News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2013-03-14 HS: Ministeri Hautala maksoi pimeästi oviremonttinsa

Started by Herbert, 14.03.2013, 10:18:17

Previous topic - Next topic

Ernst

Quote from: Veli Karimies on 16.04.2013, 09:18:33
On kyllä mielenkiintoista huomata, miten silkkihansikkain media kohtelee näitä vihreitä töpeksyjiä, vielä kun töppäilyt ovat hieman merkittävämpiä, kuin kahden kaljan juominen moottoripyörämessuilla. Toimittajat eivät jaksa kaivella, miksi? Miksi verkon anonyymit ja nimimerkit joutuvat tekemään toimittajien työn?

Jo vanha kansa ja Eino poutiainen tiesivät, että ei korppi korpin silmää noki. Toimittajat ovat tutkitusti julki- tai piilovirheitä, punaisiakin, joten heidän työyhteisöissään persu on perkele/belsepubi mutta vihreä on lähes enkeli, johon ei mitään pahaa tartu.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Nuivinator

Siirsin V. Niinistöä koskevat viestit Villeä koskevaan ketjuun.
Nimitys paperiton laittomasta maassaolijasta on kuin kutsuisi huumediileriä paperittomaksi farmaseutiksi tai myymälävarasta kuitittomaksi asiakkaaksi.

vellihousu

http://www.hs.fi/elama/Tyhmi%C3%A4+s%C3%A4%C3%A4nt%C3%B6j%C3%A4+saa+rikkoa/a1366075923680?ref=hs-top4-3

Typeriä sääntöjä ei tarvitse noudattaa. Toki tajuan, että säännöt harvoin syntyvät täysin perusteetta tai pahasta tahdosta. Taustalla voi olla aivan oikeutettuja pyrkimyksiä hygieniaan tahi yleiseen turvallisuuteen. Niiden logiikka voi perustua lauseeseen "entä jos kaikki niin tekisivät".

Esimerkiksi uimahyppyseuramme valmentajilta kiellettiin eväiden syönti uima-altaan laidalla vedoten juurikin hygieniaan. Kun samaan aikaan tiedämme taaperoiden ja taattojen lirivän altaaseen kaikenlaista eritettä, tuntuu valmentajan banaani uhkana vähäpätöiseltä. Minusta he saavat syödä eväitä. Jos minä olisin valmentaja, söisin eväitä.
"Kuin­ka mo­ni mu­ka ei tun­ne vas­tus­ta­ma­ton­ta tar­vet­ta pai­naa nap­pia, jon­ka al­la on pai­na­mi­sen kiel­tä­vä kylt­ti? "

Sääntöjen uhmaaminen on paitsi käytännöllistä, myös hauskaa. Jos joku on keksinyt pikkumaisen säännön, sen rikkominen on syntinä pieni, mutta ilona iso. Kuinka moni muka ei tunne vastustamatonta tarvetta painaa nappia, jonka alla on painamisen kieltävä kyltti? Olenkin joskus ala-asteella saanut aikaiseksi ylimääräiset välituntikellot. Sekös vasta nauratti.

Ymmärrän kyllä, että yleisellä lainkuuliaisuudella on paljon hyviä seurauksia. Mutta niin on pikku anarkiallakin. Ei tee huonoa miettiä ihan itse omilla aivoillaan, mikä on oikein ja mikä väärin. On aivan kannatettavaa käyttää omaa päätä ja järkeä. On hyvä olla mieleltään joustava ja altis toimimaan yllättävissä tilanteissa.

Lempeä anarkia viehättää esimerkiksi muumien maailmassa. Myös Ulla-Lena Lundbergin kirjoittamassa menestysromaanissa Jää kuvataan saariston asukkaiden kulttuuriin kuuluvaa anarkiaa, jossa suhtaudutaan rennosti mannerperäiseen lainsäädäntöön.

Okei, myönnän piponi kiristyvän silloin, kun oikeus otetaan käsiin tavalla, jota pidän moraalittomana. Tarkoitan susien salakaatoja, laittomia ruoppauksia ja muuta rumaa.

Tiedän myös, että monet kansalaiset suhtautuvat tyrmistyneesti siihen, että kaltaiseni kaupunkilaiset saattavat surutta pössytellä bileissä pilveä. Onhan se laiton päihde eli huume. Tunnustanpa samaan syssyyn käveleväni usein punaisia päin. Jo äiti opetti, että vain suomalaiset ovat niin tyhmiä, että seisovat punaisissa valoissa silloinkin kun autoja ei näy.

Jos olen oikein yhteisvastuullisella ja aikuisella tuulella, saatan seistä esikuvallisesti valoissa, mikäli näköpiirissä on pieni lapsi. Säännöt pitää nimittäin ensin oppia prikulleen, jotta niitä sitten voisi soveltaa omiin tarpeisiinsa. Kuvataiteilijan on ensin opittava piirtämään koira, voidakseen vetäistä viivan ja pallon ja väittää niitä koiraksi.

Lapset eroavat aikuisista siinä, että he ovat ehdottomia. Heille säännöt on sanottava yksiselitteisesti ja niistä on pidettävä kiinni. Aikuinen joka toimii lapsen tavoin, on vähän tyhmä. Kyllä me isot osaamme jo itse arvioida, milloin tilanne ei ole niin nokon nuuka.

Aikuinen osaa myös haastaa sääntöjen asettajan. Vaatia perusteluja ja väittää vastaan. Ja toimia toisin jos niin oikeaksi näkee.

Ps. Kommenttiketju näemmä tukee Meriläisen ajattelua. ;D
"mielenosoitukset on kommareiden touhuja, kuten taistelut ja yhtenäiset kansat"

AuggieWren

Quote from: RosaMeriläinenSääntöjen uhmaaminen on paitsi käytännöllistä, myös hauskaa. Jos joku on keksinyt pikkumaisen säännön, sen rikkominen on syntinä pieni, mutta ilona iso. Kuinka moni muka ei tunne vastustamatonta tarvetta painaa nappia, jonka alla on painamisen kieltävä kyltti? Olenkin joskus ala-asteella saanut aikaiseksi ylimääräiset välituntikellot. Sekös vasta nauratti.

Idiootti! :facepalm: Minua ainakin kiinnostaa kiellon syy, Rosaa ei. Jos tuntuu kivalta, sääntöjä saa Rosan mielestä rikkoa ihan miten tahtoo. Kunhan se tuntuu kivalta. Sillä ei ole väliä, onko sääntö olemassa jonkun pikkuhitlerin käskytyshalun tyydyttämiseksi vai ihan oikeasta syystä.

Rosan puoluetoverit näemmä ovat tismalleen samoilla linjoilla. Veroja ei tarvitse maksaa (H.Hautala&V.Niinisto) ja tiellä saa ajaa niin lujaa kuin lähtee (V.Niinistö).
Kaikki ongelmat johtuvat rasismista ja kantaväestön asenteista.

siviilitarkkailija

vihreiden ministeri hautala on sotkeutunut laittoman ihmiskujljettajan tsetseeniasta tuomaan kuormaan. Hyvää hyvyyttään kertoo roskalehdistö. Eivätkä uhrit ole syyllisiä. Ministeri on. Ehkäpä ministeri hautala voisi kertoa miten hyvin valtio kykenee suojautumaan rva hautalan & co maahantuottamilta paperittomilta siirtolaisilta ongelmineen ettei maahan tule uusia skupolleja....

Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Noottikriisi

Quote from: vellihousu on 16.04.2013, 16:20:21
http://www.hs.fi/elama/Tyhmi%C3%A4+s%C3%A4%C3%A4nt%C3%B6j%C3%A4+saa+rikkoa/a1366075923680?ref=hs-top4-3

Typeriä sääntöjä ei tarvitse noudattaa. Toki tajuan, että säännöt harvoin syntyvät täysin perusteetta tai pahasta tahdosta. Taustalla voi olla aivan oikeutettuja pyrkimyksiä hygieniaan tahi yleiseen turvallisuuteen. Niiden logiikka voi perustua lauseeseen "entä jos kaikki niin tekisivät".

Ärsyttävin ihmisryhmä yhteiskunnassa ovat vapaamatkustajat joiden oma, säännöistä piittaamaton, toiminta on mahdollista vain siksi että enemmistö ihmisistä noudattaa sääntöjä.
He ovat oikeassa siinä että heidän holtittomuutensa ei aiheuta kovin suurta ongelmaa tai usein ei mitään haittaa. Silti minusta on äärettömän ärsyttävää että jotkut säännöistä piittaamattomat roosat hyötyvät siitä että heidän halveksimansa tavikset noudattavat sääntöjä.

Onko sinusta jo kauan tuntunut siltä että monikulttuurisuus on rikkaus?

nuiv-or

Quote from: Ulkopuolinen on 19.04.2013, 21:51:44

Hautalan lempilapset taitavat olla Bostonin pommien takana. Tekee Hautalan olemisen hallituksessa ulkopolitiikkaa sivuavalla pallilla aika poliittisesti hankalaksi asiaksi Suomen kannalta.

Huhun mukaan Tsarnaev on Hautalan ja Storsjön kummi.

VH

QuotePoliisi ei aloita esitutkintaa Hautalan oviremontista ja kotisiivouksesta: "Ei ole syytä epäillä rikoksesta"
http://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/poliisi-ei-aloita-esitutkintaa-hautalan-oviremontista-ja-kotisiivouksesta-ei-ole-syyta-epailla-rikoksesta

Ei ole syytä epäillä rikoksesta...
Kuinkas tuo nyt sitten on käsitettävä?
Eikö palkkojen maksaminen "pimeänä" ole laitonta? Minä kun luulin että on.
"Paras tapa päästä eroon laittomasta maahanmuutosta on toki luoda riittävä määrä väyliä lailliselle maahantulolle."
Anni Sinnetännemäki

nuiv-or

Quote from: Ulkopuolinen on 20.04.2013, 09:37:36
Quote from: Junes Lokka on 19.04.2013, 22:50:11
Quote from: Ulkopuolinen on 19.04.2013, 21:51:44

Hautalan lempilapset taitavat olla Bostonin pommien takana. Tekee Hautalan olemisen hallituksessa ulkopolitiikkaa sivuavalla pallilla aika poliittisesti hankalaksi asiaksi Suomen kannalta.

Huhun mukaan Tsarnaev on Hautalan ja Storsjön kummi.

Vaikea uskoa tuollaista huhua. Löytyykö sille mitään vahvistusta?

:D

Selvennetään sen verran, että tuo heitto oli parodia Alppilan huhusta, jonka mukaan häirikköoppilas on Kalskeen (huhun toisessa versiossa Illmanin) kummipoika.

Suomitalon renki

Quote from: VH on 22.04.2013, 11:40:38
QuotePoliisi ei aloita esitutkintaa Hautalan oviremontista ja kotisiivouksesta: "Ei ole syytä epäillä rikoksesta"
http://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/poliisi-ei-aloita-esitutkintaa-hautalan-oviremontista-ja-kotisiivouksesta-ei-ole-syyta-epailla-rikoksesta

Entäs se Hautalan todistus oikeudessa? Puhuko totta vai pashaa?

törö

Quote from: Suomitalon renki on 22.04.2013, 17:40:21
Entäs se Hautalan todistus oikeudessa? Puhuko totta vai pashaa?

Kysymys on harhaanjohtava, sillä Hautala ei selvästikään erota totuutta pashasta.

Hänen kantansa teollisuuteen on suunnilleen sama Margaret Thatcherilla eikä hän ole huomannut, että britit totesivat sen täydeksi pashaksi jo 80-luvulla eivätkä ole vieläkään onnistuneet toipumaan siitä.

http://www.dailyrecord.co.uk/news/scottish-news/margaret-thatchers-time-power-destroyed-1819478

Kavkaz Centerin tukeminen ja muu älytön perseily vahvistavat käsitystä akasta, joka on seilaa tuuliajolla kaukana ulapalla.

nuiv-or

Mitä ihmettä?

QuoteDate: Mon, 22 Apr 2013 18:14:31
Subject: Poliisi ei aloita esitutkintaa Hautalan oviremontista ja kotisiivouksesta: "Ei ole syytä epäillä rikoksesta"
To: [email protected], kirjaamo.helsinki@poliisi.fi, [email protected], talousrikosvihje.helsinki@poliisi.fi

Terve,

vaadin selvitystä ja perusteluja tälle päätökselle: http://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/poliisi-ei-aloita-esitutkintaa-hautalan-oviremontista-ja-kotisiivouksesta-ei-ole-syyta-epailla-rikoksesta

Eikö palkkojen maksaminen "pimeänä" ja muu epämääräinen veronkierto ole laitonta? Minä kun luulin että on. Miten ihmeessä kukaan voi väittää, ettei ole syytä epäillä rikoksesta?

Olen tehnyt rikosilmoituksen Heidi Hautalasta kuukausi sitten. Missä vaiheessa esitutkinta on?

Vastausta odotellen,

Terveisin,

Junes Lokka.

Saippuakupla

QuoteHeidi Hautala Ylessä - Katainen pelasti

Kehitysministeri Heidi Hautala (vihr) nimesi syyn, minkä vuoksi hän sai jatkaa ministeritehtävässään. Hän kertoi asiasta Ylen Ykkösaamussa.
Televisiossa lauantaina aamulla vieraillut Hautala nimesi syyn, miksi hän sai jatkaa ministerinä.

- Pääministeri Jyrki Kataisen (kok) tuki oli oleellista, että sain jatkaa ministerin tehtävässäni, Hautala sanoi Ykkösaamussa.

Alkukeväästä paljastui, että Hautala ei ollut maksanut asianmukaisia veroja teettämästään oviremontista eikä kotisiivouksesta.

Hautalan toimista tehtiin useita kanteluita oikeuskanslerille. Oikeuskansleri Jaakko Jonkka ilmoitti, että ei tutki kanteluita, koska Hautala oli teettänyt työt ennen valitsemistaan valtioneuvoston jäseneksi.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288564489929.html

MW

Quote from: Saippuakupla on 11.05.2013, 12:25:44
QuoteHeidi Hautala Ylessä - Katainen pelasti

Kehitysministeri Heidi Hautala (vihr) nimesi syyn, minkä vuoksi hän sai jatkaa ministeritehtävässään. Hän kertoi asiasta Ylen Ykkösaamussa.
Televisiossa lauantaina aamulla vieraillut Hautala nimesi syyn, miksi hän sai jatkaa ministerinä.

- Pääministeri Jyrki Kataisen (kok) tuki oli oleellista, että sain jatkaa ministerin tehtävässäni, Hautala sanoi Ykkösaamussa.

Alkukeväästä paljastui, että Hautala ei ollut maksanut asianmukaisia veroja teettämästään oviremontista eikä kotisiivouksesta.

Hautalan toimista tehtiin useita kanteluita oikeuskanslerille. Oikeuskansleri Jaakko Jonkka ilmoitti, että ei tutki kanteluita, koska Hautala oli teettänyt työt ennen valitsemistaan valtioneuvoston jäseneksi.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288564489929.html

Minuakaan ei ole vielä valittu valtioneuvoston jäseneksi. Onko minulla siis oikeus teettää töitä pimeästi?

Leso

Quote from: MW on 11.05.2013, 12:36:17
Minuakaan ei ole vielä valittu valtioneuvoston jäseneksi. Onko minulla siis oikeus teettää töitä pimeästi?

Sitä tämä suorasanaisesti tarkoittaa, että saat.
Nonnii, pistäpäs yyveetä, niin katsotaan minkälaista oravannahkakauppaa voitais tehdä.
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

foobar

Vain jos jäsenkirjat ovat kunnossa.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Leso

Quote from: foobar on 11.05.2013, 12:44:56

MW on Leso-fanipuolueessa. Kirjan saa, kun fanittaa. Asia kunnossa, siis.

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari

AIP

Suomen laista ei pääsääntöisesti tehdä "sitten minäkin saan" -tulkintoja kauemman kautta. Epärehelliseksi tunnetun henkilön jatkaminen ministerihommissa ei vaikuta siihen, voidaanko henkilö tuomita siitä pimeän homman järkkäilystä vai ei.

Voitaisiin kuitenkin ajatella, että pimeän työn teettäminen ei ole este sille, että joskus ryhtyisi ministerishenkilöksi. Ylipäänsä tuo epärehellisyysjuttu on nyt virkamiespäätöksin kumottu kerran, ehkä pari.

Eugen235

Voikohan tätä rikosepäilystä vapauttamista käyttää eräänlaisena Monopoli-pelin "vapaudut vankilasta" -korttina?

Eli siis teettää itse pimeätä työtä, ja kun jää kiinni, niin käyttää ministerin etuoikeutta laillisena perusteena oman toiminnan sallimiselle?

Siis "jos laki sallii ministerille, niin sen pitää sallia myös tavikselle".

Leso

Minä näen asian juuri niin kuin Eugen235 sen esittää.

Enkä muuten tästä saavutetusta edusta luovu. Terveisiä AY-liikkeille.

CaptainNuiva

Quote from: Leso on 11.05.2013, 12:51:58
Quote from: foobar on 11.05.2013, 12:44:56

MW on Leso-fanipuolueessa. Kirjan saa, kun fanittaa. Asia kunnossa, siis.

Selkeästi nyt on liikkellä väärää tietoa joten tässä pientä oikaisua.
Pelkällä jäsenkirjalla ei näitä etuja saa vaan jäsenkirja antaa oikeuden luulla ja tarjota älyttömiä selityksiä (Vrt.esim. Ville Niinistön ajaminen Suomessa Ruotsin kilvillä, "Luulin olevan sallittua koska Ruotsi on korkean veroituksen maa").
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

AIP

On siinä ihmisillä logiikka.

Täydennän vielä, kun ei huvita kirjoittaa uutta viestiä.

Se, että Vapaavuori saa olla ministerinä tarkoittanee sitten, että kaikki saavat pahoinpidellä toisiaan, koska ministeri.

saint

No joo...okei, mutta muista kuitenkin ilmoittaa pullo- ja tölkkipanttien kierrätyksestä saadut tulot verottajalle!
"Annapas kun autan; tässä lisää köyttä"  -Leso

Leso

Quote from: CaptainNuiva on 11.05.2013, 13:26:12
Selkeästi nyt on liikkellä väärää tietoa joten tässä pientä oikaisua.
Pelkällä jäsenkirjalla ei näitä etuja saa vaan jäsenkirja antaa oikeuden luulla ja tarjota älyttömiä selityksiä (Vrt.esim. Ville Niinistön ajaminen Suomessa Ruotsin kilvillä, "Luulin olevan sallittua koska Ruotsi on korkean veroituksen maa").

Hyvin selkeästi näen asian ja sen laidat. Elekee vaivautuko yrittämään.

Olen johtopäätökseni tehnyt siinä missä Hautala-jupakassa korkeammat tahot.
Tulkitsen tietysti ne itselleni edullisimmin. Piste. Enkä stana anna piiruakaan periksi.
Tämä on nyt ylemmältä taholta annettu etuoikeus.

e: Heisulivei eläke- ja sosiaalimaksurahoitteinen hölökynkölökynsijoittaminen!

VH

Tilasin päätöksen n. viikko-2 sitten.
Tänään sain yhteydenoton, että ko. julkinen asiakirja toimitetaan paikalliselle poliisiasemalle, josta se minun on noudettava.
Tähän asti julkiset asiakirjat on minulle postin tai spostin kautta toimitettu, esim. Hgin käräjäoikeudesta tilattuja asiakirjoja ei ole paikallisesta käräjäoikeudesta tarvinnut noutaa.

No, todellakin mielenkiinnolla papruja odotan...
"Paras tapa päästä eroon laittomasta maahanmuutosta on toki luoda riittävä määrä väyliä lailliselle maahantulolle."
Anni Sinnetännemäki

Jukka Wallin

Quote from: VH on 15.05.2013, 20:23:58

Tänään sain yhteydenoton, että ko. julkinen asiakirja toimitetaan paikalliselle poliisiasemalle, josta se minun on noudettava.
Tähän asti julkiset asiakirjat on minulle postin tai spostin kautta toimitettu, esim. Hgin käräjäoikeudesta tilattuja asiakirjoja ei ole paikallisesta käräjäoikeudesta tarvinnut noutaa.

Poliisi on hyvin kiireinen ja hieman valikoiva tutkimuksien aloittamisessa.. Joltakin poliisiasemalta hävisi rahaa niin sanotusta sakkolippaasta noin 700 euroa, mutta hyötyyn nähden ei tarvinnut vaivautua. Samaa logiikkaa pitäisi kait noudattaa kaikissa rahaa tai tavaraa koskevissa jutuissa, kuin myös alle tonnin näpistyksissä..
Tue Suomidemokraatit puolueeksi allekirjoittamalla kannattajakorttimme ja lähettämällä se meille.

Teaparty

Vaadi ihmeessä kirjalliset perustelut tälle menettelylle. Poliisiasema ei ole mikään postitoimisto.

RP

Puhdas lapsus (Hautalan tai toimittajan) varmaankin, tuskin sen omistus on muuttunut:
QuoteHautala ei aikoinaan ajanut ajokorttia, koska asui Helsingissä ja oli oman luonnehdintansa mukaan ituhippi. Helsingissä hän asuu edelleen, mutta viettää paljon aikaa sata vuotta vanhassa talossaan Luumäellä. Sinne pääsee parhaiten autolla.
http://www.hs.fi/kotimaa/Heidi+Hautala+Olin+ay-liikkeen+sylkykuppi/a1382679658545
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Katulamppu

Quote from: Eugen235 on 11.05.2013, 13:21:36

Voikohan tätä rikosepäilystä vapauttamista käyttää eräänlaisena Monopoli-pelin "vapaudut vankilasta" -korttina?

Eli siis teettää itse pimeätä työtä, ja kun jää kiinni, niin käyttää ministerin etuoikeutta laillisena perusteena oman toiminnan sallimiselle?

Siis "jos laki sallii ministerille, niin sen pitää sallia myös tavikselle".
Tottakai voi. Yhdenvertaisuus on ihan jo perustuslaissakin.

Saikko paperit vai laittoivatko epäilyttävän henkilön samantien putkaan miettimään tekosiaan?

VH

Quote from: Katulamppu on 29.10.2013, 06:31:17
Saikko paperit vai laittoivatko epäilyttävän henkilön samantien putkaan miettimään tekosiaan?

Sain paperit, ilman putkareissua jopa.
Laitoin sitten spostikyselyä asiasta verohallintoon, ja sieltäkin taisi tulla vastaus. Pitääkin vähän kaivella kotikonetta.
Jotenkin tää juttu jäi mulla jonkun toisen asian jalkoihin...
Anni Sinnetännemäki