News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Muutoksen uusi puheenjohtaja on Jiri Keronen

Started by Antti Tulonen, 28.08.2010, 16:28:21

Previous topic - Next topic

eros

Quote from: Elisa on 31.08.2010, 18:17:50
Mielenkiintoinen ajatus. Jos minä olisin ilmoittautunut Kokoomuksen puheenjohtajaehdokkaaksi sen takia, että olisi valinnanvaraa, ja olisin vahingossa voittanut kilpailun protestiäänillä, se ei varmaan olisi ollut hyvä juttu puolueelle.

Minä en tiedä arvon Elisan taitoja ja päämääriä, mutta omat taitoni tiedän. Kuten Salossa sanoin, niin minusta johtoon tarvitaan paras mies(/nainen). Äänestin sen mukaan. Jos valinta olisi käynyt kohdallani, niin tuskin kyseessä olisi olleet mitkään protestiäänet. Toiseksi olisin tietysti tehnyt parhaani puolueen eteen.

T:Eerin

eros

Quote from: mikkoellila on 31.08.2010, 19:01:19
Quote from: Afrikan kirjeenvaihtaja on 31.08.2010, 18:57:19
Olen hieman yllättynyt, että Muutoksen puheenjohtajaehdokkaana on ollut moniavioisuuden kannattaja.

Häh? Kuka? Missä joku on pj-ehdokas sanonut kannattavansa polygamiaa? Sitaatti?

Minä kannatan yksilönvapautta, johon mielestäni kuuluu sekin, että saa valita kuinka monen kanssa naiskentelee/lisääntyy/asustaa kunhan asioita ei salata.

ts. en ole kyennyt löytämään moniavioisuudesta mitään sellaista asiaa, joka olisi rankasti yhteiskunnan etujen vastaista.
Toki saa valaista jos tälläisiä ongelmia tunnistaa.
Sitä en lue ongelmaksi, että kristillinen moraalisäännöstö on ristiriidassa yksilönvapauden kanssa.
Valtion lainsäädännön ja kirkon oppien tulee olla erillään.

eros

Quote from: kaivanto on 31.08.2010, 19:41:46
Lapsensa silpovat vanhemmat pitää potkaista ulos Euroopasta ja lapset ottaa huostaan.

Erittäin kannatettavaa. Ei tarvi mitään korulauseita ympärille.

Elisa

Quote from: eros on 02.09.2010, 14:38:00
Mielenkiintoinen ajatus. Jos minä olisin ilmoittautunut Kokoomuksen puheenjohtajaehdokkaaksi sen takia, että olisi valinnanvaraa, ja olisin vahingossa voittanut kilpailun protestiäänillä, se ei varmaan olisi ollut hyvä juttu puolueelle.

Minä en tiedä arvon Elisan taitoja ja päämääriä, mutta omat taitoni tiedän. Kuten Salossa sanoin, niin minusta johtoon tarvitaan paras mies(/nainen). Äänestin sen mukaan. Jos valinta olisi käynyt kohdallani, niin tuskin kyseessä olisi olleet mitkään protestiäänet. Toiseksi olisin tietysti tehnyt parhaani puolueen eteen.

On tietenkin vähän eri asia johtaa Suomen suurinta puoluetta kuin puolueeksi pyrkivää yhdistystä. Kokoomuksen puoluekokouksessa suurin osa ei ollut kesäkuussa koskaan kuullutkaan minusta, mutta suurin osa on todennäköisesti ollut tyytymätöntä nykyjohdon linjaan. Ja meillä oli ainoana ehdokkaana Jyrki Katainen. Tästä yllä oleva heitto.
"Kannattaa muistaa, että emme me ole leimallisesti suvaitsematon yhteiskunta, vaan suvaitseva yhteiskunta. Se on minun käsitykseni." -Sauli Niinistö

antero

Quote from: Elisa on 03.09.2010, 02:47:34

On tietenkin vähän eri asia johtaa Suomen suurinta puoluetta kuin puolueeksi pyrkivää yhdistystä. Kokoomuksen puoluekokouksessa suurin osa ei ollut kesäkuussa koskaan kuullutkaan minusta, mutta suurin osa on todennäköisesti ollut tyytymätöntä nykyjohdon linjaan. Ja meillä oli ainoana ehdokkaana Jyrki Katainen. Tästä yllä oleva heitto.

Kokkareiden johtaminen olisi todella helppoa. Ko puolueella on täysin valmis organisaatio joka voi pistää minkä tahansa marionetin keulakuvaksi.
Kyllästyttääkö vatnikki-jäsenien jatkuva dada? Mene omaan profiilisi, klikkaa "Kaverit/estolista", klikkaa "Muokkaa estolistaa", Lisää estolistalle haluamasi vatnikit. Ja nauti Hommasta ilman vatnikkejä!

Lemmy

Siellä pitää olla Benin tallissa marinoitunut broileri  ;D
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

mikkoellila

Quote from: antero on 03.09.2010, 05:24:10
Quote from: Elisa on 03.09.2010, 02:47:34

Kokkareiden johtaminen olisi todella helppoa. Ko puolueella on täysin valmis organisaatio joka voi pistää minkä tahansa marionetin keulakuvaksi.

Katainen ei ole mikään marionetti. Kataisen taustalla ei ole mitään salaliittoa, jonka sätkynukke Katainen olisi. Katainen on ihan itse sitä mieltä, mitä sanoo olevansa.
En halua Euroopan yhteiskuntien muuttuvan sellaisiksi kuin Afrikan ja Lähi-idän yhteiskunnat. En usko afrikkalaisten ja lähi-itämaalaisten käyttäytyvän Euroopassa eri tavalla kuin Afrikassa ja Lähi-idässä. Tästä syystä vastustan Afrikan ja Lähi-idän väestöjen siirtymistä Eurooppaan.

herra 4x

Tämän päivän Turun Sanomissa (3.9.2010) on kuvallinen juttu otsikolla "Muutos 2011 tähtää ensi kevään vaaleihin".

Siinä sanotaaan mm. "Keronen pitää suomalaisesta maahanmuuttopolitiikasta käytävää keskustelua ylimitoitettuna. Maahanmuutolla ei hänestä ole ratkaisevaa vaikutusta yhteiskunnan menoon". Edelleen: "Kyllä tästä on tehty kärpäsestä härkänen". Lause on lehdessä esitetty suorana sitaattina Keroselta.

Kysyn Jiri Keroselta onko nuo TS:n artikkelissa esitetyt kannanotot sinun vääristelemättömiä kannanottojasi?

Toivon että vastaat. Sillä on ratkaiseva merkitys minun (viimeaikoina potentiaaliseksi valahtaneeseen) Muutos 2011-äänestyskäyttäytymiseeni ja viime viikkojen tapahtumien vuoksi jo kuivahtaneeseen tukeeni.

Tunnen itseni petetyksi siihen nähden minä Muutosta pidin, mihin se synnytettiin ja mitä piti ajaa.

Kannustan ihmisiä, jotka Kerosesta ja Muutos 2011:sta poiketen ajattelevat että maahanmuutolla on ratkaiseva vaikutus yhteiskunnan menoon, harkitsemaan tarkoin mitä puoluetta ja minkä puolueen ehdokasta vaaleissa äänestää.

Jussi Halla-aho on korostanut tätä harkintaa. En voisi olla enemmän samaa mieltä.

Ikävä että tässä nyt näköjään kävi näin, mitä Muutokseen tuli.
Rakkaudesta lajiin.

Ammadeus

Maahanmuutto ei mittään,kasvattelu ei mittää,pilvenpoltto ei mittäää....

Antti Tulonen

Quote from: herra 4x on 03.09.2010, 15:50:42
Tämän päivän Turun Sanomissa (3.9.2010) on kuvallinen juttu otsikolla "Muutos 2011 tähtää ensi kevään vaaleihin".

Voisiko joku skannata uutisen?

Edit: Tässä uutinen: http://hommaforum.org/index.php/topic,33924.msg449545.html#msg449545

TeemuT

Siinä sanotaaan mm. "Keronen pitää suomalaisesta maahanmuuttopolitiikasta käytävää keskustelua ylimitoitettuna. Maahanmuutolla ei hänestä ole ratkaisevaa vaikutusta yhteiskunnan menoon". Edelleen: "Kyllä tästä on tehty kärpäsestä härkänen". Lause on lehdessä esitetty suorana sitaattina Keroselta.

Kysyn Jiri Keroselta onko nuo TS:n artikkelissa esitetyt kannanotot sinun vääristelemättömiä kannanottojasi?

Toivon että vastaat. Sillä on ratkaiseva merkitys minun (viimeaikoina potentiaaliseksi valahtaneeseen) Muutos 2011-äänestyskäyttäytymiseeni ja viime viikkojen tapahtumien vuoksi jo kuivahtaneeseen tukeeni.

Tunnen itseni petetyksi siihen nähden minä Muutosta pidin, mihin se synnytettiin ja mitä piti ajaa.

Kannustan ihmisiä, jotka Kerosesta ja Muutos 2011:sta poiketen ajattelevat että maahanmuutolla on ratkaiseva vaikutus yhteiskunnan menoon, harkitsemaan tarkoin mitä puoluetta ja minkä puolueen ehdokasta vaaleissa äänestää.

Jussi Halla-aho on korostanut tätä harkintaa. En voisi olla enemmän samaa mieltä.

Ikävä että tässä nyt näköjään kävi näin, mitä Muutokseen tuli.

Jatkuvasti vain käy enemmän selväksi, että tässä maassa on vain yksi puolue, jota äänestämällä tähän mamuiluun on edes pieniä mahdollisuuksia vaikuttaa. Eikä se ikävä kyllä ole Muutos, eikä Kokoomus.

Antti Tulonen

Quote from: TeemuT on 03.09.2010, 16:07:38
Jatkuvasti vain käy enemmän selväksi, että tässä maassa on vain yksi puolue, jota äänestämällä tähän mamuiluun on edes pieniä mahdollisuuksia vaikuttaa. Eikä se ikävä kyllä ole Muutos, eikä Kokoomus.

Lähdekritiikkiä, kiitos. Ei kannata uskoa kaikkea, mitä lehdessä sanotaan.  :)

ihminen

Tämän päivän Turun Sanomissa (3.9.2010) (...) mitä Muutokseen tuli.

No mitäs ihmettä, eikös tämä nyt ollut se Nasulainen linja jonka The rivijäsen ilmoitti voittaneen puheenjohtajavaalin?

Miksi tämä yllättää, eikös tämä juttu ole puhtaasti nykyisen Muutoksen linjan mukaista?
Minulle tämä on ainakin täysin selvä asia.

Veli Karimies

Quote from: TeemuT on 03.09.2010, 16:07:38Jatkuvasti vain käy enemmän selväksi, että tässä maassa on vain yksi puolue, jota äänestämällä tähän mamuiluun on edes pieniä mahdollisuuksia vaikuttaa. Eikä se ikävä kyllä ole Muutos, eikä Kokoomus.

RKP? Juu mutta siis Muutosta ei ainakaan kannata äänestää, heti ensi töiksemme pyritään aukaisemaan ihan joka raja ja kaikki saa tulla ja sosiaaliturva ulkomaalaisille tuplana! Kyl näin o.

AuggieWren

Riveiltä, kuvista ja rivien ja kuvien välistä asiaa tulkinneena minulle ei ole jäänyt minkäänlaista epäselvyyttä Muutoksen maahanmuuttopoliittisesta peruslinjasta.

Saattaa olla, että joidenkin mielestä lähi-itä -tyyppinen kiihko suhteessa maahanmuuttoon ja mullah-retoriikka suhteessa maahanmuuttajiin olisi "oikeampi" linja, mutta mielestäni sellaisella linjalla saadaan kokoon korkeintaan parin tusinan ihmisen reipashenkinen historiapiiri. Ja minimalistisilla lukupiireillä ei vaikuteta politiikkaan.
Kaikki ongelmat johtuvat rasismista ja kantaväestön asenteista.

mikkoellila

Tämähän on täysin Mäki-Ketelän linjaa. Onko Keronen ruvennut imitoimaan Mäki-Ketelän repliikkejä?
En halua Euroopan yhteiskuntien muuttuvan sellaisiksi kuin Afrikan ja Lähi-idän yhteiskunnat. En usko afrikkalaisten ja lähi-itämaalaisten käyttäytyvän Euroopassa eri tavalla kuin Afrikassa ja Lähi-idässä. Tästä syystä vastustan Afrikan ja Lähi-idän väestöjen siirtymistä Eurooppaan.

Dark Serenity

Väittäisinpä ettei Kerosen maahanmuuttokriittisyys ole mihinkään kadonnut. Miehellä on kuitenkin sen verran silmää, että hän ymmärtää maahanmuuton nykytilanteen johtuvan suuremmista asioista, kuten kansan vaikutusmahdollisuuksien puutteesta.

Itse uskon että mies ajattelee kuin lääkäri: on järkevämpää parantaa koko tauti oireineen kuin antaa kipulääkettä joka poistaa hetkeksi yhden oireen.

Mielestäni Muutoksen jatkuva kyseenalaistaminen alkaa jo mennä hieman överiksi. Olen tyytyväinen että puheenjohtaja vaihtui, sillä hän ei ehkä ollut parhaaksi muutokselle, mutta antakaas nyt Kerosen edes hetken olla rauhassa. Kaikesta mitä lehdet sanovat ei ehkä kannata vaatia kirjallista selvitystä Muutokselta.
Murmur

Adolf Stege

"Maahanmuutolla ei ole ratkaisevaa vaikutusta yhteiskunnan menoon"

Kyllä on!

tietotyöläinen

Quote from: Dark Serenity on 03.09.2010, 17:23:50
Väittäisinpä ettei Kerosen maahanmuuttokriittisyys ole mihinkään kadonnut. Miehellä on kuitenkin sen verran silmää, että hän ymmärtää maahanmuuton nykytilanteen johtuvan suuremmista asioista, kuten kansan vaikutusmahdollisuuksien puutteesta.

Itse uskon että mies ajattelee kuin lääkäri: on järkevämpää parantaa koko tauti oireineen kuin antaa kipulääkettä joka poistaa hetkeksi yhden oireen.

Mielestäni Muutoksen jatkuva kyseenalaistaminen alkaa jo mennä hieman överiksi. Olen tyytyväinen että puheenjohtaja vaihtui, sillä hän ei ehkä ollut parhaaksi muutokselle, mutta antakaas nyt Kerosen edes hetken olla rauhassa. Kaikesta mitä lehdet sanovat ei ehkä kannata vaatia kirjallista selvitystä Muutokselta.

Voi hyvin olla ja ainakaan oma "uskoni" Keroseen ei tästä kerrasta romahtanut. Tosin ensimmäinen minimaalinen särö tuli jo.

Se mitä oikeasti pelkään, on se että vähättelemällä maahanpäästöä poliittisella agendallaan Muutos menettää ääniä eikä suinkaan saa niitä. Enkä nyt puhu meistä enemmän tai vähemmän tyytymättömistä hommaajista.

Kyllä minä näen, että nimenomaan maahanpäästö on se teema, joilla äänestäjien mielenkiinto herätetään. Tietenkään sitä ei saa lyödä överiksi.

Qman

"hyvä nuiva on Keronen"  ja niin onkin. Kyllä se suora demokratia hoitaa niin mamukysymykset kuin muutkin ahdistavat ongelmat. Media varmasti jaksaa vatkata tuota mamu kysymystä ja sen alle helposti jää muu sanoma. Nyt on tärkeintä tuoda muutos kaikkien tietoon ja herättää kiinnostus. Omalta kohdalta voin sanoa että muutos-henki on vahvasti heräämässä työympäristössäni, oikeastaan kukaan ei naureskele vaan vähintäänkin nyökyttelee. Kyllä se tästä.

pw

Quote from: Mika R. on 03.09.2010, 17:30:21

Kyllä on!

Nimenomaan. Sittä paitsi moinen kommentti on huvittava Muutoksen pj:n suusta. Jos maahanmuutolla ei ole ratkaisevaa vaikutusta yhteiskunnan menoon niin mitä järkeä on kyhätä puolue jonka ykkösteema on maahanmuuttokritiikki? Keronen siis myöntää johtavansa puoluetta joka ajaa ns. toisarvosta asiaa.

No joo. Korostettakoon että itselleni Muutoksen touhut on kuitenkin melko yhdentekevää. En ole kys. puolueeseen enää pitkään aikaan uskonut.

Veli Karimies

Kysymys, puhuuko Keronen mielestänne suomalaisen yhdistyksen, tulevan puolueen puheenjohtajan roolissa yleiskansallisesta ilmiöstä vaiko, ehkäkö, mahdollisestiko, kenties Suomen tämän hetkisestä tilasta?

AuggieWren

Quote from: pw on 03.09.2010, 18:33:30
Quote from: Mika R. on 03.09.2010, 17:30:21

Kyllä on!

Nimenomaan. ...

Korostettakoon että itselleni Muutoksen touhut on kuitenkin melko yhdentekevää. En ole kys. puolueeseen enää pitkään aikaan uskonut.

Saakos kysyä, että mikä on sitten se puolue, jonka touhuihin jollain tasolla uskot? Onko sen puolueen linja, että maahanmuutolla on ratkaiseva vaikutus yhteiskunnan menoon ja jos ei ole, miksi uskot ko. puolueeseen?

Muutos on tällä hetkellä niin alkutekijöissään, ettei se ihan oikeasti ainakaan ylenmääräistä julkista haukkumiskampanjaa kaipaa. Sama koskee mielestäni kaikkia pikkupuolueita, kommareista senioripuolueeseen. Tämän maan politiikkaan ei ikinä saada minkäänlaista muutosta, jos mukamas "samanmieliset" haukkuvat tosissaan uutta yrittävät aktiivit lyttyyn jo liikkeiden alkuvaiheessa.
Kaikki ongelmat johtuvat rasismista ja kantaväestön asenteista.

Kalevi Soilander

En nyt pitempään ehdi kirjoitella, kun ruoka tuossa valmistuu, mutta tapasin Kerosen tänään, ja tuosta jutusta hän sanoi, että muuten hyvä kirjoitus, mutta juuri tuossa kohden lainattiin ihan väärin.

Älkääs nyt hötkyilkö tän homman kanssa. Muutoksen nimenomainen tarkoitus on muuttaa nykyinen maahanpäästöpolitiikka. Vaikka taitaa olla jonkun toisen puolueen kannattajia useimmat, jotka täällä käyvät todistamassa päinvastaista.
Joka niemeen, notkohon saarelmaan VOK:in tahtoisin nostattaa!

Elisa

Quote from: mikkoellila on 03.09.2010, 12:57:18
Quote from: antero on 03.09.2010, 05:24:10

Katainen ei ole mikään marionetti. Kataisen taustalla ei ole mitään salaliittoa, jonka sätkynukke Katainen olisi. Katainen on ihan itse sitä mieltä, mitä sanoo olevansa.

Mikko on oikeassa. Kokoomuksella on toki hyvä organisaatio, mutta kyllä sitä ylhäältä päin johdetaan. Nykylinja on Kataisen ja Tujusen linja.
"Kannattaa muistaa, että emme me ole leimallisesti suvaitsematon yhteiskunta, vaan suvaitseva yhteiskunta. Se on minun käsitykseni." -Sauli Niinistö

mikkoellila

Quote from: Kalevi Soilander on 03.09.2010, 18:59:04
En nyt pitempään ehdi kirjoitella, kun ruoka tuossa valmistuu, mutta tapasin Kerosen tänään, ja tuosta jutusta hän sanoi, että muuten hyvä kirjoitus, mutta juuri tuossa kohden lainattiin ihan väärin.

No oikaisupyyntöä (-vaatimusta) kehiin. Lisäksi valitus JSN:lle.

Quote from: Kalevi Soilander on 03.09.2010, 18:59:04
Älkääs nyt hötkyilkö tän homman kanssa. Muutoksen nimenomainen tarkoitus on muuttaa nykyinen maahanpäästöpolitiikka. Vaikka taitaa olla jonkun toisen puolueen kannattajia useimmat, jotka täällä käyvät todistamassa päinvastaista.

Muutos 2011-puolueen irtisanoutuminen maahanmuuttokriittisyydestä on mannaa PS:lle, koska Muutos 2011:n maahanmuuttokritiikittömyys johtaa kriittisten äänien menemiseen PS:n laariin. Jos Muutos 2011 omasta mielestään on maahanmuuttokriittinen puolue, tämä pitäisi tehdä selväksi mediassa.

Entisen puheenjohtajan lukuisten media-avautumisten jälkeen tässä onkin paljon työsarkaa.

Sanglier

Kuka hullu nyt mediaa uskoisi?

Mediaan kannattaa mennä vain näyttämään t-paitaa ja kertomaan katsojille webbiosoite. Riistää aloite täysin. Halla-ahon mediaboikotti oli munakkain veto politiikassa vuosikymmeniin.

Ehkä sitten joskus tulevaisuudessa voi odottaa asiallista ja ammattitaitoista kohtelua.

Qman

Quote from: Sanglier on 03.09.2010, 19:41:40
Kuka hullu nyt mediaa uskoisi?

Mediaan kannattaa mennä vain näyttämään t-paitaa ja kertomaan katsojille webbiosoite. Riistää aloite täysin. Halla-ahon mediaboikotti oli munakkain veto politiikassa vuosikymmeniin.

Ehkä sitten joskus tulevaisuudessa voi odottaa asiallista ja ammattitaitoista kohtelua.

just näin webbiosoite esiin , antaa ihmisen itse ajatella

Oami

Muutoksen sivuilla sanotaan edelleen, että maahanmuuttopolitiikkaa pitäisi järkeistää. En ole kuullut Kerosen sanovan, että ei pitäisi.

Ne eduskunnan äänestyskoneet eivät kysy edustajan mielipidettä siitä, miten tärkeä jokin kysymys on. Ne kysyvät vain vastausta siihen kysymykseen. Jaa, ei tai tyhjä. Kaikkien edustajien vastaukset ovat samanarvoisia riippumatta siitä, miten tärkeinä edustajat itse niitä pitävät.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Ammadeus

Mutta ihan maalisjärkeä käyttäen,näinä aikoina kun maahanmuuton ongelmat alkavat paukkua vähän jokaisen kansalaisen tajuntaan,onko viisasta puhua jostain ihan muusta?
Vähätellä asiaa?
Näinkö se äänivyöry saadaan aikaiseksi?
Näinkö se kannatus maksimoidaan?