News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Vihreä Lanka J. Tontti: 1. marraskuuta

Started by skrabb, 01.11.2010, 18:59:22

Previous topic - Next topic

skrabb

Quote1. marraskuuta 10:26

Kaikkein merkittävimpiä historiallisia tapahtumia muistetaan harvoin näyttävillä merkkipäivillä. 1.11.1993 on kuitenkin Euroopan historian tärkeimpiä päivämääriä. Silloin tuli voimaan Maastrichtin sopimus, joka perusti Euroopan unionin. Suomi liittyi siihen muutamaa vuotta myöhemmin, vuoden 1995 alusta.

Kuva: Natalia Baer1. marraskuuta 1993 sai alkunsa talous- ja rahaliitto. Silloin syntyi unionin kansalaisuus ja harpottiin eteenpäin yhteisessä ulko- ja turvallisuuspolitiikassa ja oikeus- ja sisäasioissa. Euroopan parlamentti muuttui keskustelukerhosta päätöksentekijäksi.

Maastrichtin jälkeen yhteistyö on edennyt pidemmällä vaikka paljossa on vielä parantamisen varaa. Mutta verrattuna edeltäneisiin vuosisatoihin, jolloin kansallismielisyys eli nationalismi johti muutaman vuoden välein verisiin tappokinkereihin ympäri Eurooppaa, muutos on ollut valtava.

EU:lla toki vastustajia riittää yhä. Populistit pitkin mannerta lietsovat pelkoa, ennakkoluuloja ja vihaa. Impivaaralainen pysähtyneistö osaa vain vastustaa. Joillekin unioni on antikristus, joillekin sosialismia, joillekin USA:n ja suuryritysten salajuoni.

Laitavasemmiston ja laitaoikeiston koominen allianssi on ollut vuosituhannen vaihteen hassunkurisimpia yhteiskunnallisia ilmiöitä. Globalisaation ja "uusliberalismin" vastustajat kiljahtelevat yhteen tahtiin kaappirasististen nationalistien kanssa, molemmille EU on paras mahdollinen vihollinen.

Globalisaatiovastainen liikehdintä on sittemmin kuihtunut, ei vähiten siksi, että monet havahtuivat siihen, että sen agenda muistutti kummasti nationalistisen äärioikeiston agendaa.

Ei tässä mitään uutta ole. 1970-luvun äärivasemmiston puheissa vilisi termi "kansa" aivan yhtä taajaan kuin se nykyään vilahtelee perussuomalaisten mouhotuksessa.

Poliittiset äärilaidat muistuttavat loppupeleissä hämmentävällä tavalla toisiaan. Toki globalisaatiokriitikoissa oli myös tolkun ihmisiä, jotka huomioivat yksittäisiä ongelmia, eivätkä vastustaneet koko ilmiötä, ihmiskunnan globaalia yhteistoimintaa ja kanssakäymistä.

Pitkällä tarkasteluvälillä laitaoikeiston "maahanmuuttokritiikki" ja globalisaatiota vastustavan laitavasemmiston "kapitalismikritiikki" ovat pelkkiä ilmavaivoja, merkityksetön sivujuonne globaalin yhteistyön kiihtyvässä prosessissa.

EU-vetoiselle kehitykselle on toki myös vaihtoehtoja, esimerkiksi kapitalismi ilman ihmisoikeuksia, eli kiinalaisvetoinen globalisaatio.

Kaikkine puutteineenkin Euroopan unioni on parasta mitä Eurooppa on saanut aikaan, ehkä koskaan. Tulevaisuudessa 1900-luvusta tullaan muistamaan se, että silloin kollektivistiset ideologiat hävisivät lopullisesti EU:n edustamalle ihmisoikeuksiin perustuvalle liberaalille demokratialle.

Kirjoittaja on kirjailija ja lakimies.

http://www.vihrealanka.fi/blogi/1-marraskuuta
Ken vaivojansa vaikertaa, on vaivojensa vanki. Ei oikeutta maassa saa, ken itse sit' ei hanki.

Nuivanlinna

QuoteEU-vetoiselle kehitykselle on toki myös vaihtoehtoja, esimerkiksi kapitalismi ilman ihmisoikeuksia, eli kiinalaisvetoinen globalisaatio.

Globalisaatio (kolonialismi?) taitaa olla aika kiinalaisvetoista just nyt.
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

IDA

Ei näitä oikein jaksa. Ihminen joka esittää politiikan olevan "ihmiskunnan globaalia yhteistoimintaa ja kanssakäymistä." ja väittää sitten muiden, jotka jossain asioissa sattuvat olemaan erimieltä epäanalyyttisesti vastustavan tätä analyyttista kuningasideaansa on kyllä jotensakin pahasti pihalla kaikesta.

Luotsi

QuoteKirjoittaja on kirjailija ja lakimies.

Kirjoittaja on kirjailija, lakimies, vihreä ja katkera.
*** Kommunismi toimii mainiosti - muurahaisilla ***

RTT

QuoteEU:lla toki vastustajia riittää yhä. Populistit pitkin mannerta lietsovat pelkoa, ennakkoluuloja ja vihaa. Impivaaralainen pysähtyneistö osaa vain vastustaa. Joillekin unioni on antikristus, joillekin sosialismia, joillekin USA:n ja suuryritysten salajuoni.
Itsenäisillä kansallisvaltioilla toki vastustajia riittää yhä. Tärähtäneistö pitkin Eurooppaa lietsoo pekoa, ennakkoluuloja ja vihaa. Kulttuurirelativistinen viheriöistö osaa vain vastustaa. Joillekin kansa on antikristus, joillekkin rasisti, joillekkin natsi-Saksan ja Göebbelsin salajuoni.

Annan Tontille kolme kukkahattua  :flowerhat: :flowerhat: :flowerhat:

P

Quote from: Luotsi on 01.11.2010, 19:15:39
QuoteKirjoittaja on kirjailija ja lakimies.

Kirjoittaja on kirjailija, lakimies, vihreä ja katkera.

Ja kitkerä. Mutta asiantuntija miehen rakkaudessa.

Minusta parhaiten hahmoa kuvaavat Freddy van Dannenin lyriikka:

"
Das liegt wahrscheinlich an den Scheißverlierern, die sich immer auf die anderen
verlassen,die ihr Leben nicht geregelt kriegen und mir ein schlechtes Gewissen verpassen.

Das liegt an dieser christlichen Erziehung, an dieser komischen Schwäche für die Schwachen.

Als ob das die besseren Menschen wären, da kann ich ja nur lachen
.
"

Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

pelle12

Anteeksi hommatoverit, mutta onko kukaan teistä koskaan lukenut mitään Tontin kirjoittamaa kirjaa? Minä nim. en ole. Koko henkilön suuruus ja itse asiassa hänen olemassaolonsa eli eksistenssinsä eli että joukossamme elää toveri nimeltä J. Tontti paljastui minulle vasta lähinnä Halla-ahon vainoojana ja pääinkvisiittorina. Tarkoitan lähinnä sitä, että johtuisikohan ko. henkilön katkeruus siitä, ettei hänen ns. kirjallisia avujaan kukaan tunnusta, ettei hänen kirjojaan kukaan lue, että hän on itse asiassa persona non existent, ei edes persona non grata? Tontti parkaa!

Perttu Ahonen

Taitaa Jarkko pitää koko maailmaa omana tonttinaan.  No, onnea ja menestystä vain.

Embo

Quote from: skrabb on 01.11.2010, 18:59:22
Tulevaisuudessa 1900-luvusta tullaan muistamaan se, että silloin kollektivistiset ideologiat hävisivät lopullisesti EU:n edustamalle ihmisoikeuksiin perustuvalle liberaalille demokratialle.

Kun tapahtuisikin näin - sehän tietäisi islamin häviötä. Vaan eipä siltä näytä juuri nyt.

Roope

Quote from: Tontti
EU-vetoiselle kehitykselle on toki myös vaihtoehtoja, esimerkiksi kapitalismi ilman ihmisoikeuksia, eli kiinalaisvetoinen globalisaatio.

Kaikkine puutteineenkin Euroopan unioni on parasta mitä Eurooppa on saanut aikaan, ehkä koskaan. Tulevaisuudessa 1900-luvusta tullaan muistamaan se, että silloin kollektivistiset ideologiat hävisivät lopullisesti EU:n edustamalle ihmisoikeuksiin perustuvalle liberaalille demokratialle.

Onko Tontti ihan tosissaan sitä mieltä, että EU ihmisoikeusjeesusteluineen tulevaisuudessa vetää maailman kehitystä? Euroopan vihreiden suunnitelmissa Eurooppa on maahanmuuton maanosa, EU "ihmisoikeuksien supervalta" ja muuta hullua, mutta se vain nopeuttaa Euroopan hajoamista ja vaikutusvallan vähenemistä.

Quote from: TonttiPitkällä tarkasteluvälillä laitaoikeiston "maahanmuuttokritiikki" ja globalisaatiota vastustavan laitavasemmiston "kapitalismikritiikki" ovat pelkkiä ilmavaivoja, merkityksetön sivujuonne globaalin yhteistyön kiihtyvässä prosessissa.

Ehkä, mutta "globaalin yhteistyön kiihtyvä prosessi" ei tosiaankaan tule etenemään EU:n hurskaiden toiveiden mukaan. Näyttää paremminkin siltä, että EU kaivaa Euroopalle hautaa ja sinne kipataan myös aiemmat eurooppalaiset arvot ja ihanteet. Ei se tietenkään muuta maailmaa vaivaa, eikä varmaan vihreitäkään.

QuoteVuonna 2025 EU-kansalaiset muodostavat enää vain 6,5 prosenttia maailman väestöstä.
HS 3.10.2009
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

retired

QuoteGlobalisaatiovastainen liikehdintä on sittemmin kuihtunut, ei vähiten siksi, että monet havahtuivat siihen, että sen agenda muistutti kummasti nationalistisen äärioikeiston agendaa.

Olenkin miettinyt että eikös globalisaation vastustajien pitäisi myös vastustaa kansainvaellusta ja maahanmuuttoa? Onneksi vihervasemmistolais-terroristit ovat huomanneet virheensä ja jättäneet agendan äärioikeistolle.

QuoteEi tässä mitään uutta ole. 1970-luvun äärivasemmiston puheissa vilisi termi "kansa" aivan yhtä taajaan kuin se nykyään vilahtelee perussuomalaisten mouhotuksessa.

Kansa, luonto ja maaseutu ovat asioita jotka eivät vihreille ole merkinneet koskaan mitään.

M.K.Korpela

Quote from: TTonttiPitkällä tarkasteluvälillä laitaoikeiston "maahanmuuttokritiikki" ja globalisaatiota vastustavan laitavasemmiston "kapitalismikritiikki" ovat pelkkiä ilmavaivoja, merkityksetön sivujuonne globaalin yhteistyön kiihtyvässä prosessissa

Tulee väkisinkin mieleen, että mitä tämä pahvikansleri ja runoilija Tontti oikein tajuaa työmarkkinoista ja niin edelleen ? Eli siis kaikesta siitä, missä ihan ruumiillisesti ollaan tekemisissä globalisaation kanssa - vaikkapa rakennustyömaa, jossa on useita kansallisuuksia ?

Globalisaation paljonparemmintietäjät ovat itse tyypillisesti suojatyöpaikoissa. Hevon p....
M.K.Korpela ratsastaa.
DO NOT LOOK AT LASER WITH THE REMAINING EYE
YLLÄRI !

P

Quote from: pelle12 on 01.11.2010, 19:53:06
Anteeksi hommatoverit, mutta onko kukaan teistä koskaan lukenut mitään Tontin kirjoittamaa kirjaa? Minä nim. en ole. Koko henkilön suuruus ja itse asiassa hänen olemassaolonsa eli eksistenssinsä eli että joukossamme elää toveri nimeltä J. Tontti paljastui minulle vasta lähinnä Halla-ahon vainoojana ja pääinkvisiittorina. Tarkoitan lähinnä sitä, että johtuisikohan ko. henkilön katkeruus siitä, ettei hänen ns. kirjallisia avujaan kukaan tunnusta, ettei hänen kirjojaan kukaan lue, että hän on itse asiassa persona non existent, ei edes persona non grata? Tontti parkaa!

Jep. Ja tuo linkkaamani kirja ei ole yksin hänen omaa työtänsä. Kyseessä on novellikokoelma, jonka toimittamisen hän hoiti toisen yhden kirjan kirjailijan kanssa.. :roll:

Tapa, millä Tontti on tunkeutunut tietoisuuteeni ei innosta lukemaan herran tuotantoa, koska ihmisen aika on rajallinen. Varsinkin jos kolumnien tasosta voinee suurella todennäköisyydellä päätellä kirjailun tason?

http://fi.wikipedia.org/wiki/Jarkko_Tontti  Tuolla työnhedelmät. Tietysti aktiivinen wiki-käyttäjä voisi kyseenalaistaa, miksi hänestä on wiki-sivu - ihan samaan tyyliin, kuten Halla-ahoakin yrittivät kammeta wikipediasta..

Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Sanglier

Universumi on täynnä katkeria, pieniä miehiä joiden elämän suuri tragedia on olla helvetin fiksu ja oppinut, mutta silti heidän nimeään ei tunneta, kirjojaan ei lueta eikä heidän blogejaan noteerata. Halla-ahon fenomenaalinen tunnettuus ja suosio on näille pienen virtuaalipippelin omaaville miehille liikaa, etenkin kun Halla-aho on VÄÄRÄSSÄ.

Tontti ja Relander ovat paraatiesimerkit; omalla tavallaan Panu H ja Jussi Jalonen (jota kukaan ei edes tuntisi nimeltä ilman Mäki-Ketelän Hommatodellisuuswatchorg-harrastusta) ovat samaa genreä. Jokainen varmasti keksii lisää esimerkkejä. Niemelä, Pelkonen, Siikala, Mohamed - Halla-aholla ratsastajia ei yhdistä oikeastaan mikään muu kuin vihan ja katkeruuden kohde.

Kyllä minuakin heidän hameissaan vituttaisi kun ihan väärälle ihmiselle tyrkytetään televisioaikaa ja täysin ventovieraat tilaavat ilmaiseksikin saatavia tekstejä painettuna, kaatavat aivan vastikkeetonta rahaa vaalityöhön, sakkoihin ja kravatteihin. Ja äänestävät vaaleissa.

Tämän köörin kaikki sanottava tiivistyy sanoihin "katkeraa hevonpaskaa" vailla edes yritystä mihinkään rakentavaan. Heidän avautumistensa oikea paikka olisi Hommafoorumin "Markkinapaikka"-osaston "Parrakkaat naiset ja muut luonnonoikut"-alakategoria, jossa heidän noloja tuotoksiaan joutuisivat katsomaan vain ne joita tällainen oikeasti kiinnostaa.

Ei kai tämä nyt ollut rumasti sanottu? Eikös noista jonkun kanssa kuitenkin ennemmin tai myöhemmin joudu samaan neuvottelupöytään? No, ei koske meitä anonyymipaskahousuja.

dothefake

P: Als ob das die besseren Menschen wären, da kann ich ja nur lachen."

Als ob das die besseren Tonten wären, da kann ich ja nur über ihnen lachen.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

requiem

Quote from: Sanglier on 01.11.2010, 20:19:20
Universumi on täynnä katkeria, pieniä miehiä joiden elämän suuri tragedia on olla helvetin fiksu ja oppinut, mutta silti heidän nimeään ei tunneta, kirjojaan ei lueta eikä heidän blogejaan noteerata. Halla-ahon fenomenaalinen tunnettuus ja suosio on näille pienen virtuaalipippelin omaaville miehille liikaa, etenkin kun Halla-aho on VÄÄRÄSSÄ.

Etenkin kun kyseisille intellektuelleiksi itsensä lukeville henkilöille on muodostunut henkilökohtainen näkemys siitä, että heidän ajatuksensa ja näkemyksensä ovat kaikin puolin mahtavia, toimivia ja oikeita - vaikkei kyseinen asia millään tavalla edes sivuaisi sitä alaa jonka asiantuntijoita he ovat.

Koska kyseiset henkilöt tietävät olevansa fiksuja ja oppineita jossakin asiassa, mutta yleisesti suurelle yleisölle luokkaa "never heard", toki he fiksuina ihmisinä tajuavat siirtyä promotoimaan ajatuksiaan ja näkemyksiään tavalla joka tuo heille mainetta ja mammonaa.

QuoteThe fatal misstep of intellectuals is assuming that superior ability within a particular realm can be generalized to superior wisdom or morality overall. Chess grand masters, musical prodigies and others who are as remarkable within their respected specialties as intellectuals within theirs, seldom make that mistake.

http://www.youtube.com/watch?v=ERj3QeGw9Ok
"If all men are created equal, that is final. If they are endowed with inalienable rights, that is final. If governments derive their just powers from the consent of the governed, that is final." - Calvin Coolidge

herra 4x

Anteeksi hommatoverit, mutta onko kukaan teistä koskaan lukenut mitään Tontin kirjoittamaa kirjaa? Minä nim. en ole. Koko henkilön suuruus ja itse asiassa hänen olemassaolonsa eli eksistenssinsä eli että joukossamme elää toveri nimeltä J. Tontti paljastui minulle vasta lähinnä Halla-ahon vainoojana ja pääinkvisiittorina.

Kyseistä räksyttäjää ei kannattane ylentää pääinkvisiittoriksi, eiköhän Illman ole sen roolin näyttelijä. Se että Tontin kaltaiset guest starit saavat sanottavansa vaivattomasti julki eri formaateissa ei ole mikään yllätys kenellekään, näinhän se media toimii. Media julkaisee pää märkänä sen puheita, jonka puheet sopivat kyseisen median sapluunaan, vrt. Mäki-Ketelän vuodatuksien saama tila kesällä 2010.

Yleisesti ottaen voidaan sanoa, että maailmaan mahtuu paskapuhetta, eikä sitä voi eikä kannata yrittää tukahduttaa. Tärkeämpää olisi se, että ihmisten medialukutaito paranisi. Että kyseenalaistettaisiin luettu, nähty, kuultu. Kyseenalaistamisen mahdollistaa tieto. Tiedon mahdollistaa lavea, monipuolinen, sensuroimaton, riippumaton ja valpas media sekä sananvapaus, jos niitä on.
Rakkaudesta lajiin.

_w_

Anteeksi hommatoverit, mutta onko kukaan teistä koskaan lukenut mitään Tontin kirjoittamaa kirjaa? Minä nim. en ole.
Ensimmäistä kertaa luulisin tuollaisen nimen jossain nähneeni juuri tässä triidissä joten tuskin tuo kovin merkittävä ja tunnettu voi olla.

JR

Tonttiko? Sehän on se, joka sai Nina Mikkoselta turpaansa. Vieläkin naurattaa.

Noottikriisi

QuoteKaikkine puutteineenkin Euroopan unioni on parasta mitä Eurooppa on saanut aikaan, ehkä koskaan. Tulevaisuudessa 1900-luvusta tullaan muistamaan se, että silloin kollektivistiset ideologiat hävisivät lopullisesti EU:n edustamalle ihmisoikeuksiin perustuvalle liberaalille demokratialle.

Minä pelkään että 1990-luku tullaan muistamaan aikana jolloin kylvettiin siemenet niille sisällissodille, kansanmurhille ja uusille valtioiden rajoille joita Euroopassa piakkoin, ehkä tämän vuosisadan puolivälin vaiheilla tullaan näkemään.

Nämä idealistit eivät kuitenkaan myönnä silloinkaan virhettään vaan vakuuttavat että tie olisi kyllä johtanut maanpäälliseen paratiisiin elleivät ihmiset olisi olleet niin suvaitsemattomia ja rasistisia. Ja mistä niitä hulluja diktaattoreitakin nousi juuri silloin kun kaikki alkoi muutenkin mennä pieleen...
Onko sinusta jo kauan tuntunut siltä että monikulttuurisuus on rikkaus?

AmericanBoxer

Euroopan unioni parasta mitä 20 000 vuotta kehitystä on saanut aikaan???  :facepalm: :facepalm: :facepalm:

voi hyvää päivää...antakaa näille nyt jo se tikkari.
American Boxing - Deadline Action

Tunkki

Totean jälleen kerran että tämä Tontti on hirvi.

pelle12

J. Tontti- turha ihminen. Voiko ihmiselle kauheampaa kohtaloa toivoa? Ainut konteksti missä ko. mitättömyys mainitaan on se, että hän vainosi sananvapautta sananvapauden nimessä. Itse haluaisin mieluummin levätä haudassa nimettömänä kuin niittää moista kunniaa. Löytäisikö kukaan sitä oivallista kuvaaa, jossa J.Tontti pitää pikkurilliään suussaan? :o ;D

Maastamuuttaja

Tontilla ei sitten riittänyt aikaa vilkuilla ympärilleen, josko vaikka hovioikeus olisi polkenut ihmisoikeuksia.

Octavius

Paljon lukevana olen kahlannut läpi Luokkakokouksen.

Lyhyt arvostelu. Ilmeisesti yksi päähenkilöistä, eli Matias, on Jarkon alter ego. Sekaan on yritetty mahduttaa käsittääkseni jonkinlainen uuden luokkataistelun kuvaus, jossa vastakkain ovat luuserimies ja tekijämies, joka yllättärn pärjää. Tyypit jahtaavat sitten samaa naista ja etenkin luuseria ahdistaakoko ajan saatanasti. En pitänyt, se voi taas johtua siitä, etten pidä yleensäkään näistä taiteellista vaikutelmaa hakevista ahdistusromaaneista.

Parasta Jarkossa on hän itse. Minua jaksaa edelleen huvittaa se Jarkon näkemys Japanin sykkivästä ja rikkaasta monikulttuurista.
Valtiovarainministeri Jyrki Kataisen (kok.) mukaan Irlannin vaikea tilanne todistaa ilman pienintäkään epäilystä, että Kreikan lainajärjestelyjen arvostelijat olivat väärässä.

_w_

Quote from: Octavius on 01.11.2010, 23:31:23

Parasta Jarkossa on hän itse. Minua jaksaa edelleen huvittaa se Jarkon näkemys Japanin sykkivästä ja rikkaasta monikulttuurista.
Ai tää oli se.  :D

Topelius

Quote from: skrabb on 01.11.2010, 18:59:22
Tulevaisuudessa 1900-luvusta tullaan muistamaan se, että silloin kollektivistiset ideologiat hävisivät lopullisesti EU:n edustamalle ihmisoikeuksiin perustuvalle liberaalille demokratialle.

Olipa ristiriitainen virke. Samaa kollektivismiahan EU edustaa itsekin: yhteisö on siinä vain kansallisvaltiota suurempi.

EU on yhteisönä liian suuri ja juuri siksi te tulee hajoamaan.

Jari-Petri Heino

Quote from: pelle12 on 01.11.2010, 22:26:45
J. Tontti- turha ihminen. Voiko ihmiselle kauheampaa kohtaloa toivoa? Ainut konteksti missä ko. mitättömyys mainitaan on se, että hän vainosi sananvapautta sananvapauden nimessä. Itse haluaisin mieluummin levätä haudassa nimettömänä kuin niittää moista kunniaa. Löytäisikö kukaan sitä oivallista kuvaaa, jossa J.Tontti pitää pikkurilliään suussaan? :o ;D

http://kullervokalervonpoika.wordpress.com/category/identtiset-kaksoset/
"Vallan, rahan ja tilan uudelleen jakaminen on seuraava vaiheemme"

sattuma

Quote from: Octavius on 01.11.2010, 23:31:23
Anteeksi hommatoverit, mutta onko kukaan teistä koskaan lukenut mitään Tontin kirjoittamaa kirjaa? Minä nim. en ole. .....ettei hänen ns. kirjallisia avujaan kukaan tunnusta, ettei hänen kirjojaan kukaan lue, että hän on itse asiassa persona non existent, ei edes persona non grata? Tontti parkaa!

Paljon lukevana olen kahlannut läpi Luokkakokouksen.

Oma arvosteluni Luokkakokouksesta.
Kaikki nussivat kaikkia, kaikki moraali on viritetty nollatasolle, kuten selkärangattomille ihmisille sopii.
Eläviä suomalaisia kirjailijoita ei kannata lukea, tässä olkoon oiva filosofinen päätössääntö!

Lisäys, en ymmärrä Oksasen Puhdistuksen suosiota. Luin kirjaa edeltäneen näytelmän käsikirjoituksen sekä kirjan ennen Finlandia-hypeä.
Lyhyt arvostelu puhdistuksesta
Spermaa
Kyrpää
Miehen tappaminen tukehduttamalla.
Miehen tappaminen kuristamalla.
Miesten teurastaminen NKDV:n niskalaukauksella.
Täysin epärealistisia aika- sekä paikkasiirtymiä Viron historiassa.
Lyhyesti: kulttuuriksi naamioitua sosiaalipornoa.
Ei Sofi ole oikeasti mikään virolainen, pesukestävä jyväsmimmi.
Virolaisuus, lesbaaminen, sadomaso sekä gootifrikki sattuvat vain olemaan kaupallisia erinomaisia markkinakikkoja.