News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2009-12-31 YHDISTETTY: Sellon Prismassa ampumavälikohtaus

Started by rähmis, 31.12.2009, 10:42:00

Previous topic - Next topic

monokultturisti

Quote from: sr on 05.01.2010, 18:18:00
Hän kirjoittaa "sama pätee karkoituksiin". Ei siis "sama pätisi karkoituksiin, jos minä saisin päättää".
Suluissa oleva lause ja seuraava lause antavat ymmärtää, että hän puhuu tilanteesta joka ei ole tällä hetkellä vallitseva. No, väärinkäsitys kuitenkin. Olemme onnistuneet puhumaan hieman eri asiasta huomaamatta sitä aikaisemmin.
Mutta puhutaan nyt sitten spekulatiivisesti. Oletko todellakin nyt siis sitä mieltä, että karkoituspäätösten pitäisi riippua vain tehdyistä rikoksista, eikä sillä, mitä yhteyksiä henkilöllä on Suomeen ja suomalaisiin ole mitään merkitystä?
Olen.
Onko näin suomalaisille aiheutetulla haitalla siis arvo nolla?
On.
Jos rangaistusten pelotevaikutus ei ole riittävä, niin eikö järkevintä olisi kiristää rangaistuksia?
Varmasti myös näin.
Eikö järkevämpää ole se, että ulkomaalaisiin suhtaudutaan karkoituksen suhteen eri tavoin riippuen heidän yhteyksistään Suomeen?
Minusta ei.
QuoteKannatatko siis täydellistä maahanpääsyn estämistä muslimeilta vai vain maahan asumaan asettumisen estämistä?
Jälkimmäistä.
No, sitten kummastelen, mitä tekemistä 911:llä on kantasi muutoksen kanssa, kun tosiaan kaikki tekijät olivat maassa turistiviisumilla?
No on toki selvää, että maassa asuva kasvava muslimiväestö lisää terrori-iskujen vaaraa entisestään.
Voisin kuvitella, että muslimien uskoa islamin oikeellisuuteen vahvistaa suurestikin se, että länsimaalaisten itsepetoksellista suhtautumista islamiin ei pysty järjellä selittämään. Sen on siis oltava Allahin johdatusta.

maltti on valttia

Quote from: Femakko on 05.01.2010, 12:22:58
Mutta vähin, mitä pitäisi tehdä, on olla syyllistämättä luonnehäiriöisten uhreja, varsinkin jos on syytä olettaa, että he ovat jääneet luonnehäiriöisten koukkuun nuorina.
En ota kantaa Sellon tapahtumaan, vaan luonnehäiriöisen koukkuun jäämiseen.

Ymmärrän kyllä nimim. Femakon näkemyksiä, on hyvä että hän tuo esiin asiasta tämän, pimeän puolen. On varmaan monia joille hänen kertoma sairaalloinen alistamisasia on uutta.
  Minulla alistamis-asia on kovin tuttu. Liiankin tuttu. Ehkä siksi vastasin aika lyhyesti koska tiedän että alistussuhteen uhri voi erota suhteesta vai irti-repäisyllä. ...siis, vain irti repäisyllä.

Kun on ollut itsellä sellainen elämä, että on alistettu viisi vuosikymmentä, niin voisi ehkä olla jotain kokemusta asiasta. Ehkäpä asiasta kiinnostuneille jaettavana.
 Runsaan viisi vuosikymmentä tuota alistamista ja halveksuntaa jotenkuten kestin, sitten eräänä päivänä päätin lopettaa kanssakäymisen.
Alistaja oli isäni.  Kanssakäymisen lopettaminen merkitsee sitä, että olen tehnyt surutyön hänen poismenostaan minun elämästä, ...vaikka hän elää vielä, on-off peli on siltä osin päättynyt. ..Rakensin itselleni väkivallattoman elämän.
 Minun osalla (elämällä) pelattiin normisuomalaisessa perheessa ihan psykopaatille tyypillistä syylistämis-rakastamis-hyväksikäyttö on-off peliä vuosikymmeniä. Jotenkuten teeskentelin kestäväni tuota siihen saakka kun (aina tiukan paikan tullen isäni puolelle asettuva), mutta muilta osin, aivan ihana äitini, lastenlasteni rakas mummo, oli elossa. Äitini poistuminen tästä elämästä helpotti ratkaisuni tekoa. Isäni asuu vanhainkodissa, pyörätuolipotilaana, minulla olisi mahdollisuus ja haluakin käydä hieromassa hänen turvonneita jalkojaan, vaan en voi mennä koska loputon riittämättömyyden kehä alkaisi aina alusta.
Kukaan ei voi valita isäänsä, eikä äitiään, sensijaan puolison voi valita ihan itse..äöööh siis Suomessa.. Jos on tehnyt virheellisen valinnan, olisi kyettävä hyväksymään se tosiasia... ennenkaikkea... itselleen. Mutta entä jos ei pysty? Anorektikkokaan ei pysty näkemään tosiasiaa että on liian laiha.
 Olen femakon kanssa eri mieltä lähinnä siitä että minun mielestäni huonon puolison valinta ei ole kenenkään muun syy, vastuu siitä on itse kannettava. Rikollinen elämäntyyli selviää kyllä aivan suhteen alkuvaiheessa. Jos sen, hyväksyy, se on oma valinta, katajapuskassakin kasvaneelle. :)

ikuturso

Zissos sentään, mutta neljä iltaa meni näiden viestien kahlaamiseen, jotta en toista samoja asioita, mitä on monta kertaa jo sanottu. Toivottavasti tähän viestiin, mitä rustaan sisältyisi jotain uusia näkökantoja.

1) Hetemajn ja Suomen kosovolaisyhteisön Driton Nushin kommenteista:
Nämä tuomitsivat teon. Hienoa. Muistelen tässä taas sitä Britannian kohuimaamin haastattelua, jossa tämä yritetään saada tuomitsemaan islamistien terroritekoja. Muslimi ei tuomitse veljeä tämä jankkaa. Nyt ei ole kyse vastaavasta. Ibrahimin maanmiehet julkisesti tuomitsivat tämän teot.

2) Vanhanen tuli kaapista. Hienoa.
Sanokaa mitä sanotte, mutta parempi myöhään kuin ei silloinkaan. Vanhasella on äänenpainoa ja karismaa kaikesta huolimatta. Höpisistä skandaaleille -Matti on ilmoittanut jättävänsä pääministerin paikan. Sana on nyt puolisen vuotta vapaa. Toivotan kaikkea hyvää Matille, ja toivottavasti hän sanoo jotain muutakin fiksua hampaankolostaan, mitä neuroottinen pääministerin salkun puristaminen on tähän asti estänyt ulostumasta.

3) Olisiko karkoitus auttanut?
Jos Suomi karkoittaa ulkomaalaisen, meneekö tiedot kaikkialle Schengen-alueiden rajoille automaattisesti kuvineen ja sormenjälkineen? Jos Suihkukupoli olisi naisen toimesta vielä karkoitettukin (hui kauhistus), olisiko kostonhimo ollut vielä suurempi?? Yksikin Schengen-alueen raja-asema olisi vuotanut Ibben lävitse, ja tämä olisi voinut rauhassa saapua Suomeen ja toteuttaa tekonsa.

4) Uutisissa sanotaan, että Suomesta karkoitetaan vuosittain 100 ulkomaalaista törkeiden rikosten vuoksi. Pelottavaa... Jos Schkupollin rikokset eivät riittäneet karkoituspäätökseen, eikä noita joukkoraiskaajiakaan juuri karkoiteta, niin kuinka hemmetin vaarallisia ovatkaan nuo vuosittaiset 100 karkoitettua? Nyt olisi hyvä kaivaa esiin, minkä rikoksen tekijöitä Suomesta oikeasti on karkoitettu.

5) Toistuvasti on näkynyt median ja suvisblogistien han-argumentteina: Pitäisikö suomalaiset rikollisetkin karkoittaa maasta? Voi kikki mitä yksisilmäisyyttä. Ulkkis haluaa kansalaisuutta, ja pienin asia mitä tältä edellytetään on nuhteettomuus. Edes kansalaisuushakemuksen käsittelyyn asti. Jos tuotakaan aikaa ei pysty pysymään kaidalla tiellä, miten siihen liittyy Suomen kansalaisten tekemät rikolliset? Oleskeluluvan kanssa on kyse eräänlaisesta koeajasta. Jos ei täytä ehtoja, niin heihei. Jos on täyttänyt ehdot, niin kotimaa on Suomi, eikä karkoituskysymystä ole.

Jokohan tuli kaikki...
Tietysti voisi kompata sitä, että rasismia ei ole median, lainsäädännön, kansanedustajien, ministerien, valtion virkamiesten tai poliisien arvostelu. Suomalaisen kulttuurin vetäminen Schkupollin tekojen malliksi sensijaan on.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Femakko

Quote from: hiljainen tukija on 05.01.2010, 20:21:23
Kukaan ei voi valita isäänsä, eikä äitiään, sensijaan puolison voi valita ihan itse..äöööh siis Suomessa.. Jos on tehnyt virheellisen valinnan, olisi kyettävä hyväksymään se tosiasia... ennenkaikkea... itselleen. Mutta entä jos ei pysty?

Entä jos kumppani uhkailee ja pitää siten kiinni suhteessa?

Quote from: hiljainen tukija on 05.01.2010, 20:21:23Olen femakon kanssa eri mieltä lähinnä siitä että minun mielestäni huonon puolison valinta ei ole kenenkään muun syy, vastuu siitä on itse kannettava. Rikollinen elämäntyyli selviää kyllä aivan suhteen alkuvaiheessa. Jos sen, hyväksyy, se on oma valinta, katajapuskassakin kasvaneelle. :)

En sanonut, että se olisi jonkun toisen vika. Itse tiedät oman tapauksesi, mutta et ehkä ole nähnyt parisuhdedynamiikkaa. Se ei ole ihan niin yksinkertaista kuin mitä annat ymmärtää: silmät kyllä aukenevat mutta yleensä vasta liian myöhään, ei todellakaan heti alussa. Esimerkiksi siinä vaiheessa, kun lapsia on jo tullut, sitten tilanteesta ei lähdetäkään ihan niin helposti, vaikka asiaa ei hyväksyisikään. (Lisäksi - toisin kuin vanhempien kohdalla - ei käy niin, että luonnehäiriöinen heikentyisi ajan myötä automaattisesti.) Tsemppiä kuitenkin sinulle, hienoa, että olet pystynyt rakentamaan omaa elämää!

AjatollahVeikko

Quote from: Femakko on 05.01.2010, 22:13:12
Quote from: hiljainen tukija on 05.01.2010, 20:21:23Olen femakon kanssa eri mieltä lähinnä siitä että minun mielestäni huonon puolison valinta ei ole kenenkään muun syy, vastuu siitä on itse kannettava. Rikollinen elämäntyyli selviää kyllä aivan suhteen alkuvaiheessa. Jos sen, hyväksyy, se on oma valinta, katajapuskassakin kasvaneelle. :)

En sanonut, että se olisi jonkun toisen vika. Itse tiedät oman tapauksesi, mutta et ehkä ole nähnyt parisuhdedynamiikkaa. Se ei ole ihan niin yksinkertaista kuin mitä annat ymmärtää: silmät kyllä aukenevat mutta yleensä vasta liian myöhään, ei todellakaan heti alussa. Esimerkiksi siinä vaiheessa, kun lapsia on jo tullut, sitten tilanteesta ei lähdetäkään ihan niin helposti, vaikka asiaa ei hyväksyisikään. (Lisäksi - toisin kuin vanhempien kohdalla - ei käy niin, että luonnehäiriöinen heikentyisi ajan myötä automaattisesti.) Tsemppiä kuitenkin sinulle, hienoa, että olet pystynyt rakentamaan omaa elämää!

Aidat ja aidanseipäät? Eiköhän nimen omaan rikollinen/äärimmäisen epäsäännöllinen elämäntapa ole selviö jo ennen suhteen alkua? Sen sijaan "normi"kusipäisyys vaatii jo itämisajan, ennen kuin se paljastuu toiselle.

Ja etnisyys, niin kauhean rasselta kuin se kuulostaakin, Suomen kaltaisessa ensisijaisesti pakolaismultikultimaassa, kertoo jo aika paljon siitä, että elämäntapa on epäsäännöllinen paikallisen mittatikun mukaan. Shkupolli&friidu -keissistä tuskin tulemme koko tarinaa koskaan tietämään, mutta pissismäinen kumppanin valinta on meikäläisen kirjoissa sellainen, josta ei sääliä heru. Vaikka ihmiselle sääliä heruisikin. IHQ = ei-IHQ.

Roope

Quote from: ikuturso on 05.01.2010, 21:46:34
4) Uutisissa sanotaan, että Suomesta karkoitetaan vuosittain 100 ulkomaalaista törkeiden rikosten vuoksi. Pelottavaa... Jos Schkupollin rikokset eivät riittäneet karkoituspäätökseen, eikä noita joukkoraiskaajiakaan juuri karkoiteta, niin kuinka hemmetin vaarallisia ovatkaan nuo vuosittaiset 100 karkoitettua? Nyt olisi hyvä kaivaa esiin, minkä rikoksen tekijöitä Suomesta oikeasti on karkoitettu.

Ei noinkaan paljon. Vain kourallinen oikeasti poistetaan maasta. Juuri siksi maahan päästettävien valinta on niin tärkeää. Kun siinä vaiheessa mokataan, niin virheet eivät enää myöhemmin korjaannu.

QuoteVuonna 2008 Maahanmuuttovirastolle tehtiin 169 karkotusesitystä, joista Maahanmuuttovirasto hyväksyi 73. Osasta karkotuspäätöksistä on valitettu korkeimpaan hallinto-oikeuteen.

Maasta poistettavaksi päätyi viime vuonna vain 18 karkotuspäätöksen saanutta.
Ministeri Holmlund: Ulkomaalaisten tekemiin rikoksiin puututtava mahdollisimman varhain
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

MW

Quote from: Jari Leino on 05.01.2010, 22:45:19

Lopetan tällaisen mutu-tiedon levittämisen heti, kun maahanmuuttovirasto julkistaa yksityiskohtaisen luettelon karkotusesityksistä ja onnistuneesti karkotetuista rikosrekistereineen ja kansallisuuksineen.

Tähän on muuten helppo lähteä mukaan. Emmehän toki halua ennakkoluuloja, kun selkeää, varmennettua tietoakin olisi "helposti" saatavissa.

JR

Luin ketjua ja huomasin, että naisen oman vastuun peräänkuuluttaminen ei oikein saanut vastakaikua. Minä olen tässä elämässä jotain ehtinyt näkemään, mutta minulle on kyllä uutta, ettei naisväellä mielestään ole vastuuta esimerkiksi ukkomiesten kanssa seurustelun seurauksista. Kyllähän nuoret naiset usein ovat melkoisen "munankipeitä" mutta kai nyt jonkunlaista itsesuojeluvaistoa pitäisi voida edellyttää. Turha huudella tasa-arvon perään, jossei minkäänlaista vastuunkantokykyä ole omasta takaa.

Leikkimielinen pihapeli

Quote from: Femakko on 05.01.2010, 22:13:12En sanonut, että se olisi jonkun toisen vika. Itse tiedät oman tapauksesi, mutta et ehkä ole nähnyt parisuhdedynamiikkaa. Se ei ole ihan niin yksinkertaista kuin mitä annat ymmärtää: silmät kyllä aukenevat mutta yleensä vasta liian myöhään, ei todellakaan heti alussa. Esimerkiksi siinä vaiheessa, kun lapsia on jo tullut, sitten tilanteesta ei lähdetäkään ihan niin helposti, vaikka asiaa ei hyväksyisikään.

Itse olen käsittänyt niin, että naisella on ihan geeneissä se, että hän testaa miehen ominaisuudet hyvin tarkkaan ennen kuin hyväksyy tämän lastensa isäksi. Mieshän nyt tuikkaa vaikka juottovasikkaa jos tilaisuus tulee, mutta nainen on luonnostaan valikoivampi. Sikäli sanoisin, että kyllä naisen isyyskelpoisuudentsekkausgeeneissä on varmaan joku virhe, jos lyöttäytyy yhteen tuollaisen häirikön kanssa. Ja melkoisista ongelmista kertoo sekin, jos suomalainen nainen on valmis alkamaan vakavaan suhteeseen puolirikollisen pakolaistrukkikuskin kanssa. Kyllä siinä pitää olla jo valmiiksi niin heikko itsetunto, ettei usko saavansa kunnollista miestä itseään tiineeksi saattamaan ja perhettään elättämään.

sr

Quote from: monokultturisti on 05.01.2010, 19:56:31
QuoteOletko todellakin nyt siis sitä mieltä, että karkoituspäätösten pitäisi riippua vain tehdyistä rikoksista, eikä sillä, mitä yhteyksiä henkilöllä on Suomeen ja suomalaisiin ole mitään merkitystä?
Olen.
Onko näin suomalaisille aiheutetulla haitalla siis arvo nolla?
On.
Jos rangaistusten pelotevaikutus ei ole riittävä, niin eikö järkevintä olisi kiristää rangaistuksia?
Varmasti myös näin.
Mielenkiintoinen näkökulma. Sinusta todellakin osalle kansalaisia koituvien haittojen arvo on nolla poliittisessa päätöksenteossa. Ovatko nämä jotenkin huonompia kansalaisia kuin ne, joilla ei ole yhteyksiä rikoksia tehneisiin ulkomaalaisiin, jotta heitä pitää rangaista?

Lähestymistapasi vaikuttaa siltä, että ryhdyttäisiin lihakirveellä (karkoituksilla) poistamaan syöpää kirurgin veitsen (rikoslain mukaiset rangaistukset) sijaan. Varmaan se syöpä sillä lihakirveelläkin poistuu, kun tarpeeksi hakataan, mutta samalla aiheutetaan paljon enemmän haittaa terveelle kudokselle kuin kirurgin veitsellä aiheutettaisiin.

Mainitsemasi taparikollisuus ei koske vain ulkomaalaisia. Jos taparikollisuusongelmaa ryhdytään kitkemään kiristämällä karkoituspolitiikkaa, sillä ei ole mitään vaikutusta kotoperäiseen taparikollisuuteen. Eikö olisi järkevämpää käyttää keinoja, jotka vaikuttavat kaikkiin taparikollisiin?
No, sitten kummastelen, mitä tekemistä 911:llä on kantasi muutoksen kanssa, kun tosiaan kaikki tekijät olivat maassa turistiviisumilla?
No on toki selvää, että maassa asuva kasvava muslimiväestö lisää terrori-iskujen vaaraa entisestään.
USA:ssa on arviolta 2.5-7 miljoonaa muslimia. Näistä ei ollut terrorivaaraa, vaan iskut teki turisteina maahan tullut poppoo. Tuo USA:n luku lienee suurempi kuin yhdessäkään Euroopan maassa. Jälleen olet minusta siis leikkaamalla lihakirveellä, kun kirurgin veitsi olisi ollut oikea tapa terrorismia vastaan.
With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -Steven Weinberg
Faith = Pretending to know things you don't know

Ernst

Quote from: sr on 06.01.2010, 11:37:22

USA:ssa on arviolta 2.5-7 miljoonaa muslimia. Näistä ei ollut terrorivaaraa, vaan iskut teki turisteina maahan tullut poppoo. Tuo USA:n luku lienee suurempi kuin yhdessäkään Euroopan maassa. Jälleen olet minusta siis leikkaamalla lihakirveellä, kun kirurgin veitsi olisi ollut oikea tapa terrorismia vastaan.

Eikö ole terrorivaaraa? Muistanet sentään varuskunta-ampujan, muslimin? Pientä listaa muustakin  muslimiterrorismista USA:ssa seuraa tässä:
Islamic terrorism

* 1973 New York bomb plot
    * 1973 June 1: Yosef Alon, the Israeli Air Force attache in Washington, D.C., was killed. Palestinian militant group Black September is suspected, though the case remains unsolved.[16]
    * 1977 Hanafi Siege
    * 1989 firebombing of the Riverdale Press
    * 1990 Assassination of Meir Kahane by Egyptian
    * 1990 Assassination of Rashad Khalifa for questioning Koranic verses
    * 1993 Shootings at CIA Headquarters
    * 1993 World Trade Center bombing
    * 1993 New York City landmark bomb plot
    * 1994 Brooklyn Bridge shooting
    * 1997 Empire State Building shootings
    * 1997 Murder of Prison Guard by Haneef Bilal [4]
    * 2000 H. Rap Brown(Jamil Abdullah Al-Amin) shoots two police officers
    * 2000 New York terror attack
    * 2000 millennium attack plots
    * 2001 September 11 attack
    * 2002 Los Angeles Airport shooting
    * 2002José Padilla (Abdullah al-Muhajir) Plot
    * 2002 Buffalo Six
    * 2002 John Allen Muhammad (Washington Sniper) killings
    * 2003 Army Sgt. Hasan Akbar kills two US officers
    * 2003 Columbus Shopping Mall Bombing Plot
    * 2004 financial buildings plot
    * 2005 Los Angeles bomb plot
    * 2006 Mohammed Reza Taheri-azar SUV attack
    * 2006 Sears Tower plot
    * 2006 Seattle Jewish Federation shooting
    * 2006 Toledo terror plot
    * 2006 transatlantic aircraft plot
    * 2007 Fort Dix attack plot
    * 2007 John F. Kennedy International Airport attack plot
    * 2009 Arkansas recruiting office shooting
    * 2009 New York bomb plot
    * 2009 Dallas Car Bomb Plot by Hosam Maher Husein Smadi [5]
    * 2009 Najibullah Zazi Plot to Attack USA
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

ikuturso

Quote from: Roope on 05.01.2010, 22:24:31

Ei noinkaan paljon. Vain kourallinen oikeasti poistetaan maasta. Juuri siksi maahan päästettävien valinta on niin tärkeää. Kun siinä vaiheessa mokataan, niin virheet eivät enää myöhemmin korjaannu.

QuoteVuonna 2008 Maahanmuuttovirastolle tehtiin 169 karkotusesitystä, joista Maahanmuuttovirasto hyväksyi 73. Osasta karkotuspäätöksistä on valitettu korkeimpaan hallinto-oikeuteen.

Ministeri Holmlund: Ulkomaalaisten tekemiin rikoksiin puututtava mahdollisimman varhain

Tämähän on vielä hälyyttävämpää.
-Shkupollin rötökset eivät riittäneet edes karkoitusesityksen tekoon.
-Maassamme on ollut 169 rikollista, joiden rötökset ovat riittäneet karkoitusesityksen tekoon.
-Näistä vain 18 on saatu ulos maasta

-> Maassamme on ainakin 151 Shkupolliakin vahingollisemmaksi luokiteltua ulkomaalaista tälläkin hetkellä, ja ties kuinka monta Shkupollin veroista "ei aivan karkoitusesitettävää" veikkoa.

Mukavaa, ihanaa, väistämätöntä tämän päivän suomalaista politiikkaa ja lainsäädäntöä.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Ernst

Quote from: ikuturso on 06.01.2010, 11:53:20

-Maassamme on ollut 169 rikollista, joiden rötökset ovat riittäneet karkoitusesityksen tekoon.

-> Maassamme on ainakin 151 Shkupolliakin vahingollisemmaksi luokiteltua ulkomaalaista tälläkin hetkellä, ja ties kuinka monta Shkupollin veroista "ei aivan karkoitusesitettävää" veikkoa.

Mukavaa, ihanaa, väistämätöntä tämän päivän suomalaista politiikkaa ja lainsäädäntöä.

-i-

"Porvoolaismies" osoittautui kansanmurhaajaksi (no, asia on vielä oikeudessa kesken). Montako muuta kansanmurhaajaa ja hirmutekojen tekijää on niiden 3000+ joukossa, jotka ovat tulleet turvapaikanhaun varjolla maahan ilman että viranomaisillakaan olisi oikeaa tietoa heidän taustoistaan? Tuollainen saattaa asettua naapuriksesi...
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

xerox

Keskustelija sr:lle:

Ymmärrän kyllä oman näkökantasi. Minulla on omani.
Ja Suomen yhteiskunnan mielipiteenvapauden takia saamme molemmat elää. :)

Kuten mainitsitkin, viestissäni oli lauseenrakenteesta ja sanavalinnoista johtuen hieman epäselvä merkitys. Onneksi joku (jotkut?) olivat ymmärtäneet tästä huolimatta pointtini.
Eli karkotuksen pitäisi mielestäni toimia (epätoivottavan aineksen poiston lisäksi) pelotteena rikolliselle maahanmuuttajalle ja varmaankin tietyissä maissa se sellaisena toimiikin.

Rangaistusten koventaminen auttaisi varmasti moneen ongelmaan, mutta Suomen vankiloiden olosuhteet (ehkä jotakin naisvankilaa lukuunottamatta) ovat sellaiset, että alhaisen BKT:n maiden kansalaisilla sinne "pääsykin" on pelkkää elintason nostoa. Kärjistetysti tietynlainen win-win tilanne rikolliselle...

Yhdysvallat oli ehkä huono esimerkki karkotusasiassa. Pikkurikoksesta ei ehkä karkotusta seuraa, mutta murhasta pääseekin monissa osavaltioissa sitten ruiskutettavaksi. Kuitenkin itse ulkomailla oleskellessani käyttäydyn tietyllä tavalla erityisen mallikkaasti.
Jos mokailen pahasti, oletan pääseväni pikakyydillä kotiin. Saatan ajatella väärin, mutta mikäli tuollainen ajatusmaailma saataisiin iskostettua myös rikkauksien pääkoppaan, voisi tuloksena olla perinteinen Suomalainen toimintamalli: "ajattele ensin, tee vasta sitten".

Vaikka vastauksestasi päätellen pidätkin minua erinomaisena esimerkkinä työläistaustaisesta netsi-rotusortajasta, olen taipuvainen uskomaan, että kaikki ihmiset väristä riippumatta pystyvät ajattelemaan selkeästi ja omaa parastaan ajatellen.

Ja ne koirat...
Arvasinkin jonkun tarttuvan koiravertaukseen. Ottamatta kantaa purevan koiran syntyperään, ne on syytä poistaa ihmisille vaarallisina. Samoin rikolliset.
Suomen kansalaisiksi syntyneitä emme voi valitettavasti poistaa pysyvästi, mutta ulkomaan vahvistukset voisimme. Jo nykyisenkin lainsäädännön perusteella. Kysymys on tässä tapauksessa lain tulkinnasta. Ja näköjään tietynlaisesta perhesiteiden ylikorostamisesta.

Ja edelleenkin olen sitä mieltä, että 30cm puukolla uhkaileva tai rikoksia sarjatyöna tehtaileva isä ei ole minkään arvoinen rauhallista ja kasvua tukevaa perhe-elämää rakennettaessa.

Tutkimukset osoittavat kyllä yksinhuoltajien kasvattamien poikien joutuvan helpommin ongelmiin, kuin "oikeassa" ydinperheessä kasvaneiden. Samoin rikollisten/mielenterveysongelmaisten/juoppojen vanhempien käyttäytymismallit ja tavat näyttäisivät helposti periytyvän sekä aiheuttavan ongelmia jälkikasvun kehityksessä.   

T. Onnellinen yksittäistapaus. 

sr

Quote from: M on 06.01.2010, 11:46:30
Eikö ole terrorivaaraa? Muistanet sentään varuskunta-ampujan, muslimin?
Ensinnäkin puhuin luonnollisesti ajasta ennen 911:ä. Esim. sen edellisen WTC:n iskunkin päätekijä oli myös turistiviisumilla USA:ssa, joskin tosin sitten haki turvapaikkaa.

Toiseksi, se varuskunta-ampuja oli hyvin todennäköisesti saanut vaikutusta siitä, mitä oli tapahtunut 911:n jälkeen, eli amerikkalaisten sotimisesta Irakissa ja Afganistanissa.

Kolmanneksi, tuollaiset yksittäiset ampumiset, joita listassasi oli, jäävät kohinaan, kun niitä katsotaan USA:n murhatilastoissa. Muslimien maahanmuuton estäminen ei niihin murhatilastoihin siis vaikuta tuon taivaallista.

Neljänneksi, listasi oli täynnä "bomb plot"-merkintöjä, ei "bombs". Se kuvaa, että oikea taistelutapa terrorismia vastaan on juuri hyvä poliisin ja tiedusteluelinten toiminta (mikä olisi muuten estänyt joulun pommimiehen toimetkin, jos olisi vain toiminut), ei mattomainen yhteen suureen ihmisryhmään kohdistuva karsinta.
With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -Steven Weinberg

Jiri Keronen

Lopetan tällaisen mutu-tiedon levittämisen heti, kun maahanmuuttovirasto julkistaa yksityiskohtaisen luettelon karkotusesityksistä ja onnistuneesti karkotetuista rikosrekistereineen ja kansallisuuksineen.

Olisiko mitään, jos Muutos 2011 ry ja Homma ry pyytäisivät virallisesti maahanmuuttovirastolta tuollaista selvitystä?
Suoraa demokratiaa ja vapautta kaikille.

Vae Victis -blogini

Rankkibus

Quote from: xerox on 06.01.2010, 12:04:52

Ja ne koirat...
Arvasinkin jonkun tarttuvan koiravertaukseen. Ottamatta kantaa purevan koiran syntyperään, ne on syytä poistaa ihmisille vaarallisina. Samoin rikolliset.
Suomen kansalaisiksi syntyneitä emme voi valitettavasti poistaa pysyvästi, mutta ulkomaan vahvistukset voisimme. Jo nykyisenkin lainsäädännön perusteella. Kysymys on tässä tapauksessa lain tulkinnasta. Ja näköjään tietynlaisesta perhesiteiden ylikorostamisesta.

On se kyllä kumma juttu, että lajitovereilleenkin vahingollinen ihmisliha on aina arvokkaampaa kuin joku rakki tai muu elukka, jopa viaton sellainen.

Vakavia rikoksia elämäntapana tehtailevat sarjarikolliset ovat sellaista sakkia, joka on osoittanut yhteiskuntakelvottomuutensa. Näitä loisia ei pidä paapoman.

Julmuri

Sain YLEltä postia johtuen kanavan siteeraamasta Facebook-kirjoituksestani, jota väitettiin rasistiseksi ja vihapuheeksi:
QuoteViesti: YLEn pääuutislähetys 20.30 31.12.2009 väitti minun Facebook kirjoitustani rasistiseksi ja vihanlietsonnaksi. (kohdassa noin 9 minuuttia)

Kirjoitus kuului näin:
"Suomen ulkomaalaispolitiikan ongelmat realisoituivat mitä kauheimmalla tavalla. Miksi tätä henkilö ei ole karkotettu Suomesta, vaikka hän on tehnyt useita rikoksia aiemmin?"

Voisiko toimitus  ystävällisesti selvittää, minkä vuoksi on rasistista vaatia rikollisten karkotusta kun laissakin sellainen pykälä on ja karkotuksia on lainrikkojille tehty ennenkin?

Minusta lakia noudattava mielipide ei voi tulla leimatuksi rasismiksi.

Hyvää alkanutta vuotta,

XX

Johon tiedusteluun YLEn toimitus ystävällisesti vastasi:
QuoteHei,

kiitos alla olevasta palautteestanne ja pahoittelut, jos koitte tulleenne siteeratuksi väärässä yhteydessä.

Juttumme Facebookissa käydystä keskustelua alkoi suoraan sitaatilla teidän kirjoituksestanne. Sitaatin jälkeen toimittaja sanoi omassa spiikissään

"Tapahtuma sai heti aikaan vilkkaan keskustelun internetissä". Jutussa ei siis väitetty, että juuri tämä teidän sitaattinen olisi ollut rasistinen. Teidän kommenttianne käytettiin ennemminkin esimerkkinä vilkkaasta keskustelusta.

Välittömästi tämän jälkeen toimittaja siirtyi käsittelemään rajumpia kommentteja, joista myös luettiin näytteitä.

Olen kanssanne samaa mieltä siitä, että teidän siteeraamisenne tässä asiayhteydessä ei ollut paras mahdollinen valinta. Uutispäivän kiireellä ja ehkä myös järkyttävyydellä saattoi olla tässä oma osansa.

Ystävällisin terveisin ja hyvää vuoden jatkoa toivottaen
XX

Hienoista selittelyn makua on havaittavissa, mutta hyvä kuitenkin, että kanava myöntää tehneensä vähintäänkin huolimattoman siteerauksen ja myöntää, ettei tuo minun kommenttini ollut mitenkään verrattavissa myöhemmin esitettyihin kirjoituksiin. Omalta osaltani katson tämä riittäväksi selvityksesi.

Iloveallpeople

QuoteVaikea yhtälö

Kari Kärkkäinen

Espoon Sellon murhat ja kasvava työttömyys ovat yhtälö, joka voi kasvattaa rasismin aaltoa. Vihan lietsomista on varottava. Meidän suomalaisten on hyvä tutustua Suomessa asuviin maahanmuuttajiin. Sen jälkeen on helpompi arvioida heidän oikeutustaan asua maassamme.

Pelkkä tummaihoisuus ei kerro, miksi ulkomaalainen on Suomessa. Hän voi olla turvapaikanhakija, pakolainen, opiskelija, siirtolainen tai vain turisti.

Taloudellisesta lamasta huolimatta suomalaisten on kannettava vastuu globaalista maailmasta. Yksinkertaistaen voi sanoa, että jos kahvipakettimme maksaisi neljä euroa, meidän tarvitsisi tehdä vähemmän kehitysyhteistyötä ja ottaa vähemmän maahanmuuttajia. Maahanmuutto on osittain seurausta eriarvoisuudesta kansojen välillä.

Ruotsi on ottanut paljon ulkomaalaisia. Maa on hyötynyt työtätekevistä maahanmuuttajista. Myös meistä suomalaisista, jotka etenkin 1960-luvulla olimme aarre Ruotsin teollisuudelle ja kansantaloudelle.

Ruotsissa on tehty myös maahanmuuttopolitiikan virheet, joita Suomen on varottava. Maahanmuuttajalähiöiden perustaminen on johtanut yhteenottoihin kantaväestön ja maahanmuuttajien välillä.

Pahimmillaan tällaisista lähiöistä on kadonnut ruotsalainen kantaväestö ja maahanmuuttajat elävät alueilla omien sääntöjensä mukaan. Tällaista on Suomessa vältettävä.

Turvallinen maahanmuutto perustuu paljolti siihen, että maahanmuuttajien on opittava suomenkieli ja kulttuuri.

Olen samaa mieltä puheenjohtajan Päivi Räsäsen esille nostamasta huolesta islamin leviämisestä niin Suomessa kuin koko Euroopassa, kun siihen liittyy myös radikaaleja levittäytymispyrkimyksiä ja sharia-laki.

Nykyisen lain mukaan maahanmuuttajan karkottaminen vaatii suuria rikoksia ja vankilassa istumista. Pääministerin pohdiskelut oleskeluluvan epäämisestä jatkuvien rikosten johdosta toivottavasti johtavat hallituksen antamaan esityksen ulkomaalaislain tiukentamiseksi. Oleskeluluvat on arvioitava uudelleen kansalaisuushakemuksen hylkäämisen jälkeen.

Keskeinen tekijä suomalaisen maahanmuuttopolitiikan luomisessa on maahanmuuttoviraston tulkitoineen. Niissä se on epäonnistunut useita kertoja viime aikoina, josta kertoo mm. egyptiläisen isoäidin tapaus. Kiireisin tehtävä on viraston henkilöstön lisääminen, mutta tietyt tarkennukset ulkomaalaislakiin ovat paikallaan.

Kirjoittaja on kristillisten kansanedustaja Varkaudesta.

Savon Sanomat
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

monokultturisti

Quote from: sr on 06.01.2010, 11:37:22
Mielenkiintoinen näkökulma. Sinusta todellakin osalle kansalaisia koituvien haittojen arvo on nolla poliittisessa päätöksenteossa.
Päätöksenteossa otetaan tietysti kaikki vaikutukset huomioon, mutta mielipiteeni on, että tässä tapauksessa sen ei pitäisi vaikuttaa lopputulokseen.
Ovatko nämä jotenkin huonompia kansalaisia kuin ne, joilla ei ole yhteyksiä rikoksia tehneisiin ulkomaalaisiin, jotta heitä pitää rangaista?
Eivät ainakaan lähtökohtaisesti.
Mainitsemasi taparikollisuus ei koske vain ulkomaalaisia. Jos taparikollisuusongelmaa ryhdytään kitkemään kiristämällä karkoituspolitiikkaa, sillä ei ole mitään vaikutusta kotoperäiseen taparikollisuuteen. Eikö olisi järkevämpää käyttää keinoja, jotka vaikuttavat kaikkiin taparikollisiin?
Annoin jo ymmärtää suhtautuvani myönteisesti esim. rangaistusasteikon tarkistamiseen.
USA:ssa on arviolta 2.5-7 miljoonaa muslimia. Näistä ei ollut terrorivaaraa, vaan iskut teki turisteina maahan tullut poppoo.
Ei se todista että heistä ei ole terrorivaaraa.
Tuo USA:n luku lienee suurempi kuin yhdessäkään Euroopan maassa. Jälleen olet minusta siis leikkaamalla lihakirveellä, kun kirurgin veitsi olisi ollut oikea tapa terrorismia vastaan.
Mitkä toimenpiteet tässä tapauksessa vastaisivat tuota kirurgin veistä?

Voisin kuvitella, että muslimien uskoa islamin oikeellisuuteen vahvistaa suurestikin se, että länsimaalaisten itsepetoksellista suhtautumista islamiin ei pysty järjellä selittämään. Sen on siis oltava Allahin johdatusta.

Lentomestari

Tämä skupoli oli koko elämänsä ajan ihmissaastaa ja erittäin vaikea ongelma, näin jälkeenpäin ajateltuna hän oli kävelevä aikapommi, ennemmin tai myöhemmin tämä olisi tapahtunut, vaikka hänet olisi karkoitettu, ehkä jossain muualla ja  hänen piinatulle vaimolleen.

Löysin sen Imatralla tapahtuneen surman uutissivunkin, kovin on samanlaiset taustat? Tässä vain kaikki osapuolet oli ulkomaalaistaustaisia ja tekijä ampui itsensä, jolloin poliisi lopetti tutkimukset.

Roope

Ei Holmlund puhunut rikosten takia karkottamisista. Osa karkotettavista lienee "mummoja" tai "opiskelijoita", jotka ovat jääneet maahan oleskeluluvan umpeutumisen jälkeen. Olisikin mielenkiintoista nähdä noiden 18 valitun paperit.

CaptainNuiva

Quote from: Lentomestari on 06.01.2010, 14:36:08
Tämä skupoli oli koko elämänsä ajan ihmissaastaa ja erittäin vaikea ongelma, näin jälkeenpäin ajateltuna hän oli kävelevä aikapommi, ennemmin tai myöhemmin tämä olisi tapahtunut, vaikka hänet olisi karkoitettu, ehkä jossain muualla ja  hänen piinatulle vaimolleen.

Löysin sen Imatralla tapahtuneen surman uutissivunkin, kovin on samanlaiset taustat? Tässä vain kaikki osapuolet oli ulkomaalaistaustaisia ja tekijä ampui itsensä, jolloin poliisi lopetti tutkimukset.

Kappas, toinen vastaava tapaus todellakin mutta taatusti tämäkin balkkanilaiseen kunniaväkivaltaan pohjaava teko on Suomen maanperän ja yhteiskunnan tuotos, ihan niinkuin 20000 muuta vastaavaa tekoa Balkkanilla.
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Roope

Quote from: karkoittaja on 06.01.2010, 13:49:16
Hienoista selittelyn makua on havaittavissa, mutta hyvä kuitenkin, että kanava myöntää tehneensä vähintäänkin huolimattoman siteerauksen ja myöntää, ettei tuo minun kommenttini ollut mitenkään verrattavissa myöhemmin esitettyihin kirjoituksiin. Omalta osaltani katson tämä riittäväksi selvityksesi.

Tuo oli arvattavissa. Toimittajan väittämiä "maahanmuuttajia suoraan uhkailevia" tai "rasistisia" viestejä ei ollut yksikään lähetyksessä esitetyistä, mutta takaporttina lähetyksessä sanottiin, että "paljon pahempiakin lausuntoja palstoilta löytyy", jolloin kaikkia esitettyjä viestejä voidaan tiukan paikan tullen pitää vain "esimerkkeinä vilkkaasta keskustelusta".

Olisi parin kunnianloukkaussyytteen paikka, mutta tuskin kukaan viitsii vaivautua. Julkisen sanan neuvosto? Eipä kannata...

sr

Quote from: xerox on 06.01.2010, 12:04:52
Rangaistusten koventaminen auttaisi varmasti moneen ongelmaan, mutta Suomen vankiloiden olosuhteet (ehkä jotakin naisvankilaa lukuunottamatta) ovat sellaiset, että alhaisen BKT:n maiden kansalaisilla sinne "pääsykin" on pelkkää elintason nostoa. Kärjistetysti tietynlainen win-win tilanne rikolliselle...
Jos tämä pätee, niin vankiloidemme pitäisi olla täynnä elinkautista istuvia karkoituspäätöksen saaneita ulkomaalaisia. Jos suomalaisessa vankilassa viruminen olisi heille parempi vaihtoehto kuin joutuminen omaan maahan, niin karkoituspäätöksen saadessaan (tai edes tietäessään tehneensä rikoksen, josta sellainen napsahtaa automaattisesti), he teilaisivat joukon viattomia sivullisia taatakseen itselleen lokoisat olot suomalaisessa vankilassa. Elinkautistaan istuessa he eivät luonnollisesti anoisi armahdusta koskaan.

Koska noin ei kuitenkaan ole asia, selvästikään teoriasi ei toimi. Tai vaikka toimisi, niin karkoitusten lisääminen voisi johtaa murhien lisääntymiseen, kun kaikki laittoman aseen hallussapidosta kiinni jääneet kävisivät ennen oikeuteen tulemista tappamassa pari ihmistä taatakseen, että sen aseen hallussapidosta napsahtavan karkoituksen lisäksi heillä olisi elinkautinen tulossa, joten lähtöä ei sitten tulisikaan.
Yhdysvallat oli ehkä huono esimerkki karkotusasiassa.
Oli tosiaan. Selaillessani wikipediaa selvisi, että yksi WTC:n 1993 pommitukseen osallistuneista terroristeista oli tehnyt taksikuskiurallaan ison joukon rikoksia ja silti sai pysyä maassa.
Kuitenkin itse ulkomailla oleskellessani käyttäydyn tietyllä tavalla erityisen mallikkaasti.
Jos mokailen pahasti, oletan pääseväni pikakyydillä kotiin.
Turistille tuo onkin hyvä periaate ja minusta rikoksia tehtailevia turisteja voisikin aika kevyillä perusteilla heittää ulos maasta. Mutta nyt puhutaan ihmisistä, jotka ovat asuneet maassa kymmeniä vuosia, jotka ovat pysyvässä työpaikassa, joilla on perhe. Oletatko elänyt tuollaisessa tilanteessa ulkomailla?
Saatan ajatella väärin, mutta mikäli tuollainen ajatusmaailma saataisiin iskostettua myös rikkauksien pääkoppaan, voisi tuloksena olla perinteinen Suomalainen toimintamalli: "ajattele ensin, tee vasta sitten".
Ja miten tuon ajatusmaailman ajattelit sinne pääkoppaan iskostaa?

Ja miten ajattelit iskostaa tuon ajattelumallin suomalaisten taparikollisten pääkoppaan? Vai eikö heidän rikoksillaan ole niin väliä?
Vaikka vastauksestasi päätellen pidätkin minua erinomaisena esimerkkinä työläistaustaisesta netsi-rotusortajasta, olen taipuvainen uskomaan, että kaikki ihmiset väristä riippumatta pystyvät ajattelemaan selkeästi ja omaa parastaan ajatellen.
Hmm, mistähän tekstini kohdasta päättelit sen, että pidän sinua työläistaustaisena? Natsiuteen (jos tämä on jokin yleisnimitys tiukempaa maahanmuuttopolitiikaa ajaville) tekstisi viittasi siinä mielessä, että vaadit karkoitusten lisäämistä oli verukkeena mikä tahansa. Rikollisten pelottelu tuntuu ennemminkin tekosyyltä tuota tärkeämpää tavoitetta ajettaessa. Pelotteluun on parempiakin keinoja, nimittäin rikosoikeuden rangaistusten tiukentaminen.
Me ihmiset emme anna koirille ihmisoikeuksia, koska ne eivät ole ihmisiä. Juuri tämä erottaa ne rikollisista ja juuri tätä vertaustasi kammoksuinkin.
Kirjoituksestasi paistaa tyypillinen (amerikkalainen) ajattelutapa, että on kahdenlaisia ihmisiä, hyviä ja pahoja ja pahat tekevät rikoksia siksi, että ovat pahoja ja rikoksista pääsee eroon poistamalla pahat tai eristämällä heidät hyvistä. Ja vain hyvien elämällä on arvoa. Pahoja voidaan kohdella miten tahansa, koska heidän ihmisarvonsa on koiran tasolla.

Valitettavasti maailma ei ole näin yksinkertainen. Ensimmäiset ongelmat tulevat siinä, että mihin se hyvän ja pahan ihmisen raja oikein pitäisi vetää. Jackin kirjoitus oli juuri tästä aiheesta hyvä.

Homma Admin

Quote from: sr on 06.01.2010, 15:24:16
Jos tämä pätee, niin vankiloidemme pitäisi olla täynnä elinkautista istuvia karkoituspäätöksen saaneita ulkomaalaisia. Jos suomalaisessa vankilassa viruminen olisi heille parempi vaihtoehto kuin joutuminen omaan maahan, niin karkoituspäätöksen saadessaan (tai edes tietäessään tehneensä rikoksen, josta sellainen napsahtaa automaattisesti), he teilaisivat joukon viattomia sivullisia taatakseen itselleen lokoisat olot suomalaisessa vankilassa...

Nyt alkaa mennä niin pahasti saivartelun puolelle, että kiellän sinua jatkamasta kirjoittamista enää tässä ketjussa.

Jos haluat käydä teoreettista keskustelua siitä, mikä on hyvän ja pahan ihmisen raja ja rangaistusten pelotevaikutus jne. voit avata sitä varten erillisen ketjun jonnekin muualle.

HommaForumin virallinen linja on kuitenkin se, että
- han-suomalaisetkin
- lentäväthän linnutkin
- katso minkä tahansa silmiin niin sieluhan sieltä pilkistää
- hakkaavathan suomalaisetkin kansanedustajatkin vaimojaankin jne.
ovat todella vanhoja, kuluneita ja väsyneitä argumentteja, joiden jatkuva käyttö voidaan helpostikin katsoa trollaamiseksi.

Tämä ketju on sitä varten, että ihmiset voivat ilmaista tunteensa tai mielipiteensa Sellon tapahtumista ja/tai vaatia konkreettisia toimenpiteitä niihin liittyen. Äärirelativismia ja teoretisointia voi harrastaa muualla.

Jyri Suominen

-i-

Siis vuosittain esitettyjä karkoitettavaksi, sitäkö tarkoitit?
Ei tuo kokonaissummaa kuitenkaan vastaa.
Varsinais-Suomen vaalipiirin Muutos 2011 ehdokkaana eduskuntaan.
PAM 2010-2014 Edustajiston varajäsen.
JSN yleisön edustaja ehdokas.

Maastamuuttaja

Quote from: Jiri Keronen on 06.01.2010, 12:48:03

Olisiko mitään, jos Muutos 2011 ry ja Homma ry pyytäisivät virallisesti maahanmuuttovirastolta tuollaista selvitystä?

Tämähän on niin sensitiivistä tietoutta, että sitä ei suomalaisessa banaanidemokratiassa julkaista. Eikä sitä myöskään banaanisoitunut media edes penää. Koska viranomaisen on "hyvän hallintotavan" mukaan kuitenkin vastattava hallintoalamaisen tiedusteluun, olisihan mielenkiintoista nähdä, miten odotettavissa oleva väistelevä vastaus perustellaan.

Kullervo Kalervonpoika

Ulkomaalainen, jonka on todettu syyllistyneen rikokseen, josta on säädetty enimmäisrangaistuksena vähintään yksi vuosi vankeutta, taikka jonka on todettu syyllistyneen toistuvasti rikoksiin, voidaan karkottaa Suomesta.

Kun katsoo Shkupollin rikossaldoa, niin ensimmäinen johtopäätös on se, että hän oli syyllistynyt toistuvasti rikoksiin.

Täten karkottamisen edellytykset olisivat täyttyneet – vastoin Taskisen kantaa – varsin selvästi hänen kohdallaan.

Kannattaa huomata myös sellainen seikka, että ulkomaalaislain 36 §:n 1 momentin 5 kohdan mukaan henkilö lakkaa olemasta pakolainen, jos hän ei ilmeisesti enää ole suojelun tarpeessa, koska olosuhteet, joiden vallitessa hänestä tuli pakolainen, ovat lakanneet olemasta.

Käytännössä tämä tarkoittaa Shkupollin kohdalla sitä, että Kosovon itsenäistyessä vuonna 2008, viranhaltijoilla olisi viimeistään ollut (virkavelvollisuuden lisäksi) mahdollisuus lähettää Shkupolli takaisin Kosovoon.

Tätä kaikkea vasten tarkasteltaessa on aika selvää, että maahanmuuttovirasto (ja etenkin sen ajama edesvastuuton maahanmuutto- ja ulkomaalaispolitiikka) on yksi tärkeimmistä osasyyllisistä näihin tapahtumiin.

Eikä oikeusministeri Tuija Braxin johtama tuomioistuinlaitoskaan ole täysin syytön.

Vaikka oikeudessa tulee epäselvissä asioissa tulkita vastaajan edun mukaisesti, niin Shkupollin kohdalla ei voida puhua mistään epäselvästä tapauksesta.

Ovatko oikeuslaitos ja maahanmuuttovirasto syyllistyneet virkavelvollisuuden rikkomiseen vai on kyseessä työtapaturma, lienee makuasia. Tässä (ja ilmeisesti monessa muussakin tapauksessa) lakia on tulkittu mitä todennäköisimmin väärin – tuhoisin seurauksin.

Lisää saman aiheen tiimoilta täällä.
---
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.
---
The tolerance of individual points of view is an important component of the democratic political system
---
http://kullervokalervonpoika.wordpress.com

M.

Quote from: Kullervo Kalervonpoika on 06.01.2010, 22:02:29
Vaikka oikeudessa tulee epäselvissä asioissa tulkita vastaajan edun mukaisesti, niin Shkupollin kohdalla ei voida puhua mistään epäselvästä tapauksesta.

Ovatko oikeuslaitos ja maahanmuuttovirasto syyllistyneet virkavelvollisuuden rikkomiseen vai on kyseessä työtapaturma, lienee makuasia. Tässä (ja ilmeisesti monessa muussakin tapauksessa) lakia on tulkittu väärin – tuhoisin seurauksin.

Olisikohan tässä tutkintapyynnön paikka? (Ihan oikeasti.)