News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Uskallatko Hommailla julkisesti?

Started by Alfresco, 01.09.2011, 13:02:08

Previous topic - Next topic

Uskallatko tunnustaa avoimesti olevasi hommalainen ja kehtaatko kertoa tuttavillesi kirjoituksistasi Hommaan?

Olen avoimesti hommalainen. Myös lähipiirini tietää.
107 (30.1%)
Olen avoimesti hommalainen jos asia tulee puheeksi.
111 (31.3%)
Vain lähimmäiseni tietävät.
62 (17.5%)
Olen kaappihompanssi
62 (17.5%)
En Hommaile. Olen täällä muista syistä.
13 (3.7%)

Total Members Voted: 355

standardi

Ei ole oikein sellaista seuraa, että uskaltaisin. Tunnen tyyppejä, jotka toimivat paikallisen monikulttuurisen korkeakoulun jonkinlaisina kotouttajina, ja joiden mielestä "perussuomalaisten vaaliohjelma on epäilyttävän samankaltainen kuin 30-luvun kansallissosialistien".

Toki kyseisessä koulussa on hienoja ihmisiä, en aio sanoa vastaan. Monet tänne päätyneet ovat esimerkiksi oppineet puhumaan selkeää suomea alle vuodessa. Tämä on nyt sitä hyvää maahanmuuttoa: keskiluokkaiset eurooppalaiset, aasialaiset ja muuten länsimaistuneet tulevat tänne koulutuksen & työn perässä, yrittäen aktiivisesti oppia maan tavoille. Kun viettää aikaa pelkästään heidän seurassaan, varmasti saa sellaisen käsityksen, että tämä on nyt sitä "rikkautta" ja tällaista kaikki maahanmuutto on.

Toki Hommassa ei tarvitse edes selittää, että tuo on vain murto-osa maahanmuuton seurauksista. Samassa kaupungissa on esimerkiksi keskittymä romaneita, jotka ovat pahasti syrjäytyneitä ja rikollisuuteen taipuvaisia, koska he pyrkivät itsepäisesti säilyttämään oman kulttuurinsa vaikka joutuisivatkin kapinoimaan isäntämaan normeja vastaan. Uimahallista katoaa tavaroita heidän jenginsä perässä, naapurustossa kulkee ovelta ovelle huijari rahaa kerjäten, lapset häiriköivät koulussa mikäli siellä edes vaivautuvat käymään. Paikallislehteen piti erikseen tehdä ihannoiva uutinen siitä, miten kaupungin ensimmäinen romani sai yläasteen päättötodistuksen vuosikymmenten jälkeen.

Moku-ideologia on tässä se ongelma. Ei ole rasismia elää maassa maan tavalla.

Riippumatoton

Ainoastaan lähimmäiset tietävät kirjoittelusta, mutta nuivuuteni tietää kyllä koko lähipiiri ja facebook-tututkin.

Ylipäätään yrittäjät ovat melko nuivia kaikkeen verorahoilla elelyyn, joten ei sitä nyt niin hävetä tarvitse.

Asiakkaille päin pitää vain olla täysin mielipideneutraali, politiikka ei kuulu liiketoimintaan.

Marjapussi

Ehdottomasti kaappihompanssi. Luen ja kirjoitan ainoastaan yksin pimeissä ja äänieristetyissä tiloissa ;D
Marokon kauhu oli sanansa mittainen eikä velipoikakaan jäänyt Aarnea pahemmaksi epätoivotun maahanmuuton estämisessä. Mutta kuka tulee torjumaan aiheettoman turvapaikkaturismin?

öövini

Sitä kun on kalju pää,kulkee maihinnousukengissä ja käyttää lippalakissakin on vielä leijonan kuva,niin täytyy olla poliittisesti neutraali ja varovainen sanomisissaan.

wannabe

Kylla ja kylla. Maineeni olen menettanyt jo kauan sitten.
"En minä teitä tarvitse. Minulla on jo teidän lapsenne." -AH

Nuivake

Kaappihompanssi olen.
Yrittäjänä alalla jossa avoimesti nuivuus veisi leivän. Konkreettisesti. Valitettavasti.
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

mannym

Avoimesti Hommalainen, Moni on purnannut vastaan mutta tunteet vs fakta väittelyt ovat lyhyitä.
"I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned."

Once data has been adjusted, it is no longer data, it is an artifact of analysis...

"Human beings are born with different capacities. If they are free, they are not equal. And if they are equal, they are not free."

Tommi Korhonen

Julkisesti hompanssi, niinkuin nimestä voi päätellä. Jossain määrin kuitenkin olen hillitty viiteryhmästä, joskin vastustan tyhmiä päätöksiä aika selkeästi ja äänekkäästi.

Toisaalta useampivuotinen ihmissuhde on nyt vaarassa tämän takia. Argumentoida kun ei voi, koska silloin jo olen rasisti. Ja vastapuolta taas ei kiinnosta tuhlata aikaa itse asioiden tutkimiseen. Mikä jonkun Halla-ahon koko tuotannon yhteydessä on kyllä ymmärrettävää. Elämme jännitäviä aikoja.
Quote from: Ant. on 25.06.2015, 06:17:22Kerrassaan toivoton tilanne. Kaikki muut eduskuntapuolueet kannattavat suomalaisvastaista politiikkaa. Perussuomalaiset ovat ohjelmatasolla hyvä, mutta sillä on lampaan rohkeus.

Mika Mäntylä

Kyllä suurehko osa ihmisistä, joiden kanssa olen tekemisissä, varmasti ainakin aavistaa minun käyttävän tätä forumia. Aika vähän kumminkin tulee toitotettua monikulttuurijuttuja, enkä ole koko ajan avaamassa keskusteluja aiheesta. Onhan tämä vain yksi juttu muiden joukossa, eikä hommailu ole mitenkään keskeisesti minua määrittävä seikka. Hommahan on kuitenkin vain keskustelupalsta. Laadukas sellainen, mutta kumminkin vain palsta.
Lukijan tulisi huomioida, että tämäkin viesti saattaa sisältää kärjekkäitä näkemyksiä tosiasioista tai mustaa huumoria.

Ohjattu ja hallittu vapaa keskustelija?

Reich

Muutama kaveri tietää, mutta muuten pidän hommalaisuuteni omana tietonani.
"Me ei tosiaan olla ainoastaan pala Eurooppaa,
vaan jotain kaunista, jota ei koskaan myydä saa."

illmaninati

Pienissä keskusteluissa asia voi tulla ilmi, mutta yleensä ottaen vain lähimmäiset tietävät. Muista yhteyksistä persulaisuuteni kyllä arvataan aika hyvin. Facebookissa on kaverina liian monta tiedostavaa uusvasuria, joista en halua keskusteluseuraa asiasta - niin livenä kuin seinälläkään.

Monesti kyllä on näpit syyhynneet, kun argumentoinnin logiikka on aggressiivisuudessaan varsin ohutta. Mutta nykyään osaan jo nauraa makeasti kuinka samat naamat korottavat itsensä kerta toisensa jälkeen tavisten yläpuolelle.
Sananmuunnosvapauden edistämiseksi:
Pentti ulos Tonista!

ElenaDaylights

Varmasri hommailisin mutta kun se on nyt niin että kenen leipää syöt, sen lauluja lurittelet. Perhe, ystävät ja tuttavat tietävät mikä Homman nimi on. ovat ulkoistaeet oman Hommailunsa minun kontolle  ;)
hei punakommarit, minkä kenttäoikeuden päätöksellä? mehän ollaan metsässä!

Sanglier

Quote from: Alkuasukas on 01.09.2011, 13:17:03
Quote from: madu on 01.09.2011, 13:13:22
Luen Hommaa töissä, mutta pyrin rullaamaan aina sen verran alaspäin että yläbanneri ei näy ruudulla.

Heh, sama Homma.

+1 Olen myös harkinnut näytön ylälaidan peittävää jeesusteippausta.

Olen niin syvällä peitehommissa ettei todellakaan tule pieneen mieleenkään tulla ulos. Eikä vain itseni vuoksi. Olikos se Bukowski joka sanoi että jos haluaa tietää ketkä ovat oikeita ystäviä, pitää hankkia linnatuomio. No, en ole valmis vaihtamaan kaikkia omia ja vaimon ystäviä julkiseen homppaukseen.

Vaimolle kerran lainasin puhelinta, palauttaessaan sanoi että tarkkana, sulla oli Hommafoorumi auki... Onneksi oli oma vaimo.

Loppuasukas

Tämän ikäisen ihmisen ei ole kovin trendikästä kirjoitella poliittisille palstoille, mutta ei Hommassa nimenomaan ole mitään salattavaa. En siis kailota useimmille kavereille, paitsi heille jotka ovat kiinnostuneita yhteiskunnasta(vaikka olisivat ääriantinuivia).
eiiih

Elemosina

Kaappihompassitar täällä :-*

Mielipiteeni kerron kyllä kun kysytään ja kaverit tietää mitä ajattelen esim turistiromaneista ja muutenkin maahanmuutosta tms. Väittelen myös suvaitsevien kavereideni kanssa, mutta moderoin itse itseäni ja mietin tarkkaan miten sanon mitäkin ja mitä sanoja käytän. Töitten takia (liuta "minun suomeni on kansainvälinen"  "perussuomalaiset haluaa pistää rajat kiinni" tms kommentoijia FB:ssä ja muutenkin) kirjoittelen nimimerkillä, tosin kyllä ainakin yksi hommailija tietää mun oikean nimeni :)
Avoimilla rajoilla tuhottiin avoin yhteiskunta
EU-turistien CV http://hommaforum.org/index.php/topic,6906.msg1324730.html#msg1324730

mikkoR

Julkisesti pidän ihan omana tietona hompanssiuden, vaimoke tietää kyllä.

Joskus kun tapaa samanhenkisiä ihmisiä niin koitan pikkuisen kepillä jäätä josko olisi toinen hompanssi, vielä ei ole tärpännyt  ;D

Paras tapa päästä eroon laittomista aseista on toki luoda riittävä määrä väyliä laillisille aseille.

Pakkoanonyymi

Olin aiemmin julkisesti nuiva ja osallistuin kaikkiin keskusteluihin sosiaalisessa mediassa yms. vain omalla nimelläni, tosin Hommassa en juurikaan kirjoitellut. Norjan jälkeen olen joutunut osittain maan alle. Julkisesti joudun miettimään mitä sanon, vaikka en ole täyttä itsesensuuria vielä joutunut toteuttamaankaan, täällä mitä sylki suuhun tuo.

Juha J.

Hommailu on jopa nostanut itseluottamustani live-maailmassa.

En todellakaan häpeile, mutta en myöskään julista... No, ehkä vähän mainostan.
Chillax mothafuckas. Toimitaan järkevästi.

RUJ

En yleensäkään jätä kertomatta mielipidettäni mistään asiasta, kun se tulee puheeksi,vaikka jo etukäteen tiedän kanssakeskustelijoiden reaktiot.
Hommalaisuuden ilmoitan kylmästi hymyillen. Hommakerho Kouvola T-paidassa.
Terveisiä imaaminoloiselle kaktuslakkisedälle

Oami

Quote from: mikkoR on 01.09.2011, 18:56:15
Joskus kun tapaa samanhenkisiä ihmisiä niin koitan pikkuisen kepillä jäätä josko olisi toinen hompanssi, vielä ei ole tärpännyt  ;D

Tarviiko kehittää joku salainen kädenpuristus tai koodisanoja :)
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

J. Lannan haamu

Aikana, jona työskentelin n. 40% enemmän monikulttuurin parissa, en asiaa mainostanut. Viittaan ajoittain joihinkin eeppisiin viisauksiin mitä tänne on kirjoiteltu, mutta siihen se taitaa jäädä. Olen niin väsynyt sitä aikaansaamattomuutta, ettei jakseta ajatella asiaa järjellä eikä syyseuraussuhteita tai oman pienen kuplan ulkopuolista 'todellisuutta' kyetä näkemään.

Niin no, kai sitä joskus tulee mainostettua mutta ei tuntemattomille. Kysyttäessä asiasta alan innolla raakkumaan ja nokkimaan ylenpalttisen mokutuksen itsetuhoisuutta
Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

ttw

Quote from: Asta Tuominen on 01.09.2011, 21:59:07
Quote from: Oami on 01.09.2011, 21:50:38
Joskus kun tapaa samanhenkisiä ihmisiä niin koitan pikkuisen kepillä jäätä josko olisi toinen hompanssi, vielä ei ole tärpännyt  ;D

Joo, kannattaa valita huolella, muuten voi tulla maskuliineille ongelmia, kun menevät pienessä laitamyötäisessä baarissa söpöttämään hiljaa nuivan ja tuikean näköisen miesihmisen korvaan: "Onksh shulle Hommmma tuttu..."
:D

Ei sitä kaikille tartte mainostaa, mutta vastataan jos kysellään. Tietty jos jossain huomaa, että henkilö on hyvin vastaanottavainen sekä "antennit värisee" niin voi kysästä, että oleks kuullu sellasesta kun homma?...ja siitähän se sitten lähti ajatus uudesta hompanssista ;)
Uutisia naapurista-> http://rahmispossu.net

Athanasius

Asialliset keskustelut käydään, muuten ollaan kuin Ellun kanat. Jos asia tulee puheeksi, hommailut putkahtavat maltillisesti mutta sukkelasti esiin.

pikku hukka

Quote from: Alfresco on 01.09.2011, 13:02:08
Kysymys hommalaisille: uskallatko tunnustaa avoimesti olevasi hommalainen ja kehtaatko kertoa tuttavillesi kirjoituksistasi Hommaan?

En ole hommalainen siinä mielessä, mikäli siihen liitetään jonkinlainen "tunnustuksellisuus" / nuivuuden vaatimus. Vastasin siis olevani täällä muusta syystä. Olen kyllä maininnut parille ihmiselle lueskelevani Hommaa silloin tällöin, mutten ole erikseen korostanut tänne mitään kirjoittavani. (Lukemisen kanssakin on niin ja näin... Harvaa keskustelua avaan saati seuraan aktiivisesti.) Pidän muutenkin aktiivisuuteni netin keskustelupalstoilla yleensä omana tietonani, joten siinä mielessä Homma ei ole poikkeus. Jos joku kysyisi, voisin kyllä tunnustaa kirjoittaneeni tänne.

Huolestunut Kansalainen

Quote from: Oami on 01.09.2011, 21:50:38

Eiköhän foorumin arkijargonin käyttäminen täytä jo koodisanaston tunnusmerkit, hyvin moni ilmaisu kun on hyvin helposti tunnistettavissa täältä lähtöisin olevaksi.

Mitä aiheeseen tulee niin en laske itseäni "hommailijaksi", mitä ikinä se tarkoittaakaan, mutta kyllä itse laudasta ja aihepiiristä tulee aivan julkisesti keskusteltua.
Mursu: "Siis vertaatko ihan tosissasi sitä, että amerikkalaiset lopettivat toisen maailmansodan atomipommeilla säästäen siten satojen tuhansien elämän siihen, että natsit murhasivat miljoonia juutalaisia ja valloittivat noin kymmenen itsenäistä valtiota?"
Kekkeruusi: "Kyllä se on täysin oikeudenmukainen näkemys."

Ksenofobi

Kun on ollut puhetta maahanmuutosta kaverin kanssa, olen maininnut että Hommaforum on asiaa, ja että sieltä voi lukea "monipuolista" tietoa maahanmuutosta. Monipuolista sitaateissa koska Homman kirjoittelut on "päällisin puolin" yksipuolista maahanmuuttokritiikkia kun toisella puolella on tietenkin yksipuolinen maahanmuuton ihanuus. Päällisin puolin on sitaateissa siksi että Hommaan kirjoittajat eivät pääosin suinkaan vastusta maahanmuuttoa vaan "huonoa" maahanmuutoa. Huonoa on sitaateissa siksi että... ei perkele, lue itse!

Loppuasukas

Quote from: Kaapo on 01.09.2011, 20:00:14
En, koska ihmiset etsivät toisista vain sen mitä haluavat löytää...
Aika outoa jos poliittisilla mielipiteillä on niin paljon merkitystä ihmissuhteillee. :S Ymmärrän kyllä, ettei ehkä puolison kanssa kannata olla aivan eri laidoilla, koska asuu yhdessä.
eiiih

Lalli IsoTalo

Luen Hommaa töissä, mutta pyrin rullaamaan aina sen verran alaspäin että yläbanneri ei näy ruudulla.
Feng shui! Kääntäkää työpisteenne siten, että kukaan ei pääse hiipimään näyttöjenne taakse, jos mahdollista. Avokonttorissa tämä on tietenkin vaikeaa.

Quote1. According to office feng shui guidelines, your desk should be placed at a diagonal to the doorway or directly facing it, rather than with your back to it.
-- http://www.hidden-wealth-keys.com/office-feng-shui.html
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

n.n.

Quote from: Alkuasukas on 01.09.2011, 13:17:03

Heh, sama Homma.

Kiva tietää etten ole yksin tässä  ;D
"Jos olet aina ollut sitä mieltä, että sääntöjen tulee kohdella kaikkia samalla tavalla ja kaikkia tulisi arvioida samoilla kriteereillä, sinua olisi pidetty 60 vuotta sitten radikaalina, 30 vuotta sitten liberaalina, mutta tänä päivänä rasistina." -Thomas Sowell

Alkuasukas

Quote from: mikkoR on 01.09.2011, 18:56:15Joskus kun tapaa samanhenkisiä ihmisiä niin koitan pikkuisen kepillä jäätä josko olisi toinen hompanssi, vielä ei ole tärpännyt  ;D

Pitää suunnitella oma Homma-rintaneula tyyliin Tuomiojan iänikuinen rauhanmerkki.
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)