News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2013-02-27 Helsinki harkitsee terveyspalveluita "paperittomille"

Started by B52, 27.02.2013, 13:45:02

Previous topic - Next topic

CaptainNuiva

Quote from: Arvoton on 27.04.2013, 15:50:21
Mahtaako paperittomien klikoilla vapaaehtoisina työskennellä yhtään kolmannesta maailmasta saapunutta lääkäriä? Vai tuleeko solidaarisuudessa raja vastaan? Noitahan on, johonkin tenttiin jumittuneita ja lääkärinoikeudet ainakin määräajaksi menettäneitä (myös hoono soomi-) henkilöitä. Jos klinikka on salainen, ei kai siellä kukaan ensimmäiseksi kysy tutkintotodistuksia?

Eihän tuollainen sovi kun ei myöskään sellainen että paperittomien klinikasta bisnestä yrittävät menisivät tarjomaan ilmaisia palveluja vaikka koko ikänsä veroja maksaneille,varattomille vanhuksille...Antaisi muuten ihan eri painotuksen lääkärin sanoille paperittomien terveydestä huolehtiessaan jos kävisi myös vähävaraisille palveluksiaan tarjoamassa.

Sinällään idea kyllä olisi hyvä, paperittomilla palveluja tarjoaisi paperiton lääkäri.
Kovin monelta jää aina tahattomasti taikka tahallisesti noteeraamatta se että paperittomalla olisi kyllä paprut jos itse vain haluasi joten sikäli sopisi oikein hyvin että ihmiselle joka ei halua olla olemassa niin hänelle tarjoaa palveluja lääkäri jota ei ole olemassa.
Vielä kun saisi jotenkin tähän kytkettyä nykyään eri ihmisille poliisin palveluja tarjoavan valepoliisin sekä pankkipalveluja tarjoavat nigerialaiset "pankkiirit" niin johon tuossa alkaa olemaan hiljakseen yhteiskunnan peruspalvelut nipussa paperittomallekkin :P
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

CaptainNuiva

Quote from: veikko1980 on 27.04.2013, 18:38:56
saako paperittoman henkilön ottaa kiinni jokamiehenoikeudella ja toimittaa poliisille?

Laiton maassaolo on rikos

Ei saa, vain paperittomalla valepoliisilla on tämä oikeus.
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

chacha2

JHa ja muutamat muut vastustivat, mutta:
QuoteHelsingin kaupunki
Kaupunginhallitus
Päätöstiedote nro 18
Kokousaika: 6.5.2013 klo 16.00
.
.

8
V Stj / Valtuutettu Hanna-Kaisa Siimeksen aloite paperittomien siirtolaisten terveyspalvelujen turvaamisesta
pdf html

Päätös
Kaupunginhallitus päätti äänin 9 - 6 palauttaa asian uudelleen valmisteltavaksi niin, että paperittomien terveydenhuollon järjestämiseen ryhdyttäisiin välittömästi, viimeistään vuoden 2013 aikana, kaupungin omin toimenpitein Global Clinicin työntekijöitä ja sosiaali- ja terveysministeriötä konsultoiden.

Käsittely
- Palautusehdotus
Puhakka Sirpa + Kari Emma
Kaupuginhallitus päättää palauttaa asian uudelleen valmisteltavaksi niin, että paperittomien terveydenhuollon järjestämiseen ryhdyttäisiin välittömästi, viimeistään vuoden 2013 aikana, kaupungin omin toimenpitein Global Clinicin työntekijöitä ja sosiaali- ja terveysministeriötä konsultoiden.
Äänestys
JAA-ehdotus: Esityksen mukaan
EI-ehdotus: Palautusehdotus / Puhakka Sirpa
JAA: 6, EI: 9, Tyhjiä: 0, Poissa: 0
JAA: Hakola Juha, Halla-aho Jussi, Karhuvaara Arja, Männistö Lasse, Rauhamäki Tatu, Rissanen Laura
EI: Bergholm Jorma, Kari Emma, Kousa Tuuli, Kurttila Tuomas, Oskala Hannu, Pajamäki Osku, Perälä Erkki, Puhakka Sirpa, Rantala Marcus
- Palautusehdotus hyväksyttiin äänin 9 - 6.[/b]
http://www.hel.fi/static/public/hela/Kaupunginhallitus/Suomi/Paatostiedote/2013/Halke_2013-05-06_Khs_18_Pt/index.html boldaukset omat

¨It is dangerous to be right in matters about which the established authorities are wrong.¨
Voltaire

"Condemnation without investigation is the height of ignorance"
Albert Einstein

CaptainNuiva

Quote from: chacha2 on 07.05.2013, 00:01:45

Päätös

- Palautusehdotus
Puhakka Sirpa + Kari Emma
Kaupuginhallitus päättää palauttaa asian uudelleen valmisteltavaksi niin, että paperittomien terveydenhuollon järjestämiseen ryhdyttäisiin välittömästi, viimeistään vuoden 2013 aikana, kaupungin omin toimenpitein Global Clinicin työntekijöitä ja sosiaali- ja terveysministeriötä konsultoiden.

Konsultointi mainittu = rahahanat bisnekselle aukeamassa.
En voi ymmärtää että miten vapaaehtoiset autttajat muuttuvatkin tässä yhteydessä työntekijöiksi, työntekijä eli työnteko ja vapaaehtoinen auttaminen kun ovat kaksi eri asiaa...

Elemosina

Quote"Paperittomien terveyspalvelut lisäisivät laitonta maahantuloa"
Paikalliset 19.8.2013 14:11

Helsingin sosiaali- ja terveysviraston mielestä paperittomille siirtolaisille tulisi ensisijaisesti tarjota vain kiireellinen hoito.

Toissijainen vaihtoehto on, että paperittomille järjestetään myös kiireettömiä terveyspalveluja rajatusti. Tällöin kaupungin tulisi osoittaa palvelujen järjestämiseen erityisrahoitus, ja palveluiden tarjoamisesta vastaisi yksityinen yritys tai järjestö.

Sosiaali- ja terveyslautakunta käsittelee viraston vaihtoehtoja kokouksessaan tiistaina. Asiassa on kyse kaupunginhallitukselle annettavasta ponsilausunnosta.

Helsingin Diakonissalaitos on arvioinut, että yleislääkäritasoisen vastaanoton järjestäminen paperittomille ulkomaalaisille maksaisi vuodessa noin 100 000 euroa. Se käsittäisi myös laboratorio- ja kuvantamispalvelut sekä lasten- ja äitiysneuvolan.

Sosiaali- ja terveysviraston mukaan sen budjetissa ei ole määrärahaa paperittomien terveyspalveluihin, vaan palvelujen rahoitus merkitsisi vastaavaa vähennystä jostain muusta viraston toiminnasta.

Virasto myös varoittaa, että laajojen terveydenhuollon palvelujen tarjoaminen paperittomille oletettavasti lisäisi laitonta maahantuloa ja maassa oleskelua.

–?Tämä aiheuttaisi ennalta arvaamattomia terveydenhuollon kustannuksia sekä perusterveydenhuollossa että erikoissairaanhoidossa.

Paperittomia siirtolaisia ovat laittomasti maassa oleskelevat, kuten esimerkiksi kielteisen oleskelulupapäätöksen saaneet henkilöt. Samankaltaisessa tilanteessa ovat Itä-Euroopan romanit, koska he eivät syrjinnän vuoksi saa eurooppalaista sairaanhoitokorttia kotimaassaan.
...
http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/250609-%E2%80%9Dpaperittomien-terveyspalvelut-lisaisivat-laitonta-maahantuloa%E2%80%9D

Järjen ääni= rahat on todellakin lopussa.
Boldaukset ja alleviivaukset minun tekemiäni.
Avoimilla rajoilla tuhottiin avoin yhteiskunta
EU-turistien CV http://hommaforum.org/index.php/topic,6906.msg1324730.html#msg1324730

ikuturso

En löytänyt aiheesta muuta sopivaa ketjua, mutta eilen uutisissa vihjattiin, että pekkapuskalaitos, eli THL suosittaa Suomen aloittavan paperittomien hoidon kunnallisessa terveydenhuollossa. Tämä kuulemma koskisi noin 3000 henkeä läpi Suomen, eikä tämä asiantuntijoiden mielestä tulisi lisäämään mitään terveysturismia Suomeen.

Kuinka sinisilmäisiä ihmiset voivat olla? Jos täällä nyt jo joidenkin mamujen mielestä asuminen on ilmaista, niin mitä jos vielä terveydenhuolto toivottaa kaikki itä-euroopan paperittomat romanit tervetulleeksi ilmaiskirurgiaan ja ilmaislääkkeille.

Eijeijei...

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Roope

Quote from: ikuturso on 09.10.2013, 00:13:33
En löytänyt aiheesta muuta sopivaa ketjua, mutta eilen uutisissa vihjattiin, että pekkapuskalaitos, eli THL suosittaa Suomen aloittavan paperittomien hoidon kunnallisessa terveydenhuollossa. Tämä kuulemma koskisi noin 3000 henkeä läpi Suomen, eikä tämä asiantuntijoiden mielestä tulisi lisäämään mitään terveysturismia Suomeen.

Maikkarin Seitsemän uutisissa. THL:n tutkimusprofessori Ilmo Keskimäen mukaan "ei ole tehty mitään havaintoja, että tää terveyspalvelujärjestelmä lisäis tätä jotain muuttohalukkuutta". Sijoitan tutkimusprofessorin uskottavuudeltaan samaan porukkaan Diakonissalaitoksen Pekka Tuomolan kanssa, jota myös haastateltiin toimittaja Joonas Lepistön jutussa "Ei lisää muuttohalukkuutta Suomeen".
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

ikuturso

Kiitos Roope, kun kaivoit nimen esiin.

Näissä jutuissa on aina hyvä, kun löytää nämä kuolemattomat lausunnot ja niiden lausujat.

Tosin kun hyväntekemisestä on kyse, kukaan ei näiltä vaadi päitä vadille näistä lausunnoistaan. Jos joku persu vaatiikin, niin ei pidä välittää koska nazzzi.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

skrabb

Eikö Venäjällä olevan syyrialaistytön Suomessa oleilevat sukulaiset vedonneet mm. tytön sairauksien(?) olevan syynä, että hänen pitää ehdottomasti päästä Suomeen.
Sama juttuhan oli täällä jo mainittujen venäläis- ja egyptiläismammojen kanssa!
Ken vaivojansa vaikertaa, on vaivojensa vanki. Ei oikeutta maassa saa, ken itse sit' ei hanki.

esamatti

Olen kuullut että Helsingissä annetaan vastiikkeettomasti terveyspalveluita suomalaisille.

Emo

Quote from: esamatti on 09.10.2013, 10:26:05
Olen kuullut että Helsingissä annetaan vastiikkeettomasti terveyspalveluita suomalaisille.

Suomalaiset maksavat veroja, jotta suomalaiset Suomessa saavat terveyspalveluita.
Emme maksa veroja siksi, että koko maailman olisi tarkoitus käyttää meitä hyväkseen.

ikuturso

Olen kuullut, että usein jopa tuntien jonotuksen jälkeen.

Mitä tekee jonoille terveyspalveluiden laajentaminen uusille asiakkaille?
Mitä tekee kustannuksille veronmaksajille, jos kapasiteettia lisätään?

Paperittomien klinikka toimii puoliksi talkoilla ja puoliksi lahjoitusvaroin. Siitä vaan. Veronmaksajien rahojen käytöstä ei-veronmaksajien hyväksi pitäisi edes kysyä veronmaksajilta.

-i-

Sitruunamelissa

Helsingin Diakonissalaitos se vaan jaksaa kupata lisää ja lisää. Jos haluavat olla hyväntekijöitä, pistäkööt keräyksen pystyyn, niin näkevät moniko haluaa rahoittaa. Kuitenkin tässä on tarkoitus edetä ns. helpoimman kautta, eli kaikki Helsingin veronmaksajat sitten joutuvat rahoituspuuhiin, halusivat tai eivät. Eikä ne kustannukset jää siihen ruohonjuuritason hoitokustannuksiin. Tämän varjolla on ainoastaan tarkoitus tehdä rahaa johtoportaalle, näille hyväsydämisille vapaaehtoisille auttajille ahneille kansalaisten syyllistäjille.
Me pesemme itse vaatteitamme, laitamme itse ruokaamme, kärsimme kaikenlaisista asioista ja silti ihmiset eivät pidä meistä, turvapaikanhakija jatkaa.

Sitruunamelissa

Ei kannata uskoa kaikkea, mitä kuulee. Käy itse terveyskeskuksessa tai sairaalassa, siellä varmasti annetaan informaatiota terveyskeskus- ja sairaalamaksuista. Lisäksi, kuten aikaisemmin jo mainittiin, suomalaiset maksavat veroja, joista aika iso osa kohdennetaan juurikin terveyspalveluihin. Lisäksi, mene vielä yksityiselle, ja kysy saatko vastikkeetonta palvelua. Nauravat sinut ulos sieltä. Tietysti, jos haluat joka asiaa vääristellä, niin ole hyvä vaan. Tuskin monikaan juttujasi uskoo. :D
Me pesemme itse vaatteitamme, laitamme itse ruokaamme, kärsimme kaikenlaisista asioista ja silti ihmiset eivät pidä meistä, turvapaikanhakija jatkaa.

esamatti

Quote from: Emo on 09.10.2013, 10:30:00

Suomalaiset maksavat veroja, jotta suomalaiset Suomessa saavat terveyspalveluita.
Emme maksa veroja siksi, että koko maailman olisi tarkoitus käyttää meitä hyväkseen.

Kaikki suomalaiset eivät maksa veroja, valehtelet räikeästi.

Ja minä en kyllä varsinaisesti maksa veroja mistään syystä. Verot otetaan mielipidettäni kysymyttä palkasta ja kulutuksesta.
Toisaalta terveyspalveluita ei kustanneta nykyisin verorahoin. Esimerkiksi Helsinki velkaantuu miljoonia euroa vuosittain, terveyspalvelut on suunniteltu niin, että ne maksetaan lasten verorahoin, myös niiden paperittomien siirtolaisten lapsien.

Ei kannata uskoa kaikkea, mitä kuulee. Käy itse terveyskeskuksessa tai sairaalassa, siellä varmasti annetaan informaatiota terveyskeskus- ja sairaalamaksuista.

Helsingissä ei ole terveyskeskusmaksuja.

Olen kuullut, että usein jopa tuntien jonotuksen jälkeen
Neuvostoliitossakin jonotettiin leipää. Kun kansalle jakaa jotain ilmaiseksi, syntyy jonoja.