News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Uskallatko Hommailla julkisesti?

Started by Alfresco, 01.09.2011, 13:02:08

Previous topic - Next topic

Uskallatko tunnustaa avoimesti olevasi hommalainen ja kehtaatko kertoa tuttavillesi kirjoituksistasi Hommaan?

Olen avoimesti hommalainen. Myös lähipiirini tietää.
107 (30.1%)
Olen avoimesti hommalainen jos asia tulee puheeksi.
111 (31.3%)
Vain lähimmäiseni tietävät.
62 (17.5%)
Olen kaappihompanssi
62 (17.5%)
En Hommaile. Olen täällä muista syistä.
13 (3.7%)

Total Members Voted: 355

Fincum

Uutinen 5.9.2011 SSS.
Poliisi keskustelee Hommaforumissa
Maahanmuuttoon kriittisesti suhtautuvien keskustelupalstalla Hommaforumilla poliisi valvoo keskustelua ja osallistuu keskusteluun.

Tietoisuus Hommasta leviää suuren yleisön pariin tälläkin tapaa, ja ei ehkä aivan siinä sävyssä kuin toivoisin.
Liika raha on vähemmistön ongelma, mutta ei heitäkään pidä unohtaa.

Tommi Korhonen

Ai Fobbako tätä valvookin? Kuvittelin että sen tekevät moderaattorit?
;-) ihan hauska uutinen muuten. Ja saa poliisi Forss täällä toki keikkua.
Quote from: Ant. on 25.06.2015, 06:17:22Kerrassaan toivoton tilanne. Kaikki muut eduskuntapuolueet kannattavat suomalaisvastaista politiikkaa. Perussuomalaiset ovat ohjelmatasolla hyvä, mutta sillä on lampaan rohkeus.

Alkuasukas

Quote from: Tommi Korhonen on 05.09.2011, 16:11:54
Ai Fobbako tätä valvookin? Kuvittelin että sen tekevät moderaattorit?

Kyllä minäkin keskustelua valvon. Ja Backman Mestaria. Se, että kiinnostaako se kiviäkään on taasen toinen juttu ;D
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

IDA

En uskalla enää. Pelkään, että saisin bannit kahvilassa, junassa, kirjastossa, julkisissa tiloissa jne... ja se taas rajoittaisi suuresti elämää :)
qui non est mecum adversum me est

pikku hukka

Quote from: PeterFaber on 07.11.2011, 11:49:46
En uskalla enää. Pelkään, että saisin bannit kahvilassa, junassa, kirjastossa, julkisissa tiloissa jne... ja se taas rajoittaisi suuresti elämää :)

No eihän nyt ketään voi pelkästään sillä perusteella bannata, että kuuluu Hommaan? Jos rupeaa väkivaltaiseksi ja aatteitaan (mitä ne sitten ovatkaan, eihän sitä pelkästään Hommaan kuuluminen paljasta) käytännössä toteuttamaan, sitten vasta voi olla aiheellista  ryhtyä asettamaan rajoituksia - eikä julkisissa tiloissa ehkä kovin helposti niitäkään, ainakaan kunnan omistamissa. Tietääkseni vankilakunditkin saavat asioida kirjastossa, mikäli hoitaa asiansa siellä kunnolla.

V

Julkihompanssi! :)

Lieventäviksi asiahaaroiksi tosin luetaan julkisesti mm. se, että olen nainen, kasvissyöjä ja muutamassa muussakin mittapuussa jonkinasteinen "hihhuli". Tämä tekee rasistileiman lyömisen otsaan huomattavasti hankalemmaksi. Ystäväpiirini on myös varsin nuivaa, yhtä tai kahta poikkeusta lukuunottamatta, mikä tekee julkihommailun suht' helpoksi.
"Whatever the thinker thinks, the prover proves." - Robert Anton Wilson

Navajo

Tuttavapiiri on nuivistunut melkoisesti kokemuspohjaisesti. Se tekee Hommailun helpoksi. En kylläkään ole "valistamassa" jokaista vastaantulijaa, mutta ei kyllä tartte katsetta alas painaa ja varpaalla rapsutella kiviä kun kerron Homman lukemisesta. Työkavereiden kanssa käydään aiheen tiimoilta keskusteluja ja julkihompansseja on töissä useampiakin.

dothefake

No, Peter onkin pelkuri, huusi meidänkin pihassa apua, vaikka oli vain hukkua.
Pikku Hukalle pisteet saksankielestä, se hai-juttu oli koskettava, hairukka.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

ajuha

1.Olen avoimesti hommalainen. Myös lähipiirini tietää.

Tietää, mutta lähipiirini tietää, muustakin, kuin hommailusta.

pikku hukka

Quote from: dothefake on 08.11.2011, 00:20:44
Pikku Hukalle pisteet saksankielestä, se hai-juttu oli koskettava, hairukka.

Kiitos! Kaikilla on heikot kohtansa. Minä pidän saksan kielestä. =)

Tunkki

Vaan minkä rotuinen on tuo pikku hukka jokka nallea halaa :)

dothefake

pikku hukka, onko mitään muutosta tapahtunut ajatusmaailmassasi, nyt kun olet ollut rasistien jäsen jo kotvan, ollaanko me niin pahoja vai pahempia, kuin luulit ennen liittymistäsi.
-Tytti Tuppurainen

pikku hukka

Quote from: Tunkki on 08.11.2011, 00:42:28
Vaan minkä rotuinen on tuo pikku hukka jokka nallea halaa :)

En tiedä, valitettavasti kuva on netistä tai unistani, ei omasta koirasta. =)

Quote from: dothefake on 08.11.2011, 00:42:56
pikku hukka, onko mitään muutosta tapahtunut ajatusmaailmassasi, nyt kun olet ollut rasistien jäsen jo kotvan, ollaanko me niin pahoja vai pahempia, kuin luulit ennen liittymistäsi.

Rasistien, dothefake? Tjaa... Ajattelussa sinänsä ei ole tapahtunut muutosta, mutta suhtautumisessa Hommaan ehkä on. Ette te kaikki niin "pahoja" ole, mutta monta on toki niitä, joiden kanssa keskustelu ajautuu aina samaan uomaan, oli asia mikä tahansa. No, kai meillä kaikilla on omat fiksaatiomme. Osa on asiallisempaa väkeä kuin osa. Niin kai se on kaikkialla. Yllättävän vähän täällä silti esim. Suomi24:n rasismipalstan kaltaista roskaa on. Ehkä modet hoitavat hommansa siinä, että kirjoituksiin kuitenkin jollakin tasolla paneudutaan, mikä on hyvä asia. (Siitä on tosin aikaa kun Suomi24:ää viimeksi luin... Onhan se voinut muuttua, vaikka tuskin.)

dothefake

Kutikuti vaan, lähden nukkumaan.
-Tytti Tuppurainen

pikku hukka

Quote from: dothefake on 08.11.2011, 01:03:49
Kutikuti vaan, lähden nukkumaan.

Runollista! Ja samat sanat, niin minäkin.

Nationalisti

Quote from: Alfresco on 01.09.2011, 13:02:08
Jo jonkin aikaa juttuja Hommaan kirjoittaneena alkaa tulemaan yhä paranoidimpi fiilis siitä kuka seuraa ja tarkkailee. Lakeja laaditaan, ihmisiä seurataan. On Varsinaista vihapuhetta ja demonisointia.

Homma on joutunut median ja poliitikkojen erityistarkkailuun. Hommalaiset ovat virallisen liturgian mukaan rasisteja ja fasisteja, jotka haluavat lahtaa kaikki ei-"kansallismieliset". Homman valokeilaan ovat asettautuneet niin vasemmisto, monikultturalistit, homot kuin hörhötkin. Kukin oman martyyriystuntemuksensa mukaan.

Kysymys hommalaisille: uskallatko tunnustaa avoimesti olevasi hommalainen ja kehtaatko kertoa tuttavillesi kirjoituksistasi Hommaan?

Itse vastaan en ja en molempiin. Homma on mukava henkireikä mutta samalla tuntuu siltä, että asiasta ei voi keskustella livenä kellekään leimaamisen pelossa. Media on tehnyt tehtävänsä ainakin minun osalta. Miltä sinusta tuntuu?

EDIT: Typot.

EDIT: Alleviivattu lisätty.

Nössö. Hommailu on suurinpiirtein yhtä kiistanalaista kuin aamupuuro.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

IDA

Quote from: Nationalisti on 08.11.2011, 02:51:03

:D

Totta. Noin itsekin näen. Toisaalta minulla ei ole aavistustakaan voiko jollain aloilla joutua vaikeuksiin siitä, että paljastuisi Hommaan kirjoittavaksi. Voi hyvinkin joutua, koska todellisuudessa kyllä elämme "liberaalien" ja suvaitsevaisten kerrostalokyttääjien maassa.

Nationalisti

Quote from: PeterFaber on 08.11.2011, 02:58:47
Quote from: Nationalisti on 08.11.2011, 02:51:03

:D

Totta. Noin itsekin näen. Toisaalta minulla ei ole aavistustakaan voiko jollain aloilla joutua vaikeuksiin siitä, että paljastuisi Hommaan kirjoittavaksi. Voi hyvinkin joutua, koska todellisuudessa kyllä elämme "liberaalien" ja suvaitsevaisten kerrostalokyttääjien maassa.

Ehkä se sitten riippuu iästä. Nuorena ja nuorten parissa aikaani viettävänä en ole törmännyt tähän ilmianto/kyttäysmentaliteettiin.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

IDA

Quote from: Nationalisti on 08.11.2011, 03:16:02
Ehkä se sitten riippuu iästä. Nuorena ja nuorten parissa aikaani viettävänä en ole törmännyt tähän ilmianto/kyttäysmentaliteettiin.

No se on hyvä asia.

Viimeisin esimerkki tästä kyttäysmentaliteetista ja sen vallasta Suomessa oli tämä Ulla Pyysalon juttu. Ei siitä ole hyppäys eikä mikään siihen, että mihin tahansa järjestöön, tai mille tahansa palstalle kirjoittaminen olisi vastaava "rikos".

harmaakarhu

kyllä, uskallan. ei minulla ole mitään menetettävää,ja olen lähes aina valmis keskustelemaan/väittelemään maahanmuutosta.
well there's your problem -adam savage

EwithAllinPoe

Heh, tällaisena suvaitsevuuden aikana sanoisin, että kyllä ihmisten pitäisi voida hommailla julkisesti, joutumatta vainotuksi tai syrjityksi.

Kannattaa rohkaista mielensä ja tutustua hommalaiseen. Siinä karisevat turhat ennakkoluulot ja epäilykset, voit vaikka ystävystyä hommalaisen kanssa  :)

Pyydä hommalainen vaikka kahville!
Sydänmesi kuuluu minulle.

Kalevi Aronen

Ehdottomasti kyllä. Tosiasiassa tapaamani työtoverit, tuttavat ja sukulaiset tietävät Hommasta aika vähän ja useimmilla ei ole erityistä kantaa. Kun kerron Hommasta ja mihin juttuihin olen kommentoinut, niin ei se aiheuta kovin ihmeellisia rektioita ehkä "vai niin" -kommentin.
Näyttää siltä, että Homma on enemmänkin tiettyjen tahojen hampaissa, jotka pitävät tärkeinä mamu ja moku -asioita. Tähän luetaan ilmeisesti tiedotusvälineet, toimittajat ja tietysti  :flowerhat: -tädit.
Om mani padme hum.

AjatusRikollinen

Al Stubbido: "Tehdään tästä rasistinen maa". https://www.youtube.com/watch?v=hIYTHG9qxmc

Topi Junkkari

Kun olen jotakin, olen sitä avoimesti.

Olen myös hompanssi ihan avoimesti, mm. sukulaiseni ja (harvat) ystäväni tietävät, mihin kädellisten lajiin kuulun. Olen käynyt hyviä Homman aihepiiriin kuuluvia suullisia keskusteluja sellaistenkin ihmisten kanssa, jotka eivät missään nimessä itse ryhtyisi hommailemaan.

Tätäkin viestiä kirjoitan paikassa, jossa muutkin näkevät, ja minulla on päällä musta paita, johon on punaisella painettu HOMMA^^^ KOUVOLA.
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

Sanglier

Jonakin päivänä. Ehkä piankin.

IDA

Quote from: Topi Junkkari on 09.11.2011, 15:15:44
Tätäkin viestiä kirjoitan paikassa, jossa muutkin näkevät, ja minulla on päällä musta paita, johon on punaisella painettu HOMMA^^^ KOUVOLA.

Sama.

Lokalisaatiota :D

Topi Junkkari

Quote from: Sanglier on 09.11.2011, 15:52:11
Jonakin päivänä. Ehkä piankin.

Club Homma de Paris?

Mars Pajan Hommakerhot-osastolle siitä! Jos saan jostakin rahaa lento- ja RER-lippuihin sekä vaatimattomaan majoitukseen, lupaan osallistua.
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

EL SID

tämäkin äänestys on näköjään suljettu.
Kysmys kuuluu, miksi ihmeessä täytyy julistaa olevansa hommalainen? Tämä ei ole uskonlahko, jossa vaaditaan julkista tunnustamista, jotta tunnustettu vapahtaja ottaisi mukaan matkalle pilvien taa.
Minä vastaan kirjoiottavani hommaan, jos joku kysyy. Muuten asia ei kuulu muille.

kolki

Quote from: EL SID on 10.11.2011, 19:10:45
Kysmys kuuluu, miksi ihmeessä täytyy julistaa olevansa hommalainen?
Kysymys voisi olla parempi muodossa: Onko sinun piiloteltava Hommailuasi? tai, Voitko Hommailla julkisesti? Eikai sitä tarvitse julistaa, mutta kyse on enemmin työpaikan tms. ilmapiiristä, eli aiheuttaako tieto Hommailustasi ongelmia.

EL SID

Quote from: Bonaventura on 10.11.2011, 19:30:54

Jos sattuu olemaan razzenazzeskiniöyhöttäjä, ei pidäkään. Sen sijaan, mitä useammalle ihmiselle selviää, että hommalaiset ovat fiksuja, miellyttäviä ihmisiä, sitä useampi alkaa myös kuunnella, mitä heillä onkaan sanottavana.

Tässä on yksi maa pelastettavana.

Quote from: kolki on 10.11.2011, 19:48:31
Kysymys voisi olla parempi muodossa: Onko sinun piiloteltava Hommailuasi? tai, Voitko Hommailla julkisesti? Eikai sitä tarvitse julistaa, mutta kyse on enemmin työpaikan tms. ilmapiiristä, eli aiheuttaako tieto Hommailustasi ongelmia.

ei tarvitse. minä olen minä, ja oma personani, ns. omituisuuksineen, kuuluu pakettiin. Hommailuni, kuten myös pakkåruotsinvastaisuuteni, ruotsinkielisen omistamassa ja johtamassa yrityksessä ei ole edes vaikuttanut uraani, vaan olen saanut ylennyksiä ja etuja, joihin koulutus ei muuten riittäisi "mielipiteistäni huolimatta". Mielipiteeni olvat varsin hyvin johdon tiedossa.

Kyse on enemmänkin korrektista käytöksestä ja yhteishengen luomisesta, siitä että "sopii maisemaan" huolimatta eriävistä mielipiteistä. Jos pitää muita vertaisenaan, ihmisinä, pyrkii jatkuvasti kannustamaan myös kilpalijoita parempiin suorituksiin, eikä vaadi muilta omien mielipiteiden hyväksymistä, ja hyväksyy pilailun myös omasta  "asenteesta" (ennenkaikkea ruåtsinkielisiltä ja sivareilta)  en usko että ongelmia tulee vaikka olisi työajan ulkopuolella minkälainen hommailija.