News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2011-10-11 Poliisi rikkoi tabun raiskauksista: ”Tästä pitää puhua”

Started by Blanc73, 11.10.2011, 13:16:55

Previous topic - Next topic

Blanc73

Väkivaltaan yllyttäminen on ilmeisesti äärivasemmistolle ominainen erityspiirre?
"Somaleissa on korkeasti koulutettuja runsaasti mm. koneinsinöörejä, Soile Syrjäläinen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa."

Erikoislääkäri ja terapeutti Pirkko Brusila: "Muslimeilla seksuaalisuuden käsite on kantasuomalaisia laajempi."

MoonShine

Quote from: Blanc73 on 12.10.2011, 11:20:21
Väkivaltaan yllyttäminen on ilmeisesti äärivasemmistolle ominainen erityspiirre?

Sellaisiakin ajatuksia on tullut mieleen.

Punakapina

Nimi yhdistää aatteen värin punaisen ja kapinan. Kun kapina onnistuu, siitä tulee vallankumous, mutta jos vallankumous kukistetaan, se jää vain kapinaksi
Onko oikein, että minulla verotuksen kautta on elatusvelvollisuus aikuiseen ihmiseen, joka ei ole minulle edes sukua ja lähtöisin jostain Afrikasta?

Miksi vihapuhe Jussi Halla-ahosta on vitsi, mutta vitsi Jani Toivolasta on vihapuhetta?

Forumin yksityisviestit ovat edelleen moderoimattomia.

Stacy

Quote from: Siili on 12.10.2011, 11:14:12
Rajasaaren seksuaalista moninaisuutta:

http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/viitta_miesta_epaillaan_alaikaisen_seksuaalisesta/

Itse Preka-Eetu oli tuolloin pettynyt, että poliisi oli suvainnut paikan "seksuaalista moninaisuutta":

http://suomaliansanomat.blogspot.com/2008/08/preka-eetu-vaatii-kytti-jahtaamaan.html

On tuo Stacy söötti yksisilmäisyydessään.

Onneksi romanimuusikot eivät olleet lainkaan maahanmuuttajia vaan turisteja, vai ovatko ne rikoksia tehdessä maahanmuuttajia ja kerjäläisinä turisteja, voisitteko päättää?

On valitettavaa, että Rajasaaressa oli päätetty luottaa kyttiin. Sellaista erehdystä ei päässyt Satamassa tapahtumaan. Loppupeleissä se on kiinni siitä, miten raiskauksen uhri haluaa omaa asiaansa eteenpäin vietävän. Rajasaareen, Satamaan tai minne tahansa sosiaalikeskukseen on tervetullut sellainenkin ihminen, joka vielä luottaa väkivaltioon. Tuo raiskauksen uhri, jota en kyllä henkilökohtaisesti tunne, ei varmaan enää luota.

Stacy

Quote from: MoonShine on 12.10.2011, 11:19:01
Nyt tämä ketju lähtee lentoon ja näenkin sieluni silmillä Poliisihallituksen virkamiesten tuijottavan HommaForumia kylmän hien valuessa pitkin selkäpiitä.
Pian on puolen valitsemisen paikka jokaisella, Taaperosta eteisvahtimestariin.

En olisi uskonut, että olen joskus samaa mieltä jonkun hommailijan kanssa, mutta kyllä nyt on sellainen hetki.

Quote from: Topi Junkkari on 12.10.2011, 11:18:22
Eihän asiasta ole mitään epäselvyyttä. Stacy on vuosien ajan tehnyt julkisuudessa selväksi, että hänen sairautensa ICD-10-koodi on F64.0. En juurikaan yllättyisi, vaikka muitakin F-alkuisia koodeja Stacyn papereissa olisi.

Yleensä niitä koodeja saa niihin papereihin siksi, että asettuu vastahankaan valtavirran kanssa. Nyt kun valtavirta näyttää kääntyvän taas äärioikeistolaisuuteen, uskonpa niitä F-merkintöjä ropisevan papereihin melko tavalla. Minulla ei ole sairautta, jonka koodi on F64.0.

MoonShine

Quote from: Stacy on 12.10.2011, 11:24:14
Onneksi romanimuusikot eivät olleet lainkaan maahanmuuttajia vaan turisteja, vai ovatko ne rikoksia tehdessä maahanmuuttajia ja kerjäläisinä turisteja, voisitteko päättää?

Mitä välii!
Lopeta se kikkailu ja knoppailu termeillä. Sosiaalimamut ja kerjäläisturistit voi huoletta niputtaa yhteen ja rikollisiksi ryhtyessään heivata maasta, jos poliittista tahtoa alkaa löytymään.
Ja pian alkaa.
Onko oikein, että minulla verotuksen kautta on elatusvelvollisuus aikuiseen ihmiseen, joka ei ole minulle edes sukua ja lähtöisin jostain Afrikasta?

Miksi vihapuhe Jussi Halla-ahosta on vitsi, mutta vitsi Jani Toivolasta on vihapuhetta?

JR

Quotesosiaalikeskukseen on tervetullut sellainenkin ihminen, joka vielä luottaa väkivaltioon. Tuo raiskauksen uhri, jota en kyllä henkilökohtaisesti tunne, ei varmaan enää luota.
Juu, varmaan hakee jatkossakin turvaa sosiaalikeskuksesta.

weekendsoldier

Quote from: Lehmä on 12.10.2011, 10:33:24
Uskonnon tai kulttuurin lisäksi voisin kuvitella että myös henkilöhistorialla (esim. entinen lapsisotilas vs. floristi) tai perhesuhteilla ( naimaton nuori mies vs. ukkomies jolla tyttölapsia) on myös vaikutusta raiskaus tai väkivaltaisuusalttiuteen.

Onkos mamuissa paljonkin noita floristeja? ;D

Vakavasti puhuen, kysymyshän on juuri siitä, että tulijoita pitäisi arvioida ja sen arvioinnin pohjalta päättää, myönnetäänkö oleskelulupa. Nythan lähes kaikki saavat sen.

MoonShine

Quote from: Stacy on 12.10.2011, 11:26:38
Quote from: MoonShine on 12.10.2011, 11:19:01
Nyt tämä ketju lähtee lentoon ja näenkin sieluni silmillä Poliisihallituksen virkamiesten tuijottavan HommaForumia kylmän hien valuessa pitkin selkäpiitä.
Pian on puolen valitsemisen paikka jokaisella, Taaperosta eteisvahtimestariin.

En olisi uskonut, että olen joskus samaa mieltä jonkun hommailijan kanssa, mutta kyllä nyt on sellainen hetki.

Hyvä kun konsensus alkaa löytymään.
Poliisiviranomaiset ovat nimittäin ihan erityinen ammattikunta ja sen jäsenten puolenvalinta kenttätotuuden vs. 'virallisen totuuden' kannattajiin tuleekin olemaan varsin haasteellista.
Eduskunnassakin on viitisen poliisimiestä nappia painamassa ja ottamassa tähän kaustiin kantaa.

Topi Junkkari

On muuten surkuhupaisaa, että yli nelikymppinen ja ilmeisen vakavissaan politiikkaan pyrkinyt ihminen käyttää sanaa "kyttä". En itse muista käyttäneeni sitä vuosiin, vaikka välillä on ollut Suomen poliisista negatiivistakin sanottavaa. Korkeintaan muodossa "kyttis" eli poliisiasema.
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

Stacy

Quote from: Topi Junkkari on 12.10.2011, 11:33:20
On muuten surkuhupaisaa, että yli nelikymppinen ja ilmeisen vakavissaan politiikkaan pyrkinyt ihminen käyttää sanaa "kyttä". En itse muista käyttäneeni sitä vuosiin, vaikka välillä on ollut Suomen poliisista negatiivistakin sanottavaa. Korkeintaan muodossa "kyttis" eli poliisiasema.

Olen käyttänyt myös nimitystä "paskalakki", mutta se on tuntematon nuorelle sukupolvelle ja vähän vanhemmallekin. Nimitys tuli siitä, että joskus palttiarallaa sotien jälkeen kytät kuljeksivat ruskea lakki päässä. Minä en siihen aikaan elänyt, joten se, että minä käytän vanhahtavaa ilmausta on vähän anakronistista.
Mitään surkuhupaisaa en näe kummankaan sanan käytössä.

Leijona78

Quote from: Lehmä on 12.10.2011, 11:19:40
Quote from: wekkuli on 12.10.2011, 11:03:07
Pitäisi löytää ne tekijät jotka saavat ihmisen hyväksymään raiskauksen tai jopa itse raiskaamaan. ns. riskiryhmien edustajien suhteen voisi tehdä huomioita asiasta vaikka turvapaikanhakuprosessin tms aikana siitä miten kohtelee naisia, kunnioittaako heitä, hyväksyykö väkivallan yleensä, ahdisteleeko, tekee asiattomia seksuaalisia huomautuksia jne ja nämä tekijät voisivat vaikuttaa oleskelulupaan.

Abdillahi Farah Muhamed:
Quote"Suurin ongelma Suomessa on, että somalialaiset naiset ajattelevat olevansa vapaita ja voivansa tehdä mitä haluavat. He ovat vieneet mieheltä kunnian olla vastuussa kaikesta siitä, mitä nainen syö, mihin hän pukeutuu tai mitä lapsille opetetaan."

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Radikalisoituneet+toisen+polven+muslimit+huolestuttavat+Suomessakin/1135256012710

No nih, hyvä että edes joku tajusi. Tuollaiset kommentit olisivat juuri esimerkkejä siitä millaista asennetta ei kaivata keneltäkään. Tämänkin sanoja on varmaan jollain tavalla ongelmissa itsetuntonsa kanssa ja aivan varmasti naimaton.

En usko että on ongelmissa itsetuntonsa kanssa; noin vain ajatellaan siinä kulttuurissa josta hän tulee ja näin tullaan ajattelemaan tulevaisuudessakin. Näin ajatellaan edelleenkin niissä ihmisryhmissä joilla sama kulttuuri/asennetausta kuin em. henkilöllä, vaikka olisivat maassa asuneet pidemmänkin aikaa. Referenssinä käytän tässä (esimerkiksi) Ruotsia, josta on kokemusta jo työn kautta (olin viime vuoden loppuun saakka siellä töissä), sekä luen paljon ruotsinkielisiä blogeja (tässä auttaa oma äidinkieleni, eli ruotsi).

Halusin muuten tarkoituksella Ruotsissa asuessani käydä mahdollisimman paljon niissä paikoissa joista usein puhutaan (esim. Rinkeby - Tensta, Alby - Norsborg) ja minglata paikallisten kanssa, jotta näkisin kuinka paljon se, mistä puhutaan asennemielessä pitää paikkaansa. Ja kyllähän se piti. En haluaisi asua siellä.

Eikä tarvitse olla naimaton. Tuollaista kommenttia tulee ihan naimisissa oleviltakin (ja varsinkin heiltä), kun kyseessä on oman kulttuurin naiset.
"Jokainen ihminen jolla on järkeä päässä on jollain tapaa maahanmuuttokriittinen. Eihän kukaan halua avata niitä rajoja kaikille missään tapauksessa" -Umayya Abu-Hanna

"Liberaalin demokratian olisi uskallettava vetää rajat omalle suvaitsevaisuudelleen" - Markku Jokisipilä

Kimmo Pirkkala

Quote from: Lehmä on 12.10.2011, 11:19:40
Quote from: wekkuli on 12.10.2011, 11:03:07
Pitäisi löytää ne tekijät jotka saavat ihmisen hyväksymään raiskauksen tai jopa itse raiskaamaan. ns. riskiryhmien edustajien suhteen voisi tehdä huomioita asiasta vaikka turvapaikanhakuprosessin tms aikana siitä miten kohtelee naisia, kunnioittaako heitä, hyväksyykö väkivallan yleensä, ahdisteleeko, tekee asiattomia seksuaalisia huomautuksia jne ja nämä tekijät voisivat vaikuttaa oleskelulupaan.

Abdillahi Farah Muhamed:
Quote"Suurin ongelma Suomessa on, että somalialaiset naiset ajattelevat olevansa vapaita ja voivansa tehdä mitä haluavat. He ovat vieneet mieheltä kunnian olla vastuussa kaikesta siitä, mitä nainen syö, mihin hän pukeutuu tai mitä lapsille opetetaan."

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Radikalisoituneet+toisen+polven+muslimit+huolestuttavat+Suomessakin/1135256012710

No nih, hyvä että edes joku tajusi. Tuollaiset kommentit olisivat juuri esimerkkejä siitä millaista asennetta ei kaivata keneltäkään. Tämänkin sanoja on varmaan jollain tavalla ongelmissa itsetuntonsa kanssa ja aivan varmasti naimaton.

Uskot siihen, että kommentit eivät millään tavoin edusta yleistä näkemystä muslimimaahanmuuttajien keskuudessa? Näinhän se voi olla. Yhtä hyvin se voi olla niinkin että näkemys on hyvin yleinen muslimien keskuudessa ja yhtä hyvin asia voi olla niin, että huomattava osa muslimimiehistä on ongelmissa itsetuntonsa kanssa kasvettuaan kulttuurissa, jossa heidän itsetuntoaan pönkitetään ja naisten itsetuntoa poljetaan maahan.

Jäämme arvailujen varaan.

Topi Junkkari

Quote from: Stacy on 12.10.2011, 11:37:46

Minun mielestäni on surkuhupaisaa, että aikuinen ihminen, joka hallitsee myös asiatyylisen kirjoittamisen joten kuten (oltiinpa asiasisällöstä mitä mieltä hyvänsä), käyttää tietystä ammattikunnasta ja valtion instituutiosta halventavia nimityksiä.
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

Topi Junkkari

Quote from: Stacy on 12.10.2011, 11:26:38
Yleensä niitä koodeja saa niihin papereihin siksi, että asettuu vastahankaan valtavirran kanssa. Nyt kun valtavirta näyttää kääntyvän taas äärioikeistolaisuuteen, uskonpa niitä F-merkintöjä ropisevan papereihin melko tavalla.

Muille lukijoille tiedoksi: Kansainvälisessä sairausluokituksessa (ICD-10:ssä) F-alkuiset koodit ovat psykiatrian alaan kuuluvia sairauksia ja häiriöitä.

Stacylle: Toisinajattelijoiden perusteeton leimaaminen mielisairaiksi ja heidän vapauksiensa rajoittaminen sairausperusteella oli tapana sinun ihanneyhteiskunnassasi itärajan takana. Länsimaissa en tiedä vastaavaa tapahtuneen.

QuoteMinulla ei ole sairautta, jonka koodi on F64.0.

Jos näin on, niin pahoittelen, että olen ilmeisesti sekoittanut sinut toiseen samannimiseen henkilöön. Etkö olekaan se trans-aktivisti?

Jouko

Tähän odotetaan kantaa myös korkeimmalla poliittisella- ja virkamiestasolla. Ilman sitä ei mikään muutu miksikään. Ei siinä auta hyssyttely ja vesittäminen enää. Oikeastaan kaikki ongelmat on kiistetty ja lakaistu maton alle. Luultavasti kaikki odottavat "arvojohtajan" vaihtumista.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

Siili

Quote from: Stacy on 12.10.2011, 11:24:14
Quote from: Siili on 12.10.2011, 11:14:12
Rajasaaren seksuaalista moninaisuutta:

http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/viitta_miesta_epaillaan_alaikaisen_seksuaalisesta/

Itse Preka-Eetu oli tuolloin pettynyt, että poliisi oli suvainnut paikan "seksuaalista moninaisuutta":

http://suomaliansanomat.blogspot.com/2008/08/preka-eetu-vaatii-kytti-jahtaamaan.html

On tuo Stacy söötti yksisilmäisyydessään.

Se on täysin yhdentekevää varsinaisen asian, eli "sosiaalikeskuksen seksuaalisen moninaisuuden" kannalta. 

On valitettavaa, että Rajasaaressa oli päätetty luottaa kyttiin. Sellaista erehdystä ei päässyt Satamassa tapahtumaan.

"Kytät" eivät olisi kyenneet estämään etukäteen Rajasaaren tapahtumia.  Ilmoitus heille tuli niin myöhään, ettei tekijöitä olisi kuitenkaan saatu kiinni.  Se, mitä Rajasaaressa tapahtui, oli täysin organisaattorien syytä.  En ole koskaan kuullut joukkoraiskauksista esimerkiksi partiolaisten Jamboree-tapahtumissa.

Miten muuten Satamassa hoidettiin vastaavat tapaukset?   

Loppupeleissä se on kiinni siitä, miten raiskauksen uhri haluaa omaa asiaansa eteenpäin vietävän. Rajasaareen, Satamaan tai minne tahansa sosiaalikeskukseen on tervetullut sellainenkin ihminen, joka vielä luottaa väkivaltioon. Tuo raiskauksen uhri, jota en kyllä henkilökohtaisesti tunne, ei varmaan enää luota.

Miten "väkivaltion" olisi mielestäsi pitänyt asian suhteen toimia?

dothefake

Anarkisteilla lienee eräs ammattinimike on väkipyöräkorjaaja.

-nimimerkki: Pidot paranee, kun väkivalta vähenee.

Ps. Miksi Stacy puhuu raiskauksesta, eikö se nimenomaan tässä yhteydessä ole väkisinmakuu?
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Stacy

Quote from: Siili on 12.10.2011, 11:56:45
"Kytät" eivät olisi kyenneet estämään etukäteen Rajasaaren tapahtumia.  Ilmoitus heille tuli niin myöhään, ettei tekijöitä olisi kuitenkaan saatu kiinni.  Se, mitä Rajasaaressa tapahtui, oli täysin organisaattorien syytä.  En ole koskaan kuullut joukkoraiskauksista esimerkiksi partiolaisten Jamboree-tapahtumissa.

Ehkä partiolaiset, jotka onnistuvat hankkiutumaan sairaalakuntoon pelkästä Trangian sytyttämisestä eivät kykene organisoimaan joukkoraiskausta. Aivan niin, ne ovat aina vähän epäilyttäviä, koska se edellyttää raiskaajilta yhteistyötä ja hiljaa pysymistä.

Miten muuten Satamassa hoidettiin vastaavat tapaukset?   

Tiedän yhden tapauksen Satamasta ja siinä uhri hoiteli kyllä asian raiskaajan kanssa yksityisesti.

Miten "väkivaltion" olisi mielestäsi pitänyt asian suhteen toimia?

Väkivaltion olisi pitänyt pidättää, kuulustella ja tarvittaessa tuomita koko rimppala, mutta eihän sellaista pääse käymään. Yksityishenkilöihin kohdistuvat rikokset ovat sellaisia, että syyllinen saatetaan lievästi pidättää, jos hän menee kyttikselle valmiiksi käsiraudoissa ja vaatii tulla pidätetyksi.
Nyt tosin on toisin, kytät ovat kuumottaneet romaneja niin paljon, että on ihan sama syyllistyykö johonkin vai ei syyllisty, kuitenkin joutuu paskalakkien hampaisiin.

Tämä on myös se syy, miksi olen aikojen saatossa oppinut vihaamaan tätä ammattikuntaa. Kun itselle sattuu jotain, niin se ei ratkea sitten millään, ei vaikka tekijä juoksisi just samaan aikaan paikalta pois. Kun sitten itse on ihan laillisissa hommeleissa, kuten nyt vaikka demotouhujen pitäisi olla, niin silloin heitetään tyrmään tai muuten tulee kuumotusta.

Kimmo Pirkkala

Quote from: Stacy on 12.10.2011, 12:11:57
Kun itselle sattuu jotain, niin se ei ratkea sitten millään, ei vaikka tekijä juoksisi just samaan aikaan paikalta pois. Kun sitten itse on ihan laillisissa hommeleissa, kuten nyt vaikka demotouhujen pitäisi olla, niin silloin heitetään tyrmään tai muuten tulee kuumotusta.

Tästä samaa mieltä. Poliisi kuluttaa resursseja ja aikaansa (tahtomattaan?) kaikkeen toissijaiseen. Kuten ylinopeusvalvontaan tai vihapuheiden ihmettelyyn. Todella vakavat rikokset, kuten väkivaltarikollisuus tai turistimustalaisten varkaudet sitten jäävät vasemmalle kädelle, tai niihin puuttumattomuus on muka seurausta resurssipulasta.

Niin kauan kun on varaa uhrata pari-kolme maijaa plus mp plus kuusi ukkoa tienvarteen sakottamaan 7km/h ylinopeuksista tai edes yksi Fobba internetiin, en usko mihinkään resurssipulaan. Allokointiongelmaan kyllä uskon.

turha jätkä

Quote from: Topi Junkkari on 12.10.2011, 11:43:49
Quote from: Stacy on 12.10.2011, 11:37:46

Minun mielestäni on surkuhupaisaa, että aikuinen ihminen, joka hallitsee myös asiatyylisen kirjoittamisen joten kuten (oltiinpa asiasisällöstä mitä mieltä hyvänsä), käyttää tietystä ammattikunnasta ja valtion instituutiosta halventavia nimityksiä.

Kyllä, on ollut ilo huomata miten asiallispitoisesti täällä keskustelemme esim. erilaisista monikulttuurin parissa askartelevista ammattikunnista. Ei puhettakaan mistään epäasiallisesta dissaamisesta!

Blanc73

No nyt olen nähnyt kaiken: Hommalaiset antavat olkapäänsa ja terapeuttisen tukensa poliisien kaltoin kohtelemalle anarkistivieraallemme. Ja joku vielä kehtaa väittää että Homma olisi kaiken pimeyden ydin rakkaassa suomessamme :D :flowerhat:

Stacylle voimia jaksaa äärioikeistolaisessa poliisivaltiossamme :-* :-* :-*
"Somaleissa on korkeasti koulutettuja runsaasti mm. koneinsinöörejä, Soile Syrjäläinen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa."

Erikoislääkäri ja terapeutti Pirkko Brusila: "Muslimeilla seksuaalisuuden käsite on kantasuomalaisia laajempi."

Enni

Facebookissa käydään "mielenkiintoista" keskustelua tästä aiheesta. Paikalle pätemässä mm. eräs "tunnettu" :flowerhat:, jonka mielestä asioista kyllä pitää puhua avoimesti ja keskustella, mutta ei saa tällaista törkeää propagandaa olla.  Hyi hyi. Lisäksi maahanmuutonkustannuksia valtiolle laskettaessa tulee muistaa, että kyllä täällä koituu kustannuksia ihan kantasuomalaisistakin, koulu maksaa, terveydenhoito maksaa, kaikki maksaa. Eikä mikään maahanmuuttoon liittyvä kustannus ole siten mistään muualta pois. Where do these people come from?

Mikäli ei ylimääräiset kustannukset eivät heitä haittaa, niin näille "maailmanhalaajille" voisi ehdottaa sellaista käytäntöä, että he kustantavat suoraan omasta pussistaan näiden turvapaikkaturisitien ja muiden elintasopakoilaisten elättämisen.  Eihän se heiltä ole pois, kun kerran kantasuomalaisetkin kuluttavat verorahoja.

Jotkut ne ei vaan ymmärrä, ei ei eijjj.

Pienet  :facepalm: sille.

Ne, jotka Fb: ssä ovat, tässä linkkiä.

https://www.facebook.com/#!/permalink.php?story_fbid=301796916504444&id=100000224146793&notif_t=feed_comment_reply

dothefake

Stacy ei suinkaan ole vieras, vaan täysivaltainen jäsensiskomme/veljemme, jota meidän tulee tukea, vaikka emme aina jakaisikaan kaikkia ajatuksia. Ehdotan suurta parantavaa yhteishalia.
-Tytti Tuppurainen

Siili

Quote from: Stacy on 12.10.2011, 13:07:19

Quote from: Siili on 12.10.2011, 12:29:35
Ihmettelen todellakin sitä, että paikan vastuulliset eivät tehneet siitä ilmoitusta viranomaisille.  Miksi virallisen Suomen tai Helsingin pitäisi tehdä mitään yhteistyötä rikoksia salaavan  porukan kanssa?   

Tämä päätös olla tekemättä ilmoitus oli raiskatun itsensä. Ei kai nyt porukka voi väkisin ilmoittaa raiskausta toisen puolesta?

"Raiskaus samoin kuin sen yritys on väkivaltarikos, josta on ilmoitettava poliisille. Raiskaus ei ole asianomistajarikos, vaan yleinen syyttäjä nostaa syytteen eikä uhri voi estää asian oikeuskäsittelyä."

http://www.tohtori.fi/?page=5226295&id=0131983

Julkisen tilan haltija, joka ei raportoi omassa tilassa tapahtuneita rikoksia, riskeeraa itse joutumisen syytteeseen.  Satamassa on ilmeisesti raiskattu ja kätketty varastettua tavaraa.  Niin, ja olihan siellä vielä uhkailtu väkivallalla kaupungin työntekijöitä, minkä senkin anarkomarkot halusivat järjestellä "sisäisen kurin" tjsp. avulla.  Mitäköhän muuta vielä löytyy?

Tiedän kyllä, etteivät anarkomarkot halua olla tekemisissä viranomaisten tai muutenkaan virallisen Suomen kanssa eivätkä muutenkaan välitä lain noudattamisesta.  Mutta eikö moisen asenteen omaavana ole turha itkeä sitä, ettei virallinen Suomi tee heidän kanssaan yhteistyötä esimerkiksi turistiromanien majoittamisessa?

Stacy

Quote from: Enni on 12.10.2011, 13:08:55
Mikäli ei ylimääräiset kustannukset eivät heitä haittaa, niin näille "maailmanhalaajille" voisi ehdottaa sellaista käytäntöä, että he kustantavat suoraan omasta pussistaan näiden turvapaikkaturisitien ja muiden elintasopakoilaisten elättämisen.

Makee kukkahattu! Joo, mielelläni kustannan omasta pussistani. Voinko minä myös valita vapaasti rasti ruutuun menetelmällä kaikki muutkin valtion menot joihin voin päättää jättää osallistumatta?
[] Eduskunta
[] YLE
[] Kansanedustajien taksikulut
[] Kansanedustajien ryyppyreissut
[] Rahanturvaaminen ja muu USA:n nuoleskelu

Leijona78

Quote from: Enni on 12.10.2011, 13:08:55Mikäli ei ylimääräiset kustannukset eivät heitä haittaa, niin näille "maailmanhalaajille" voisi ehdottaa sellaista käytäntöä, että he kustantavat suoraan omasta pussistaan näiden turvapaikkaturisitien ja muiden elintasopakoilaisten elättämisen.  Eihän se heiltä ole pois, kun kerran kantasuomalaisetkin kuluttavat verorahoja.
Olen tätä itsekin miettinyt useaan otteeseen. Miksi eivät? Jeesustelu kelpaa kyllä, mutta jos itse joutuisi maksamaan ylimääräistä....niin ei.

Quote from: Stacy on 12.10.2011, 13:22:26
Makee kukkahattu! Joo, mielelläni kustannan omasta pussistani. Voinko minä myös valita vapaasti rasti ruutuun menetelmällä kaikki muutkin valtion menot joihin voin päättää jättää osallistumatta?
[] Eduskunta
[] YLE

Et voi. Sinä osallistuisit edelleen kaikkeen muuhunkin jota veronmaksajien on tuettava. Tuo ensinmainittu nyt vain tulisi siihen lisäksi. Mikä tässä nyt on niin vaikeaa?

edit: kirjoitusvirheet.
"Jokainen ihminen jolla on järkeä päässä on jollain tapaa maahanmuuttokriittinen. Eihän kukaan halua avata niitä rajoja kaikille missään tapauksessa" -Umayya Abu-Hanna

"Liberaalin demokratian olisi uskallettava vetää rajat omalle suvaitsevaisuudelleen" - Markku Jokisipilä

Stacy

Quote from: Siili on 12.10.2011, 13:21:16
Julkisen tilan haltija, joka ei raportoi omassa tilassa tapahtuneita rikoksia, riskeeraa itse joutumisen syytteeseen.  Satamassa on ilmeisesti raiskattu ja kätketty varastettua tavaraa.  Niin, ja olihan siellä vielä uhkailtu väkivallalla kaupungin työntekijöitä, minkä senkin anarkomarkot halusivat järjestellä "sisäisen kurin" tjsp. avulla.  Mitäköhän muuta vielä löytyy?

Aika vähän Sataman porukoilla on ollut osallisuutta mihinkään noista. Satama oli käytännössä tyhjillään aktivisteista siinä vaiheessa kun se paljon puhuttu kuparikela sieltä löytyi. Tumppi Varosta oli tullut joku täysin ulkopuolinen ajamaan pois. Tumppi Varonenhan oli se tyyppi, jonka takia Satama sai niinkin paljon jatkoaikaa kuin sai. Toisaalta Tumppi Varonen itse oli käyttäytynyt vähän ärsyttävästi, mutta minun mielestäni asiallisesti. En ollut siinä tilanteessa, oli mahdotonta sanoa mitään.
Minulle on sanottu siellä, että jengi käyttäytyy rauhallisemmin kun esimerkiksi minä olen paikalla, mutta minäkään en siellä aina ehtinyt olemaan. Oli vähän niin kuin työ ja niin edelleen.

Quote from: Siili on 12.10.2011, 13:21:16
Tiedän kyllä, etteivät anarkomarkot halua olla tekemisissä viranomaisten tai muutenkaan virallisen Suomen kanssa eivätkä muutenkaan välitä lain noudattamisesta.  Mutta eikö moisen asenteen omaavana ole turha itkeä sitä, ettei virallinen Suomi tee heidän kanssaan yhteistyötä esimerkiksi turistiromanien majoittamisessa?

Nyt sotket kaksi eri porukkaa. Vapaan liikkuvuuden porukat ovat itkeneet sitä, ettei virallinen Suomi ole lähtenyt tekemään yhteistyötä romanien majoittamisen suhteen, mutta eikös jo Vihaillassa Vapaa liikkuvuus tehnyt pesäeron anarkisteihin? Anarkistit eivät tietenkään odota viralliselta Suomelta mitään.

Tästä viestistä tuli yläpidolle ilmoitus. Henkilökohtaisesti en näe tässä mitään epäsopivaa ja jätän ennalleen. Jatkakaa, hyvät ystävät. Suvaitkaa erilaisia näkemyksiä ja sietäkää toisianne.

Jouko

QuoteLisäksi maahanmuutonkustannuksia valtiolle laskettaessa tulee muistaa, että kyllä täällä koituu kustannuksia ihan kantasuomalaisistakin, koulu maksaa, terveydenhoito maksaa, kaikki maksaa. Eikä mikään maahanmuuttoon liittyvä kustannus ole siten mistään muualta pois.

Tuo on ikävä kyllä ajattelutapa siellä missä kulupuolta ei mietitä tai tarvitse miettiä. Eikä juuri tulopuoltakaan. Kaikki ovat samaa mössöä klusterin sisällä ja ulkona. On uussuomalaisia ja han-suomalaisia. Kaikki kustantaa samalla tavalla eikä mikään ole keneltäkään pois. Ja kuukausipalkka juoksee.
Sellaiset pitäisi laittaa uudestaan peruskouluun riippumatta mikä on tutkinto. Oikeastaan laatia vanha kansakoulun ja oppikoulun opinto-ohjelma. Sen jälkeen laittaa oikeisiin töihin. Mieluummin suoralla tuntiurakkapalkalla.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

dothefake

QuoteAnarkistit eivät tietenkään odota viralliselta Suomelta mitään.

Tuo on hyvä kuulla, löytyy sen verran rotia, että eivät ota vastaan mitään tukia tai korvauksia.
-Tytti Tuppurainen

Enni

Quote from: Stacy on 12.10.2011, 13:22:26

[] Eduskunta
[] YLE

Voi että, kuinka hienoa olisi, jos saisi vaan esim. työsopimuksenteon yhteydessä eteensä lanketin, jossa rasti ruutuun- periaatteella saisi päättää,mitä kohteita haluaisi maksamillaan verorahoilla kustannettavan. Mutta asia ei ole niin.

Nämä mainitsemasi asiat kyllä ovat sellaisia, joihin minäkin mielelläni soisin muutoksia (esim. kansanedustajien palkat pienemmäksi -tai ainakaan ei enää todellakaan yhtään korotuksia- , YLE:n kanavat maksukortille kiitos jne.)

Humanitaarinen maahanmuutto ja siitä sekä suoraan että välillisesti aiheutuvat kustannukset ovat kuitenkin jotain, mihin tulisi voida puuttua rankalla kädellä. Minusta tässä pitää ajatella ihan selkesäti panos-tuotos- ajattelulla, eli jos touhu ei ala pikkuhiljaa tuottamaan oikeasti jotain muuta kuin pelkkiä kasvavia kustannuksia -eli humanitaarinen maahanmuutto ei hyödytä Suomea missään mielessä, ei taloudellisesti eikä muuten- , tulisi tällaista toimintaa voida supistaa rankalla kädellä. Niin tekevät yrityksetkin. Jos jokin toiminto -esim. kannattamaton tuote- vie enemmän resursseja kuin se tuottaa, niin tuo toiminta yleensä lakkautetaan.

EDIT: LISÄYS!

Lisäksi on humanitaariseen maahanmuuttoon liittyy asioita, jotka eivät edes ole rahalla mitattavissa. Mm. turvallisuuteen liittyvät kysymykset ovat näitä asioita.