News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2011-07-26 HS: Helsingissä osoitetaan mieltä ääriryhmiä vastaan

Started by rähmis, 26.07.2011, 22:46:56

Previous topic - Next topic

IDA

Quote from: tosipaha on 27.07.2011, 21:09:02MIELENOSOITUS HILJAISUUDEN RIKKOMISEN PÄIVÄNÄ 31.7.2011 KLO 15.00

Aion. Mikäli vain suinkin pystyn osallistua 31.7 katoliseen messuun. Ellen jostain syystä viitsi ajaa sataa kilometriä käyn Kymin luterilaisessa kirkossa ja rukoilen siellä luterilaisen messun aikana. Eli osallistun paikallisesti. Ellen jaksa,  tulen katumaan sitä, että olen laiminlyönyt lepopäivän PYHITTÄMISEN.

Olenko nyt varmasti hyvä ihminen? Vai pitääkö ottaa valokuvia tai videoida tämä uskomaton, mutta todennäköinen tapahtuma? Ainakin itse tunnen säteileväni ihan puhdasta moraalia.

Lalli IsoTalo

Quote from: Niko on 27.07.2011, 19:57:01
Tarkoitin että pitäisi ottaa huomioon myös faktat ja todellisuus oman mielipiteen ja mukavuusalueen toiselta puolen.

Totuuttahan tässä etsitään.

Kun nyt ollaan yleisellä tasolla, niin sanoisin, että keskimäärin ihmiset etsivät maailmasta sellaista tietoa, joka vahvistaa henkilön omaa näkemystä asioiden tilasta. Absoluuttisesti tasapuolisen totuuden etsiminen ja löytäminen on ehkä ylimitoitetun idealistinen tavoite ihmiselle.

Noin yleisellä tasolla jatkaisin, että kognitiivinen disonanssi pitää huolen siitä, että ihminen ei availe mieltään joka suuntaan, vaan ristiriitaiset tiedonjyvät jätetään polulle. Ei niitä poimita sotkemaan hyvin muodostettua maailmankuvaa.

Quote... kognitiivinen dissonanssi syntyy silloin, kun ihmisen tiedot ja asenteet ovat ristiriidassa. Ihminen pyrkii vähentämään kognitiivista dissonanssia ...
--http://fi.wikipedia.org/wiki/Kognitiivinen_dissonanssi

Mutta emme ole täällä keskustelemassa yleispyöreyksistä. Yritä siis jalostaa vaikka minun mielipiteitäni yksityiskohtaisella todistusaineistolla, niin jatketaan siitä.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

IDA

Quote from: Niko on 27.07.2011, 19:39:10
QuoteTiedät kyllä ihan hyvin, ettei ylläpitäjä pidä tuohon kelttiristiin perustuen sitä järjestöä äärioikeistolaisena vaan hän on kirjoittanut asiasta aika paljonkin ja listannut paljon eri syitä.

Olen törmännyt tällä foorumilla, en faktojen vääristelyyn vaan joidenkin asioiden tahalliseen  käsittelemättä jättämiseen. Se on täällä suurin  ongelma. Keskustelun pitäisi olla avointa joka suuntaan. En sano että niin on joka keskustelussa mutta usein.

Niin. Siis sen perusteella mitä itse olen lukenut - en todellakaan jaksa linkittää - ainoa varsinainen todiste Vlaams Belangin natsismin puolesta oli tuo kelttiristi. Tämä siis on fakta. Mikäli muut jaksavat kaivaa ja linkittää sen aikaisia juttuja, niin myönnän heti olleeni väärässä, jos jutuista niin ilmenee.

CaptainNuiva

Quote from: Eino P. Keravalta on 27.07.2011, 20:18:05
Quote from: Ihmettelijä on 27.07.2011, 09:03:18
Jos Homma kerran ei ole rasistinen, ääriliike ja ties mitä, niin miksi ihmeessä vastustatte tuotakin mielenosoitusta? Kysynpähän vaan..  ???

Emmehän me sitä vastusta. Itsekin halusin osallistua siihen. Tosin ainoat Suomessa toimivat ääriliikkeet lienevät Vapaa liikkuvuus ry. ja jotkut ääri-islamistiset liikkeet. Näitä jokainen moraalinen ihminen vastustaa mielellään.

Jos jotkut haluavat osoittaa erittäin huonoa makua temmeltämällä,soittamalla älämölöä(Turha luulla että mielenosoitus soittaa kuunneltavaa musiikkia) ja huutelemalla poliittisia iskulauseita Norjan uhrien johdosta niin siitä vaan.

Itse voisin kuvitella osallistuvani hiljaiseen kynttiläkulkueeseen jolla osoitetaan aitoa kunnioitusta uhreille...Semmoinen ei tietty sovi omien agendojensa ajajille koska heille eivät uhrit ole se juttu jonka vuoksi osallistutaan.
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Ajattelija2008

Quote from: intense on 27.07.2011, 18:46:09
Quote from: ämpee on 27.07.2011, 18:27:58
Jotain näyttöä näistä "internet-profetioista" ??

Jussi Halla-aho politiikkaan lähtemisestä: "Olen politiikassa, koska Eurooppa on matkalla kohti katastrofia ja tätä ei ymmärretä. Ruotsiin tuli viime vuonna 80000 maahanmuuttajaa. Nopeimman skenaarion mukaan siellä on maahanmuuttajaenemmistö vuosisadan puolivälissä."

Halla-ahon mainitsema "nopein skenaario" on internet-profetia, joka ei perustu yhtään mihinkään tieteelliseen tutkimukseen. Tämä ei ole yksittäistapaus vaan maahanmuuttokriittiset blogit ovat täynnä hatusta vedettyjä tilastoja ja väittämiä "Euroopan islamisaatiosta". Halla-ahon blogin teema on sen nimen mukaisesti "lännen uppoaminen", joka ei mitenkään liity suomalaiseen arkitodellisuuteen. Suomessa tulee olemaan nykykehityksellä 1,9% muslimiväestö vuonna 2030, eikä suomalaisen muslimiväestön kasvu ole millään tasolla relevantti poliittinen kysymys.

Halla-ahon ennuste on suurin piirtein sama kuin Ruotsin virallinen väestöennuste. Laskin toisessa threadissa SCB:n ennusteesta, että Ruotsin väestöstä on vuonna 2060 kehitysmaaperäistä 20 %, teollisuusmaista muuttaneita 30 % ja kantaruotsalaisia 50 %.

Siis peräti puolet Ruotsissa asuvien geenipoolista vaihtuu vuosien 1960 ja 2060 välillä. Näin nopeaa muuttoliikettä Ruotsissa ei ole voinut olla tuhansiin vuosiin, koska silloin ruotsalaisten ulkonäköpiirteet olisivat hävinneet.

intense

Quote from: Ajattelija2008 on 27.07.2011, 23:24:12
Halla-ahon ennuste on suurin piirtein sama kuin Ruotsin virallinen väestöennuste. Laskin toisessa threadissa SCB:n ennusteesta, että Ruotsin väestöstä on vuonna 2060 kehitysmaaperäistä 20 %, teollisuusmaista muuttaneita 30 % ja kantaruotsalaisia 50 %.

Siis peräti puolet Ruotsissa asuvien geenipoolista vaihtuu vuosien 1960 ja 2060 välillä. Näin nopeaa muuttoliikettä Ruotsissa ei ole voinut olla tuhansiin vuosiin, koska silloin ruotsalaisten ulkonäköpiirteet olisivat hävinneet.

Viitsitkö linkata kyseiseen threadiin tai kertoa miten laskit ja minkälaisten lukujen pohjalta? Tästä aihepiiristä on suollettu sen verran paskaa, että olen äärimmäisen skeptinen kaikenlaisten omien laskelmien suhteen.

Ajattelija2008

Quote from: intense on 28.07.2011, 00:14:01
Quote from: Ajattelija2008 on 27.07.2011, 23:24:12

Viitsitkö linkata kyseiseen threadiin tai kertoa miten laskit ja minkälaisten lukujen pohjalta? Tästä aihepiiristä on suollettu sen verran paskaa, että olen äärimmäisen skeptinen kaikenlaisten omien laskelmien suhteen.

Tuossa on linkki laskelmaani:

http://hommaforum.org/index.php/topic,47513.0.html

Erityisesti kantaruotsalaisten osuus ennustetusta noin 11 miljoonan kokonaisväestöstä on helppo todeta 50 %:ksi, kun laskee 1.85 lapsen syntyvyydellä per nainen.

IDA

No voisitko itse linkittää johonkin vakavasti otettavaan sivustoon, joka toteaa Vlaams Belangin natsijärjestöksi? Oman muistini mukaan juuri tuosta väärinkäsityksestä alkoi LGF:n rankka hyökkäily lähes kaikkia, jota eivät tunnusta olevansa evolutiivisen ehdottomasti jazzpianisteja. vastaan.

En itse nyt juuri tällä hetkellä jaksa, enkä kerkiä keskustella asiasta syvällisemmin, mutta täytyyhän sinun itsesikin ilmeisen järkevänä ihmisenä nähdä, että LGF ei ole kovinkaan vakavasti otettava sivusto?

LW

Kannattaako muuten ihan oikeasti rähistä siitä, tarkoittaako "useimmat" yli 50 prosenttia vai suurinta ryhmää? Kummatkin tulkinnat ovat sellaisia, jotka ovat sinänsä legitiimejä, mutta joiden puolesta tappeleminen on vähän hassua. Tuskinpa kummatkaan ovat kuitenkaan sitä mieltä, etteikö suuri osa suomalaisista olisi sitä mieltä, että maahanmuuttopolitiikka on enimmäkseen ok, tai etteikö suuren osan mielestä sitä pitäisi tiukentaa ainakin jossain määrin.
"Yksi seikka jota ei vielä ole taidettu mainita, ovat rasistineitokaiset, jotka asettuvat houkutuslinnuiksi ja rasistiäijät sitten kyttää taustalla pusikossa puukkoineen ja puntareineen." -Pirjo Pönni Jokinen

Totuus löytyy kaurapuurosta.

Ajattelija2008

Quote from: IDA on 28.07.2011, 00:33:36

No voisitko itse linkittää johonkin vakavasti otettavaan sivustoon, joka toteaa Vlaams Belangin natsijärjestöksi? Oman muistini mukaan juuri tuosta väärinkäsityksestä alkoi LGF:n rankka hyökkäily lähes kaikkia, jota eivät tunnusta olevansa evolutiivisen ehdottomasti jazzpianisteja. vastaan.

En itse nyt juuri tällä hetkellä jaksa, enkä kerkiä keskustella asiasta syvällisemmin, mutta täytyyhän sinun itsesikin ilmeisen järkevänä ihmisenä nähdä, että LGF ei ole kovinkaan vakavasti otettava sivusto?

Little Green Footballs:in etusivulta löytyy heti ensimmäisellä vilkaisulla Charles Johnsonin postaus, jossa Johnson väittää Behring Breivikin manifestissaan selittäneen "kristillistä uskoaan laajasti". Johnson erehtyy, en minä ainakaan löytänyt manifestista mitään laajaa selitystä manifestin kirjoittajan "kristillisestä uskosta". Johnsonin blogin kommenteissa monet ovat huomauttaneet samasta asiasta.

intense

Quote from: IDA on 28.07.2011, 00:33:36

Onko LGF:ssä väitetty Vlaams Belangia natsijärjestöksi? Ainakin tässä bloggauksessa puhutaan "uusfasismista": http://littlegreenfootballs.com/article/31871_Vlaams_Belang-_Friends_of_Israel/comments/#ctop

Ylipäätään noiden Vlaams Belang -aiheisten bloggausten pointti ei mielestäni ole natsittelussa vaan siinä, että tuo järjestö on liian "epäilyttävä", jotta Counter jihadistien kannattaisi tehdä sen kanssa yhteistyötä. Oma käsitykseni tuosta porukasta on sellainen, että se on BNP:n ja Ruotsidemokraattien kaltainen itseään salonkikelpoistava ja äärioikeistolaisesta leimasta eroon pyrkivä populistiporukka, joka on onnistunut siinä salonkikelpoistamisessa vielä huonommin kuin BNP.

Mitä tulee tuohon fasisti-sanaan niin siihen en tarttuisi sen enempää kuin johonkin vastapuolen (kulttuuri)marxilaisuuteen ihan mitä tahansa ei-konservatiivista ideaa tai henkilöä kuvaavana haukkumanimenä. Minulla on sellainen tuntuma, että fasisti- ja natsileimojen heiluttelu tulee muutenkin vähentymään rankasti, sillä viime viikon tapahtumien myötä fasistit ja natsit eivät enää edusta sitä vaarallisinta oikean laidan liikehdintää ihmisten mielissä.

Kyllä minusta LGF ihan vakavasti otettava on ja muistaakseni Johnson kirjoitti tarinastaan Guardianiin ihan kohtuullisen artikkelin, mutta toki varmaan ymmärrät minun nostaneeni LGF:n esiin lähinnä antaakseni positiivisen esimerkin ns. silmien avaamisen mahdollisuudesta. ;)

Jos jotain kritiikkiä täytyy antaa niin välillä Jonhsonin touhuissa on tiettyä öyhöttämisen makua, minkä takia on toisaalta helppo ymmärtää, miksi hän nautti aikanaan niin suurta suosiota islam- ja maahanmuuttokriittisten ihmisten keskuudessa.

Slipstream

Quote from: LJT49/62 on 27.07.2011, 20:33:26
Quote from: Nuivanlinna on 27.07.2011, 20:04:49
Onko loppujen lopuksi tässä suunnattomassa kotimaan älämölössä kyse poliittisesta opportunismista ja taistelusta mediahuomiosta?

(Korjasin hiukan tuota lainausta.)
Arvelen tuossa mölinässä olevan kyse juuri tilanteen hyväksi käyttämisestä, jotta saisi median huomiota ja pääsisi mustamaalaamaan poliittisiksi kilpailijoksi koettuja tahoja eli lähinnä Perussuomalaisia ja Hommaforumiin kirjoittavia henkilöitä.

Minulle tulee taas mieleen se, että tällaisella rauhanomaisella mielenosoittamisella pyritään saamaan elämä raiteilleen käsittämättömän surullisen tapahtuman jälkeen. Oma lapseni kysyi, miksi norjalaiset hurraavat kokoontuessaan Oslon kaduille. Siinä oli myös kyse rauhanomaisesta mielenosoittamisesta.

Surun käsittelyä on monenlaista, rypemään ei mielestäni kannata kuitenkaan jäädä pitkäksi aikaa.

IDA

Quote from: Ajattelija2008 on 28.07.2011, 00:51:58
Little Green Footballs:in etusivulta löytyy heti ensimmäisellä vilkaisulla Charles Johnsonin postaus, jossa Johnson väittää Behring Breivikin manifestissaan selittäneen "kristillistä uskoaan laajasti". Johnson erehtyy, en minä ainakaan löytänyt manifestista mitään laajaa selitystä manifestin kirjoittajan "kristillisestä uskosta". Johnsonin blogin kommenteissa monet ovat huomauttaneet samasta asiasta.

No näin.

LGF on sivusto, johon ei oikein kannattaisi viitata. Sen kautta myös rehelliset ateistit - joita on - joutuvat outoon valoon mikäli joku edelleenkin ottaisi tämän Johnssonin vakavasti.

Behringin kristillisen uskon perusteet voi jokainen lukea suoraan suden suusta. En suosittele.

intense

Quote from: IDA on 28.07.2011, 01:13:43
Quote from: Ajattelija2008 on 28.07.2011, 00:51:58

No näin.

LGF on sivusto, johon ei oikein kannattaisi viitata. Sen kautta myös rehelliset ateistit - joita on - joutuvat outoon valoon mikäli joku edelleenkin ottaisi tämän Johnssonin vakavasti.

Behringin kristillisen uskon perusteet voi jokainen lukea suoraan suden suusta. En suosittele.

Jotta osaisin laittaa mielipiteesi kontekstiin, mitä mieltä olet Spenceristä ja Gelleristä? Tai Ann Coulterista ja Glen Beckista? Entä onko joku maahanmuuttokriittisiin kriittisesti suhtautuva blogi joka olisi olennaisesti parempi kuin LGF?

IDA

Quote from: intense on 28.07.2011, 01:34:19
Jotta osaisin laittaa mielipiteesi kontekstiin, mitä mieltä olet Spenceristä ja Gelleristä? Tai Ann Coulterista ja Glen Beckista? Entä onko joku maahanmuuttokriittisiin kriittisesti suhtautuva blogi joka olisi olennaisesti parempi kuin LGF?

No en ole lukenut noista ketään viime aikoina, joten tämä menee jonnekin parin vuoden taakse:

Ann Coulterista pidän, koska hän on todella terävä ja hauska,sekä lähes aina suuressa kuviossa oikeassa. Spenceriltä olen lukenut pari kirjaa ja minusta ne ovat täyttä asiaa. Gellerin tiedän, mutta en jaksa nykyään lukea mitään mikä liittyy edes etäisesti Ayan Rand - meininkiin. Sitä en tiedä kuka Glen Beck on.

Niko

Quote from: Lalli IsoTalo on 27.07.2011, 21:55:57

Kun nyt ollaan yleisellä tasolla, niin sanoisin, että keskimäärin ihmiset etsivät maailmasta sellaista tietoa, joka vahvistaa henkilön omaa näkemystä asioiden tilasta. Absoluuttisesti tasapuolisen totuuden etsiminen ja löytäminen on ehkä ylimitoitetun idealistinen tavoite ihmiselle.

Noin yleisellä tasolla jatkaisin, että kognitiivinen disonanssi pitää huolen siitä, että ihminen ei availe mieltään joka suuntaan, vaan ristiriitaiset tiedonjyvät jätetään polulle. Ei niitä poimita sotkemaan hyvin muodostettua maailmankuvaa.

Joo no mielestäni ei ihan menty sinne yleiselle tasolle, psykologia osastolle, vaan puhuttiin homma-foorumista.

skrabb

QuoteYli 1200 kokoontui kunnioittamaan Norjan uhreja
Sunnuntai 31.7.2011 klo 16.32

Muistomielenosoituksella haluttiin osoittaa rauhanomaisesti, että vihapuheita ei sallita.

Minun Suomeni on kansainvälinen-järjestön puheenjohtaja Tino Singh piti puheen Eduskuntatalon portailla.

Yli 1 200 ihmistä kokoontui sunnuntai-iltapäivänä Helsingin keskustaan Norjan tapahtumien muistomielenosoitukseen.

Helsingin rautatieasemalta eduskuntatalon edustalle ja siitä edelleen Finlandia-puistoon matkaava kulkue halusi tukea Norjan tragedian uhrien omaisia.

Rauhanomainen mielenosoitus alkoi kolmelta. Tapahtumaan oli Facebookissa etukäteen ilmoittautunut yli 3 700 ihmistä. Ihmisiä oli ilmoittautunut mukaan pohjoisinta Suomea myöten.

- Haluamme osoittaa, että hiljaisuus ja puhumattomuus täytyy rikkoa. Julkisuudessa on todettu, että Suomessa ei voi tapahtua vastaavaa kuin Norjassa. Siihen ei voi luottaa ja uskoa. Me haluamme näyttää, että olemme ääriliikkeitä vastaan eikä väkivaltaan voi vastata väkivallalla, yksi tapahtuman järjestäjistä, Minun Suomeni on kansainvälinen-järjestön varapuheenjohtaja Ilona Tikka kertoo.
[...]
Koko juttu:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011073114140169_uu.shtml

Iltasanomien uutisotsikko ja juttu samasta tapahtumasta:

QuoteHelsingin Norja-kulkueessa mukana tuhansia ihmisiä

Julkaistu: 31.07.2011 11:09, päivitetty: 31.07.2011 16:46

Muistomielenosoitus keräsi tuhansia ihmisiä kulkueeseen, joka lähti Helsingin rautatieasemalta ja seisahtui Eduskuntatalolle, josta osa ihmisistä kokoontui läheiseen Finlandia-puistoon.

Kulkueella haluttiin tukea Norjan tragedian uhrien omaisia.

Rauhanomainen mielenosoitus alkoi sunnuntaina iltapäivällä kello 15. Tapahtumaan oli Facebookissa etukäteen ilmoittautunut yli 3700 ihmistä.

Mielenosoitus järjestetään lisäksi ainakin Närpiössä, jossa kulkue lähtee kaupungintalolta. Pieksämäellä väkeä on kokoontumassa Poleenin puistoon.

Tapahtuman järjestävät kansalaisaktivistit. He ovat nimenneet päivän Hiljaisuuden rikkomisen päiväksi.

Tapahtumalla halutaan osoittaa mieltä rauhanomaisesti väkivaltaa vastaan sekä purkaa jännitteitä, pelkoja ja epäluuloja ihmisryhmien välillä.

STT-IS
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/helsingin-norja-kulkueessa-mukana-tuhansia-ihmisia-/art-1288404652633.html

Iltasanomissa ilmeisesti uskotaan, että kaikki fb:ssa osallistumisestaan ilmoittaneet ovat paikalla.
Ken vaivojansa vaikertaa, on vaivojensa vanki. Ei oikeutta maassa saa, ken itse sit' ei hanki.

Elemosina

Juuri huomasin tuon skrabbin edellisessä viestissä esiintuoman uutisointieron.
Mistä johtuu tämä käsittämättömän puutteellinen matemaattinen laskutaito? Toisessa sanotaan 1200-1500 ja toisessa tuhansia.

Omakaupunki.hs.fi:n kuvista päätellen nämä tuhannet ihmiset ainakin jossain vaiheessa hyvin mahtuivat kävelemään jalkakäytävälläkin.
Avoimilla rajoilla tuhottiin avoin yhteiskunta
EU-turistien CV http://hommaforum.org/index.php/topic,6906.msg1324730.html#msg1324730

Lalli IsoTalo

Quote from: skrabb on 31.07.2011, 17:06:01
Minun Suomeni on kansainvälinen-järjestön puheenjohtaja Tino Singh piti puheen Eduskuntatalon portailla.

QuoteJoukko huusi ääneen iskulauseita, kuten "Me emme vaikene", "Stop viha, stop racism", "Meitä ei saa vaikenemaan", "Stop vihapuheet" ja "Stop ääriliikkeille".

Hauskaa näytti olevan.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Ajattelija2008

Uutiskuvissa ei näkynyt eduskuntatalon rappusilla epäasiallisia banderolleja, joten olisin itsekin voinut mennä mukaan tuohon mielenosoitukseen.

Takavuosina kun joissakin "rauhanmarsseissa" on liehunut kiväärilippuja ja vihaan kiihottavia banderolleja.

Sunt Lacrimae

Quote from: intense on 27.07.2011, 15:33:16

Niin, siksi äärivasemmistosta on Suomessa paitsi puhuttu paljon, kyseinen suuntaus on myös ollut kriminalisoituna. Minusta Oslon iskun jälkeen on luontevaa suunnata katse oikean laidan liikkeisiin, eikä esimerkiksi Suomen sisällissotaan - vai olenko ihan hakoteillä?

Jos perustelet äärioikeistoon keskittymistä Suomessa Breivikin teolla niin vähintään yhtä asiallista olisi ottaa esille militantin antifasistisen liikkeen ja muun äärivasemmiston toiminta esimerkiksi Ruotsissa ja muualla läntisen Euroopan maissa.

Polttopullojen heittely ja rautaputkien kera riehuminen on aivan samanlaista yhteiskunnan säännöistä ja toisen ihmisen hengestä ja terveydestä piitttaamatonta väkivaltaa, erona vain se, että näillä wannabe-vallankumouksellisilla ei Kreikkaa lukuunottamatta ole samanlaisia resursseja kuin Breivikeillä ja muilla toisen laidan sekoilijoilla.

Itse asiassa jos otetaan huomioon järjestäytymisen taso, talonvaltailu ja anarkistiryhmän vastuunotto esimerkiksi VR:n turvalaitesabotaasista ja Pasilan pommista niin äärivasemmisto on äärioikeistoa relevantimpi turvallisuusuhka nykypäivän Suomessa. Tosin kuten Breivik-casesta nähtiin niin ei terroristiksi ryhtyminen nykyään edellytä minkäänlaista tukevaa organisaatiota, mutta sama päteekin sitten kaikkien ääriliikkeiden edustajiin.

Totta kai tunteet ovat pinnalla tällaisen teon jälkeen, mutta sisäisen turvallisuuden ylläpitämisessä toimii parhaiten kylmä järki.
Play stupid games, win stupid prizes.

Lodi

Quote from: Lalli IsoTalo on 31.07.2011, 17:17:09
Quote from: skrabb on 31.07.2011, 17:06:01

QuoteJoukko huusi ääneen iskulauseita, kuten "Me emme vaikene", "Stop viha, stop racism", "Meitä ei saa vaikenemaan", "Stop vihapuheet" ja "Stop ääriliikkeille".

Hauskaa näytti olevan.

Tämä joukkio siis kokoontui kunnioittamaan uhreja ?
Kuvasta päätellen porukka kertoili vitsejä toisilleen. 
Vitu**aa rankasti tuollainen naureskelu kuolleiden ihmisten muistomarssilla.

Hyi helvetti!
Toivottavasti tämä ei lisää rasismia Suomessa !

Arvoton

Quote from: Ihmettelijä on 27.07.2011, 09:03:18
Jos Homma kerran ei ole rasistinen, ääriliike ja ties mitä, niin miksi ihmeessä vastustatte tuotakin mielenosoitusta? Kysynpähän vaan..  ???

Vastaanpahan vaan. Typerääkään jeesustelu-kulkuetta en viitsi VASTUSTAA. Montakohan kulkijaa kulki kulkueen ihmisistä jo Pride-kulkueessa?

Jos Oslossa olisi paukahtanut Al-Quaidan pommi, olisiko vastaavaa vihaa vastustavaa kulkuetta kulkenut Hesassa?

En edelleenkään osaa vääntää Breivikin mielipuolista tekoa tarpeeseen taistella ihmisoikeuksien ja monikulttuurisuuden puolesta.

Suomessa taas olisi paljon tarvetta toimia tekopyhyyden, vieraskoreuden, poliittisen oikeamielisyyden, sovinnaisuuden ja päälleliimatun "suvaitsevaisuuden" antaman pahvijalustan päältä tapahtuvan meidän tavisten paimentamisen vastustamiseksi. Jos jengi ei leikkisi hienompaa kuin muut, sekin voisi ehkäistä jotain väkivaltaa. Myös väkivaltaisia juttuja ovat nyt höpöttäneet hyvät ihmiset jo viikon. Sorry ny vaan, esim. kaiken kieltäminen on hallinnon väkivaltaa. Väkivaltaa on myös, kun etsitään ja leimataan joitain ihmisiä syntipukeiksi ja sitä kautta tuomitaan heitä tai vaaditaan heidän eroaan. Siis ajojahdit fiilispohjalta. Ihmettelen, että demarit ovat kiilanneet hyvyyden apostoleiksi jo vihreiden ohi.

viking

:facepalm: itsekkin satuin ohi kävelemään ja oli kyllä aika säälittävää touhua
"Jos oma vaimoni lähtee torille ilman lupaani, tapan hänet. Tämä on meidän kulttuurimme."

Nangarharin maakunnan syyttäjän Abdul Qayumin

Pliers

Sen mitä uutiskuvista voi sanoa, niin eipä ollut kovin tyylikäs muistotilaisuus. :'(

Jos rehellisiä ollaan, oli kyseessä vasemmistoaktivistien mielenosoitus, jossa halutaan hekumoida "oikeiston" aiheuttamalla väkivallan uhalla. On kuvottavaa, että mielenosoitus marssittiin Norjan uhrien hautojen yli.

- Haluamme osoittaa, että hiljaisuus ja puhumattomuus täytyy rikkoa. Julkisuudessa on todettu, että Suomessa ei voi tapahtua vastaavaa kuin Norjassa. Siihen ei voi luottaa ja uskoa. Me haluamme näyttää, että olemme ääriliikkeitä vastaan eikä väkivaltaan voi vastata väkivallalla, yksi tapahtuman järjestäjistä, Minun Suomeni on kansainvälinen-järjestön varapuheenjohtaja Ilona Tikka [de Gröna] kertoo.
"The hardest thing in the world to understand is the income tax."
"Great spirits have often encountered violent opposition from weak minds."
-Albert Einstein-

Ihan sama kohtelu kauttaaltaan kaikille ei ole kuitenkaan yhdenvertaisuutta. -toiminnanjohtaja Eva Lindberg, Pakolaisneuvonta ry-

Slu

Hmm, ois tienny ton aikasemmin ni ois voinu kerätä jonku porukan huutelee siihe viereen "MINÄ PUHUN MITÄ HALUAN!(Niin kauan kun se on laillista...)"

foobar

Quote from: Pliers on 31.07.2011, 19:39:49
Sen mitä uutiskuvista voi sanoa, niin eipä ollut kovin tyylikäs muistotilaisuus. :'(

Jos rehellisiä ollaan, oli kyseessä vasemmistoaktivistien mielenosoitus, jossa halutaan hekumoida "oikeiston" aiheuttamalla väkivallan uhalla. On kuvottavaa, että mielenosoitus marssittiin Norjan uhrien hautojen yli.

- Haluamme osoittaa, että hiljaisuus ja puhumattomuus täytyy rikkoa. Julkisuudessa on todettu, että Suomessa ei voi tapahtua vastaavaa kuin Norjassa. Siihen ei voi luottaa ja uskoa. Me haluamme näyttää, että olemme ääriliikkeitä vastaan eikä väkivaltaan voi vastata väkivallalla, yksi tapahtuman järjestäjistä, Minun Suomeni on kansainvälinen-järjestön varapuheenjohtaja Ilona Tikka [de Gröna] kertoo.

Myös tämä Singh käytti pari päivää sitten kuulemassani radiohaastattelussa (joka oli lähinnä yhteistä hymistelyä) muistaakseni konsistentisti termiä "ääriliikkeet" joka tarkoitti käytännössä maahanmuuttopolitiikan kriitikkoja. Jännää, ettei niitä asioita joita vastaan osoitetaan mieltä voida mitenkään kertoa niin suoraan, ettei tarvitsisi takaperin päätellä miten tässä nyt maailmaa parannettiinkaan.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

ElinaElina

Poppoo olisi voinut suunnata Syyrian suurlähetystölle, Syyrian hallinto tappaa siviilejä paraikaa.
Facebookissa kiva sivu: Lieksa maahanmuutto kuvia

apexi

Ovatko hatutkin nykyään vihapuhetta?
"See computers are racist because they make them too hard to use. They need to make them easy like TV, so people in the community can have good jobs. Computers are made by whites and chinese, and they don't like it when we try to get ahead."
-Rakim, Oakland.

Musulmaani

Kiinnostuin Hommasta luettuani siitä kaikkea paskaa Hesarista.

Nyt kun ensimmäisenä ketjuista luin tämän läpi, ymmärrän nuo puheet. Luetteko itse tätä ketjua?

Suurin osa teistä, tähän ketjuun kirjoittaneista ei ilmeisesti tosiaankaan ymmärrä mistä nuo Hommaa vääristelevät kirjoitukset saavat syynsä? 

Jätätte tämän omaan arvoonsa. Tiedän. Se jää sille.

Mielenkiintoinen sosiokoe. Sokeus on katsojan silmässä!