News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Onko nuivuus tuottanut ongelmia lähipiirissäsi?

Started by Vetinari, 20.02.2009, 14:57:02

Previous topic - Next topic

Tinden

Nyt on kyllä pakko puolustaa nuoria naisia ja miksei nuoria miehiäkin. Sillä ei täällä Suomessa olla totuttu väittelemään tai sanomaan vastaan.. Myötäillään ja ollaan silleen kohteliaita, ei aleta riitelemään ihmisten kanssa. Tämä taitaa koskea kyllä kaikenikäisiä.

Ollaan eri mieltä, mutta ei sanota sitä ääneen.  :D

Ainakaan julkisesti.

conlib

Quote from: Tinden on 09.04.2009, 12:48:37
Nyt on kyllä pakko puolustaa nuoria naisia ja miksei nuoria miehiäkin. Sillä ei täällä Suomessa olla totuttu väittelemään tai sanomaan vastaan.. Myötäillään ja ollaan silleen kohteliaita, ei aleta riitelemään ihmisten kanssa. Tämä taitaa koskea kyllä kaikenikäisiä.

Ollaan eri mieltä, mutta ei sanota sitä ääneen.  :D

Ainakaan julkisesti.

Joo, mut aika helvetin rasittava piirre suomalaisissa! :) Olen moku-kriittinen mutta se ei sulje pois sitä ettenkö voisi kritisoida myös omaa kansaani. Jos kerran ollaan kriittisiä niin sitten kaikista asioista. Suomalaisten epäkohtiin ei kuitenkaan islamismi auta. :)

maahanmuuttaja

Quote from: JohannaS on 21.02.2009, 17:35:44
Olen nähnyt liian monta naispoliitikkoa, -journalistia ja -nettikirjoittelijaa jotka eivät osaa keskustella asioista muuten kuin suurella tunteella mutta vailla aivojen käyttöä. Asia pännii ja turhauttaa minua aivan valtavasti.

Ovatko muslimit sittenkin oikeassa? Nainen on alempi arvoinen, tyhmempi, sillä ei ole samanlaisia oikeuksia osallistua politiikkaan kuin miehillä.

Mikä tässä on niin ironista on se, että juuri he, ketä punavihreät maailmanparantajamokuttajanaiset ylistävät ja mielestelevät eivät pidä näiden naisten nauttimia oikeuksia ja vapauksia niin tärkeinä. Pikemmin päinvastoin, heidän mielestään nämä vapaudet ovat vääräuskoisen ja uskottoman, kevytmielisen ja kurittoman yhteiskunnan lieveilmiöitä.

Jääpää

Ei mitään ongelmaa... . hokasin kletjun vasta ny., se on Rödä, ja sebotaasi on pahentunu..
Siis ON!, jos monen(mm.ex siipan) mielestä spongavänskä on jees, ala puhuun siinä sitten demogratian tai sen gratiinin alennus tilastasta(Söin,en moittinut,monikulttuurisvihamielinen Tanskalais aura, pilasi yhteis europalaisen sotkun brokgoolista ja suurkukkakorva.. kettu , kotikyssästä ja kukkakaalista,en enää anna..)siis vie.., niin, olematta mitään mieltä mullekin jostain rakkaista ruotsinkielisistä, alkaa Halla-ahoilusta semmonen ärkoopee, että linjat eteen, ja tuumaakaan, muuta kuin Lahti-Salorannan koukkua taakse, ei anneta..,mikä kettu fiksuja ihmisiä vaivaa?
No, nauru on vaikeinta kestää...Luulitko tuntevasi jonkun? No, ennemmin argumentoi idiootin kanssa, kuin sellaisen, joka pitää sinua sellaisena..tm. minä, paitsi jos joku idiootti on keksinyt tuon aikaisemmin..
Että semmoista meiilä Puukonperällä,ei mitään uutta.mutta ARTTU PERK...
PS.Urkutehtaalla tulee pilkku liian aikasi.
Perustuslaki 29§
"Kansanedustaja on velvollinen toimessaan noudattamaan oikeutta ja totuutta. Hän on siinä velvollinen noudattamaan perustuslakia, eivätkä häntä sido muut määräykset."

ajuha

punavihreät maailmanparantajamokuttajanaiset ovat parhaita vaakamambossa,nämä hyönteistietelijät.

Ropellipää

Quote from: mikkoellila on 06.04.2009, 22:15:46
Quote from: Ropellipää on 05.04.2009, 22:38:41
nyrkkeilyvalmentaja hakkasi silmäni mustiksi ollessani 17, kun toin pyytämättä esiin mielipiteitäni maahanmuuttopolitiikkaan liittyen.

Toivottavasti teit rikosilmoituksen.

Se tapahtui ottelussa, jonka ottamisesta minua varoitti salin omistaja. Ei siinä ole minulla mitään sanomista.

Reiluahan se ei ole, sillä vastasin taidoiltani aloittelevaa poikanyrkkeilijää ja olin kännissä.

:'(
Suomenruotsalainen viherpiiperö.

Jussi Savola

Quote from: weekendsoldier on 17.03.2009, 09:11:05
Siinäpä se. Kukaan ihminen ei tykkää siitä että hänen osoitetaan olevan väärässä.

Minussa lienee vikaa. Olen mielelläni väärässä, kun se selkeästi osoitetaan ja perustellaan niin että minäkin ymmärrän. Koen iloa ymmärryksen ja oivalluksen hetkistä.

Kikkeliä on sen verran että itsetuntoni ei ota oheisvahinkoa siitä että totean olleeni väärässä. Päinvastoin, kikkeli pitenee ja paksunee moisesta.

Harmi, että olen niin harvoin väärässä.

Leikkimielinen pihapeli

Quote from: Ropellipää on 05.04.2009, 22:38:41olen yliopistossakin aktiivisesti tuonut ilmi näkemyksiäni monikulttuurista, minkä johdosta minulle naureskellaan. ihmiset eivät näytä ymmärtävän, että tilanne on oikeasti vakavoitumassa.

Kannattaisiko vähän miettiä, missä seurassa mitäkin puhuu? Yhtä hyvin voisit mennä nahkapääporukoihin mainostamaan jotain bongorumpukursseja. Kyllä yliopisto-opiskelijat varmaan ymmärtävät, mikä tilanne on, mutta miksi sen pitäisi heitä kiinnostaa? Harva sieltä Meri-Rastilaan valmistuu.

Lentomestari

Olen saattanut mielipitetteni kanssa itseni "kuseen", tulossa on Juhannus ja sussun mökillä kokoontuu kokonainen suku muumihattuja ja mamuilijoita, joiden mielestä kaikki Somalit pitäisi tuoda suomeen, tuollaiseen ympäristöön olisi mentävä ottamaan "lärvit". kahdelle  "sukulaiselle" laitoin s-postia kannatusyhdistyksen nimikeräyksen johdosta, jäätävä hiljaisuus on seurannut paluupostissa, ei mitään kommenttia. Taidan viettää selvän jussin.

Monelle tavalliselle kansalaiselle on niin tavattoman vaikea sisäistää perusajatusta joka löytyy HOMMA^^^ ideologiasta. Islamilaisen valloituksen estäminen, joka tapahtuu pakolaisvirran avulla, nykyaikainen "troijan hevonen". Imaamit nauraa "persettään repien" kuinka valkonaama on tyhmä.

Yritän kertoa islamilaisesta ideologiasta jotain, saan pelkkiä paheksuvia katseita, sussu haukkuu rasistiksi ja jos yritän varovastikin kertoa faktatietoa, ei se onnistu, hän yksinkertaisesti lähtee pois tilanteesta. EI saatana että tympii, pitääkö laittaa nainen vaihtoon? menköön pakolaiskeskukseen töihin jos on niin mainio olevinaan.

Kirjoitin tänne aiheesta aiemminkin, että nuivuus vaivaa lähipiiriäni, pakko oli päivittää kuinka pahasti se todella vaivaa, olen löytänyt itseni vaikeaan seuraan? toisaalta tässä on haastetta, jos saan tämän sakin kääntämään vielä kelkkansa...nollaan pääni.

Nimi: Nuiva "akka " hakusessa ;D

maahanmuuttaja

Todennäköisesti lähdet suhteesta rasistisovinistisikana ja häviäjänä.

Kari Kinnunen

Ei ihmeemmin ongelmia. Tahtoo noi kaverit (molemmat) olla jo muutenkin nuivia. Vaimo taas kun on myöskin amis niin työssään nuivistunut kummasti.

Taustavaikuttaja

Quote from: ajuha on 12.04.2009, 03:50:25
punavihreät maailmanparantajamokuttajanaiset ovat parhaita vaakamambossa,nämä hyönteistietelijät.

Kulttuurirelativistit varsinkin.

"Kulta, tää juttu kuuluu mun mikrokulttuuriin. Yritä nyt vaan rentoutua."

vkoski

Voihan räkä muijan kanssa käytiin just keskustelua hommasta...mut on leimattu, natsi, 'yllätys' rasisti ja ei mitään kunnon perusteluja...vittu että vituttaa....mutta:)(erehtyminen on inhimillistä)
Yritän kestää sen kuin MIES

Kari Kinnunen

Quote from: vkoski on 23.04.2009, 23:20:09
Voihan räkä muijan kanssa käytiin just keskustelua hommasta...mut on leimattu, natsi, 'yllätys' rasisti ja ei mitään kunnon perusteluja...vittu että vituttaa....mutta:)(erehtyminen on inhimillistä)

Outoja emäntiä teillä...

Meillä ainakin on rouva minuakin nuivempi ja minä sentään olen todella nuiva.

Olettekohan te seurusteluvaiheessa ollenkaan keskustelleet muusta kuin mukavimmista asennoista?

Aika ikävää olisi elää ihmisen kanssa joka ei jaa maailmankatsomustani.

Kari Kinnunen

Quote from: Pera Kämmäri on 23.04.2009, 23:52:23
Tämä keskustelu on luonteeltaan syrjäyttävää ja sortavaa peräkammarinpoikia kohtaan. Peräkammarinpojat tuntevat jopa rassististen tekojen uhreihin verrattavaa uhriutta joutuessaan lukemaan, kuinka sosiaalisesti lahjakkaammilla nuivilla on lähipiirejä ja jopa muijia. Peräkammarinpojat ovat sorrettuja uhreja! Tämä on rassistinen ketju ja te olette rassisteja!!1!

Hmm, ehkäpä poikain pitäisi alkaa käymään paikallisissa hommakerhoissa. Sieltä alkaa varmastikin löytymään nuivia ehdokkaita seurustelukumppaniksi.

Simo Hankaniemi

Quote from: Kari Kinnunen on 23.04.2009, 23:29:54
Quote from: vkoski on 23.04.2009, 23:20:09

Outoja emäntiä teillä...

Meillä ainakin on rouva minuakin nuivempi ja minä sentään olen todella nuiva.

Olettekohan te seurusteluvaiheessa ollenkaan keskustelleet muusta kuin mukavimmista asennoista?

Aika ikävää olisi elää ihmisen kanssa joka ei jaa maailmankatsomustani.

Joo, kyllä naiseen kannattaa tutustua ennen niin sanotun suhteen aloittamista, avioitumisesta puhumattakaan. Ilmeisesti se ei kuulu nykyajan tyyliin, yhteen mennään heti jonkun bilesekoilun jälkeen ja ero tapahtuu seuraavien bileiden seurauksena. Ennen suhteen virallistamista ollaan keskusteltu Elviksen musiikista. Meillä emäntä on niin nuiva, että tunnen olevani hänen rinnallaan punavihreä hipin retku.

Jaska Pankkaaja

Quote from: Leikkimielinen pihapeli on 17.04.2009, 23:04:18
Quote from: Ropellipää on 05.04.2009, 22:38:41olen yliopistossakin aktiivisesti tuonut ilmi näkemyksiäni monikulttuurista, minkä johdosta minulle naureskellaan. ihmiset eivät näytä ymmärtävän, että tilanne on oikeasti vakavoitumassa.

Kannattaisiko vähän miettiä, missä seurassa mitäkin puhuu? Yhtä hyvin voisit mennä nahkapääporukoihin mainostamaan jotain bongorumpukursseja. Kyllä yliopisto-opiskelijat varmaan ymmärtävät, mikä tilanne on, mutta miksi sen pitäisi heitä kiinnostaa? Harva sieltä Meri-Rastilaan valmistuu.

Taitaa huomattavan moni akateemikko valmistua nykyään suoraan mutta pysyvännäköisesti kortistoon, se huutava työvoimapula nääs.. ja ehkäpä se kämppäkin löytyy yo-kylän jälkeen juuri sieltä jostain nykkyisin niin monista merirastiloista.. Uskoisin että juuri näistä piireistä löytyy lähitulevaisuudessa rutinuivaa porukkaa jonka fanaattisuutta siivittää epätoivo.
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

kantakaupunkilainen

Suurin osa on suhtautunut todella hyvin ja ollut kiinnostuneita, osa taas ei ole juurikaan ilmaissut kantaansa mutta sitten pieni osa on alkanut toistaa median iskostamaa käsitystä asioista, niitä tavallisia fraaseja ja vielä sillä mentaliteetilla jossa asia on tiedossa ja siitä on turha puhua.
Koska samassa yhteydessä on minut tavallaan heti leimattu rasistiksi ja harkintakykyni arvioitu puuttelliseksi on seurauksena ollut kanssakäymisen lopettaminen pysyvästi.
War
Ikäluokkansa palomies

kaksinaismoralismirules!

Suurin osa lähipiiristäni on kriittisiä eli ei ole muuta kuin sopivalla lusikalla syöttää asia läpi.

Noh ... itseasiassa täytyy myöntää , että minä olen porukasta epäkriittisin. Tuo vaimoke on ...mitenminäsensanoisinilman RRrrr sanaa ..... hyperkriittinen. Ehdottelee mm että miksei ne ammu tykillä niitä merirosvoja ynnämuuta sun vastaavaa.

Jos 30-50 ikävuoden välissä oleva perheenemännät pääsisivät päättämään niin tämä maailma olisi aika raaka paikka.

Kari Kinnunen

Quote from: kaksinaismoralismirules! on 01.05.2009, 08:49:59
Jos 30-50 ikävuoden välissä oleva perheenemännät pääsisivät päättämään niin tämä maailma olisi aika raaka paikka.

Juuh, tällainen käsitys minullakin on. Pikkupimut syleilee maailmaa mutta kun on sitä omaa jälkikasvua ja hiukan elämänkokemusta niin nuivistuvat kummasti.

Minunkin vaimoni vilpittömästi ihmettelee miksi niitä Eurooppaan tulevia veneitä ei upoteta kun kerran joka vartioaluksessa on tykki.

Ole siinä sitten rakentava.

jukuri

Ei varsinaisesti ongelmia ole tullut vastaan, toki kuten muutenkin vallitseva tapa on että ongelmista ei puhuta joten monesti nämä keskustelut jäävät lyhyeen saati sitten että monella kaverillani ei politiikka kiinnosta muussa määrin kun jos se hankaloittaa elämää tai on muuten haitaksi. Toki nyt pikkuhiljaa nykytilanne on saanu uutta tuulta purjeisiin ja ehkäpä saan vielä kaverinikin jutun syrjään. Yleensä ottaen olen saanu olla ns omissa oloissa kun olen ollut poliittisiin aiheisiin varsin kantaa ottava jo nuoresta pitäen ja varsin kriittinenkin tarvittaessa. Eli oikeastaan nykyään olen hieman vähemmän äänessä jopa entä mitä aikoinaan. Vielä on muutamiekin jotka ihmettelevät että mitä nuo asiat edes mulle kuuluu kun en edes asu suomessa ja siitä johtuen joudunkin selittämään monesti että ei tämä tilanne ole pysyvä, olen tulossa takaisin suomeen perheineni ja haluan että siellä ei vallitse kaaos tai ghettoutumista jonka esiasteita oli jo lähtiessä havaittavissa.

Pekka walden

Ei ole. Keräsin noin 80 kpl Halla-ahon kannattajakortteja tuttavapiiristäni ja sukulaisiltani. Kukaan ei kieltäytynyt allekirjoittamasta.
Halla-ahon kieltäydyttyä ehdokkuudesta on palaute ollut aika vittumaista.
Aika moni tuumasi, että viimenen kerta kun nimensä pistivät tämän asian edistämiseksi.

nimetönkeskustelija

Eipä ole vielä pahemmin tullut ongelmia. Osaan aika hyvin lukea tyypistä, että jaksanko nuivistella. En mä saa jotain viherhippivänkyrää kuitenkaan muuttamaan mielipiteitääm joten olkoot. Tyttöystävä ei halua puhua politiikasta laisinkaan. Johtuu vissiin siitä, että tapansa mukaan häviää  :D. Pitää mun nuivistelua lähinnä perusäijämeininkinä. Oli kyllä ihan hirveetä kun yksi exä aikoinaan rakasti kaikkia maita ihan hirveesti, eikä sietänyt mitään nuivistelua. Ajattelin että mussa on jotain pahasti vialla.

Kavereista kaikki on enemmän tai vähemmän nuivasti suhtautuvia, enkä katteliskaan vapaa-ajalla ilmaseks mitään vihervasemmistoradikaaleja. Ei kerta kaikkiaan jaksaisi varoa puheitaan, tai kuunnella ihme mokulässytyksiä. Pitää muuten vielä korostaa, että vaikka olen akateemisella alalla, niin lähes kaikki duunikaverit on nuivia. Asiaa selittää ehkä se, että olen insinöörialalla. Nuivistelijoita riittää siis muualtakin kuin amiksesta.

Pitää muuten vielä korostaa, että oma mummo on oikeen supernuiva  :D. Taitaa siis olla verenperintöä.
Eikö jokaiselle tullut jos selväksi että kommunismi ei ole koskaan toiminut missään? Mistä näitä uusmarxisteja oikeen sikiää?

V

Eipä suurempia ongelmia ole ollut. Isän puolen suku, isä itse ja velipoika ovat samoilla raiteilla, tosin turhan laiskoja edes yrittämään tehdä asialle mitään. Äidin puolen suku ei ole kovin kantaaottavaa suuntaan eikä toiseen, ja heiltä joskus tullut kommenttia "rasistisista ilmaisuista". Tosin ensimmäisellä luokalla koulu antoi meille 50-luvun aapiskirjat, siitä lie tarttunut N-sana neutraalina sanavarastoon.

Kaveriporukassa ei puhuta politiikkaa kuin pubin pöydässä, eikä silloin tule mistään mitään asiallisia kommentteja.
"Whatever the thinker thinks, the prover proves." - Robert Anton Wilson

Raine

Aika jännä oli lukea täältä noita edeltäviä kommentteja. Itselläni ei ole minkäänlaisia ongelmia esiintynyt. Enimmäkseen ihmiset ovat olleet kanssani ihan samoilla linjoilla, melko harvat rehelliset ja työssä käyvät veronmaksajat pitävät sosiaalipummeilua ja rötöstelyä hyväksyttävänä toimintana (oli ihonväri rötöstelijällä/pummilla mikä hyvänsä). Minulla on tapana tuoda ajatuksiani julki hyvinkin suorasanaiseen (joidenkin mielestä jopa provosoivaan) tyyliin. Itse asiassa livenä jopa ehkä rankemmin kuin täällä netissä.

Joku tuossa kertoili ongelmista siskonsa kanssa. No minun siskoni on vielä minuakin nuivempi. Samoin veljeni, vanhempani ja kaverini ovat nuivistuneet aika railakkaasti. Yleensäkin ihmiset, jotka tienaavat elantonsa rehellisellä työllä (oli se sitten fyysistä tai henkistä laatua), osaavat ajatella itsenäisesti ja viitsivät ottaa asioista selvää, ovat kokemukseni mukaan hyvinkin nuivia.

Asia erikseen ovat sitten sellaiset tapaukset, jotka hokevat vain niitä mantroja ja kuvittelevat olevansa muita parempia ihmisiä. Heitäkin olen joskus tavannut, mutta he hiljenevät melko nopeasti kun huomaavat, että rasisti, natsi yms. taikasanat eivät toimi (nauran päin naamaa semmoisille ja lisään vettä myllyyn). Heikäläisiä en juuri ystävinäni pidä. Joidenkin tämmöisten (suht lievien) tapausten kanssa olen jonkinlaisissa välilöissä ollut, hekin ovat yleensä keskustelun jälkeen olleet näistä aiheista sitten aika hiljaista poikaa/tyttöä. En kyllä heidän kanssaan enää uudelleen itse (yleensä) nosta aihetta esiin (koska siitä ei juuri ole hyötyä), mutta jos joku muu nostaa niin edelleen kerron kyllä mielipiteeni tasan tarkkaan (siihen minulla on täysi oikeus, jota ei kukaan vie pois).

Tietenkin yksi syy tuohon ongelmien esiintymättömyyteen voi olla myös tällainen hyvin subjektiivinen näkemys, eli en ole kovin herkkähipiäinen ihminen. Keskustelutyylini voi joistakin tuntua joskus hieman provosoivalta, toisinaan jopa agressiiviselta, mutta sallin saman muillekin. Enkä liioin jää märehtimään kiivaitakaan keskusteluja jälkikäteen. Pystyn myös hyväksymään näkemyserot muiden ihmisten kanssa. Ja jos joku muu ei kykene hyväksymään näkemyseroja kanssani, niin paskat nakkaan semmoisesta tapauksesta. Pitäköön tunkkinsa.

maahanmuuttaja

Quote from: Raine on 08.06.2009, 22:12:13
...melko harvat rehelliset ja työssä käyvät veronmaksajat pitävät sosiaalipummeilua ja rötöstelyä hyväksyttävänä toimintana (oli ihonväri rötöstelijällä/pummilla mikä hyvänsä).
Miksi sitten nämä "rehelliset ja työssä käyvät veronmaksajat" katsovat sosiaalipummeilua ja rötöstelyä läpi sormien?

Äänestäjä

Quote from: maahanmuuttaja on 08.07.2009, 00:20:45
Quote from: Raine on 08.06.2009, 22:12:13
...melko harvat rehelliset ja työssä käyvät veronmaksajat pitävät sosiaalipummeilua ja rötöstelyä hyväksyttävänä toimintana (oli ihonväri rötöstelijällä/pummilla mikä hyvänsä).
Miksi sitten nämä "rehelliset ja työssä käyvät veronmaksajat" katsovat sosiaalipummeilua ja rötöstelyä läpi sormien?

Suurin osa ihmisistä on konformisteja.

Niin kauan kuin olemassa oleva elämä ei ole aivan sietämätöntä, he helposti elävät päivästä päivään tavanomaisesti arkiaskareitaan pyöritelleen. Välillä ehkä valitetaan, mutta ei olla valmiit kuitenkaan tekemään oikeita toimenpiteitä asian korjaamiseksi.

Ongelmana tällaisessa lähestymistavassa on se, että nämä konformistit usein heräävät vasta kun on liian myöhäistä. Kuten tuolla toisessa ketjussa linkitin, hollantilaiset totesivat itse antaneensa liikaa periksi ja olleensa liian lempeitä vaativille muslimi-siirtolaisille. Kun asiat ovat edenneet tietyn rajan yli, ei paluuta enää olekaan ja nyt ainoa ratkaisu monella on muuttaa maasta pois. Tosin tähän on yleensä mahdollisuus vain koulutetuilla ja parempiosaisilla.

Tätä valtaväestön ominaisuutta pahentaa poliittisen valtaklikin, median ja virkamieskoneiston aikaansaama pelko siitä, että leimataan rasistiksi. Ajatellaan (perustellustikin), että tuo leima haittaisi jatkossa kaikkea toimintaa nykyisessä ilmapiirissä.

Tällaiset ihmiset tarvitsevat visionäärejä, esimerkkejä ja johtajia.

Siksi henkilöt kuten Halla-aho ajattelijana ja visionäärinä, ja JM-K johtajana ja toiminnanmiehenä, ovat ensiarvoisen tärkeitä, jotta toimimme ennen kuin on liian myöhäistä. Heidänlaisensa rohkeat edelläkävijät auttavat muokkaamaan ilmapiiriä. He aukovat latua.

On tärkeätä, että mahdollisimman moni suomalainen murtautuisi konformistin 'mukavasta' elämästä ja ottaisi hieman vastuuta ja olisi valmis kohtaamaan jopa hieman vaikeuksia, jotta vältämme katastrofin pitkällä tähtäimellä.

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."
"Our lives begin to end the day we become silent about things that matter."-Martin Luther King, Jr.
Howler monkeys are the loudest monkeys. Their deep, howling calls can be heard more than 5 kilometers

mikkoellila

Quote from: Äänestäjä on 08.07.2009, 00:52:21
Suurin osa ihmisistä on konformisteja.

Niin kauan kuin olemassa oleva elämä ei ole aivan sietämätöntä, he helposti elävät päivästä päivään tavanomaisesti arkiaskareitaan pyöritelleen. Välillä ehkä valitetaan, mutta ei olla valmiit kuitenkaan tekemään oikeita toimenpiteitä asian korjaamiseksi.

Ongelmana tällaisessa lähestymistavassa on se, että nämä konformistit usein heräävät vasta kun on liian myöhäistä. Kuten tuolla toisessa ketjussa linkitin, hollantilaiset totesivat itse antaneensa liikaa periksi ja olleensa liian lempeitä vaativille muslimi-siirtolaisille. Kun asiat ovat edenneet tietyn rajan yli, ei paluuta enää olekaan ja nyt ainoa ratkaisu monella on muuttaa maasta pois. Tosin tähän on yleensä mahdollisuus vain koulutetuilla ja parempiosaisilla.

Suurin osa väestöstä ei tietenkään koskaan muuta pois omasta maastaan.

Kansan valtaenemmistön voimakas taipumus konformismiin johtaa nimenomaan siihen, että ihmiset ns. puristelevat nyrkkejä taskuissaaan hyvin pitkään, sietokyvyn äärimmäiselle rajalle asti. Lopulta raja kuitenkin ylittyy. On kuvaavaa, että suvaitsevuus ja sietokyky ovat monilla kielillä sama sana, toleranssi. "If you tolerate this, your children will be next."

Kun kansan enemmistöltä kärsivällisyys loppuu, seurauksena on ns. Norsefire-skenaario.

Quote from: Äänestäjä on 08.07.2009, 00:52:21
Tätä valtaväestön ominaisuutta pahentaa poliittisen valtaklikin, median ja virkamieskoneiston aikaansaama pelko siitä, että leimataan rasistiksi. Ajatellaan (perustellustikin), että tuo leima haittaisi jatkossa kaikkea toimintaa nykyisessä ilmapiirissä.

Tämä on täysin sama asia kuin se, että leimautuminen Neuvostoliiton vastustajaksi johti Kekkosen aikana Suomessa poliittiseen paitsioon joutumiseen. Ks. Tuure Junnila, Kauko Kare, Georg C. Ehrnrooth.

Junnila oli kuitenkin harvoja, jotka Suomessa puhuivat tosiasioita Neuvostoliitosta. Vielä Mauno Koiviston ja Mihail Gorbatshovin aikana Suomen tiedotusvälineet olivat täynnä YYA-propagandaa. Junnila järkytti idiootteja vielä 1980-luvun lopulla sanomalla suoraan, että Neuvostoliiton onngelmana on kommunistinen järjestelmä itse, ei siis mikään tilapäinen kriisi. Junnila oli oikeassa ja Junnilaa inhonneet Ilkka Kanerva ym. Neuvostoliiton perseennuolijat väärässä.
En halua Euroopan yhteiskuntien muuttuvan sellaisiksi kuin Afrikan ja Lähi-idän yhteiskunnat. En usko afrikkalaisten ja lähi-itämaalaisten käyttäytyvän Euroopassa eri tavalla kuin Afrikassa ja Lähi-idässä. Tästä syystä vastustan Afrikan ja Lähi-idän väestöjen siirtymistä Eurooppaan.

M.K.Korpela

Quote from: mikkoellilaKansan valtaenemmistön voimakas taipumus konformismiin johtaa nimenomaan siihen, että ihmiset ns. puristelevat nyrkkejä taskuissaaan hyvin pitkään, sietokyvyn äärimmäiselle rajalle asti.

Konformismissa on sellainen pieni (no , ei niin pienikään) ongelma , että vähitellen väestö keittää itsensä hengiltä. Olen havainnut tämän hyvin kirkkaasti vierailuilla Ruotsissa vanhojen kaverien luona.

Kun lähdetään kaljottelemaan kaverit laskevat aikataulujaan siten että kello-sitä-ja-sitä-tunnelbanalla-voi-vielä-mennä ja sitten-mennään-sen-ja-sen-luo-yöksi taikka tilattaan-sitten-nimellä-taksi ja sitä rataa. Kun kysyy pojilta että mitä helvetin laskentaa tuo on , nämä katsovat vähän kuin lehmä uutta ämpäriä. Pojat vaan kohauttaa olkapäitään että täähän on ihan normaalia - mitä sä nyt oikein tarkotat ? Sitten tarttee toistaa että hei , eihän 1991 tarttenut mitään tällaista "tietoutta" siitä missä ja milloin voi kulkea.

Sitten alkaa pikkasen sirittään että no joo , onhan tää vähän alaspäin mennyt. Vähän ajan päästä - kun jäppisiä vähän jututtaa lisää kaljan kanssa - pojilta sitten vyörähtää että joo , kyllä tarttis päättäjien jotain tehdä. Kun ehdottaa että sittenhän voisitte äänestää SD:tä niin sitten aletaan taas empiä , mutta viesti menee silti osittain perille - pojat sanoo että tuota ei tule usein ajatelleeksi kuinka vähitellen alkaa pitää tiettyä turvallisuusvajetta normaalina ja alkaa sovittaa omaa elämäänsä sen mukaan.

Kaiken kaikkiaan hitaasti mutta varmasti väestö "keittää itsensä hengiltä" ja mainitsemasi Norsefire vaatisi yhä enemmän ja enemmän - ja koko ajan on huomattava että päättäjät itse asuvat edelleen turvallisissa kaupunginosissa.
M.K.Korpela ratsastaa.
DO NOT LOOK AT LASER WITH THE REMAINING EYE
YLLÄRI !

mikkoellila

Quote from: Pekka walden on 03.05.2009, 16:58:15
Ei ole. Keräsin noin 80 kpl Halla-ahon kannattajakortteja tuttavapiiristäni ja sukulaisiltani. Kukaan ei kieltäytynyt allekirjoittamasta.
Halla-ahon kieltäydyttyä ehdokkuudesta on palaute ollut aika vittumaista.
Aika moni tuumasi, että viimenen kerta kun nimensä pistivät tämän asian edistämiseksi.

En yhtään ihmettele. Halla-aho ei ymmärtänyt temppunsa psykologisia vaikutuksia, koska Asperger-syndroomaisena hän ei yleensäkään ymmärrä normaalien ihmisten ajattelutapaa.

Kaikki normaalit ihmiset tulkitsivat Halla-ahon tekemät oharit paskan haistattamiseksi äänestäjille. Halla-aho itse ei tuntunut lainkaan tajuavan antaneensa tällaisen vaikutelman. Jonkun pitäisi siis toimia jonkinlaisena Halla-ahon psykologisena konsulttina, joka kertoisi Halla-aholle normaalien ihmisten ajattelutavasta. Ks. esim. Reinon ja nimim. Turkulaisen kommentteja Halla-ahon tempusta.
En halua Euroopan yhteiskuntien muuttuvan sellaisiksi kuin Afrikan ja Lähi-idän yhteiskunnat. En usko afrikkalaisten ja lähi-itämaalaisten käyttäytyvän Euroopassa eri tavalla kuin Afrikassa ja Lähi-idässä. Tästä syystä vastustan Afrikan ja Lähi-idän väestöjen siirtymistä Eurooppaan.