News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Milloin ja miten nuivistuit?

Started by Rutja, 15.12.2008, 03:50:33

Previous topic - Next topic

MikkoAP

Quote from: Zngr on 15.08.2010, 22:38:22

Ja päälle vielä sitä oikeaa kolonialistista julmaa sortoa: http://www.amazon.co.uk/King-Leopolds-Ghost-terror-heroism/dp/0330441981/ref=sr_1_1?s=books&ie=UTF8&qid=1281900845&sr=1-1

Erinomainen kirja.

Joka myös antaa aihetta miettiä sitä, kuinka Kuningas Leopold II verhosi hirvittävän ahneutensa aiheuttaman riiston ja teurastuksen humanitäärisin ja sivistyksellisin termein.

Kuinkahan monta "Leopoldia" nykyisinkin mm. YK:ssa istuu?

Noin yleisesti Afrikan historiasta voisi todeta sen, että Islamilainen orjakauppa, joka alkoi satoja vuosia ennen eurooppalaista, jätetään poliittisesti korrekteista syistä usein mainitsematta, tai sitä vähätellään.

Samoin Etelä-Afrikan tapauksessa Shaka Zulun silmittömät teurastukset jätetään mainitsematta, kun taas Apartheidista saa kuulla jatkuvasti.
Syrjiminen syrjimisen lopettamiseksi on kuin naisi neitsyyden tähden tai sotisi rauhan puolesta, vai miten se menikään. - M.

Zngr

Quote from: Päivänsäde on 16.08.2010, 20:21:06
Kiitos Herra Zngr.

Tuo asia menee opettele yhteiskuntaa/politiikkaa/reaalitodellisuutta/faktaa listalleni heti suomalaisten poliittisten puolueiden tutkimisen jälkeen.

Jep. Ja vaikka sinulle ei olisi aikaa lukea kuin yksi ainoa kirja Afrikasta koskaan nyt ja tulevaisuudessa ikinä, lue silloin ensimmäinen linkki eli tämä:

The State of Africa: A History of Fifty Years of Independence.

(lisäys: tämä opus löytyy esim. Akateemisesta ja vastaavista kirjakaupoista suoraan hyllystä halpispainoksena aina, kun kauppa on auki)

Se kertoo sinulle melkein kaiken, mitä sinun pitää vuonna 2010 tietää Afrikasta ja siitä mitä siellä on tapahtunut edellisen 60 vuoden aikana. Ja kuinka paljon se on sinun tai minun syytä.

Kapuscinskin kirjat avaavat nerokkaasti kerrottuna taas afrikkalaista sielunmaisemaa (eivätkä ole mitenkään ristiriidassa minkään tietämämme kanssa).

The White Man's Burden tarjoaa, lopulta, kenties harvoja (realistisia) vastauksia esittämiinsä kysymyksiin, mutta tekee kammottavalla tavalla selväksi kuinka monta miljardia juuri Afrikan "auttamiseen" on käytetty ilman, että siitä on jäänyt mitään näytettävää. Se osoittaa, että Suomi voisi tunkea koko ensi vuoden budjettinsa Somalian nostamiseen suosta - eikä sillä saataisi. Yhtään. Mitään. Pysyvää. Aikaan.

Muutama sotalordi tosin muuttaisi varmasti eläkkeelle johonkin Arabi-maahan ja eläisi siellä mukavasti jokunen miljardi euroa rikkaampana.

Meidän tapamme auttaa ja se mitä luulemme, että afrikassa niillä resursseilla tehdään ovat aivan väärät. Länsimaat osaavat kriisissä ehkä auttaa toisiaan tai jotain järjestäytynyttä aasialaista yhteiskuntaa - mutta meidän yrityksemme kehittää Afrikkaa eivät yksinkertaisesti onnistu, koska valkoisen miehen jättimäiset maailmanpankit ja niiden suunnittelijat eivät yksinkertaisesti tajua mitä ja miten afrikkalaiset ajattelevat ja mitä he tekevät, kun se saavat jossain muodossa apua.
Minusta täällä on mukavaa. Istuskelemme, juttelemme ja juomme kahvia.
-Ali, Rinkeby

Every normal man must be tempted at times to spit on his hands, hoist the black flag, and begin to slit throats.
- H. L. Mencken

dora

Nuivistuin, kun muutin pois Suomesta. Olin kasvava kukkahatun alku :flowerhat:, lupaava kultamunien pyörittäjä. En henkilökohtaisella tasolla, silmää, korvaa, suuta ja muuta ovat viikinkityyppiset aina eniten miellyttäneet. Vaan jotenkin tuntui, että Suomessakin olisi kiva olla väriä katukuvassa.

Sitä väriä on nähty ja kelkka on kääntynyt. Suomi on nyt now-or-never-tilanteessa. Jos heti laitettaisiin rajat kiinni eikä myönnettäsi enää yhtään holtitonta uutta kansalaisuuspaperia, turvapaikkaa eikä yhdisteltäisi mielivaltaisesti, niin Suomi voisi Sveitsin ja Luxemburgin ohella vielä pelastua.

Muu Eurooppa on mennyttä. Rauhanomaisesti ei islamista enää Euroopassa pääse eroon.

Nuivismini kohdistuu pelkästään arabi-islameihin. Ihonvärillä tai muilla tekijöillä ei ole väliä - vaan maassa maan tavalla tai maasta pois.
Olen muuten sitä mieltä, että länsiraja vuotaa. Kiinni!

Sanglier

Kerro Dora jos sopii - missä maassa ihan tarkalleen silmät aukesivat?

dora

Lopullisesti Belgiassa ja Hollannissa. Ruotsissa vielä värisi. 
Olen muuten sitä mieltä, että länsiraja vuotaa. Kiinni!

Gommi

Itse olen ollut entinen kukkahattutäti, vaikkakin olen mies. Kaikki muut kulttuurit ovat ihan oletusarvoisesti olleet parempia kuin omani. Sen vuoksi kai että ne ovat erilaisia ja kiintoisia.

Sinänsä olen hyvin monikulttuurinen: virolaisten työkavereideni ja esimieheni kanssa ei ole ollut mitään ongelmia (ainakaan heidän puoleltaan  ;D), arvostan myös kiinalaisten särmyyttä ja luotettavuutta. Intialainen helpdesk toimii hyvin, tosin on äärimmäisen kiireinen. Minulla on myös ystäviä Saksasta, asiakkaita Ruotsista (suosikkiasiakkaitani, niin mukavia, ja yllättyvät aina kun osaan vähän kertoa heille ruotsiksi jotain) ja yhteistyökumppaneita Puolasta.  

Vuosien varrella sitä vain yhtäkkiä alkoi soveltaa Juhani Elon laskuoppia tiettyjen ryhmien edesottamuksiin, pääsääntöisesti voidaan sanoa että mitä etelämmäksi mennään, sitä rajummaksi meno muuttuu. Yksityskohtia lienee turha sanoa. Ainoastaan saksalaisilla on väkilukuun verrattuna tutkimusten mukaan kantasuomalaisia pienemmän rikosluvut. No ne ovatkin jo vähän turhankin kunnollista porukkaa, joskus täytyy vähän törttöillä :D    

Sean Sibelius

Olen viettänyt suurimman osan nuoruuttani Jakomäessä ja Hakunilassa. Koko alasteen paras kaverini oli romaani, joka hiljalleen muuttui täyspäiväiseksi rikolliseksi. Tiemme erkanivat. Joten tietynlainen skeptisyys on tässä vuosien varrella kehittynyt eriväristen suhteen.  :) Tulen silti toki toimeen kaikkien väristen kanssa pääsääntöisesti. Scriptan lukeminen oli minusta hämmentävää, koska ajattelin koko ajan mielessäni että "en nyt oikeasti voi olla kaikesta noin samaa mieltä. Kohta on pakko tulla joku hölmö kannanotto." Mitä ei sitten tullut. Ahmittuani koko blogin alusta loppuun minusta tuli lähipiirissäni Halla-aholaisuuden ylipappi. Saarnat alkoivat päivittäin lähipiirissä ruokapöytäkeskusteluissa, saunassa, olohuoneessa, kävelyillä jne.
Joka taistelee hirviöitä vastaan, katsokoon, ettei hän itse muutu siinä hirviöksi. Ja kun katsot kauan pimeyteen, katselee pimeys myös sinuun. - Nietzsche

Aallokko

Kriittinen suhtautumiseni holtittomaan maahanmuuttoon alkoi jo 1980-luvulla, kun Ruotsiin muuttanut kaveri kuvaili sikäläistä etnohelvettiä ja varoitteli Suomea koskaan lähtemästä samalle tielle. Muistan tunteeni: "Onneksi meillä ei ole tuollaista!"

No, sitten alkoi olla. Pitkin 1990-lukua seurasin tarkoin ja kummastelevin silmin Helsingin rikastumista. Tosin silloin huoleni oli mietoa ja vain ajoittaista, siihen liittyi irrationaalinen ajatus, että rikastusaste on nyt tämä tässä eikä enää kasva - tämän kanssa kyllä pärjäämme. Mutta tosiasiassa junahan oli vasta pääsemässä vauhtiin.

Uuden vuosituhannen alkaessa huoleni alkoi saada ärsyyntymisen sävyjä, kun jouduin toteamaan, että eteenkin tietty rikastajaryhmä - te tiedätte mikä - oli ollut maassa jo vuosikymmenen ilman minkäänlaista askelta yhteiskunnan rakentavalle puolelle. Ajattelin, että mikä juttu tämä on, hiljaa on vain myönnytty että tietty ryhmä on oikeutettu kyseenalaistamattomaan vapaamatkustajan erityisasemaan. Kerran tätä asiaa ihmetteli minulle jopa Lähi-Idästä tullut maahanmuuttajanainen. Hän oli tuolloin ollut Suomessa alle vuoden, oli heti mennyt sukunsa firmaan töihin, ja aikaa myöten huomannut kummastuksekseen, että täällä tietty ryhmä on vapautettu kokonaan työnteosta ja elätetään mukisematta. Hänen vilpitön kummastelunsa oli yksi silmiä avaava hetki.

Vielä 2000-luvun alkupuolella maahanmuuttokriittisyytensä kanssa sai olla kammottavan yksin. Media esitti maahanmuuton ja monikulttuurisuuden yksinomaan hienona asiana, jota emme voi koskaan saada liiaksi. Kriittisyys oli, niin annettiin ymmärtää, pienten hurahtaneiden natsisolujen ja muutaman hassun punaniskaukon sairas, säällittävä ja todellisuudesta vieraantunut harrastus.

En enää muista, miten löysin muutama vuosi sitten Scriptan, mutta oli helpotus huomata, että joku avasi systemaattisesti ja analyyttisesti meille yhtenä painostavana möykkynä pakkosyötettyä monikulttuuri-ideologiaa. Oli selvää, että se ei kestäisi kriittistä tarkastelua, mutta tarvittiin joku tekemään tämä ja siinä Halla-aho oli mies paikallaan. Vähitellen myös selvisi, että montaa muutakin huolestutti asioiden kehitys - ja loput tiedämmekin: maahanmuuttokriittisyydestä on tullut miltei valtavirtaa ja pian salonkikelpoista.

Suomen ajaminen väkipakolla monikulttuuriin on asia, joka katkeroittaa helposti. Henkilökohtaisesti pidän tärkeänä haasteena tämän välttämisen, sillä se ei hyödytä mitään. Kriittisyyteen on syytä löytää myönteinen puoli: ajatuksellinen lähtökohta, että tässä ei toimita niinkään jotain vastaan, vaan rauhallisen, turavallisen ja toimivan yhteiskunnan puolesta (tästä aiheesta täällä olikin joskus hyvä keskustelu).

MaisteriT

Quote from: Sean Sibelius on 28.11.2010, 01:01:21
Olen viettänyt suurimman osan nuoruuttani Jakomäessä ja Hakunilassa. Koko alasteen paras kaverini oli romaani, joka hiljalleen muuttui täyspäiväiseksi rikolliseksi.

Asiallinen kirjoitus, mutta jäin pohtimaan millä tavalla romanien käsittely maahanmuuttoa käsittelevällä foorumilla on oikeutettu.

Itse olen ajatellut, että maahanmuuttoon liittyy erilaisten kulttuurien ja ulkonäköjen kohtaaminen, joten romanit toimivat eräänlaisena testiajona, esihiihtäjänä, nolla-autona tai kontrolliryhmänä. Osoittavat, mikä on erilaisen näköisten, keskenään avioituvien ja voimakkaasti omaa kulttuuriaan hyvässä ja pahassa puolustavien ihmisten mahdollisuus integroitua yhteiskuntaan.

Samalla keskustelu romaneista ja romanirikollisuudesta toimii hyvänä analogiana maahanmuuttokeskustelulle: vähemmistö on tilastoissa ikävänä piikkinä, media on sisäistänyt vaikenemisen kulttuurin. Ongelmista syytetään rasismia ja valtaväestöä, vaikka kaikilla vähemmistöillä (lappalaiset, tataarit, vietnamilaiset) vastaavia ongelmia ei ole.

Itse olisin taipuvainen epäilemään, että romanien ongelmien takana on haitallinen identiteetti, klaaniylpeys tai itsekritiikin puute, joka johtaa eristäytymiseen, muiden syyttämiseen, ongelmista vaikenemiseen ja viime kädessä kyvyttömyyteen korjata omia ongelmia.

Sanon tämän hyvin vähäisellä mutta karulla kokemuksella romanikulttuurin vaikutuksesta yksilöiden käyttäytymiseen.
AL: Jussi Halla-Aho (kuvassa) poseeraa tässä arkistokuvassa virallisesti puvussa. Tiistaina hänet nähtiin eduskunnassa rennoissa kesävaatteissa.

Supaplex

Nuivistuin tänä keväänä, kun sattumalta löysin Scriptan. Onnenkantamoinen!
Ensimmäisen blogitekstin lukeminen riitti nuivistumiseen.

pelle12

Quote from: Supaplex on 28.11.2010, 13:35:06
Nuivistuin tänä keväänä, kun sattumalta löysin Scriptan. Onnenkantamoinen!
Ensimmäisen blogitekstin lukeminen riitti nuivistumiseen.
Muista kertoa kavereille kans, jos se noin helposti käy. Itse jouduin lukemaan aika monta kirjoitusta ennen kuin nuivuuteni kirkastui minulle, lopullisesti. Aiemmmin olin ollut lähinnä puoli-tai vaistonuiva.

jmk

Quote from: Gommi on 28.11.2010, 00:15:50
Vuosien varrella sitä vain yhtäkkiä alkoi soveltaa Juhani Elon laskuoppia ...

Varmaan kuitenkin Efraim Elon.

Ikaros

Omalta osaltani Muhammed-pilapiirroksista syntyneet mellakat ja niiden jälkireaktiot muuttivat paljon suhtautumistani. Siihen saakka olin ollut enimmäkseen tyytyväinen maailman menoon. "Monikulttuuri on rikkaus"-liturgia kuulosti aina korviini hieman epärehelliseltä, mutta en oikeasti ollut eri mieltä. Minulla ei ollut negatiivisia kokemuksia, ja pidin itämaisesta ruoasta. Miksi ei?

Ne mellakat olivat ensimmäinen kerta kun huomasin olevani täysin eri linjoilla poliittisen eliitin kanssa. Mielestäni ainoa järkevä reaktio tuolloin oli että mahdollisimman monet tiedotusvälineet julkaisisvat pilapiirrokset, ja jatkaisivat niiden julkaisemista kunnes muslimit eivät enää jaksaisi osoittaa mieltä. Ei kai kukaan jaksa riehua loputtomiin, miten vakava kuviteltu loukkaus sitten onkin. Sen sijaan pääministeri Vanhanen pyytää anteeksi sitä että Suomen Sisu ainoana tahona Suomessa julkaisi piirrokset, ja Suomen Sisua vastaan tehdään tutkintapyyntö. Järkytyin. Tuolloin aloin todella miettiä mihin Suomi, ja Eurooppa yleensä, on menossa. Kun myöhemmin sain kuulla Halla-ahosta, ja tutustuin hänen blogiinsa, minun oli helppoa loikata samaan kelkkaan.
"Maailmankaikkeus ei voi sinua vahingoittaakseen tehdä mitään sellaista mitä se ei jo muutenkin aikoisi tehdä. Olet vapaa."

Axl

QuoteNe mellakat olivat ensimmäinen kerta kun huomasin olevani täysin eri linjoilla poliittisen eliitin kanssa. Mielestäni ainoa järkevä reaktio tuolloin oli että mahdollisimman monet tiedotusvälineet julkaisisvat pilapiirrokset, ja jatkaisivat niiden julkaisemista kunnes muslimit eivät enää jaksaisi osoittaa mieltä. Ei kai kukaan jaksa riehua loputtomiin, miten vakava kuviteltu loukkaus sitten onkin.

Tässä se poliittinen eliitti tekikin kardinaalimunauksen jonka jälkiä joudumme korjaamaan vielä pitkään. Se että kuumapäiselle erityiskohtelua vaativalle uskonnolle annetaan tällainen mahdollisuus vaikuttaa länsimaisten valtioiden politiikkaan, on suurin munaus mitä pitkään aikaan on tapahtunut. Ja vaikka maltillinen islam ja sen johtavat imaamit haluaisivatkin hoidella bisneksensä länsivaltojen kanssa rauhallisesti, on tuo valtti heillä nyt käytössään. Kun kerran antaa periksi, saat antaa loppuun asti.
Muslimimaissa riittää loukkantujia, mutta että siitä on tullut poliittinen vetokortti...

Gommi

Quote from: jmk on 28.11.2010, 14:23:37
Quote from: Gommi on 28.11.2010, 00:15:50
Vuosien varrella sitä vain yhtäkkiä alkoi soveltaa Juhani Elon laskuoppia ...

Hmm... hiukan Offtopiccia, mutta muistan alkuperäisen kirjan (tai yhden niistä monista painoksista), jostain 30-luvulla ja voisin vannoa että kannessa luki Juhani Elo. Internetistä ei tosin löydy tukea tälle muistikuvalle. 

Tuomas Tähti

Nuivistuin 15-vuotiaana peruskoululaisena vuoden 2003 alussa, jolloin aloin aktiivisesti seuraamaan Suomen Sisun ylläpitämää Kansallismielistä keskustelupalstaa. Tutustuin myös Sisun periaateohjelmaan ja pidin sitä enimmäkseen järkevänä. En liittynyt Sisuun, mutta ostin kannatustuotteita ja kirjoitin yhdistyksestä esittelyn Turun Sanomien viikkoliitteeseen. Tuohon aikaan mielipiteeni olivat kärjekkäämpiä kuin nykyään ja niinpä olin vuosina 2003-2007 Olavi Mäenpään kannattaja (en kuitenkaan ollut SKS:n jäsen). Myös Tony Halme, joka valittiin 2003 eduskuntaan, antoi väliaikaisesti myönteisen vaikutelman. Nykyisiä näkemyksiäni vastaavat parhaiten Perussuomalaisten linjaukset ja äänestin perussuomalaista ehdokasta ensimmäisen kerran presidentinvaaleissa.

Jussi Halla-aho aloitti Scriptan kirjoittamisen vuoden 2003 kesällä. Ryhdyin kuitenkin lukemaan hänen verkkokirjoituksiaan vasta jonkin verran myöhemmin ja silloin olin jo "valmiiksi" kansallismielinen. Scripta ei varsinaisesti ole vaikuttanut näkemyksiini kovinkaan paljolti, vaikka olenkin erittäin monesta asiasta samaa mieltä Halla-ahon kanssa. Hänen kuuluisassa vieraskirjassaan käytyä keskustelua luin vain aniharvoin.

Mulli

Nuivistuminen?

Tiivistettynä yhteen lauseeseen: Minulla on silmät, joilla näkee mitä todella tapahtuu.

Flashback: -80 loppua. Baari Turussa. Tyttö tulee juttusille. Pyytää esiintymään veljenään. On yksinkertaisuuttaan ottanut tarjotun oluen vastaan isä-poika kurdiparilta ja kun oletettua maksua oluesta ei olekaan tarjolla, on uhkailtu väkivallalla. Opastan ystävällisesti, mutta päättäväisesti herrat pois. Tappouhkauksen huutavat korttelin päästä :)

Flashback: -90 alkua. Avioeron jälkeen hetkellisesti huonoissa rahoissa Hämeenlinnan Katumalla. Kämpässä keittiön pöytä, 1 tuoli ja vuodesohva. Muki, lautanen ja haarukka.

Ai niin. Tölkinavaajakin oli...

Vastapäiseen taloon muuttaa somalian pakolaisia. Pihaan ajaa paikallisen kodinkoneliikkeen auto, joka tyhjennetän tavarasta. Paketteja oli sähköhammasharjasta pakastimeen. Loppuviikosta baarissa jurnuttaa talonmies, joka joutuu vetämään vessat ko herrojen puolesta.

Parin viikon päästä samoja somalialaisia alkaa näkyä baarissa. Koraani ei kielläkään alkoholia, ainoastaan viinin. Rahaa on rullattu ranteenpaksuisiin nippuihin rintataskuihin. Jokainen on sotilas, vaarallinen ja kova kova jätkä.

Pari kuukautta ja Katuma tyhjenee ko asujista. Paikalla majailevat alkuasukkaat ovat kyllästyneet uhoamiseen ja nakanneet pari kovaa jätkää järveen viilenemään.

Flashback: -98. Pikkuveljen kaveria haetaan pääkaupungin klinikalta. Maailmalla seikkaillut laihankuikelo ja taatusti ennen tätä päivää kaikki ihmiset suvaitseva ihminen on ryöstetty ja piesty perusteellisesti. Poliisi tarjoaa todistusta vakuutusta varten ja lausahtaa:"Jos ne kiinni saataisiinkin, ei niille saa mitään tehdä".

Niin... En minä tähän kirjaa aio kirjoittaa.

Sosiaalitanttoja olen alkanut oikeasti vihaamaan. Kansanryhmähän sekin. Nämä neropatit ovat saaneet aikaan sen, mihin eivät ole pystyneet sen paremmin Hitlerin kanssa vehtaaminen, kuin minkään muunkaan suurvallan pompoteltavana oleminen: Suomessa on nyt ihan oikeaa rasismia.

Minä en kuulu herramme hurskaimpiin enkeleihin sitten niin millään tavalla. Kuitenkin olen menestyksellä kesyttänyt sisäisen elukkani ja yritän elellä ihmisiksi huolimatta maailmanmenosta. Sikspä minua rassaakin, kun tunnen joskus halua viskellä polttopulloja asuntovaunuihin. Miten helvetissä on saatu yhden maan asiat niin perseelleen, että tolkun ihminen pillastuu ajattelemaan älyttömyyksiä?

Mikä helkkarin scripta?

Modailtu pahimmat typo-sammakot

Volmari

Vanha äitivainajani (yli 80 v) asui Helsingin Myllypurossa omassa asunnossaan 1990-luvun puoliväliin (kuolemaansa) asti. Kaupungin kodinhoitaja kävi kaksi kertaa viikossa kylvettämässä, kaupassa jne. Itse toimittelin äitini asioita myös lähes päivittäin. Kodinhoitajat olivat mukavia, mutta kiire heillä oli aina kova.

Samasta taloyhtiöstä ja rapusta osti Helsingin kaupunki somaliperheelle noin vuonna 1992 suurimman asunnon, mitä talosta löytyi, eli 4 h + k.

Kerran kodinhoitaja kertoi, että hän mielellään hoitaisi äitiäni enemmänkin muttei ehdi, koska joutuu siivoamaan somaliperheen huushollin lattiasta kattoon vähintään kerran viikossa.
Kolmikymppiset somalivanhemmat kuulemma katselivat kuvia aikakauslehdistä sohvalla, lapset (4 kpl) temmelsivät ympärillä ja kodinhoitaja luuttusi lattioita.
Silloin nuivistuin.

jmk

Quote from: Gommi on 28.11.2010, 15:08:23
Quote from: jmk on 28.11.2010, 14:23:37

Hmm... hiukan Offtopiccia, mutta muistan alkuperäisen kirjan (tai yhden niistä monista painoksista), jostain 30-luvulla ja voisin vannoa että kannessa luki Juhani Elo. Internetistä ei tosin löydy tukea tälle muistikuvalle. 

No ei löydy ei. Kirjan kansi:
http://www.vastavalo.fi/elon-laskuoppi-laskento-laskuoppi-219548.html

Sinna

Hiukan asian vierestä:
AMK opiskelija tyrkkäsi lappusen käteen, jossa oli kysely maahanmuutosta ja maahanmuuttajista Kouvolan seudulla. En sitten älynnyt lukaista toimeksiantajaa. Kuulemani huhun mukaan monessa kaupungissa suoritetaan samanlaista tutkimusta.
Täytyypä tarkastaa kyseiseltä opiskelijalta toimeksiantaja.

Ai niin, vaalithan ovatkin tulossa.

mikkoellila

Quote from: Sinna on 30.11.2010, 12:21:20
Hiukan asian vierestä:
AMK opiskelija tyrkkäsi lappusen käteen, jossa oli kysely maahanmuutosta ja maahanmuuttajista Kouvolan seudulla. En sitten älynnyt lukaista toimeksiantajaa. Kuulemani huhun mukaan monessa kaupungissa suoritetaan samanlaista tutkimusta.

Yleensä mielipidetutkimuksiin vastaaville ihmisille ei kerrota tutkimuksen toimeksiantajaa, jotta se ei vaikuttaisi vastauksiin.
En halua Euroopan yhteiskuntien muuttuvan sellaisiksi kuin Afrikan ja Lähi-idän yhteiskunnat. En usko afrikkalaisten ja lähi-itämaalaisten käyttäytyvän Euroopassa eri tavalla kuin Afrikassa ja Lähi-idässä. Tästä syystä vastustan Afrikan ja Lähi-idän väestöjen siirtymistä Eurooppaan.

heikkiolli

Vaikka olen tavannut aivan ensimmäiset Suomeen turvapaikanhakijana tulleet somalit -90-luvun alussa (samat somalit, joiden siirtymisestä Englantiin, vai minnelie, Soininvaara on pahoillaan; turhaan, sanon) ja ollut samassa vapaaopiston opintopiirissä, ja tarkoin tuntenut sen somalin suorittaman puukotuksen, josta alkoi Joensuun skiniliike, varsinaisen sysäyksen nuivistumiseen antoi Petteri Järvisen (windows-oppaiden tekijä) kirjoitus johonkin lehteen, noin 10 v sitten. Siinä kirjoituksessa hän sanoi, joutuessaan usein ohi kulkemaan, vähitellen kiinnittäneensä huomiota Helsingin käräjäoikeuden ilmoitustalussa esillä oleviin juttuihin, joissa suhteettoman usein vastaajana oli somali, tai muu maahanmuuttaja. Tuon lukemisen jälkeen kummasti huomasi maahanmuuton kielteiset uutiset, ja varsinainen löytö oli Halla-ahon Scripta, siellä on sujuvasti sanoiksi laitettu, mitä hajanaisesti on omassa mielessään tuntenut.
Olisi muuten mainiota, jos joku säännöllisesti kävisi kuvaamassa po. oikeuden juttuluettelon ja toisi kuvat vaikka tälle forumille!

Sinna

Quote from: mikkoellila on 30.11.2010, 16:51:39
Quote from: Sinna on 30.11.2010, 12:21:20
Hiukan asian vierestä:

Yleensä mielipidetutkimuksiin vastaaville ihmisille ei kerrota tutkimuksen toimeksiantajaa, jotta se ei vaikuttaisi vastauksiin.

Juu, ei näköjään. Eipä mitään, erinomainen kysely kuitenkin

Rahikainen

Quote from: heikkiolli on 30.11.2010, 19:45:50
- ja ollut samassa vapaaopiston opintopiirissä, ja tarkoin tuntenut sen somalin suorittaman puukotuksen, josta alkoi Joensuun skiniliike -

Hetkinen. Mitämitä. Mikäs tämä puukotustapaus on?

acc

Quote from: Rahikainen on 30.11.2010, 21:08:18
- ja ollut samassa vapaaopiston opintopiirissä, ja tarkoin tuntenut sen somalin suorittaman puukotuksen, josta alkoi Joensuun skiniliike -

Olisikohan kyse Tuuli Ikosen surmasta Tampereella 1995

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?t=177

2017 Personality 13: Existentialism via Solzhenitsyn and the Gulag
(Huomaa: käsittämätön feministin raivokohtaus, kohta 42:00 eteenpäin)
https://www.youtube.com/watch?v=w84uRYq0Uc8

Rahikainen

Quote from: Volmari on 29.11.2010, 00:25:47

Kerran kodinhoitaja kertoi, että hän mielellään hoitaisi äitiäni enemmänkin muttei ehdi, koska joutuu siivoamaan somaliperheen huushollin lattiasta kattoon vähintään kerran viikossa.
Kolmikymppiset somalivanhemmat kuulemma katselivat kuvia aikakauslehdistä sohvalla, lapset (4 kpl) temmelsivät ympärillä ja kodinhoitaja luuttusi lattioita.
Silloin nuivistuin.

Ei näitä voi lukea. Katkeaa suoni päästä. Pakko lopettaa. Ei se vika somaleissa ole, vaan meissä. Mehän tämän olemme järjestäneet ja kaikkeen suostuneet (tai no omalla kohdalla itseäni vanhemmat päättäjät, mutta kuitenkin). Antaa somalien vaan  olla mitä ovat, mutta meillä on tässä mahdollisuus alkaa asettaa niitä terveitä rajoja.

Sanottakoon samantien, miten itse nuivistuin  90-luvun alussa. Kuuntelin kerran pankissa (itseasiassa Hakaniemen Postipankissa) erään vanhuksen vuodatusta, kun eläke ei ollut sanojensa mukaan vieläkään tullut tilille. Samaan aikaan somaliperheet kuulemma saivat hyvinkin säntillisesti kuukausittaiset avustuksensa tilipäivänä. Heräsin. Moisesta en ollut kuullutkaan. Kertoi heille rakennetun oman kaupunginosankin (?).  Jokatapauksessa tuo olisi voinut olla vaikka oma isoäitini. Nämä ihmiset, kuten tuo ikäihminenkin,  ovat olleet maatamme rakentamassa ja sen eteen työtä tekemässä ja kortensa kekoon kantamassa. Jos tällä tavoin osoitamme kiitollisuuttamme tai kiittämättömyyttämme, sellainen yhteiskunta ei ole pitkäkestoinen. Tuossa ja juuri tuossa mitataan yhteiskunnan todellinen kehitys- ja sivistystaso. Yksin siinä yritti vanhus oikeutta käydä, pankkivirkailijalle sydäntä purkaessaan.

Mutta kiihtyneenä ei pitäisi yrittää osallistua keskusteluun, ei tule tolkkua (logos), vain paatosta. Lopetankin tähän.

Rahikainen

Quote from: acc on 30.11.2010, 21:35:06

Oletko varma? Siis Joensuussa? Mitä sanoo heikkiolli tähän?

heikkiolli

Quote from: Rahikainen on 30.11.2010, 21:53:52
Quote from: acc on 30.11.2010, 21:35:06

Oletko varma? Siis Joensuussa? Mitä sanoo heikkiolli tähän?

-90-luvun alussa, noin puoli vuotta somalien tulon jälkeen, kadulla sanailun jälkeen eräs somali tökkäsi puukolla sukulaispoikaani kaulaan. Pojan kaverit pysäyttivät ohiajavan auton ja veivät sillä uhrin Pohjois-Kasjalan keskussairaalaan. Leikkaavan lääkärin mukaan tämä pelasti pojan hengen, ambulanssia odottaessa olisi menehtynyt verenvuotoon. Lisätietoja saat ottamalla yhteyttä sähköpostilla, osoitteni nimimerkin tiedoissa.

Rahikainen

Quote from: heikkiolli on 30.11.2010, 23:24:26
-90-luvun alussa, noin puoli vuotta somalien tulon jälkeen, kadulla sanailun jälkeen eräs somali tökkäsi puukolla sukulaispoikaani kaulaan. Pojan kaverit pysäyttivät ohiajavan auton ja veivät sillä uhrin Pohjois-Kasjalan keskussairaalaan. Leikkaavan lääkärin mukaan tämä pelasti pojan hengen, ambulanssia odottaessa olisi menehtynyt verenvuotoon. Lisätietoja saat ottamalla yhteyttä sähköpostilla, osoitteni nimimerkin tiedoissa.

Kiitos tuosta. Onneksi sukulaispoikasi selvisi kahakasta.

Kerrot aiemmin tämän synnyttäneen Joensuun tautinakin tunnetun "skiniliikkeen", mikä ansaitsisi lähemmän tarkastelun ja mahdollisesti  uudesta näkökulmasta. Ehkäpä sellainen kirjallinen tarkastelu on jo tehtykin jonkun viisaan toimesta? Koko liikehdinnän syyksi heittonahan julkisuudessa esitettiin kai vain ksenofobia ja rasismi. Mikä lienee synnyttänyt sanailua somalin kanssa alunperin, onko tiedossa?

must4k44pu

offtopic: mitä tarkoittaa VHM ?

Valkoinen Hikinen Makkaransyöjä ?
Viittävaille Huomaavainen Mies ?
Vielä Hienoisesti Masentunut ?
V****n Hehkeä Multikulttuurinen ?

en äkkiä löytänyt sananselitysosiota, ehkä joku neuvoo minut sinne ?

topic: itse olin kovin suopea mokuilija kun vielä asuin kotona ja söin pizzaa ja etnoruokia. muutto isompaan kaupunkiin somalien ja arabien tuntumaan aloitti muutoksen: "ei noin voi käyttäytyä"

Vastarinta on hyödytöntä. Teidät sulautetaan. Mielipiteet ovat kiellettyjä. Keskustelu on kiellettyä.