News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2013-03-14 HS: Ministeri Hautala maksoi pimeästi oviremonttinsa

Started by Herbert, 14.03.2013, 10:18:17

Previous topic - Next topic

Fidel Von Infidel

Quote from: hiljainen tukija on 20.03.2013, 21:20:49
Yle tv 1.   A-studiossa juuri pestiin vihreitä.   Uskomatonta!   Loppui juuri.

Tehtiin mitä?

Nuivake

No kyllä!
Brax selitti ja käänteli asiaa parhain päin suu vaahdossa ja toimittaja vaan nyökytteli ja myötäili.
On kuulemma myös sitä mieltä että asia on nyt selvitetty, selitetty ja lopulliset faktat on pöydässä. Ei mitään nähtävää enää, move along!
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

Alkuasukas

Selvisikö siis se kummassa HH valehteli, oikeudessa vai erolausunnossaan?
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

Arvoton

Mitenhän virheät rouvat saavat nykyään aikansa kulumaan, jos Haavisto-ilmiö pakotti moraalisäteilyn himmenemään? Joskus vuonna 08 he vaativat rikostutkintaa Jussille, joka kirjoitti, että pitäisikö mamujen tekemien raiskausten uhrien olla humanisteja ja muita vasurivihreitä, jotta nämä tajuaisivat asian vakavuuden.

En heti odota ihmisten muuttuvan. Ylimitoitettu humanistien koulutus, mikä ei osoita vähenemisen merkkejä, pilaa tätä maata ja sen henkistä laatua vielä pitkään. Kun rajoitetuin lahjoin ja ulkonäöin varustettu maatalon tyttö lukee nyt edes joksikin maisteriksi, hänen on vaikea laskeutua katutasolle. Heidän olemassaolonsa perustuu ylemmyyteen. Omien harhojen päälle ylijumala-proffat vakuuttavat heidät olemaan moraalista ja oikeamielistä yhteiskunnan etuvaliojoukkoa.

Ilman satoja tuhansia humanisteiksi aivopestyjä ihmisiä nykyisenlaisia virheitä ja vasemmistoliittoa ei olisi.

L. Brander

Quote from: Nuivake on 20.03.2013, 21:49:41
No kyllä!
Brax selitti ja käänteli asiaa parhain päin suu vaahdossa ja toimittaja vaan nyökytteli ja myötäili.
On kuulemma myös sitä mieltä että asia on nyt selvitetty, selitetty ja lopulliset faktat on pöydässä. Ei mitään nähtävää enää, move along!

Ei pienintäkään haastamista! Tässä teille viisi minuuttia, käytättehän ajan hyvin.

Brax puhui kuin ylipitkässä vaalimainoksessa. "Vihreistä on tullut näin hyvä puolue, koska arvostetut jäsenemme viitoittivat meille uuden tien..."
Dystooppinen salamasota

Perttu Ahonen

Braxista tuli mieleen korppi, joka oli kutsuttu puolustamaan toista korppia ja korppiparvea.

Kuinka se taas menikään: Muualla Euroopassa vihreissä on ollut sellaista rötösherrajahtia, mutta Suomen vihreät - etenkään T. grumban  aikana - ei ole lähtenyt osoittelevaan ja syyttelevään politiikkaan.

Niin muistakaa se te kaikki punaista lihaa syövät, ilmastonmuutosta lisäävät, yksityisautoilevat, naisia raiskaavat, rasistiset valkoiset heteromiehet. 

Ai, niin. Kysehän oli Willa Hourulan rempassa muutaman kympin "vahigossa" maksamatta jääneestä verojutusta, eikä mistään muusta.....haluatteko tietää lisää?  kraak. 

Roope

Eilen Hautalan lehdistötilaisuus, tänään Hesarissa Elina Hirvoselta Hautalan tekemiset sivuuttava kolumni ja nyt A-studiossa mainosaikaa Tuija Braxille. Seuraan ihan mielenkiinnolla, miten suunnittelutoimisto N2 on junaillut Hautalan ja vihreiden imagon pikavalkaisun.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Jouko

Quote from: Ulkopuolinen on 21.03.2013, 00:25:20
Quote from: Perttu Ahonen on 20.03.2013, 22:34:49

Braxista tuli mieleen korppi, joka oli kutsuttu puolustamaan toista korppia ja korppiparvea.

Braxista tuli mieleen että sehän räpyttelee silmiään aina kun se joutuu puhumaan tavalla tai toisella totuudenvastaisesti, epärehellisesti tai totuutta peitellen.

Samalla tavalla käyttäytyy Tarja Cronberg.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

Roope

Quote from: Jouko on 21.03.2013, 00:47:47
Braxista tuli mieleen että sehän räpyttelee silmiään aina kun se joutuu puhumaan tavalla tai toisella totuudenvastaisesti, epärehellisesti tai totuutta peitellen.

Ei nyt sentään. Ilmeisesti et ole nähnyt aiempaa oikeusministeri Braxiamme puhumassa sananvapauslaeista.

Perttu Ahonen

Vihreiden naisten nimikkolehti oli aikoinaan syöjätär.  Tämä kuvasikin vihreitä naisia paremmin kuin hyvin; Syöjätär näet tarkoittaa vanhaa juonittelevaa noita-akkaa/ naispaholaista/ naispirua.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Sy%C3%B6j%C3%A4t%C3%A4r

http://www.vihreatnaiset.fi/poliittinen-ohjelma-2/syojatar/
Ilmeisesti osaltaan oma kettuiluni ko. aiheesta 2009 sai vihreät naiset - röda kvinnor muuttamaan läpyskänsä nimeksi Vihreät Naiset.

Kannattaisiko nimeä kuitenkin jalostaa totuudenmukaisemmaksi = Vihreät Naiset - Punainen planeetta

Vähän harmi, ettei virheiden johossa ole vaikkapa Brax, Sinnemäki, Hautala tai Cronberg luonnollisen vehreän ja kukkean arrogantteine ominaisuuksineen.

skrabb

QuotePäivitetty 20.3.2013 14:13, julkaistu 19.3.2013 21:34.
Analyysi: Mehiläiskuningatar ei luovuta

Matti Mörttinen

1. Hautala ei sekoile ja selitä ensimmäistä kertaa.
2. Vihreillä on käytössä nykyisin samat konstit kuin perinnepuolueillakin.
3. Pitkään uraan mahtuu mielenkiintoisia käänteitä.

Suomen oltua vasta pari vuotta Euroopan unionin jäsenmaana valui suomalaiseen julkisuuteen skandaalinpoikanen Brysselin simpukkakattiloiden äärestä.

Ilmeni, että EU-parlamentin jäsenet voivat tienata itselleen tukevat lisäeläkkeet käytännössä puoli-ilmaiseksi. Vapaaehtoinen järjestelmä kun oli viritetty siten, että eläkkeen kerryttämiseen tarvittavat maksut sai maksaa meppien niin sanotusta yleisestä kulukorvauksesta.
Siis vähän niin kuin se, että myyntimiehen eläke karttuisi kilometrirahoista ilman että autolla edes ajetaan.

Kun tämä euroedustajien hulppea etu tuli yleiseen tietoon, oli Heidi Hautala (vihr) yksi suomalaisista europarlamentaarikoista. Hän kertoi suostuneensa järjestelmään mukaan, kun "sitä niin kovasti tyrkytettiin". Hän myös antoi ymmärtää, ettei ollut selvillä eläkerahaston säännöistä liittyessään järjestelmään.

Myöhemmin eräs toinen samaan aikaan EU-parlamentaarikkona ollut suomalainen kertoi minulle, miten eläkejärjestelmän yksityiskohdat selvästi selostettiin tuoreille suomalaismepeille näiden tullessa taloon. Hänen mukaansa Hautala oli ollut paikalla ja allekirjoittanut järjestelyn omalta osaltaan hyvin tietoisena sen erikoisista piirteistä.
Kertojan mielestä Heidin myöhemmät selitykset ontuivat pahasti.

Tapaus on sinänsä vanha juttu yli 15 vuoden takaa. Meppien palkkaus ja muut edut on tuon jälkeen saatu aiempaa tolkullisemmiksi – osin Hautalankin ansiosta.
Episodi kuitenkin osoittaa, että huippupoliitikko on ennenkin haparoinut selityksineen yllättävissä julkisuustilanteissa. Tapauksissa on yhteistä poliittisen huomion lisäksi se, että kummassakin on ollut kyse myös poliitikon henkilökohtaisesta talousedusta.

Kun vihreästä liikkeestä kolmisen vuosikymmentä sitten tuli yleispuolue, oli yksi sitä "vanhoista voimista" erottava tekijä juuri suhtautuminen yksityisyyteen. Tulokkaiden mielestä politiikassa yksityinenkin oli yleistä ja julkista.Sittemmin tuo puoli on liikkeestä haalistunut, ja poliitikkoina vihreät ovat alkaneet käyttäytyä yhä enemmän tavoilla, jotka ovat tuttuja perinteisistä puolueorganisaatioista.

Hautala on oviremonttitapauksensa kanssa saanut maistaa tavallaan oman sukupolvensa ja liikkeensä lääkettä. Hänen tapansa suhtautua kohuun on puolestaan ollut tuttu "vanhasta poliittisesta kulttuurista", jonka ytimessä on ollut kaiken kiistäminen, parhain päin selittäminen ja se, että kohde tekee itse itsestään jupakan uhrin.
Vasta viimeisenä hätäapuohjeena on ollut perimätietoviisaus "kun mikään muu ei auta, kokeile totuuden kertomista".
Toki kehitysministeri on myöntänyt virheitään ja kertoo katuvansa niitä. Tiistain tiedotustilaisuudessa hän myös pyysi anteeksi kaikilta suomalaisilta – lähes kuin hiihtopomo dopingkäryn jälkeen.

Hautalan poliittinen ura on jo melkoinen menestystarina. Tuskin yksikään toinen suomalainen on esimerkiksi EU-parlamentissa jättänyt niin pysyvää jälkeä itsestään.
Parhaimmillaan unionin jargoniin eli Brysselin ja Strasbourgin käytävillä puhuttavaan eurooppalaiseen ammattikieleen otettiin suomalaisen mukaan kehitetty sana hautalisation eli "hautalisoiminen".
Termillä tarkoitetaan sitä, että jos virallisessa asiakirjassa on salassa pidettäviä yksityiskohtia, ne viivataan yli ja muu osa dokumentista julkistetaan. Hautala sai menetelmän aikaiseksi voittamalla tuomioistuimessa juttunsa EU-ministerineuvoston asekauppaehtoja koskevien päätösten avoimuudesta.

Vihreä veteraani on kotimaisilla kentilläkin osannut käyttää sekä pehmeitä että kovia keinoja tavoitteidensa edistämisessä. Omiensa joukossa hän sai aikoinaan lisänimen Mehiläiskuningatar.

Aivan oma lukunsa ovat ärtymyksen purkaukset, joita Hautala sai aikaan Paavo Lipposessa. Esimerkiksi kesällä 1999 silloinen pääministeri sätti EU-vaalien äänikuningattaren tavalla, joka ihmetyttää vieläkin. Ehkä syy sillekin löytyy sitten aikanaan muistelmista.
Parhaassa tapauksessa löytyy useampiakin selityksiä ja riippuen siitä, kenen muistelmia lukee.

Kirjoittaja on artikkeli- ja näkökulmatoimituksen vt. esimies
http://www.aamulehti.fi/Paakirjoitukset/1194802585135/artikkeli/analyysi+mehilaiskuningatar+ei+luovuta.html
Ken vaivojansa vaikertaa, on vaivojensa vanki. Ei oikeutta maassa saa, ken itse sit' ei hanki.

Roope

QuoteKansalaiset,

Tänään on uutisoitu, että olen jättänyt käyttämäni rakennusmiehen lakisääteiset eläkemaksut hoitamatta sekä maksanut kotini siivoojalle palkan pimeänä. Nämä uutiset ovat totta ja olen toiminut yksiselitteisesti väärin. Olin ajattelematon ja pidin asiaa aikanaan vähäisenä, mutta ymmärrän nyt sen vakavuuden nykyisessä tehtävässäni.

Olen ehtinyt viime tunteina saada lukuisia viestejä, joissa minua on muistutettu, että rike on pieni ja siivoojalle maksettu korvaus on mitätön. Moni on lohduttanut, että lähes kaikki tavalliset ihmiset ovat joskus tehneet samoin. Ehkä näin on. En kuitenkaan katso voivani mennä tällaisten selitysten taa. Olen ministeri, ja ministerin tulisi kaikessa pitää kansan etu ja lakien noudattaminen etusijalla. Vaikka summa on pieni, on periaate iso. En voi myöskään paeta niin sanotun maan tavan taakse. Jos sellainen tapa on, lähteköön sen tavan muutos tänään minusta!

Harmaa talous on vakava ongelma Suomessa: se maksaa vuosittain miljardeja euroja. Tämän vuoksi on täysin kestämätön ajatus, että jatkaisin harmaan talouden työryhmässä tai ylipäänsä ministerinä. Ymmärrän paremmin kuin hyvin asemaani liittyvät paineet ja odotukset.

Kansalaisten usko politiikkaan on ollut Suomessa koetuksella, ja olen äärettömän pahoillani, jos olen itse entisestään sitä heikentänyt. Toivon, että virheestä ei syyllistettäisi kuitenkaan ketään muuta kuin minua. Minä tiesin, että palkkaa ei voi maksaa pimeänä käteen ja silti tein niin. Olkoot motiivini omasta näkökulmastani kuinka hyvää tarkoittavia tahansa, näin ei saa tehdä. Yhteiskunta ei toimi, jos kukin saa itse määritellä hyvän syyn, jonka varjolla aletaan rikkoa lakia.

Moni teistä tietää, että politiikan ja talouselämän moraali on ollut sydäntäni lähellä. Se on sitä yhä. Olen ollut monissa kysymyksissä kova muille - nyt minun on oltava sitä itselleni.

Olen tänään jättänyt eronpyyntöni ministerin tehtävistä.
Ilta-Sanomat: Appelsinin kommentti: Entä jos Hautala olisi pitänyt tällaisen puheen? 20.3.2013

Voin kuvitella, että Relander ja kumppanit vihaavat Appelsinia entistä enemmän.

skrabb

QuoteNyt puhuu Leena Luhtanen: "Heidi Hautalan toimia ei voi rinnastaa tapaukseeni"
Uutiset 21.3. 5.00.

Espoolainen kaupunginvaltuutettu, entinen kansanedustaja ja ministeri Leena Luhtanen (sd.) kirjoittaa Demokraatin yleisönosastosivuilla vuoden 2004 kunnallisvaalikampanjastaan ja ottaa samalla kantaa nykyisen ministerin Heidi Hautalan (vihr.) tapaukseen.

Demokraatti käsitteli eilen Hautalan tapausta. Luhtanen haluaa tuoda esiin muutaman asian.
- Maksoimme graafikko Mirja Waseniukselle vaalikampanjani graafisesta suunnittelusta 840 euroa omista rahoista. Maksussa ei ollut minkäänlaisia laiminlyöntejä.

Luhtanen kirjoittaa, että asia varmistettiin jo etukäteen ja erityisesti jälkeenpäin asiantuntijoilta.
- Verottajalla ei ole ollut huomautettavaa asian suhteen. Näin ollen vanhat väitteet "pimeästä maksusta" olivat ja ovat minun osaltani perättömiä.

Luhtanen jatkaa, ettei Hautalan esillä olevia toimia voi rinnastaa hänen tapaukseensa.
- Hänen syyttävät kannanottonsa vuoden 2007 vaalien yhteydessä eivät perustuneet tosiasioihin. Sen sijaan syytöksillä on varmaankin merkitystä hänen nyt esiin tulleiden omien toimiensa kannalta, Luhtanen sanoo.

TEKSTI:Demari.fi
http://www.demari.fi/politiikka/uutiset/10961-nyt-puhuu-leena-luhtanen-heidi-hautalan-toimia-ei-voi-rinnastaa-tapaukseeni
Ken vaivojansa vaikertaa, on vaivojensa vanki. Ei oikeutta maassa saa, ken itse sit' ei hanki.

Embo

Quote from: Ulkopuolinen on 20.03.2013, 11:53:03
Toivottavasti tähänastinen vesilasimyrsky tuo pintaan paljon ja kaikenlaista Vihreisiin (De Röda) liittyvää sontaa, joka on pysynyt tähän asti sammakonkudun ja levämattojen kätköissä.

Toivoa sopii, mutta mikähän olisi se mekanismi, jolla luurangot kaapissa saataisiin tutkittua? Toimittajista ei siihen ole, sillä heidät on pitkälti alennettu sisällönsuoltajiksi nettiin - ei siinä ehdi tehdä kunnolla taustoittavaa ja tutkivaa journalismia. Harva toimittaja kykenee tekemään muuta, ja niillä kykenevillä on kädet täynnä muutakin. Ja vihreät ovat kaiken lisäksi vielä hyviksiä, eikä mikään julkaisu halua profiloitua pahisten puolella olevaksi.

Bloggaajista ei siihen ole, sillä bloggaajilla ei joko ole aikaa tutkia asioita tai pääsyä tiedon lähteille samalla tavalla kuin toimittajalla on. Eikä heillä myöskään ole toimittajan aseman tuomaa prestiisiä eikä kaiketi kykyä luvata lähdesuojaakaan.

skrabb

http://areena.yle.fi/tv/1831517 alkaen 01.02
Hautala-casen käsittelyä: kansanedustajien ja Helsingin yliopiston professori Pekka Aulan kommentit & Tuja Braxin tiuhaa silmien räpyttelyä ja virheiden puhtaaksi pesua.

SimoMäkelä

Aika hiljaista mediarintamalla vaikka on käynyt ilmi, että Hautala on valehdellut - joko oikeudessa tai sitten lehdistötilaisuudessa. Siihenkö se nyt sitten jäi.

Nanfung

Olen tässä pienessä päässäni pyöritellyt käsikirjoitusta ensimmäiseen humanistiseen näytelmääni. Näytelmän juoneen olennaisesti liittyvät aiheet ovat tässä:

-Kartano
-Remontti
-Nekrasov
-Sänky
-Hautala
-Nekrasova
-Polonium
-Syöpä
Suomen kielen sanoissa on pasaatituulen lempeää voimaa ja laulettuna se soi, kuin parhaiten viritetty Stradivarius.

skrabb

QuoteBlogi ei voi olla ministerin tiedotuskanava

Pääkirjoitukset  0:00 |Pääkirjoitus
2 lukijakommenttia

Blogi sopii huonosti ministerin toimivaltaan kuuluvien asioiden uutiskanavaksi. Hämmennystä on herättänyt maa- ja metsätalousministeri Jari Koskisen (kok.) menettely, kun hän viime perjantaina kertoi blogissaan, minne aikoo sijoittaa Luonnonvarakeskuksen johto-organisaation. Päätöksen sisällöstä on sittemmin tullut kiistaa ja asia on palautettu uuteen valmisteluun.

Koskisen menettelyä on pidettävä tyylirikkona. Vaikka kyse ei vielä ollut valtioneuvoston lopullisesta päätöksestä, olisi voinut odottaa, että Koskinen olisi kertonut kiistellystä asiasta haastattelussa, tiedotustilaisuudessa tai tiedotteella.

Tieto kieltämättä oli avoin ja kaikkien niiden saatavilla, joilla on tietokone käytössään. Ongelmaksi tulee se, että aniharva tietää ministeri Koskisen blogista, jota kaiken kukkuraksi on päivitetty vain harvakseltaan. Menettely ja välineen valinta oli harkitsematon ja yllättävä.

Kehitysministeri Heidi Hautala (vihr.) puolestaan piiloutui remonttiskandaalissaan joksikin aikaa bloginsa taakse ja kieltäytyi suorista kommenteista. Poliitikko voi käyttää blogia myös välttelyyn, kun ei halua asettua alttiiksi kysymyksille.

Bloggaaminen ja toiminta sosiaalisessa mediassa tarjoaa poliitikoille keinon viestiä kansalaisille suoraan, ilman journalistista väliintuloa. Toiminnot eivät ole toisiaan poissulkevia, vaan täydentäviä. Joukossa on puisevia jaarituksia, mutta myös kiinnostavia asioita ja näkökulmia, joista joka tapauksessa tehdään mediassa jutut.

Eri asia on, kun ministerit ryhtyvät kertomaan toimialaansa kuuluvia hallinnollisia päätöksiä pelkästään blogeissa. Valtioneuvoston kanslian on syytä tarkistaa tiedotusohjeitaan näiltä osin.
http://www.kaleva.fi/mielipide/paakirjoitukset/blogi-ei-voi-olla-ministerin-tiedotuskanava/624871/

skrabb

QuotePääkirjoitukset
Ministeri, jolta suli luottamus
00:01

Kehitysministeri Heidi Hautala (vihr.) ilmoitti toissapäivänä, että hän ei eroa tehtävästään kolmen vuoden takaisten remontti- ja siivouslaskujen pimeän maksamisen takia. Hautala puolusteli edelleen toimintaansa ja piti rikettä pienenä suhteessa ministerin tehtäväänsä.

Ministeri Hautala on väärässä. Verojen kierto, vähäinenkin, on suuri periaatteellinen asia. Jos pitkäaikainen kansanedustaja ja europarlamentaarikko makselee laskujaan ilman kuittia käteen, se on selvä tapaus. On kummallista, että vihreiden puheenjohtaja Ville Niinistö ja pääministeri Jyrki Katainen (kok.) kiiruhtivat tukemaan Hautalaa. Kataisen hallitus lienee nyt sitä mieltä, että kaikille suomalaisille pitää antaa muutaman kymmenen euron verohelpotus. Näin kansalaisten kohtelu olisi tasapuolista.

Ministeri Ilkka Kanerva (kok.) kaatui edellisen hallituksen aikana tekstiviestikohuun. Kanerva lähetteli holtittomasti tekstiviestejä nuorelle naiselle. Periaatteelliselta kannalta Hautalan veronkierto on yhteiskunnallisesti selvästi merkittävämpi erhe kuin Kanervan ihmissuhdesoppa. Vihreät tekisivät viisaasti, jos he vaihtaisivat ministerinsä. Hautalan uskottavuus on mennyt. Hän on harmaan talouden merkkipaalu hallituksessa.
http://www.ksml.fi/mielipide/paakirjoitukset/ministeri-jolta-suli-luottamus/1309233

CaptainNuiva

Quote from: L. Brander on 20.03.2013, 21:56:15
No kyllä!

Ei pienintäkään haastamista! Tässä teille viisi minuuttia, käytättehän ajan hyvin.

Brax puhui kuin ylipitkässä vaalimainoksessa. "Vihreistä on tullut näin hyvä puolue, koska arvostetut jäsenemme viitoittivat meille uuden tien..."

Tuo Braxin puhuma on tyyliltään kuin suoraan P-Korean televisiotiedotteesta tai edesmenneen Neukkulan kommunistien puoluekokouksesta....En ihmettelisi jos Brax myöhemmin vaatisi on kroppansa balsamoimista sitten aikanaan jotta puoluetoverit ja kansalaiset voisivat käydä palvomassa arvostetun toverin kroppaa.
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Taimi

Quote from: Jouko on 21.03.2013, 00:47:47
Quote from: Perttu Ahonen on 20.03.2013, 22:34:49

Vihreät ja vasemmisto ovat puolueita, joihin varsinkin on kansalta mennyt luottamus. Vihreistä kuulee jatkuvasti jotain negatiivista, epärehellistä, outoa, jota vassarimedia pyrkii salailemaan, rahastako? Vasemmisto ja sen nykyinen johto taas on kunnostautunut varsinkin Tiitisen listalla. Kokoomus ja Katainen lähinnä hymyilyttävät, vaikka toisaalta kauhistuttavatkin. Kokoomus on poliittinen thrilleri.

Tällaistako Suomen kansa sietää?

Meillä persuilla Hakkarainen on ollut pari kertaa humalassa, mitä sitten? Pari möläytystä persuilta kuultu. Se kuuluu politiikkaan. Muut vasta möläyttelevätkin. Eikä mitään vesisänkytarinoita, kokoomuksen tapaan koko kansalle kirjoiteltu. Mutta epärehellisyyttä perussuomalaisissa? Eipä juurikaan ole ollut!

L. Brander

Quote from: skrabb on 21.03.2013, 10:03:16
Ministeri, jolta suli luottamus
...
http://www.ksml.fi/mielipide/paakirjoitukset/ministeri-jolta-suli-luottamus/1309233

Mediassa elää sitkeä käsitys, että kyse on muutamasta kympistä. Nauhoilta kuitenkin kävi ilmi, että kuitteja ei juuri ole muistakaan korjauskohteista kuin ovesta. 
Dystooppinen salamasota

skrabb

Quote21Maa2013
Varmaan en eroa

Kirjoittanut Perttu Hillman

Eli kun respectful taparikollinen kävelee ravintolasta maksamatta ulos, ei häntä viitsi moisesta ruveta rosikseen raahaamaan, koska teko on niin vähäinen niihin kunnon rikoksiin verrattuna.

Vihreiden elämäntapavastustajien jesuiittamoraali kestää ökyasuntojen ja kartanoiden remppaamisen pimeästi.

Harmaan talouden vastustamisen työryhmässä toimiva ministeri tilaa työsuoritteita ja lyö laimin lain määrittelemät velvoitteet. Sekavat selitykset duunareiden pilipalifirmojen rekistereissäolosta tai -olemattomuudesta eivät asiaa muuta miksikään. On tietysti tärkeää kyetä näyttämään, että mitään lainkohtaa vastaan ei voida todistaa rikotun. Sitten ei olekaan mitään hätää. Ministerinliksa juoksee.
Kyseessä on siis henkilö, joka on nimenomaan profiloitunut korruptoituneen maailmamme oikeamieliseksi moraalinvartijaksi.

Missä tahansa muussa tilanteessa olisi Hautala lentänyt kuin leppäkeihäs. Ansionsa mukaan, siis.
Mutta nyt, kun valtakunan hallitus on vuosisadan kusessa, niin poliittinen kirstys ja normaali pelailu estävät pääministeriä ja hännysporukka sanomasta niin kuin asia on.
Semminkin, kun on menty elviksenä tilauttelemaan tulevaisuustilulilua hirmuisilla summilla. Ei ole paljon varaa päätä aukoa.

Taipumus epätotuuksiin, aatteellinen falskius, korruptoituneisuus ja häikäilemätön itsekkyys on perin yleistä.
Mutta jos ministerin hommaa hoitaa niin arvostelukyvytön yksilö, että ei ymmärrä olla remppahommia tilatessaan erityisen tarkka tekemisistään samaan aikaan kun julistaa taistelevansa harmaata taloutta vastaan, niin ei ole riittävän clever ministeriksi.
Vaikka nyt venäläistä poikaystävää vastaan vehkeilisivät kaikki paavia ja Bäckmania myöten.

Hautalaa lähellä olevissa aatepiireissä munataan itseään nyt oikein urakalla. Moni punavihreä yhteiskunnallinen sananselittäjä on rakennellut monumentaalisia apparaatteja todistaakseen, että moraalinen dilemma toki on olemassa, mutta se ei oikeastaan koske Hautalaa.
Huudetaan kauhuissaan, että kyseessä on poliittinen ajojahti. Onko politiikassa sitten muitakin ajojahteja?

Jotenkin niin lässyä, kun syy ja seuraus yritetään erottaa toisistaan. Tai siis kyllä se normaalia ihmistä tai tavallista poliitikkoa koskee, mutta ei paremman yhteiskunnan puolesta taistelevaa.
Viherjesuiittojen logiikka ei olekaan mitään tavallisten kansalaisten logiikkaa. Ydinvoimaa vastustetaan henkeen ja vereen, mutta sitä kuitenkin päätetään rakentaa lisää hallituksen toimesta, jossa istuu vihreä ministeri.
Harmaata taloutta torjutaan palestiinalaishuivit kuolassa ja sitten maksetaan remonttimiehille pimeästi.

Taas näppikset paukkuu, kun kellokkaiden täytyy selittää kettutytöille ja muille uskovaisille mustaa valkoiseksi. Alkaa vähitellen tämäkin väri saada toisen maanystäväpuolueen säälittäviä piirteitä.

Suomalaisen tunarimaisen korruption koko komeus alkaa hahmottua sille viimeisellekin hyväuskoiselle hölmöille, joka luulee, että maailmassa on joku muukin kuin oma etu.
Medialle (Yleä lukuunottamatta) kuuluu erityinen kiitos siitä, että asiat tulevat esiin. Onhan näitä aina ollut, mutta nyt joustomoraalista tuppaa jäämään kiinni. Ja luojan kiitos vielä on vapaata lehdistöä, joita ei saada uhkailemallakaan lakaisemaan maton alle.
Mikäli oltaisiin verotusoikeudella siunatun Ylen armoilla, ei matto mahtuisi kohta katon alle.

Lähihistoriassa on runsaasti esimerkkejä verrattavissa olevista tapauksista läntisistä demokratioista, joiden seurauksena säännönmukaisesti korkeinta mahdollista yhteiskuntamoraalia edellyttävistä ministerinhommista erotaan.
Isänmaamme vaihtoehdottumuden ja kansanuhkailun kulttuurissa ministeri itse päättää onko hänen kiistaton väärinkäytöksensä virhe vai ei.

Demokratiaa? Hardly.

Hauskinta oli, kun Hautala itseoikeutti törttöilyään paljastamalla, että hän on "tavallinen ihminen". Jos minä olisin tavallinen ihminen, niin närkästyisin.

PS. Funtsatkaapa jos samanlaiseen tonttuiluun olisi sortunut vaikkapa joku kepulainen. Moraalisen närkästyksen huutokuoro ei mahtuisi Talvivaaran kaivosalueelle.
http://blogit.iltalehti.fi/perttu-hillman/2013/03/21/varmaan-en-eroa/

QuotePS. Funtsatkaapa jos samanlaiseen tonttuiluun olisi sortunut vaikkapa joku kepulainen. Moraalisen närkästyksen huutokuoro ei mahtuisi Talvivaaran kaivosalueelle.
Puhumattakaan, jos kyseessä olisi joku Perussuomalainen!

Haplotaxida

Tätä voi hyvin pitää kaikin puolin heikkona suorituksena ministeriltä, jos Hautalan oman tiedotustilaisuudenkin jälkeen puoluetoverit joutuvat edelleen julkisuudessa pesemään Hautalan aiheuttamaa likapyykkiä ja tahroja pois, nieleskellen. Ja pitkälti ilmeisesti vain siksi, ettei Hautala halua vapaaehtoisesti erota, eikä muilla valtaa pitävillä puoluetovereilla ole tähän asti ollut kunnolla pokkaa - kenties jonkinlaisesta epäuskostakin johtuen - nousta kampeamaan puolueelle miltei ikoniseksi muodostunutta hahmoa jalustaltaan. Vaikka Brax tavallaan vähättelee tapahtunutta, pitäytyen vain siinä siivoukseen liittyvässä asianhaarassa, niin tuosta haastattelusta oli silti aistittavissa suurta tyytymättömyyttäkin.

Tapaus Hautalan käsittely sitten jatkuu Ylessä (A-studio: Talk):

QuoteMinisteri törmäsi oveen. Vieraina kansanedustaja Oras Tynkkynen (Vihr.), Helsingin kaupunginvaltuutettu Jukka Relander (Vihr.), viestintäkonsultti Ulpu Iivari ja Suomen Pienyrittäjien puheenjohtaja Harri Jyrkiäinen.

- http://areena.yle.fi/tv/1832056

Muoks: Päivärinta veti ihan hyvin.
THL - Turhuuden ja huolettomuuden laitos

skrabb

QuoteTaas pyyhkeitä ministeri Hautalalle - Neste ulosliputtaa kolme tankkeriaan
Uutiset 22.3. 5.00.

Valtio-omisteinen Neste Shipping -varustamo on ulosliputtamassa kolme yhdestätoista tankkeristaan. Yhtiö kertoo maanantaina päättyneiden yt-neuvottelujen ratkaisuista ensi maanantaina: 15 miljoonan euron säästöjä haetaan ulosliputuksilla, jotka vievät työpaikan 130 suomalaiselta merimieheltä.

Merimies-Unionin puheenjohtaja Simo Zitting sanoo Demokraatille, että yt-neuvotteluissa esitetty aikomus kolmen aluksen ulosliputuksesta tapahtuu mitä suurimmalla todennäköisyydellä.
– Suomalaiset vaihdetaan halvempaan ulkomaiseen miehistöön, siitä tässä on kysymys.

Yhtiön johdon ohella Simo Zitting arvostelee terävimmin valtion omistajaohjauksesta vastaavaa ministeriä, vihreiden Heidi Hautalaa.
– Hautala on hyvin perillä Nesteen asioista. Touhu on suoraan sanottuna aika kaksinaamaista. Hautalan tapa toimia ei kestä päivänvaloa, kyllä Hautala ja kumppanit saavat katsoa itseään syvälle peiliin.

Ammattiliitot päättävät reagoinnistaan alkuviikosta, kun työnantajan ratkaisu on tiedossa, mutta Simo Zitting sanoo jo nyt, että "ei me voida sivusta katsoa".

TEKSTI:Timo Vainio
http://www.demari.fi/politiikka/uutiset/10991-taas-pyyhkeita-ministeri-hautalalle-neste-ulosliputtaa-kolme-tankkeriaan

AuggieWren

Quote from: Haplotaxida on 21.03.2013, 22:50:44
Tätä voi hyvin pitää kaikin puolin heikkona suorituksena ministeriltä, jos Hautalan oman tiedotustilaisuudenkin jälkeen puoluetoverit joutuvat edelleen julkisuudessa pesemään Hautalan aiheuttamaa likapyykkiä ja tahroja pois, nieleskellen. Ja pitkälti ilmeisesti vain siksi, ettei Hautala halua vapaaehtoisesti erota, eikä muilla valtaa pitävillä puoluetovereilla ole tähän asti ollut kunnolla pokkaa - kenties jonkinlaisesta epäuskostakin johtuen - nousta kampeamaan puolueelle miltei ikoniseksi muodostunutta hahmoa jalustaltaan. Vaikka Brax tavallaan vähättelee tapahtunutta, pitäytyen vain siinä siivoukseen liittyvässä asianhaarassa, niin tuosta haastattelusta oli silti aistittavissa suurta tyytymättömyyttäkin.

Tapaus Hautalan käsittely sitten jatkuu Ylessä (A-studio: Talk):

QuoteMinisteri törmäsi oveen. Vieraina kansanedustaja Oras Tynkkynen (Vihr.), Helsingin kaupunginvaltuutettu Jukka Relander (Vihr.), viestintäkonsultti Ulpu Iivari ja Suomen Pienyrittäjien puheenjohtaja Harri Jyrkiäinen.

- http://areena.yle.fi/tv/1832056

Muoks: Päivärinta veti ihan hyvin.

Tuo oli kyllä suorastaan häpeällinen esitys Tynkkyseltä ja Relanderilta: "kaveria" puolustetaan vääntelemällä mustaa valkoiseksi. Miten ne kehtaa? Mitä tarkoitusta tuo edes palvelee? Kohta Vihreät ryhtyvät varmaan väittämään, että Hautala jätti maksut maksamatta vuonna 2009 nimenomaisena tarkoituksenaan herättää keskustelua neljä vuotta myöhemmin.  :facepalm:
Kaikki ongelmat johtuvat rasismista ja kantaväestön asenteista.

JT

Tuossa A-studion lähetyksessä oli ehkäpä hauskinta Jukka Relanderin kertoma pimeää palkanmaksua inhimillistävä joulupukkitarina, joka ei selvästikään ollut totta, mutta jonka tosifrendi Jukka oli kauniina eleenä ihan itse sepittänyt Heidi Hautalan puolustukseksi.
Kun hollitupalaiset päästää salin puolelle, ne eivät siitä hienostu, vaan muuttavat salin hollituvaksi.
-Kari Suomalainen

Ei ehkä ole liioiteltua sanoa, että turvapaikanhakijat ovat parasta, mitä Suomelle on tapahtunut sataan vuoteen.
- Mirja Niemitalo ("Hyvyyden aalto pyyhkäisi yli Suomen", Kaleva, 2.10.2015)

Perttu Ahonen

Quote from: JT on 22.03.2013, 10:20:43
Tuossa A-studion lähetyksessä oli ehkäpä hauskinta Jukka Relanderin kertoma pimeää palkanmaksua inhimillistävä joulupukkitarina, joka ei selvästikään ollut totta, mutta jonka tosifrendi Jukka oli kauniina eleenä ihan itse sepittänyt Heidi Hautalan puolustukseksi.

Relanderin vedätyksessä oli tarkoituksena jakaa syyllisyys pimäntyönteettämisestä mahdollisimman monien tavallisten perheellisten jaettavaksi ja nimen omaan siten, että pimeä keikka voi olla hyvää tarkoittava koko perheen juttu. 

Vihreiden todellinen päämäärä on häivyttää huomio pois ovikeikasta (kukaan ei tee ovea kasityönä 100€) ja ennenkaikkea Hautalan miesystävän vähintään harmaista puuhista, esim. 43t€ pimeä Willa Hourulan remppa johon Hautala kytkeytyy erottamattomana osana.  Uskon, että Hautala-Nekrasov-tsetseenit-anti-Venäjä linjalta löytyy paljonkin sellaista, joka ei kestä päivänvaloa, miksi muuten Nekrasov haluaisi 25-vuodeksi salaisiksi tiedot omista rahavirroista? 

Sitten erikseen täytyy todeta, että mahtaa Hautala ja vihreät olla riippa AY-vasemmistolle. Mahtaa Ihalainen saada mieleensä kaikenlaisia luovia ajatuksia kaalimaataan viljellessä, kun Hautala vartioi "omistaja ohjaajana" kaalimaata aitojen sisällä.  Sen vielä ymmärtää, että Vihreät sopivat samaan hallitukseen Kokoomuksen, anarkovasureiden ja RKP:n kanssa, mutta että vastuuta kantavan AY-vasemmiston. 

Reinhardt42

Relanderit, Tynkkyset, Braxit ym. puolustelevat Hautalaa ihan selkäydinreaktiona. Hyvin tyypillistä kommunistien hengenheimolaisille.
He luultavasti pettävät itseäänkin uskotellessaan että kyse olisi jostain kymppien tai satasten verolaiminlyönnistä.
Vihreiden kommunistien aatemaailmaan yksiselitteisesti kuuluu valehtelu sekä äänestäjille että itselle. Mielikuvat merkitsevät kaikkea, totuus ja rehellisyys eivät oikeastaan juuri mitään. Tämähän näyttäytyy kaikessa heidän toiminnassaan, lopputuloksella ei luonnonsuojelunäkökulmien kannalta ole väliä, tärkeintä on moraalisäteillä puuhasteluissaan ja vakuuttaa kaikille olevansa Hyvä Ihminen.
Lisäksi huipulla oleville tietenkin mammonan hankinta ja ökyelämän viettäminen luontoarvoista ja hiilijalanjäljistä paskaakaan piittaamatta.

Kaikkien puolustelujen tarkoituksena on kääntää yleisön, omakin, katse pois tosiasioista. Etteivät ihmiset huomaisi mitkä seikat tekevät Hautala-jupakasta varsinaisesti merkittävän ja suoranaisen skandaalin.
Se että Hautala valehteli useaan kertaan. Joko oikeudelle tai lehdistölle. Todennäköisesti molemmille. Että Hautala on kuuluisa moraalisaarnoistaan liittyen vastaavanlaisiin muiden tekemisiin ja että Hautala ei lainkaan ymmärrä asian moraalisia puolia jotka erityisesti velvoittavat häntä ministerinä ja moraalisaarnaajana.
Ja vielä se että tämä juttu haisee niin kauas vielä paljon isommalta kuin mitä Hautala  tähän asti on myöntänyt.
Kymmenien tuhansien pimeä remontti jossa Heidi on vähintään häärinyt ikäänkuin konsulttina jo vuosia.
Nekrasovin hämärät rahat. Tsetseeniterroristiyhteydet. Laittomat maahantuonnit. Huoraaminen kuolinvuoteella ym. ym.
Hautalan asema vihreiden kultti-ikonina ja palvottuna Oikeamielisyyden esitaistelijana on uhattuna monella tapaa. Ei kuitenkaan vihreiden kannattajien keskuudessa, siellä uskovaisuus on suurta ja vahvaa, vaan muun yleisön ja yhteistyökumppanien kuten hallituksen joka niin kovasti haluaa pitää kiinni hyödyllisestä kätyriryhmästään.

Juttu on vihreiden maineen kannalta niin iso ja arkaluontoinen että ainoa vaihtoehto on soveltaa kommunistien ja kaikkien muidenkin valehtelijoiden parhaita taktiikoita:
Ei myönnetä mitään, ohjataan huomio pois varsinaisista raskauttavista asianhaaroista kauhealla vähättelyllä, moralisoinnilla ja muiden syyllistämisellä ( esim. Relanderin joulupukkipuheet). Peitetään valhe uudella isommalla valheella. Vedotaan inhimillisiin puoliin
ja uhriudutaan- Meidän Heidi joka anteeksi pyysi on jo kärsinyt kohtuuttomasti, annetaan hänen jo olla ym. paskaa.
Tässä harhautusoperaatiossa vihreitä auttaa aina luotettava kumppani, suomalainen valtamedia antaen selittelymahdollisuuksia ja
jättäen olennaiset kysymykset kysymättä.
Hautala-gatessa olisi nyt toimittajilla miljoonan taalan tilaisuuksia tutkivalle journalismille useampiakin, eri hämäryyksiä pöyhimällä,
mutta en vain osaa olla kovi optimistinen sen suhteen että näitä kiemuroita olisi monikaan edes halukas avaamaan.
Hyvien Ihmisten Rintaman vastustus tulee ainakin olemaan musertavaa. Korruptio järjestelmässä ja moraalissa on yksinkertaisesti liian
läpitunkevaa. Totaalista...
Mutta kattellaan.
Aika saatananmoista tiäksäämeininkiä.

Haplotaxida

Relander oli aika mainio tapaus, ikään kuin ei olisi seurannut tapausta oikein ollenkaan, mutta silti piti päästä kertomaan näkemyksiään. Tynkkynen taas vaikutti siltä, että olisi jättänyt tekemättä ilmeisen johtopäätöksen omista mietteistään ja tuntemuksistaan tai ei sitä sitten oikeasti halunnut tuoda julki.

Muutkin vihreät ovat näemmä ottaneet aiheeseen jotain kantaa. Sekä Soininvaara, että Hassi valittelevat laillisen palkanmaksun vaikeutta, Hautalasta ohimennen mainiten. Varmaan systeemissä on edelleen parantamisen varaa, varsinkin ajatellen niitä mummoja ja pappoja, jotka hädin tuskin ovat kännykkää oppineet käyttämään, myös muistin mahdollisesti jo vähän tökkiessä. Vattuilematta, niin kuitenkin voisi pitää varsin kummallisena sitä, ettei tämä asia ole tullut (harmaata taloutta vastustavissa) vihreissä sen vahvemmin esille aikaisemmin, vaan ilmeisesti vasta nyt, kun oma pesä on päässyt vähän likaantumaan. Hassillakin on omia sekavia kokemuksia tällä vuosikymmenellä – mikä muuten pistää vakavasti miettimään sitä, että pitäisikö ainakin kansanedustajille ja europarlamentaarikoille järjestää pakollisia kurssituksia eri aiheisiin liittyen:

- Laillinen palkanmaksu helpommaksi (Satu Hassi, 21.3.2013)
- Palkan maksaminen helpommaksi (Soininvaara, 20.3.2013)

Olisihan se hienoa, jos joihinkin ei vallan mahdottomiin aiheisiin osattaisiin tarttua ja viedä niitä rakentavasti eteenpäin, ennen kuin oma perse on tulessa. Onkohan siellä eduskunnassa ketään kotona?
THL - Turhuuden ja huolettomuuden laitos