News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2011-07-26 HS: Helsingissä osoitetaan mieltä ääriryhmiä vastaan

Started by rähmis, 26.07.2011, 22:46:56

Previous topic - Next topic

mannym

Quote from: Musulmaani on 31.07.2011, 20:25:27
Kiinnostuin Hommasta luettuani siitä kaikkea paskaa Hesarista.

Nyt kun ensimmäisenä ketjuista luin tämän läpi, ymmärrän nuo puheet. Luetteko itse tätä ketjua?

Suurin osa teistä, tähän ketjuun kirjoittaneista ei ilmeisesti tosiaankaan ymmärrä mistä nuo Hommaa vääristelevät kirjoitukset saavat syynsä? 

Jätätte tämän omaan arvoonsa. Tiedän. Se jää sille.

Mielenkiintoinen sosiokoe. Sokeus on katsojan silmässä!

Ole hyvä ja avaa hieman, yksityiskohtaisesti ei tarvitse kertoa mutta 739 085 viestiä 22 494 aihetta ja 6621 jäsentä on vähän ikävä leimata yhden ketjun perusteella. Homma on siitä hankala foorumi että ajatuksen sisäistäminen kestää hetken, scenehuumori ja sarkasmi ovat vallalla joten kärsivällisyyttä arvon musulmaani, kärsivällisyyttä ja onnitteluni lievästi provosta nickistä.
"I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned."

Once data has been adjusted, it is no longer data, it is an artifact of analysis...

"Human beings are born with different capacities. If they are free, they are not equal. And if they are equal, they are not free."

törö

Quote from: tosipaha on 27.07.2011, 21:09:02
https://www.facebook.com/event.php?eid=153433274732236

QuoteMIELENOSOITUS HILJAISUUDEN RIKKOMISEN PÄIVÄNÄ 31.7.2011 KLO 15.00

Hiljaisuus on vihan ja väkivallan hyväksymistä – me emme vaikene

Me, tavalliset kansalaiset, järjestöt ja ruohonjuuritason aktivistit haluamme osoittaa tukemme Norjan hirmuteon uhrien omaisille järjestämällä rauhanomaisen solidaarisuuden osoituksen väkivallattomuuden ja rauhan puolesta sekä ääriryhmien vihaa ja väkivaltaa vastaan.

"Norjan tapahtumat osoittavat, että viha synnyttää vain vihaa ja ainoa, joka voi asialle jotain tehdä, katsoo peilistä – on siis aika tunnustaa väriä ja näyttää, minkälaisen yhteiskunnan haluamme.

Voimme jokainen vaikuttaa omilla teoillamme ja valinnoillamme: rikkomalla hiljaisuuden, puuttumalla vääryyteen ja ilmaisemalla ääneen ettemme pelkää emmekä hyväksy ääriliikkeiden vihaa ja väkivaltaa.", toteaa Tino Singh, yksi tapahtuman järjestäjistä.

...

Hirveä älämölö on ollut käynnissä jo yli viikon, mutta nyt ne ovat päättäneet rikkoa hiljaisuuden eivätkä vaikene koskaan.

Jollet ole änkyrävasemmiston puolella, olet Breivikin puolella. Vaihtoehtoja ei ole. Suostu siis kiltisti vasemmistoänkyröiden vaatimuksiin.

Professori

Quote from: mannym on 31.07.2011, 20:28:36

Suurin osa teistä, tähän ketjuun kirjoittaneista ei ilmeisesti tosiaankaan ymmärrä mistä nuo Hommaa vääristelevät kirjoitukset saavat syynsä? 

Ole hyvä ja avaa hieman, yksityiskohtaisesti ei tarvitse kertoa mutta 739 085 viestiä 22 494 aihetta ja 6621 jäsentä on vähän ikävä leimata yhden ketjun perusteella.

Kyllä minäkin ymmärrän, että näin laajasta kirjoituskokoelmasta voi löytää aineksia ihan minkälaiseen juttuun tahansa. Joskus nuorena entisessä Neuvostoliitossa käydessäni jouduin oppimaan sen, että siinä missä minä näin juoppoja ja kurjuutta joku toinen näki ties mitä ihastuttavia asioita. Kaikki me näemme asioita omien sarvisankaisten silmälasiemme kautta - ja sitä kautta löydämme vähänkin laajemmasta aineistosta juuri sen mitä etsimme - vaikkapa perusteltuja maahanmuuttopoliittisia kannanottoja tai rasistista paskaa. Tätä ongelmaa itse kukin voi vähentää, mikäli tiedostaa vaaran.
Niin kauan kuin yhteiskunnassa on todellinen sananvapaus se ei voi olla läpeensä mätä. Sen sijaan jokaisesta läpeensä mädästä yhteiskunnasta puuttuu todellinen sananvapaus.
Lisää ajatuksia: http://professorinajatuksia.blogspot.com/

Lupu(kulkuri)

Quote from: mannym on 31.07.2011, 20:28:36

Nyt kun ensimmäisenä ketjuista luin tämän läpi, ymmärrän nuo puheet. Luetteko itse tätä ketjua?

Jätätte tämän omaan arvoonsa. Tiedän. Se jää sille.

Mielenkiintoinen sosiokoe. Sokeus on katsojan silmässä!

Ole hyvä ja avaa hieman, yksityiskohtaisesti ei tarvitse kertoa mutta 739 085 viestiä 22 494 aihetta ja 6621 jäsentä on vähän ikävä leimata yhden ketjun perusteella. Homma on siitä hankala foorumi että ajatuksen sisäistäminen kestää hetken, scenehuumori ja sarkasmi ovat vallalla joten kärsivällisyyttä arvon musulmaani, kärsivällisyyttä ja onnitteluni lievästi provosta nickistä.

Mielestäni on hienoa, että Perussuomalaiset puolueena on kunnioittanut Norjan tragedian uhreja ja omaisia huolimatta voimakkaasta painostuksesta, jota myös syyllistämiseksi voi kutsua.
Karnevaalien järjestäminen on yksi tapa unohtaa ja yrittää asettaa maailma taas oikeaan tilaan, mutta epäily suuri: myrskyllä ratsastaminen sopi Morrisonille, mutta tällainen tapahtuma on ihan piknikki-osastoa.
Toivottavasti kansainvälinen lehdistö noteeraa iloiset ilmeet.
Mielipide.

Ezz

Quote from: Elemosina on 31.07.2011, 17:11:14
Juuri huomasin tuon skrabbin edellisessä viestissä esiintuoman uutisointieron.
Mistä johtuu tämä käsittämättömän puutteellinen matemaattinen laskutaito? Toisessa sanotaan 1200-1500 ja toisessa tuhansia.

Poliisin arvio eduskuntatalolla olleiden määrästä oli 2000 henkeä.

Quote from: Lalli IsoTalo on 31.07.2011, 17:17:09
Hauskaa näytti olevan.

Quote from: Pliers on 31.07.2011, 19:39:49
Sen mitä uutiskuvista voi sanoa, niin eipä ollut kovin tyylikäs muistotilaisuus. :'(

Kuvan tilanteessa puhetta pitänyt Tino Singh oli välikevennyksenä luvannut lopettavansa kohta, mikä nauratti yleisöä. Kyseessähän ei ollut mikään kynttilämielenosoitus, vaan tapahtuman julkilausuttuna tarkoituksena oli myös vastustaa ääriajattelua ja lähentää erilaisia ihmisiä toisiinsa. Sellaisessa varmaan hymyilykin on sallittua. Olettaisin, että esimerkiksi Breivikiä vituttaa huomattavasti enemmän nähdä monikulttuurisen yhteiskunnan kannattajia yhdessä hyväntuulisina ja rentoina kuin tuijottamassa vastapuolta synkkinä ja vihaa uhkuen.

Jos norjalaiset jostain syystä loukkaantuivat tapahtuneesta, niin saanemme lukea lähipäivien lehdistä Norjan suurlähetystön Suomelle jättämästä nootista.

Quote from: apexi on 31.07.2011, 20:05:32
Ovatko hatutkin nykyään vihapuhetta?

"Hat" on norjaa ja tarkoittaa tosiaan vihaa.

Quote from: törö on 31.07.2011, 20:44:10
Jollet ole änkyrävasemmiston puolella, olet Breivikin puolella.

Singhin puheessa mainittiin mielenosoituksen vastustamina ääriryhminä muun muassa äärimuslimit, äärimarxilaiset ja turkistarhaiskujen tekijät. Osanottajat eivät näille linjauksille buuanneet.

Jos tämä on änkyrävasemmistolaisuutta, niin ylläoleva kommenttisi sitten ehkä pitää paikkansa.

Musulmaani

Quote from: mannym on 31.07.2011, 20:28:36Ole hyvä ja avaa hieman, yksityiskohtaisesti ei tarvitse kertoa mutta 739 085 viestiä 22 494 aihetta ja 6621 jäsentä on vähän ikävä leimata yhden ketjun perusteella. Homma on siitä hankala foorumi että ajatuksen sisäistäminen kestää hetken, scenehuumori ja sarkasmi ovat vallalla joten kärsivällisyyttä arvon musulmaani, kärsivällisyyttä ja onnitteluni lievästi provosta nickistä.
Tämähän kävi nopeasti. Kuin zätissä. 

No. Minä näen mielenosoituksen hämmentyneenä keinona jotenkin käsitellä tragediaa. Saatan olla naiivi. Mitä luen tässä ketjussa, on käsittämätön kokoelma jotain vasuri-vihreä jutskaa, että kävelin vierestä, ja olipa karseeta katseltavaa.  

Minulle tuntemattomasta syystä kulkueen vetäjä leimataan viesteissä jotenkin vajaaksi. Useaan kertaan. 

Jos olen rehellinen, ne kohdat etenkin muistuttavat kovasti vihaista kirjoittelua (vihapuhe on muuttunut epäselväksi merkitykseltään). 

Jos Homma ei ole sitä mistä esimerkiksi tämän päivän Hesari useammassa kohdassa kirjoittaa, tämä ketju sopii kovin huonosti korjaamaan tuo väärinkäsitys. 

Saatan olla väärässä. Enkä tosiaankaan ole tutustunut foorumiin vielä laajemmin. 

Olisiko näin ollen mahdollista saada lyhyt selitys siihen mistä tämänpäiväisen mielenosoituksen väheksyntä tässä keskustelussa johtuu? Vai tulkitsenko lukemaani väärin, en tunnista sarkasmia ja muuta karenavalismia siinä. Aiheen vakavuus osaltaan saattaa vaikeuttaa orjentaatiotani niiden taajuudelle. 

Niin kuin sanoin. Jotenkin kauheita tapahtumia on käsiteltävä. Järjetön läppä nimimerkin takaa on yksi keino. Minun mielestäni ne, jotka osallistuvat tuollaiseen tapahtumaan ovat rehellisiä suhteessa omaan avuttomuuteensa tapahtuneen jälkeen, tekevät mitä pystyvät.  

Näillä tiedoin, tuntuu ikävältä usea kommentti siitä tässä ketjussa. Jos niille on syy, jota en tunne, olen avoin kuulemaan. 

Nimimerkkini provosoivuus on yksin viiteryhmän mielessä. Onko sillä jokin syvällisempi viesti minulle tältä yhteisöltä? Tunnen useita foorumeita, joissa se ei saisi muita merkityksiä kuin nimimerkki.

Lupu(kulkuri)

Quote from: Ezz on 31.07.2011, 20:58:08
Quote from: Elemosina on 31.07.2011, 17:11:14
Juuri huomasin tuon skrabbin edellisessä viestissä esiintuoman uutisointieron.
Mistä johtuu tämä käsittämättömän puutteellinen matemaattinen laskutaito? Toisessa sanotaan 1200-1500 ja toisessa tuhansia.

Poliisin arvio eduskuntatalolla olleiden määrästä oli 2000 henkeä.

Quote from: Lalli IsoTalo on 31.07.2011, 17:17:09
Hauskaa näytti olevan.

Sen mitä uutiskuvista voi sanoa, niin eipä ollut kovin tyylikäs muistotilaisuus. :'(

Kuvan tilanteessa puhetta pitänyt Tino Singh oli välikevennyksenä luvannut lopettavansa kohta, mikä nauratti yleisöä. Kyseessähän ei ollut mikään kynttilämielenosoitus, vaan tapahtuman julkilausuttuna tarkoituksena oli myös vastustaa ääriajattelua ja lähentää erilaisia ihmisiä toisiinsa. Sellaisessa varmaan hymyilykin on sallittua. Olettaisin, että esimerkiksi Breivikiä vituttaa huomattavasti enemmän nähdä monikulttuurisen yhteiskunnan kannattajia yhdessä hyväntuulisina ja rentoina kuin tuijottamassa vastapuolta synkkinä ja vihaa uhkuen.

Jos norjalaiset jostain syystä loukkaantuivat tapahtuneesta, niin saanemme lukea lähipäivien lehdistä Norjan suurlähetystön Suomelle jättämästä nootista.

Quote from: apexi on 31.07.2011, 20:05:32
Ovatko hatutkin nykyään vihapuhetta?

"Hat" on norjaa ja tarkoittaa tosiaan vihaa.

Quote from: törö on 31.07.2011, 20:44:10
Jollet ole änkyrävasemmiston puolella, olet Breivikin puolella.

Singhin puheessa mainittiin mielenosoituksen vastustamina ääriryhminä muun muassa äärimuslimit, äärimarxilaiset ja turkistarhaiskujen tekijät. Osanottajat eivät näille linjauksille buuanneet.

Jos tämä on änkyrävasemmistolaisuutta, niin ylläoleva kommenttisi sitten ehkä pitää paikkansa.

Jotenkin vaan jäi tunne, että aika päämäärätöntä sittenkin.
Toisaalta: onneksi Suomessa on sananvapaus ja kokoontumisvapaus edelleen. Voihan tollasia järjestää, ei siinä mitään. Eikä varmaan ollut yhtään pippurisumuttajaa, tai kommariksi huutajaa paikalla. Todennäköisesti siksi, että tuolla kokoontumisella oli varmaankin tarkoitus saada aikaan ihmisille katharsiskokemus(ainakin kuvien perusteella) kerran elämässä.
Heppoista.
Mielipide.

Tomi

Quote from: Musulmaani on 31.07.2011, 21:08:10
Quote from: mannym on 31.07.2011, 20:28:36Ole hyvä ja avaa hieman, yksityiskohtaisesti ei tarvitse kertoa mutta 739 085 viestiä 22 494 aihetta ja 6621 jäsentä on vähän ikävä leimata yhden ketjun perusteella. Homma on siitä hankala foorumi että ajatuksen sisäistäminen kestää hetken, scenehuumori ja sarkasmi ovat vallalla joten kärsivällisyyttä arvon musulmaani, kärsivällisyyttä ja onnitteluni lievästi provosta nickistä.
Tämähän kävi nopeasti. Kuin zätissä. 

No. Minä näen mielenosoituksen hämmentyneenä keinona jotenkin käsitellä tragediaa. Saatan olla naiivi. Mitä luen tässä ketjussa, on käsittämätön kokoelma jotain vasuri-vihreä jutskaa, että kävelin vierestä, ja olipa karseeta katseltavaa.  

Minulle tuntemattomasta syystä kulkueen vetäjä leimataan viesteissä jotenkin vajaaksi. Useaan kertaan. 

Jos olen rehellinen, ne kohdat etenkin muistuttavat kovasti vihaista kirjoittelua (vihapuhe on muuttunut epäselväksi merkitykseltään). 

Jos Homma ei ole sitä mistä esimerkiksi tämän päivän Hesari useammassa kohdassa kirjoittaa, tämä ketju sopii kovin huonosti korjaamaan tuo väärinkäsitys. 

Saatan olla väärässä. Enkä tosiaankaan ole tutustunut foorumiin vielä laajemmin. 

Olisiko näin ollen mahdollista saada lyhyt selitys siihen mistä tämänpäiväisen mielenosoituksen väheksyntä tässä keskustelussa johtuu? Vai tulkitsenko lukemaani väärin, en tunnista sarkasmia ja muuta karenavalismia siinä. Aiheen vakavuus osaltaan saattaa vaikeuttaa orjentaatiotani niiden taajuudelle. 

Niin kuin sanoin. Jotenkin kauheita tapahtumia on käsiteltävä. Järjetön läppä nimimerkin takaa on yksi keino. Minun mielestäni ne, jotka osallistuvat tuollaiseen tapahtumaan ovat rehellisiä suhteessa omaan avuttomuuteensa tapahtuneen jälkeen, tekevät mitä pystyvät.  

Näillä tiedoin, tuntuu ikävältä usea kommentti siitä tässä ketjussa. Jos niille on syy, jota en tunne, olen avoin kuulemaan. 

Nimimerkkini provosoivuus on yksin viiteryhmän mielessä. Onko sillä jokin syvällisempi viesti minulle tältä yhteisöltä? Tunnen useita foorumeita, joissa se ei saisi muita merkityksiä kuin nimimerkki.
Oliko kukaan kuvaamassa tapahtumaa?
Oliko tapahtumassa myös mielenosoitusta Perussuomalaisia vastaan (vastaavia kylttejä kuin keväisessä mielenosoituksessa Perussuomalaisia vastaan)?

Lodi

Minä reagoin mielenosoitukseen negatiivisesti, koska harkitsin mukaan menemistä.
Olin käsittänyt, että kyseessä on muistomarssi Norjan uhreille.
Kun näin tuon kuvan riehakkaine ilmeineen ja megafoneineen ymmärsin, kuinka taas mediaa ja kansa kusetetaan tekemään politiikkaa Norjan tragedian avulla.
Poliittinen broilerijoukkohan on niillä haudoilla jo raadollisesti tanssinut viikon.

Minua harmittaa suunnattomasti kuolleiden ihmisten hyväksikäyttö. No, olen kai kalkkis ja ulkona ajasta. Mikäs bändi se lauloikaan, että "nämä ajat eivät ole meitä varten".
Toivottavasti tämä ei lisää rasismia Suomessa !

mannym

Raikasta  :)
Tosissaan Tino "Minun Suomeni on Kansainvälinen" Singh veti poppoota osoittamaan mieltä väkivaltaa vastaan. Ihailtavaa sinänsä, se vain häiritsee että viimeinen viikko median suunnalta on rummutettu Norjan tragediaa. On vaadittu perussuomalaisia irtautumaan kaikesta vihapuheesta ja vaadittu Halla-ahon eroa.
On myös kirjoitettu tämän foorumin sisältävän pelkkää vihapuhetta. Sitten osoitetaan mieltä ja sanotaan että hiljaisuus loppui nyt! Siis hiljaisuus jota ei todellisuudessa ole edes ollut.

Singh on mielenkiintoinen persoona, kannattaa tutustua hänen hengentuotteisiinsa. Vaikkapa facebookissa https://www.facebook.com/MyFinland
Nykyään hieman siivottu keskusteluja mutta rajua tekstiä on ollut sekä foorumia että muita maahanmuuttopolitiikkaa kritisoivia kohtaan.

Helsingin Sanomat voi kirjoittaa foorumista mitä haluaa, suosittelen kuitenkin lukemaan foorumia enemmän. Norjan tragedian tapahtuessa tämä foorumi peittosi perinteisen median 20-0 tiedotuksessa tapahtumista.
Tällä forumilla on paljon kirjoittajia, ylilyöntejäkin sattuu toisinaan, moderaatio tiimi tekee hyvää ja kovaa työtä forumin asiallisella linjalla pitämiseksi.

Sivuhuomiona kerrottakoon että viimeisen viikon aikana banaania täältä on saanut hyvin moni suvikseksi kutsumammme trolli. Sivusto on myös ollut Dos hyökkäysten kohteena. Syystä jonka voimme arvata mutta emme tiedä varmasti.

Nimimerkkisi on ok, lievästi provo mutta jokainen valitsee nickinsä itse. Se miten kannat nimimerkkiä kirjoituksiesi pohjalla kertoo loput. Meillä oli muun Taha Islam, on kai edelleen joka puhui lähes pääasiassa Islamista. Mutta tervetuloa forumille, on aina mukavaa saada uutta ajatusta tähänkin kalamaljaan.
Nyt esittäytymään http://hommaforum.org/index.php/topic,903.0.html
"I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned."

Once data has been adjusted, it is no longer data, it is an artifact of analysis...

"Human beings are born with different capacities. If they are free, they are not equal. And if they are equal, they are not free."

Suvaitsija

Saattaa olla. Kuitenkin kun satuin kuulemaan radiosta kulkueessa toimineiden henkilöiden (3 kpl) haastatteluja, jokaikinen heistä rinnasti "vihapuheen" vain ja ainoastaan maahanmuuttokriitikoihin. Se oli tietenkin hyvin ennakoitavissa oleva asia, että tämähän oli käytännössä Persujen vastainen mielenosoitus part 2, joten ei paljoa ihmetytä, ettei tämän foorumin porukkaa paljoa kiinnosta mennä moisten urpojen kanssa tanssimaan haudoille.
"Turvapaikanhakijat ovat paikallisesti merkittävä tulonlähde. Laitoksen vuosibudjetti on noin kaksi miljoonaa euroa."
-Vastaanottokeskus

"Joidenkin maahanmuuttajaryhmien kohdalla työttömyys on huomattavasti muita
ryhmiä korkeammalla tasolla. Tämä on sekä haaste että mahdollisuus."
-Helsingin tila ja kehitys 2013

foobar

Ei hän vajaa ole, vaan poliittinen opportunisti. Erittäin hyvä muuten puhumaan tavalla, joka saa melkein uskomaan siihen, että hän myötäymmärtäisi esimerkiksi Hommaforumin kirjoittajien mielipiteiden olemassaolon oikeutuksen ja antaisi kaikkien kukkien kukkia, mutta valitettavasti korttinsa paljastava siinä, että puhuu kuitenkin vakavalla naamalla pienestä masinoijien joukosta, joka keskustelee eri nimimerkeillä keskenään (tai itsensä kanssa), ja karrikoi "provokaattorien" tai "ääriliikkeiden" esimerkkimielipiteitä, jotka joko hänen väitteistään huolimatta ovat paikkansapitäviä tai vaihtoehtoisesti eivät täälläkään nauti mitään yleistä hyväksyntää. Hän siis levittää joko tarkoituksellisesti tai asioita tajuamattaan disinformaatiota omista inhokeistaan, eikä todellakaan sorru tässä puheessaan tapauskohtaiseen tilastojen tukeen. (Nämä siis äskettäin lukemieni lehtijuttujen ja radiohaastattelujen perusteella.)

Se, että osataan vetää pyyteettömän oloista linjaa ei tarkoita, että tarkoitusperät olisivat pyyteettömät. Tästä kyllä muistetaan Halla-ahon kohdalla joka käänteessä muistutella, mutta Singhiin ei jostain syystä samaa kriteeristöä saa soveltaa.

Ei hän rehellisyyttä kaipaa, vaan mainetta jolla saa ääniä seuraavissa kunnallisvaaleissa. Fiksuna tyyppinä hän pääsisi varmasti rehellisyydelläkin pitkälle, mutta hänelle on kuin luotu ekologinen lokero, josta tietyllä tavalla toimien hän saa paljon enemmän mainetta. Enenevässä määrin vaikuttaa, että hän on solahtamassa siihen lokerorooliin kuin Toivola ikään.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

mannym

Tino Singhin puhe tilaisuudesta.
https://www.facebook.com/notes/minun-suomeni-on-kansainv%C3%A4linen-my-finland-is-international/tino-singhin-puhe-mielenosoituksessa-tinos-tal-p%C3%A5-demo-tinos-speech-at-the-demon/218204574892155
QuoteÄäriliikkeellä tarkoitan ääriliikkeitä yleisesti. Niitä löytyy lähes jokaisesta asiasta, poliittisten, uskonnollisten ja muiden vakaumukseen liittyvien asioiden ympärillä paljon eri muodoissaan:

ääri-kristityt, ääri-islamistit, ääri-hindut, ääri-juutalaiset, ääri-oikeistolaiset, ääri-marxistit, ääri-abortin vastustajat, maailmanlopun ääri-kultit, ääriaineksia löytyy myös ympäristöaktivistien ja eläinsuojelijoiden joukosta.
QuoteMiksi sitten ääriliikkeet ovat pahasta?

Koska he eivät halua tehdä kompromisseja ja ratkaista ongelmia, vaan pakottaa meidät muut hyväksymään heidän yksipuolisen näkökannan, arvomaailman ja elämäntavan.

Piiloutumalla sananvapauden taakse, vääryyden uhreina vaatien meitä olemaan poliittisesti korrekteja, he rikkovat silmää räpäyttämättä oikeuksiamme: oikeuttamme ilmaista itseämme vapaasti, oikeuttamme yhdenvertaisuuteen, oikeuttamme omaan elämäntapaamme, oikeutta omaan uskontoomme tai olla uskomatta, oikeuttamme henkilökohtaiseen koskemattomuuteen, oikeutta etniseen taustamme, oikeutta seksuaaliseen suuntautumiseeme, oikeuttamme rakastua keneen haluamme, oikeutamme mennä vihille kenen kanssa haluamme ja ennen kaikkea oikeuttamme omaan mielipiteeseemme.

Näin tehden he estävät demokraattisen vapaan yhteiskunnan toteutumisen, sillä demokratia perustuu siihen, että yhteiskunnassa on monia arvoja, elämän tapoja ja näkökulmia, mutta kaikesta huolimatta me voimme toimia yhdessä tekemällä kompromisseja.
QuoteViimeinen kysymys on mitä voimme tehdä sille? Mitä minä voin tehdä asialle?

Ääriliikkeet eivät halua, että avaamme suun vihaa ja väkivaltaa vastaan. He eivät halua, että sanomme olevamme eri mieltä heidän kanssaan. He eivät halua, että kyseenalaistamme heidän tarkoitushakuiset puolueelliset lausuntonsa, sillä ilman kyseenalaistamista ulkoistamme vastuun heille ja muutumme ohjailtaviksi nukeiksi. He eivät halua tehdä kompromisseja.

Vihan ja väkivallan vastakohta on rauhallisuus ja välittäminen.

Jos väärin tekemisestä ei ole seurauksia, sen tekemisen kynnys madaltuu ja pahuus kasvaa.

Jos niin päätämme, me voimme jokainen tehdä paljon välittämällä.

Me voimme päättää miten me haluamme ihmisiä tässä yhteiskunnassa kohdeltavan.

Me voimme päättää muuttaa yhteiskuntaamme ja johtaa sen muutosta.

Me voimme jokainen olla oman elämämme muutoksen johtajia.

Muutos alkaa siitä, että ensin rikomme hiljaisuuden ja emme vaikene, kun kohtaamme vääryyden vaan avaamme suumme ja sanomme ääneen että se on väärin.

Me voimme vaatia vääryyden tekijät tilille heti missä tahansa vääryyden kohtaammekin: maalla, merellä ja Internetissä.

Me voimme vaatia tilille poliittiset päättäjämme, jotka toistavat ääriliikkeiden vihapuheita tai eivät tuomitse niitä ja muistaa sen seuraavissa vaaleissa ja saattaa heidät pois virasta.

Me voimme soittaa mediaan, joka vahvistaa stereotypioita ja ääriliikkeiden arvomaailmaa ja sanoa, että lopetamme heidän median kuluttamisen jos he eivät muuta linjaansa.

Me voimme kertoa muille, että emme hyväksy ääriliikkeiden vihaa ja väkivaltaa ja keskustella siitä, työpaikalla, saunassa, salilla, tupakkatauolla, kaljalla tai hiekkalaatikolla.

Me voimme kertoa sen vaikka sähköpostiallekirjoituksessamme.

Hiljaisuus ja pelko on ääriliikkeiden ase.

Me voimme ottaa niskalenkin ääriliikkeiltä sanomalla ääneen Minun Suomeni ei vaikene – tänään rikomme hiljaisuuden!   Idag vi hållar oss inte längre tysta, vi bryter tystnaden – This is the day we break the silence.

Lainasin melko paljon mutta en kokonaan, olennaisimpina pitämäni. linkin takaa löytyy loput.

Siwex1

Ihan mielenkiinnosta nimimerkille musulmaani:

Tiedät varmaan,keitä kutsuttiin musulmaaneiksi. Natsi-Saksan keskitysleireissä olevia ,lähes kuoleman rajalla sinnitteleviä , enimmäkseen juutalaisia vankeja sanottiin musulmaaneiksi.
Jos olet yksi heistä,henkiin jääneistä, ikää lienee sinulla jo vähintään 80 vuotta.

Mutta saahan sitä esiintyä millä nimimerkillä haluaa.

Ajattelija2008

Ihan järkevää tekstiä Tino Singh kirjoittanut Facebook-sivulla:

https://www.facebook.com/MyFinland

Itse en usko pelkästään ääri-oikeiston uhkaan vaan ylipäätään ääri-liikkeiden uhkaan. Mielestäni näihin voidaan laskea edellisen lisäksi esim. ääri-vasemmiston edustajat, -islamistit, -zionistit, -antisemitistit, -vihreät, -abortinvastustajat, jne.

Tässä vinkkejä ääriliikkeiden tunnistamiseen niiden retoriikasta, jossa tyypillisiä piirteitä ovat mm.
1. oman asian oikeutus moraalisella ylemmyydellä
2. monimutkaisten ja nyansseja sisältävien asioiden yksinkertaistus kyllä tai ei -tyyppisiksi
3. tämän pohjalta haluttomuus tehdä kompromisseja
4. haluttomuus nähdä toisen osapuolen näkökulma asioissa
5. asiasta vastakkaista mielipidettä olevien osapuolten kuvaaminen alempiarvoisimmiksi tai epä-ihmisiksi. Edellisen lisäksi tyypillistä on myös
6. vastakkaista ajatusmaailmaa edustavien kuvaaminen ylivoimaiseksi salaliittojen muodostajiksi.
7. Myös tyypillistä on oman aseman pönkittäminen ja itsetunnon nostaminen lukemalla vastakkaisen ryhmän edustajien virheet, koko ryhmän edustajien synnynäiseksi ominaisuudeksi ja oman ryhmän edustajien virheiden syyksi ympäristön tai virheellisen yksilön.

Kuten jo ylempänä sanoin, niin uutiskuvissa ei näkynyt asiattomia banderolleja, joten olisin itsekin voinut osallistua mielenosoitukseen.

foobar

Quote from: Ajattelija2008 on 31.07.2011, 21:31:36
Ihan järkevää tekstiä Tino Singh kirjoittanut Facebook-sivulla:

https://www.facebook.com/MyFinland

Itse en usko pelkästään ääri-oikeiston uhkaan vaan ylipäätään ääri-liikkeiden uhkaan. Mielestäni näihin voidaan laskea edellisen lisäksi esim. ääri-vasemmiston edustajat, -islamistit, -zionistit, -antisemitistit, -vihreät, -abortinvastustajat, jne.

Tässä vinkkejä ääriliikkeiden tunnistamiseen niiden retoriikasta, jossa tyypillisiä piirteitä ovat mm.
1. oman asian oikeutus moraalisella ylemmyydellä
2. monimutkaisten ja nyansseja sisältävien asioiden yksinkertaistus kyllä tai ei -tyyppisiksi
3. tämän pohjalta haluttomuus tehdä kompromisseja
4. haluttomuus nähdä toisen osapuolen näkökulma asioissa
5. asiasta vastakkaista mielipidettä olevien osapuolten kuvaaminen alempiarvoisimmiksi tai epä-ihmisiksi. Edellisen lisäksi tyypillistä on myös
6. vastakkaista ajatusmaailmaa edustavien kuvaaminen ylivoimaiseksi salaliittojen muodostajiksi.
7. Myös tyypillistä on oman aseman pönkittäminen ja itsetunnon nostaminen lukemalla vastakkaisen ryhmän edustajien virheet, koko ryhmän edustajien synnynäiseksi ominaisuudeksi ja oman ryhmän edustajien virheiden syyksi ympäristön tai virheellisen yksilön.

Alkuviikonlopun luetun ja kuullun Singh-materiaalin ja tuon listan perusteella hänellä on suuri riski muuttua ääriliikkeen seuraajaksi.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Alkuasukas

Quote from: Siwex1 on 31.07.2011, 21:31:10
Tiedät varmaan,keitä kutsuttiin musulmaaneiksi. Natsi-Saksan keskitysleireissä olevia ,lähes kuoleman rajalla sinnitteleviä , enimmäkseen juutalaisia vankeja sanottiin musulmaaneiksi.

Jaajaa.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Muslimi
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

junakohtaus

Ihan mielenkiinnosta nimimerkille musulmaani:

Jos olet yksi heistä,henkiin jääneistä, ikää lienee sinulla jo vähintään 80 vuotta.

Mutta saahan sitä esiintyä millä nimimerkillä haluaa.

Ihan ehdottomasti ensimmäinen kerta kun törmään tällaiseen määrittelyyn sille sanalle. Mistä ihmeestä tollainen tieto on?
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

ruikonperä

Lainaus käyttäjältä: ???

"Mä luulin että aloitin maailmanvallankumouksen tai jotain, mutta nyt ne kusipäät vaan chillaa hyvässä sovussa siellä, eivätkä tapa toisiaan!" Litania norjalaisia kirosanoja vielä lopuksi.  ;D ;D ;D
Mikä on Valitun kansan osuus Euroopan tuhossa

AstaTTT

Quote from: Alkuasukas on 31.07.2011, 21:36:05

Jaajaa.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Muslimi

Ja tämä: http://en.wikipedia.org/wiki/Musulman

ämpee

Tuohan kuulostaa oikein hyvältä ja kannatettavalta, tässä on aivan samaa henkeä kuin Mestarin laatimassa Perussuomalaisten rasismijulistuksessa jossa vastustettiin kaikkea syrjintää, herra Singhin puheessa vastustetaan kaikkea ääriryhmätoimintaa !!

Breivik ei kylläkään ollut mikään ryhmä, eikä sellaisen jäsen, ainakaan toimissaan, jotka kyllä ovat ehdottomasti vastustuksen arvoisia, joten hieman ihmetyttää tämä ääriryhmävastainen mielenosoitus.
Mielenosoitus väkivaltaa vastaan olisi kyllä ollut paikallaan, siihen kuuluvine hiljaisine hetkineen väkivallan uhrien muistoksi.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

foobar

Quote from: ämpee on 31.07.2011, 21:44:10
Mielenosoitus väkivaltaa vastaan olisi kyllä ollut paikallaan, siihen kuuluvine hiljaisine hetkineen väkivallan uhrien muistoksi.

Mutta siinähän ei olisi ollut poliittis-ideologista latausta lainkaan!

Sunt Lacrimae

Breivik ei kylläkään ollut mikään ryhmä, eikä sellaisen jäsen, ainakaan toimissaan, jotka kyllä ovat ehdottomasti vastustuksen arvoisia, joten hieman ihmetyttää tämä ääriryhmävastainen mielenosoitus.

Tino vain edistää vähän avantgardistista käsitystä koskien perinteistä persoonallisuuden määritelmää hyväksymällä Breivikin päässä asuvat temppeliritarit tasavertoisiksi yksilöiksi Breivikin itsensä rinnalla. Eläköön tasavertaiset oikeudet sivupersoonille ja loppu monipersoonia vastaan kohdistuvalle vihapuheelle!
Play stupid games, win stupid prizes.

L. Brander

Quote from: ElinaElina on 31.07.2011, 19:50:18
Poppoo olisi voinut suunnata Syyrian suurlähetystölle, Syyrian hallinto tappaa siviilejä paraikaa.

Syyrian tilanne on iso piikki suvisten perseessä. Virallinen Suomi ja useat kansalaisjärjestöt toimivat aktiivisesti Syyrian nykyhallinnon kanssa. Nyt siellä istutaan hiljaa ja mietitään, kenen puolella tässä pitäisi olla, ettei taas näytettäisi ihan urpoilta. :flowerhat:

Arvojohtajan vieraili juuri "loistavasssa hengessä" Syyriassa ja Suomi pisti paukkuja kehiin "kultturisuhteiden" osalta.

Myös Cai-Göran, Astrid ja muutama muu ovat käyneet hengailemassa nykyhallinnon kanssa.

http://www.finland.sy/public/default.aspx?nodeid=42745&contentlan=1&culture=fi-FI

QuoteSuomen Lähi-idän instituutti avasi uudet tilansa Damaskoksen vanhassa kaupungissa vuoden 2008 lopulla. Tilat mahdollistavat tiedeinstituutin normaalin toiminnan ohella tilaisuuksien, elokuvien ja näyttelyjen järjestämisen yhteistyössä suurlähetystön kanssa. Näin myös suomalaiselle tiede- ja kulttuuritoiminnalle saadaan enemmän näkyvyyttä alueella.

Sitten vaan hintalappua kurkkaamaan Merikasarmin sivuilta...  :facepalm:

LB
Dystooppinen salamasota

ämpee

Quote from: foobar on 31.07.2011, 21:45:34

Mutta siinähän ei olisi ollut poliittis-ideologista latausta lainkaan!

Aivan, unohdin kokonaan ajatusmarkkinointimekanismien arvon mielipidemaailman riistokapitalistisessa systeemissä.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

ämpee

Quote from: Sunt Lacrimae on 31.07.2011, 21:47:18

Tino vain edistää vähän avantgardistista käsitystä koskien perinteistä persoonallisuuden määritelmää hyväksymällä Breivikin päässä asuvat temppeliritarit tasavertoisiksi yksilöiksi Breivikin itsensä rinnalla. Eläköön tasavertaiset oikeudet sivupersoonille ja loppu monipersoonia vastaan kohdistuvalle vihapuheelle!

Alkaako tästä lukumääräneutraalien persoonakäsitteiden loistava vapaus ??
Saatko tästä lähtien muodostaa itseksesi oman klaanisi ?
Voit olla jopa oma esivanhempasi !!1!

Pahkasikaan voi kääräistä kalan, ja Mad lehteä käyttää kiukaan sytykkeenä, kummastakin mennään ohi kaikilta puolin...

Tomi

http://www.vaalikone.fi/eduskuntavaalit2011/tulos/puolue/7/
Tino Singh oli keväällä olleissa vaaleissa RKP:n ehdokas Helsingissä. Ei tosin ollut lähelläkään eduskuntavaalipaikkaa. Tulos: 249 ääntä.
http://www.vaalikone.fi/eduskuntavaalit2011/ehdokkaat/helsinki/rkp/singh_tino/
Mielenkiintoista: Tino Singh halusi RKP:n ja Perussuomalaiset samaan hallitukseen!
Tino Singh: Perussuomalaiset olisi hyvä saada hallitusvastuuseen. RKP on valmis aina hallitukseen. Kolmesta suuresta Kokoomus lienee suosituin.
http://www.vaalikone.iltasanomat.fi/eduskuntavaalit2011/ehdokkaat/helsinki/rkp/singh_tino/

Lentomestari

Jaahan, näytettiin oikein uutisissa tinoa ja hänen kansainvälisiä suomalaisia. Tätänykyä ei ole päivää ettei joutuisi myötähäpeämään, tuokin ilakoiva joukko eduskuntatalon portailla ja uutisissa oikein, naama läyryssä (lainaus Päätalo) ja yksi huutamassa vitsejä etualalla megafonin kanssa. Toimittaja taustalla sanoi ihan että, marssittiin Norjan uhrien muistolle. Juupajuu........

Meidän kansainvälinen Suomi lentää kyllä häpeäpaaluun, jos kansainvälinen uutistoimitus hoksaa tuon uutismateriaalin ja taustat, sekä vielä ilkeää tehdä siitä jutun.

Sunt Lacrimae

Quote from: ämpee on 31.07.2011, 22:08:03

Alkaako tästä lukumääräneutraalien persoonakäsitteiden loistava vapaus ??
Saatko tästä lähtien muodostaa itseksesi oman klaanisi ?
Voit olla jopa oma esivanhempasi !!1!

Pahkasikaan voi kääräistä kalan, ja Mad lehteä käyttää kiukaan sytykkeenä, kummastakin mennään ohi kaikilta puolin...

Soitetaanko Tinolle ja aletaan pistämään pystyyn "Minun Suomeni on lukumääräneutraalisti persoonallinen?"-miekkaria ja protestiliikettä?
Play stupid games, win stupid prizes.

Pliers

Harmi, ettet ollut jaksanut lukea viestiäni loppuun:

Jos rehellisiä ollaan, oli kyseessä vasemmistoaktivistien mielenosoitus, jossa halutaan hekumoida "oikeiston" aiheuttamalla väkivallan uhalla. On kuvottavaa, että mielenosoitus marssittiin Norjan uhrien hautojen yli.

Ymmärrätkö mitä tarkoitin? Omaa agendaansa voi ajaa tyylikkäämminkin kuin haudoilla tanssien.

Aivan kuten päivittelyä Jussin hallintovaliokunnan puheenjohtajuudestakin.
"The hardest thing in the world to understand is the income tax."
"Great spirits have often encountered violent opposition from weak minds."
-Albert Einstein-

Ihan sama kohtelu kauttaaltaan kaikille ei ole kuitenkaan yhdenvertaisuutta. -toiminnanjohtaja Eva Lindberg, Pakolaisneuvonta ry-