News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Muutoksen uusi puheenjohtaja on Jiri Keronen

Started by Antti Tulonen, 28.08.2010, 16:28:21

Previous topic - Next topic

Mika Mäntylä

QuoteMaahanmuuttokriitikoille uusi johtaja

Maanantai 30.8.2010 klo 19.11

Maahanmuuttokriittinen Muutos 2011 ry on valinnut puheenjohtajakseen Jiri Kerosen, 25-vuotiaan oikeustieteen opiskelijan Turusta.

Puolueeksi haikailevan yhdistyksen entinen puheenjohtaja Juha Mäki-Ketelä jätti puolueen heinäkuussa kyllästyttyään sen jäsenten maahanmuutto- ja islam-vastaisuuteen.

Uusi puoluejohtaja nostaa puheenjohtajuutensa tärkeimmiksi teemoiksi sekä islamin että maahanmuuton. Kysymyksiin siitä, onko hän rasisti tai onko islam uhka, maahanmuuttovastaisen Homma-forumin aktiivi vastaa kuitenkin kieltävästi.

- Uhka on oma järjestelmämme, jos Suomi alkaa kohdella ihmisiä eriarvoisesti heidän uskontonsa tai kulttuurinsa takia, Keronen sanoo.

Keronen oli vuoden 2008 kuntavaaleissa ehdokkaana Turun perussuomalaisten listalla. Maahanmuuttokysymysten sijasta hän sanoo innostuneensa perussuomalaisista, koska nämä vastustivat Kerosen lailla Euroopan unionia.

Perussuomalaisista hän kertoo saaneensa kuitenkin tarpeeksi, kun puolue ei ottanut tarpeeksi huomioon tietoyhteiskuntaan ja sanavapauteen liittyviä kysymyksiä.

Muutokseen hän liittyi vuosi sitten.

Muutos 2011 kannattaa suoraa demokratiaa eli sitovia kansanäänestyksiä. Tärkein äänestys liittyisi yllättäen maahanmuuttoon.

Kerosen maahanmuuttoehdotuksessa Suomen pakolaiskiintiö nostettaisiin 750:stä tuhanteen, mutta kaikki muu humanitaarinen maahanmuutto kiellettäisiin. Se tarkoittaisi, että esimerkiksi perheenyhdistämisen kautta tulevilta maahanmuuttajilta suljettaisiin ovet Suomeen.

Ensi kevään eduskuntavaaleissa liikkeen tavoite on kahdesta kolmeen kansanedustajaa.

LAURI KOROLAINEN

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010083012261596_uu.shtml

Kylläpä on "sinnepäin" laadittu uutinen... Vaan parempi jokin uutinen kuin ei mitään.
Lukijan tulisi huomioida, että tämäkin viesti saattaa sisältää kärjekkäitä näkemyksiä tosiasioista tai mustaa huumoria.

Ohjattu ja hallittu vapaa keskustelija?

Sinna

Olikohan toimittajan "oivallus" sipaista islam uhat ja muut blaablaablaat korostetusti ja sivulauseella sitten mainittiin suora demokratia?
Mutta, kas kun pääsi kuitenkin uutisiin.

JoKaGO

Maahanmuuttovastainen Hommaforum.... Joo-o. Hyvä, Korolainen!

Mainiota, että muutos Muutoksen johdossa on huomattu!
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Qman

tää riski on aina olemassa. Leimautuminen yhden aatteen porukaksi, monen päässä varmasti on negatiivisia ajatuksia maahanmuutosta, mutta ei riitä äänestämiseen ellei ole muutakin agendaa. Siksi suoran demokratian esille tuonti on paljon parempi kuin tämä mamu-juttu.

Jiri Keronen

En nostanut puheenjohtajuuteni tärkeimmiksi teemoiksi islamia tai maahanmuuttoa, vaan suoran demokratian. Toimittaja itse kysyi islamista ja maahanmuutosta, ja koska myös ne ovat tärkeitä, vastasin. :)
Suoraa demokratiaa ja vapautta kaikille.

Vae Victis -blogini

Hermo

Quote from: Jiri Keronen on 30.08.2010, 19:54:28
En nostanut puheenjohtajuuteni tärkeimmiksi teemoiksi islamia tai maahanmuuttoa, vaan suoran demokratian. Toimittaja itse kysyi islamista ja maahanmuutosta, ja koska myös ne ovat tärkeitä, vastasin. :)

Toimittajat on  vähän niikuin semmosia katuun potkittuja huonoturkkisia koiria jotka siitä huolimatta nuolee per.. takapuolen omistajiltaan pitkällä kielellään. Olehan varovainen noiden teeskentelijöiden seurassa.

Teemu Lavikka

Quote from: Jiri Keronen on 30.08.2010, 19:54:28

Harmi sinällään, etteivät toimittajat enää koe minkäänlaista ylpeyttä harjoittamastaan ammatista. Tuon artikkelin perusteella siihen ei pitäisi olla mitään syytäkään.
Tähän disinformaatioon ja kampittamiseen on vaan ilmeisesti totuttava ja korjailtava sitten vääriä käsityksiä sopivissa tilanteissa. Toimittajien työtapojen muuttumisen toivominen lienee utopiaa...
"Mikä vittu se oli?"
Hiroshiman pormestari, 1945

Qman

Hyvin se silti meni, mehän ollaan tarvittaessa vaikka mamu-kriittisiä jos kansa niin haluaa...pääasia että ollaan esillä. 8)

Orpheus

Quote from: Kalevi Soilander on 30.08.2010, 16:14:17
Quote from: L. Brander on 30.08.2010, 15:05:21
Quote from: Orpheus on 30.08.2010, 15:02:54
Quote from: Timo Hellman on 29.08.2010, 21:58:59Oulun seudulta kuulemani uutiset paikallisen Muutos-solun organisoitumisesta ja levittäytymisestä Rovaniemelle ovat sitä kovaa ja hyvää kaaderikehitystä mitä nyt tarvitaan.

Tervehdys!

Keltä voisin kysellä tästä Rovaniemen Muutos proggiksesta? Itse olisin kiinnostunu osallistumaan.

Hantta Klaar on kaiketi oikea henkilö.

http://www.muutos2011.fi/cms/index.php?option=com_content&view=article&id=96&Itemid=81

Joo, Hantalle vaan postia, hantta.klaar[at]muutos2011.fi

Rovaniemellä on kyllä jo jonkinlainen Muutosklubi, jolla on paikalliset pyörittäjät, mutta se on vielä alkutekijöissään. Hantta antaa yhteystiedot.

Ton mun viestin oli kyllä tarkotus mennä yksityisviestinä Hellmannille, mut kiireissäni onnistuin sen näemmä laittaan tänne ihan yleisesti näkyviin.

Onnittelut Keroselle! Se, että sut valittiin PJ:ksi sai mutkin aktivoitumaan uudestaan.

celine79

Quote from: Mika Mäntylä on 30.08.2010, 19:24:43

Kylläpä on "sinnepäin" laadittu uutinen... Vaan parempi jokin uutinen kuin ei mitään.

Tuo uutinen muuten näyttää sen mikä käsitys kaikilla on Mäki-Ketelän jutuista ja juuri sen vahingon teon. Ilmeisesti dogah ja JMK itse ovat ainoat, jotka eivät ole saaneet samaa kuvaa kuin toimittajakin.

AuggieWren

Keronen, perkele!

Kun olet ns. uutta sukupolvea, niin sopisi, että ajat googlettunutta julkisuus-strategiaa. Käyttäkää nyt hyvät ihmiset niin hyvin hyväksenne nettiä kuin se vain on mahdollista. Vaikka kylähullun mainitseminen tässä yhteydessä on ei-palkitsevaa, sai manselainen kylähullu aivan hullun hyviä google-sijoituksia perseilyllään. Koska hän osaa. Teidän täytyy myös osata. Erityisesti netissä, koska homma=nettipeelot. IRL on eri asia, mutta jos mokaatte netissä, menetätte liikaa. IRL-kampanjointi maksaa rahaa ja jos siltä voi välttyä, voittaa paljon.
Kaikki ongelmat johtuvat rasismista ja kantaväestön asenteista.

Jiri Keronen

Voisin tästä lähtien pyytää toimittajilta juttua ennakkoon itselleni luettavaksi, niin ei tulisi yllätyksiä. :)
Suoraa demokratiaa ja vapautta kaikille.

Vae Victis -blogini

Nephilim

Jahas.

On taas mielenkiintoisella tavalla toimittaja lähtenyt viemään juttua "vähän" omiin suuntiinsa. Mitä sivusta kuuntelin puhelua, Jiri painotti aika lailla eri asioita. Odotin itse asiassa aika optimistisena, että nyt tulee tosi hyvä juttu.

Mutta hyvä ajatus jatkossa ihan kaikille median käsiin joutuville on pyytää aina saada lukea juttu ennen julkaisua. Itse olen omalla kohdallani ainakin saanut asiat toimimaan näin ja onnistunut välttämään epämieluisat artikkelit ja väärinkäsitykset.

T: Avo-Keronen

AuggieWren

Quote from: Jiri Keronen on 30.08.2010, 20:20:00
Voisin tästä lähtien pyytää toimittajilta juttua ennakkoon itselleni luettavaksi, niin ei tulisi yllätyksiä. :)

Tuo iltiksen juttu oli hemmetin hyvä. Otsikointi meni perille; sisältö nyt oli vähän pliisua otsikkoon nähden, mutta asiaa. Nyt on vastuu teikäläisellä, kun olet kerran "maahanmuuttokriitikoiden johtaja"*.  ;D

* Varaan oikeudekseni olla iltalehden tuomiosta huolimatta eri mieltä Kerosen kanssa.
Kaikki ongelmat johtuvat rasismista ja kantaväestön asenteista.

Topelius

Tuohan oli ihan hyvä uutispätkä. Olisin odottanut jotakin paljon huonompaa. Saa nähdä uutisoivatko muut tiedotusvälineet pj-vaihdosta. Onko haastattelupyyntöjä jo sadellut? :)

Muutamaa viestiä ylempänä mainittiin vaaliliitto Kristillisten kanssa. Puhtaasti teknisenä vaaliliittona saattaisin itse sen hyväksyä, mutta ideologisena en koskaan. Minun nähdäkseni Muutos ja Kristilliset eivät edusta millään muotoa samanlaista arvomaailmaa. Jos edustavat, niin sayonara sitten vaan!

IDA

"Maahanmuuttokriitikoille uusi johtaja"

Onko Jiri nyt meidän johtaja?

:)

Aapo

No jos kerran Mestari ja Päällikkö on jo varattu.
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity."

- Robert J. Hanlon

Elisa

Quote from: Jiri Keronen on 30.08.2010, 20:20:00

Aina voi pyytää...  ;D
"Kannattaa muistaa, että emme me ole leimallisesti suvaitsematon yhteiskunta, vaan suvaitseva yhteiskunta. Se on minun käsitykseni." -Sauli Niinistö

Rise

Quote from: Aapo on 30.08.2010, 20:52:05
No jos kerran Mestari ja Päällikkö on jo varattu.

Kaverin historian ja uskonnollisen vakaumuksen tuntien kannattaisin kuitenkin virkanimikettä "Shamaani". Varsinkin jos Jirin kung-fu on riittävän vahva manaamaan räyhähengen pois Mäki-Ketelästä.
Kaiken se estää.

Antti Tulonen

Quote from: celine79 on 30.08.2010, 20:17:25

Tuo uutinen muuten näyttää sen mikä käsitys kaikilla on Mäki-Ketelän jutuista ja juuri sen vahingon teon. Ilmeisesti dogah ja JMK itse ovat ainoat, jotka eivät ole saaneet samaa kuvaa kuin toimittajakin.

Miten tämä uutinen sen sitten näyttää?

tietotyöläinen

Olihan tossa jutussa virheitä, mutta olosuhteisiin nähden se oli mielestäni hyvä. Paljon parempi tollanen uutinen, kun ei mainintaa lainkaan.

dothefake

Johtaja ei ehkä ole hyvä siinä mielessä, että kun
esim. Das Bild ja muut saksalaiset lehdet uutisoivat
asiasta, niin niille voi olla jonkinlainen kynnys kirjoittaa:

"Der neues führer von Muutos 2011, Jiri Keronen"
tai
"Jiri Keronen, ein jung, aber stark und sehr beliebte führer von Muutos 2011"
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Antti Tulonen

http://www.sss.fi/uutiset/156479.html

QuoteJoutsenpuolue keräsi Salossa kymmeniä kannattajakortteja

Salon Seudun Sanomat 30.8 2010 11:58:32

Maahanmuuttokriittinen Muutos 2011 aikoo rekisteröityä puolueeksi. Rekisteröimiseen vaadittavat 5000 kannattajakorttia ovat jo koossa, mutta lisää kortteja kerätään koko ajan.

Salossa viikonvaihteessa puheenjohtajaksi valittu Jiri Keronen kertoo, että uusia nimiä saatiin "ylimääräisessä puoluekokouksessa" viitisenkymmentä.

Puolueen tunnukseksi on valittu joutsen. Keronen aikoo viedä joutsenpuolueensa eduskuntavaaleihin ensi keväänä.

Jiri Keronen on itse ehdolla Varsinais-Suomen vaalipiirissä. Salolainen Tapio Äyräväinen on myös lupautunut ehdokkaaksi.

risto

Quote from: dothefake on 30.08.2010, 21:36:21

tai

Saksani on ruosteessa pahemman kerran, mutta substantiivit kirjoitetaan saksan kielessä isolla. Siispä führer -> Führer. (Kieli)netsi ei nuku koskaan...
"JH-a:n ei suurmoskeijalle oli niin pitkä ja perusteellinen, että tyhmimmät luulivat sen olevan kyllä." -Faidros.

dothefake

Quote from: risto on 30.08.2010, 21:55:28
Quote from: dothefake on 30.08.2010, 21:36:21

tai

Saksani on ruosteessa pahemman kerran, mutta substantiivit kirjoitetaan saksan kielessä isolla. Siispä führer -> Führer. (Kieli)netsi ei nuku koskaan...
Totta, mutta ajattelin herr Kerosen olevan vielä uransa alkutaipaleella, joten
annoin kieliopille palttua.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

eros

Quote from: L. Brander on 28.08.2010, 20:49:37
Tosta Kerosen "myönteisyydestä" budin suhteen kannattaa vetää jäitä hattuun. Asia ei nyt kuitenkaan ole suuren suuri. En nyt viitsi lähteä puoluejohtaja Kerosen puolesta kommentoimaan hänen "myönteisyyttään" fymin polttoon, mutta itse sain sen kuvan, ettei Keronen todellakaan julista mitään, vaan pikemmin suhtautuu maltillisesti ja rationaalisesti asiaan.

Minusta Keronen sanoi Salossa, että hänen mielestään aineita ei pitäisi käyttää/suosia, mutta käyttö ei myöskään pitäisi olla rikos.
Tämä tietty kuulon/muistinvaraista tietoa.

Jos näin ajattelee, niin on aika pitkällä samoilla linjoilla, kuin minä olen, eli käyttäjiä on nykyään ja kriminalisoinnilla ei saavuteta oleellista hyötyä käytön vähenemisen kannalta, vaan vainotaan käyttäjäihmisryhmää (=sortoa).

Itse olen ajatusta jatkojalostanut, koska käyttö on nykypäivää, kriminalisointi ei laske käyttöä, vaan piilottaa ongelmaa, aiheuttaa tiettyä kielletyn hedelmän makua, johon taas kapinaikäiset herkästi tarttuvat jne.
Eli varsinaisesti ongelma ei ole käyttäjät, vaan se, että käyttäjiä tulee lisää. Käyttö taas aiheuttaa tietynlaista yläpään "hidastumista" pidempään jatkuessaan (vrt. alkoholi, ym.). Eli laaja käyttö ei ole yhteiskunnan edun mukaista.
Jotta ei olisi kielletyn hedelmän makua, käyttö ei pitäisi olla oleellisesti rangaistavaa, mutta koska käyttäjiä ei myöskään haluta lisää, pitäisi käyttö olla kontrolloitua. Oma ehdotukseni on se, että päihteet siirretään omille päihdealueille, tällöin niiden houkuttelevuus laskee huomattavasti, ongelmat keskittyvät vain rajoitettuun alueeseen, sekä hoito, vierotus yms. saadaan järjestettyä asianmukaisesti.

No joku jo ehtikin mainita minut radikaaliksi. Minusta maan nykyisen tilan muuttaminen vaatii radikaaleja ehdotuksia ja keskustelua niistä. Ei sitä muuten saada tutkittua kunnolla mitenkä ehdotukset vaikuttaisi.

Asiasta kolmanteen tämän päivän hesarissa oli juttua saksalaisesta pankkipomon kirjasta, jossa mainitaan saksan kansan tyhmenevän. Rasismikorttia väläytettin varsin ahkeraan, vaikka itse asia onkin melko varmasti tosi.

T:Eerin

L. Brander

Quote from: eros on 31.08.2010, 13:05:30
Minusta Keronen sanoi Salossa, että hänen mielestään aineita ei pitäisi käyttää/suosia, mutta käyttö ei myöskään pitäisi olla rikos.
Tämä tietty kuulon/muistinvaraista tietoa.

Juuri näin hän minustakin sanoi. En vain viitsinyt lähteä vastailemaan tuoreen pj:n puolesta ja laittamaan hänen suuhun sanoja, sillä en muistanut tarkkaa sitaattia.

LB
Dystooppinen salamasota

Ammadeus

Andy McCoyn  suusta asiat saavat ehkä rajumman merkityksen kuin mitä ovatkaan.
Se huono puoli habituksessa on ;)

eros

Quote from: desperaato on 28.08.2010, 23:43:33
Kiitokset myös pj. vaaliin osaa ottaneille Eerin Rosenströmille ja Kai Leponiemelle. Näittenkin herrojen vuoro tulee vielä, uskon niin.

Kuten jo Salossa sanoin, niin minulla ei ole mikään hinku PJ paikalle. Olen ollut ihan tarpeeksi jo PJ. Asian eteenpäin viemiseen ei tarvitse olla PJ. Sentakia olen hiukan huolissani Leinosta, koska silmin nähden otti äänestystuloksen suht raskaasti. Toivottavasti hän huomaa, että liki puolet paikalla olijoista kumminkin kannatti häntä. (myös omaan lappuuni raapustin hänet kahdesti. koska minusta jämäkkä mediaesiintyminen on tärkeätä.)
Se taas jos Leino tavoitteli PJ pestiä henkilökohtaisen egon takia, niin se ei ole oikea tavoite. Tällöin pj:ksi valittiin juurikin oikea henkilö.
Nyt pitää vain toiminta organisoida ja saada kenttäväki talkoisiin mukaan. Ihan pikkasen epäilyttää osaako Jiri delegoida riittävän tehokkaasti hommia muille, mutta toisaalta meidän tehtävä on silloin avustaa häntä siinäkin.

eros

Quote from: Valkea on 29.08.2010, 05:58:57

Siirtymä tulisi olla kohti sellaisia suhteellisen mietoja huumeita/ "huumeita", jotka ovat aivosolujen ja dendriittien säilymistä ja kasvua edistäviä, kuten kahvi ja mäkikuisma (St. John Wort) tai niiden suhteen neutraaleja, kuten efedriini; sekä yleisesti sellaisia, joilla on ainakin yksin käytettynä vähän tai ei ollenkaan sivuvaikutuksia.

Mitä enemmän suomalaiset taantuvat älyllisesti huumeidenkäytön seurauksena, sitä helpompaa

Otan muita positiivisia "huume"-ehdotuksia vastaan.

Yleisesti päihteet huonontavat suorituskykyä, vaikka tilapäisesti voivatkin kiihdyttää aivotoimintaa. Tulkitsen kahvi=kofeiini (muitakin aineita joukossa kyllä). Voitko laittaa tutkimustietoa jossa kofeiini kokonaisvaltaisesti pitkään käytettynä on todella parantanut henkisiä kykyjä muulloinkin kun käytön aikana. Itseä koekaniinina käyttäen kofeiinin käyttö piristää kyllä huomattavasti, mutta aiheuttaa myös impulssiivista käytöstä, sekä tietty päihteille ominaisen hyvänolon tunteen. Myöhemmin vaikutuksen loputtua on kumminkin väsyneempi olo ja mieliala hivenen matalemmalla.
Senkin tiedän, että pitkään käyttäneillä on ihan oikeita vierotusoireita, päänsärkyä jopa fyysisiä kipujakin.

Toki kofeiinin haitat ovat niin vähäisiä ja käytön aikana suorituskyky nousee huomattavasti, että kokonaisuus varmaan reilusti plussan puolella.

Kuten olen kirjoittanut niin globaalissa maailmassa kansakunnan paras kilpailuvaltti on fiksut kansalaiset. Se että päihteillä tuhotaan jokin osuus henkisistä kyvyistä heikentää kilpailukykyä ja siten vaikuttaa maan hyvinvointiin. Hanttihommilla ei vaan enään pärjätä.

Mitä mieltä olet niistä kirjottamistani päihdealueista?

- Suosittelen myös siirtymää kokonaan pois liberaalista sanastosta, kuten "ihmisoikeudet", "rasismi", "suvaitsevaisuus", "kansainvälisyys", jne. Nämä eivät ole normaaleja sanoja, koska:
--
Me tarvitsemme vaihtoehtoisen sanaston, joka korvaa liberaalin sanaston, ja joka on joko neutraalin deskriptiivinen tai lisää meidän valtaamme lisäämällä vallan symmetrisyyttä/ tasapainoisuutta.

Hmm, siis tuon takia sana ihmisoikeudet onkin alitajuntaisesti ollut niin ärsyttävä. Jokin oikeus jonka saat syntymälahjaksi, vähän kuin syntyisit kuninkaaksi..
Ytimekäs (uusi?) sanasto olisi siis tarpeen.