News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Vihreä Lanka J. Tontti: 1. marraskuuta

Started by skrabb, 01.11.2010, 18:59:22

Previous topic - Next topic

Jussi Halla-aho

Quote from: Jari-Petri Heino on 02.11.2010, 09:25:57
Quote from: pelle12 on 01.11.2010, 22:26:45
J. Tontti- turha ihminen. Voiko ihmiselle kauheampaa kohtaloa toivoa? Ainut konteksti missä ko. mitättömyys mainitaan on se, että hän vainosi sananvapautta sananvapauden nimessä. Itse haluaisin mieluummin levätä haudassa nimettömänä kuin niittää moista kunniaa. Löytäisikö kukaan sitä oivallista kuvaaa, jossa J.Tontti pitää pikkurilliään suussaan? :o ;D

http://kullervokalervonpoika.wordpress.com/category/identtiset-kaksoset/

Kullervolle huomautuksena, että Said Adeniksi väitetty mieshenkilö ei ole Said Aden vaan Mukhtar Abib. Mukhtar on sosiaalityöntekijä, opetuslautakunnan jäsen ja erittäin nuiva järkijätkä.
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

Rafael K.

Quote from: pelle12 on 01.11.2010, 19:53:06
Anteeksi hommatoverit, mutta onko kukaan teistä koskaan lukenut mitään Tontin kirjoittamaa kirjaa? Minä nim. en ole. Koko henkilön suuruus ja itse asiassa hänen olemassaolonsa eli eksistenssinsä eli että joukossamme elää toveri nimeltä J. Tontti paljastui minulle vasta lähinnä Halla-ahon vainoojana ja pääinkvisiittorina. Tarkoitan lähinnä sitä, että johtuisikohan ko. henkilön katkeruus siitä, ettei hänen ns. kirjallisia avujaan kukaan tunnusta, ettei hänen kirjojaan kukaan lue, että hän on itse asiassa persona non existent, ei edes persona non grata? Tontti parkaa!
Suhteellisen satunnaisesti valittu lainaus Tontin väitöskirjasta "Right and prejudice. Prolegomena to a hermeneutical philosophy of law". s. 248, kappaleesta "Knowing and doing law":
"The judge, or any other law-applying official, is in this [analogy betweem law and theatre] the director...; she interprets the script and directs the actors (the citizens) when necessary. She has an internal point of view, even if her work is also creative; every play is a unique presentation, within the limits laid down by the script (the tradition of playing, directing and producing plays in my terms). The judge, as the director of the play, is the mediating figure between the script and the actors (the citizens); she imposes her interpretation of the play on the actors; even if the actors might disagree with her on what is the best interpretation and how they should perform."

Tontin väitöskirja on tällaista hermeneutiikan soveltamista oikeuteen: mitään erityistä totuutta ei ole, eikä oikeudessa ole varsinaisesti kysymys mistään elämää suuremmasta, kaikki on pelkkää tulkintaa (lue: manipulaatiota) ja sen vuoksi yhteiskuntaa kohti suurempaa onnellisuutta johtavien valaistuneiden (Tontin ja kumppaneiden) ei tarvitse erityisesti välittää totuudesta tai oikeudesta.

Tontti menee jopa niin pitkälle, että väittää oikeudenmukaisuuden tunteen perustuvan usein ennakkoluulolle (prejudice), jolloin siihen on syytä suhtautua itsekriittisesti s. 274-5 (ja tietenkin vain Tontin kaltainen hermeneutiikkaan perehtynyt henkilö voi oikeasti olla itsekriittinen)

Kullervo Kalervonpoika

Quote from: Jussi Halla-aho on 02.11.2010, 10:54:20
Quote from: Jari-Petri Heino on 02.11.2010, 09:25:57
Quote from: pelle12 on 01.11.2010, 22:26:45
J. Tontti- turha ihminen. Voiko ihmiselle kauheampaa kohtaloa toivoa? Ainut konteksti missä ko. mitättömyys mainitaan on se, että hän vainosi sananvapautta sananvapauden nimessä. Itse haluaisin mieluummin levätä haudassa nimettömänä kuin niittää moista kunniaa. Löytäisikö kukaan sitä oivallista kuvaaa, jossa J.Tontti pitää pikkurilliään suussaan? :o ;D

http://kullervokalervonpoika.wordpress.com/category/identtiset-kaksoset/

Kullervolle huomautuksena, että Said Adeniksi väitetty mieshenkilö ei ole Said Aden vaan Mukhtar Abib. Mukhtar on sosiaalityöntekijä, opetuslautakunnan jäsen ja erittäin nuiva järkijätkä.

Korjataan. Teksti on kuvatekstin perusteella kirjoitettu.
---
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.
---
The tolerance of individual points of view is an important component of the democratic political system
---
http://kullervokalervonpoika.wordpress.com

Cicero

QuoteEU-vetoiselle kehitykselle on toki myös vaihtoehtoja, esimerkiksi kapitalismi ilman ihmisoikeuksia, eli kiinalaisvetoinen globalisaatio.

Kaikkine puutteineenkin Euroopan unioni on parasta mitä Eurooppa on saanut aikaan, ehkä koskaan. Tulevaisuudessa 1900-luvusta tullaan muistamaan se, että silloin kollektivistiset ideologiat hävisivät lopullisesti EU:n edustamalle ihmisoikeuksiin perustuvalle liberaalille demokratialle.

No tuo Kiinan malli ei kylla ole mikaan kapitalismi ilman ihmisoikeuksia vaan kapitalismi ja mahdollisimman jarkeva hallinto ilman ideologista lassytysta.

EU:n yhtenaistymiskehitys on kieltamatta kaynnissa. Mika on IMO positiivista, koska maailmaan on muodostumassa valtavia suurvaltoja (voimistuvat Kiina, Venaja, Intia, Brasilia jne.) jotka saattavat kovinkin helposti polkea pikkuvaltiot jalkoihinsa. Yhtenainen Eurooppa olisi kieltamatta vahvimpia valtioita koko maailmassa.

Ikava kylla EU:n riippakivena on aariliberaali ideologia. Oman valtion kehityksen ja pragmaattisen ulkopolitiikan sijasta tanne kutsutaan "pakolaisia", hossotetaan vihreydesta, alasajetaan armeijoita ja yksilon vapaudet maksimoidaan turvallisuuden ja yhteison edun kustannuksellakin. Siita ei hyvaa seuraa.

Axl

#34
Quote
Quote from: Axl on 02.11.2010, 13:57:26
Tontin väitöskirja on tällaista hermeneutiikan soveltamista oikeuteen: mitään erityistä totuutta ei ole, eikä oikeudessa ole varsinaisesti kysymys mistään elämää suuremmasta, kaikki on pelkkää tulkintaa (lue: manipulaatiota) ja sen vuoksi yhteiskuntaa kohti suurempaa onnellisuutta johtavien valaistuneiden (Tontin ja kumppaneiden) ei tarvitse erityisesti välittää totuudesta tai oikeudesta.

Tontti menee jopa niin pitkälle, että väittää oikeudenmukaisuuden tunteen perustuvan usein ennakkoluulolle (prejudice), jolloin siihen on syytä suhtautua itsekriittisesti s. 274-5 (ja tietenkin vain Tontin kaltainen hermeneutiikkaan perehtynyt henkilö voi oikeasti olla itsekriittinen
)

Juuri tämänkaltaiset tyypit ovat vallanneet oikeuslaitoksen. Vihreissä heitä riittää selittämään kantasuomalaisille että heidän oikeudenmukaisuuden tunne perustuu ennakkoluulolle mutta sosiaalimaahanmuuttajan oikeudenmukaisuuden tunne on ehdoton ja oikeutettu.
Periaatteessa jos joku varastaisi Tontin fillarin, hänen olisi tyydyttävä selvitykseen jonka varas jätti paikalle:

       "Oli oikeudenmukaista että varastin pyöräsi,
        sinulla vain on ennakkoluuloja."