News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Milloin ja miten nuivistuit?

Started by Rutja, 15.12.2008, 03:50:33

Previous topic - Next topic

ämpee

Quote from: Veli on 02.06.2011, 02:35:44
Kaikkihan me olemme suvisten mielestä maahanmuuttajia.

Joo, mutta sitten suvikset tekevät selväksi, että jotkut maahanmuuttajat ovat vain tasa-arvoisempia..., ja siihen se sitten lyyhähti.
Käsittämättömän jakomielistä ajattelua...
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Marius

Quote from: ämpee on 02.06.2011, 03:18:55
Quote from: Kalevan-poika on 28.05.2011, 12:53:08

Vaikka olenkin rasisti ja puhun usein yli- ja ali-ihmisistä, olen iloinen tuosta PS:n rasisminvastaisesta julistuksesta. Pidän omia, lähinnä kansallissosialistisia ajatuksiani vain utopiana. Tärkeämpää on tehdä tästä maasta paikka meille suomalaisille.

Ei ole olemassa mitään yli- tai ali-ihmisiä, on pelkästään olemassa vain yksilöitä, joista varsin monet, taustoistaan riippumatta, ovat parempia kuin sinä, riippumatta aiheesta.
Otanta miljardien väestössä vain on niin, että niitä parempia yksilöitä väistämättä löytyy.

Jos haluaa porata puuduttamattomaan juurihermoon puhumalla ali-, ja yli-ihmisistä, niin siitä vaan, sillä ei tosin saa mitään suurta ajattelijan hattua päähänsä, kilikelloilla varustetun päähineen kyllä.

Mukava huomata, että sosialistiset ajatukset ovat mielestäsi illuusioita, sillä niitähän ne ovat jättämiensä jälkien perusteella.
Demokratia on toistaiseksi ihmisen epäonnistumisista pienin, ja sen puutteita Suomessa pitäisi korjata, sillä meillä on ilmiselvä demokratiavaje.

Ihmisen epäonnistumisista ylivoimaisesti pienimpiä olisi tuo "kilikelloilla varustettu hattu". :D. Saako Hong Kongista jo....näin kesän korvalla? Tonttulakkeja ei sit lasketa...
Yksi plus yksi on kolme, koska enemmistö sanoo niin.

wannabe

Nimitys "nuiva" tuntuu kylla vielakin vahan vieraalta, mutta olen oikeastaan aina ollut sellainen. Silloin kun Suomella viela oli tiukka pakolaispolitiikka, minulla ei ollut mitaan sita vastaan. Ihmettelin, miksi Ruotsi haali niin hirveasti arabeja & turkkilaisia yms.; Tukholmassa kaydessakin tuntui, etta joka toinen kadulla vastaan tuleva oli ulkomaalaisperainen.

Tuoreessa muistissa on tiukka rajapolitiikka NL:n kanssa; sielta pakenevat palautettiin heti. Kiinnijaamattomat (kourallinen) jatkoivatkin suoraan Ruotsiin.

Ymmarsin Euroopan islamilaistumisen pitemmalla aikavalilla ehka 6-8 vuotta sitten. (Jo ennen kuin se yksi italialainen jo syopaan kuollut nainen kirjoitti kirjan siita.)

Itsella ei omakohtaisia negatiivisia kokemuksia mamuista (ainakaan viela) ole. Olen itse asiassa vasta Scriptan ja Homman lukemisen kautta alkanut nahda, minkalainen ulkomaalaistilanne Suomessa talla hetkella on. Toivon voivani omalta osaltani jotenkin olla hyodyksi Suomen pelastamisessa tuholta.

"En minä teitä tarvitse. Minulla on jo teidän lapsenne." -AH

Koosa

Sama huomio: ikäänkuin 15-20 vuoden aikana Suomessa olisi kaikki muuttuneet kaurapuuroksi venttiilikumissa.
Jos pääset maahan " hyppelihiiren vetämillä vaunuilla" niin se on kyllä laitonta,mutta saa silti jäädä ja myönnetään täysi syytinki.
Tämä kurmuuttaa närviä  ja on kaksoisstandartti.

Eniten on nuivistanut kaksoisstandardi: kelpaan maksamaan täyden manttaalin, mutta en nauttimaan kahdeksasosaakaan. ( En mene yksityiskohtiin)

sunimh

Lukioon mennessäni olin Kristillisdemokraattien kannattaja, mutta pian minusta tuli kokoomuslainen. Siellä oli eräs kaveri, joka oli aivan avoimen rasistinen. Minä en sitä paheksunut ollenkaan, päinvastoin: hän oli minulle jonkinlainen esimerkki, joka osoitti, ettei suvaitsemattomuus ole mitenkään luuserimaista. Silloin myös minusta tuli avoin rasisti.

Siitä lähtien arvoni kovenivat koko ajan. Lukiossa minut tunnettiin patamustana konservatiivina, umpimielisenä nurkkapatrioottina ja sosiaalidarvinistina (ja lisäksi yleisesti tiedettiin minun rodunjalostuspuheeni). Luin Nietzscheä ja keväällä 2010 aloin lukea myös Scriptaa.

Aika reteetä, itseänihän ei lukioaikoina tällaiset asiat voineet juuri vähempää kiinnostaa, ja luultavasti hyvä niin. Eikä kyllä tietääkseni kiinnostanut järin ketään muutakaan. Ketjun aiheeseen voin todeta vain, etten mitenkään erityisesti "nuivistunut" koskaan, vaan olen ollut enemmän tai vähemmän samaa mieltä näistä aiheista aina, sikäli kun minulla joku mielipide on ollut. Scriptaan törmäsin varmaan joskus vuonna 2004-2005, jonka jälkeen olen ollut kutakuinkin täysin Halla-ahon linjoilla.
Finland - the small Nordic nation, known for its high suicide rates, heavy drinking and domestic violence.
   - Fox News, 31.12.2009

somero

Siitä lähtien arvoni kovenivat koko ajan. Lukiossa minut tunnettiin patamustana konservatiivina, umpimielisenä nurkkapatrioottina ja sosiaalidarvinistina (ja lisäksi yleisesti tiedettiin minun rodunjalostuspuheeni). Luin Nietzscheä ja keväällä 2010 aloin lukea myös Scriptaa. Tuolloin, vasta vuosi sitten, minä muistan ensimmäisen kerran ilmoittaneeni, että äänestän Perussuomalaisia. Nuivan vaalimanifestin julkistaminen teki minusta vannoutuneen halla-aholaisen.

Vaikka olenkin rasisti ja puhun usein yli- ja ali-ihmisistä, olen iloinen tuosta PS:n rasisminvastaisesta julistuksesta. Pidän omia, lähinnä kansallissosialistisia ajatuksiani vain utopiana. Tärkeämpää on tehdä tästä maasta paikka meille suomalaisille.

Kirjoituksesta paistaa läpi elitismi ja epäilen, että olet vieläkin lukioikäinen. Nuoruus on hulluutta ja toivottavasti väitteeni pitivät paikkansa, koska muuten en voi muuta kuin surra.
sadf

Alfresco

...

Hmmm, mielenkiintoinen tarina. Minä muistan aina olleeni jotenkin nuiva. No pentuajoista on niin paljon aikaa etten ehkä enää muista ei-nuivaa aikakautta. Nuivuuteni oli lähinnä varovaista skeptisyyttä "mitä nämä suomeen muuttaneet tyypit ovat"? Silloin mamuja oli kourallinen ja tuli ihan satunnaisesti. Jossain vaiheessa alkoi sitten tulemaan ns. venepakolaisia Vietnamista mutta nekään ei aiheuttaneet sen suurempia tunteita. Näyttivät hoitavansa asiansa itse.

Hirveesti en sen koommin välittänyt koko mamuasiasta kunnes vajaa 10 vuotta sitten aloin ihmettelemään koko tätä maahamuuttojuttua ja sen järkeä, tai siis järjen puutetta. En käsittänyt miksi Suomeen oli yhtäkkiä ilmestynyt paljon vieraita kasvoja.

Sen jälkeen olen nuivistunut tasaisesti joka vuosi kun ollaan tuputettu lisää multikulttia ja rikkautta. Eikä oikeastaan edes mamujen takia vaan näiden suvisten typerän tuputtamisen takia. Joka kerta kun Turska tai Braxi hehkuttaa multikulttia alkaa vituttamaan yhä enemmän ja nuivistun lisää. Minua kyrsii suunnattomasti se, että suvikset ovat varastaneet isänmaani lahjoittaakseen sen ulkomaalaisille. Siis minun (suomalaisten) pitä alkaa väistymään vieraita omassa talossani näitten perkeleen vaihdevuositätien takia!

Enter Halla-Aho, jonka Scriptaa aloin seuraamaan kun siinä oli joitain kymmeniä juttuja. Jussi puki sanoiksi ja tilastoiksi sen fiiliksen mitä minulla oli ollut koko tästä suvisten paskaprojekista. Scripta kirkasti ajatukseni ja palaset alkoivat tippumaan paikoilleen.

Fakta on se, että suvikset tekevät Suomen rasistiseksi. Idioottipuheet ja vaatimus, että suomalaisten pitää väistyä vieraiden edessä saa jengin kyrsiintymään ja puristamaan nyrkkiä taskussa.

Kuvitteellinen hahmo

Siitä lähtien kun on asioita ymmärtänyt niin on ollut nuiva suhtautuminen itsellä. Kuitenkaan maahanmuuttoasiat eivät tulleet kovin useasti mieleen lapselle kotikaupungissani (ehkä nykyään tulisi useammin), niin eipä sitä hirveästi voi muistella mitä ajatteli. Muistan yläasteella tehneeni ainakin jonkun luokan edessä pidettävän nuivan esitelmän kiintiöpakolaisista.

Kun Euroopan maahanmuuttoasioissa on usein kyse muslimeista, niin uskon että WTC-terrori-iskut osaltaan tekivät vaikutuksen. Sen jälkeen islamista puhuttiin niin paljon. Muistan katsoneeni videon Afganistanista, jossa islamistitaistelijat tappoivat amerikkalaissotilaita ja hokivat "Allahu akbar!".  Se tuntui aika vastenmieliseltä.

Kuitenkaan itse en ole ikinä kuulunut mihinkään uskontokuntaan, enkä pidä kristinuskostakaan. Mutta jos objektiivisesti vertailen uskontoja, on islam vallitsevan fundamentalistisen ja jossain tapauksissa jopa hieman barbaarisen tulkintansa mukaan vielä vastenmielisempi. Jos en pidä edes vallitsevasta kristinuskosta erityisemmin ja kannatan sekularismia, miten voisin kannattaa fundamentalistisen islamin saavan jalansijaa?

Ruotsin Rosengård on malliesimerkki, miksi Hommaa tarvitaan. Sen takia olen kiinnostunut nuivuudesta tänäkin päivänä.

Habaneroz

Minulla on syynä huonot kokemukset maahanmuuttajista, kuten varmaan aika monella muullakin täällä. Ala-asteella luokallani oli aika monen kulttuurin tai uskonnon edustajia, esim yksi somalityttö. Jossain vaiheessa luokalleni tuli pari poikaa Irakista, ja näillä kavereilla oli aika erilainen moraalikäsitys muihin verrattuna. Lopputuloksena oli erilaisia konflikteja, jotka myös ruokkivat rasismia. Itsekin käytin paljon sanoja väliltä mutakuono-savunahka.

Yläasteella tai lukiossa vastaavia ongelmia ei ollut, ja ymmärsin että rasismi on väärin. Kerran tosin olin joutua yksittäistapauksen uhriksi (eli mamun pahoinpitelemäksi), joten luulen, että kaikilla on parempi mieli, jos kulttuureja ei yritetä sekoittaa väkisin. Scriptaan kai tutustuin Halla-ahon oikeudenkäyntien aikaan, kun media kirjoitteli tästä kammottavasta rasistista. Nyt aika on kulunut lähinnä median pahaa oloa seuratessa.

Gordon Freeman

Quote from: Kuvitteellinen hahmo on 09.06.2011, 01:18:32

...jos objektiivisesti vertailen uskontoja, on islam vallitsevan fundamentalistisen ja jossain tapauksissa jopa hieman barbaarisen tulkintansa mukaan vielä vastenmielisempi.

Diplomaattisuus on hyve, mutta...

Näin hän katsoi, kun nuori likka, rangaistuksena raiskatuksi joutumisestaan, ruoskittiin elävältä, ja totesi: "Hmm, tuo on jopa hieman barbaarista."

Itse asiassa tuon täysin oikeudentajuttoman fundamentalisti-islamin yhdistäminen barbaareihin on loukkaus kaikkia barbaareja kohtaan.

pelle12

Quote from: Veli on 02.06.2011, 02:35:44
Kaikkihan me olemme suvisten mielestä maahanmuuttajia.
Ja monella saattaa olla (geeneissään) maahanmuuttajataustaa, vaikkei itse sitä tiedäkään. Päinvastoin kuin eräissä aidoissa, aurinkoisissa ja yhteisöllisissä kulttuureissa, Suomessa aivan viime aikoihin asti ainoastaan äidistä on voinut olla varma.

Ammadeus

Olen sitä tässä odotellut kuin kuuta nousevaa,siis nuivistumista.
Mistäs sen sitten huomaa että on tullut nuivaksi?

Mulli

Quote from: Ammadeus on 11.06.2011, 22:07:24
Mistäs sen sitten huomaa että on tullut nuivaksi?

Kun luet hesaria ja vitutuskäyrä ampaisee punaiselle asteikolle, nuivistuminen on käynnissä.

jumppajoonas

Nuivistuminen alkoi kun kuulin Matti Vanhasen kommentin "Äänestäjillä ei saa olla sellaista illuusioita, että he saavat ilmaista ulkomaalaisvihamielisyytensä vaaleissa esimerkiksi perussuomalaisia äänestämällä".

Tämä herätti minut tajuamaan että tässä maahanmuuttojutussa on paskaa takana.

Sitten otin hieman selkoa asioista ja loppu olikin aika itsestäänselvää omilla aivoillaan ajattelevalle ihmiselle.
"Ei voi kuljettaa totuuden soihtua väkijoukossa käräyttämättä jonkun partaa" (Sokrates 469 - 399 eaa.)

Athanasius

Itselläni on josssain määrin vihervasemmistolainen tausta: oli aika kun luin itseni vihreiden kannattajaksi (mokutus luonnollisena osana aatepakettia muun ryönän ohella). Nuivistumiseni alkoi varmaan ihan mediakritiikistä. Muistan 2000-luvun puolenvälin tienoilla huomanneeni HS:n uutisoineen tietyistä aiheista niin leimallisesti että vähemmänkin luulisi herättävän epäluuloja. Oikeastaan tuon jälkeen alkoi suhtautua varauksella etenkin muukalaisvihamielisiä mörköjä koskevaan uutisointiin, ja blogosfäärin tutkiminen avasi silmät lopullisesti. 

Kehitys oli vähittäistä mutta 2008 kunnallisvaaleissa sympatiat olivat jo aika lailla Halla-ahon puolella, siitä eteenpäin sitten tasaista nuivuutta ja kyräilyä. Havainnot tosielämästä (ja työskentelystä mm. monikulttuurisessa koulussa) ovat vankentaneet näkemyksiä.

sangria del vhm

Olen aina ollut jokseenkin nuiva, mutta suhtautumiseni ulkomaalaisiin on ollut lähinnä pragmaattinen tai välinpitämätön, tulokulmaan ja spektrin osaan katsomatta. Voisi kai sanoa että tässä 2000-luvun aikana suhtautumiseni on muuttunut siten, että olen edelleen pragmaattinen tai välinpitämätön heitä kohtaan, kuten oikeastaan suurinta osaa ihmisiä kohtaan. Yksi ryhmä kuitenkin erottuu muista, olen kai rasisti mutta en enää edes kuse nykyisten Vihreiden, Vasemmistolaisten, Keskustalaisten tai muiden sen tyylisten ihmisten suuntaan, suurimmalle osaa toimittajista voisin sanoa, että muurahaiset syökööt luusi.

(Esitän kuitenkin tässä samantien virallisen anteeksipyynnön mainittujen ryhmien edustajille. Ne jotka ovat jo järkiinsä tulleet, en toivota muurahaisten järsimää.)

Kunnollinen nuivistuminen tapahtui varmaan -08 ja -09 aikoihin, oikeastaan siinä vaiheessa, kun huomasin että paikallinen huoltoaseman baari ei olekaan ainoa nuivuuden keskus, vaan netistä oli luettavissa se että paljon koulutetummat ja syvempään analyysiin kykenevät ihmiset olivat huomanneet että jotain on pahoin pielessa. Yleensä on näin että kaikkein älykkäimmät ihmiset pystyvät syvimpään itsepetokseen, ja se että tämä ihmisryhmä oli alkanut tuoda julki kritiikkiä maahanmuuttopolitiikkaa ja maailmanhalauskoulutusta kohtaan merkitsi sitä, että jotain perustavaa laatua oli tapahtumassa. Kun niin moni eri elämänaloilta, koulutustasoilta ja ammattikunnista lähtevä ihminen tulee kukin tahoillaan lähes identtisiin johtopäätöksiin seurattuaan aikansa tätä nykymedian ja hallinnon pupellusta, sillä on melko kova todistusarvo.

Edelleen, näyttää siltä että Scripta on ollut hyvin monelle selkeä merkkipaalu ajatusten jäsentämiseen, niinpä kiitosta lähtee tältäkin suunnalta.

MaisteriT

Quote from: Kaapo on 02.06.2011, 02:26:33
Riippuu kuinka kauas sukupuussa saa mennä. Edellinen tosiaan kertoi Verasta. Hänen lisäksi on muistaakseni joitain. En nyt nimeltä muista. Paluumuuttajiakin kai on.

Ymmärrän että Vera jää mieleen, mutta miten voitte unohtaa Freddyn? Muitakin ihan ulkomaalaisiksi laskettavia on, tosin nimimerkillisistä on vaikea tietää varmasti.

Itselläni on maahanmuuttajataustaa jossain 6. esipolvessa, jos Ruotsi laskettaisiin vieraaksi maaksi 1700-luvulla.

Mites, oliko Viipurissa 1400-luvun lopulla elänyt porvari Peder Juusten samanmaalainen kuin minä? Miksi, miksi ei? Keskustelkaa luokassa.
AL: Jussi Halla-Aho (kuvassa) poseeraa tässä arkistokuvassa virallisesti puvussa. Tiistaina hänet nähtiin eduskunnassa rennoissa kesävaatteissa.

Valssi

Muiden nuiviintumista on ollut niin mielenkiintoista lukea, että laitan omia nuivuusmuisteloitani (=nuisteluitani?) ylös.

Ensimmäinen "eihän tämä näin voi mennä" -oivallus putkahti päähäni jo lapsena kuultuani uutisia islamilaisten maiden suhtautumisesta raiskausten uhreihin. Liekö jotain ruoskimistuomiota uutisoineet. Huomattavasti myöhemmällä iällä asenteeni kiristyi hieman lisää, kun silloiselle asuinalueelleni muutti muutamia pakolaisperheitä. Katukuvaa rikastivat peräänhuutelevat poikaset, jotka yrittivät osua kivillä ja kepeillä talutettavia koiria (tästä viisaampi voikin jo päätellä, mitä rauhanuskontoa tulokkaat edustivat). Kiltimmät tapaukset vain ajelivat perässä uutuutta kiiltelevillä maastopyörillään ja yrittivät matkia koiran haukuntaa. Aivan käsittämätöntä älinää pitivät ja vieläpä kohtuullisen pitkään. Ihme etteivät ääntään menettäneet.

Tuolloin kuvittelin löytäväni pelastuksen feminismistä, mutta useamman vuoden etsintöjen jälkeen käteen jäi vain neuvo opetella uimaan. Sen verran hyötyä femutyperyyksistä kuitenkin oli, että sitä kautta eksyin Hommaan. Täältä löytämäni tilastot olivat viimeinen naula monikulttuurin arkkuun.

Nykyään oloni on lähinnä epätodellinen, sillä hulluudesta tuntuu tulleen ainoa totuus. Mutta toisaalta sain ainakin silmäni auki.
No enhän minä ilkeyttäni!

Sunt Lacrimae

Oma kotikasvatukseni oli ihan perusporvarillista luokkaa, eli tietty kunnioitus lakia ja esivaltaa kohtaan on tullut mukana lähes äidinmaidosta alkaen. Muu onkin sitten tullut mukaan aikamoisena palapelinä.

Ihan nuoruuden kokemuksista sen verran, että ensimmäiset kosketukset monikulttuurin ihanuuteen tulivat vastaan yläasteella, jolloin omassa koulussa oli useampi maahanmuuttajataustainen oppilas vähän sieltä sun täältä. Virolaisista ja venäläisistä ei juuri ollut harmia, mutta lähinnä sieltä päiväntasaajan nurkilta peräisin oleva porukka käyttäytymisineen sai aikaan tietynlaisen torjuntarefleksin meikäläiseltä.

Yksittäistapaus-linjaa tuli pidettyä siihen asti, kunnes eräänä päättäjäisviikonloppuna ns. monikulttuurinen kohtaaminen päättyi siihen, että löysin itseni naama veressä kävelemässä Marian sairaalan päivystykseen. Tuon kyseisen kohtaamisen lisäksi vähintään yhtä rasittavaa oli se, että jälkikäteen kertoessani tapauksesta useampi ihminen on epäillyt koko tapauksen johtuneen allekirjoittaneen omasta provosoinnista, vaikka tuli pidettyä ihan de-eskalaatiolinjaa siihen asti, kunnes annoin takaisin ensimmäisen lyönnin vastaanotettuani.

Poliittisempi nuivistuminen alkoikin sitten erääseen tanskalaiseen pilapiirrokseen liittyneestä kohusta ja omasta ihmettelystä kohdistuen siihen, mitä tarvetta on pitkin ja poikin pyydellä Säätytaloa myöten anteeksi perustuslaeilla taatun sananvapauden käyttöä. Kun teini-iän jälkeen omaksuin myös pitkälti sekulaarisen ja liberaalin ajattelutavan, tuli poliittiseen islamiin tutustuessa tajuttua, että loppupeleissä harmittomista suomalaiskristityistä mesoaminen on lähinnä kärpäsen ampumista kenttätykillä ja että ne todelliset vaarat edustamilleni arvoille ovat oikeasti aivan jossain muualla. Kokonaisuutena arvostellen pidän muutenkin esim. yhdistelmää mokutus ja vaikkapa naisten ja seksuaalivähemmistöjen oikeuksien puolustaminen suuremman luokan älyllisenä ristiriitana.

Arvomaailmaan kuuluu lisäksi henkilökohtainen käsitykseni yhteiskuntasopimuksesta siinä mielessä, että valtion velvollisuutena kansalaisia kohtaan on taata kansalaisilleen parhaat mahdollisuudet yhteisen hyvinvoinnin edistämiseen, ja kansalaisten velvollisuutena puolestaan maksaa tämä takaisin parhaansa mukaan.

Edellämainittujen kokemuksien lisäksi todettakoon, että merkittäviä maahanmuuttajaväestöjä sisältävillä alueilla rakkaalla PK-seudullamme asuessa on tullut huomattua kolikon niinsanotut molemmat puolet. Turvallisuusalan hommissa taas on verrattain lyhyestä alallaoloajasta huolimatta tullut tutustuttua niihin huonompiin puoliin ja käytyä useita ajatteluun myös vaikuttaneita keskusteluja kollegoiden kanssa.

Eduskuntavaaleissa tuli vielä äänestettyä Kokoomusta, mutta näin pääkaupunkiseutulaisena on nyt tuota kerjäläiskysymystä ja sen soutamista ja huopaamista seuratessa täyttynyt oma kuppi sen verran, että eiköhän se oma ääni mene seuraavissa kunnallisvaaleissa Halla-aholle. Mahdollisesti seuraavissa eduskuntavaaleissakin.
Play stupid games, win stupid prizes.

elven archer

Minä olen ollut aina nuiva, kun tarkemmin ajattelee. Kun vastustaa uskontoja, laumasieluisuutta, konservatismia ja rasismia, niin ei ole muuta vaihtoehtoa kuin olla nuiva.

CaptainNuiva

Quote from: Teaparty on 30.05.2011, 16:47:16
Muutin ulkomaille ja rupesin kiertämään työkseni maailmaa. Näin kuulemma käy kaikille.
En tunne ketään maailmaa oikeasti nähnyttä, jolla riittäisi pinnaa kuunnella monikulttuuriretoriikkaa.

Näin se on, mokuttajat löytyvätkin lähinnä Tukholman/Tallinan-ristelijöiden parista jos niinkään pitkällä ovat käyneet...Hassuinta tässä on se mokukriittisiä pidetään peräkammariin jämähtäneinä henkilöinä vaikka asia on juuri päin vaistoin, mokukriittiset ovat yleensä niitä eniten maailmaa nähneitä ja mokuttajat niitä suojatussa peräkammarissa kasvaneita jotka kaipaavat ankeaan elämäänsä väriä ja värinää jonkun muun kotiin toimittamana kun itse eivät maailmalle uskalla lähteä....Ja se huono itsetunto ynnä pelko pyritään sitten peittämään mokutuksen alle.
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Toivoton tapaus

Noin pari vuotta sitten kahta somalia oltiin karkottamassa (molemmilla siis mittava rikosrekisteri pelkästään Suomessa) ja toista heistä ei voitu karkottaa inhimillisistä syistä. Pisti hieman miettimään, että miten heidän ryöstöjen ja pahoinpitelyiden kohteeksi joutuneiden inhimillisyys? Toinen näistä herrasmiehistä oltiin karkottamassa Mogadishuun, vaikka hän oli kotoisin esim. Guatemalasta tai vastaavasta. Koska hän ei ollut kotoisin Mogadishusta ja kotimaassa oli vaikeat olot, häntä ei voitu karkottaa, koska ei tunne paikallisia oloja tmvp.

Heräsi hyvin kiukkuinen kysymys jos toinekin:

Miksi h********ä sitä sinne Mogadishuun oltiin tunkemassa, jos kotimaa oli jokin muu?
Onko se todella meidän Suomessa elävien ihmisten ongelma, jos joku poloinen pakolainen tai vastaava saa tilaisuuden tulla meille olemaan olosuhteiden pakosta, mutta sössii sen totaalisesti? Ja toistamiseen (muistaakseni 10 kohdan rikosrekisteri)!? Ja tuomiothan olivat tunnetun olemattomia, sama ongelma koskee tietenkin kaikkia vankeusrangaistuksia Suomessa.

Tässä vaiheessa toivoisin että joku tietonikkari kertoisi paljonko maksaa yhden henkilön vankilavuosi yhteiskunnalle? Itse olen kuullut luvun 67 000 €. Liekö siellä päinkään?
"Ei erilaisuus ole rikkautta - eikä köyhyyttä. Se on normaalia" Olli Löytty - Kulttuurin sekakäyttäjät

Osiossa rikostarinoita Suomesta: "Epäillyllä on ihonväri, hän osaa puhua ja hänen epäillään edustavan kansalaisuutta." - törö 28.3.2012

Varium et mutabile semper femina.

Nunc est bibendum!

Culus suge!

P

Quote from: JensTheViking on 20.06.2011, 15:34:05
Noin pari vuotta sitten kahta somalia oltiin karkottamassa (molemmilla siis mittava rikosrekisteri pelkästään Suomessa) ja toista heistä ei voitu karkottaa inhimillisistä syistä. Pisti hieman miettimään, että miten heidän ryöstöjen ja pahoinpitelyiden kohteeksi joutuneiden inhimillisyys? Toinen näistä herrasmiehistä oltiin karkottamassa Mogadishuun, vaikka hän oli kotoisin esim. Guatemalasta tai vastaavasta. Koska hän ei ollut kotoisin Mogadishusta ja kotimaassa oli vaikeat olot, häntä ei voitu karkottaa, koska ei tunne paikallisia oloja tmvp.

Miksi h********ä sitä sinne Mogadishuun oltiin tunkemassa, jos kotimaa oli jokin muu?
Onko se todella meidän Suomessa elävien ihmisten ongelma, jos joku poloinen pakolainen tai vastaava saa tilaisuuden tulla meille olemaan olosuhteiden pakosta, mutta sössii sen totaalisesti? Ja toistamiseen (muistaakseni 10 kohdan rikosrekisteri)!? Ja tuomiothan olivat tunnetun olemattomia, sama ongelma koskee tietenkin kaikkia vankeusrangaistuksia Suomessa.

Tässä vaiheessa toivoisin että joku tietonikkari kertoisi paljonko maksaa yhden henkilön vankilavuosi yhteiskunnalle? Itse olen kuullut luvun 67 000 €. Liekö siellä päinkään?

Nyt menee satuilun puolelle. Ketään guatemalalaista ei ole olut koskaan karkoittamassa Somaliaan. Kyse oli Somalimaasta kohteena, eli Pohjois-Somaliasta, kun herra oli kotoisin Mogadishusta.. Jotain tarkkuutta kiitos. Ei tämä ole suomi 24.
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Toivoton tapaus

Quote from: P on 20.06.2011, 15:36:56
Quote from: JensTheViking on 20.06.2011, 15:34:05

Nyt menee satuilun puolelle. Ketään guatemalalaista ei ole olut koskaan karkoittamassa Somaliaan. Kyse oli Somalimaasta kohteena, eli Pohjois-Somaliasta, kun herra oli kotoisin Mogadishusta.. Jotain tarkkuutta kiitos. Ei tämä ole suomi 24.

Tarkennettakoon tulevaisuuden kirjoittelua ajatellen; onko nyt todella (muidenkin mielestä) näin, että jos ei ilmoitetusta epävarmuudesta huolimatta ole esittä 100 % faktaa, niin on turha kirjoitella vai?? Vert. "vaikka hän oli kotoisin esim. Guatemalasta tai vastaavasta"
"Ei erilaisuus ole rikkautta - eikä köyhyyttä. Se on normaalia" Olli Löytty - Kulttuurin sekakäyttäjät

Osiossa rikostarinoita Suomesta: "Epäillyllä on ihonväri, hän osaa puhua ja hänen epäillään edustavan kansalaisuutta." - törö 28.3.2012

Varium et mutabile semper femina.

Nunc est bibendum!

Culus suge!

PSH

Joskus 1995 ylä aste ikäisenä tuli vastaan somalijengi, joita katsoin "väärin" (ilmeisesti) ja siitä seurasi turpakeikka ja potkua päähän jonka seurauksena hampaat vieläkin lohjenneena.. En asiasta (tekijöiden oikeasta taustasta) uskaltanut kertoa edes vanhemmilleni, koska olisivat ottaneet yhteyttä poliisiin, enkä kouluun koska näistä muistaakseni 5:stä 2 oli samassa koulussa.

Myöhemmin "älyllinen" nuivaantuminen tapahtui pitkälti JHa:n tekstien myötä, joka puki/pukee sanoiksi sen, mitä olen jo pitkään koittanut tietyille ystäville/kavereille kertoa.

Tässä minun avautumiseni.  :)
"Julkisen Sensuurin Neuvosto"

Jäniksenkäpälä

Quote from: JensTheViking on 20.06.2011, 15:50:45
Tarkennettakoon tulevaisuuden kirjoittelua ajatellen; onko nyt todella (muidenkin mielestä) näin, että jos ei ilmoitetusta epävarmuudesta huolimatta ole esittä 100 % faktaa, niin on turha kirjoitella vai?? Vert. "vaikka hän oli kotoisin esim. Guatemalasta tai vastaavasta"

Kirjoitettaessa oikeudenkäynneistä pitää käyttää erityisen tarkkaa harkintaa, mitä kirjoittaa - ja ennenkaikkea faktojen kanssa pitäisi ainakin pyrkiä olemaan mahdollisimman lähellä totuutta. Faktat täällä kyllä kaikilla välillä paukkuu - ja siitä tulee yleensä välitöntä palautetta.
Hommaa ei saada nousuun, jos kirjoitetaan satuja, kuten surusilmähipit tekee.
Ota opiksi, onkeesi ja kerro vaarillesi, äläkä hermostu, kyllä se siitä.

;)
Pu, pu, pu, pu, pu

Siili

Quote from: JensTheViking on 20.06.2011, 15:50:45

Maantiedon voi tarkistaa melko helposti.  Jos väität, Suomen valtio pakottaa Etelä-Amerikasta tulleen rötöstelijän Afrikkaan, ansaitset röhönaurut.

Ateisti duunari

Lapsesta saakka nuiva.
Nuivuuteni kaiketi alkoi siitä kun heräsin todellisuuteen ja aloin ajattelemaan kaikesta itse.
Valmiita vastauksia en vain voinut sietää, Ellen voinut itse tarkistaa miten asia mielestäni on ja muodostaa sitten mielipiteeni.
Tämän johdosta en ole koskaan ollut kovinkaan hyvä seuraamaan ketään tai mitään .
Myönnettäköön että kun esi kerran kuulin Halla-ahosta ja Soinista heräsi kiinostukseni politiikkaan, Toivo siitä että asiat voi muuttua ja en olekkaan yksin ajatusteni kanssa herätti sitten lopullisen taipaleeni nuivuuden huipulle, Eli seuraamaan polittisia uutisia sekä politiikka yleisesti sekä ottamaan kantaa muuallakin kuin oman pääni syvissä syövereissä.
Siinä se, Ainakin noin yleispiirteisesti.
Don't pray in my school, and I won't think in your church .-Unknown

http://www05.turku.fi/urban/files/alueanalyysi.pdf
Vanhan kotipaikkani multikulttia. Katso osa Lauste, 30% työttömyys josta 33% maahanmuuttajia.

PSH

menee täysin off-topic ja poistakaa vaikkas tämä viesti, mutta haluaisin muuttaa nimimerkkini oikealle nimelleni, enkä löydä tuolta ohjeista tms. neuvoa.
tod.näk. liian nenän edessä ratkaisu  ;D

Anteeksi.
"Julkisen Sensuurin Neuvosto"

Kaksiulotteinen Mies

Mitään omakohtaisia negatiivisia kokemuksia maahanmuutosta minulla ei ole, vaan nuivistuin salakavalasti ollessani 1,5 vuotta työkomennuksella Espanjassa. Nuivistumisen aiheutti oletettavasti isänmaallistuminen ja oivallus siitä että Suomihan on ihan hieno paikka elää. Ymmärsin että kuinka Suomessa asiat toimivatkin ihan hyvin ja että kuinka turvallista Suomessa on asua. Ymmärsin myös että meidän kulttuuri on sittenkin ihan hienoa ja sitä pitää vaalia. Eli toisin sanoen matkailu avarsi ja avasi silmäni. Kaiken sisäksi mittariin oli napsahtanut 30 vuotta täyteen ja sitä kautta mieleeni oli hiipinyt ajatus myös jälkikasvusta. Eli myös mahdollisen tulevan jälkikasvuni elinympäristö alkoi myös kiinnostamaan.

Tämän seuraukseni ensi sysähdyksen kohti nuivuutta aiheutti lukemani lehtijuttu siitä, että miten Suomessa on jo kouluja, joissa oppilaista on valtaosa maahanmuuttajia. Ja että kuinka tästä seuraa kultturien yhteentörmäyksiä, kuinka opetus kärsii ja kuinka lopulta syntyy ns. valkovuotoa. Tällöin havahduin että ei jumalauta, ei MINUN maassani! Minun lintukotoani ette kyllä pilaa! ;)

Aloin sitten kaivelemaan juttuja maahanmuuton ongelmista ja lopulta sitten ajauduin Halla-Ahon Scriptaa lueskelemaan. Se oli menoa se, yksi nuiva oli syntynyt lisää. :)