News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Kirkon karkeimmat mokutukset

Started by tavallinen jantteri, 17.12.2011, 00:40:50

Previous topic - Next topic

Emo


Tunkki

Kannattaisi muistaa myös kirkon vaikutus viinan myyntiin muinoin, pappiloilla oli viinapoltto-oikeus. Ainetta myytiin sunnuntaisin kirkonmenojen jälkeen.
Se Lars Levi Lestadius muistaakseni herätteli ryhtiliikettä kirkossa viinalla rahastamista vastaan jos en ihan huteja muistele, ainakaan viinalla rahastavat tahot eivät miehestä pitäneet.

elukka

Vastaisku virhevasurirynnäkköön ja jytky kirkkoon!
Kulttuurimarxismi
http://rauta-aika.blogspot.fi/2012/04/frankfurtin-koulukunnan.html

Homoliittolain vaikutukset Massachusettsin osavaltiossa
https://www.youtube.com/watch?v=bSXFb6ULsCg

Emo


Emo

http://www.kotimaa24.fi/uutiset/kulttuuri/7742-teatteri-ja-seurakunta-yhdistavat-voimansa-seurusteluillassa

QuoteHämeenlinna-Vanajan seurakunta järjestää nuorille illan ihmissuhteista. Aiheena on seurustelu ja tykkääminen. Teemoihin virittäydytään improvisaatioteatterin keinoin.

Draamapläjäyksistä vastaavat teatterikorkeakoulussa opiskelevat Essi Hellén ja Joel Mäkinen.


Ja toinen uutinen.

http://www.kotimaa24.fi/uutiset/kotimaa/7741-kirkko-naisistuu

QuoteKotimaa-lehdessä esitellään Evijärven seurakunta, jonka kaikki työntekijät ja kirkkovaltuuston puheenjohtajakin ovat naisia.

Vaikka Evijärvellä ei miesteniltoja pidetä, miesten osuuden kerrotaan kasvaneen päiväpiireissä naisvallan aikana. Työt ja toiminta sujuvat pienessä seurakunnassa niin hyvin, ettei työntekijätiimi ole kuitenkaan juuri naiseuttaan pohdiskellut.

Miksei Evijärvellä miesteniltoja pidetä?  :o  Eivätkö naiset halua pitää niitä miesseurakuntalaisille?


Pistetääs vielä kolmas kun nyt ei ollut mitään edes keskijärisyttävää. Tämä ei sinällään liity mitenkään ev.lut.kirkkoon.

http://www.kotimaa24.fi/uutiset/kulttuuri/7736-tiukka-yhteiso-synnyttaa-vieraantumisen

QuoteMika Pekkolan romaani Aamun kirkastus (Like) kertoo nuoresta tytöstä ahtaassa uskonnollisessa yhteisöstä. Vaikka sitä ei kirjassa suoraan sanotakaan, sen taustalla on 1930-luvun äärioikeistolainen herännäisyys, johon Pekkola tutusti historian gradua tehdessään.

QuoteAamun kirkastus on vahva nuoren tytön ahdistuksen ja vieraantumisen kuvaus. Uskonnollinen yhteisö luo yksilön kokemuksille raamit, joiden sisällä käynnistyy ylivirittynyt,  jopa psykoottinen näkymaailma.

Mika Pekkola on kotoisin Haminasta ja koulutukseltaan filosofian tohtori. Hänellä ei ole omakohtaisia kokemuksia tiukoista uskonnollisista yhteisöistä, päinvastoin hän erosi kirkosta 18-vuotiaana.

– Olin korostuneen kirkonvastainen ja ateisti, mutta nyttemmin ajattelen, että yhteiskunnassa on paljon suurempia ongelmia kuin kristinusko.

Emo

http://www.kotimaa24.fi/uutiset/ulkomaat/7751-viininmaistelusta-laake-seurakunnasta-eroamisiin-ruotsissa

QuoteRuotsalainen Växjön hiippakuntaan kuuluva Öjabyn seurakunta houkuttelee kirkkoon jäseniä takaisin viininmaistajaisilla.

Seurakunta järjestää viinitilaisuuden 40 vuotta täyttäneille. Hiippakunta on menettänyt viimeisen viiden vuoden aikana 5000 jäsentä vuosittain, kertoo Ruotsin televisio SVT.

Öjabyn kirkkoherra perustelee tilaisuutta sillä, että sen avulla voidaan tavata henkilöitä, joita kirkko ei muuten tapaa ja ihmiset huomaavat, että kirkon väki on aivan samanlaista kuin muuallakin.

Suomessa asiasta uutisoi ensin STT.

Katso Öjabyn kirkkoherran Rickard Grügielin haastattelu SVT:ltä

http://svtplay.se/v/2743965/dalig_ide_med_vinpovning_i_kyrkan


Hyviä kommentteja keskusteluosiossa.

Emo

Vilkaistaan nyt sitten vähän Britteihinkin kun tuossa tyrkyllä on heiltäkin uutinen. Ihan sama meno näkyy olevan anglikaanikirkossa kuin Pohjoismaissakin, ovatkohan jo viini-illatkin kokeilleet?

http://www.kotimaa24.fi/uutiset/ulkomaat/7756-uutispommi-englannista-canterburyn-arkkipiispa-eroaa

QuoteEnglannin anglikaanisen kirkon johtaja, Canterburyn arkkipiispa Rowan Williams jättää tehtävänsä vuoden lopulla. Canterburyn arkkipiispan kanslia Lambeth Palace julkaisi tänään asiasta tiedotteen.

Williams viestitti, että hän siirtyy Canterburyssa toimivan Magdalene Collegen rehtoriksi vuoden 2013 alusta lukien. Tiedote kertoo Williamsin saattaneen eronsa myös kuningatar Elisabeth II:n tietoon.

Canterburyn arkkipiispa toimii paitsi Englannin kirkon päämiehenä, myös kaikkien anglikaanisten kirkkojen yhteisen neuvottelukunnan, Lambeth-konferenssin puheenjohtajana ja on koko anglikaanisen kirkkokunnan symbolinen päämies.

Tänä vuonna 62 vuotta täyttävä Williams ehti toimia arkkipiispan virassa vuodesta 2002. Hänen virkakautenaan anglikaaninen kirkko on ollut toistuvasti sisäisten ristiriitojen kourissa. Anglikaaninen kirkko on menettänyt jäseniä ja pappeja katoliseen kirkkoon. Kiistoja ovat aiheuttaneet myös kysymys naispiispuudesta sekä julkisesti homoseksuaalien toimiminen kirkon eri viroissa.

Vahvana ehdokkaana Willamsin seuraajaksi  pidetään kirkon kakkosmiestä, Yorkin arkkipiispaa John Sentamua.


Mahdollisesta uudesta arkkipiispasta tietää joku kommentoija kertoa seuraavaa:

QuoteJohn Sentamu on ugandalainen. Taitaa olla hieno uutinen, jos hänestä tulee arkkipiispa. Puhui muuten virkaanastujaispuheessaan radikaalisti Jeesuksesta. Vilkuilin joskus Yorkin hiipakunnan nettisivuja, eikä näyttäneet ihan hassummilta.

Puhuu radikaalisti Jeesuksesta? Mitä se nykyään tarkoittaa? Väittääkö Sentamu, että Jeesus olikin yh-äiti vai sanooko peräti, että Jeesus oli ja on Jumalan poika?  :o 
Jää varmaan nähtäväksi ja kuultavaksi, en lähde ainakaan nyt seikkailemaan John Sentamun hiippakunnan nettisivuille.

Phantasticum

Canterburyn arkkipiispa Rowan Williams kohahdutti muutama vuosi sitten myös puhumalla sharialain hyväksymisen puolesta. Linkkejä aiheesta löytynee useita, mutta viittaan tässä yhteydessä vain suomenkieliseen Wikiin.

kolki

Quote from: -gentilhommehki- on 15.03.2012, 09:22:29
http://sakasti.evl.fi/sakasti.nsf/0/B06C954A6CD032D1C22578C4003BF146/$FILE/2010-42.pdf
KIRKKOHALLITUKSEN YLEISKIRJE Nro 42/2010
16.12.2010
KERJÄÄVIEN EU-KANSALAISTEN KOHTAAMINEN SEURAKUNNAN
TYÖSSÄ
Quote
-Kerjäävät ihmiset kohtaavat Suomessa vihapuhetta ja rasismia. Ketään ei
saa arvioida hänen taustansa tai hänestä muodostuneen mielikuvan perusteella.
Seurakunnassa on hyvä pohtia, miten voidaan lieventää ennakkoluuloja.

-Kerjäävien ihmisten keskuudessa on yhteyksiä rikollisuuteen, mutta vain
harvan kohdalla. Akuutin avun antaminen ei edellytä avun saajan nuhteettomuuden
selvittämistä.

Tuohon otsikon jälkimmäiseen osaan... Yksittäinen sadepisara ei kastele, mutta sitten kastuu, kun yksittäisiä pisaroita tulee tarpeeksi.

Emo

#99
^ Tuohon kirkon kieroutuneeseen hyysäysmentaliteettiin senverran kommentoin, että brittiläinen raamatunopettaja David Pawson puhui viikonloppuna  ohjelmassaan siitä millainen on kristittyjen velvollisuus auttaa esim. taloudellisesti ja elättää muukalaisia tai esimerkiksi leskiä. Ja pääpiirteissään raamatunmukainen näkemys vieraiden elättämisestä menee siten, että kristityllä on velvollisuus elättää vierasta ihmistä vain siinä tapauksessa, että henkilöllä ei ole ketään verisukulaista tai muuta läheistä elossa, jolle tämä huolenpitovelvollisuus ensisijaisesti  kuuluisi. (Ja henkilö ei myöskään itse pysty itsestään huolehtimaan.)

Nykyäänhän KRISTITYN VASTUU ymmärretään siten, että kristityn pitää antaa kaikkensa mitä irti saadaan kenelle tahansa, joka sitä kaikkea ilkeää vaatia. Mutta näin ei siis Raamatun mukaan ole, mikä on loogistakin, sillä tuollainen toiminta ja asennehan tuhoaisi kristityn oman perheen hyvinvoinnin ja hänen omien perheenjäsentensä tulevaisuuden ja romahduttaisi yhteiskuntajärjestyksenkin siinä sivussa.

Eli aina katsotaan, onko tulijalla (esim. mamu) jossain joku, jolle elatusvelvollisuus kuuluu. Onko henkilö kykenevä itse elättämään itsensä, itse vastuussa siitä mitä päälleen pukee ja suuhunsa laittaa. Tai onko henkilöllä esimerkiksi lähtömaassaan perhe ja sukua, jolle tulijan elatus ensisijaisesti kuuluu. Leskien elatuskin kuuluu suvulle, jos sukua on elossa. Tai peräti leskelle itselleen nykyään kun työnteko länsimaissa on naisille yhtä mahdollista kuin miehille.

Pawson ei suoraan juuri näillä sanoilla sanonut, mutta selväksi tuli ettei vähäisimmässäkään määrin ole kristittyjen velvollisuus ruokkia elintasopakolaisia. Heilläkin, jotka lähtevät leveämmän elintason perään (kuten suomalaiset lähtiessään Ameriikkaan tai Ruotsiin) on velvollisuus itse se korkeampi elintasonsa hankkia.

Kenelläkään ei ole ainakaan raamatunmukaista velvollisuutta ruokkia laiskaa.

Huomioitava on, että mamuilla on isot perheet, isot suvut ja isot klaanit joihin he kuuluvat ja joiden velvollisuus on pitää jäsenistään huolta. Nykyajan evankelisluterilainen kirkko on siis jopa näiltäkin osin punavihermokuttanut totaalisesti Raamatun hengen ja sanoman. Eipä tainnut olla yllätys kenellekään.

Laittaisin linkin tuohon ohjelmaan, muttei löydy TV7 arkistosta ainoatakaan linkkiä Pawsonin ohjelmiin. Siispä joudutte tyytymään  Pawsonlinkkeihin:

http://fi.wikipedia.org/wiki/David_Pawson

http://en.wikipedia.org/wiki/David_Pawson



(edit: jälkikäteen sählätty tummennusten kanssa)


Emo

Ja noihin edellisiin kommentteihin sopii jatkoksi laittaa tämä seuraava linkki:

http://www.kotimaa24.fi/uutiset/kulttuuri/7860-liberaaliteologian-aika-on-ohitse

QuoteLiberaaliteologian aika alkaa olla ohi. Lähetyshenkisten evankelikaalien määrä sen sijaan kasvaa räjähdysmäisesti, väittää Suomessa parhaillaan vieraillut tunnettu lähetysjohtaja Patrick Johnstone.

QuoteHänen mielestään liberaaliteologia on paljolti syyllinen Euroopan kirkkojen tyhjenemiseen, mutta sen vaikutus alkaa jo hiipua. Sen tilalle palaa klassinen kristillisyys.

QuoteJohnstone on tutkinut uskontokuntien ja tunnustuskuntien muutostrendejä eri maanosissa kymmenien vuosien ajan. Meidän on täällä Suomessa pakko avartua näkemään nämä globaalit muutokset, eikä ohittaa niitä leimakirveitä käyttämällä, arvioi tilaisuutta isännöinyt kirkon lähetysteologi Timo Vasko.

Eri asia on sitten se, pitääkö muutosta myönteisenä vai kielteisenä.

Patrick Johnstonen mukaan evankelikaali on kristitty, joka pitää Raamattua Jumalan sanana, evankelioi ja edistää lähetystyötä. Hän voi kuulua johonkin perinteiseen tunnustuskuntaan tai niiden ulkopuoliseen seurakuntaan.

QuoteIslam kasvaa tällä hetkellä nopeammin kuin kristinusko, mutta lähinnä suuren syntyvyyden ansiosta. Uskonnottomien ja ateistien määrän laskua puolestaan selittää alhainen syntyvyys.

Uskonnosta toiseen siirtyminen tapahtuu enimmäkseen johonkin evankelikaaliin kristilliseen ryhmään.

Tosin Etelä-Amerikassa evankelikaalien määrä lisääntyy paljon myös katolisen kirkon kustannuksella. Kymmenen vuoden kuluttua arviolta puolet eteläamerikkalaisista on protestantteja.

Patrick Johnstonen mielestä tulevaisuuden lähetystyö on monikansallisten tiimien yhteistyötä, jossa tunnustuskuntien rajat ovat menettäneet merkityksensä. Lähetystyöntekijöitä lähettää nykyisin toisiksi eniten Brasilia ja kolmanneksi eniten Etelä-Korea.

Koko juttu linkistä.

Tuosta olen erimieltä, että liberaaliteologia alkaisi ainakaan Suomessa vielä hiipua, globaalista tilanteesta en mitään tiedä.
Mutta se on varmaa, että kirkosta eroamiset hyvin suurelta osin johtuvat liberaaliteologiasta jopa niidenkin eroajien kohdalla, joille kirkkoon kuuluminen on pelkkä perinne ja tapa. Kyllä tapakristittykin haistaa kirkon falskiuden siinä missä änkyräuskovainenkin.

Olen samaa mieltä tuostakin, että kirkkokuntien rajat menettävät tulevaisuudessa lisääntyvästi merkitystään ja yhdistäväksi tekijäksi nousee usko Jeesukseen ohi paavejen ja arkkipiispojen. Islam leviää runsaan syntyvyyden kautta, mutta kristilliset kirkkokunnat lisäävät kannattajiaan ihmisten henkilökohtaisten ratkaisujen kautta.

Yksi huomionarvoinen seikka jutussa on tuo, että Etelä-Korea lähettää kolmanneksi eniten lähetystyöntekijöitä!! Monikaan suomalainen ei ole tietoinen siitä valtavasta, suorastaan räjähdysmäisestä kristillisestä heräämisestä, mikä Etelä-Koreassa on tapahtunut 1970-luvulta alkaen. Etelä-Korean asukkaista noin 30% on kristittyjä.

Mutta sinänsä ketjun otsikkoon sopiva linkki. Hahmottelee hieman jo tulevaisuudennäkymiä mokukirkon romahduksen jälkeenkin.

AstaTTT

Quote from: Emo on 01.02.2012, 19:36:51
Quotevalma luukka

30.1.2012 16:40:44

Ei jooga voi olla koskaan kritillistä. Se on hindulaisuuden korkein uskonlahko. New-Age toi sen aikanaan Suomeen samoihin aikoihin kun Maharishi M. toi transkendenttisen mietiskelyn. Kristityt rukoilevat pelastusta Jumalalta eri tavalla. Sekauskonnot vievät meitä harhaan, poispäin Kristuksen sovitustyön merkityksestä. Suomalainen menee luontoon, istuu kannon päähän ja rukoilee. Myös kirkot ja seuratuvat ovat meidän uskontomme aivovoimistelua varten. Se on tervettä ja suositeltavaa

Että naispapeissakin on tälläisiä tolkun ihmisiä!!! Olen ihan puulla päähän kopautettu  :o

Jooga on mielen ja kehon harjoitusta, ja tietoisia hengitysharjoituksia kymmenen vuotta ja rapiat harjoitelleena minulle ei tuota mitään vaikeutta sanoa, että rajoittunuttapa on joidenkin ihmisten kristillinen kulttuuri, kun hengitysharjoituskin sidotaan "hindulaisuuden uskonlahkoon". Todettakoon vielä, että minulle selvisi vasta jälkeenpäin, että hengitysharjoitukseni tunnetaan myös nimellä hatha-jooga.

t. Kirkostaeronnut kristitty

Miniluv

Ei mennä joogaan tässä.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

IDA

Quote from: Miniluv on 28.03.2012, 19:41:09
Ei mennä joogaan tässä.

Toisaalta arkkipiispa Mäkinen lootusasennossa olisi kyllä pahaakin pahempi mokutus. Eli ehkä on parempi olla menemättä :)
qui non est mecum adversum me est

Ari-Lee

Paljonkos se kirkollisvero olikaan?
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Topi Junkkari

Quote from: Ari-Lee on 28.03.2012, 22:20:41
Paljonkos se kirkollisvero olikaan?

Yhden ja kahden prosentin välillä. Helsingissä se lienee edelleen tasan yksi prosentti. Erosin kirkosta vuonna 2006 paitsi puhtaan aatteellisista syistä, myös siksi, että tajusin maksavani aivan turhaan ja typerään kohteeseen yhden leppoisan ulkomaanmatkan verran vuodessa.

Laskuri: http://eroakirkosta.fi/kirkollisvero
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

Ari-Lee

^Mutta jos sinulla on yritys niin eikös yritys maksa kuitenkin kirkollisveroa ev.lut. kirkolle?
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Topi Junkkari

Quote from: Ari-Lee on 28.03.2012, 22:42:56
^Mutta jos sinulla on yritys niin eikös yritys maksa kuitenkin kirkollisveroa ev.lut. kirkolle?

Kyllä, kirkko saa "osan yhteisöveron tuotosta", tekosyynä se, että kirkko huolii hautausmailleen myös uskonnottomia.
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

Emo


http://www.kotimaa24.fi/uutiset/kotimaa/7893-qsuuressa-seurakunnassa-voidaan-pitaa-paremmin-jumalan-sanaa-esillaq

QuoteMikkelin seurakuntayhtymän kirkkovaltuusto puoltaa Mikkelin seurakuntien rakennemuutosesitystä, joka tarkoittaa seurakuntayhtymän sekä Anttolan, Haukivuoren, Mikkelin maaseurakunnan ja tuomiokirkkoseurakunnan lakkauttamista ja yhden seurakunnan perustamista niiden tilalle 1.1.2013 alkaen.

Uuden seurakunnan nimeksi tulisi Mikkelin tuomiokirkkoseurakunta ja sen alueena olisi Mikkelin kaupungin alue. Kirkkovaltuusto antoi hankkeesta yksimielisen lausunnon keskiviikon kokouksessaan. Asia etenee seuraavaksi Mikkelin hiippakunnan tuomiokapituliin ja siitä päättää lopullisesti kirkkohallitus.

- Suuressa seurakunnassa voidaan paremmin pitää esillä Jumalan sanaa, mikä on seurakunnan perustehtävä. Uutta rakennetta kuvaa hyvin sanonta: Ei patsasta ei napaa vaan vahva virta vapaa, toteaa Erkki Kaarniemi Toinen toistaan tarvitsee -valtuustoryhmästä Mikkelin yhtymän tiedotteessa.

Aha.

Maksava seurakuntalainen voisi tykätä enemmän pienemmistä ja ihmisläheisemmistä yksiköistä, mutta väliäkö sillä.


Emo


http://www.kotimaa24.fi/uutiset/kotimaa/7892-poikiiko-kemijarven-virkakarhama-oman-jumalanpalvelusyhteison

QuoteKemijärven seurakunnan kappalainen Aki Lautamo miettii parhaillaan, valittaako hän Oulun kapitulin päätöksestä, jonka mukaan hän ei ole kielteisen naispappeuskantansa vuoksi kelpoinen kirkkoherran virkaan.

Viranhaussa Lautamo kertoo vastanneensa kysyttäessä kapitulille, että tekee työtään Jumalan sanan ja luterilaisen tunnustuksen pohjalta, jonka mukaan pastorinvirka on miehen tehtävä.

- Mielipiteenhän saa pitää kirkossa, mutta jos toimii sen mukaisesti, ei enää tunnu kelpaavan.

Rauhan Tervehdys vihjailee varovasti pääkirjoituksessaan, että Kemijärvelle saattaisi syntyä jopa oma jumalanpalvelusyhteisö.

"Lapista kiirii huhuja, että siellä vanhan virkakäsityksen omaavat seurakuntalaiset ovat valmiita perustamaan omia jumalanpalvelusyhteisöjä, joissa heidän kokemuksensa mukaan julistus ja opetus pohjautuisi nykyistä selkeämmin Raamatun sanaan. Rauhan Tervehdyksen saamien tietojen mukaan tällainen pieni yhteisö on jo olemassa Sodankylässä", lehti kirjoittaa.

Lautamo kuitenkin kertoo Kotimaa24:lle, että jatkaa Kemijärven seurakunnan kappalaisen työssä, jos tilanne sen sallii. Kemijärvellä pappeina on vain miehiä. Jos ja kun kapituli laittaa Kemijärven kirkkoherran viran uudestaan auki ja jos paikalle valittaisiin nainen, Lautamo uskoisi joutuvansa kapitulin kurinpitotoimenpiteiden jälkeen naispapin kanssa alttariyhteistyöstä kieltäytyvänä lähtemään työstään.

Jos kirkkoherraksi tulisi nainen, Lautamo näkee, että Kemijärvelle voisi syntyä oma jumalanpalvelusyhteisönsä "alhaalta päin" eli seurakuntalaiset pyytäisivät tällaisen perustamaan. Lautamo sanoo, että pastorin tehtävä ei ole yhteisöä perustaa, vaan se syntyisi seurakuntalaisten toiveesta.

Aki Lautamo aloitti aikanaan pappina Sodankylässä. Siellä tehtiin työvuorojärjestelyjä niin, ettei hänen tarvinnut tehdä naispapin kanssa alttariyhteistyötä. Lautamon omin sanoin hän pystyi toimimaan "luterilaisen tunnustuksen mukaan". Hän katsoo, että kirkossa piispa Mikko Heikan johdolla vuonna 2006 laadittu paperi (Työn johtaminen, työyhteisön kehittäminen ja työturvallisuus) esti nämä virkajärjestelyt ja teki "rauhanomaisen rinnakkaiselon" mahdottomaksi.

Oulun tuomiokapituli hylkäsi viime viikolla Lautamon oikaisuvaatimuksen Kemijärven kirkkoherranviran haussa. Kapituli pysyy kannassaan, ettei Lautamo voi hakea virkaa, koska ei suostu alttariyhteistyöhön naispapin kanssa. Lautamo pitää epätodennäköisenä, että hän veisi asian Oulun hallinto-oikeuteen.

Kemijärven kirkkoherra Lasse Marjokorpi jää pian eläkkeelle. Lautamo hoitaa tällä hetkellä lomalla vs.:nä Marjokorven virkaa.

Lapin Kansan mukaan Kemijärven seurakuntaan ei ole todennäköisesti kutsuttu naispappeja edes vierailijoiksi. Lehden haastattelema kirkkovaltuuston puheenjohtaja Janne Kaisanlahti uskoo kuitenkin, että yleinen mielipide Kemijärvellä on naispappeuden puolesta.

Tästä alkaakin taas kerran mielenkiintoinen vääntö siitä, kenen tulkinta se nyt olikaan oikein ja kuka saa potkia kenet ulos kirkosta.

Emo

Uutta tietoa pappismies Pirin kamppailusta ihmisoikeuksien puolesta:

http://www.kotimaa24.fi/uutiset/kotimaa/7903-piri-keskusteli-rasasen-kanssa-kaannytetyn-tapauksesta

QuotePiri tapasi eilen sisäasiainministerin väkeä, muun muassa Päivi Räsäsen erityisavustajan Niklas Anderssonin.

- Siinä käytiin läpi vielä kerran nämä mahdolliset aukkokohdat ja epäselvyydet ja sovittiin, että puhumme tästä lähtien yhteistä kieltä ja alun alkaenkaan me emme ole olleet eri puolella, vaan olemme kaikki entistä tiivistetymmin pakolaisten asialla, Piri sanoo.

QuoteTapaamisessa kaavailtiin myös, että Pudasjärvelle järjestetään keskustelutilaisuus, jossa on maahanmuuttoviraston ja ministeriön edustajia. Tarkoituksena on, ettei vastaavanlaisia mielipahaa aiheuttavia tapauksia pääsisi enää syntymään.

QuoteTarkoitus on nyt auttaa Dalasta saamaan Angolassa passi ja viisumit kuntoon. Pirin mukaan hänellä on jo tiedossa Dalakselle vuodeksi työpaikka Suomesta.

- Minulla on eräästä yrityksestä suusanallinen lupaus.

QuoteEduskuntatalon vierailun jälkeen Piri soitti Dalakselle Angolaan.

- Hän on hätääntynyt ja peloissaan ja asuu nyt Angolan pääkaupungissa maksua vastaan hänelle tuntemattomassa perheessä. Rohkaisin ja kannustin häntä, että kyllä elämä voittaa.

Piri on ollut yhteydessä myös kirkkohallitukseen ja Suomen Lähetysseuraan ja saanut sieltä vinkkejä Dalaksen auttamiseksi.


Tämä Pirin taistelu Suomen lakia vastaan on aivan helmi kirkon mokutusten sarjassa!!

Ja kun henkilö hätääntyneenä asuu MAKSUA VASTAAN hänelle tuntemattomassa mörköperheessä, niin ei hätää: kyllä viimeistään jälkikäteen vuokrakulut hoidetaan Suomesta käsin jotta oikeus ja elämä pääsee voitolle.

Emo

http://www.kotimaa24.fi/uutiset/kotimaa/7910-ulkoministerio-tukee-raudaskylan-kehitysyhteistyohanketta

QuoteRaudaskylän kristillinen opisto on saanut ulkoministeriön rahoituksen kaksivuotiselle viestintä- ja kehityskasvatushankkeelle.

Opiston mukaan se on ainoa pohjoisen Suomen oppilaitoksista, joka on saanut tarkoitukseen rahoitusta. Raudaskylän hankkeen kokonaisbudjetti on 96 000 euroa, josta ulkoministeriön kehitysyhteistyörahoitusta on 80 000 euroa.

Kehitysverkko. Kehitysyhteistyö kuuluu kaikille! -hankkeella pyritään lisäämään kehitysyhteistyötietoutta Oulun eteläisen alueella ja tuomaan kestävän kehityksen teemoja nuorten ja erityisryhmien toimintaan.

Hankkeessa järjestetään koulutuksia ja työpajoja sekä kootaan verkko-oppimateriaalia koulujen ja päiväkotien käyttöön. Tavoitteena on, että äänensä saavat esille alueen nuoret, maahanmuuttajat ja erityisryhmät.

Kehityskasvatus on kasvatuksellinen lähestymistapa, jonka avulla tutkitaan muun muassa mahdollisuuksia globaalin epätasa-arvon poistamiseksi. Tavoitteena on lisätä ymmärrystä eri kehityskysymyksistä ja köyhyyden rakenteellisista syistä sekä seurauksista.

Kehitysverkko-hankkeessa Raudaskylän opiston yhteistyökumppaneina ovat ainakin Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu, Kirkon Ulkomaanapu, Maaseudun Sivistysliiton Pohjois-Suomen aluekeskus, Inter Sense -koulutuskeskus sekä alueen järjestöjä. Hanke on saanut tukea Ulkoministeriön kehitysyhteistyövaroista.

Pakko myöntää, etten oikein edes tiedä mitä kristilliset opistot ennen tekivät, mutta nykyään näköjään tekevät tätä samaa mitä kaikki muutkin.

Emo


http://www.kotimaa24.fi/uutiset/kulttuuri/7906-nojatuoliliturgia-osaksi-uudenlaista-tv-jumalanpalvelusta

QuoteKirkon tiedotuskeskus ja Yle nauhoittavat parhaillaan Vantaalla uudenlaisia tv-jumalanpalveluksia. Tarkoituksena on löytää kodikas ja keskusteleva ote, sanoo nojatuoliliturgina toimiva pastori Ville Talola.

Perinteisesti suomenkielinen tv-jumalanpalvelus on taltiointi jonkun seurakunnan sunnuntaisesta jumalanpalveluksesta. Kirkon tiedotuskeskus on kokeillut myös studiossa toteutettuja jumalanpalveluksia, Kolmen vartin kirkkoja.

Perjantaina ja lauantaina nauhoitettavissa neljässä alkukesän tv-jumalanpalveluksessa kokeillaan entistä modernimpaa lähestymistapaa. Alttarin edessä on puolikaaressa erialisia nojatuoleja, joilla liturgi, saarnaaja ja "seurakunta" istuu.

– Todellinen seurakunta istuu omissa nojatuoleissaan kotona television ääressä, sanoo kirkon tiedotuskeskuksen toimittaja Päivikki Koskinen.

Liturgina nojatuolissaan toimivan pastori-toimittaja Ville Talolan mukaan tavoitteena on tunnelmaltaan kodikas ja keskusteleva jumalanpalvelus, joka ei muistuta perinteistä tv-jumalanpalvelusta.

– Emme kuitenkaan tee mitään Voimalaa tai Inhimillistä tekijää, vaan jumalanpalvelusohjelmaa, jossa lähestyään uudenlaisin tavoin spritualiteettia. Tavoittelemme myös vuorovaikutteisuutta, Talola sanoo.

Musiikista vastaava Matti Laitinen kuvailee jumalanpalvelusten musiikin sovituksia sanoilla folk ja etno. Virsien lisäksi kuullaan ainakin Happoradiota ja Pave Maijasta.

Vantaalla idyllisessä puukirkossa, Seutulan kappelissa nauhoitetut tv-jumalanpalvelukset nähdään helatostaina, helluntaina, juhannuksena sekä heinäkuun viimeisenä sunnuntaina.

Oho!  :o  Ettäkö oikein  ETNO !?

Arvaanko oikein, ettei kuitenkaan suomalaisetno?

Emo

Tästä tämä näytelmä alkoi lähes päivälleen vuosi sitten. Tai alkoi se toki jo aiemmin, mutta aloitamme nyt tästä kohdasta...

http://www.kotimaa24.fi/uutiset/kotimaa/4764-sleyn-erillismessuja-espoossa-moniaanisyytta-vai-syrjintaa

Quote"Espoonlahden seurakunta on avannut Iivisniemen kappelin Suomen Luterilaisen Evankeliumiyhdistyksen (Sley) messuille, joita seurakunnan palstalla Essessä kutsutaan ´Sleyn messuiksi´. Sleyn käytännön mukaisesti vain miehet voivat toimia saarnaajina ja liturgeina noissa messuissa", kirjoittaa seurakuntalainen Markku Kilpiö Esse-lehdessä (7.4.,sivu 5) ja kysyy, miten tämä on mahdollista? Kilpiön mielestä messut eristävät seurakuntalaisia toisistaan.

Espoonlahden seurakunnan kirkkoherra Jouni Turtiainen selittää kuviota Kotimaa24:lle.

- Peräänkuulutan kirkon aitoa moniäänisyyttä, erilaisuuden sietokykyä ja rakkautta toisella tavalla ajattelevia kohtaan. Voisimmeko olla suvaitsevaisia muillekin vähemmistöille kuin niille, jotka ovat olleet viime aikoina otsikoissa - vaikka tämä ei hirveän mediaseksikästä olekaan, Turtiainen sanoo.

Huom: Iivisniemi! Soini asuu Iivisniemessä! Ei taida olla ihan tavallinen niemi tuo Iivisniemi!?  :o

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ja niinhän siinä sitten kävi, että luterilainen moniäänisyys oli piispa Mikko Heikalle liian meluisaa, ja Sleyn messut lopetettiin.

http://www.kotimaa24.fi/uutiset/kotimaa/4801-piispa-heikka-ei-salli-espoon-naispapittomia-messuja

Muistutan kuitenkin, että piispatasolla ei nähdä mitään ongelmaa ev.lut.kirkon tilojen antamisessa muslimien käyttöön!
Piispa Heikka itsekin kirjoittaa seuraavaa, koko juttu linkistä:

http://suomenkuvalehti.fi/blogit/eri-mielta/islam-muuttuu-demokratian-ystavaksi

QuoteNuori opettaja Hasan al-Banna perusti vuonna 1928 Egyptissä järjestön, jolle annettiin nimi Muslimiveljeskunta. Perustajan keskeinen oivallus oli, ettei islam ole oppikokonaisuus, vaan kokonaisvaltainen elämäntapa.

Pienestä alusta kasvoi mahtava järjestö, jolla on suuri poliittinen voima useimmissa arabimaissa. Liike pyrkii rakentamaan yhteiskuntaa, jossa vallitsevat tasa-arvo ja oikeudenmukaisuus. Tästä kertoo Egyptin Muslimiveljeskunnan julistus vuodelta 2006. Sen mukaan liikkeen tavoitteena on demokraattinen valtio, ei islamilainen teokratia.

Harvardin yliopiston professori Harvey Cox on tutkinut teoksessaan The Future of Faith (New York 2009) islamin viimeaikaista kehitystä. Hän on havainnut, ettei Muslimiveljeskunnan muutos demokratian takuumieheksi ole irrallinen ilmiö. Se heijastelee laajasti muslimien arvomaailman muutosta.

Quote... yhteiskunnallinen oikeudenmukaisuus on tullut osaksi muslimien uskoa. Voidaankin sanoa, että islam on ottanut ratkaisevan askeleen kohti kristillistä sosiaalietiikkaa.

Tämä painopisteen muutos ja uudenlainen yhteiskuntavastuun korostaminen ovat myös Muslimiveljeskunnan uuden sosiaalieettisen profiilin taustalla. Muutos poistaa lännen johtajien pelkoja. Arabimaiden islam on muuttumassa demokratian ystäväksi.

Ja piispa Mikko Heikka jatkaa toisaalla (tästä linkistä myös presidentti Tarja Halosen näkemyksiä samasta aiheesta):

http://www.kulttuurifoorumi.fi/fin/kulttuurifoorumi/fin/etusivu/tiedotteita_medialle/kulttuurifoorumissa_kuultua/?id=70

QuoteMikko Heikka:
Rakenteiden tulee tukea uskontojen vuoropuhelua


Espoon hiippakunnan piispa Mikko Heikka totesi, että kansainvälistyvässä ja monikulttuuristuvassa Suomessa tarvitsemme rakenteita ja järjestelmiä, jotka kannattelevat uskontojen ja kulttuurien välistä vuoropuhelua. Juuri perustettu Suomen Islamilainen Neuvosto on Heikan mukaan myönteinen askel tähän suuntaan.

Kristillisen Kulttuuriliiton alulle panema foorumin aihe, islamin ja kristinuskon välinen dialogi, on osoittautunut paljon ajankohtaisemmaksi kuin mitä järjestäjät uskoivatkaan. Samaan aikaan islamin ja kristinuskon kohdatessa Kulttuurifoorumissa, paavi peräänkuulutti Turkissa autenttista islamin ja kristinuskon dialogia.

Piispa Mikko Heikan omassa hiippakunnassa monikulttuurisuus on arkea. Kiinaa puhuvia asuu Espoon kaupungissa pienen seurakunnan verran, noin tuhat ihmistä. Maahanmuuttajia on 15000 eli hiippakunnan keskisuuren seurakunnan jäsenmäärän verran. Piispan mukaan yhteistyösuhteet on luotava "myötätuulen ja suojasään aikana", ei vain konfliktitilanteiden tai pakon ajamana.

- Kansalaisten käsissä on asenneilmaston luominen, piispa painottaa.

Erilaisten ihmisten tulee voida elää ja oppia yhdessä ja käyttää osaamistaan yhteiseksi hyväksi. Arkielämän helpottuminen ja pelkojen vähentäminen eivät poistu vain lakeja muuttamalla vaan siihen tarvitaan myös mielen muutosta. Piispa Heikka totesi, että tässä muutostyössä meillä suomalaisilla kristityillä on parannuksen paikka.

- Tarvitsemme välittämisen kulttuuria ja tilan luomista. Viholliskuvien rakentaminen ja pelon lietsominen on synti, tapahtuupa se sitten uskonnon nimissä tai kaupallisen voiton tavoittelemiseksi.

- Muut uskonnot eivät ole espoolaisille kristityille uhka. Yhteinen uhka meille kaikille on sellainen arvomaailma, jossa yksilökeskeisyys, materialismi ja kapea oman edun tavoittelu hämärtävät meiltä sosiaalisen vastuun, oikeudenmukaisuuden ja heikommassa asemassa olevan puolustamisen. Näiden arvojen vahvistamiseksi me kaikki tarvitsemme toisiamme, totesi piispa Heikka.


Omat pikemminkin ovat piispa Mikko Heikalle uhka, eivät muut uskonnot.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nyt Oulussa ollaan virittelemässä vastaavia moniäänisyyden karsintakuvioita? Tosin Oulun piispa Samuel Salmi ei ole ainakaan aiemmin ollut Heikan linjoilla. Juttu aukeaa ihan uunituoreesta linkistä:

http://www.kotimaa24.fi/uutiset/kotimaa/7991-oulun-seurakunnissa-laajasti-vanhan-virkakannan-messuja

Aiemmin Oulun tuomiorovasti Matti Pikkarainen on ihmetellyt piispa Heikan "inkvisitiolinjaa".

http://www.kotimaa24.fi/uutiset/kotimaa/4887-oulun-tuomiorovasti-hammastelee-heikan-inkvisitio-linjaa

Quote- Minä pelkään, että kirkkoon tulee inkvisitio-linja tässä asiassa. Sen jälkeen moniäänisyys ei ole mitään muuta kuin sitä, että vain ne äänet, jotka tämän ajan julkisuus hyväksyy, ovat sallittuja, eivätkä kirkon traditioon kuuluvat äänet. Se ei ole enää moniäänisyyttä, se on lähellä sellaisia maailmankatsomuksia, joita minä en pidä kauhean hyvänä, Pikkarainen sanoo.

Kyllähän se näin kirkon (vielä toistaiseksi) rivijäsentä hieman hämmentää, kun toisaalta meitä naisia ja meidän "ihmisoikeuksiamme" näennäisesti puolustaen lyödään vanhakantaisen virkakäsityksen omaavia luterilaisia piispojen taholta kuin vierasta sikaa, mutta samalla suulla sitten ylistetään islamia ja ollaan valmiit toivottamaan muslimit peremmälle seurakunnan tiloihin ja rientoihin. Mitenkäs ne naisten oikeudet islamissa? 


Emo

Heikan vanhoista mokutuksista osui silmään vielä tämä artikkeli (koko juttu linkin takaa): http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Espoon+piispa+haluaa+maahanmuuttajista+p%C3%A4%C3%A4tt%C3%A4ji%C3%A4/1135243774509

QuotePiispa näkee Suomessa myös rakenteellista rasismia. Päätöksentekijät kuuluvat yleensä kantaväestöön, ja lainsäätäjinä ja virkamiehinä on hyvin vähän etnisten ryhmien edustajia.

"Rakenteissa ilmenevä rasismi on Suomessa usein tahatonta. Ei vain tullut mieleen on usein kuultu lause, kun virkamieheltä kysytään, miksi hän ei ole ottanut huomioon maahanmuuttajan näkökulmaa."

Kulttuurisesti ja sosiaalisesti suvaitsevan Suomen rakentamisessa tarvitaan Heikan mukaan "uussuomalaisten" tietotaitoa.

"Olisi välttämätöntä saada maahanmuuttajia poliittiseen päätöksentekoon. Tämä periaate koskee myös kirkon omaa lainsäädäntöä ja päätöksentekoa."

Kirkon tämän vuoden Yhteisvastuukeräys sytytti netissä rasistista keskustelua, koska keräyksen yksi tavoite on työllistää maahanmuuttajia. Piispaa runsas palaute ei yllättänyt.

"Yhteiskuntamme on muuttumassa monikulttuuriseksi, ja suuret muutokset herättävät aina suuria tunteita. Palaute osoittaa, että on tärkeätä käydä keskustelua ja antaa eri näkemyksille mahdollisuus kohdata toisiaan."

Heikka muistuttaa, että keräyksen sivuille tulleista 2 300 palautteesta valtaosa kannattaa maahanmuuttajien työllistämistä. Kymmen prosenttia palautteesta on ollut rasistista.


"Rasismi nousee erilaisuuden pelosta. Se ei poistu käskemällä. Ketään ei voi määrätä suvaitsevaksi. Ihmisen pelkoa on aina kunnioitettava, sillä siihen on aina jokin syy. Pelolle naureskelu vain vahvistaa kielteisiä asenteita."

"Myönteistä muutosta vie eteenpäin se, että emme romantisoi monikulttuurisuutta. Se on haasteellinen ja vaikea ilmiö, johon kuitenkin sisältyy myös suuria mahdollisuuksia. Monikulttuurisuus on tie sivistyksen, inhimillisyyden ja yhteiskuntarauhan takaamiseen."

Ja tästä on näköjään ollut Hommalla ketjukin reilu kolme vuotta sitten, johon linkki:

http://hommaforum.org/index.php/topic,2554.0.html

Emo

http://www.kotimaa24.fi/uutiset/kotimaa/8008-arkkipiispaq-suomalaisella-menestyskertomuksella-varjonsaq

QuoteArkkipiispa Kari Mäkinen jäsentää yhteiskunnan tämänhetkistä arvomaailmaa kolmella kertomuksella. Näitä ovat selviytymiskertomukset, yhteiset kertomukset sekä hiljaiset kertomukset. Arkkipiispa korostaa, että ihmisen arvo löytyy kertomusten kautta, ja olennaisinta on, että kenenkään kertomukset eivät jää kuulematta

- Yksinäisyyden, ulkopuolisuuden ja irrallisuuden kokemus kulkee varjona suomalaisessa menestyskertomuksessa. Epäonnistumisen pelko ja sivuun joutumisen häpeä sävyttävät yhteistä henkistä maisemaa. Näiden asioiden kanssa lähestytään tänä päivänä myös kirkkoa ja kristillistä uskoa.

Arkkipiispa vertaa selviytyjää kirjallisuuden Robinson Crusoeen, joka pelastumisensa jälkeen vaurastuu taloudellisesti ja osoittaa moraalisen luonteensa harjoittamalla hyväntekeväisyyttä.

- Robinson Crusoe on kertomus vahvasta yksilöstä, joka kykenee osoittamaan, että elämä on mahdollista ilman toisia ihmisiä ja yhteiskuntaa. Kulutuskulttuurin näkökulma, jossa uskonnolliset yhteisöt tuottavat palveluita ja uskontotuotteita, joista yksilö rakentaa uskontonsa, on tässä idullaan.

Toinen kertomus on Mäkisen mukaan keskinäisestä riippuvuudesta, huolenpidosta ja suorituksiin perustumattomasta ihmisen arvosta. Sitä kerrotaan hyvinvointiyhteiskunnan kertomuksena, jossa kokonaisuutta arvioidaan heikoimman näkökulmasta. Tätä kertomusta arkkipiispa vertasi Robinson Crusoen vastakertomuksena, Kiven Seitsemään veljekseen.

Kolmantena kertomuksena arkkipiispa rinnasti suomalaista yhteiskuntaa myös kerrostaloon, jonka jokaisen ikkunan takana on oma tarinansa. Hän korosti puheessaan, että erityisesti sosiaali-, diakonia- tai terapiatyötä tekevät näkevät työssään kertomusten todellisuuden.

- Missä ovat tämän yhteiskunnan pimeät, hiljaiset ja vaietut kertomukset? Ihmisen arvo ja arvokkuus löytyvät juuri näiden kertomusten kautta. Ne on kuultava ja ennen kaikkea, niille on löydettävä ääni, arkkipiispa Mäkinen totesi.

Arkkipiispa puhui torstaina Ihmisen arvo ja vastuullinen yhteiskunta -seminaarissa Helsingissä.

Ensinnäkin, tämä mies on arkkipiispa. Miksei hän puhu kuten arkkipiispa? Miksi hän puhuu kuin humanisti-sosiaalitantta?

Toiseksi, arkkipiispa puhuu silkkaa roskaa. Minä ainakaan en saa tolkkua tuosta sievistelevästä ja maailmoja syleilevästä hyminästä. Mokutusta siis parhaimmillaan. Ei ihme, että näin käy: http://www.kotimaa24.fi/uutiset/kotimaa/7961-qkirkon-pappeja-pyrkii-vaisasen-kaitsentaanq

Teaparty

QuoteArkkipiispa Kari Mäkinen jäsentää yhteiskunnan tämänhetkistä arvomaailmaa kolmella kertomuksella. Näitä ovat selviytymiskertomukset, yhteiset kertomukset sekä hiljaiset kertomukset. Arkkipiispa korostaa, että ihmisen arvo löytyy kertomusten kautta, ja olennaisinta on, että kenenkään kertomukset eivät jää kuulematta

- Yksinäisyyden, ulkopuolisuuden ja irrallisuuden kokemus kulkee varjona suomalaisessa menestyskertomuksessa. Epäonnistumisen pelko ja sivuun joutumisen häpeä sävyttävät yhteistä henkistä maisemaa. Näiden asioiden kanssa lähestytään tänä päivänä myös kirkkoa ja kristillistä uskoa.
...
Kulutuskulttuurin näkökulma
...
Robinson Crusoe
...
rinnasti suomalaista yhteiskuntaa myös kerrostaloon
...

o.O
Mitä helvettiä tämä mies oikein selittää? Ihme ja kumma kun ei tämä nahjusten seurakunta kiinnosta enää edes uskovia.

Emo


http://www.hs.fi/kotimaa/Duudsonit+ryhtyv%C3%A4t+Kirkon+ulkomaanavun+mannekiineiksi/a1305560181560

QuoteKivuliaista tempuistaan tunnetuiksi tulleet Duudsonit osallistuvat Kirkon ulkomaanavun Avain ammattiin -kampanjaan, joka tähtää erityisesti kehitysmaiden nuorten koulutuksen parantamiseen. Duudsoneita pyydettiin antamaan kampanjalle kasvot, ja he osallistuvat siihen ilman korvausta. Kirkon ulkomaanavussa Duudsoneita pidetään nuorten idoleina, joihin nuoret osaavat samaistua.

QuoteTemppuilijoiden tuella kampanja patistaa suomalaisia allekirjoittamaan vetoomuksen presidentti Sauli Niinistölle, jotta Suomi alkaisi kansainvälisesti vaatia tekoja kaikkein heikoimmassa asemassa olevien nuorten auttamiseksi. Vetoomus löytyy ulkomaanavun verkkosivuilta.


Koko juttu linkin takaa.

Nuoriltakohan ne rahat tuohonkin keräykseen saadaan? Tuskin, saattaisi olla rahakkaampaa vedota mummoihin.

Vaikka Duudsoneille olen itsekin nauraa hörissyt, niin kyllä tämä on taas yksi kiistaton esimerkki kirkon nuorekkaasta mielenlaadusta ja suvaitsevaisuudesta  :)

Emo

Tässä vielä toinen linkki samaan aiheeseen:

http://www.kotimaa24.fi/uutiset/kotimaa/8064-duudson-hyvantekevaisyydella-myos-itsekas-motiivi-hyva-olo

QuoteMaailman 1,2 miljardista 15–24-vuotiaasta nuoresta lähes 90 prosenttia asuu kehitysmaissa, joissa he kasvavat sodan ja muiden kriisien varjossa. Mahdollisuuksia koulutukseen ei varsinkaan konfliktivaltioissa ole, ja työttömyysluvut ovat hurjia.

Kirkon Ulkomaanavun Tekoja -kampanja parantaa kehitysmaiden nuorten asemaa ja antaa heille mahdollisuuden koulutukseen ja ammattiin. Seurakuntatyötä silmällä pitäen kampanjaan liittyy myös ideapaketti, joka sisältää muun muassa hartausaineiston, oppituntimateriaalin ja valokuvanäyttelyn.

Roope

Piti oikein käydä Kirkon ulkomaanavun sivuilla katsomassa, mistä on kyse.

Älyvapaasta kohelluksestaan tunnetut Duudsonit vetoavat Kirkon ulkomaanavun kampanjassa suomalaisiin, jotta nämä vetoaisivat presidentti Sauli Niinistöön, jotta tämä vetoaisi erimerkiksi Euroopan Unioniin ja YK:hon, että nämä "vaikuttaisivat nuorten osallisuuden ja toimeentulon parantamiseen hauraissa valtioissa". Aika monimutkaista.

Eikö Kua:n olisi rehellisempää ja selkeämpää vaatia suoraan, että suomalaisten pitäisi antaa nykyistä enemmän kehitysapua, sillä ei kai tässä oikeasti vaadita Niinistöä vaatimaan jotain Kongolta ja Hondurasilta? Mutta tokihan Kua:n on helpompi saada kampanjallaan nuoret allekirjoittamaan (josta saa palkinnoksi kivan siirtotatskan) Duudsonien avulla Niinistölle menevä vetoomus, ja sitten sanoa, että näin moni vaatii nuorten aseman parantamista, btw antakaas meille lisää rahaa.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset