News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Ahmed Said: Hoi Perussuomalaiset ja halla-aholaiset!

Started by Epäuskoinen, 25.12.2012, 11:31:22

Previous topic - Next topic

AstaTTT

Quote from: Dadkii on 25.12.2012, 18:23:08
Kuinka moni edes tietää mitäkin heimoja Suomessa on? Tuosta on erityisen hyvä alkaa.

Jos puhut somaliheimoista, ei rehellisesti sanottuna kiinnosta yhtään.

Siili

Quote from: Dadkii on 25.12.2012, 18:15:38
Se, että Suomessa on somaleja joilla on vaikeuksia sopeutua kertoo jo siitä, että eivät somalit maahanmuuttajina epäonnistuneet vaan niiden kotouttajat, että niiden kriitikot.

Lässyn lässyn.  Jos kaikilla maahanmuuttajilla olisi samoja sopeutumisvaikeuksia kuin somaleilla, suomalaisten olisi syytä katsoa peiliin.  Se, että somalit eivät sopeudu, johtuu pääosin siitä, että somalit syyttävät ongelmistaan aina muita.  Sinäkin.  Ongelmaa pahentaa se, että meillä on kotimaisia kukkahattuja, jotka menevät mukaan tähän somalien uhriuttamiseen.

Jos te ette halua vastauksia niin mikä ihmettä teitä silloin rivoo?

Rehelliset vastaukset ovat OK, kusetus ei.

Dadkii

Quote from: Siili on 25.12.2012, 18:28:40
Se, että Suomessa on somaleja joilla on vaikeuksia sopeutua kertoo jo siitä, että eivät somalit maahanmuuttajina epäonnistuneet vaan niiden kotouttajat, että niiden kriitikot.

Lässyn lässyn.  Jos kaikilla maahanmuuttajilla olisi samoja sopeutumisvaikeuksia kuin somaleilla, suomalaisten olisi syytä katsoa peiliin.  Se, että somalit eivät sopeudu, johtuu pääosin siitä, että somalit syyttävät ongelmistaan aina muita.  Sinäkin.  Ongelmaa pahentaa se, että meillä on kotimaisia kukkahattuja, jotka menevät mukaan tähän somalien uhriuttamiseen.

Jos te ette halua vastauksia niin mikä ihmettä teitä silloin rivoo?

Rehelliset vastaukset ovat OK, kusetus ei.

Quote from: Asta Tuominen on 25.12.2012, 18:25:56
Kuinka moni edes tietää mitäkin heimoja Suomessa on? Tuosta on erityisen hyvä alkaa.

Silloin en näe syytä uskoa teidän tahtovan maahanmuuttajien kotoutuvan. Vai onko se oikeasti totta - Oletteko rasisteja?
Sillä mikäli joku ei halua tietää, mutta levittelee jotain pohjatonta tietoa faktatietona sanoen, että "me" voimme onnistua parantamaan maahanmuutto politiikkaa vaikka todellisuudessa se ei kiinnosta pätkän vertaa - Muistuttaa natsipolitiikkaa.

Jos yhteiskuntaa rakentaa silloin pitää kiinnostaa ei-kinnostavat jututkin.

Siili

Mikseivät sovittelun maailmanmestarit ole sitten omassa maassan onnistuneet siinä, vaan tarvitsevat "kansainvälistä yhteisöä" siihen?  Ilmeisesti sovittelu ei ole mahdollista, elleivät kansainväliset kummisedät kaiva kuvettaan ja rahoita eri klaanijohtajien pätemisen tarvetta riittävällä panostuksella.

QuoteÄlä laita sanoja suuhuni. Länsimaat luokittelivat Al-Shabaabit terroristijärjestöksi joten sovittelu heidän kanssaan on mahdotonta.

Länsimaat eivät todellakaan neuvottele kurkunleikkajien ja lastenkivittäjien kanssa, mikä minusta on ihan fiksua.  Mutta mihin somalit tarvitsevat länsimaita?  Esimerkiksi suomalaiset hoitivat oman sisällissotansa seuraukset ihan itse.  Voisiko olla niin, että somalit ovat aloitekyvöttömiä khatinpolttajia, joiden puolesta "kansainvälisen yhteisön" ja pakomaiden viranomaisten on tehtävä kaikki mahdollinen?  Somalien ongelmathan ovat sinunkin mielestä kaikkien muiden syytä.

Ernst

Quote from: Dadkii on 25.12.2012, 18:32:28

Silloin en näe syytä uskoa teidän tahtovan maahanmuuttajien kotoutuvan. Vai onko se oikeasti totta - Oletteko rasisteja?
Sillä mikäli joku ei halua tietää, mutta levittelee jotain pohjatonta tietoa faktatietona sanoen, että "me" voimme onnistua parantamaan maahanmuutto politiikkaa vaikka todellisuudessa se ei kiinnosta pätkän vertaa - Muistuttaa natsipolitiikkaa.

Pelaat rasisti- ja natsikorteilla muutaman viestin jälkeen. Heikko esitys.  Nimittelemällä ei täällä pitkälle pötki.
+

Miksi suomalaisten pitäisi olla perillä yhden maan (=Somalia) heimo- ja maakuntaoloista? Emmehän me voi tietää maailman satojen muiden maidenkaan sisäisistä hierarkioista. Meillä on ollut täällä mustalaisia yli 500 vuotta, emmekä tunne heidänkään järjestelmiä. Eivät halua kertoa. Eivät somalitkaan halua kertoa. Vai haluatko sinä valaista? Tunnetko asian?

Foorumi on vapaa. Heitä silti poika ne kortit pois tässä kohtaa.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

maisteri

Dadkii

Somalialaisten täytyy tehdä TYÖTÄ ja elättää itsensä, ei muuta. Heidän ei tarvitse nostaa sosiaalitukia tai kotoutua tai whatever.

Heidän täytyy elättää itsensä ja se riittää. Tähän ei kannata sekoittaa mitään tunteita kun kyse on rahasta . Tosiasiassa somali haluaa mun rahat ja omaisuuden mutta mä en halua antaa niitä.

Siis tehkää työtä ja elättäkää itsenne ja opetelkaa vaikka käytöstavat. Mutta somaleille ei pidä antaa penniäkään ilmaista rahaa, asuntoja ja koulutusta.

Näin yksinkertaista se on dadkii.

Dadkii

Quote from: M on 25.12.2012, 18:39:07

Pelaat rasisti- ja natsikorteilla muutaman viestin jälkeen. Heikko esitys.  Nimittelemällä ei täällä pitkälle pötki.
+

Miksi suomalaisten pitäisi olla perillä yhden maan (=Somalia) heimo- ja maakuntaoloista? Emmehän me voi tietää maailman satojen muiden maidenkaan sisäisistä hierarkioista. Meillä on ollut täällä mustalaisia yli 500 vuotta, emmekä tunne heidänkään järjestelmiä. Eivät halua kertoa. Eivät somalitkaan halua kertoa. Vai haluatko sinä valaista? Tunnetko asian?

Vähän näyttää siltä, että te ette halua tietää. No keskustelu teidän kanssa on ilmeisesti mahdotonta kun eivät edes pointtiani ymmärrä jotkut.

gloaming

Quote from: Puhdas sielu on 25.12.2012, 18:05:13Jos somalit haluavat omassa maassaan ylläpitää jotain käsittämätöntä kivikautista alkeellista klaanijärjestelmää niin olkaa hyvät, siitä vaan, mutta miksi hmeessä meidän on otettava se huomioon omassa maassamme? Somalian klaanit ovat täysin Somalian oma sisäinen asia. Piste.

Mikäli Jussi Halla-Aho puhuu minusta hänen tulee tietää kuka olen. Tällä hetkellä kukaan suomalainen ei tiedä mitään somalien ongelmista kuin työttömyys tai rikollisprosentteja. Syitä niihin ei tahdota tietää mikä luultavasti parantaisi työttömyysprosentteja.

Syy nyt on varsin ilmeinen. Äärettömällä valtaosalla köyhyysmaahanmuuttajista ja näiden toisesta polvesta ei ole mitään sellaista taitoa tai osaamista, josta suomalaisilla työmarkkinoilla kukaan haluaisi maksaa eurosentin killinkiäkään. Joten:

QuoteMieletäni niin perussuomalaiset kuin oikeistolaiset eivät halua kuin rajoja kiinni. Pelkästään somalin olemus kauhistuttaa niin, että ei haluta edes tietää somalialaisuudesta.

Kyllä, köyhyysmaahanmuuton minimoimisesta on pohjimmiltaan kysymys. Syy on hyvin yksinkertainen: suomalaisella tai minkään muukaan eurooppalaisen maan veronmaksajalle ei ole minkäänlaista velvollisuutta maksella Afrikan köyhyysmaahanmuuttajan, somali tai joku muu, "paremmasta elämästä" eurosentin killinkiäkään.

Suomi ei ole kolmannen maailman sosiaalitoimisto. Suomi ei ole kolmannen maailman terapiasohva. Suomalaisia ei kiinnosta eikä heillä ole pienintäkään velvollisuutta sopeutua mihinkään primitiivisiin, takaperkoisiin kolmannen maailman kulttuureihin.

Kehitysmaa pysyy kehitysmaassa. Köyhyys pysyy köyhälässä.
Jag stöder Feministiskt initiativ. Våga vara feminist! Feministiskt initiativ - Det tredje största partiet i Simrishamn.

saint

... Tällä hetkellä kukaan suomalainen ei tiedä mitään somalien ongelmista kuin työttömyys tai rikollisprosentteja. Syitä niihin ei tahdota tietää mikä luultavasti parantaisi työttömyysprosentteja.

Miksi suomalaisten oikeastaan tarvitsisikaan tietää niitä syitä?  Riittää, että somalit itse tietävät ja tiedostavat syyt voidakseen poistaa ne.
"Annapas kun autan; tässä lisää köyttä"  -Leso

foobar

Quote from: Siili on 25.12.2012, 18:37:40
Voisiko olla niin, että somalit ovat aloitekyvöttömiä khatinpolttajia

Ei khattia polteta, sitä pureskellaan ja imeskellään.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Siili

Quote from: Puhdas sielu on 25.12.2012, 18:37:06
Eikö somaleilla itsellään ole mitään vastuuta? Somalit ovat itse halunneet tänne tulla, eikö heidän silloin itsensä pitäisi olla kiinnostuneita kotoutumaan ja tutkimaan itse syitä, miksi kotoutuminen ei onnistu? Eikö somalien pitäisi olla kiinnostuneita suomalaisuudesta eikä suomalaisten somalialaisuudesta?

Jos minä menisin esimerkiksi USA:han ja valittaisin onglelmistani sitä, että amerikkalaiset eivät suostu sopeutumaan minun suomalaisuuteeni, minut naurettaisiin pellolle.  Siksi sinullekin, Dadkii, nauretaan täällä.

AstaTTT

Quote from: Asta Tuominen on 25.12.2012, 18:25:56

Kotoutuminen on maahanmuuttajan omalla vastuulla, kuten esimerkiksi silloin, jos minä muutan Norjaan. Natsittele rauhassa - se kertoo siitä, että sinulta ovat asia-argumentit loppuneet.

Ernst

Quote from: Dadkii on 25.12.2012, 18:41:59
Quote from: M on 25.12.2012, 18:39:07

+

Vähän näyttää siltä, että te ette halua tietää. No keskustelu teidän kanssa on ilmeisesti mahdotonta kun eivät edes pointtiani ymmärrä jotkut.

Ok. Minä kysyin, mutta sinä et halunnut kertoa. Klaanisi tapaan syytät haluttomuudestasi minua. Tuli hyvin selväksi. 

alussaolisana

Eihän minun tarvitse tietää somaleista mitään muuta, kuin että ovatko he Suomessa rikkaus vai rasite. Viimeiset 20 vuotta he ovat olleet selkeästi rasite oikeastaan millä mittarilla tahansa. Ja tiedän myös, että ei se ainakaan suomalaisten vika ole. Apua on annettu ylen määrin. Siinä koko juttu. Ongelma on vain se, että somalit itse tuntuvat näkevän vian aina jossakin muualla kuin itsessään. Senkin tosiaan tiedän em lisäksi.
"Harmageddonin tapahtumapaikka sijaitsee nykyisessä Israelissa Afulan kunnassa (38 900 asukasta) ja sinne voi ajaa valtatie 66:a pitkin. Kunta mainostaa itseään sloganilla "Afula, hauska paikka asua"."

Siili

Quote from: saint on 25.12.2012, 18:44:34
... Tällä hetkellä kukaan suomalainen ei tiedä mitään somalien ongelmista kuin työttömyys tai rikollisprosentteja. Syitä niihin ei tahdota tietää mikä luultavasti parantaisi työttömyysprosentteja.

Miksi suomalaisten oikeastaan tarvitsisikaan tietää niitä syitä?  Riittää, että somalit itse tietävät ja tiedostavat syyt voidakseen poistaa ne.

Kyllähän kaikki somalit tietävät, että syyt ovat liian vähäinen resurssointi ja vajavainen positiivinen diskriminaatio. 

Kimmo Pirkkala

QuoteYleinen kysymykseni on, että miten perussuomalaiset voivat puhua somalin karkoittamista takaisin Somaliaan tietämättä edes mikä alue kuuluu millekkin alaheimolle? Jos Suomesta lähetetään yksikin somali väärästä heimosta vaikka Somalimaahan ei tämä siellä minuuttiakaan kestäisi. Minun mielestäni tuolloin valtio on syyllistynyt murhaan ja vielä epävakaaseempaan Somalian tilaan mikäli karkotetun heimo päättää kostaa. Yksi esimerkki oli kun Etiopia karkotti miehen Etelä-Somaliaan vaikka hän oli Keski-Somaliasta. Tämä aiheutti verilöylyn jossa kuoli 50 ihmistä.

Olen entistä vakuuttuneempi, että ihmisiä, jotka ovat tällaisia yhteisöjä luoneet kotimaahansa, ei tarvita Suomeen ainuttakaan.

Oliko tuon kirjoituksen tarkoitus herättää sympatiaa somaleja kohtaan? Epic fail.

Ernst

Quote from: ääridemokraatti on 25.12.2012, 19:03:09
QuoteYleinen kysymykseni on, että miten perussuomalaiset voivat puhua somalin karkoittamista takaisin Somaliaan tietämättä edes mikä alue kuuluu millekkin alaheimolle? Jos Suomesta lähetetään yksikin somali väärästä heimosta vaikka Somalimaahan ei tämä siellä minuuttiakaan kestäisi. Minun mielestäni tuolloin valtio on syyllistynyt murhaan ja vielä epävakaaseempaan Somalian tilaan mikäli karkotetun heimo päättää kostaa. Yksi esimerkki oli kun Etiopia karkotti miehen Etelä-Somaliaan vaikka hän oli Keski-Somaliasta. Tämä aiheutti verilöylyn jossa kuoli 50 ihmistä.

Olen entistä vakuuttuneempi, että ihmisiä, jotka ovat tällaisia yhteisöjä luoneet kotimaahansa, ei tarvita Suomeen ainuttakaan.

Oliko tuon kirjoituksen tarkoitus herättää sympatiaa somaleja kohtaan? Epic fail.

Somaliassa tehdyn 50 ihmisen elämän vaatineen verilöylyn syy oli Etiopia, koska väärin karkotettu? Ja että Suomen ei passaa karkottaa ketään, koska verilöyly?  Ehkä tähän mielenmaisemaan sisältyy jokin kulttuuriamme rikastuttava elementti, mutta millään en tajua, mikä se voisi olla.  :(

gloaming

Ylipäätään tässä tulee taas todistettua, millaista vahinkoa monikulttuuri-ideologian levittäjät aiheuttavat; Ei siis nimim. "Dadkii", vaan kuka/ketkä istutti hänen päähänsä yllä olevat käsitykset jostain "kulttuurien tasa-arvoisesta kohtaamisesta".

Tämä on meidän maamme. Säännöt ovat meidän sääntömme. Näin vielä erityisesti, jos kierros tarjotaan meidän rahoillamme.

Tämä ei ole mikään neuvottelukysymys. Esim. somalikulttuurilla ei ole Suomessa suomalaiseen kulttuuriin nähden minkäänlaista neuvotteluasemaa. Kyseessä on puhtaasti sanelu: Me kerromme, mitä tehdään, milloin tehdään ja mitkä ovat ehdot. Jos tämä asetelma ei tyydytä, tervemenoa muualle. Ei ole olemassa mitään "kulttuurien tasa-arvoista kohtaamista" kuin korkeintaan kahden kehittyneen kulttuurin välisissä sopimuksissa.
Jag stöder Feministiskt initiativ. Våga vara feminist! Feministiskt initiativ - Det tredje största partiet i Simrishamn.

Marko Parkkola

Somaleilla on vain laajempi käsitys kotoutumisesta.

hakare

On kohtalaisen todennäköistä, että tämä DADKII on feikki. Onko modeilla mahdollista selvittää tausta ? Pitäisi olla !
Muuten olen sitä mieltä, että suvaitsevaisuus pitää kriminalisoida. Lievemmistä tekomuodoista sakkoja, mutta törkeästä suvaitsevaisuudesta (esim. turvapaikkahuijarin kätkeminen) väh. 2 vuotta kuritushuonetta.

alussaolisana

Sen verran toki olen aina valmis tulemaan karkoitettavaa kaveria vastaan, että voidaan kysyä, mille seudulle hän haluaa itsensä toimitettavan.
"Harmageddonin tapahtumapaikka sijaitsee nykyisessä Israelissa Afulan kunnassa (38 900 asukasta) ja sinne voi ajaa valtatie 66:a pitkin. Kunta mainostaa itseään sloganilla "Afula, hauska paikka asua"."

AstaTTT

^^ Ei sillä oikeastaan ole väliä, onko D feikki vai ei. Ainakin kirjoittaja esittää niitä stereotypioita, joita aidotkin somalit edustavat. Keskustelu auttaa ainakin omalla kohdalla hahmottamaan asioita tarkemmin, kuten sen, että kotoutuminen kuuluu maahanmuuttajalle itselleen, ei ns. vastaanottavan maan vastuulle.

Dadkii

Missä ihmeen vaiheessa olen ketään natsiksi kutsunut? Tai rasistiksi? Rasismistakin vain kysyin.

Kertokaa minulle: Karkottaisitteko te lakienne vastaisesti ihmisen sotatantereelle jossa hänet tapettaisiin? Kyllä tai ei vastauskin riittää.

Somalialaisuudesta: Työttömyys ja korkea rikollusuus johtuu eristäytyneisyydestä. Kielitaidottomuus myös. Mikäli jokin ryhmä on eristäytynyt yhteiskunnasta ns. "suomalaisista" oletatteko tämän oppivan kielen yhtä helposti? Kuinka moni maahanmuuttaja edes tuntee kovin hyvin Suomenlakeja?

Mikäli jotakuta tuodaan maahan häneen myös panostetaan. Ei tulisi vaatia maallistumaan vasten tahtoaan, mutta kotouttaminen on erityisen helppoa. Oletatteko jonkun somalin tuntevan etukäteen Suomalaista kulttuuria kun saapuu maahan? Ensimmäiset kulttuurishokit jotka somalit saivat 20 vuotta sitten eristivät suuremman osan - Toisen sukupolven maassa syntyneet nuoret taas jatkoivat samalla mallilla mikä johti agressiivisuuteen ja rikollisuuteen ns. "suomalaiset ovat rasisteja" tyylillä mentiin.

Kasvoin itse tälläisessä yhteisössä. Olen nähnyt rasismia ja miksi jopa normaalia kantasuomalaistakin pidetään rasistina. Syynä ovat te. Rehellisesti.

Jos sinä asuisit vieraassa maassa jonka väestön uskoisit vihaavan sinua eikö pelkoasi ruokkisi perussuomalaisten kansanedustajien kaltaisten saamat tuomiot vihapuheista?

Ernst

Quote from: alussaolisana on 25.12.2012, 19:13:53

Sen verran toki olen aina valmis tulemaan karkoitettavaa kaveria vastaan, että voidaan kysyä, mille seudulle hän haluaa itsensä toimitettavan.

Sen verran skeptinen olen, että en uskoisi heti kotiseuduksi sitä, joka kaikkein levottomin sillä hetkellä on. Murretutkimukset ovat paljastaneet, että karkotettavat valehtelevat kotiseutunsa. Sumeilematta.

herra 4x

Quote from: Dadkii on 25.12.2012, 19:17:48
Jos sinä asuisit vieraassa maassa jonka väestön uskoisit vihaavan sinua eikö pelkoasi ruokkisi perussuomalaisten kansanedustajien kaltaisten saamat tuomiot vihapuheista?

Varmasti, luulisin. Mikä on hyvin, hyvin surullista. Monessakin mielessä.
Rakkaudesta lajiin.

hakare

Tämän viimeisimmän viestin perusteella olen varma, että DADKII on feikki. Ei kukaan somali pysty ilmaisemaan itseään tuolla laatutasolla.

Mielestäni on Homman uskottavuuden kannnalta äärimmäisen tärkeää, että täällä ei ole yhtään feikkiä.
Muuten olen sitä mieltä, että suvaitsevaisuus pitää kriminalisoida. Lievemmistä tekomuodoista sakkoja, mutta törkeästä suvaitsevaisuudesta (esim. turvapaikkahuijarin kätkeminen) väh. 2 vuotta kuritushuonetta.

Ernst

AstaTTT

Minä en aikoinaan kotoutunut Italiaan, joten palasin Suomeen. Suomeen kotoutumattomat ovat vapaita myös vaihtamaan maata - Afrikastakin löytyy turvallisia maita joka tarpeeseen. Jos ei kelpaa, voi vaihtaa. Enhän minäkään voinut sanoa italialaisille, että vähentäkää korruptiota, huutakaa vähemmän, lopettakaa ohjelmien dubbaus ja että poliisien pitää laittaa ratsioissa rynkkärit piiloon, koska ne hermostuttavat minua.

Älä siis viitsi uhriutua; sinulla ja muilla somaleilla on vastuu omista elämistänne ja kotoutumisestanne, ei minulla eikä muilla suomalaisilla. Maassa maan tavalla tai maasta pois.

Dadkii

Quote from: M on 25.12.2012, 19:20:34
Quote from: alussaolisana on 25.12.2012, 19:13:53

Sen verran skeptinen olen, että en uskoisi heti kotiseuduksi sitä, joka kaikkein levottomin sillä hetkellä on. Murretutkimukset ovat paljastaneet, että valehtelevat kotiseutunsa. Sumeilematta.

Katso. Yksi esimerkki siitä miksi maahan tarvitaan sitä jonkinlaista tietoa heimoista. Jotkin heimot eivät edes mitään apua tarvitse kun hallitsevat kaikkea.

DEVUSKA

Vihaavatko suomalaiset somaleja? (ja miksi somalit tulevat kansan keskuuteen, jotka vihaavat heitä??) Miksi? Ihan vain vihaamisen ilosta? Minä en vihaa somaleja tai ulkomaalaisia. Haluan antaa heille mahdollisuuden, mutta he joita vihaan, ovat somalit, jotka tekevät pahaa viattomille ihmisille ja jotka ansaitsevat paluulipun kotimaahansa MINUN ja minun maamiehieni turvallisuuden vuoksi, oli siellä konflikti tai ei. En usko, että on KENELLEKÄÄN kykenemättömän vaikeaa olla tappamatta, raiskaamatta tai ryöstämättä ja näin säilyttää lupa pysyä Suomessa, ellei ole paha ihminen, joka ei välitä suomalaisista (=miksi suomalaisten pitäisi välittää tälläisestä pahasta ihmisestä). :) Moni somali kykenee tähän, sinuna kannustaisin niitä karkoitettavia olemaan ihmisiksi.