News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Lainmuutoksen myötä juridisesti miehet voisivat synnyttää

Started by Emo, 30.01.2012, 11:05:26

Previous topic - Next topic

Emo

Quote from: Faidros. on 30.01.2012, 13:02:58
Quote from: Emo on 30.01.2012, 12:15:32

Kyllä jos aikuisella miehellä on todettu vakava testosteronipuutos, hänelle annetaan testosteronikorvaushoitoa. Testosteronia tuottaa kivekset, ei "pippeli".

Siis, jos aikuisella miehellä on testostrenoonipuutos hänelle tarjotaan sitä, OK. Mutta jos ei halua? Voi että olet viisas! Häveliäisyyksissäni sanoin "pippeli" enkä kivekset, olet edelleen viisaampi kuin minä!
Jos aikuisella miehellä on todettu testosteroonipuutos, eikä hän halua sitä ottaa, mutta vastaavasti haluaa synnyttää lapsen, onko hänellä oikeus siihen?

En minä vittuillut, asiallisesti yritin miettiä mahdoitko tarkoittaa niitä "sukupuolettomia" vastasyntyneitä, joita silloin tällöin syntyy. Mutta sitähän et suvainnut kertoa, että niitäkö tarkoitit. Jos tarkoitit, niin tuossa mainitsemassasi pippelinpoistossa oli järkeä. Muuten ei ollut.

Mikä on oikeus? Onko jollakulla velvollisuus maksaa ja toteuttaa jokainen aivopieru, minkä joku toinen keksii nimetä oikeudekseen?

Testosteronipakkohoitoa ei anneta kellekään, korvaushoidosta voi kieltäytyä. Harva varmaan käytännössä kieltäytyy.

Faidros.

Quote from: Emo on 30.01.2012, 13:10:00

Kyllä jos aikuisella miehellä on todettu vakava testosteronipuutos, hänelle annetaan testosteronikorvaushoitoa. Testosteronia tuottaa kivekset, ei "pippeli".

Siis, jos aikuisella miehellä on testostrenoonipuutos hänelle tarjotaan sitä, OK. Mutta jos ei halua? Voi että olet viisas! Häveliäisyyksissäni sanoin "pippeli" enkä kivekset, olet edelleen viisaampi kuin minä!
Jos aikuisella miehellä on todettu testosteroonipuutos, eikä hän halua sitä ottaa, mutta vastaavasti haluaa synnyttää lapsen, onko hänellä oikeus siihen?

En minä vittuillut, asiallisesti yritin miettiä mahdoitko tarkoittaa niitä "sukupuolettomia" vastasyntyneitä, joita silloin tällöin syntyy. Mutta sitähän et suvainnut kertoa, että niitäkö tarkoitit. Jos tarkoitit, niin tuossa mainitsemassasi pippelinpoistossa oli järkeä. Muuten ei ollut.

Mikä on oikeus? Onko jollakulla velvollisuus maksaa ja toteuttaa jokainen aivopieru, minkä joku toinen keksii nimetä oikeudekseen?

Testosteronipakkohoitoa ei anneta kellekään, korvaushoidosta voi kieltäytyä. Harva varmaan käytännössä kieltäytyy.

Niin. Yritin herättää keskustelua siitä, kannattisiko yrittää hoitaa ensin hormonaalisesti ennenkuin kirurgisesti. Rautalangasta: toinen on melkolailla lopullista(tiedän jonkinasteisia palautusleikkauksiakin tehdyn), toinen ei.
Älä ole ihan noin täpinöissäsi.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Mursu

Quote from: Topi Junkkari on 30.01.2012, 12:27:25
Quote from: sattuma on 30.01.2012, 12:22:45
Jonathan October (born September 21, 1974) is a South African-born Finnish cricketer. He was a right-handed batsman and a right-arm medium-pace bowler. He was born in Mossel Bay.

Kiitos! Enpä tiennyt, että Suomessa ylipäänsä pelataan krikettiä.

Joo, tässä on joukkue:

http://www.cricketfinland.com/images/Nat_Team_Belgium_2006.jpg

October on eturivissä kolmantena (harjoitustehtävänä on arvata vasemmalta vai oikealta)

Emo

Quote from: Faidros. on 30.01.2012, 13:32:39

Niin. Yritin herättää keskustelua siitä, kannattisiko yrittää hoitaa ensin hormonaalisesti ennenkuin kirurgisesti. Rautalangasta: toinen on melkolailla lopullista(tiedän jonkinasteisia palautusleikkauksiakin tehdyn), toinen ei.

Kelaa takaisinpäin ja katso, miten minä vastasin sinulle ja minkä ryöpyn sinä syydit "vastaukseksi" minulle.

Puhuttiin myös kahdesta eri asiasta (tai ainakin minä puhuin).

Faidros.

Quote from: Emo on 30.01.2012, 14:01:48

Kelaa takaisinpäin ja katso, miten minä vastasin sinulle ja minkä ryöpyn sinä syydit "vastaukseksi" minulle.

Minkä "ryöpyn"olen sinulle "syytänyt"? Ettei vaan olisi toiveajattelua? Siitä olen samaa mieltä, että puhuit eri asiasta, kuten myönsit.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Roope

Vieläkös Martta October on Demlan hallituksen puheenjohtaja?

Aika moni ministerien avustajista (ainakin kahdeksan) on osallistunut tai muuten liittynyt maahanmuuttokeskusteluun, ja aina thorsilaisessa hengessä. On pitänyt pitemmän aikaa tehdä yhteenveto näistä avustajista, mutta en ole saanut aikaiseksi.

Quote from: Martta OctoberOsana globalisoituvaa maailmaa lisääntyy myös ihmisten kansallisvaltioiden rajat ylittävä liikkuvuus. Vain osaa ilmiöstä on mahdollista hallita. Vetotekijöiden sinnikkään karsimisen sijaan tulisi pohtia, miksei Suomeen haluta muuttaa tämän enempää. Turvapaikanhakijamäärämme ovat kymmenkertaisesti muita Pohjoismaita pienemmät ja työperäinen maahanmuuttokin on laman takia laskussa. Tutkimusten mukaan varsinkin nuorten miesten, matalammin koulutettujen ja maalaisten asenteet maahanmuuttoa kohtaan ovat vain kiristyneet. Monikulttuuristuminen on kuitenkin ilmiönä kasvava tosiasia, joka edellyttää myös palveluiden ja asenteiden kehittämistä. Muiden kulttuurien tuntemusta ja tulkkeja tarvitaan suomalaisessakin työelämässä. Samalla ulkomaalaistaustaisen väestön työttömyys on moninkertaista kantaväestöön verrattuna eikä selitykseksi riitä pelkkä kielitaidon puute – Suomen Somaliliiton arvion mukaan Suomessa opiskelleista suomenkielen taitoisista somaleista jopa 90 % ei saa koulutustaan vastaavaa työtä. Maassa jo olevien etnisten vähemmistöjen työllistymiseen tulisi panostaa rahalla ja asennekampanjoilla sekä kitkeä työmarkkinoiden rakenteellisen syrjinnän aihiot tehokkaammin.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

nuiseva

Quote from: Spesialisti on 30.01.2012, 12:42:20
Quote from: Possumi on 30.01.2012, 12:30:29
Demla on iskenyt jopa YLE:n tekniikkaan!

Ylen tv-kanavien tekstitysfontti vaihtuu

Uusi fontti on nimeltään Tiresias.

Tiresias on kreikan mytologian jumaltaruston hahmo, joka on puoleksi mies ja puoleksi nainen.

..ja huomatkaa jutun esimerkkiteksti.

taattua ylenantia.
Koko ajan puhutaan vain kuluista, puuskahtaa Helsingin kaupunginhallituksen puheenjohtaja Risto Rautava (kok.).
Hän haluaisi puhua enemmän Guggenheimin positiivisesta vaikutuksesta ja vähemmän hankkeen kustannuksista.

Kristiina

Tässä hyvä esimerkki miten tämä GLBT-organisaatio on poliittisesti hyvin järjestäytynyt ja koko ajan vaikuttamassa ja ajamassa omia tavoitteitaan taustalla ja saanut vain lisää  voimaa Halosen kaudella, kaikki keinoja käytetään kun yritetään edistää heidän omia tavoitteitaan. Ja he ovat vahvasti vaikuttamassa myös Haaviston takana.

Topi Junkkari

Roope, mistä tuo lainauksesi on? Teksti, jossa Martta "October" itkee sitä, että meillä on mukamas liian pieni turvapaikanhakijoiden määrä? Martta siis haluaisi, että maailmassa olisi entistäkin enemmän hätää ja vainoa, jotta saisimme enemmän turvapaikanhakijoita?
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

oinas

Quote from: Heikki Luoto on 30.01.2012, 11:30:56
Quote from: Topi Junkkari on 30.01.2012, 11:10:06
Väkisin tulevat mieleen nuoruudenaikaiset jutut lopun ajoista.

Elämme ilmeisesti kovia aikoja, koska asenteiden kerrotaan koventuneen. Kun oikein koville ottaa, niin koiraskin poikii.
:D

Emo

Quote from: Faidros. on 30.01.2012, 14:36:12
Quote from: Emo on 30.01.2012, 14:01:48

Minkä "ryöpyn"olen sinulle "syytänyt"? Ettei vaan olisi toiveajattelua? Siitä olen samaa mieltä, että puhuit eri asiasta, kuten myönsit.

Ryöppy on tuo "Voi että olet viisas"-vittuilu, mitä tuossa yhdessä postauksessasi minulle tarjoilet. Joku tunnekuohu tuon taustalla on, ei tuo sinulta ihan normikamaa ole.

Sopersit aiemmin jotain epäselvää "pippelin poistosta" (häveliäisyyttäsi  :o  kuten myöhemmin selitit) ja yritin pohtia tarkoititko sillä sellaisten lasten tilannetta, joiden sukupuolesta ei saada selvää. Heiltä todellakin on poistettu pippeleitä ja heidät muokattu sukupuoleltaan tytöiksi. Tietämättä, mitä lapsi asiasta ajattelee vanhempana.

Samoin kuin "pippeli" tietenkin poistetaan mieheltä, joka leikataan ulkoisesti naiseksi, mutta heillä aloitetaan hoidot ensin hormonihoidoilla eikä suoraan tartuta veitseen. Sitäkin ennen olisi pitänyt jo selvittää psyyketilanne.

Sukupuolenvaihdos aloitetaankin ensin hormonaalisesti. Ja kirurginen hoito on lopullista, mutta jos mies haluaa naiseksi niin hormoneilla pelkästään ei pitkälle päästä vaan pian tullaan tilanteeseen että jotain on leikattava pois ja jotain laitettava tilalle.

Jos puhuin eri asiasta kuin sinä, niin katso peiliin. Kun höpiset jotain epämääräistä, niin asian voi ymmärtää useammallakin tavalla.

Emo

http://www.hs.fi/politiikka/IL+Guzenina-Richardsonin+avustaja+ajoi+miesten+synnytt%C3%A4misen+mahdollistavaa+lakia/a1305554506219

Päivän lööpissä muistini mukaan komeilee, että Guzenina itse ajoi lakimuutosta. Onko tämä nyt joku hätäratkaisu, että Guzenina säästyy ryöpytykseltä? Vai oikeinko siellä avustajat hyppivät silmille? Kannattaisi valita nuo ministereiden avustajat tarkemmin.

Roope

Quote from: Topi Junkkari on 30.01.2012, 14:42:01
Roope, mistä tuo lainauksesi on? Teksti, jossa Martta "October" itkee sitä, että meillä on mukamas liian pieni turvapaikanhakijoiden määrä? Martta siis haluaisi, että maailmassa olisi entistäkin enemmän hätää ja vainoa, jotta saisimme enemmän turvapaikanhakijoita?

Vanha ketju:
2010-03-17 Demari: Pilvi Torsti, keskustellaan maahanmuutosta

Pilvi Torsti samankaltaisine mielipiteineen puolestaan on nyttemmin työministeri Ihalaisen erityisavustaja.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Ari-Lee

Quote from: kekkeruusi on 30.01.2012, 11:23:28
Kuseniina osaa keskittyä tämän hetken tärkeisiin asioihin yhteiskuntamme kannalta. Tämä, jos mikä, on tärkeää. Seuraavaksi sitten miehille myös aborttioikeus.

Miehille oikeus käydä gynekologilla.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Nuivake

Vetäisen tässä kylmin ilmein tämän:  :facepalm:

ja pelaan vielä Pahkasika -kortin: Mihin moista julkaisua (Pahkasika aloittaa taas) todellakaan (enää) tarvitaan.
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

Mindy

Quote from: Faidros. on 30.01.2012, 11:53:50
Quote from: Emo on 30.01.2012, 11:23:15Tätä minä olen epäillytkin.
Nimittäin sitä, että sukupuolenvaihdoksia tehdään heppoisin perustein. Ihminen on erehtyväinen. Aina ei edes tiedetä, ollaanko miehiä vai naisia.

Minä olen miettinyt sitä, miksi ei miehille, jotka kärsivät testosteronin vajaatuotosta, anneta hormonihoitoa? Ei, vaan leikataan pippeli pois ja estetään t:n tuotanto! Kannattaisiko kokeilla hormoneilla ensin ennen kiriurginveistä? Edes yhden kerran? Lääkitys voidan vaihtaa, mutta pippelin liimaus ei onnistu jälkikäteen. Jollei auta, mielestäni aikuinen ihminen saa päättää mitä ruumiilleen(sukupuolielimilleen) tekee. SIIS AIKUINEN ei vanhempi/huoltaja.

Mistähän mahdat puhua?

Ehkä tarkoitat jotain erityistilannetta jos vastasyntyneen sukupuoli on epäselvä? Sellaisia lapsiahan harvakseltaan syntyy, joiden sukupuolta ei onnistuta määrittämään. Näiden lasten tämänhetkisistä hoitolinjoista en ole täysin tietoineni ajantasalla, joten parempi etten näin äkkiseltään kommentoi mitään. Mutta näin näppituntumalta olen kanssasi samaa mieltä, että näiden lasten kirurginen muovaaminen jomman kumman sukupuolen suuntaan on tuomittavaa, sillä ulkopuolinen henkilöhän ei voi tietää kumpaan suuntaan leikkaus tulee tehdä. Siksi pitää odottaa, että lapsi itse pystyy kertomaan (myöhäismurrosiässä aikaisintaan), "kumpi" hän on.

Mutta tuo Guzeninan ehdotus ei koske näitä ihmisiä, vaan niitä "tavallisia" sukupuolensa aikuisena muuttaneita. Tai "korjauksestahan" he mieluummin itse puhuvat, mutta tuon Guzeninan lakimuutosehdotuksen jälkeen voimme palata puhumaan "muutoksesta" tai "vaihdoksesta". Eipä tuota korjaamisena voida pitää, kun hetikohta sukupuoli saattaakin taas siihen senhetkiseen elämäntilanteeseen suhteutettuna ollakin väärä.

katsopa Hjernevask, jossa muistaakseni osassa 6 keskustellaan suoraan tästä aiheesta. Myös osassa, jossa puhutaan sukupuolirooleista, on paljon juttua siitä, miten pienistä lapsista jo näkee selkeästi heidän käyttäytymisestään, onko kyseessä tyttö vai poika. Jos leikataan epämuodostunein sukupuolielimin syntyneet lapset jo pieninä sen mukaisiksi, minkä sukupuolen lapsen aivot viestittävät olevan kyseessä, niin en näe asiassa ongelmaa. Lapsilla ei silloin ole kosmeettista haittaa lapsuuden ajan, jonka kanssa tarvitsisi murrosiän kynnyksellä tavallista enemmän kipuilla. Jos taas tehdään vanhanaikaisesti ja nylyään pilipali"tieteeksi" todistettuun näkemykseen uskoen, että sukupuoli-identiteetti muovautuu pelkästään vuorovaikutuksessa maailman kanssa, saadaan vain aikaan itsetuhoisia nuoria. 
"Though many saw, no one so much as called the police. They all just watched as Kitty Genovese was being stabbed to death in broad daylight. They watched as her assailant walked away. Now, we must all fear evil men. But there is another kind of evil which we must fear most, and that is the indifference of good men."

Auringonvalo

Täähän on ihan selvää, tuo vaade transseksuaalien stereeliydestä on hanurista. Tuolla vaan evetään parisuhteesa eläviltä mahdollisuus biologiseen lapseen.
Käytännössä tää tarkoittaa sitä että klinikat kieltäytyvät käyttämästä  biologisten vanhempien jäädytettyjä sukusoluja, mutta ovat valmiita käyttämään luovuttajien soluja.  :facepalm:
Enkä kyllä näe tuossa että isä synnyttää mitään kummallista, eiköhän se ihan miehenä jatka sitten kun on lapsen ponnistanut.
Vaikuttaa lähinnä kiusanteolta tuommoinen byrokratialla nillittäminen.

pamaus

Pamaus - tapahtui Viipurissa 30.11.1495 ja uudestaan 19.5.2024  https://mil.in.ua/en/news/an-explosion-occurs-at-an-oil-depot-in-vyborg/ . Vajakkien keskuudessa uumoillaan  ullatusilotuksen sattuneen.

oinas

Quote from: hkanime on 30.01.2012, 12:36:01
Quote from: Possumi on 30.01.2012, 12:30:29
Demla on iskenyt jopa YLE:n tekniikkaan!

Ylen tv-kanavien tekstitysfontti vaihtuu

Uusi fontti on nimeltään Tiresias.

Tiresias on kreikan mytologian jumaltaruston hahmo, joka on puoleksi mies ja puoleksi nainen.

Ei juma! Lopettakaa jo. Vatsaan sattuu.  ;D ;D
Minä olen nauranut täällä jo vatsani kipeäksi. Olette te mainioita!  ;D

Emo

Quote from: Mindy on 30.01.2012, 15:15:44
...

katsopa Hjernevask, jossa muistaakseni osassa 6 keskustellaan suoraan tästä aiheesta. Myös osassa, jossa puhutaan sukupuolirooleista, on paljon juttua siitä, miten pienistä lapsista jo näkee selkeästi heidän käyttäytymisestään, onko kyseessä tyttö vai poika. Jos leikataan epämuodostunein sukupuolielimin syntyneet lapset jo pieninä sen mukaisiksi, minkä sukupuolen lapsen aivot viestittävät olevan kyseessä, niin en näe asiassa ongelmaa. Lapsilla ei silloin ole kosmeettista haittaa lapsuuden ajan, jonka kanssa tarvitsisi murrosiän kynnyksellä tavallista enemmän kipuilla. Jos taas tehdään vanhanaikaisesti ja nylyään pilipali"tieteeksi" todistettuun näkemykseen uskoen, että sukupuoli-identiteetti muovautuu pelkästään vuorovaikutuksessa maailman kanssa, saadaan vain aikaan itsetuhoisia nuoria.

Eipä aina ihan noin helppoa ole, että senkun katsot vaan käytöstä niin tiedät lapsen sukupuolen. Ja voit lähteä poistelemaan hänen ulkoisia "vääriä" sukupuolielimiään.

Kyse ei myöskään ole pelkästään "epämuodostuneista" sukuelimistä. Epämuodostumat kyllä korjataan, siinä ei ole ongelmaa. Lieväkin epämuodostuma, kuten esimerkiksi toisen kiveksen puuttuminen, korjataan kirurgisesti hyvissä ajoin ennen murrosikää asettamalla kivespussiin proteesi.

http://www.duodecimlehti.fi/web/guest/arkisto?p_p_id=dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku&p_p_action=1&p_p_state=maximized&p_p_mode=view&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku__spage=%2Fportlet_action%2Fdlehtihakuartikkeli%2Fviewarticle%2Faction&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku_tunnus=duo99298&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku_p_frompage=uusinnumero

2011;127(2):152

Mika Venhola

Kirjeitä ja mielipiteitä

Luin mielenkiinnolla professori Kari Teramon ansiokkaan pääkirjoituksen Tyttö vai poika Duodecimin numerosta 20/2010. Vaikka Teramo ei pääkirjoituksessaan varsinaisesti syventynyt sukupuoleen sinänsä vaan raskaudenaikaiseen sukupuolen määritykseen, hän otti kirjoituksessaan esille sukupuolen kaksijakoisena, kromosomien määräämänä väistämättömyytenä. Koska Teramon kirjoitus on arvovaltaisen lehtemme paraatipaikalla, katson tärkeäksi laajentaa näkökulmaa.

Kirjoitus on sinänsä täyttä asiaa, mutta sukupuolen suhteen kokonaisuus on huomattavasti monimuotoisempi. Aihepiiristä on kirjoitettu varsin vähän. Esimerkiksi Duodecim-lehden sähköisestä arkistosta ei löydy yhtään artikkelia transsukupuolisuudesta, ei yhtään artikkelia hakusanoilla intersukupuolisuus tai interseksuaalisuus ja vain yksi artikkeli sanalla intersex (Pelliniemi 1988). Hakusanalla transseksuaalisuus löytyy yksi artikkeli tältä vuosituhannelta (Tiitinen ym. 2003), sanalla hermafrodiitti kaksi arkiston aarretta (Kajava 1919 ja Tähkä 1951) ja sanalla pseudohermafrodiitti yksi kirjoitus (Raivio 1993).

Transsukupuolisella yksilöllä on syntyessään ristiriidattomat ulkoiset sukupuolen tunnusmerkit. Vasta yksilön kasvaessa ja ymmärtäessä oman identiteettinsä transsukupuolisuus tulee esille. Hän on normaaleista kromosomaalisista, hormonaalisista ja anatomisista sukupuoliominaisuuksistaan huolimatta vakuuttunut siitä, että hän kuuluu vastakkaiseen sukupuoleen (Tiitinen ym. 2003). Syytä ei tunneta. Tästä usein alkaa transsukupuolisen ihmisen raskas työ saada etenkin lääkärikunta ymmärtämään, että yksilön oma kokemus sukupuolestaan on määräävämpi seikka kuin ympäristön oletus. Lääkäreillä on transsukupuolisten yksilöiden sukupuolenkorjausprosessissa portinvartijan asema, ja prosessin aikana henkilön odotetaan selväjärkisesti todistavan virheelliseksi olettaman, joka syntymän jälkeen on tehty sinänsä ristiriidattomien sukupuolen tunnusmerkkien perusteella.

Intersukupuolisilla henkilöillä on ristiriita biologista sukupuolta määrittävien anatomisten, kromosomaalisten tai hormonaalisten tunnusmerkkien välillä. Intersukupuolisuus voi tulla ilmi heti vastasyntyneenä tai vasta myöhemmin elämän aikana (Venhola 2002). Mikäli lapsen sukupuoli jää ulkonaisen tarkastelun jälkeen epäselväksi, pyritään hänen "todellinen" sukupuolensa pikaisesti määrittämään. Edellä mainittujen biologista sukupuolta määrittävien seikkojen tutkimisen jälkeen lääkärit (asiaan perehtyneet ja kokeneet lastenendokrinologit ja lastenkirurgit yhdessä) päättävät lapsen sukupuolen. Koska intersukupuolisella lapsella nämä sukupuolen tunnusmerkit ovat ristiriitaiset, on sukupuolen määrityksessä virheen mahdollisuus. Vastasyntyneen lapsen ulkoisissa sukupuolielimissä voi olla myös synnynnäisiä kehityspoikkeamia, jotka vaikeuttavat sukupuolen määritystä. Näistä tyypillisin tila on poikalapsen penoskrotaali hypospadia ja vaikein cloaca-ekstrofia.

Vastasyntyneen lapsen sukupuoli on siis aina olettamus - myös niiden lasten, joilla sukupuolen ulkonaiset tunnusmerkit ovat ristiriidattomat.

oinas

Quote from: Topi Junkkari on 30.01.2012, 12:47:02
Quote from: repsikka on 30.01.2012, 12:37:56
Tämä avaa aivan uusia mahdollisuuksia, ehkä miehenkin vatsaontelossa voisi saada sikön kasvaamaan. Siitä vain istuttamaan..

Eikös tällainen juttu tehty ameriikassa tai jossakin muualla isossa maailmassa jo aikoja sitten?
Katsoin muutama vuosi sitten TV-ohjelman, jossa mies (ihan ulkonäöltäänkin miehen näköinen) synnytti lapsen. Se oli kai tuo ensimmäinen tapaus.
Täällä jo toinen: http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2010041211457161_ul.shtml

kekkeruusi

Quote from: Nuivake on 30.01.2012, 15:07:48
Vetäisen tässä kylmin ilmein tämän:  :facepalm:

ja pelaan vielä Pahkasika -kortin: Mihin moista julkaisua (Pahkasika aloittaa taas) todellakaan (enää) tarvitaan.
Jos Pahkasian perustaisi nyt, niin siitä pitäisi tehdä päivälehti joka kertoo uutisia järkevien poliitikkojen tekemistä oikeista päätöksistä ja julkkisuutisia henkilöistä jotka ovat oikeasti tehneet jotain merkittävää. Tähän nykymenoon verrattuna tuollainen olisi aivan absurdia ja epätodellista.

Emo

Quote from: oinas on 30.01.2012, 15:42:09
Tämä avaa aivan uusia mahdollisuuksia, ehkä miehenkin vatsaontelossa voisi saada sikön kasvaamaan. Siitä vain istuttamaan..

Eikös tällainen juttu tehty ameriikassa tai jossakin muualla isossa maailmassa jo aikoja sitten?
Katsoin muutama vuosi sitten TV-ohjelman, jossa mies (ihan ulkonäöltäänkin miehen näköinen) synnytti lapsen. Se oli kai tuo ensimmäinen tapaus.

Ylläolevan linkin avattuani törmäsin vieressä toiseen uutiseen

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2012013015143585_ul.shtml

QuoteVaimo synnytti tyttären - mies tappoi

Afganistanilaismies tappoi vaimonsa, koska tämä synnytti perheeseen kolmannen tyttövauvan.

Mies oli toivonut poikalasta, kertoi Kunduzin provinssin poliisi maanantaina.

Kostoksi kolmannen tyttövauvan synnyttämisestä 28-vuotiaan vaimonsa kuristanut mies kuului paikalliseen miliisiin. Myös miehen äiti osallistui lauantaina Mohasilin kylässä tehtyyn surmatyöhön.

Poliisin mukaan uhrin anoppi pidätettiin avunannosta surmaan mutta mies on edelleen karkuteillä, todennäköisesti miliisikollegojensa suojeluksessa.

Kunduzin naisasiajärjestön johtajan Nadera Geyan mukaan tapaus on yksi pahimmista väkivaltatapauksista naisia kohtaan johon hän on törmännyt. Afganistanissa naisiin kohdistuva väkivalta on yleistä.

Kuka kertoisi näille kehitysmaiden onnettomille ja murhaajille, että nuo kaikki tytöt voidaan muuttaa pojiksi!?

dothefake

Uusi vientiartikkeli Suomelle, kysyntä olisi rajaton.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Emo

Quote from: oinas on 30.01.2012, 15:42:09

Tähän vielä senverran että nämä miehethän olivat molemmat jutun mukaan entisiä naisia, heillä oli kohtu. Sukupuolenvaihdos oli tehty siten, että naisen sukupuolielimet oli säästetty. Vatsaontelossa nämä sikiöt eivät kasvaneet.

Joten herrojen Hompanssien ei kannata vielä ruveta äitiysmekkoja katselemaan sillä silmällä...  ;D

Nuivanlinna

Mikä tätä kansaa vaivaa kun tuollaisia marttaoktoobereja saa noita virkoja? Missä on mennyt vikaan?
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

Topi Junkkari

Quote from: Emo on 30.01.2012, 15:56:57
Joten herrojen Hompanssien ei kannata vielä ruveta äitiysmekkoja katselemaan sillä silmällä...  ;D

Mikä on äitiysmekko? Kälyni pitäisi synnyttää huhtikuussa, ja viimeksi muutama viikko sitten tavatessamme hän oli somasti pyöristynyt, mutta mielestäni pukeutui ihan normaaleihin naisen vaatteisiin. (Tai no, veljelläni ja hänen vaimollaan on tapana esiintyä teletappeina eli käyttää sellaisia kokovartalohaalareita... mikä niiden nimi taas olikaan... http://onepiece.com/)

Tosin minä en noista naisvaatteista ymmärrä. Puhtaanvalkoinen pusero ja musta mekko ovat aina hyvä yhdistelmä.
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

Emo

Quote from: Nuivanlinna on 30.01.2012, 16:01:02
Mikä tätä kansaa vaivaa kun tuollaisia marttaoktoobereja saa noita virkoja? Missä on mennyt vikaan?

Yksi sana: Suvaitsevaisuus.

Emo

Quote from: Topi Junkkari on 30.01.2012, 16:05:26
Quote from: Emo on 30.01.2012, 15:56:57

Mikä on äitiysmekko? Kälyni pitäisi synnyttää huhtikuussa, ja viimeksi muutama viikko sitten tavatessamme hän oli somasti pyöristynyt, mutta mielestäni pukeutui ihan normaaleihin naisen vaatteisiin. (Tai no, veljelläni ja hänen vaimollaan on tapana esiintyä teletappeina eli käyttää sellaisia kokovartalohaalareita... mikä niiden nimi taas olikaan... http://onepiece.com/)

Tosin minä en noista naisvaatteista ymmärrä. Puhtaanvalkoinen pusero ja musta mekko ovat aina hyvä yhdistelmä.

Topi! Minä olen oikeasti vilpittömän iloinen puolestasi, ettet ymmärrä naistenvaatteista etkä tunne niihin mitään erityistä mielenkiintoakaan!  ;D  ;D

Äitiysvaatteet ovatkin nykyään parhaimmillaan sellaisia, että ne näyttävät normaaleilta naistenvaatteilta.

Ruckafella

Koskas voin alkaa raskaaksi? Vai koskeeko tämä nyt vain miehiä, joiden munat ovat sarjassa?