News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Milloin ja miten nuivistuit?

Started by Rutja, 15.12.2008, 03:50:33

Previous topic - Next topic

Miniluv

Quote from: must4k44pu on 08.12.2010, 13:47:25

en äkkiä löytänyt sananselitysosiota, ehkä joku neuvoo minut sinne ?

http://hommaforum.org/index.php/topic,31.0.html

Edit: tämä oli kyllä aika hyvä  :D

QuoteValkoinen Hikinen Makkaransyöjä
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Kari Kinnunen

Quote from: Miniluv on 08.12.2010, 13:49:23
QuoteValkoinen Hikinen Makkaransyöjä

Nooh, ei tuo kovin kaukana totuudesta...

Kimmo Andersson

Quote from: Päivänsäde on 05.07.2010, 14:55:28
Minun puolesta MTV'n voisi tuhota kokonaan, tai ainakin siististi ja hiljaisesti poistaa käytöstä.

Joo voisi. Välillä kun olen kanavasurffaillut sillekin kanavalle, niin aina sieltä on tullut jotain Cribsejä, missä muusikot tai muut julkkikset esittelevät kymmenen makuuhuoneen taloansa ja kaikkea kivaa tavaraa mitä siellä on. Ei sillä että olisin kateellinen. Olen ihan tyytyväinen vuokrakaksiooni, joka välillä tuntuu jopa liiankin isolta yksin asuvalle. Löytyy makuuhuone ja vessa, enhän nyt useammissa kerrallaan voisikaan käydä.

Musiikkikanava musiikille ja muut öyhötysohjelmat sitten johonkin muoti- tai lifestylekanaville.

J. Lannan haamu

Hauskaa tässä on se, kuinka iso ero nuivistumiseni ja mokuttamiseni välillä on ollut. Parikymppisenä pidin itseäni jopa anti-suomalaisena ja kaipasin jotain muutosta. Herätykseni alkoi ollessani toista kertaa kesätöissä Tukholmassa. Avauduin veljelleni, joka siellä 20 vuotta asuneena oli huomannut sen 'hyvinvointivaltion' touhun. Veljeni katsoi minua silmiin ja sanoi suunnilleen että mitä **vittua sinä tarkoitat? Sitten alkoi 20 minuutin saarna siitä kuinka rehelliset työtätekevät tai yrittävät skandinaavit ovat vaikeuksissa luukulla, mutta ulkomaalaisten ystäviemme ei tarvitse antaa mitään kontribuutiota saadakseen tuet sun muut suoraan. Eikä pelkästään tukia, vaan kaiken. Ja voin sanoa että sitä muuten oli, sitä rikkautta. Tämä siis vuonna 2000.

Eräs nuivistuminen tapahtui asuessani Hollannissa 2000-luvun alkupuolella. Muutamassa Länsi-Hollannin kaupungissa käytyäni huomasin integraatio-ongelmat. Samoin kun tiedustelin Pohjois-Hollannissa asuvilta alkuperäisiltä hollantilaisilta heidän suhtautumista tilanteeseen, sain kuulla aika yksiselitteisiä vastauksia. Tosiaan siellä ongelma onkin vähän isommalla tasolla.

Italiassa syksyllä oltuani ulkomaalainen tappoi keskellä kirkasta päivää Roomassa paikallisen naisen. Ryöstön yhteydessä löi päähän, nainen kaatui ja kuoli myöhemmin. Pelottavinta oli se, että Kukaan paikallaolijoista ei tehnyt mitään. Mies vielä poistui paikalta rauhassa kävellen...Eikä ollut edes kummoisen kokoinen/näköinen heppu. Hieman sen jälkeen puitiin tilannetta, jossa ulkomaalainen oli kidnapannut koululaisen ja tehnyt hänelle kaltoin. Koulun ja kodin välimatka oli n. 200-400 metriä. Siitä nousi sellainen mellakka, että italialaiset lähtivät kaduille hakkaamaan ulkomaalaisten ovia koska syyllisten päätä vaadittiin vadille. Vaaditaanko täällä?

Meinasi alkaa naurattamaan kun saimme vieraita töihin Hollannista. Nämä alkuperäiset hollantilaiset ihmettelivät sitä, kuinka rauhassa Keski-Suomessa sai olla, rauhassa ulkomaalaisista johtuvista ongelmista. Katsoin siinä sitten asenteella muutamaa meidän mokuttaja-opettajaa heidän vaikeroiviin kasvoihin että mitäs meinaatte sanoa...Helvetti tuota pakkokansainvälistämistä on tullut nähtyä niin reilusti että ihan pahaa tekee.

Milanosta kyllä löytyy hyviä esimerkkejä. Menkääpä yöllä muutamaan puistoon ja katsokaa ketkä siellä niitä huumeita myyvät, tai keskustan ulkopuolelle juniin ja kertokaa missä maassa olette, niin eipä tulisi Italia ensimmäisenä mieleen. Ulkomaalaiset ovat tuonneet maahan sellaisia sairauksia (tuberkuloosi mm.), jota ei maassa ole ollut aikoihin. Tosin se maa nyt on muutenkin ongelmissa.

Loppukaneetti vielä, Suomi ja Ruotsi ovat kulttuuriteoreetikko Geert Hofsteden mukaan feministisiä maita. Mitä mahtaa käydä kun tällaisiin maihin vastaanotetaan sammioittain ihmisiä maista, joissa valtaetäisyys tai maskuliinisuus on ihan toista luokkaa. Ainakaan hyvää ei seuraa, mikäli vastaanottavat maat feministisine asenteineen myöntyvät kaikkeen. Tekstin objektiivisuus ei enää säily tässä vaiheessa vuotta, mutta kertokoon kukin tarinan omalla tavallaan

Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

vasenlaitapakki

Ymmärrettyäni, että yhteisön jäsenillä tulee olla täysi oikeus vaikuttaa siihen kuka heidän yhteisöönsä muuttaa.
"Wonderful theory, wrong species"
- O. E. Wilson

kertsu59

Tervetuloa Asta,mukaavaa että me nuivat alamme kasvaa joukkona täällä pohjoisessakin.
Onko se monikulttuuri maailman paras asia.....Monietnisyys sensijaan voisi olla sitä.

ukdoesntwork

En nuivistunut koskaan,olen islam-kriitikko. Raiskausten määrä ja sopeutumattomuus työelämään kiinnostavat nuivista ideoista,muuten uskon,että muut todelliset ongelmat ovat kaikki johdettavissa islamista.

Nuivanlinna

Eikö nuivistumisen sijaan tulisi puhua nuivuuteen palaamisesta? ;D
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

retired

Quote from: Nuivanlinna on 21.05.2011, 11:21:46
Eikö nuivistumisen sijaan tulisi puhua nuivuuteen palaamisesta? ;D

Juuri näinhän se on, olet oikeassa! Juuri nuivius? on ollut tärkein tekijä ihmisen selviytymistaistelussa kautta historian, sehän on terveen itsesuojeluvaiston noudattamista.

Kommeli

Minut on Hommaforum puhtaasti nuivistanut näiden 13päivän ja 50min (21.5.2011) aikana, mitkä olen tällä foorumilla viettänyt. Lapsuuden naivius ja hyväntahtous on poissa, pilattu ja nykyään olen kävelevä vihan muuri kaikkia niitä populaarikulttuurin aiheuttamia epäkohtia vastaan. Muistan elävästi sen päivän, kun telkusta kuulin Jussia kutsuttavan rotutohtoriksi. Mietin itsekseni, että kuka on päästänyt rasistit pihalle. Mutta eihän se ollut rasisteista kyse, vaan puhtaasta järjen äänestä, joka kutsui taistelemaan kulttuurimme epäkohtia ja järjettömyyttä vastaan. Kävin scriptaa lukemassa ja silmiini osui kirjoitus leviävästä hulludesta. Näin minäkin nuivistuin. Nykyään en omista telkkua.

Vuosipäivät meni eilen näköjään. Onnea homma.

kale vale

Itse nuivistuin vuonna -97. Vaimo oli äitiyslomalla kotona 8kk ja 2v lapsen kanssa.
Minä olin ensimmäisessä laman ja työttömyyden jälkeisessä vakituisessa työpaikassa koeajalla.
Eräänä iltana vaimo kaatui tuskissaan olohuoneen lattialle.Sappirakko ärtyi puhkeamispisteeseen. Kiireellinen leikkaus kuitenkin pelasti hengen.
Olosuhteista johtuen pyydettiin kaupungilta kodinhoitajaa auttamaan lastenhoidossa edes viikoksi.

Vastaus oli tyly. Ei ole eikä tule.

Sattumalta kyllä tiedettiin, että samassa lähiössä, vaimoni isoisän naapurikämpässä
asuu täysin terve yksinhuoltaja somalinainen, jolle kaupungin kodinhoitaja tulee joka päivä tekemään koko perheen ruuat ja kaupassakäynnit.

Tiukkasanainen uhkailu tilanteen paljastamisesta julkisuuteen aiheutti sen, että alueelle palkattiin välittömästi yksi kodinhoitaja lisää ettei somaliäiti jäisi
meistä johtuen ilman saavutettuja etujaan.

Niin, ja vaimokin nuivistui ennenkuin leikkaushaavat ehtivät parantua.

Turku vuonna -97
suomalaistaustainen

Sempai

Lukioikäisenä (90-luvun puoliväli) olin, jos en nyt mokuttaja niin ainakin mokumyönteinen. Olin oppinut että rasismi on paha asia ja kaikki ihmiset samanarvoisia. Nuo seikat pitävät tietenkin paikkansa, niinpä nuivistuminen lähtee mielestäni useimmiten liikkeelle siitä, kun ihminen viimein tajuaa että ihmisten samanarvoisuus ei riitä tekosyyksi oman kulttuurin rapauttamiselle.

On olemassa asia jota vihaan yli kaiken, asia joka tuntuu olevan hyvin yleinen suomalaisessa poliittisessa keskustelussa. Suomessa on tiettyjä asioita (hyvinvointivaltio, sotilaallinen liittoutumattomuus...) joita ei tarvitse perustella. Ne ovat muka jonkinlaisia itseisarvoja jotka perustelevat itsensä. Niitä kyseenalaistavaa ihmistä pidetään omituisena tai jopa häirikkönä. Nuivistumiseni hetki lienee ollut se jolloin tajusin monikulttuurisuuden kuuluvan noiden asioiden listalle. Olin jo pitkään ollut sitä mieltä, etten halua Suomen muuttuvan Ruotsin kaltaiseksi etniseksi muurahaispesäksi. En vain ollut ymmärtänyt että sitä mieltä saa olla. Pidin alitajuisesti itseäni rasistina tai muuten vain ihmisenä jolla on epäkelpoja mielipiteitä. Lopulta ymmärsin että monikulttuurisuuden hyvyys ei ole aksiooma, monikulttuurisuus ei ole automaattisesti asia johon tulee pyrkiä, ja ennen kaikkea se ei ole (vaikka toisin yritetään väittää) mikään luonnonlaki johon suomalaisten tulee mukisematta asettua. Ei, se on poliittinen valinta jonka suomalaiset tekevät itse omaa parastaan ajatellen. Toivottavasti.

Lopuksi on todettava että Halla-ahon ja sittemmin Hommafoorumin merkitystä ei pidä väheksyä. Paitsi että tietoa aidan "väärältä" puolelta on nyt tarjolla aivan eri tavalla kuin ennen, on myös tärkeää että ihmiset saavat nähdä että he eivät ole ajatuksineen yksin. Toivon että kenenkään nuivistuminen ei enää jää kiinni siitä että ihminen häpeää omia "huonoja" mielipiteitään.

Älä hallitse lyöntipalloa, anna lyöntipallon hallita sinua.

sepalus

Hieman omista kokemuksista ja tuntemuksista.

Olen asunut useamman vuoden ulkomailla mm. Espanjassa, Kreikassa, Bulgariassa ja viimeiset reilut 4 vuotta Oslossa.
Vuosien saatossa sai paljon hyviä ja huonoja kokemuksia. Avokin kanssa päätimme sitten muuttaa takaisin pohjoiseen, turvalliseen hyvinvointivaltioon ja asettua aloillemme.

Oslo kyllä valitettavasti alitti odotukset aika roimasti. Avokkikin ihmetteli, kuinka asiat oli muuttunu muutamassa vuodessa niinkin paljon. Suomessa käyn useamman kerran vuodessa ja kun näin miten Helsinki on muuttunut (mielestäni huonompaan suuntaan) ja kuinka kotikaupunkini Oulun "omasta" kaupunginosasta on tullut kaupungin inhokkialue, aloin etsiä olenko yksin näiden ajatusten kanssa: Halutaanko meidän Pohjolasta todella tehdä koko Afrikan ja Lähi-idän (+Pakistanin) sosiaalitoimistoa ja fantastista islam-monokulttuuriyhteisöä?

Islamistakin olen päässyt lähipiirissä keskustelemaan, koska avokkini siskon mies on Marokosta. Hän oli Norjaan tullessaan (n. 8 vuotta sitten) erittäin liberaali surffausta harrastava muslimi. Ei kiinnostanu koraanit tai hunnuttamiset. Viimeisten parin-kolmen vuoden aikana islamista on tullut SE-juttu mistä hän puhuu ja paasaa. Töissäkin hänellä on alkanut mennä huonosti, kun ei pysty tuntemattomien naisten (asiakkaiden ja työkavereiden) kanssa keskustelamaan ja työskentelemään. Niin, ja nykyisin hän kaveeraa vain marokkolaisia ja muita "oikeaoppineita".

Tanskassa ja Suomessa tapahtuvaa muutosta on ollut hieno seurata. Toivottavasti asiat saadaan myös Norjassa rullaamaan.

Tällä hetkellä asun Oslon kaupunginosassa missä maahanmuuttajien osuus (wikipedian mukaan) on 35–40 %. Täällä asuvana uskon kuitenkin todellisen luvun olevan komeasti yli 50 %, ellei korkeampikin.
Toivoisin, että jokainen moku-politikko ja suvaitsevainen asuisi muutaman vuoden tälläisellä alueella. Tämä olisi varmasti se ainut, nopea keino saada rattaat pyörimään vauhdilla.

Homma on hieno juttu.
Ei muuta kuin Hii-op kohti valoisaa tulevaisuutta!

Kivikova

Itselläni on koulutuksen vuoksi hieman tietoutta myös sosiologian puolelta. Huomasin itsessäni tietynlaisia ristiriitaisia tuntemuksia jo teininä liittyen maahanmuuttajiin. Luulin, että olin rasisti, mutta toisaalta pidin Hendrixistä ja monista muista mustista kitaristeista(itsekin soitan). Ihonväri siis ei ollut peruste.

Opintojen yhteydessä tuli eteen asioita, jotka alkoivat aukaista asiaa. Lyhyesti: Ihmisillä on tarve tuntea olonsa turvalliseksi, joka syntyy ennakoitavuudesta, samankaltaisista ihmisistä, yhteisestä kielestä, muuttumattomasta ympäristöstä. Ympäristön täytyy näin olla mielellään jopa hieman tylsä.

Jos jokin ulkoapäin tuleva asia rikkoo tätä harmoniaa, syntyy ennakkoluuloja ja turvattomuutta. Työttömyys(ennakoitavuus häiriintyy), erilaiset ihmiset(ympäristö muuttuu), kulttuuriset törmäykset(erilainen kieli) ja niin edelleen. Paikallisen kielitaidottomuus synnyttää ulkomaalaisen naapurin väliin ison kuilun, koska kommunikaatioon ei ole hyviä edellytyksiä. Tämä selitys nyt näin lyhyesti.

Itselläni näitä asioita on tullut pähkäiltyä paljonkin jo sieltä teiniajoilta asti ja on ollut aika jännää huomata, että ennen ensimmäistäkään sosilogian teosta(Georg Simmel: Muodin filosofia) luettuani, olin ratkaissut itse tiettyjä ilmiöitä. Monia hyviä perusteita voisin listata ja kirjoittaa tästä vaikka esseen, mutta tutustukaa itse. Löydätte kirjoista, tieteessä yleisesti hyväksyttyjä selityksiä moniin makrososiologian ilmiöihin, vaikka nyt maahanmuuttoon. Kimmo Saaristo, Kimmo Jokinen - Sosiologia, on hyvä johdanto tälle alueelle.

Myös maahanmuuttomyönteiset viherpissikset ärsyttivät(-ävät), koska perusteet ovat monesti liian ksenomaanisia ja kaitakatseisia. Oma nuivuus on vain lisääntynyt tiedon lisääntymisen(mm. sosiologian) myötä. Ilmeisesti myös oma autonominen persoonallisuus estää itseäni hurahtamasta mihinkään ideologiaan. Päätän itse mitä ajattelen, enkä ole tällekään foorumille löytänyt koettuani jotain ihmeellistä valaistusta ja hurmosta. Täällä tuntuu vain olevan samalla mentaliteetillä olevia keskustelijoita.

Keep up the good work!  8)
- Lukihäiriötä jo vuodesta 1977.
- Pessimisti ei pety!
- Tykkää Natsi-suklaa Eskimosta.

Marius

Hendrixiä, BB Kingiä, Albert tai Freddie Kingiä kuunnellessani aina autuaasti unohdan sen, että valtamedian mukaan olen "rasisti", koska olen tavallinen, mmh noh..melko tavallinen suomalainen VHM.

Itse nuivistuin syntyessäni, tosin olen osin pettymyksekseni sen piirteeni noin kymmenen viime vuoden aikana joutunut ikäänkuin "ottamaan piironginlaatikosta" vaikka paljon mieluummin olisin ilman.

Olen aina pitänyt itseäni suvaitsevaisena, ja pidän edelleen, mutta järkyttävä hölmöys, naiivius, sinisilmäisyys ja suoranainen typerä suomalaisuuden aliarvioiminen valtamedian sekä myös nykyään rivikansalaisten taholta lopulta sai minutkin nuivistumaan "virallisesti".

Kuten silti sanottua; tuntisin oloni paremmaksi musiikin ihmemaassa, tietämättömänä pahasta maailmasta. Mutta ei voi mitään.

Yksi plus yksi on kolme, koska enemmistö sanoo niin.

Kivikova

Quote from: Kaapo on 26.05.2011, 05:04:36
Quote from: KivikovaPaikallisen kielitaidottomuus synnyttää ulkomaalaisen naapurin väliin ison kuilun, koska kommunikaatioon ei ole hyviä edellytyksiä. Tämä selitys nyt näin lyhyesti.

Voi olla, että kielitaidottomuus on lisävesimyllyyn, mutta Robert Putnamin mukaan etninen diversiteetti luo luottamuskatoa yhteisöissä. Putnam tutki USA:ssa eri yhteisöjä, joissa oli etnistä diversiteettiä ja havaitsi, että näissä yhteisöissä luottamuksen kato on suurta etnisyyksien välillä ja niiden sisällä. Ihmiset näyttävät viihtyvän paremmin samankaltaisessa yhteisössä. Koska kyse on yhdysvalloista epäilen, että kielitaito olisi siellä eri etnisten ryhmien välillä olematonta.

Totta. Tuttua ovat Putnaminkin tuotokset - kevyesti kylläkin. Paljonhan noita asioita on, jotka vaikuttavat paikallisten ennakkoluuloiseen suhtautumiseen  muukalaisia kohtaan. Kielen otin yhdeksi nopeaksi esimerkiksi.

Kun nyt on tullut paljon puhetta rasismista ja piilorasismista, niin tuntuu välillä, että itse rasistitkaan eivät ole aina perillä siitä, ovatko he oikeasti rasisteja. Monesti olen törmännyt siihen, että rasisti voi olla sitä mieltä, että jos mustaihoiset(onko tämäkään ilmaisu nyt korrekti) pysyvät omassa maassaan, niin hyvä.

Eli. Tyyppi voi kokea ahdistusta silloin, kun jokin erilainen on lähellä omaa "reviiriään", mutta jos tämä erilainen on omassa ympäristössään ja tämä tyyppi näkee hänet vaikka tv:n välityksellä(Afrikan heimoista kertova dokumentti), niin mahdollisesti hän kokee aiheen mielenkiintoisena, eikä tunne minkäänlaista antipatiaa. Tässäpä rasisteille miettimistä mitkä ovat omat motiivit ja onko  ihonväri todellakin se suuri inhon kohde ja perimmäinen syy.

Samalla, kun kirjoitin tätä viestiä, niin koko ajan mieleeni tuli skenaario. Olen Pressiklubissa vieraana, selitän tätä asiaa ja Saska Saarikosi ja Leif Salmén eivät halua ymmärtää, eivätkä suostu kuuntelemaan mitä sanon ja syyttävät minua rasismin ihannoimisesta, sen hyväksymisestä, piilorasismista, vihan lietsonnasta ja ties mistä. Ai niin, enkä saa koko aikana puheenvuoroa, koska jompi kumpi keskeyttää. Saska naama täristen selittää, että tämä lisää rasismia ja minä lietson sitä. Leifin säestää taustalla: "Tämä on fasistinen ohjelma ja sinä olet fasisti!"

Voisiko kuitenkin tällainen ajattelu avata rasistin mieltä ja auttaa häntä ymmärtämään mistä moiset tunteet ovat peräisin? Voisiko se mahdollisesti kanavoida ajattelua siten, että hän nyrkin ja pesäpallomailan sijasta tarttuu kirjaan(ei Mein Kampf) ja alkaa perehtyä asiaan? Ehkä kaveri lähtee vaikuttamaan asiaan sivistyneesti politiikan keinoin - kuka tietää.

Älkää nyt te vihervasemmistolaiset ottako tätä rasismia suvaitsevana kannanottona. En hyväksy rasismia itsekään - yritän vain ymmärtää kyseistä ilmiötä. Asioiden esille tuominen on rakentavaa ja tässä asiassa varsinkin on hyödyllistä nostaa kissa pöydälle ja katsoa mitä se on syönyt. Asioita ei pidä vain lakaista maton alle ja toivoa, että se törky ei sieltä maton alta tule enää esille.

- Pessimisti ei pety!

Marius

Mihin "rasistin" siis pitää perehtyä?

Mitä "rasistin" on opittava?

Monikulturismiko?

Vai onko tavallisen kansalaisen opittava olemaan hiljaa?

pelle12

Kivikovan esille tuoma 'rasisti voi suvaita mustia Afrikassa, ei reviirillään' sotii kohtaaamisteoriaa vastaan. Kohtaamisteoriahan lähtee siitä, että 'näin kun yhteen tullaan ja tullaan tuttaviks' johtaa kasvavaan ymmärrykseen ja tätä kautta suvaitsevaisuuteen.

Marius

Voiko rasisti suvaita valkoisia Afrikassa?

Kivikova

Quote from: pelle12 on 26.05.2011, 08:29:16
Kivikovan esille tuoma 'rasisti voi suvaita mustia Afrikassa, ei reviirillään' sotii kohtaaamisteoriaa vastaan. Kohtaamisteoriahan lähtee siitä, että 'näin kun yhteen tullaan ja tullaan tuttaviks' johtaa kasvavaan ymmärrykseen ja tätä kautta suvaitsevaisuuteen.

Tuo on paljon mahdollista, mutta tällaiseen ilmiöön olen kuitenkin törmännyt, jossa rasistisesti mustiin suhtautuva on kiinnostunut kuitenkin muista kulttuureista(Afrikkalaisista myös) ja sitä rataa. Ei ihan päätön ajatus ja siitä tulikin mieleen, että onko tyyppi nyt ylipäätään rasisti.
- Pessimisti ei pety!

AjatusRikollinen

Al Stubbido: "Tehdään tästä rasistinen maa". https://www.youtube.com/watch?v=hIYTHG9qxmc

pelle12

Kova stoori Kalevan pojalta. Jos et olisi pistänyt tuota viimeistä PPS:ää olisin pitänyt sinua joko trollina tai provokaattorina.

Teaparty

Muutin ulkomaille ja rupesin kiertämään työkseni maailmaa. Näin kuulemma käy kaikille.
En tunne ketään maailmaa oikeasti nähnyttä, jolla riittäisi pinnaa kuunnella monikulttuuriretoriikkaa.

Olisi varmaan pitänyt jäädä onnellisen tietämättömänä kotiin ja mennä esimerkiksi viikonlopun Maailma Kylässä -festivaaleille. Valtio on kuulemma ostanut sinne kaikille liput hintaan yksi euro per suomalainen.

harmaakarhu

3lkl jouduin osallistumaan tapahtumaan,jossa kävelemällä kerättiin rahaa afrikan nälkää näkeville lapsille. siitä asti (lopetin kyllä jo jossain 6lkl kohalla) piirrelly hakaristejä taululle. toki yläasteella tuli huomattavasti lisää tietoo,ja nuivisuus syventyi.
well there's your problem -adam savage

me

hei tidättekö te ollenkaan onko hommassa yhtään mamu jäsentä vaan onko mä ainoa  ;D

Nauris

Et ole ainoa. Yhtenä esimerkkinä Vera. Lisäksi täällä Hommassa on tietääkseni paljon jäseniä, joilla on ulkomaalaistausta, esim. äiti on ulkomaalainen tai on naimisissa maahanmuuttajan kanssa.

Jalmar

Quote from: Nauris on 01.06.2011, 21:14:47
Et ole ainoa. Yhtenä esimerkkinä Vera. Lisäksi täällä Hommassa on tietääkseni paljon jäseniä, joilla on ulkomaalaistausta, esim. äiti on ulkomaalainen tai on naimisissa maahanmuuttajan kanssa.

Hep!  :)

Veli Karimies

Kaikkihan me olemme suvisten mielestä maahanmuuttajia.

jepjep11

Minulle nuivuus tarkoittaa pitkälti samaa, mitä Halla-ahon vetämässä Perussuomalaisten rasisminvastaisessa julistuksessa sanotaan. Eli maahanmuuttajien positiivinen syrjintä on väärin. Näin olen ajatellut niin kauan kuin muistan.

En ole kuitenkaan aktiivinuiva, enkä liiemmin vedä asiasta tunteita puoleen tai toiseen. Olen seurannut kuitenkin sivusta jo ennen Hommaforumin perustamisen ajoilta, miten vallalla oleva kaksinaismoralistinen politiikka on saanut askel askeleelta väistyä.

Paheksun niinikään kaksinaismoralismia myös naisten ja miesten tasa-arvossa. Poliitikot ja tasa-arvovirkamiehet ajavat itseään usein loogiseen umpikujaan kannanotoissaan, koska Suomessa tasa-arvo ei ole tasa-arvoa, vaan feminismiä. Onhan tasa-arvoministerinä radikaalifeministi Stefan Wallin ja tasa-arvovaltuutettuna feministinainen. Molemmat tunnustavat feministisyytensä avoimesti. Tasa-arvosuunnitelmissa naisiin sovelletaan positiivista syrjintää, jotta jokin "tosiasiallinen tasa-arvo" toteutuu. Sama perustelu kuin maahanmuuttajien kohtelussa.

Käytännössä nuivistuin melko tarkkaan sillä hetkellä, kun sain kutsunta- ja palvelukseenastumismääräyksen. Silloin miesten lakiin kirjoitettu rakenteellinen syrjintä konkretisoitui minulle ensimmäistä kertaa oikeassa elämässä. Sittemmin olen törmännyt naisten positiiviseen syrjintään mm. työnhaussa ja palkkauksessa.

Maahanmuuttajien positiivinen syrjintä on näkynyt minulle käytännössä porttikieltoina julkisilla verovaroilla ylläpidettyihin palveluihin, kuten Jakomäen uimahalli. Muslimien vuoroilla ei veronmaksajat käytä palveluita. Tiedustelin minut käännyttäneeltä kassanaiselta, että paljonko muslimit olivat sitten käyttäneet hallia. Kuulemma yksityisvuoroa oli sinä päivänä tarvinnut keskimääräisesti yksi henkilö tunnissa.

ämpee

Quote from: Kalevan-poika on 28.05.2011, 12:53:08

Vaikka olenkin rasisti ja puhun usein yli- ja ali-ihmisistä, olen iloinen tuosta PS:n rasisminvastaisesta julistuksesta. Pidän omia, lähinnä kansallissosialistisia ajatuksiani vain utopiana. Tärkeämpää on tehdä tästä maasta paikka meille suomalaisille.

Ei ole olemassa mitään yli- tai ali-ihmisiä, on pelkästään olemassa vain yksilöitä, joista varsin monet, taustoistaan riippumatta, ovat parempia kuin sinä, riippumatta aiheesta.
Otanta miljardien väestössä vain on niin, että niitä parempia yksilöitä väistämättä löytyy.

Jos haluaa porata puuduttamattomaan juurihermoon puhumalla ali-, ja yli-ihmisistä, niin siitä vaan, sillä ei tosin saa mitään suurta ajattelijan hattua päähänsä, kilikelloilla varustetun päähineen kyllä.

Mukava huomata, että sosialistiset ajatukset ovat mielestäsi illuusioita, sillä niitähän ne ovat jättämiensä jälkien perusteella.
Demokratia on toistaiseksi ihmisen epäonnistumisista pienin, ja sen puutteita Suomessa pitäisi korjata, sillä meillä on ilmiselvä demokratiavaje.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."