News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Naiset, ohoi!

Started by Jouko, 09.03.2013, 12:43:02

Previous topic - Next topic

Kokoliha

Quote from: coscarnorth on 09.03.2013, 21:45:30
Voisin kuvitella, että mikäli Hommalla todella esiintyy sovinismia, niin se ei edusta niinkään näiden kommenttien esittäjien varsinaista kantaa vaan pikemminkin epätoivoista kompensaatioyritystä vasemmistolais-feministiselle valtamedialle. Kun lehdistö tuputtaa päivästä toiseen feminististä propagandaansa suomalaisen heteromiehen pohjattomasta pahuudesta, on siihen joskus niin loputtoman väsynyt, ettei kertakaikkiaan jaksa perustella omia näkemyksiään rakentavin argumentein, vaan taantuu samalle tasolle näiden femakkokolumnistien kanssa nähden tilanteen huomattavasti todellista mustavalkoisempana.

Tällöin kyseessä ei ole enää yritys vakuuttaa vastakkaisen maailmankuvan edustaja argumentein, vaan saada tämä mahdollisimman suuren raivon valtaan, koska viha ja katkeruus vastapuolta kohtaan on jo sitä luokkaa, että loukkaaminen on debatin voittoa keskeisempi prioriteetti. Minäkin lauon ajoittain esim. iltalehden keskustelupalstalla mahdollisimman loukkaavia, mustavalkoisia ja alentavia kommentteja ihan vain sen vuoksi, että toivon sen järkyttävän jotakuta. Vasemmistolainen feminismi/liberalismi on saavuttanut jo hegemonian jokaisella yhteiskunnallisella sektorilla, ja tuskin on sieltä ikinä poistumassa. Tämän realiteetin tunnustamisen tuottama epätoivo ajaa kenet tahansa ajoittain laukomaan sellaisia kommentteja, joita ei todellisuudessa tarkoita.

Yllä oleva piti lainata kokonaisuudessaan, koska se on sanasta sanaan silkkaa asiaa. On kuitenkin todettava, että täsmälleen juuri tuohon valtavirta-/valtiofeminismi ja se niin sanottu tasa-arvo, joka nykyään on rämettynyt lähinnä kirosanaksi, pyrkiikin. Eli ihan tavallisten naisten ja miesten vastakkainasetteluun, ja siinä pyrkimyksessään feminismi on onnistunut loistavasti.

Miniluv

Quote from: Uuno Nuivanen on 09.03.2013, 22:28:42
Quote from: Isäntä ja loinen on 09.03.2013, 22:20:52
Jos itse joskus asetun aloilleni, niin se tulee ilman muuta tapahtumaan Emon kaltaisen naisen kanssa!

Voisihan se mieli muuttua ajan kanssa, kun sen sijaan että donna kirjoittaa hommaan 30 viestiä päivässä, tulet ajatelleeksi, että voisihan se tuonkin ajan käyttää vaikkapa siivoukseen tai kokkaukseen, muista toiminnoista nyt puhumattakaan.  ;D

Hommailu kuulemma korreloi kiihottamisen kanssa, joten...
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Emo

Voisihan se mieli muuttua ajan kanssa, kun sen sijaan että donna kirjoittaa hommaan 30 viestiä päivässä, tulet ajatelleeksi, että voisihan se tuonkin ajan käyttää vaikkapa siivoukseen tai kokkaukseen, muista toiminnoista nyt puhumattakaan.  ;D

Mies ei päästä minua keittiöön, paitsi tiskaamaan.

Enkä usko että 30 viestiä on tänään riittänyt mihinkään...

Mindy

Quote from: Inna on 09.03.2013, 19:27:45
Quote from: Emo on 09.03.2013, 19:21:09
Quote from: Inna on 09.03.2013, 19:16:48
No ohoi vaan itsellesi. Ei täällä moni nainen jaksa pitkään kirjoitella, poikkeuksena uskovaiset/konservatiiviset perheenäidit. Muille tämä ei ole ystävällinen ympäristö.

Ai noilleko on ystävällinen? Toisaalta, kuka meistä tänne on ystävällisyyttä tullut hakemaankaan.  :D

Hahaa, no mä ainakin oon täällä mikälie femakkolutka kun erehdyn kommentoimaan jotain, mistä hommavaltiaskonservatiivi ei ole samaa mieltä. Surukseni arvelen (osittain saamieni yksityisviestien perusteella) myös joitakin muitakin ennen aktiivisia naiskirjoittajia savustetun ulos täältä, näitä valtiaskonservatiiveja kun riittää 20 vs 1 jokaiseen vääntöön.

edit. Tiedoksi siis, että olen JHan äänestäjä siitä lähtien kun skeneen tutustuin, ei pitäis olla siitä kiinni että olen jotenkin ratkaisevasti  väärää mieltä kaikesta.

Olisiko Innalle jäänyt kenties suuren lutkamarssikeskustelun fiilikset sen verran päällimmäiseksi muistiin, että hänelle on syntynyt tällainen mielikuva omasta imagostaan Hommassa? Itse muistan väitelleeni viimeiseen asti Innan kanssa siitä, tekevätkö lutkamarssijat karhunpalvelusta tytöille ja naisille yrittämällä "voimaantua omimalla lutka-sanan omaan positiiviseen käyttöönsä". Oma kantani naisena oli, että lutkamarssi oli aivan päin mäntyä oleva ajatus, koska koko sen ympärillä oleva ajatusrakennelma ja feminismi yleensäkin vain totuttaa tyttöjä alisuoriutumaan laskemalla rimaa, sen sijaan että kannustettaisiin tyttöjä nostamaan rimaa ja ylittämään se ilman kaiken maailman apukeinoja. Oli niitä miehiäkin samassa keskustelussa molemmilla puolilla, mutten muista kyllä perheenäitejä pahemmin olleen. Paitsi jos Inna luuli minua perheelliseksi, koska korostin aika vahvasti nykyaikuisten vastuuta lasten ja nuorten, erityisesti tyttöjen, kasvatukseen vaikuttavien yhteiskunnan arvojen ja käyttäytymismallien kehittämisestä takaisin meritokraattisempaan ja vastuullisempaan suuntaan.

Feminismi on kieltämättä minulle kirosana, koska inhoan älyllistä epärehellisyyttä. Uskon tyttöjen ja naisten olevan ihan yhtä hyviä ja tärkeitä kuin pojat ja miehet sekä myös päin vastoin. En usko ollenkaan feministien vakuutteluihin naisten huonommasta asemasta, sillä ne eivät vastaa ainakaan Suomessa havaintojani todellisuudesta. Ja toisin kuin feministit, jos todellisuus ja teoria eivät täsmää, niin minä viis veisaan siitä teoriasta sitten ja uutta kehiin. Minusta naiset saavat parhaiten äänensä kuuluviin yhteiskunnassa ja arvostusta sekä muilta naisilta että miehiltä, jos he panostavat älynsä, osaamisensa ja käytöstapojensa kehittämiseen eivätkä jää odottamaan paijaamista ja paapomista, silloin kun se ei ole ansaittua tai tuiki tarpeellista. Mutta minä olenkin "hyvä jätkä" ja isin tyttö ja lingvistiikasta kiinnostunut, joten en kerta kaikkiaan suostu pitämään feminismiä (joka jo nimessäänkin kertoo olevansa vain naisten asioista kiinnostunut) minkäänlaisena tasa-arvon legitiiminä esitaistelijana. Vastustan miesten ja naisten vastakkainasettelua, sillä me olemme erilaisia (ja hyvä niin) ja tasan yhtä arvokkaita,  mutta molempia tarvitaan juuri erilaisina. Miehet miehinä ja naiset naisina, muttei estetä ketään aktiivisesti tekemästä toiselle sukupuolelle tyypillisinä pidettyjä juttuja. Pelatkoon tyttö futista, jos haluaa ja kantti kestää, ja tanssikoon poika balettia, jos haluaa ja kantti kestää. Mutta ei nyt ruveta typeriksi ja leikkimään, että kaikkien erikoisempien valintojen on oltava sosiaalisesti yhtä hyväksyttyjä ja normaaleja. Ei siinä mitään vikaa ole, että normaalina pidetään enemmistön tekemiä juttuja ja oudompia valintoja tekeviä katsotaan ainakin aluksi kummeksuen. Hyväksyntä ja yksilötasolla tehtyjen valintojen kunnioitus seuraavat automaattisesti, kun oudon valinnan tehneen huomataan olevan vakavissaan ja osaavankin muilta samaa harrastusta / ammattia jne. harjoittavilta vaaditut asiat samalla tai kenties jopa paremmallakin tasolla. Tahdon meidän yhteiskuntana kasvattavan tulevia sukupolvia naisia ja miehiä, jotka ovat henkisesti vahvoja, uskaltavat rikkoa rajoja ja tavoitella tähtiä ja tekevät sen osaamisellaan / älyllään / ystävällisyydellään jne. sen sijasta, että aikuiset kakkaavat busseissa tahallaan housuihinsa, tyhmä rattijuoppo lutka on esikuva vain, koska tulee perimään rahaa ja ala-asteikäiset tytöt opettelevat tankotanssimaan strippareiden tapaan. Vaaditaan kaikilta enemmän vastuuta ja yrittämistä kehittää itseään omien kykyjensä ylärajaa kohti, niin saamme sekä yksilötasolla että yhteiskuntana maailmasta paremman paikan kuin nykyisellä riman jatkuvaan alentamiseen tähtäävällä metodilla.

Kieltämättä voi asiaansa uskovasta feminististä tuntua epäystävälliseltä, kun lataan täyslaidallisen feminismiä kohtaan. Toivon täällä liikkuvien feministien ymmärtävän, että en pidä tapanani hyökätä henkilökohtaisesti heitä vastaan ihmisinä. Asiat riitelevät, ei ihmiset, ja minulla ja feministeillä on ainakin teoriassa sama tavoite: maailma, jossa tytöillä ja naisilla on hyvä olla. Erona on se, että feministien käyttämät keinot tavoitteen ajamisessa ovat mielestäni epärealistisia, tehottomia ja jopa vahingollisia päämäärän saavuttamisen kannalta ja minun mielestäni siinä maailmassa pitää olla myös pojilla ja miehillä hyvä olla. Älkää hirttäkö tavoitteita kiinni tiettyihin keinoihin niiden ajamisessa, vaan etsitään kaikki yhdessä ne oikeasti toimivimmat keinot.
"Though many saw, no one so much as called the police. They all just watched as Kitty Genovese was being stabbed to death in broad daylight. They watched as her assailant walked away. Now, we must all fear evil men. But there is another kind of evil which we must fear most, and that is the indifference of good men."

Miniluv

Quote from: Emo on 09.03.2013, 22:37:14

37 tänään 8)
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Emo

Quote from: Miniluv on 09.03.2013, 22:51:36

37 tänään 8)

Emmekä lukitse tuohon! Tympäsee kyllä ajatuskin jo, että pitäisi vielä jaksaa jotain käydä H-Diskoon kommentoimassa  :-\

Lisäys: 34 siellä vasta oli tuossa vaiheessa kun tuon kirjoitit. Miten sinä oikein lasket?  :o  Yritätkö tahallisesti mustamaalata minua, että olisin muka 37 (!) viestiä kirjoittanut tänään!?

Toinen lisäys: Eiku sori, oli siellä tosiaan 37 eli osaat sinä onneksi laskea!   :)

IDA

Itse myös vastustin (ja vastustan) lutkamarssia ja myös kyseisen sanan käyttöä myös siinä kontekstissa missä amerikkalainen popkulttuuri sitä käyttää. Siinä ei ole mitään hienoa, eikä sitä kannata juuri kohottaa. Itse asia marssin takana on toinen juttu, siinä ei ole muuta kuin kannatettavaa. Ilmenemismuoto oli vain väärä.

Mutta, mutta... vastustan myös oikeastaan melkein kaikkia muitakin marsseja. Vappumarssit hyväksyn ihan perinteen vuoksi :)
qui non est mecum adversum me est

sivullinen.

Kysymys: Miksi muuten nämä - tämä ja homodisko - täysin typerän otsakkeen alle muodostuneet ketjut ovat parhaita?

Vastaus: Näissä ihmisillä on aitoja mielipiteitä, eikä kanta ole vielä selvä - jos se voisikaan epäselvään sekoiluun ollakkaan. Virallisia uutisia kommentoitaessa taas esitetään aina samat opitut liturgiat, puolustetaan omaksi opittua kantaa ja yritetään käännyttää muita, vaikka tiettävästi ei yhtään kääntymystä ole tapahtunut. Ainoa vika näissä sekoiluissa on, ettei lopullista yhteenvetoa tule: debatin pitäisi päättyä äänestykseen, jossa katsotaan kuka voitti.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

Emo

Tapani Kansa - Tulkaa tytöt takaisin (1978)

http://www.youtube.com/watch?v=kcAxbsTfW0M

Ikäänkuin ei olisi aika syönyt sanoituksenkaan osuvuutta...

jopparai

Mies ei päästä minua keittiöön, paitsi tiskaamaan.

Mun vaimolla on samanlainen mies. Vaimo ei pääse tosin edes tiskaamaan. :D
Killing folk is easy, being politically correct is pain in the arse.(Achmed, the dead terrorist)
http://www.youtube.com/watch?v=3L8fIrWnXRA

Brandöt

Inna takaisin porukkaan, mulla on jo ikävä sua. * :-* :-* * (< poskipusut)

Quote from: Uuno Nuivanen
Quote from: Isäntä ja loinen
Jos itse joskus asetun aloilleni, niin se tulee ilman muuta tapahtumaan Emon kaltaisen naisen kanssa!
Osui ja upposi.  ;D

Olen legendaarisen huono huolehtimaan mistään taloustöistä ja vihaan siivoamista; jos puitteet vaan ovat kunnossa (olen onnellinen etc.), osaan olla täysin tyytyväinen vaikka minkälaisessa sekamelskassa.

Coscarnorthilta hyvä postaus, katson paljon sormieni välistä naisiin kohdistuvaa kommentointia, koska koen sen olevan reaktio tähän yhteiskunnalliseen epätasapainotilaan. Ajattelen niin, että Homma on keskustelualusta, jolle kirjoittelee hyvin monenlaisia ihmisiä - yhden tai kahden umpimielisen tapauksen mielipiteet eivät hetkauta suuntaan tai toiseen. Kuraa tulee välillä jokaisen niskaan (omat myrkyllisimmät kommenttini olen netin ihmemaailmasta saanut hieman yllättäen homomiehiltä), mutta todellakin se valuu alas niin kuin vesi hanhen selästä. Heidän mielipiteensä eivät määritä minua.

Veikko

Quote from: Isäntä ja loinen on 09.03.2013, 22:20:52
---
Omissa silmissäni kauniskin nainen muuttuu heti jotenkin epäviehättävämmäksi, jos selviää, että kyseessä on joku punavihreä ja arvoliberaali feministi tms.
---

Noh, älkääs nyt. Elämäni parhaita panoja olen tuolta ryhmältä saanut. (Eräs samaa aihetta koskettanut viestini poistettiin - saas nähdä miten tämän käy.) Ei, tosin, konservatiivisuudessakaan ole mitään vikaa. Panoissa olin arvoliberaali. Nyt kylläkin ukkomies; siis omavarainen osuuskuntalainen.
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos

Suvaitsija

Hahaa, no mä ainakin oon täällä mikälie femakkolutka kun erehdyn kommentoimaan jotain, mistä hommavaltiaskonservatiivi ei ole samaa mieltä. Surukseni arvelen (osittain saamieni yksityisviestien perusteella) myös joitakin muitakin ennen aktiivisia naiskirjoittajia savustetun ulos täältä, näitä valtiaskonservatiiveja kun riittää 20 vs 1 jokaiseen vääntöön.

Tuossa tapauksessa varmaan kannattaa moderaattoreille jutella, jos joku tulee femakkolutkaksi yksityisviestillä haukkumaan. Luulisi, ettei modetkaan tuollaisia halua katsella. Muussa tapauksessa uhriutuminen on turhaa. Ei minuakaan aina hyvällä katsota, jos sanon jotain valtavirtaa vastaan.
"Turvapaikanhakijat ovat paikallisesti merkittävä tulonlähde. Laitoksen vuosibudjetti on noin kaksi miljoonaa euroa."
-Vastaanottokeskus

"Joidenkin maahanmuuttajaryhmien kohdalla työttömyys on huomattavasti muita
ryhmiä korkeammalla tasolla. Tämä on sekä haaste että mahdollisuus."
-Helsingin tila ja kehitys 2013

chacha2

Ei kukaan minua vastaan ole hyökännyt ja ollut tyly koska olen nainen, vaan pari kertaa koska ovat olleet eri mieltä jostain.
Kun tämä on tapahtunut, en ole antanut sen häiritä omaa kirjoittamistani. Miksi antaisin?
Maailmahan on täynnä tylyjä ihmisiä, jos antaisin heille oikeuden määrätä mitä itse teen/millä päällä olen, niin ei siitä mitään hyvää seuraisi.
¨It is dangerous to be right in matters about which the established authorities are wrong.¨
Voltaire

"Condemnation without investigation is the height of ignorance"
Albert Einstein

Elemosina

Samaa mieltä ja/tai samoja kokemuksia Mindyn, Brandötin ja chacha2:n kanssa.
Tosin törkeää nimittelyä tai käytöstä ei tarvitse hyväksyä, ei mieheltä eikä naiselta.

Kenenkään ei tarvitse sietää nimittelyä, joten Inna tekee oikein kun kertoo hänelle näin tehdyn. Minusta asian tekee vielä typerämmäksi että on vaivauduttu jopa yksäreillä haukkumaan.

Kanssakirjoittajia(medskrivarna  :o) soisin kunnioitettavan (niinkuin pääsääntöisesti tapahtuukin), nimittelyt ovat typerää touhua sekä ad hominemit myös. Omalta osaltani en ole moista kohtelua saanut, mutta lukiessani olen muutaman kerran kyllä havainnut varsin naisvihamieliseksi tulkittavaakin tekstiä.

Mutta asiat asioina ja täällä varsinkin meidän pitäisi pystyä keskustelemaan asioista asioina.

Avoimilla rajoilla tuhottiin avoin yhteiskunta
EU-turistien CV http://hommaforum.org/index.php/topic,6906.msg1324730.html#msg1324730

Miniluv

Quote from: Suvaitsija on 10.03.2013, 02:43:33

Tuossa tapauksessa varmaan kannattaa moderaattoreille jutella, jos joku tulee femakkolutkaksi yksityisviestillä haukkumaan. Luulisi, ettei modetkaan tuollaisia halua katsella.

Yksityisviestien nurkassa on Raportoi ylläpidolle -nappi. Se on tarkoitettu käytettäväksi.

femacco

Quote from: Asta Tuominen on 09.03.2013, 20:15:02
Quote from: Emo on 09.03.2013, 20:08:55
Quote from: msm on 09.03.2013, 20:03:10
Onko tilanne naisia kohtaan jotenkin erityisen epäystävällinen?

Ei ole. Täällä ollaan yhtä ystävällisiä/epäystävällisiä kaikille, vihafoorumi. Se sallii sen, että itsekin saa olla vihainen milloin mistäkin. Jo tuo sinun avatarisi saa minut näkemään punaista!

Omanlainen ajattelu ja omanlaiset poliittiset näkemykset saavat aikaan sen, että tiukkapipopiiri kerääntyy herkästi ympärille räksyttämään.

Naiseus sinällään ei yleensä aiheuta epäystävällisyyttä. Ajoittain foorumilla on tosin luettavissa naiseutta halventavia viestejä suoraan Sovinistin käsikirjasta. Itse en jaksa taistella tuollaisia tuulimyllyjä vastaan, vaan vähennän foorumilla oloa.

Joillain kirjoittajilla on mielenkiintoisia käsityksiä naiseudesta ja naisellisesta ajattelusta. Asiaa koskevia ketjuja on esiintynyt vuodesta 2009 kun ensimmäisen kerran aloin kirjoittaa foorumilla. Onhan niissä siteeksi asiaakin, jota olen itsekin käsitellyt kirjoituksissani. Kyllähän jossain on mätää jos mokubisnes on hullujen suvisämmien ryvettämää siinä mitassa kuin se on. Turhaumat naisia kohtaan tavataan vain esittää hyvin yleistävällä tavalla, jossa kaikki naiset vaaditaan vastuuseen eräiden tekemisistä. Ei ole siis mikään ihme, että monia foorumin naisia v-tuttaa ja paljon. Ketjun aloittajan vika se ei taas ole, sillä olen huomannut aloittajan olevan hyvin empaattinen ja koinkin aloituksen kädenojennukseksi naisia kohti. Siihen on myös syytä, sillä vaikka kaikkia foorumin naisia ei voi niputtaa samaan nippuun on hyvä, että täällä on molempia sukupuolia rikastuttamassa keskustelua erilaisilla mielipiteillään.

Kukaan ei tosin ole tullut v-ttuilemaan yksäreillä. Toisaalta sen ymmärtää, sillä vääntäisin tyypiltä verbaalisesti niskat nurin. Olen myös kateellinen niille kirjoittajille, joille tullaan yksäreillä aukomaan, sillä he ovat ilmeisesti vaarallisia ja uhkaavia ja minä harmiton suunsoittaja  ;D Se on silti ikävää ja sitä ei pidä sulattaa. Olisi kyllä toisaalta hauskaa saada paskasadetta niskaan, sillä vastaisin siihen sitäkin kovemmalla ryöpytyksellä...kuka haluaisi aloittaa?

Miniluv

QuoteKukaan ei tosin ole tullut v-ttuilemaan yksäreillä. Toisaalta sen ymmärtää, sillä vääntäisin tyypiltä verbaalisesti niskat nurin.

Tämä vaara on tosiaan olemassa ;D

Veikko

Quote from: Inna on 09.03.2013, 19:16:48
No ohoi vaan itsellesi. Ei täällä moni nainen jaksa pitkään kirjoitella, poikkeuksena uskovaiset/konservatiiviset perheenäidit. Muille tämä ei ole ystävällinen ympäristö.

Leso on toivomallaan vapaalla - paha isku Forumille - muutoin olisi ollut mielenkiintoista kuulla hänen mielipiteensä asiasta.
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos

Emo

Quote from: Sanna Onkamo on 10.03.2013, 11:24:21
... Kyllähän jossain on mätää jos mokubisnes on hullujen suvisämmien ryvettämää siinä mitassa kuin se on. Turhaumat naisia kohtaan tavataan vain esittää hyvin yleistävällä tavalla, jossa kaikki naiset vaaditaan vastuuseen eräiden tekemisistä. Ei ole siis mikään ihme, että monia foorumin naisia v-tuttaa ja paljon.   

Minua eivät yleistykset pääsääntöisesti loukkaa silloin kun ne kohdistuvat yleisesti naisiin, sillä en koskaan ole samaistunut suureen ryhmään "Naiset", vaan johonkin paljon pienempään ryhmään naisia. Ja juuri sitä minun naisviiteryhmääni ei ole vielä kukaan täällä Hommallakaan osannut osuvasti solvata.

Oikeastaan ainoa yleisesti naisiin kohdistuva solvaus, joka minuakin koskettaa ja jossa olen otsikon "Naiset" alla, on islamin naiskäsitys. Siinä on sellainen naisvihamielinen herja, että se saa minut raivon valtaan! Se onkin ainoa, mikä tulee mieleeni, mutta siinä on ehdottomasti jo kylliksi.

terrakotta

Quote from: msm on 09.03.2013, 20:11:27
Quote from: Emo on 09.03.2013, 20:08:55Jo tuo sinun avatarisi saa minut näkemään punaista!

#jaxuhali #VMP #fantastista

;D  ;D  ;D  ;D

Quote from: Punaniska on 09.03.2013, 20:27:41
En usko, että Brandöt, Phantasticum tai  Emo on juurikaan saanut vihapostia. Hekin ovat naisia, eikä heidän kanssaan väitellessä vedetä muijakorttia tiskiin. Ainakaan itse en ole vetänyt, enkä ole huomannut muidenkaan vetäneen.

Jos naiset ryhmänä kokevat kuitenkin erilaista kohtelua, niin mikä selittää kohtelun erilaisuuden?

Ei täällä ketään yksittäistä kirjoittajaa sentään kai mollata tai mitätöidä siksi, että tämä on nainen. Sen sijaan kyllä esiintyy naisiin yleisesti kohdistuvaa vihamielisyyttä ja aina tasaisin väliajoin tänne ilmestyy naisia käsitteleviä ketjuja jotka saattavat alkaa ihan neutraaleina mutta poikkeuksetta muuttuvat viimeistään muutaman sivun jälkeen naistenhaukuntaketjuiksi.

Quote from: Nousuhumala on 09.03.2013, 20:35:52
Toisaalta kyse voi olla siitä, että on tarve loukata kirjoittajaa. Silloin nimimerkin takaa voi oletetusti tietää korkeintaan vain onko nainen vai mies, ja siitä keksiä haukkumasanan.

Ei, tästä ei yleensä ole kyse.

Quote from: coscarnorth on 09.03.2013, 21:45:30
Voisin kuvitella, että mikäli Hommalla todella esiintyy sovinismia, niin se ei edusta niinkään näiden kommenttien esittäjien varsinaista kantaa vaan pikemminkin epätoivoista kompensaatioyritystä vasemmistolais-feministiselle valtamedialle.

Kyllä se varsin usein henkilökohtainen kanta vaikuttaa olevan. Tai sitten "kompensaatioyrityksiä" tungetaan sellaisiinkin ketjuihin, joissa niille ei ole edes kohdetta ja ainoana tarkoituksena vaikuttaa olevan ihan vaan halu kertoa muillekin miten joku huonosti oleva asia taas on naisten syytä tai miten naiset pilaavat miesten elämää.

Quote from: sivullinen. on 09.03.2013, 21:57:26
Tähän jos vielä lisätään asioiden ottaminen henkilökohtaisesti, niin on selvää että osa naisista kokee kurjuutta.

Jos joku haukkuu naisia taas kerran ryhmänä, miten sen oikein muuten voisi tulkita kuin niin, että naisena kuuluu auttomaattisesti niihin, joita haukkuja katsoo alaspäin ja syyllistää ties mistä?

Quote from: Mindy on 09.03.2013, 22:40:43
Uskon tyttöjen ja naisten olevan ihan yhtä hyviä ja tärkeitä kuin pojat ja miehet sekä myös päin vastoin.

Hommassa on kai ongelmana (mikäli ongelmana pidetään sitä, että tänne eivät naiset kovin helposti kotoudu ja että moni kotoutuneistakin lähtee lätkimään) että täällä tasaisin väliajoin saa lukea että naiset ja tytöt eivät ole yhtä hyviä kuin miehet. Ei sitä yleensä ihan suoraan tosin sanota.

Quote from: Brandöt on 10.03.2013, 00:55:25
Coscarnorthilta hyvä postaus, katson paljon sormieni välistä naisiin kohdistuvaa kommentointia, koska koen sen olevan reaktio tähän yhteiskunnalliseen epätasapainotilaan. Ajattelen niin, että Homma on keskustelualusta, jolle kirjoittelee hyvin monenlaisia ihmisiä - yhden tai kahden umpimielisen tapauksen mielipiteet eivät hetkauta suuntaan tai toiseen.

Suurimman osan tai lähes kaiken minäkin katson sormieni läpi. Tosin syy on se, etten vaan jaksa alkaa vänkäämään. Mitä tulee yhteen tai kahteen umpimieliseen tapaukseen, joskus hiipii pieneen mieleen, että onko miehistä oikeasti suurin osa samaa mieltä, koska aika harvoilta miehiltä noille tulee vastaväitteitä. Eri mieltä olevien miesten hiljaisuuden ymmärrän tavallaan kuitenkin hyvin, sillä olen minäkin aika laiska puolustamaan netissä toisiin kohdistuvia vääryyksiä. Toivon totisesti, että joskus mieleen hiipivä ajatus on väärä, sillä jos ei ole, suurin osa miehistä on todella vastenmielisiä otuksia.

Quote from: Sanna Onkamo on 10.03.2013, 11:24:21
Quote from: Asta Tuominen on 09.03.2013, 20:15:02
Naiseus sinällään ei yleensä aiheuta epäystävällisyyttä. Ajoittain foorumilla on tosin luettavissa naiseutta halventavia viestejä suoraan Sovinistin käsikirjasta. Itse en jaksa taistella tuollaisia tuulimyllyjä vastaan, vaan vähennän foorumilla oloa.

Joillain kirjoittajilla on mielenkiintoisia käsityksiä naiseudesta ja naisellisesta ajattelusta. Asiaa koskevia ketjuja on esiintynyt vuodesta 2009 kun ensimmäisen kerran aloin kirjoittaa foorumilla. Onhan niissä siteeksi asiaakin, jota olen itsekin käsitellyt kirjoituksissani. Kyllähän jossain on mätää jos mokubisnes on hullujen suvisämmien ryvettämää siinä mitassa kuin se on. Turhaumat naisia kohtaan tavataan vain esittää hyvin yleistävällä tavalla, jossa kaikki naiset vaaditaan vastuuseen eräiden tekemisistä. Ei ole siis mikään ihme, että monia foorumin naisia v-tuttaa ja paljon.

Tästä olen hyvin pitkälti samaa mietlä. Täällä tosiaan on näitä naistenhaukuntaketjuja useampikin. En tiedä olisiko liikaa vaadittu, että varsinkin mokubisnestä käsiteltäessä kuitenkin nähtäisiin, että suuurin osa naisista ei kuitenkaan sitä kannata ja kun tästä huomautetaan sitä ei joko ohitettaisi ja jatkettaisi naisten haukkumista  tai sitten vaan jätettäisi vastaamatta.

Quote from: Inna on 10.03.2013, 15:13:07
Quote from: Phantasticum on 09.03.2013, 21:19:55
En tiedä, mitä sanaa Homman "naisvihamielisestä" miespuolisesta vähemmistöstä pitäisi käyttää. Täällä on miespuolisia kirjoittajia, joiden mielestä tämänhetkinen maahanmuuttopolitiikka ja kaikki muutkin kuviteltavissa ongelmat ovat sen syytä, että naiset saavat nykyään itse päättää omasta elämästään. En ymmärrä, miksi jotkut ovat valmiita kiistämään tämän.

Femakkokortti viuhuu taas yleensä silloin kun keskeytän mistä tahansa syystä homman ainaisen "taas VHMää alistetaan" -virren.

Tuokin on muuten aivan totta, että Hommalla esiintyy runsaasti tuota  "VHM on uhri koska naiset ovat niin pahoja" -ruikutusta. Jos se nyt ei ole kaikkien naisten suoraa syyllistämistä, niin se on ainakin ihan pirun ärsyttävää toistuessaan ja toistuessaa lähes joka ketjussa.

Quote from: Emo on 10.03.2013, 17:31:37
Minua eivät yleistykset pääsääntöisesti loukkaa silloin kun ne kohdistuvat yleisesti naisiin, sillä en koskaan ole samaistunut suureen ryhmään "Naiset", vaan johonkin paljon pienempään ryhmään naisia. Ja juuri sitä minun naisviiteryhmääni ei ole vielä kukaan täällä Hommallakaan osannut osuvasti solvata.

Tämä(n yrittäminen) auttaa sietämään tätä foorumia aika paljon, ja se on ainakin osittain syy siihen, että minäkin olen vielää täällä. Toinen suurempi syy on se, että kun vertaan yleistyksiä näkemääni todelliseen maailmaan, yleistykset ovat usein päättömiä.

Miniluv

QuoteTuokin on muuten aivan totta, että Hommalla esiintyy runsaasti tuota  "VHM on uhri koska naiset ovat niin pahoja" -ruikutusta. Jos se nyt ei ole kaikkien naisten suoraa syyllistämistä, niin se on ainakin ihan pirun ärsyttävää toistuessaan ja toistuessaa lähes joka ketjussa.

Linkkaisitko esimerkinomaisesti yhteen tuollaiseen kirjoitukseen.

ike60

Quote from: terrakotta on 10.03.2013, 23:09:20
Suurimman osan tai lähes kaiken minäkin katson sormieni läpi. Tosin syy on se, etten vaan jaksa alkaa vänkäämään. Mitä tulee yhteen tai kahteen umpimieliseen tapaukseen, joskus hiipii pieneen mieleen, että onko miehistä oikeasti suurin osa samaa mieltä, koska aika harvoilta miehiltä noille tulee vastaväitteitä. Eri mieltä olevien miesten hiljaisuuden ymmärrän tavallaan kuitenkin hyvin, sillä olen minäkin aika laiska puolustamaan netissä toisiin kohdistuvia vääryyksiä. Toivon totisesti, että joskus mieleen hiipivä ajatus on väärä, sillä jos ei ole, suurin osa miehistä on todella vastenmielisiä otuksia.

Kyse ei ole välttämättä laiskuudestakaan, sillä aina ei ehdi tai jaksa. Ja monesti ei edes huomaakaan, sillä ainakin itse seuraan Homman ketjuja melko selektiivisesti - kaiken keskustelun seuraamiseen aikaa vasta kuluisikin. Itse olen rientänyt väliin jos olen huomannut naisen joutuneen oikeudettoman hyökkäyksen kohteeksi (normaalit erimielisyydet, kiihkeätkin, ovat tietenkin asia erikseen). Välittömästi tulee mieleen puolustaminani naisina ainakin Elisa ja Planeta. Yksi ainoa tapaus tulee mieleeni jossa annoin huomaamani perseilyn jatkua sanomatta mitään, ja se on harmittanut joskus myöhemminkin.

Toinen asia on se, että oman arvioni mukaan niitä oikeudettomia hyökkäyksiä on täällä melko vähän, ja niissäkin on mukana yleensä korkeintaan pari-kolme nimimerkkiä. Kaikkiaan niiden naisvastaisten nimimerkkien määrä täällä on peffatuntumani mukaan aika pieni, muutaman nimimerkin luokkaa.

gloaming

Quote from: ike60 on 10.03.2013, 23:46:58Kyse ei ole välttämättä laiskuudestakaan, sillä aina ei ehdi tai jaksa.

En ole vuoden 2009 jälkeen jaksanut lukea kyseisiä ketjuja parin tehottoman osallistumiskerran jälkeen. Melkeinpä ehdotan, että enemmistö tekee niin ja jättää elämässään pettyneet terapoimaan rauhassa toisiaan.

---

Tosin on totta, että 1960-luvulla syntyneen naistutkimuksen pohjalla olevan feminismin muodon ideologinen - filosofinen, ajattelun - viitekehys on käytännössä identtinen esim. monikulttuuri-ideologian useimpien komponenttien kanssa. Tämä tarkoittaa kohdallani automaattisesti, että suhtaudun kyseiseen feminismin muotoon (kutsuttakoon sitä vaikka nykyfeminismiksi, koska termi radikaalifeminismi johtaisi harhaan siinä mielessä, että juuri tätä tarjotaan voimakkaasti ns. valtiofeminismin muodoksi) avoimen vastustavasti ei pelkästään mainitun ideologisen taustan vuoksi, vaan myös siksi, että se on etujeni kanssa täysin avoimessa ristiriidassa.

Mitä tulee uhriuteen, en koe olevani miehenä minkäänlainen uhri enkä kaipaa uhristatusta. Uhrius on aina heikkoutta. Jos joku aggressiivinenkin agitaattori nappaa hihastaan uhrikortin, tiedän välittömästi, että hän on pelkkää bluffia ja että voin pyyhkiä hänellä lattiaa kuinka haluan.
Jag stöder Feministiskt initiativ. Våga vara feminist! Feministiskt initiativ - Det tredje största partiet i Simrishamn.

dothefake

Kyllä Tuijasta pidettiinkiin, terveisiä, jos joku osaa välittää.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Brandöt

Quote from: Inna
Kesällä tää oli ainakin ihan käsistä riistäytynyttä toimintaa, lopetin itsekin kirjoittamisen vaimonhakkaus-ketjun jälkeen. En ole sen jälkeen seurannutkaan hommaa muutenkuin jonkinverran uutisosastoja.

~

Noista muutamista naisnimimerkeistä jotka mainitsit en tiedä, Tuijan parjaus aikoinaan pisti silmään kyllä.
En kirjoitellut täällä samaan aikaan yhdessä Tuijan kanssa, enkä (muistaakseni) seurannut kesällä mitään 'vaimon hakkaus' -ketjua, mutta yleisesti ottaen olen sitä mieltä, että tämänkaltainen toiminta ^ pitäisi kitkeä foorumilta pois nopeasti. Ei ole kenenkään etu, jos muutama tyyppi pistää täällä ranttaliksi ja saa aikaan huonon maineen kaikille muillekin.

Topi Junkkari

Quote from: dothefake on 11.03.2013, 00:15:01
Kyllä Tuijasta pidettiinkiin, terveisiä, jos joku osaa välittää.

Komppaan, että kyllä pidettiin.

Laitan terveiset menemään, katsotaan, miten käy eli paljonko Tuijaa jaksavat Homman asiat enää kiinnostaa. En ole ollut häneen yhteydessä pitkään aikaan, ainakaan puoleentoista vuoteen, mutta tiedossani olevat yhteystiedot näyttäisivät olevan edelleen voimassa.
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

chacha2

Quote from: Inna on 11.03.2013, 00:08:25
Quote from: ike60 on 09.03.2013, 21:48:23Voisitko Inna kertoa millä tavoin ne lähteneet olivat kokeneet tulleensa savustetuiksi ulos?

No, sama miesporukka kilpaa ilkkumassa ja tykkäämässä toistensa lokaviesteistä ja painelemassa vasikkanappia jos kohde sanoo jotain takaisin. Kesällä tää oli ainakin ihan käsistä riistäytynyttä toimintaa, lopetin itsekin kirjoittamisen vaimonhakkaus-ketjun jälkeen. En ole sen jälkeen seurannutkaan hommaa muutenkuin jonkinverran uutisosastoja.

Luin mainitsemasi ketjun , http://hommaforum.org/index.php/topic,71335.msg1033407.html#msg1033407 .
Taisi sinulla olla sananvääntöä lähinnä yhden kirjoittajan kanssa, mutta että muut olisivat olleet kilpaa ilkkumassa ja tykkäämässä toistensa viesteistä?
Yksi muu kirjottaja  otti selvästi asiaan kantaa, piti sinun puoltasi,  muut kirjoittajat eivät juuri ottaneet teidän vääntöihin osaa.
Ja yhden ainoan tykkäämisen, yhdestä viestistä sai vastapuolesi.
Että näin ulkopuolisen silmissä, siis minusta, vaikuttaa nyt siltä että sinun muistisi vähän pettää, tai sitten paljon viestejä on tuosta ketjusta poistettu?

¨It is dangerous to be right in matters about which the established authorities are wrong.¨
Voltaire

"Condemnation without investigation is the height of ignorance"
Albert Einstein

Punaniska

Quote from: Inna on 11.03.2013, 00:08:25
Quote from: ike60 on 09.03.2013, 21:48:23Voisitko Inna kertoa millä tavoin ne lähteneet olivat kokeneet tulleensa savustetuiksi ulos?

No, sama miesporukka kilpaa ilkkumassa ja tykkäämässä toistensa lokaviesteistä ja painelemassa vasikkanappia jos kohde sanoo jotain takaisin. Kesällä tää oli ainakin ihan käsistä riistäytynyttä toimintaa, lopetin itsekin kirjoittamisen vaimonhakkaus-ketjun jälkeen. En ole sen jälkeen seurannutkaan hommaa muutenkuin jonkinverran uutisosastoja.

Noista muutamista naisnimimerkeistä jotka mainitsit en tiedä, Tuijan parjaus aikoinaan pisti silmään kyllä.

Sulle kävi, niin kuin Suomessa saattaa käydä. Jouduit tasa-arvoisen kohtelun uhriksi! Sinuun suhtauduttiin tismalleen samalla tavalla kuin olisi suhtauduttu samat kommentit esittäneeseen mieheen tai nimimerkkiin, jonka sukupuoli ei ole käynyt ilmi. Väittely on usein retuuttavaa ja niskavilloista repivää, so not. Uskovaisuuteni takia olen ollut eräässäkin virtuaalisessa koiratappelussa, enkä ole siitä vihastunut kellekään lopullisesti tai tehnyt ignore-listoja. Samoin muissa ikuisuusjankkauksissa.

Tämä vain menee näin. Välillä väittely menee kohteliaisuussääntöjen ulkopuolelle. Välillä se menee suoranaiseksi aukomiseksi. Ei siinä  kuitenkaan ratkaise kenenkään sukupuoli, vaikka sitä saatetaankin käyttää väittelyn voittamiseksi. Jos Innaa voidaan lyödä "vollottava nainen"-kortilla, niin mua voidaan iskeä "hihhuli"-kortilla. Ja isketäänkin, mutta kortilla harvoin on lopullinen tarkoitus mollata ketään ihmisenä. Kortilla on tarkoitus voittaa väittely. Totta kai joskus mennään ihan tahallisella loukkaamisella, mutta ainakin itselleni olen antanut myös luvan vastata samalla mitalla. Ja kyllä sen eron huomaa rehdin aukomisen ja pahantahtoisen nilkanjärsimisen välillä.

Virtuaalista koiratappelua, ei sen kummempaa. Ja pääosa keskusteluista pysyy kuitenkin hyvähenkisinä ja kohteliaina, huom!
Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

Miniluv