News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2013-06-04 Tunisia: Femen-tissishow - vankila uhkaa artisteja

Started by akez, 04.06.2013, 19:26:10

Previous topic - Next topic

Ano Nyymi

Quote from: matkamiehiii on 13.06.2013, 19:45:23
Parantaako peniksen näyttäminen julkisilla paikoilla miesten oikeuksia?

Kokeile  ;D

Mutta sen verran suvaitsevainen minä olen että kannatan ehdottomasti ainakin nuorten naisten oikeutta esitellä tisuja ja jopa tuheroaankin missä maassa tahansa. Mielellään tietty siellä missä silmäni sattuvat kulloinkin olemaan.

Mies, joka paheksuu nuorten naisten tisujen esittelyä, on homo tai muuten vaan pöljä.

femacco

Quote from: elven archer on 16.06.2013, 22:15:00
Miten syvällisesti pitäisi sitten sinusta ilmaista jokin niin yksinkertainen asia kuin naisten epätasa-arvoinen asema Tunisiassa?

Eihän se ole mikään yksinkertainen asia kuten ketjusta huomaa. En tunne Tunisian oloja niin hyvin eikä minua edes kiinnosta muslimimaa jossain hevon kuusessa, jotta kiinnostuisin jeesustelemaan siitä mitä ihmettä Tunisiassa pitäisi ja ei pitäisi tehdä seksuaalista yhdenvertaisuutta koskevissa asioissa. Minulle on sinänsä aivan sama mitä jossain Tunisiassa tapahtuu kunhan Tunisia ei tuo ongelmiaan tänne.

En diggaa siitä mentaliteetista, että nainen, joka vilauttelee ruumiinosiaan ja päästää samalla suustaan mukaviisaita höpinöitä pitäisi nostaa jalustalle muiden naisten esikuvaksi. Se on perseestä, koska se ei edes vaadi mitään taitoa. Onko tässä keskustelussa jokin sivujuonne, jonka logiikka menee näin: naisen ase on vartalo, jota nainen käyttää valtaapitävään mieheen ja valtaapitävä mies taipuu tahdossaan paljaan tissiparin edessä. Tämä logiikka alistaa sekä miehen että naisen eläimen tasolle ja väittää, että naisen arvo on tämän vartalossa. Feministit vastustavat tällaista ajattelua ja samalla ajavat sitä.

Juu, kyllä minäkin pidän vartalonmyötäisiä vaatteita ja korkeita korkoja siksi, että minulla on hyvä vartalo ja tykkään sen korostamisesta. Saan siitä myös etua, koska naisen seksuaalinen valta. En kuitenkaan ala väittämään, että vetäisin tissitopissa marsseja koska ihmisoikeudet. Minua niin riepoo tällainen teennäinen sönkötys kun jutun juoni on siinä, että turhautuneet nuoret naiset löytävät protestoinnista keinon hankkia adrenaliinikiksinsä ja -fiksinsä sekä tulevat samalla ihailluiksi ja kuuluisiksi. He käytännössä huoraavat itsensä ja aatteensa ja minun tulisi ihailla heidän paljaita tissejään ja vessanseinäjuttujaan. Paskaa en suostu ihailemaan, mutta voin kyllä vetää sen pöntöstä alas.

elven archer

Quote from: Sanna Onkamo on 16.06.2013, 22:42:22
Eihän se ole mikään yksinkertainen asia kuten ketjusta huomaa.
Minusta se on. Lienemme kaikki yksimielisiä siitä, että naisen asema Tunisiassa ei ole miehen aseman veroinen. On sitten toinen asia, jos joidenkin ketjuun kirjoittavien miesten mielestä näin kuuluukin olla tai että ainakin se on pienempi paha kuin nämä asiasta ääntä pitävät ja ihoa vilauttavat feministit femenistit.

QuoteMinulle on sinänsä aivan sama mitä jossain Tunisiassa tapahtuu kunhan Tunisia ei tuo ongelmiaan tänne.
Mikä on sen todennäköisyys? Islamin nimiin vannoo kohta jo 1,5 miljardia ihmistä. Jos uskonto ei ala uusiutua ja vauhdilla, Tunisiassa ja joka paikassa, niin voit uskoa, että asia tulee koskettamaan meitäkin.

En diggaa siitä mentaliteetista, että nainen, joka vilauttelee ruumiinosiaan ja päästää samalla suustaan mukaviisaita höpinöitä pitäisi nostaa jalustalle muiden naisten esikuvaksi.
Kuten sanoin, ei ole niin viisaita sanoja, että niillä voisi vaikuttaa tilanteeseen sen enempää. Minä arvostan noissa naisissa rohkeutta. En tiedä, mihin varsinaiseen jalustalle nostamiseen viittaat.

Onko tässä keskustelussa jokin sivujuonne, jonka logiikka menee näin: naisen ase on vartalo, jota nainen käyttää valtaapitävään mieheen ja valtaapitävä mies taipuu tahdossaan paljaan tissiparin edessä.
Ei tietenkään. Ase se kyllä on, mutta kuten sanoin, niin tässä tapauksessa huomion saamiseksi asialle.

Tämä logiikka alistaa sekä miehen että naisen eläimen tasolle ja väittää, että naisen arvo on tämän vartalossa. Feministit vastustavat tällaista ajattelua ja samalla ajavat sitä.
Naisella on arvoa vartalossa, keskimäärin selvästi enemmän kuin miehellä. Et voi lukea Femenin viaksi kaikkien itseään feministeiksi kutsuvien asenteita. Femen selvästi ymmärtää naisen vartalon voiman ja joko hyväksyy asian tai vähintäänkin käyttää vallitsevaa todellisuutta hyväkseen.

Juu, kyllä minäkin pidän vartalonmyötäisiä vaatteita ja korkeita korkoja siksi, että minulla on hyvä vartalo ja tykkään sen korostamisesta.
Tämä on paras ketju ikinä.

Saan siitä myös etua, koska naisen seksuaalinen valta. En kuitenkaan ala väittämään, että vetäisin tissitopissa marsseja koska ihmisoikeudet.
Niin, mutta nuo naiset istuvat ihan odotettavasti kohta linnassa, koska ihmisoikeudet. Voisi siis epäillä, että heillä on muitakin motiiveja kuin turhamainen itsensä esittely, koska harvemmin sellaiset ihmiset haluavat päätyä tunisialaiseen vankilaan.

Minua niin riepoo tällainen teennäinen sönkötys kun jutun juoni on siinä, että turhautuneet nuoret naiset löytävät protestoinnista keinon hankkia adrenaliinikiksinsä ja -fiksinsä sekä tulevat samalla ihailluiksi ja kuuluisiksi. He käytännössä huoraavat itsensä ja aatteensa ja minun tulisi ihailla heidän paljaita tissejään ja vessanseinäjuttujaan.
Mistä tiedät heidän aatteensa olevan jotenkin tuon toiminnan vastaista? Ajatteletko heitä nykyisen valtavirran feminismin kautta? Onko sillä edes lopulta merkitystä, miksi he tuota tekevät? Eikö asia ole tärkeämpi?

guest8788

Tarkennan vielä, että rakastan tissejä.

matkamiehiii

Jaahs Femen vauhdissa taas, pyytää ilmeisesti Obaman apua Tunisian suhteen, kiintoisaa...

(http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2013/06/19/article-2344361-1A663763000005DC-972_634x446.jpg)
Obama help! In a statement issued to MailOnline, FEMEN explained that the protest was a call to President Obama to intervene over the jailing of three of the group's activists over a topless protest in Tunisia last month

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2344361/FEMEN-protest-Two-women-arrested-Berlin-ahead-President-Obamas-speech.html

Nyt Femen aktivistit on näyttänyt tissit jo: Merkelille, Putinille ja Obamalle, tai no ei Obama kait vielä päässyt niitä livenä näkemään.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Muslimi-feministit on ottanut myös kantaa Femenin suhteen ja järjestänyt kampanjoita ja tulos oli tälläinen:

(http://proxy.storify.com/?url=https%3A%2F%2Fsphotos-a.xx.fbcdn.net%2Fhphotos-ash3%2Fc0.0.403.403%2Fp403x403%2F11851_510224195701763_1644640633_n.jpg&resize=1&w=490)

(http://proxy.storify.com/?url=http%3A%2F%2Ffarm9.static.flickr.com%2F8252%2F8652551057_514a734f54_z.jpg&resize=1&w=490)

(http://proxy.storify.com/?url=http%3A%2F%2Fpbs.twimg.com%2Fmedia%2FBHBbhBuCYAA4tjF.jpg)

http://stream.aljazeera.com/story/201304050033-0022659

SuperSaatana

Quote from: MrFinland on 17.06.2013, 02:12:15
Tarkennan vielä, että rakastan tissejä.

Minä myös! Mutta asiaan..

Tätä ketjua hetken silmäiltyäni olen lähes pyörtänyt aikaisemmin vallinneen kritiikittömän supporttini näille Femeniläisille. Syy siihen on seuraava;

"you just can´t win with these people"-lausuma pätee poikkeuksetta kaikkiin uskovaisiin ja muihin mielisairaisiin. Ei niihin järkipuhe tehoa. Lisäksi kaikki muutos parempaan näillä mielipuolilla (esim. alkoholistit/uskovaiset/suvaitsevaiset) lähtee siitä, että kohde itse myöntää ongelman, ymmärtää sen laadun ja kielteiset vaikutukset itseensä ja lähipiiriinsä,lopulta näkee ja ymmärtää sen mikä on parempaa omalle itselle sekä lopulta lähtee itse haluamaan muutosta ja tavoittelemaan sitä parempaa.

Nyt sitten tulee se pointti; Femenissä ei ole mitään sellaista, mitä nämä kaapuihin puetut, lukutaidottomat ja täysin aivopestyt muumimammat pitäisivät tavoittelemisen arvoisena. Länsimainen, vapaa, opiskellut, työssäkäyvä ja itsenäinen nainen on sellainen, mitä näille kaapuakoille muslimimaissa pitäisi esitellä vapauden symbolina. Tuollainen tissit paljaana porukassa huutaminen ja öykkäröinti ja pidätetyksi tuleminen vain vahvistaa moskeijan aivopesussa saatuja kielteisiä kuvitelmia länsimaisista naisista pelkkinä arvottomina vapaamielisinä huorina.  Jos esim minä lähtisin Kairon torille grillaamaan alasti porsasta tavoitteenani levittää porsaan syömisen ihanuutta niin kyllähän se kääntyisi itseään vastaan, right? Jokainen performanssini nähnyt muslimi ajattelisi, että "ei saatana! Sian syömisestä ihan oikeasti tulee hulluksi. En minä ainakaan halua tuollaiseksi"

Summa summarum, musliminaisten vapautumisen on lähdettävä ensisijaisesti heistä itsestään. Heille voidaan ja pitääkin toki tarjoilla esimerkkejä siitä, että mitä elämä vapaana(niin vapaana kuin länsimaissa nyt ollaan) voisi olla, mutta Femenin tarjoama esimerkki ei sitä ole. Femenin tarjoama esimerkki on väärä ja se on oikeastaan enemmänkin haitallinen kuin hyödyllinen,sillä siinä ei ole mitään tavoittelemisen arvoista.

elven archer

Quote from: matkamiehiii on 19.06.2013, 16:42:15
Muslimi-feministit on ottanut myös kantaa Femenin suhteen ja järjestänyt kampanjoita ja tulos oli tälläinen:
Ja tiedät, että kyseessä olivat feministit, koska... pukeutuvat tiukasti islamin sääntöjen mukaan ja kertovat kylteissä islamin olevan heidän valintansa, koska sehän tunnetusti on tosi feministinen uskonto? Jepjep.

Onko oikeasti yllätys, että maailmasta löytyy uskovaisia naisia, jotka eivät tykkää, kun heidän uskontonsa arvoja ja siveyskäsitystä moititaan?

matkamiehiii

QuoteOnko oikeasti yllätys, että maailmasta löytyy uskovaisia naisia, jotka eivät tykkää, kun heidän uskontonsa arvoja ja siveyskäsitystä moititaan?
Mitä, minä kun luulin että ne on kaikki piiskalla alistettuja, liian pelokkaita sanomaan vastaan vain odottamassa vapautta mitä Femen heille edustaa!!  :flowerhat:

elven archer

Quote from: SuperSaatana on 19.06.2013, 17:59:23
Ei niihin järkipuhe tehoa.
Siinähän se koko asia on valitettavasti pähkinänkuoressa. Jos ihminen hylkää järjen yliluonnollisen tieltä, ei häneen voi järkipuheella vaikuttaa. Se on yksi syy siihen, miksi en jaksa paheksua näitä Femenin tempauksia, vaikka saman asian voisi varmasti älyllisemminkin ja perustellusti argumentoiden esittää. Näillä nyt sentään tulee huomiota toisin kuin jollain paneelikeskustelulla. Jos minä saisin valita keinon, niin pyrkisin levittämään amerikkalaisia "chick flickejä" ja musiikkia läpi islamilaisen maailman. Populaarikulttuuri on mielestäni tehokkain ase taistelussa islamia vastaan. Se tarjoaa unelmia helposti nieltävässä muodossa.

elven archer

Quote from: matkamiehiii on 19.06.2013, 18:10:17
Mitä, minä kun luulin että ne on kaikki piiskalla alistettuja, liian pelokkaita sanomaan vastaan vain odottamassa vapautta mitä Femen heille edustaa!!  :flowerhat:
Hieno, mutta tylsä olkiukko: kaikki. Eikä alistaminen useinkaan toimi niin. Tehokkaintahan on aivopestä ihminen lapsuudesta asti haluamaan olla alistettu. Sitä paitsi on myös ihmisiä, jotka ihan aidosti haluavat vääntää aivonsa vapaalle ja toisten sanelevan heidän elämälleen selvät rajat. Vapaus tuo myös vastuun, eivätkä kaikki ihmiset suinkaan sitä halua kantaa.

Mutta edelleenkin on epäselvää, mistä keksit kutsua juuri noita ihmisiä feministeiksi.

matkamiehiii

QuoteMutta edelleenkin on epäselvää, mistä keksit kutsua juuri noita ihmisiä feministeiksi.
Al-Jazeeran nettisivuilla heitä mainostetaan feministeiksi.

http://stream.aljazeera.com/story/201304050033-0022659

Ilmeisesti muslimi feministejä on moneen sorttiin niinkuin länsimaisiakin feministejä.

QuoteTehokkaintahan on aivopestä ihminen lapsuudesta asti haluamaan olla alistettu. Sitä paitsi on myös ihmisiä, jotka ihan aidosti haluavat vääntää aivonsa vapaalle ja toisten sanelevan heidän elämälleen selvät rajat. Vapaus tuo myös vastuun, eivätkä kaikki ihmiset suinkaan sitä halua kantaa.
Käytännössä sinä siis haluat aivopestä tulevat muslimi-sukupolvet sinun arvoille sopiviksi, kun kerta aikuiset on jo "menetetty tapaus" vaikka kyllähän netissä heillekin tietoa on länsimaisesta elämäntavasta ym. mutta ei kelpaa. En tiennytkään että tämä on näin ideologista sinulle.

elven archer

Quote from: matkamiehiii on 19.06.2013, 18:48:39
Al-Jazeeran nettisivuilla heitä mainostetaan feministeiksi.
Juu, sittenhän sen täytyy olla totta. Huivipäiset islamia rakastavat feministit. Kuulostaa yhtä loogiselta kuin käsite "maallistunut muslimi".

IDA

Quote from: elven archer on 19.06.2013, 18:17:02
Siinähän se koko asia on valitettavasti pähkinänkuoressa. Jos ihminen hylkää järjen yliluonnollisen tieltä, ei häneen voi järkipuheella vaikuttaa. Se on yksi syy siihen, miksi en jaksa paheksua näitä Femenin tempauksia, vaikka saman asian voisi varmasti älyllisemminkin ja perustellusti argumentoiden esittää.

Itse asiassa ei voi. Tuo Femenin tapa on juuri täsmälleen se taso, joka puhtaasti materialismiin pohjaaville jää. Mitkään järjen saavutukset eivät perustu järkeen itseensä, vaan siihen, että järki on tähdännyt kohti jotain itseään suurempaa.
qui non est mecum adversum me est

elven archer

Käytännössä sinä siis haluat aivopestä tulevat muslimi-sukupolvet sinun arvoille sopiviksi, kun kerta aikuiset on jo "menetetty tapaus" vaikka kyllähän netissä heillekin tietoa on länsimaisesta elämäntavasta ym. mutta ei kelpaa. En tiennytkään että tämä on näin ideologista sinulle.
Hieno olkiukko taas. En halua. Minä haluan, että jokaisella ihmisellä on oikeus valita. Islamin piirissä näin ei läheskään minusta ole. Onko sinusta? Tämä yksinkertaisesti tarkoittaa, että arvomaailman täytyy olla sellainen, että se hyväksyy yksilön oikeuden päättää omasta elämästään, on hän sitten nainen tai mies. Se on edellytys valinnanvapaudelle ja itse asiassa aivopesun vastakohta.

matkamiehiii

Quote from: elven archer on 19.06.2013, 19:09:43
Hieno olkiukko taas. En halua. Minä haluan, että jokaisella ihmisellä on oikeus valita. Islamin piirissä näin ei läheskään minusta ole. Onko sinusta? Tämä yksinkertaisesti tarkoittaa, että arvomaailman täytyy olla sellainen, että se hyväksyy yksilön oikeuden päättää omasta elämästään, on hän sitten nainen tai mies. Se on edellytys valinnanvapaudelle ja itse asiassa aivopesun vastakohta.
Suomen koulu/media järjestelmä kasvattaa lapsista tietynalaisia ja muslimimaitten vastaava tietynlaisia, jos joku Saudi-arabi lapsi adoptoidaan suomalaiseen perheeseen niin siitä todnäköisesti tulee maallistunut perussuomalainen ja jos suomalainen adoptoidaan saudeihin niin siitä tulee harras muslimi. 0v vauva ei osaa itse päättää minkälaisen kasvatuksen haluaisi.

elven archer

Quote from: IDA on 19.06.2013, 19:08:07
Itse asiassa ei voi. Tuo Femenin tapa on juuri täsmälleen se taso, joka puhtaasti materialismiin pohjaaville jää.
Mielenkiintoista. Miksi minä siis kerta toisensa jälkeen pyyhin pöytää eri mieltä olevilla ja röyhtäisen vielä päälle? Mistä ihmeessä sinä keksit ajatuksen, että tissien näyttäminen on korkein argumentoinnin taso meille jumalattomille?

Mitkään järjen saavutukset eivät perustu järkeen itseensä, vaan siihen, että järki on tähdännyt kohti jotain itseään suurempaa.
Kuulostaa sigumateriaalilta, mutta miten se liittyy tähän? Onko tämä taas sitä väsyttävää uskovaisten propagandaa siitä, että meillä jumalattomilla ei ole mukamas mitään itseämme suurempia periaatteita? Jos on, niin sehän on täysin älytöntä, kuten jo näkee niistä itseäni suuremmista periaatteista, joita jatkuvasti tälläkin foorumilla esittelen. Minä en oikein ymmärrä sinun juttujasi yleensäkään ottaen. Meidän aivomme ovat ns. ihan eri taajuuksille viritettyjä, joten minulla on oikeasti usein suuria vaikeuksia ymmärtää, mitä sinä yrität minulle sanoa.

akez

Die Welt kertoo jutussaan: "Femen-aktivisti sellissä 29 naisen kanssa" (19.6.2013), että Saksan liittohallituksen ihmisoikeusvaltuutettu on vieraillut Tunisiassa vankilassa olevan Femen-aktivisti Josephine Witt'in (20) luona. Ihmisoikeusvaltuutettu Markus Löning (FDP) kertoo nähneensä pahempiakin vankiloita.

Löning kertoi aktivistin jakavan sellin Manouban vankilassa 29 muun naisen kanssa. Hänen terveydentilansa on hyvä ja muut naisvangit kohtelevat häntä hyvin. Löningin mukaan aktivisti vaikutti tyyneltä, joten hän vaikuttaa olevan vahva nuori nainen. Silti aktivisti oli edelleen yllättynyt kovasta tuomiosta.

Löning varoitteli, ettei Tunisian uudistumisprosessia arvioitaisi vain Femen-tapauksen nojalla. Löningin mukaan on nähtävä, että Tunisia pyrkii vaivalloisesti vuosikymmenien diktatuurin jälkeen kohti demokratiaa. Hän viittaisi poliittisen keskustelun vapauteen islamilaisessa valtiossa.   

Femen-aktivisti kertoi Löningille, että hän ei ollenkaan halunnut loukata protestillaan muiden tunteita, vaan tahtoi ainoastaan auttaa erästä jo vangittua tunisialaista aktivistia. Ihmisoikeusvaltuutettu piti tuomiota "suhteettomana" ja hän toivoo, että tuomio lievenisi valitustuomioistuimessa. Jutun käsittely siellä pitäisi alkaa ensi perjantaina.

EDIT typo
George Orwell: "All that Oceania's citizens know about the world is whatever the Party wants them to know."

elven archer

Quote from: matkamiehiii on 19.06.2013, 19:13:28
Suomen koulu/media järjestelmä kasvattaa lapsista tietynalaisia ja muslimimaitten vastaava tietynlaisia, jos joku Saudi-arabi lapsi adoptoidaan suomalaiseen perheeseen niin siitä todnäköisesti tulee maallistunut perussuomalainen ja jos suomalainen adoptoidaan saudeihin niin siitä tulee harras muslimi. 0v vauva ei osaa itse päättää minkälaisen kasvatuksen haluaisi.
Niin? Puhe oli aivopesusta. Epäilemättä joillain järjestelmillä on suurempi vaikutus ihmisten tekemiin valintoihin tai edes käsityksiin oikeudesta tehdä valintoja kuin toisilla.

elven archer

Quote from: akez on 19.06.2013, 19:29:20
Löning varoitteli, ettei Tunisian uudistumisprosessia arvioitaisi vain Femen-tapauksen nojalla. Löningin mukaan on nähtävä, että Tunisia pyrkii vaivalloisesti vuosikymmenien diktatuurin jälkeen kohti demokratiaa. Hän viittaisi poliittisen keskustelun vapauteen islamilaisessa valtiossa.   
No joo. Kun katselee arabikevään tuloksia, niin kyllähän se aika lailla näyttää diktatuurista teokratiaan -linjalta. Ei tuollainen tavaton herkkänahkaisuus ainakaan auta hälventämään niitä pelkoja. No ehkä näistä maista tulee sentään demokraattisesti luotuja käytännön teokratioita, jos ei nyt ihan virallisesti. Eipä se kyllä paljon lohduta, kun miettii islamin kehitystä, siis sen puutetta, kohti nykyaikaista uskontoa.

akez

Quote from: elven archer on 19.06.2013, 19:36:23
Quote from: akez on 19.06.2013, 19:29:20
No joo. Kun katselee arabikevään tuloksia, niin kyllähän se aika lailla näyttää diktatuurista teokratiaan -linjalta. Ei tuollainen tavaton herkkänahkaisuus ainakaan auta hälventämään niitä pelkoja. No ehkä näistä maista tulee sentään demokraattisesti luotuja teokratioita.

No, se oli saksalainen ihmisoikeusvaltuutettu. Ei niiden löpinöitä kannata kovin vakavasti ottaa.
George Orwell: "All that Oceania's citizens know about the world is whatever the Party wants them to know."

matkamiehiii

Quote from: elven archer on 19.06.2013, 19:32:26
Quote from: matkamiehiii on 19.06.2013, 19:13:28
Niin? Puhe oli aivopesusta. Epäilemättä joillain järjestelmillä on suurempi vaikutus ihmisten tekemiin valintoihin tai edes käsityksiin oikeudesta tehdä valintoja kuin toisilla.
Tuohan on vain sinun ideologinen käsityksesi jostain "oikeasta tiestä" Joka maassa on vähän erilainen aivopesu, jossain maissa lapsista kasvatetaan puutahalaavia metroseksuaaleja niinkuin Ruotsissa, jossain kylmäverisiä tappajia niinkuin P-koreassa, jossain jotain siltä väliltä tai sekä että (monikulttuurisuus) Sinä voit toitottaa tuota sinun malliasi niin paljon kuin haluat, ei siinä mitään, se ei kuitenkaan tee siitä absoluuttista totuutta.

elven archer

Quote from: matkamiehiii on 19.06.2013, 19:40:57
Tuohan on vain sinun ideologinen käsityksesi jostain "oikeasta tiestä"
Ei pelkästään, eikä edes tässä yhteydessä olennaisilta osin, koska puhuimme aivopesusta, jonka Wikipedia esimerkiksi kuvaa näin: "Aivopesu on pakottavien tekniikoiden soveltamista aivopesun kohteen uskomusten tai käyttäytymisen muuttamiseksi."

http://fi.wikipedia.org/wiki/Aivopesu

Jotkin järjestelmät tai yhteiskunnat käyttävät paljon enemmän pakottavia tekniikoita esim. käyttäytymisen muuttamiseksi kuin toiset.

QuoteJoka maassa on vähän erilainen aivopesu
Joka ei mitenkään muuta sanomaani siitä, että jotkin järjestelmät pyrkivät ohjaamaan yksilön käyttäytymistä enemmän ja aivopesun määritelmän mukaisesti arveluttavammin keinoin kuin toiset.

QuoteSinä voit toitottaa tuota sinun malliasi niin paljon kuin haluat, ei siinä mitään, se ei kuitenkaan tee siitä absoluuttista totuutta.
Tekee, jos tavoite on aivopesun vähentäminen tai toisin sanottuna valinnanvapauden lisääminen. En ole sanonut, että aivopesun vähentäminen on absoluuttisesti oikein, joskin pystyn tarvittaessa argumentoimaan kattavasti, miksi se on tavoiteltavaa. Tietysti jos hylätään kaikki ajatukset, kuten "onnellisuus on positiivista" ja "elämänlaadulla on merkitystä" jne., niin sitten se menee vaikeaksi, mutta toisaalta siinä ajattelussa olemme yhtä hyvin vain pinkkejä koppakuoriaisia jonkin kosmisen yksisarvisen päiväunissa, jos millään ei siis ole mitään väliä, eikä mikään arvo ole tavoiteltavaa. Mutta jos lähdetään esim. universaaleista arvoista tai ihmisen motivaation tarkastelusta liikkeelle, niin sitten pystyn. Mutta se ei tähän ketjuun kuulu, vaikka hyvin mielenkiintoinen aihe minusta onkin.

matkamiehiii

QuoteTietysti jos hylätään kaikki ajatukset, kuten "onnellisuus on positiivista" ja "elämänlaadulla on merkitystä" jne., niin sitten se menee vaikeaksi, mutta toisaalta siinä ajattelussa olemme yhtä hyvin vain pinkkejä koppakuoriaisia jonkin kosmisen yksisarvisen päiväunissa, jos millään ei siis ole mitään väliä, eikä mikään arvo ole tavoiteltavaa
Tuo on tyypillinen länsi-eurooppalainen hedonistinen näkemys asioista ja lyhyellä tähtäimellä varmaan paras malli. Ikävä kyllä tuollainen ajattelutapa tekee lännestä heikon ja pitkällä tähtäimellä vahvemmat ja ihmisoikeuksista vähemmän välittävät kulttuurinmuodot ja sen edustajat esim. Islam helposti valloittanee lännen kuten on jo nyt vahvasti tekemässä paikoin.

elven archer

Quote from: matkamiehiii on 19.06.2013, 20:17:33
Tuo on tyypillinen länsi-eurooppalainen hedonistinen näkemys asioista ja lyhyellä tähtäimellä varmaan paras malli.
Mikään ei pakota sen olevan hedonismia. Otetaan esimerkki. Kumpi on tuottavampi työntekijä: tyytyväinen vai tyytymätön, sisäisesti motivoitunut vai motivoimaton? Jos et tiedä vastausta, niin kaiva jostain organisaatiojohtamisen perusteos, niin sen jälkeen tiedät. Jne. Näkeehän sen yhteiskunnistakin suoraan, että kummat kukoistavat luovuudessa ja tuottavuudessa. Ne, jotka mahdollistavat täyden ja onnellisen elämän täynnä mahdollisuuksia toteuttaa itseään, vaiko ne, jotka tarjoavat lähinnä vaihtoehdottomuutta, jonkun toisen määräämän putkijuoksun ahtaan tunnelin läpi.

QuoteIkävä kyllä tuollainen ajattelutapa tekee lännestä heikon ja pitkällä tähtäimellä vahvemmat ja ihmisoikeuksista vähemmän välittävät kulttuurinmuodot ja sen edustajat esim. Islam helposti valloittanee lännen kuten on jo nyt vahvasti tekemässä paikoin.
Ajattelun vapautuminen valistuksen ajoista lähtien on johtanut lännen menestykseen. Se, että ihmiset ylhäältä annetun totuuden sijaan alkoivat ajatella itse ja erilaiset uudet ajatukset hyväksyttiin, johti siihen, missä olemme nyt. Siitä vain vertaamaan islamiin. Hyvinkö menee niissä maissa? Vai onko 1400 vuotta sinusta liian lyhyt aika tehdä arvioita?

matkamiehiii

QuoteAjattelun vapautuminen valistuksen ajoista lähtien on johtanut lännen menestykseen. Se, että ihmiset ylhäältä annetun totuuden sijaan alkoivat ajatella itse ja erilaiset uudet ajatukset hyväksyttiin, johti siihen, missä olemme nyt. Siitä vain vertaamaan islamiin. Hyvinkö menee niissä maissa?
Noh on niissä muslimimaissakin keksintöjä tehty, mutta katsotaan uudestaan sitten vuonna 2100 miten menee noin 1,3/nainen syntyvyys "onnellisella" euroopalla samaan aikaan kun muslimeita, afrikkalaisia ym. virtaa jatkuvasti lisää tänne oman ideologian kanssa.

Tietenkin liberaali ja suvaitsevainen kulttuuri saa aikaan luovia keksintöjä ym. mutta niinhän se Roomakin tuhoutui omaan hedonismiinsa aikoinaan ja kristinusko tuli hallitsevaksi suvaitsemattomaksi suunnaksi.

jahve

Topless Jihad day
http://proud-a.blogspot.fi/2013/04/Topless.Jihad.html

(https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/s480x480/533463_10151612581118628_510768536_n.jpg)

Nationalisti

Femen on aivan perseestä. Jonkun miljunäärin lempiprojekti, johon värvätään parikymppisiä tyttösiä, joille sitten maksetaan vilauttelusta melko mojovasti.

Täysin sisällötöntä tuubaa ja epämääräistä provokaatiota. Heidän ideologiansa ei tunnu olevan muuta kuin kokoelma sloganeita ja symboleita ja epämääräistä vihaa kaikkea hyvää ja kaunista kohtaan.  ;)
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

elven archer

Quote from: matkamiehiii on 19.06.2013, 22:26:31
Noh on niissä muslimimaissakin keksintöjä tehty, mutta katsotaan uudestaan sitten vuonna 2100 miten menee noin 1,3/nainen syntyvyys "onnellisella" euroopalla samaan aikaan kun muslimeita, afrikkalaisia ym. virtaa jatkuvasti lisää tänne oman ideologian kanssa.
Ei ole mitään hätää, jos pidetään rajat kiinni. Se, että ei pidetä, on ihan muusta kiinni. Ei se, että eurooppalaiset alkavat tukea ja edistää kilpailevaa ideologiaa (kuten islamia) näin kääntyen omaansa vastaan, tarkoita, että heidän omansa on huono. Se vain tarkoittaa, että tilalle on otettu monikulttuuri, joka on käytännössä kulttuurirelativismia. Tämä on täysin eri aate kuin se, mistä puhuin. Se itse asiassa sotii puhumaani ajattelua vastaan teoriassa ja käytännössä. Minä puhuin yksilöllisyyden hyväksyvästä ja sitä tukevasta arvopohjasta, siis yhdestä pohjasta. Monikulttuurissa on monta edelliselle kilpailevaa pohjaa. Näin ollen ei voi syyttää sitä yhtä touhusta, jolla edistetään siltä tilaa vieviä kilpailevia ideologioita.

Toinen juttu on sitten se, että jos kerran sinusta esim. islam on parempi kulttuuri kollektiivisuudessaan, konservatiivisuudessaan ja machoudessaan, niin sittenhän sen mahdollisen voittokulun pitäisi olla sinusta hyvä asia. Ainakin sinä kovasti tunnut väheksyvän yksilön näkökulmaa hänen omaan elämäänsä väheksymällä onnellisuuden ja itsensä toteuttamisen merkitystä. Tosin ei se tule koskaan voittamaan. Ihmiskunnan historia puhuu sitä vastaan kertoen jatkuvasta kehityksestä vapautta kohti, ei poispäin.

Tietenkin liberaali ja suvaitsevainen kulttuuri saa aikaan luovia keksintöjä ym. mutta niinhän se Roomakin tuhoutui omaan hedonismiinsa aikoinaan ja kristinusko tuli hallitsevaksi suvaitsemattomaksi suunnaksi.
Rooma hajosi venytettyään itsensä liian laajalle, enkä tarkoita pelkästään aluetta. Hedonismin syyttäminen on paikkansa pitämätön klisee. Kaikki vastaavat valloituksiin perustuvat maailman herruuden tavoittelut ovat jossain vaiheessa menneet mönkään. Oli kyse sitten saksalaisesta kurinalaisuudesta tai Aristoteleenkin opettaman Aleksanteri Suuren valtakunnasta.

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Roman_Empire_Territories.png

matkamiehiii

QuoteEi ole mitään hätää, jos pidetään rajat kiinni.
Ja miksiköhän kapitalis-individualistinen maa kulttuuriltaan niin tekisi, maahanmuuttohan vain hyödyttää yrittäjiä kun ne saa halpatyövoimaa eikä individualistiset yksilöt paljon välitä vaikka pian he olisi enää pieni etninen vähemmistö omassa maassaan kun he ovat niin erillään toisistaan anyways, = lopputulos -- maa vaihtunut väestöltään ja kulttuuriltaan eli käytännössä tuhoutunut.

Kollektiiviset maat kuten neuvostoliitto tai Kiina, ehkä muslimimaatkin ei paljon maahanmuuttoa ottanut vastaan ja täten maisema pysyy samanlaisena.

elven archer

Quote from: matkamiehiii on 20.06.2013, 15:43:33
Ja miksiköhän kapitalis-individualistinen maa kulttuuriltaan niin tekisi
Nyt sitten sotkit mukaan jo kapitalismin hyökkäyksessäsi individualismia kohtaan. Se on talousaate, eikä se siten kuulu tähän. Sinä sotket arvojen/normien ja talouden kollektiivisuuden. Sitä paitsi esim. Pohjoismaat ovat kaukana kapitalismista yrittäessään rakentaa hyvinvointiyhteiskuntaa korkeilla veroilla ja sosiaaliturvalla. Jokin arvoiltaan hyvin kollektiivinen maa saattaa sen sijaan esim. katsovan jokaisen pärjäävän, tai olevan pärjäämättä, omillaan ilman mitään tulonsiirtoja.

Quoteindividualistiset yksilöt paljon välitä vaikka pian he olisi enää pieni etninen vähemmistö omassa maassaan kun he ovat niin erillään toisistaan anyways
Ei etnisenä vähemmistönä oleminen ole itse asiassa itsessään yhtään mikään ongelma. Ongelma on se, jos ei pysty olemaan yksilöllinen, vaan joutuu tanssimaan ahtaiden kollektiivisten normien mukaan. Sitä kukaan oikeasti individualisti ei halua, eikä näin ollen yksilöllisyyden nimeen vannova koskaan hyväksy islamia, koska se on maailmankatsomus, joka tähtää alistumiseen yhdelle henkiolennolle ja sen tiukoille normeille.

Kollektiiviset maat kuten neuvostoliitto tai Kiina, ehkä muslimimaatkin ei paljon maahanmuuttoa ottanut vastaan ja täten maisema pysyy samanlaisena.
Neuvostoliittoa ei ole olemassakaan enää, mutta katsotaanpa sen perillistä:

"On arvioitu, että jos väestökehitys jatkuu ennallaan, vuonna 2015 Venäjän armeijan alokkaista enemmistö on muslimeja. Vuonna 2020 jo viidesosa maan kansalaisista olisi muslimeja.

Jos mikään ei muutu, Venäjän väestöstä suurin osa saattaa olla muslimeja noin kolmen vuosikymmenen kuluttua."

http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Ven%C3%A4j%C3%A4+saattaa+tulevaisuudessa+olla+muslimienemmist%C3%B6inen+maa/1135243199336

Selvästikin kyse on siis muusta. Minulle on ihan yksi lysti, muuttuuko maisema. Välitän vain siitä, että millaiseksi. Esim. Afganistanin maisema ei erityisesti näytä muuttuneen tai muuttuvan lähitulevaisuudessakaan, mutta en silti pidä siitä yhtään.