News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Ahmed Said: Hoi Perussuomalaiset ja halla-aholaiset!

Started by Epäuskoinen, 25.12.2012, 11:31:22

Previous topic - Next topic

Renegade Kane

Quote from: Dadkii on 25.12.2012, 18:15:38Se, että Suomessa on somaleja joilla on vaikeuksia sopeutua kertoo jo siitä, että eivät somalit maahanmuuttajina epäonnistuneet vaan niiden kotouttajat,
Suomalaisena nettoveronmaksajana en ole erityisen ilahtunut tälläisestä syyllistämisestä. On siis kaiken ilmaiseksi antajan (suomalaisen veronmaksajan) vika, että kaiken ilmaiseksi saavat somalit eivät kotoudu? Tälläinen syyllistäminen varmasti lisää "rasismia", joten onnittelut, kusit juuri kaikkien somaleiden jaloille. Kyllä somalit kotoutuvat, jos somalit vaan haluavat kotoutua. Tai aina voi kotoutua takaisin Somaliaan, jos Suomessa eläminen on niin vaikeata. Tervemenoa takaisin. Nettoveronmaksajana olisin siitä erityisen ilahtunut. 

herra 4x

Quote from: Dadkii on 25.12.2012, 19:17:48

Kasvoin itse tälläisessä yhteisössä. Olen nähnyt rasismia ja miksi jopa normaalia kantasuomalaistakin pidetään rasistina. Syynä ovat te. Rehellisesti.

Your yhteisö may vary. Kummasti vietnamilaiset venepakolaiset eivät ole vaahdonneet suomalaisten rasismista. Ei sanaakaan. Koskaan. Kenties eivät töiltään kerkeä.
Rakkaudesta lajiin.

alussaolisana

Quote from: M on 25.12.2012, 19:20:34
Quote from: alussaolisana on 25.12.2012, 19:13:53
Quote from: ääridemokraatti on 25.12.2012, 19:03:09
QuoteYleinen kysymykseni on, että miten perussuomalaiset voivat puhua somalin karkoittamista takaisin Somaliaan tietämättä edes mikä alue kuuluu millekkin alaheimolle? Jos Suomesta lähetetään yksikin somali väärästä heimosta vaikka Somalimaahan ei tämä siellä minuuttiakaan kestäisi. Minun mielestäni tuolloin valtio on syyllistynyt murhaan ja vielä epävakaaseempaan Somalian tilaan mikäli karkotetun heimo päättää kostaa. Yksi esimerkki oli kun Etiopia karkotti miehen Etelä-Somaliaan vaikka hän oli Keski-Somaliasta. Tämä aiheutti verilöylyn jossa kuoli 50 ihmistä.

Olen entistä vakuuttuneempi, että ihmisiä, jotka ovat tällaisia yhteisöjä luoneet kotimaahansa, ei tarvita Suomeen ainuttakaan.

Oliko tuon kirjoituksen tarkoitus herättää sympatiaa somaleja kohtaan? Epic fail.

Sen verran toki olen aina valmis tulemaan karkoitettavaa kaveria vastaan, että voidaan kysyä, mille seudulle hän haluaa itsensä toimitettavan.

Sen verran skeptinen olen, että en uskoisi heti kotiseuduksi sitä, joka kaikkein levottomin sillä hetkellä on. Murretutkimukset ovat paljastaneet, että karkotettavat valehtelevat kotiseutunsa. Sumeilematta.

En mä puhunutkaan kotiseudusta, vaan että valitkoon toki mille alueelle haluaa mennä. Se on pieni rasite meille.
"Harmageddonin tapahtumapaikka sijaitsee nykyisessä Israelissa Afulan kunnassa (38 900 asukasta) ja sinne voi ajaa valtatie 66:a pitkin. Kunta mainostaa itseään sloganilla "Afula, hauska paikka asua"."

gloaming

Quote from: Dadkii on 25.12.2012, 19:17:48Kertokaa minulle: Karkottaisitteko te lakienne vastaisesti ihmisen sotatantereelle jossa hänet tapettaisiin? Kyllä tai ei vastauskin riittää.

Somalian ja Suomen välissä on useampi kymmenen turvallista maata. Juuri kukaan ei tule suoraan Somaliasta, Irakista tai Afganistanista Suomeen, vaan viettää yleensä useita vuosia muualla. Vastauksena kysymykseesi: riippuu kuoleman todennäköisyydestä. Jonkun maan sadat tuhannet neliökilometrit eivät ole "sotatannerta". Eivät olleet edes toisen maailmansodan aikaan, jonka suhteen jostain Somalian sisäkärhämästä ei voi puhua mittakaavassa samana päivänä, ei edes samana vuotena.

QuoteMikäli jotakuta tuodaan maahan häneen myös panostetaan.

Mistä ihmeestä olet saanut päähäsi, että suomalaiset haluaisivat tuoda somalialaisia Suomeen?

QuoteJos sinä asuisit vieraassa maassa jonka väestön uskoisit vihaavan sinua...

Sanoisin, että uskomuksesi on todennäköisesti osin oikea. Oikea sana tosin lienee "inhota".
Jag stöder Feministiskt initiativ. Våga vara feminist! Feministiskt initiativ - Det tredje största partiet i Simrishamn.

herra 4x

Quote from: Dadkii on 25.12.2012, 19:25:27

Katso. Yksi esimerkki siitä miksi maahan tarvitaan sitä jonkinlaista tietoa heimoista. Jotkin heimot eivät edes mitään apua tarvitse kun hallitsevat kaikkea.

Maamme oli heimoyhteiskunta noin parituhatta vuotta sitten. Pian ollaan taas.
Rakkaudesta lajiin.

maisteri

Arabi ja muslimikulttuureihin kuuluu p...puhuminen noin yleensä.
Siis tarinankertojakulttuuri.

Enstekskään, somaleita ei tuoda tänne, he tulevat aivan omasta vapaasta tahdosta.
Toki tiedän ettei maahan tullut somali osaa edes vessaa käyttää kun ei ole koskaan sellaista nähnyt, saati lukea tai kirjoittaa.
Mutta somalin vastuulla on opetella kieli ja sopeutua yhteiskuntaan.
Työtä voi tehdä vaikka siivoojana, jos henkiset ja fyysiset taidot siihen riittävät.
Se että ilmoitat meidän olevan rasisteja, se on kunnialoukkaus ja siitä pitäisi tehdä rikosilmoitus.
Kumma kun somalit ovat oppineet natsi sanan käytön, kun eivät historiasta tiedä tuon taivaallista eivätkä mitä tuo sana tarkoittaa.
Toinen on rasisti sana, oikeita rasisteja on etenkin afrikkalaisissa ja aasialaisissa kulttuureissa. Rasismi ei kuulu länsimaiseen kulttuuriin, joka pohjautuu humaaneihin arvoihin.

Ernst

Quote from: Dadkii on 25.12.2012, 19:25:27
Quote from: M on 25.12.2012, 19:20:34
Quote from: alussaolisana on 25.12.2012, 19:13:53
Quote from: ääridemokraatti on 25.12.2012, 19:03:09
QuoteYleinen kysymykseni on, että miten perussuomalaiset voivat puhua somalin karkoittamista takaisin Somaliaan tietämättä edes mikä alue kuuluu millekkin alaheimolle? Jos Suomesta lähetetään yksikin somali väärästä heimosta vaikka Somalimaahan ei tämä siellä minuuttiakaan kestäisi. Minun mielestäni tuolloin valtio on syyllistynyt murhaan ja vielä epävakaaseempaan Somalian tilaan mikäli karkotetun heimo päättää kostaa. Yksi esimerkki oli kun Etiopia karkotti miehen Etelä-Somaliaan vaikka hän oli Keski-Somaliasta. Tämä aiheutti verilöylyn jossa kuoli 50 ihmistä.

Olen entistä vakuuttuneempi, että ihmisiä, jotka ovat tällaisia yhteisöjä luoneet kotimaahansa, ei tarvita Suomeen ainuttakaan.

Oliko tuon kirjoituksen tarkoitus herättää sympatiaa somaleja kohtaan? Epic fail.

Sen verran toki olen aina valmis tulemaan karkoitettavaa kaveria vastaan, että voidaan kysyä, mille seudulle hän haluaa itsensä toimitettavan.

Sen verran skeptinen olen, että en uskoisi heti kotiseuduksi sitä, joka kaikkein levottomin sillä hetkellä on. Murretutkimukset ovat paljastaneet, että valehtelevat kotiseutunsa. Sumeilematta.

Katso. Yksi esimerkki siitä miksi maahan tarvitaan sitä jonkinlaista tietoa heimoista. Jotkin heimot eivät edes mitään apua tarvitse kun hallitsevat kaikkea.

Et ehkä huomannut, että kirjoitin karkotettavista rikollisista turvapaikkaa hakeneista, jotka valehtelevat.  Tai et välittänyt huomata. Suomen valtiolla ei ole mitään intressiä selvittää, mihin heimoon  karkotettava somalirikollinen kuuluu. Etenkin kun sinultakaan kysymällä ei saa mitään tolkullista/rehellistä käsitystä somalien heimojärjestelmästä. Meillä länsimaissa ei ole tapana seurustella kaukaisten maiden maakuntahallintojen kanssa saati perustaa omaan maahamme ajautuneiden onnenonkijoiden kanssa sisäisiä maakuntahallintoja Suomeen. Sivistysmaiden kyseessä ollen toimivaltaiset hallitukset keskustelevat ja sopivat asioista. Teidän somalien olisi viisasta perustaa toimivaltainen hallitus. On surullista että ette kykene siihen. On raivostuttavaa, että olette niin ylimielisiä, että kehtaatte vaatia suvereenia eurooppalaista valtiota perehtymään alkukantaisiin hallinto-oloihinne.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

pingviini

Quote from: Dadkii on 25.12.2012, 18:02:07
Edelleenkin heidän kanssaan on mahdollista sovitella. Tai ainakin sovittelun avulla hajauttaa heidät pienimpiin ryhmiin.

Mitä vittua sitten täällä Suomessa teet? Mikset ole Somaliassa sovittelemassa?  Suomen pitäisikin lähettää kehitysavun sijaan somalisovittelijoita, niitä täällä kyllä tuntuu riittävän

DEVUSKA

Quoteertokaa minulle: Karkottaisitteko te lakienne vastaisesti ihmisen sotatantereelle jossa hänet tapettaisiin? Kyllä tai ei vastauskin riittää.

Jos tämä ihminen on A) tappanut minun maamieheni, ilman erityisen hyvää syytä (on sodassa suomalaisia vastaan) B) Näyttää alati halukkuutta satuttaa ja vahingoittaa maatani ja maamiehiäni, jolloin hänen potentiaalinsa maalleni on negatiivinen ja hän tuhoaa hyvinvointiani, jonka isäni ja äitini ovat rakentaneet. Minkään solidaarisuuden ei pitäis koskea ihmisiä, jotka ovat sodassa auttajaansa vastaan omasta tahdostaan.

Ernst

Quote from: alussaolisana on 25.12.2012, 19:29:24

En mä puhunutkaan kotiseudusta, vaan että valitkoon toki mille alueelle haluaa mennä. Se on pieni rasite meille.

Ehkä niin kauan, kun se seutu onkin mukamas liian vaarallinen. Viite: valehtelu.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Parturi Perjantai 13

Missä ihmeen vaiheessa olen ketään natsiksi kutsunut? Tai rasistiksi? Rasismistakin vain kysyin.

Kertokaa minulle: Karkottaisitteko te lakienne vastaisesti ihmisen sotatantereelle jossa hänet tapettaisiin? Kyllä tai ei vastauskin riittää.

Somalialaisuudesta: Työttömyys ja korkea rikollusuus johtuu eristäytyneisyydestä. Kielitaidottomuus myös. Mikäli jokin ryhmä on eristäytynyt yhteiskunnasta ns. "suomalaisista" oletatteko tämän oppivan kielen yhtä helposti? Kuinka moni maahanmuuttaja edes tuntee kovin hyvin Suomenlakeja?

Mikäli jotakuta tuodaan maahan häneen myös panostetaan. Ei tulisi vaatia maallistumaan vasten tahtoaan, mutta kotouttaminen on erityisen helppoa. Oletatteko jonkun somalin tuntevan etukäteen Suomalaista kulttuuria kun saapuu maahan? Ensimmäiset kulttuurishokit jotka somalit saivat 20 vuotta sitten eristivät suuremman osan - Toisen sukupolven maassa syntyneet nuoret taas jatkoivat samalla mallilla mikä johti agressiivisuuteen ja rikollisuuteen ns. "suomalaiset ovat rasisteja" tyylillä mentiin.

Kasvoin itse tälläisessä yhteisössä. Olen nähnyt rasismia ja miksi jopa normaalia kantasuomalaistakin pidetään rasistina. Syynä ovat te. Rehellisesti.

Jos sinä asuisit vieraassa maassa jonka väestön uskoisit vihaavan sinua eikö pelkoasi ruokkisi perussuomalaisten kansanedustajien kaltaisten saamat tuomiot vihapuheista?

Vertasit maassa maan tavalla-politiikkaa natsismiin.

Mielestäni suomella ei ole vastuuta somalian kaoottisesta tilanteesta. Lakia rikkovat ei-kansalaiset (tai mun puolesta kansalaisetkin karkoitettava kerta ei löydy kunnioitusta turvapaikan tarjoajaa kohtaan.)

Miksi somalit eristäytyvät? Heille on annettu 80-luvulta alkaen jopa paremmat mahdollisuudet ja tukiverkko kuin peruspottunokalle+perheelle. Muttakun...vai? Miksi suomessa on afrikkalaisryhmiä joita samanlainen syrjäytymiskatastrofi ei koske? Agressiivisuus/rikollisuus on hyvinvointivaltiossa tasan oma valinta.

Olen itsekkin päiväntasaajalla syntynyt (vähän toisessa suunnassa tosin). En ole niin hirveää rasismia kokenut että se olisi saanut minua 'pysähtymään niille sijoilleen' vaan pikemmin kohauttamaan olkiani.. Suomessa ei kokemukseni mukaan esiinny vakavaa,henkeä taikka terveyttä uhkaavaa rasismia ts.väkivaltaa muualta tulleita kohtaan?

Jos asuisin vieraassa maassa ja kuuluisin ongelmayhteisöön olisin eniten peloissani oman viiteryhmäni tilasta. tuskin siinä tulisi blogikirjoituksista painajaisia nähtyä.
Latin fascist.

alussaolisana

Missä ihmeen vaiheessa olen ketään natsiksi kutsunut? Tai rasistiksi? Rasismistakin vain kysyin.

Kertokaa minulle: Karkottaisitteko te lakienne vastaisesti ihmisen sotatantereelle jossa hänet tapettaisiin? Kyllä tai ei vastauskin riittää.

Somalialaisuudesta: Työttömyys ja korkea rikollusuus johtuu eristäytyneisyydestä. Kielitaidottomuus myös. Mikäli jokin ryhmä on eristäytynyt yhteiskunnasta ns. "suomalaisista" oletatteko tämän oppivan kielen yhtä helposti? Kuinka moni maahanmuuttaja edes tuntee kovin hyvin Suomenlakeja?

Mikäli jotakuta tuodaan maahan häneen myös panostetaan. Ei tulisi vaatia maallistumaan vasten tahtoaan, mutta kotouttaminen on erityisen helppoa. Oletatteko jonkun somalin tuntevan etukäteen Suomalaista kulttuuria kun saapuu maahan? Ensimmäiset kulttuurishokit jotka somalit saivat 20 vuotta sitten eristivät suuremman osan - Toisen sukupolven maassa syntyneet nuoret taas jatkoivat samalla mallilla mikä johti agressiivisuuteen ja rikollisuuteen ns. "suomalaiset ovat rasisteja" tyylillä mentiin.

Jos sinä asuisit vieraassa maassa jonka väestön uskoisit vihaavan sinua eikö pelkoasi ruokkisi perussuomalaisten kansanedustajien kaltaisten saamat tuomiot vihapuheista?

Kerrotko vielä miksi vietnamilaisilla ei ole tällaisia kokemuksia? Ja miksi somaleilla on samat ongelmat kaikkialla maailmassa?
"Harmageddonin tapahtumapaikka sijaitsee nykyisessä Israelissa Afulan kunnassa (38 900 asukasta) ja sinne voi ajaa valtatie 66:a pitkin. Kunta mainostaa itseään sloganilla "Afula, hauska paikka asua"."

herra 4x

Niinpä. Ja syy on suomalaisten veronmaksajien, jotka kustantavat hyvää hyvyyttään tämän elämisen? Eristäytyneisyys, kielitaidottomuus, Suomen lakien tuntemattomuus on siis vastaanottopään ongelma, vika ja syy?
Rakkaudesta lajiin.

hakare

Miksi hitossa me vaahtoamme tämän feikin kanssa ? Jos Hommaan onkin rekisteröitynyt somali, on varmaa, että hänen viestinsä kirjoittaa ei-peruskoulutasoinen tyyppi tai ryhmä. Luin kaikki DADKII:n viestit. Vain äidinkieltään suomalainen pystyy siihen tasoon. Tietenkin muutama tahallinen kirjoitus- yms. sananvalintavirhe.
Muuten olen sitä mieltä, että suvaitsevaisuus pitää kriminalisoida. Lievemmistä tekomuodoista sakkoja, mutta törkeästä suvaitsevaisuudesta (esim. turvapaikkahuijarin kätkeminen) väh. 2 vuotta kuritushuonetta.

Arvoton

Hyvinhän toi kysyjäjätkä ihmettelee maanmiehiensä työtä ja kieltä vieroksuvaa asennetta.

Plogia näyttävät muutkin lukevan kuin vain persut.

Ihan jees-tyyppejä ovat useat muslimit, joihin törmään arjessa, töissä, jne, mutta se kun ei kesää tee. Ne islamilaiset lakipykälät, normit ja säännöthän ne meikää tökkii. Valitettavasti maanmieheni eivät juurikaan vaivaa päätään tämän monikulttuurin osan takia. Ja sitä myötä ala kyseenalaistamaan koko satukirjasta (tai uskonnollisesta) repäistyä termiä ja sisällöltään tyhjää aatetta.

Muslimien tulisi vakavasti pohtia, miten teollistuneissa maissa elintaso ja kansalaisista huolehtiminen on mahdollista. Että onko se jumala aina se, joka kaiken mahdollistaa.

Meidän maamme johto saisi pohtia, onko sellaiset ihmiset maalle erityinen siunaus, jotka kunnostautuvat eritoten rukoilussa ja vaimojen kotona pitämisessä. Tuleeko rukoilijoiden joukosta ehdottomasti uusi Rovio Oy?

gloaming

Quote from: hakare on 25.12.2012, 19:40:18
Miksi hitossa me vaahtoamme tämän feikin kanssa ? Jos Hommaan onkin rekisteröitynyt somali, on varmaa, että hänen viestinsä kirjoittaa ei-peruskoulutasoinen tyyppi tai ryhmä. Luin kaikki DADKII:n viestit. Vain äidinkieltään suomalainen pystyy siihen tasoon. Tietenkin muutama tahallinen kirjoitus- yms. sananvalintavirhe.

Öh, heistähän osa on jo syntynyt täällä ja kasvanut täällä ollen siis suomalainen. Suomalaisen voi olettaa osaavan suomea (tai ruotsia).

Muutoinkin aivan sama, keskusteluhan on itsessäänkin mielenkiintoinen.
Jag stöder Feministiskt initiativ. Våga vara feminist! Feministiskt initiativ - Det tredje största partiet i Simrishamn.

Rapsakka Rapu

Quote from: Epäuskoinen on 25.12.2012, 11:31:22
Tervehdys. Kirjoitan tänne nyt ensi kertaa, saa nähdä meneekö kaikkien taiteen sääntöjen mukaan.

Ahmed kysyy Uuden Suomen blogistaniassa: http://ahmedsaid.puheenvuoro.uusisuomi.fi/127883-hoi-perussuomalaiset-ja-halla-aholaiset

Ajattelin vastata omilla kysymyksillä kunhan saan jonkinlaiset tunnarit luotua. Tein alustavan listan tässä ennen aamukahvia, mutta jouluisena aktiviteettina forumin kollektiivi voisi auttaa kysymysten laadun ja määrän parantamisessa. Suuri osa allaolevista kysymyksistä on toki imuroitu aikaisemmista Homman kirjoituksista. 

1. Jos saisit vapaasti valita haluaisitko että Suomessa on demokratia vai islamilainen teoktratia?

...

34. Mainitse merkittävä muslimivetoinen talousmahti joka ei perustu öljyyn vaan kansakunnan osaamiseen?

Pointsit siitä että kysymykset ovat avoimia. Joitain kysymyksiä voisi muokata vähemmän kärkevään muotoon (5,6,12,16,17,31,33), ja joitain vähemmän johdatteleviksi (10,21,26), mutta muutoin taktiikkasi on oikein positiivinen ja asialliselta vaikuttava. Numero 29 on hieno kysymys, jonka voisi muuttaa muotoon "Mistä asioista te olette ylpeitä ja miksi".
Jos [youtubevideon] nimessä lukee 'matunainen' niin eihän sitä kukaan ei-rasisti katso

Tähtitoimittaja Mari Pudas (twiitti poistettu)

Marius

Jokainen somali ja jokainen ihminen on halla-aholainen.

Kaikkein varmimmin halla-aholaisia ovat ne, jotka ovat monikultturisteja, sillä he eivät tiedä mitä ovat tai mitä tekevät. Sitä, pitääkö heille antaa anteeksi, aprikoin.

Olen silti taipuvainen antamaan anteeksi syyntakeettomille ja mielenvikaisille.
Yksi plus yksi on kolme, koska enemmistö sanoo niin.

Kimmo Pirkkala

Väkivaltarikollisen karkoittaisin Suomesta. Itse hän saa sitten mennä mihin haluaa. Tuskin somaleja sentään kaikkialla tapettaisiin.

QuoteSomalialaisuudesta: Työttömyys ja korkea rikollusuus johtuu eristäytyneisyydestä.

Tai sitten se johtuu somalialaisuudesta. Somalit ovat kaikkialla hyvin edustettuina työttömyyden saralla...

QuoteKielitaidottomuus myös. Mikäli jokin ryhmä on eristäytynyt yhteiskunnasta ns. "suomalaisista" oletatteko tämän oppivan kielen yhtä helposti? Kuinka moni maahanmuuttaja edes tuntee kovin hyvin Suomenlakeja?

...ja vastaava taas ei päde kenialaisiin, jotka ovat kantasuomalaisia paremmin työllistyneitä. Somalit ovat kyvyttömiä katsomaan peiliin...

QuoteOlen nähnyt rasismia ja miksi jopa normaalia kantasuomalaistakin pidetään rasistina. Syynä ovat te. Rehellisesti.

...mutta erinomaisia syyttämään muita ongelmistaan. Osaatko sanoa onko somaleissa mitään vikaa, vai onko kaikki meidän vikaa? Ja miksi sama ei päde kenialaisiin?

QuoteMikäli jotakuta tuodaan maahan häneen myös panostetaan.

Ei vaan hän panostaa itse toimeentuloonsa. Me olemme tarjonneet jo turvapaikan, asunnon, erinomaisen sosiaaliturvan. Monille muille se riittää ja sen pitäisi riittää myös somaleille. Mikä tekee heistä avuttomia?

Jääpää

Quote from: hakare on 25.12.2012, 19:40:18
Mita? Sinä epäillälätä sovitteleva kunnikansalaine!
Kerrankin joku, joka on vaivautunut opettelemaan vaikean kielemme paremmin kuin moni syntyperäinen ja heti...rasismi!
Ja moni murhapuukko, olkisomali ihan riekale....
Perustuslaki 29§
"Kansanedustaja on velvollinen toimessaan noudattamaan oikeutta ja totuutta. Hän on siinä velvollinen noudattamaan perustuslakia, eivätkä häntä sido muut määräykset."

VirtuteEtArmis

Lisää kysymyksiä:

Missäpäin somalit ovat onnistuneet integroitumaan hyvin yhteiskuntaan? Mitkä ovat näissä tapauksissa olleet menestystekijöinä?
Tyrmäävätkö somalit Tatu Vanhasen ajatukset ja löytyykö niille tieteellisiä vastaväittämiä?

Miksi somalit leimaavat kotouttajat rasisteiksi? Olisiko empiirisiin havaintoihin perustuvua roturealisti parempi ilmaisu? Korreloiko virtsaputken mitta negatiivisesti älykkyyden kanssa?

Onko Suomessa yksikään somali työllistynyt muuhun kuin oman kulttuurinsa tarvitsemiin työpaikkoihin, kuten tulkkeina toimimiseen 20 vuotta Suomessa asuneille somaleille?

Mitä tunnet kun näet kun näet somalin suorittamassa rikoksia kantaväestöä kohtaan? Työn iloa vai rekyylin ;)

Malla

Kummastelen syvästi, kun entiset kansalaiset lomailevat sotatantereilla ja kun niille lähetetään lapsia tutustumaan kulttuuriinsa. Kuulostaa ajattelemattomalta ja vaaralliselta.

maisteri

Tai siltä ettei mitään suojeluntarvetta ole enää.

Marius

Itseäni kummastuttaa, miksi somalimiehet elehtivät, kävelevät ja kirjoittavat niin neitimäisesti.

Vastaukseksi olen järkeillyt, että heidän geneettinen orientoitumisensa on pyrkiä miellyttämään miehiä.
Sillä eivät he ainakaan naisia pyri miellyttämään.

"Mies tulee tyhmästäkin, muttei tyhjännaurajasta"."

AstaTTT

^^ Näin. Järjellisesti ajateltuna yhdellekään pakolaiselle ei pitäisi periaatteellisesti myöntää kansalaisuutta, vaan tavoitteen tulisi olla paluu kotimaahan - meni siihen sitten vaikka vuosikymmeniä. Kansalaisuuden ei pitäisi olla nykyisenkaltainen automaatti, vaan kansalaisuuden myöntäminen pakolaiselle tulisi olla poikkeus eikä normi.

Kimmo Pirkkala

Quote from: VirtuteEtArmis on 25.12.2012, 20:05:45
Missäpäin somalit ovat onnistuneet integroitumaan hyvin yhteiskuntaan? Mitkä ovat näissä tapauksissa olleet menestystekijöinä?

Tämä on hyvä kysymys. Voimme aidosti ottaa mallia heti kun tämä onnistuu jossain.

Minä vain pelkään että kaikkialla rassismi ja siksi somali ei kotiudu. Mihinkään.

Marius

Ensin pitäisi olla empiirisiä todisteita siitä, että somalit kykenevät integroitumaan somaliyhteiskuntaan.

Ja sitäkin ennen pitäisi olla olemassa edes pieniä näyttöjä siitä, että somali kykenee ymmärtämään mitä tarkoittaa sana yhteiskunta. Pitäisi olla jonkinlainen varmuus siitä, että somali ei aina tilaisuuden tullen miellä yhteiskuntaa yhteiseksi kunnaksi.

Brandöt

Quote from: Dadkii
Mieletäni niin perussuomalaiset kuin oikeistolaiset eivät halua kuin rajoja kiinni. Pelkästään somalin olemus kauhistuttaa niin, että ei haluta edes tietää somalialaisuudesta.

Mielestäni sinä olet tässä kohtaa väärässä. Olemus ei kauhistuta, miksi kauhistuttaisi? Oletteko te omasta mielestänne kauhistuttavia? No niin, sitähän minäkin - miksi me ajattelisimme toisin.

Yksi koulukavereistani (aikuinen nainen) on kotoisin Somaliasta ja muslimi, pidän häntä 'hyvänä tyyppinä' siinä missä muitakin. Näetkö, ei kauhistuta. Välillä jopa ihastuttaa, kun aihetta siihen annetaan.

Quote from: Dadkii
Mikäli Jussi Halla-Aho puhuu minusta hänen tulee tietää kuka olen. Tällä hetkellä kukaan suomalainen ei tiedä mitään somalien ongelmista kuin työttömyys tai rikollisprosentteja. Syitä niihin ei tahdota tietää mikä luultavasti parantaisi työttömyysprosentteja.

Voi kun puhuttaisiinkin niistä syistä (= ongelmista), siis tosiasiallisista syistä. Meitä (maahanmuuttokriittisiä) suomalaisia ei voi vetää tässä asiassa niin sanotusti "höplästä", vaan asioista pitää pystyä kertomaan niiden oikeilla nimillä ja mitään kaunistelematta. Jos tätä yrität, jäät siitä heti kiinni - ja tulet samalla omalla toiminnallasi alleviivanneeksi Homman tarpeellisuutta ja paikkaa tässä yhteiskunnassa.

Vielä yksi asia. Jos ja kun klaaniyhteiskunta ajatuksena on niin tärkeä somalialaisille, miksi meillä suomalaisilla ei ole oikeutta silmissänne puolustaa rajojamme kansakuntana? Miksi teillä on (tiukka) oikeus ja oikeutus (vieläpä tässä mittakaavassa), mutta meillä ei vastaavaa oikeutta (edes lievimmissä määrin) ole?