamista, noustaan palkkakuopista, jne jne.

Saisiko vähän lukuja siitä, mihin ne rahat menevät, jutellaan sitten?