News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Gallup: Kumpaa äänestät toisella kierroksella?

Started by Reich, 22.01.2012, 21:25:08

Previous topic - Next topic

Kumpaa äänestät presidentinvaalien toisella kierroksella?

Sauli Niinistöä
500 (52.6%)
Pekka Haavistoa
227 (23.9%)
en osaa sanoa
91 (9.6%)
tyhjä/en äänestä
133 (14%)

Total Members Voted: 951

Voting closed: 04.02.2012, 21:25:08

CaptainNuiva

Kaiken kaikkiaan mielenkiintoinen ilmiö on tämä:
Monikin nuiva taikka persu, joka on virheille ollut lähes saatanan velipuolen veroinen natsifasistisikakoira, on nyt muuttunut miellyttäväksi ihmiseksi joka osaa hienosti asettua Haaviston taakse.

Ja mitä tekee ääntänsä toistaiseksi hallitseva nuiva?
Kihertää ja punastelee kuin teinityttö ekoilla treffeillä ja pitää hirveen kivana kun tälleen arvostetaan,joten kyllä Haaviston kanssa pitää kihloihin mennä!

Jos niin kävisi että Haavistosta sitten pressa tulisi niin sillä samalla mandaatilla kaikki mahdolliset suvikset alkavat oikean ajattelun leirejään suunnitella.
Siinä huomaisi nuiva että olikin vain pikapano ja nyt se syyllistäminen ja huoran maine vastaa alkaakin leviämään...
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

nuiv-or

Quote from: Kristiina on 24.01.2012, 23:46:35
Oikeasti olen ennenkin ollut sitä mieltä, että Hirvisaari on vähän yksinkertainen.

fry.jpg

Kristiina

Quote from: CaptainNuiva on 24.01.2012, 23:20:06
Quote from: Axel Cardan on 24.01.2012, 23:03:27
Tämä James Hirvisaaren toteamus osuu mielestäni nappiin:

QuoteVaikka Niinistö on erinomainen ehdokas, minun on hyvin vaikea äänestää Kokoomusta, koska ajattelen Kokoomuksen eurohuuruisen valtakoneiston olevan vastuussa Suomen suunnasta erityisesti EU-politiikassa. Vaikka Haavisto ei juurikaan poikkea Niinistön kannoista, vihreillä ei ole ollut valtaa sen asian suhteen.

Kumma juttu että Niinistöä vastustavat ajattelavat hänen olevan vastuussa kaikeista mitä Kokoomuksessa on sanottu taikka tehty ja vastaavasti Haavisto ei ole vastuussa mistään virheiden sanomisista ja tekemisistä.
Samoiten Niinistöä ei äänestetä ja korostetaan että koska on Kokoomuksesta....Mutta perään korostetaan sitten Haaviston kohdalla että kyse on henkilövaaleista eikä puolueella ole väliä.
Mikä loogikka tässä oikein jyllää?

Aivan tätä logiikkaa en myös ymmärrä yhtään. Niinistö ja Katainen ei ole edes väleissä, kun taas Haaviston ympärillä parveilee onnessaan Sinnemäet, Braxit ja Ville Niinistöt.

Silti Niinistö on vastuussa Kataisen politiikasta, vaikka ei ole edes istunut Kataisen hallituksessa (oli puhemiehenä vuosina 2007-2011, koska Katainen ei halunnut Niinistöä hallitukseen) ja silloinkin jatkuvasti arvosteli valtiovarainministeri Kataisen harjoittamaa holtitonta valtionvelanottoa.

Ja samaan aikaan Haavisto ei olisi muka niin missään vastuussa vihreiden politiikasta vaikka ihan samaa rasismia vastustavaa, suvaitsevaisuutta edistävää mokutusideologiaa edustaa. 

Siinä ei ole vain niin mitään mieltä.

Anonyymi

(http://img221.imageshack.us/img221/1387/13274402486.jpg)

Taikakaulin

Oikeasti olen ennenkin ollut sitä mieltä, että Hirvisaari on vähän yksinkertainen. Esim. tämä kikkarapäälle kuonoon-episodi, miten joku voi valita noin tyhmän sanavalinnan. Itse en kertaakaan viitsinyt osallistua edes Hirvisaaren puolustamiseen, kun minusta ihan itse kerjäsi sanavalinnoillaan jotain Illmannia reagoimaan.

Mutta hei, nyt on vihreillä kunnon Kikkarapäälle kuonoon-puolustaja. Olette varmaan tosi ylpeitä, kun saitte Hirvisaaren taaksenne. Kakkonen on ykkönen ja Kikkarapäälle kuonoon. Voisiko Hirvisaari esim. edustaa Ville Niinistön ja Haaviston välissä.

Sinä olet joko yksinkertainen tai sitten sinulle maksetaan hyvin siitä, että jauhat täällä jo kolmatta päivää sitä kuinka kauheaa on äänestää Haavistoa.
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

Brandöt

Quote from: JR
Mitenkä minusta tuntuu, että Haaviston taustajoukot ovat aina olleet äärimmäisen suvaitsemattomia meitä kohtaan ja mitä se ehdokaskaan tosiasiassa muuta olisi. Älkää nyt luulko, että vierailu Hakkaraisen sahalla mitään muuttaisi.

Tämä on kyllä totta; jonkinlaista asenneongelmaa on ollut joidenkin vihreiden suunnalta havaittavissa. Tiistaina 13.12.2011 esitetyssä Ajankohtaisen kakkosen jaksossa (harmi kyllä tätä ei ole enää Areenassa) Haavisto joutuu ottamaan kantaa riviensä ylimielisyyteen perussuomalaisia kohtaan ja vastaus oli, että "en usko, että kyse on ylimielisyydestä - uskon, että ennemminkin koetaan vierautta..". Vihjasin vinkkaavani Pekka Haavistolle paikan netistä, jossa Vihreiden edustajien toimesta saa lukea ties millaista roskaa ja suoranaista vihapuhetta perussuomalaisia kohtaan, jos ei keskustelulinja olennaisesti muuttuisi. Pekka Haavistolle todellakin tekisi ihan hyvää varmasti nähdä tätäkin puolta todellisuudesta nyt kun on pyrkimässä koko kansan presidentiksi.

Uskon, että Haavisto itse on aito lähentymispyrkimyksissään ja ottaa ihmisen vastaan ihmisenä (ilman minkäänlaisia puolueleimaantumisia, negatiivisia ennakkoasenteita jne.), mutta samaa ei voi todellakaan sanoa kaikista hänen puoluetovereistaan.

andrus

Katainen joutuu ottamaan sitä valtionvelkaa koska oma ei riitä enää. Niinistön ei tarvinnut ottaa velkaa koska myi VM-kausinaan(96-03)valtionyhtiöt ynnä muut Suomi-neidon omaisuudet alta pois ja pysyttiin budjetissa mitä nyt aiempia velkoja maksoi ylijäämällä pois. Suurin valtion köyhdyttäjä tosin oli hänen mahti-ideansa eli yksityistäminen. Silti kaikki pitävät häntä tarkan markan miehenä. Huvittavaa.
Mutta koska Haavisto on homo, niin millään muulla ei täällä tunnu olevan mitään merkitystä.  :)
"SDP aina tehny sillai, et se pistää käden jätkän taskuun ja syö sen laskuun" - Teuvo H.

Kristiina

Quote from: andrus on 24.01.2012, 23:54:06
Quote from: Junes Lokka on 24.01.2012, 23:43:34
Quote from: andrus on 24.01.2012, 22:53:56
Tämä on sitä loogista ajattelukykyä... sovittelevaa... ei poteroissa mädäntymistä... suurjytkyn rakentamista...Iso peukku!

http://jameshirvisaari.puheenvuoro.uusisuomi.fi/95416-%C3%A4%C3%A4ni-haavistolle

Maakuntalehden mukaan Haavistolta on kysytty, onko hänen vaalikampanjalleen HAITTAA, jos minä asetun häntä tukemaan.

Pitäisiköhän Haaviston irtisanoutua Hirvisaaren rasismista?

Riittää, että katsoo peiliin kuten kehoitti Halla-ahoakin katsomaan breivikin viitattua ihailevansa tätä. Meneepä tämä nyt hullunkuriseksi.  :o

Jospa Haavisto puolestaan laittaisi Kikkarapäälle kuonoon -tekstin vaikka lippikseensä, näin voisivat molemmat Hirvisaari ja Haavisto sovittelevasti mahtua vierekkäin samaan kuvaan.

Oikeasti minua naurattaa tosi paljon, vihreille kelpaa rasistiksi leimatun ja kiihotuksesta kansanryhmää vastaan syytetyn perussuomalaisen tuki. Mites sen oikeudenkäynnin kanssa?

Kokoliha

Quote from: Kristiina on 24.01.2012, 23:36:51
Tyhmä Hirvisaari. Perussuomalaisen kansanedustaja edistämässä vihervasemmistolaisen mokutuspresidentin valintaa. Minä ainakin vedän tähänastisen tukeni kaikille Hirvisaarille sekä Soinille myös, ...
No voihan perse. Eikun tuhkaluukku. Tai siis pakoputkea tarkoitin. Homma on nyt ihan helvetillisessä laskussa.

Quote from: Kristiina on 24.01.2012, 23:36:51...kun ei kerro selkeää kantaansa vaan panttaa ilmeisen loukattuna sitä, vaikka minkäänlaiseen loukkaantumiseen ei ole ollut syytä, ...
Jälleen kerran rautalankaa: Jos Hra Käteinen möläyttää TV:ssä, että Niinistön äänisaalis kertoo suoraan tuesta Hra Käteisen ajamalle EU -politiikalle, niin mitä todellisia vaihtoehtoja se Soinille tässä asetelmassa jättää, kun hänelle työnnetään mikkiä suuhun? Olisit nyt oikeasti vaan tyytyväinen siitä, että Soini piti siinä tilanteessa mölyt mahassaan, ja vanhana poliitikkona älysi pantata kantaansa - sen sijaan, että olisi primitiivireaktiona tällöin sanonut, että jos asia näin on ja pääministeri Kataisen lausuma pitää paikkansa, niin eipä tällöin muuta vaihtoehtoa jää kuin äänestää Haavistoa.

Kristiina

Quote from: Brandöt on 25.01.2012, 00:13:29
Mitenkä minusta tuntuu, että Haaviston taustajoukot ovat aina olleet äärimmäisen suvaitsemattomia meitä kohtaan ja mitä se ehdokaskaan tosiasiassa muuta olisi. Älkää nyt luulko, että vierailu Hakkaraisen sahalla mitään muuttaisi.

Tämä on kyllä totta; jonkinlaista asenneongelmaa on ollut joidenkin vihreiden suunnalta havaittavissa.

http://natsivahti.blogspot.com/

nuiv-or

Quote from: Kristiina on 25.01.2012, 00:16:34
Jospa Haavisto puolestaan laittaisi Kikkarapäälle kuonoon -tekstin vaikka lippikseensä, näin voisivat molemmat Hirvisaari ja Haavisto sovittelevasti mahtua virekkäin samaan kuvaan.

Oikeasti minua naurattaa tosi paljon, vihreille kelpaa rasistiksi leimatun ja kiihotuksesta kansanryhmää vastaan syytetyn perussuomalaisen tuki. Mites sen oikeudenkäynnin kanssa?

Siis onko tämä trollausta vai mikä ihme sua vaivaa? Laki sotarikoksista on hanurista ja sitä pitää tietenkin rikkoa. Hirvisaaren kikkarapäälle kuonoon (jota et ilmiselvästi ole ymmärtänyt, jos edes lukenut) ei ole kiihottamista. Kaikki on Illmanista kiinni ja oikeudenkäynti on oikeusmurha. Siitä valitetaan kko:hon.

Tämä on juuri hyvä juttu. Kohta memegeneraattorissa:

Suomalaiset suvaitsemattomia -- äänestivät homon
Rasismi nousussa - ecuadorilainen presidenttinä

jmm

Oikeasti olen ennenkin ollut sitä mieltä, että Hirvisaari on vähän yksinkertainen. Esim. tämä kikkarapäälle kuonoon-episodi, miten joku voi valita noin tyhmän sanavalinnan. Itse en kertaakaan viitsinyt osallistua edes Hirvisaaren puolustamiseen, kun minusta ihan itse kerjäsi sanavalinnoillaan jotain Illmannia reagoimaan.

Eikös tämä kerro enemmän Illmanista ja Suomen oikeuslaitoksesta kuin Hirvisaaresta? Argumenttisi on samaa luokkaa kuin "sananvapaus ei oikeuta loukkaamaan ketään".
"The difference between a cult and religion? A cult is led by a guy who knows it's bullshit. In a religion, that guy is dead." - Joe Rogan

Brandöt

Quote from: Kristiina
Sitäpaitsi minua naisena kiinnostaa enemmän Haukion asuvalinnat kuin Floreksen asunvalinnat. Sekin ilo jäisi pois.

Olet oikeassa, tämä on selkeä plussa Niinistölle.  ;D

nuiv-or

Sanoisin, että

Taannoin tapahtui Helsingissä rasistinen rikos. Uskoakseni se on ollut harvinainen yksittäistapaus. Tosin jos kaljupää antaa kikkarapäälle kuonoon, se ei ole välttämättä rasismia vaan kollien ikiaikaista umpiluukulttuuria. Ja jos kyseessä on jälleen ollut esimerkiksi tyypillinen naistenahdistelutapaus, ehkä kikkarapää sietikin saada läksytyksen?

Valitettavasti hillittömän muslimimaahanmuuton myötä Suomessakin tulee olemaan lisääntyvässä määrin myös ihka aitoa rasismia, joka kohdistuu varsinkin juutalaisiin mutta myös kantaväestöön ja muihin etnisiin ryhmiin. Ja kaupan päälle syrjintää, sietämätöntä ylimielisyyttä ja huonoa käytöstä, vihaa, naisten alistamista, lasten silpomista, seksuaalista häiriköintiä ja vähemmistöjen vainoa, mellakointia, lippujen polttelua, älämölöä, huumeita, ryöstelyä, raiskausrikoksia, pedofiliaa, polygamiaa, lapsiavioliittoja, häpeäväkivaltaa, rituaaliteurastuksia, ruoskimisrangaistuksia, kivityksiä ynnä muita läpeensä inhottavia ja umpikieroutuneita tapoja ja ilmiöitä. Lopulta jopa itsemurhapommituksia ja terrorismia. Siis jos emme tanssi tasan tarkkaan heidän pillinsä mukaan.

Väkivalta on kieli, jota ei sivistyneessä maailmassa hyväksytä. Sen sijaan islamissa vihan ja väkivallan kulttuuri on sisäänrakennettuna ja jatkuvasti voimassa pyhän sodan käsitteenä. Niiden yhteensovittaminen on mahdotonta, kokeilu loppukoon.

Kristiina

Quote from: Kokoliha on 25.01.2012, 00:18:15
Tyhmä Hirvisaari. Perussuomalaisen kansanedustaja edistämässä vihervasemmistolaisen mokutuspresidentin valintaa. Minä ainakin vedän tähänastisen tukeni kaikille Hirvisaarille sekä Soinille myös, ...
No voihan perse. Eikun tuhkaluukku. Tai siis pakoputkea tarkoitin. Homma on nyt ihan helvetillisessä laskussa.

Quote from: Kristiina on 24.01.2012, 23:36:51...kun ei kerro selkeää kantaansa vaan panttaa ilmeisen loukattuna sitä, vaikka minkäänlaiseen loukkaantumiseen ei ole ollut syytä, ...
Jälleen kerran rautalankaa: Jos Hra Käteinen möläyttää TV:ssä, että Niinistön äänisaalis kertoo suoraan tuesta Hra Käteisen ajamalle EU -politiikalle, niin mitä todellisia vaihtoehtoja se Soinille tässä asetelmassa jättää, kun hänelle työnnetään mikkiä suuhun? Olisit nyt oikeasti vaan tyytyväinen siitä, että Soini piti siinä tilanteessa mölyt mahassaan, ja vanhana poliitikkona älysi pantata kantaansa - sen sijaan, että olisi primitiivireaktiona tällöin sanonut, että jos asia näin on ja pääministeri Kataisen lausuma pitää paikkansa, niin eipä tällöin muuta vaihtoehtoa jää kuin äänestää Haavistoa.

Mitenkä se voisi olla  sitä kun Niinistön ja Kataisen välit on huonot, Niinistö ei ole istunut päivääkään Kataisen kanssa samassa hallituksessa ja näin ollen missään vastuussa Kataisen politiikasta, eikä Katainen edes ollut Niinistön kampanjassa mukana vaan huiteli muualla, mutta näköjään otti taas kerran Niinistön voitosta ansaitsematonta kunniaa itselleen kuten on aina tehnyt! (eduskuntavaalit 2007). Kai Soinin nyt pitäisi Katainen ja Niinistö toisistaan erottaa.

Lasse

Quote from: Kristiina on 25.01.2012, 00:28:36
Kai Soinin nyt pitäisi Katainen ja Niinistö toisistaan erottaa.

Vaikka rautakangella.
NOVUS ORDO HOMMARUM

Kristiina

Quote from: jmm on 25.01.2012, 00:23:22

Eikös tämä kerro enemmän Illmanista ja Suomen oikeuslaitoksesta kuin Hirvisaaresta? Argumenttisi on samaa luokkaa kuin "sananvapaus ei oikeuta loukkaamaan ketään".

Minä olen sananvapauden puolestapuhuja ja minusta jokainen saa sanoa ihan mitä tahansa, eikä mitään oikeudenkäyntejä pitäisi käynnistää ketään vastaan tämän sanomisien vuoksi, mutta oli se silti tyhmästi ilmaistu ja tuollaista halventavaa ilmaisua on vaikea mennä puolustamaan, vaikka itse kirjoituksen sisällöstä olisi samaa mieltä. Mutta hienoa, että vihreille Hirvisaari kikkarapäineen ei ole mikään ongelma.

Olisiko peräti näin, että minussa asuu pieni vihreä, joka ei hyväksy halventavia ilmaisuja kenekään rodusta tai ihonväristä, kun taas vihreissä asuu nyt pieni rasisti, joka taas hyväksyy sellaiset jos niiden avulla on mahdollista saada Haavisto presidentiksi. 

Farrow

Quote from: Kristiina on 25.01.2012, 00:19:24

Tämä on kyllä totta; jonkinlaista asenneongelmaa on ollut joidenkin vihreiden suunnalta havaittavissa.

Asenneongelmaa?

Mistä ihmeestä tuokin oletus, että nimenomaan joku Vihreä olisi tuon blogin pitäjä? Esitä nyt ainakin pitävät todisteet väitteellesi.
"To be nobody but yourself in a world which is doing its best day and night to make you like everybody else means to fight the hardest battle which any human being can fight and never stop fighting." - e.e.cummings

Farrow

Quote from: Kristiina on 25.01.2012, 00:37:24
Quote from: jmm on 25.01.2012, 00:23:22

Minä olen sananvapauden puolestapuhuja ja minusta jokainen saa sanoa ihan mitä tahansa, eikä mitään oikeudenkäyntejä pitäisi käynnistää ketään vastaan tämän sanomisien vuoksi, mutta oli se silti tyhmästi ilmaistu ja tuollaista halventavaa ilmaisua on vaikea mennä puolustamaan, vaikka itse kirjoituksen sisällöstä olisi samaa mieltä. Mutta hienoa, että vihreille Hirvisaari kikkarapäineen ei ole mikään ongelma.

Mitä heidän (Vihreiden) sun mielestä pitäisi tehdä? Kertoa julkisesti että "emme halua että Hirvisaari tukee Haavistoa"? Vai mitä ihmettä?
Haavisto on mm. saanut aikaan sen, että (jotkut) Haaviston kannattajat ovat myöntäneet etteivät välttämättä ole pystyneet samanlaiseen sovittelevuuteen kuin ehdokkaansa. Ja Haavisto on saanut heidät ajattelemaan asioita toisin, ainaisen riidan ja vastakkainasettelun sijaan.

Olen tyytyväinen että Hirvisaaressa on tarpeeksi miestä kertomaan julkisesti ketä kannattaa - ja että hän saattaa äänestää Haavistoa. Se on osoitus siitä, että hän ei ainakaan mikään laumasielu ole, vaan tekee rohkeasti sen mitä itse haluaa, vaikka mitkä Kristiinat sun muut bashaisivat ja haukkuisivat minkä kerkeävät.

Arvostan.
"To be nobody but yourself in a world which is doing its best day and night to make you like everybody else means to fight the hardest battle which any human being can fight and never stop fighting." - e.e.cummings

Aapo

Kumma kyllä, Kristiina on esittänyt muutamia hyviä pointteja. Sitä vain tosin ihmettelen, miksi Kristiina esittää Hirvisaari-kritiikkiä vasta nyt, kun tämä on ilmoittanut äänestävänsä Haavistoa, eikä jo silloin, kun noita Hirvisaaren kirjoituksia käsiteltiin täällä Hommaforumilla.
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity."

- Robert J. Hanlon

nuiv-or

Quote from: Farrow on 25.01.2012, 00:45:25
Mitä heidän (Vihreiden) sun mielestä pitäisi tehdä? Kertoa julkisesti että "emme halua että Hirvisaari tukee Haavistoa"? Vai mitä ihmettä?
Haavisto on mm. saanut aikaan sen, että (jotkut) Haaviston kannattajat ovat myöntäneet etteivät välttämättä ole pystyneet samanlaiseen sovittelevuuteen kuin ehdokkaansa. Ja Haavisto on saanut heidät ajattelemaan asioita toisin, ainaisen riidan ja vastakkainasettelun sijaan.

Pitäisi tietenkin irtisanoutua suomensisulaisista.

Timo Soinia vaadittiin tilille siitä, miksei hän kunnolla irtisanoudu joidenkin perusuomalaisten kansanedustajien vihapuheista.

nuiv-or

Quote from: Aapo on 25.01.2012, 00:47:34
Kumma kyllä, Kristiina on esittänyt muutamia hyviä pointteja. Sitä vain tosin ihmettelen, miksi Kristiina esittää Hirvisaari-kritiikkiä vasta nyt, kun tämä on ilmoittanut äänestävänsä Haavistoa, eikä jo silloin, kun noita Hirvisaaren kirjoituksia käsiteltiin täällä Hommaforumilla.

Kritiikki ihan perseestä. Ei voi olla, että tulee 25 päiväsakkoa sotarikoksesta, kun kirjoittaa

Taannoin tapahtui Helsingissä rasistinen rikos. Uskoakseni se on ollut harvinainen yksittäistapaus. Tosin jos kaljupää antaa kikkarapäälle kuonoon, se ei ole välttämättä rasismia vaan kollien ikiaikaista umpiluukulttuuria. Ja jos kyseessä on jälleen ollut esimerkiksi tyypillinen naistenahdistelutapaus, ehkä kikkarapää sietikin saada läksytyksen?

Valitettavasti hillittömän muslimimaahanmuuton myötä Suomessakin tulee olemaan lisääntyvässä määrin myös ihka aitoa rasismia, joka kohdistuu varsinkin juutalaisiin mutta myös kantaväestöön ja muihin etnisiin ryhmiin. Ja kaupan päälle syrjintää, sietämätöntä ylimielisyyttä ja huonoa käytöstä, vihaa, naisten alistamista, lasten silpomista, seksuaalista häiriköintiä ja vähemmistöjen vainoa, mellakointia, lippujen polttelua, älämölöä, huumeita, ryöstelyä, raiskausrikoksia, pedofiliaa, polygamiaa, lapsiavioliittoja, häpeäväkivaltaa, rituaaliteurastuksia, ruoskimisrangaistuksia, kivityksiä ynnä muita läpeensä inhottavia ja umpikieroutuneita tapoja ja ilmiöitä. Lopulta jopa itsemurhapommituksia ja terrorismia. Siis jos emme tanssi tasan tarkkaan heidän pillinsä mukaan.

Väkivalta on kieli, jota ei sivistyneessä maailmassa hyväksytä. Sen sijaan islamissa vihan ja väkivallan kulttuuri on sisäänrakennettuna ja jatkuvasti voimassa pyhän sodan käsitteenä. Niiden yhteensovittaminen on mahdotonta, kokeilu loppukoon.

Kokoliha

Quote from: Kristiina on 25.01.2012, 00:28:36
Quote from: Kokoliha on 25.01.2012, 00:18:15

Mitenkä se voisi olla  sitä kun Niinistön ja Kataisen välit on huonot, Niinistö ei ole istunut päivääkään Kataisen kanssa samassa hallituksessa ja näin ollen missään vastuussa Kataisen politiikasta, eikä Katainen edes ollut Niinistön kampanjassa mukana vaan huiteli muualla, mutta näköjään otti taas kerran Niinistön voitosta ansaitsematonta kunniaa itselleen kuten on aina tehnyt! (eduskuntavaalit 2007). Kai Soinin nyt pitäisi Katainen ja Niinistö toisistaan erottaa.

Onhan tää jo p...le. Enhän minä moista väittänytkään. Totta helvetissä Soini Kataisen ja Niinistön erottaa, mutta Katainen itse nähtävästi ei osaa.

Nyt siis ratakiskoa:
Kataisen vaali-iltana antamaa lausuntoa nyt vaan ei saa enää takaisin. Se on jo annettu. Se pitää tavalla tai toisella yhtä julkisesti perua. Sen voi hoitaa joko Niinistö tai Katainen - aivan sama.

Vaikkapa näin
1) (Katainen): " Niin, nythän me valitsemme maalle presidenttiä, emmekä mittaa mitenkään hallitukseni tai sen ajaman EU- tai muunkaan politiikan kannatusta. Jotain toisensuuntaista saatoin vaali-illan jännityksessä harkitsemattomasti möläyttää, mutta onhan se minun tapauksessani ihan ymmärrettävää"

2) (Niinistö): " Niin, nythän me valitsemme maalle presidenttiä, emmekä mittaa Kansallisen Kokoomuksen, hallituksen tai sen ajaman politiikan kannatusta. On enemmän kuin mahdollista, että minulla on asioista myös omat mielipiteeni"

Tuon enempää asia ei nähdäkseni vaadi, ja mainostoimisto Bobille vinkkinä: saa lainata/hyödyntää ihan vapaasti.

Tämän selvemmin en osaa asiaa enää ilmaista.

jopelius

Jos on pikkaisenkin opiskellut ymmärtää helposti miksei Haavisto ole kelpoinen Tasavallan Presidentin virkaan. Sinällään surkeaa ettei hänellä liene kelpoisuutta mihinkään julkiseen virkaan. Vaikka miten olisi niin valtion päämieheltä tulee edellyttää jonkinlaista perustason tutkintoa. Pelkkä julkihomous ja ylioppilastutkinto ei todellakaan riitä valtakunnan tärkeimpään virkaan. 

Mutta tämä nyt lienee turhaa. Kansa tietää ja osaa taatusti suorittaa valintansa.   

Kristiina

Quote from: Aapo on 25.01.2012, 00:47:34

Olen muutenkin kirjoittanut niin vähän Hommalle parin viime vuoden ja juurihan sanoin, että ei tee mieli ryhtyä puolustamaan ketään, joka on omasta mielestäni käyttänyt tyhmää ilmaisua, vaan on sitten hipihiljaa. Ja tämä oli vain oma mielipiteeni, jonka nyt toin julki.

Mutta UPEAA, että Hirvisaari kelpaa vihreille, ehkä ne Kikkarapäätkin nyt saa painettua villaisella.

Oami

Quote from: Kristiina on 24.01.2012, 21:25:52
Tässä onkin se varsinainen ongelma. Se mitä täällä Suomessa, kiitos vuosikausia jatkuneen vihervasemmistolaisen propagandan, pidetään jonkinlaisena suvaitsevaisuutena tulkitaankin suuressa osassa maailmaa moraaliseksi rappioksi, mitä se tosiasiassa onkin.

Missä ihmeen tosiasiassa?

Ei tässä kysymyksessä ole mitään tosiasioita. On vain mielipiteitä, ja selkeästikin sinun mielipiteesi on eri kuin minun. Ei se tarkoita, että jompikumpi mielipide olisi mitenkään "totta".

Tässä ollaan tosiaan valitsemassa presidenttiä Suomelle, ei millekään "suurelle osalle maailmaa". Minä en halua, että täällä ruvetaan nöyristelemään ihmisoikeuskysymyksissä kellekään. Riittävän pitkään sellaista kestettiin Neuvostoliiton aikana.

Olen syvästi tietoinen siitä, että Niinistö vastustaa ns. sukupuolineutraalia avioliittolakia. Aion kuitenkin äänestää Niinistöä tästä huolimatta, sillä kyseessä on asia, jota presidentti ei päätä. Tässä ja muutamassa muussa ketjussa on esitetty ihan hyviä näkökohtia Niinistön puolesta. Millään niistä ei ole mitään tekemistä kenenkään seksuaalipreferenssien kanssa.

EDIT: liika lainaus pois
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Kristiina

Quote from: Farrow on 25.01.2012, 00:38:59
Quote from: Kristiina on 25.01.2012, 00:19:24

Asenneongelmaa?

Mistä ihmeestä tuokin oletus, että nimenomaan joku Vihreä olisi tuon blogin pitäjä? Esitä nyt ainakin pitävät todisteet väitteellesi.

No ainakin tämän Vihreään lankaan kirjoittanut toimittaja on hyvin tohkeissaan, koska kyseistä blogia ei pääse enää linkittämään Facebookiin koska Natsivahti-blogiin postatut kuvakaappaukset osoittavat, että hyvin monet perussuomalaisia lähellä olevat tahot kehottavat suoranaisiin rikoksiin.

http://jurinummelin.blogspot.com/2012/01/natsivahti-blogi.html

Sputnik

Quote from: jopelius on 25.01.2012, 00:53:28
Jos on pikkaisenkin opiskellut ymmärtää helposti miksei Haavisto ole kelpoinen Tasavallan Presidentin virkaan. Sinällään surkeaa ettei hänellä liene kelpoisuutta mihinkään julkiseen virkaan. Vaikka miten olisi niin valtion päämieheltä tulee edellyttää jonkinlaista perustason tutkintoa. Pelkkä julkihomous ja ylioppilastutkinto ei todellakaan riitä valtakunnan tärkeimpään virkaan. 

Mutta tämä nyt lienee turhaa. Kansa tietää ja osaa taatusti suorittaa valintansa.   

Tästä olen kyllä täysin eri mieltä. On aikamoista elitismiä väittää että ainoastaan korkeakoulututkinnon myötä voi olla kelvollinen palvelemaan kansaa poliittisena johtajana. Maailman historiasta löytyy riittämiin esimerkkejä johtajista jotka olivat alun perin maanviljelijöitä, duunareita jne. Poliittiseksi johtajaksi kasvetaan, ei kouluttauduta yliopistossa.

risto

Quote from: Sputnik on 25.01.2012, 01:19:28
Tästä olen kyllä täysin eri mieltä. On aikamoista elitismiä väittää että ainoastaan korkeakoulututkinnon myötä voi olla kelvollinen palvelemaan kansaa poliittisena johtajana. Maailman historiasta löytyy riittämiin esimerkkejä johtajista jotka olivat alun perin maanviljelijöitä, duunareita jne. Poliittiseksi johtajaksi kasvetaan, ei kouluttauduta yliopistossa.

Juuri näin. Eräskin tunnettu johtaja oli kanafarmari...

No joo, arvostan kyllä kohtalaisen paljon tohtorin tutkintoa, mikäli alana ei ole jokin naistutkimus tms. höttö. Tohtorit ovat keskimäärin erittäin älykästä väkeä. Vielä tätä enemmän arvostan toki siviilipuolella Ihan Oikeisssa Töissä saavutettua kokemusta, jota jonkin verran Kamreerilta löytyy.
"JH-a:n ei suurmoskeijalle oli niin pitkä ja perusteellinen, että tyhmimmät luulivat sen olevan kyllä." -Faidros.

Kristiina

Mutta kun se Haaviston koulutus vaan ei ole presidentille oikein häävi. Hän on saanut kokonaiset 28 opintoviikkoa yliopistossa kasaan vuosina 1976-2005 ja näistäkin on vain yksi ollut tentti, matriisilaskennan tentti, josta on saanut ykkösen. Moni Haaviston äänestäjä on paljon koulutetumpi kuin Haavisto itse.

Eva Biaudet joka valitiiin epäpätevänä vähemmistövaltuutetun virkaan ja jota nimitystä on täällä kovasti arvosteltu on koulutetumpi kuin Haavisto, häneltä sentään on kasassa 140 opintoviikkoa puuttuu enää vain gradu.

Niinistö on oikeustieteiden kandidaatti ja varatuomari.

Tuo, että ei minkäänlaista edes alkeellisinta tutkintoa ylioppilastutkinnon lisäksi saa aikaiseksi kertoo vain aika paljon.