News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Milloin ja miten nuivistuit?

Started by Rutja, 15.12.2008, 03:50:33

Previous topic - Next topic

Miniluv

QuoteKatson löytyykö jostain ketju, jossa pohditaan suomalaisten nuorten eksyneisyyttä.

Paras kun avaat sellaisen itse :)
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Tunkki

Olipa vuodatus. Se on sanottava ettei aina ole niin oleellista tosiaan se tiivistäminen, kyllä kunnon lavealle vuodatuksellekin on aikansa ja paikkansa :)

dothefake

Quote from: Miniluv on 03.07.2010, 11:10:14
QuoteKatson löytyykö jostain ketju, jossa pohditaan suomalaisten nuorten eksyneisyyttä.

Rahkeita ainakin on, sekä tolkullisuuden, tuntemuksen ja ulosannin suhteen.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

prestionat

Quote from: dothefake on 03.07.2010, 11:27:54
Quote from: Miniluv on 03.07.2010, 11:10:14

Rahkeita ainakin on, sekä tolkullisuuden, tuntemuksen ja ulosannin suhteen.
Tuollaisesta keskustelusta on huutava pula. Sitäpaitsi Käki-Vetelä on nuoriso-ongelman erityisasiantuntija.

Ääriuskomaton

Quote from: Tunkki on 03.07.2010, 11:24:06
Olipa vuodatus. Se on sanottava ettei aina ole niin oleellista tosiaan se tiivistäminen, kyllä kunnon lavealle vuodatuksellekin on aikansa ja paikkansa :)

Samaa mieltä. Laiskana en yleensä noin pitkiä pätkiä lue, mutta luulen että onnistuit kuvaamaan melko hyvin nuorison tilaa(huom. yleistys).

Ihmettelen hiukan tuota angsti-asiaa joka tuntuu olevan tytöillä ja naisilla välillä jopa "geneettinen erityispiirre". Olenko vaan tietämätön, vai onko se angsti verrattivissa kovaan kankkuseen, yleiseen **tutukseen vai mihin ihmeseen?

Itse koen unettomuutta, **tutusta ja voimattomuutta, mikäli en ole saanut hoidettua duunia tai muita velvoitteitani. Voisiko tämä sama asia olla Angstia?

Kysyn tätä siksi, että seurailen hyvin läheltä erään parikymppisen nuoren miehen elämän menoa ja olen tunnistavinani masennuksen ja epäsosiaalisuuden merkkejä jotka ainakin itse yhdistän siihen ettei tekemistä ole tarpeeksi. Ei ole duunia, koulu loppu juuri ja harrastukset on vähissä. Seuraako tästä angstia jää nähtäväksi.

Tartuin nyt tähän angstiin, vähemmän värinään.

Hyvä kirjoitus joka tapauksessa ja Tervetuloa foorumille.

"Suomi ei pysty pitämään kelaa ja sossua yllä ilman maahanmuuttajia."

Nimimerkiltä Realisti HS:n White Flight-ilmiön kommenteissa.

celine79

Vastaus otsikon kysymykseen: Olin töissä Kööpenhaminassa kun pilapiirrosjupakka hit the fan. Kiva oli lukea miten suomalaiset ministerikolleegat tukevat tanskalaisia. Tuon armottoman tärinävitutuksen jälkeen on lähinnä ollut mielessä ryhtyä Suomen omaksi shakaaliksi.

aprelina

Kiitos menninkäinen ja päivänsäde. Kirjoituksesi oli herkkä ja kirjallisesti kaunis.  Avasi ainakin minulle sellaisia asioita, joita en ole ymmärtänyt, siis nuorten ihmisten epävarmuutta ja pahoinvointia. Suomalainen kulttuuri kun on vasta noussut muiden sivistysmaiden tasolle. Ihan mieletöntä vauhtia!Löytääköhän joku historiasta kansakunnan, joka olisi niin nopeasti "puusta laskeuduttuaan" rakentanut maailman  oikeudenmukaisimpiin kuuluvan valtion.

Hienoa, että olet päätynyt suomalaisuuteesi, etkä jäänyt palvomaan toiseutta itseisarvona. Ole ylpeä, suomalainen nainen. Alan kohta pillittämään, mutta olet täysin oikeassa (omasta näkökulmastani) että suomalainen mies on maailman paras valinta. Kunhan vain nykyajan feministit, joilla ei ole enää muuta tavoiteltavissa kuin sukupuolten välinen sota, ymmärtäväisivät että he sotivat naisia vastaan. 
"Islam lähti 600-luvulta, mutta 600-luku ei lähde islamista"- Faidros 31.8.2012

prestionat

Quote from: aprelina on 03.07.2010, 16:26:12
Suomalainen kulttuuri kun on vasta noussut muiden sivistysmaiden tasolle.
Sanoo kuka? Kyllä suomalaisia ylioppilaita oli Euroopan ensimmäisissä yliopistoissa enemmän kuin venäläisiä.

Poitiers

QuoteSuomalainen kulttuuri kun on vasta noussut muiden sivistysmaiden tasolle. Ihan mieletöntä vauhtia!Löytääköhän joku historiasta kansakunnan, joka olisi niin nopeasti "puusta laskeuduttuaan" rakentanut maailman  oikeudenmukaisimpiin kuuluvan valtion. aprelina

Heh... Kiitos vain näistä "kauniista" sanoista. Suomessa tuli esimerkiksi voimaan yleinen ja yhtäläinen äänioikeus toisena valtiona koko maailmassa Uuden-Seelannin jälkeen vuonna 1906. Nämä maailman muut noin kaksisataa valtiota alkoivat vasta sen jälkeen "tipahdella puusta". Esimerkiksi Saudi-Arabia ja Arabiemiraatit, joissa naiset eivät saa vieläkään äänestää, ovat siellä puussa edelleen.
Näillä usein luku- ja kirjoitustaidottomilla, ammatti- ja kielitaidottomilla maahanmuuttajilla ei ole mitään mahdollisuuksia Suomen työmarkkinoilla. He muodostavat kaiken aikaa kasvavan taakan veronmaksajille ja ovat myös otollisinta mahdollista maaperää näille islamilaisille ääriliikkeille.

aprelina

Quote from: Poitiers on 03.07.2010, 16:59:26
QuoteSuomalainen kulttuuri kun on vasta noussut muiden sivistysmaiden tasolle. Ihan mieletöntä vauhtia!Löytääköhän joku historiasta kansakunnan, joka olisi niin nopeasti "puusta laskeuduttuaan" rakentanut maailman  oikeudenmukaisimpiin kuuluvan valtion. aprelina

Heh... Kiitos vain näistä "kauniista" sanoista. Suomessa tuli esimerkiksi voimaan yleinen ja yhtäläinen äänioikeus toisena valtiona koko maailmassa Uuden-Seelannin jälkeen vuonna 1906. Nämä maailman muut noin kaksisataa valtiota alkoivat vasta sen jälkeen "tipahdella puusta". Esimerkiksi Saudi-Arabia ja Arabiemiraatit, joissa naiset eivät saa vieläkään äänestää, ovat siellä puussa edelleen.

Voi hemmetti, etten ilmaissut asiaani noin hyvin. Minua kun on pilkattu maailmalla, että te suomalaiset olette vasta puusta laskeutuneet. Sitähän juuri tarkoitinkin, että suomalaiset miehet sallivat naistensa äänestää toisena maana maailmassa, tilanteessa jossa Suomi sai päättää asioistaan Venäjän vallan alaisuudessa ja kehitys jättiharppauksin tapahtui vasta itsenäisyyden myötä.

Katsokaa vain, mitä sukulaiskansamme Viro teki vapauden aikoinaan 1919.
"Islam lähti 600-luvulta, mutta 600-luku ei lähde islamista"- Faidros 31.8.2012

prestionat

Quote from: aprelina on 03.07.2010, 19:01:57Minua kun on pilkattu maailmalla, että te suomalaiset olette vasta puusta laskeutuneet.
Tuntuiko kivalta? Jos ei, niin älä jatka juttua. Ei pidä uskoa, mitä meistä ulkomailla puhutaan.

JohannaS

Hieno kirjoitus, Päivänsäde! Pidän yleisemminkin tällaisista elämäntarinoista; on kiinnostavaa lukea, millaiset ihmiset päätyvät nuivistumaan ja minkälaisten prosessien kautta. (Ja muuten, kysyit voiko sinut laskea nuivaksi. Kyllä itse laskisin, sillä mielestäni nuivuus on lähinnä kriittistä ja harkitsevaa järkeä, ja sitä sinulla on.)

Olen pari vuotta nuorempaa sukupolvea mutta monet tuntemukset ja elämänvaiheet kuulostivat kovin tutuilta:

-lapsuus etnisesti homogeenisella valkoisella ja hyvinvoivalla alueella jolla ei ollut konkreettista kontaktia "toiseuteen"
-ainoat asiat mitä tiesin muista kulttuureista oli koulukirjoista opittua: "kaikki ihmiset ja kulttuurit ovat sisimmiltään samanlaisia" sekä "valkoiset ihmiset ovat historian kuluessa tehneet paljon pahoja juttuja muille roduille"
-alitajuinen kulttuurillinen itseinho
-masennusvaihe (itselläni se alkoi murrosiän paikkeilla ja hellitti about 20-24-vuotiaana. Masennukseni oli lähinnä yleistä maailmantuskaa)
-lopulta sen hyväksyminen että kuka olen, mikä on paikkani maailmassa, ja miksi ei ole oikein että minun täytyisi henkilökohtaisesti kantaa kaikkia maapallon vääryyksiä olallani rasittamassa itseäni. Tajusin että olen lopulta poikkeuksellisen onnekas ja aloin arvostaa tätä faktaa ja olla kiitollinen sitä kohtaan.

Henkilökohtaiset yksityiskohdat/kokemukset tosin luonnollisesti erosivat monissa kohdin; esimerkiksi hiusten värjäilyyn ja hiphoppiin en itse koskaan lähtenyt. Oma kiinnostukseni Suomen ulkopuoliseen maailmaan konkretisoitui lähinnä sellaisena, että viisveisasin Suomen sisäpolitiikasta, mutta seurasin haukkana ulkomaailman asioita ja muodostin mielipiteitä niistä (tai paremminkin omaksuin mielipiteeni Hesarista ja Nyt-liitteestä).

Luulen että osa sitä "nykynuorten pahoinvointia" on, että tänä päivänä Suomessa ovat asiat _liian_ hyvin. Meillä on elämän perusedellytykset kunnossa ja viime sodankin kokeneet ovat pikkuhiljaa kuolemassa pois. Oma uskomukseni ja teoriani on, että kun elossaolo ja hyvinvointi ovat itsestäänselvyys eikä niitä uhkaa mikään, niin ihmiseen iskee jonkinlainen toimettomuuden tunne ja eksistentiaalinen kriisi. Kun ei ole esimerkiksi sodan, nälänhädän tai ruton kaltaista selvää uhkaa omaa elämää kohtaan ja kun hyvinvointi on automaattisesti turvattu, niin ihmisellä on aikaa jäädä pohtimaan syvällisiä ja lopulta masentumaan, kun jää miettimään jotain tyyliin "mitä merkitystä minun koko elämälläni loppujen lopuksi on, ja miksi minä olen täällä". Mutta lopulta kun kasvaa aikuiseksi niin täytyy ryhtyä töihin, joutuu itseasiassa uurastamaan elämänsä eteen, ja useimmille ihmisille toimettomuuden/merkityksettömyyden tunne jää tässä vaiheessa taka-alalle ja pelkäksi teiniajan angstiksi.

valkka

80-90 vaihteessa kun ekat somalit tulivat stadiin.

prestionat

Quote from: Päivänsäde on 03.07.2010, 23:59:26Mutta miehenikin on alkanut nuivistumaan...Alunperin niin epä-rasistinen pohjoisen mies kun voi olla. Mutta kokemuksien perusteella on nuiviintumaan päin.
Onko epä-rasistinen siis nuivan vastakohta? Älä nyt tyttö hullujas puhu.

vellihousu

Quote from: prestionat on 04.07.2010, 00:03:00
Onko epä-rasistinen siis nuivan vastakohta? Älä nyt tyttö hullujas puhu.

Tuskin Päivänsäde tuota tarkoitti. Tarkoitti epä-rasistisella varmaan suvaitsevaista.

Kieltämättä tällä logiikalla nuiva olisi rasisti, joten ymmärrän ärähdyksesi.

Toivottavasti Pävänsäde on huomannut, ettei hommalaiset keskinmäärin ole lainkaan rasisteja, eivätkä missään nimessä pidä sellaiseksi kutsumisesta.

Uskon, kyseessä olleen ajattelemattoman lipsahduksen.
"mielenosoitukset on kommareiden touhuja, kuten taistelut ja yhtenäiset kansat"

Reconquista

En koskaan ollut monikultturisti mutta nuorenpana en pitänyt maahanmuuttoasioita tärkeinä. Kun ensimmäiset somalit tulivat Suomeen muistan ajatelleeni suunnilleen : "tulkoot vain, Suomihan on harvaan asuttu, jos nostavatkin alkuun toimeentulotukea niin kielen opittuaanhan heistä tulee veronmaksajia". Helsinkinläisenä näin aitiopaikalta Suomen "rikastumisen" mutta ilmiö ei minua koskenut, ei-länsimaisia eli varsinaisia mamuja ei ollut eikä ole vieläkään asuinalueellani eikä työpaikallani. Baareissa joutui joskus väistelemään seurankipeitä muslimi- ja neekerimiehiä mutta se nyt kuuluu baarikärpäsen survivaltaitoihin.
Muhammed- pilakuvakiistalla oli suuri merkitys ajatteluuni. Olin luullut että ns. kulttuurien konflikti on vain teoria, jotakin joka voi tapahtua tulevaisuudessa mutta joka voidaan välttää pitämällä hyvät suhteet  muslimeihin. Muhammed-pilakuvajupakka sai minut ymmärtämään että kulttuurien konflikti on jo käynnissä, me olemme häviöllä, ja suuri osa vihollisista löytyy meidän joukostamme. Olin järkyttynyt siitä ettei yksikään lehti julkaissut muhammedpilakuvia Suomessa. En ole koskaan aikaisemmin enkä myöhemmin hävennyt suomalaisuuttani paitsi silloin kun Matti Vanhanen pyysi muslimeilta anteeksi suomalaisella internetsivulla julkaistuja Muhammedin kuvia jotka oli muissa Euroopan maissa julkaistu sanomalehdissä.
Olen nähnyt suuren määrän sekä monikulttuurisia että yksikulttuurisia maita ja ympäristöjä ja tullut siihen tulokseen että asun mieluiten yksikulttuurisessa kansallisvaltiossa. Ihmisyhteisö toimii parhaiten jos se on homogeninen, oli kyseessä sitten valtio, työpaikka, asuinympäristö tai yhden kapakan asiakaskunta. Maahanmuuttopolitiikassa kannatan muslimien syrjintää ja muihin ryhmiin kuuluvien ulkomaalaisten määrän pitämistä pienenä ettei Suomen kansallisvaltioluonne muutu.

Nuivettunut Han-nenetsi

Quote from: Päivänsäde on 04.07.2010, 00:17:30
Lisäys: siispä tarkoitin, että miehelläni on ollut taipumuksena suhtautua aluksi ystävällisesti kaikkiin ihmisiin riippumatta heidän värityksestään.

Olen Nuiva mutta pyrin suhtautumaan kaikkiin ihmisiin ystävällisen neutraalisti heidän värityksestään riippumatta. En jakele kenellekään bonuksena "suvaitsevaisuusilmettä" (Halla-aho joskus kirjoitti tästä, en jaksa hakea sitä Scriptasta) tai värialennuksia. Toki minulla on ennakkoluuloja eri ryhmiä kohtaan, myös suomalaisia, mutta ennakkoluuloni eivät ole änkyrämäisesti lukkoonlyötyjä. Tietyt ennakkokäsityksen vain pätevät yleisesti muttei aina tiettyjen kulttuurien edustajiin, ja annan yksilöille omalla käytöksellään mahdollisuuden joko paljastua luotettaviksi tai kusipäiksi, ja käsittelen heitä sitten vastaisuudessa sen mukaan.

Pyrin yksilöiden kohdalla olemaan väri- ja kulttuurisokea enkä epäröi esimerkiksi tarjota grillattua possunkyljystä ja olutta muslimille siinä kuin vääräuskoisellekin. Islam ei ole minun uskontoni joten jos possu- ja alkoholipartikkelit hermostuttavat muslimia hän saa luvan kieltäytyä, en vaivaa sillä etukäteen päätäni.
Toksinen soijamaskuliini

saint

Quote from: Päivänsäde on 04.07.2010, 13:49:23
Ei minulle ole vielä muodostunut mielipidettä Halla-ahosta, muuta kuin se että Halla-aho ei pelota. :)

Joku viittasi joskus jollain keskustelupalstalla viime kuntavaalihälyn ja J.H-a:n demonisoinnin aikaan kirjoitukseen

http://www.halla-aho.com/scripta/vahan_lapsista_ja_niiden_menettamisesta.html

ja ihmetteli, voiko noin kirjoittava olla paha ihminen.
"Annapas kun autan; tässä lisää köyttä"  -Leso

mikkoellila

Quote from: vellihousu on 03.07.2010, 09:33:50
Oli ainakin itselleni kovin ajatuksia(ristiriitaisia)herättävä elämäntarina.

En oikein tiedä, pitäisikö sinun laisiasi halveksia, sääliä vai ihailla.

Mietin vain, että miksi nuoret tytöt on noin hukassa melkoisen yleisesti.

Mietin samaa. Tuo artikkeli oli silmiäavaava. Tuo pitäisi julkaista jossain lehdessä, esim. Imagessa. Tuo tarina kuvasi hyvin sitä, miten monikulttuurisuusaivopesu vaikuttaa nuoriin naisiin/tyttöihin.

Tämä on lähellä sitä ilmiötä, jota olen kutsunut nimellä kympin tytön syndrooma. Yhteiskunnassa vallitseva virallinen ideologia uppoaa kaikkein helpoimmin kiltteihin/ahkeriin/lahjakkaisiin tyttöihin, koska nimenomaan ns, kilteillä ja fiksuilla tytöillä on luontainen tarve omaksua vallitsevat sosiaaliset normit ja käyttäytyä niiden mukaisesti. Jos ja kun multikulti-ideologia on hegemonisessa asemassa, nämä kympin tytöt omaksuvat sen. Jos vallitseva ideologia olisi toinen (esim. kansallissosialismi tai kommunismi), samat tytöt omaksuisivat sen aivan yhtä fanaattisesti.

Nuoret tytöt ovat kuin pesusieniä, jotka imevät vaikutteita ympäröivästä kulttuurista. Naisilla/tytöillä on vähemmän omia ajatuksia kuin miehillä/pojilla. Naarailla on taipumusta konformismiin. Tämä johtaa siihen, että yhteiskunnassa vallitseva, auktoriteettien tukema poliittisesti korrekti ideologia muodostuu nimenomaan nuorten naisten/tyttöjen fanaattiseksi aatteeksi. Miehillä on enemmän omia ajatuksia ja enemmän vastarintaa vallitsevalle ideologialle. Miehet ovat vähemmän alttiita aivopesulle, koska miesten ajatukset ovat enemmän omaehtoisia, sisäsyntyisiä, paljolti jopa biologian määräämiä. Naiset ovat mukautuvaisempia, joten naisten ajatukset ovat helpommin sosiokulturaalisessa kontekstissa kulloinkin vallitsevien normien muovattavissa.

En halua Euroopan yhteiskuntien muuttuvan sellaisiksi kuin Afrikan ja Lähi-idän yhteiskunnat. En usko afrikkalaisten ja lähi-itämaalaisten käyttäytyvän Euroopassa eri tavalla kuin Afrikassa ja Lähi-idässä. Tästä syystä vastustan Afrikan ja Lähi-idän väestöjen siirtymistä Eurooppaan.

mikkoellila

Quote from: prestionat on 03.07.2010, 19:10:25
Quote from: aprelina on 03.07.2010, 19:01:57Minua kun on pilkattu maailmalla, että te suomalaiset olette vasta puusta laskeutuneet.
Tuntuiko kivalta? Jos ei, niin älä jatka juttua. Ei pidä uskoa, mitä meistä ulkomailla puhutaan.

En ole koskaan kuullut kenenkään ulkomaalaisen sanovan mitään tuollaista. Tuo "suomalaiset ovat vasta äskettäin laskeutuneet puusta"-läppä on joidenkin fiksuna itseään pitävien suomalaisten kusipäiden "hauskaa" diskurssia.
En halua Euroopan yhteiskuntien muuttuvan sellaisiksi kuin Afrikan ja Lähi-idän yhteiskunnat. En usko afrikkalaisten ja lähi-itämaalaisten käyttäytyvän Euroopassa eri tavalla kuin Afrikassa ja Lähi-idässä. Tästä syystä vastustan Afrikan ja Lähi-idän väestöjen siirtymistä Eurooppaan.

Malla

Quote from: mikkoellila on 04.07.2010, 19:35:55

Mietin samaa. Tuo artikkeli oli silmiäavaava. Tuo pitäisi julkaista jossain lehdessä, esim. Imagessa. Tuo tarina kuvasi hyvin sitä, miten monikulttuurisuusaivopesu vaikuttaa nuoriin naisiin/tyttöihin.

Tämä on lähellä sitä ilmiötä, jota olen kutsunut nimellä kympin tytön syndrooma. Yhteiskunnassa vallitseva virallinen ideologia uppoaa kaikkein helpoimmin kiltteihin/ahkeriin/lahjakkaisiin tyttöihin, koska nimenomaan ns, kilteillä ja fiksuilla tytöillä on luontainen tarve omaksua vallitsevat sosiaaliset normit ja käyttäytyä niiden mukaisesti. Jos ja kun multikulti-ideologia on hegemonisessa asemassa, nämä kympin tytöt omaksuvat sen. Jos vallitseva ideologia olisi toinen (esim. kansallissosialismi tai kommunismi), samat tytöt omaksuisivat sen aivan yhtä fanaattisesti.

Höpö höpö. Huushollissa on yksi (melkein) kympin yo-tyttö, joka ajattelee ihan omilla aivoillaan. Joka asiassa. Ei tosin kovin fanaattisesti. Osaa kysyä ja myös pyytää hyvin perusteltuja vastauksia. Saman piirteen olen huomannut myös muissa "kympin tytöissä" (ja pojissakin). Minusta kyseinen syndrooma on -- melko vastenmielinen, hiukan huvittava -- myytti.

mikkoellila

Quote from: Malla on 04.07.2010, 20:14:28
Quote from: mikkoellila on 04.07.2010, 19:35:55

Höpö höpö. Huushollissa on yksi (melkein) kympin yo-tyttö, joka ajattelee ihan omilla aivoillaan. Joka asiassa. Ei tosin kovin fanaattisesti. Osaa kysyä ja myös pyytää hyvin perusteltuja vastauksia. Saman piirteen olen huomannut myös muissa "kympin tytöissä" (ja pojissakin). Minusta kyseinen syndrooma on -- melko vastenmielinen, hiukan huvittava -- myytti.

Se ei ole mikään yleinen myytti, että kympin tytöt olisivat alttiita aivopesulle. Päinvastoin näitä kympin tyttöjä yleensä ihaillaan ahkerina ja fiksuina nuorina naisina. Se on lähinnä minun ja muiden kyynisten ihmisten esittämä huomio, että nämä "fiksut" koulutytöt/opiskelijatytöt ovat erityisen alttiita aivopesulle.

Tässä on samanlainen ilmiö kuin uskonnollisessa fanaattisuudessa. Yleensä jotkut Osama bin Ladenin/ajatolla Khomeinin kaltaiset tyypit ovat nimenomaan korkeasti oppineita, vuosien ajan ahkerasti opiskelleita ihmisiä. Tavallinen juntti-islam on paljon maltillisempaa ja normaalimpaa, elämälle läheisempää kuin Ladinin tai Khomeinin edustama korkeakirkollinen ääri-islam.

Vastaavasti keskivertosuomalaisten suhtautuminen monikulttuurisuusideologiaan on yleensä järkevämpää kuin näiden kympin tyttöjen. Ahkerat, "fiksut" opiskelijatytöt pänttäävät innokkaasti ideologisia doktriineja. He omaksuvat ideologian paljon paremmin kuin keskivertojuntti.

Samoin Neuvostoliitossa joku metallityöläinen Ivan Ivanov ei ollut kommunisti, vaan vain vodkanjuonnista kiinnostunut juntti. Sen sijaan joku Moskovan yliopiston sosiologian professori oli fanaattinen marxisti-leninisti. Tässä kympin tytön syndroomassa on kyseessä sama ilmiö.

Malla

Quote from: mikkoellila on 04.07.2010, 20:24:00

Se ei ole mikään yleinen myytti, että kympin tytöt olisivat alttiita aivopesulle. Päinvastoin näitä kympin tyttöjä yleensä ihaillaan ahkerina ja fiksuina nuorina naisina. Se on lähinnä minun ja muiden kyynisten ihmisten esittämä huomio, että nämä "fiksut" koulutytöt/opiskelijatytöt ovat erityisen alttiita aivopesulle.

No, on se "kiltti kympin tyttö" jo jonkinlainen myyttinen käsite ja sylkykuppi, "emme halua tänne enempää kilttejä kympin tyttöjä...".
Miksi olisivat erityisen alttiita? Kyllä minua huolestuttaisivat enemmän seiskan pojat ja tytöt, jos yleistysten älyttömälle linjalle lähdetään. Kympin tytöillä ja pojilla on yleensä jonkinlainen alkeellinen taju lähdekritiikistä.

(Toi oma kympin friidu pääsi muuten lukemaan bilsaa. Pyrki tosin lukemaan myös kirjallisuustiedettä; tulokset eivät ole vielä tulleet. Tanssin jatko-opintoihin ehkä ensi vuonna. Siinä vaiheessa, kun muut huhkivat valmennuskursseilla, se kävi duunissa ja esitysharkoissa. Eikä ole erityiskiltti tai -lahjakas. Mutta systemaattinen ja keskittymiskykyinen. Eikä ihan helposti aivopestävissä, tiedän kokemuksesta ;D.)  

mikkoellila

Quote from: Malla on 04.07.2010, 20:44:41
Quote from: mikkoellila on 04.07.2010, 20:24:00

No, on se "kiltti kympin tyttö" jo jonkinlainen myyttinen käsite ja sylkykuppi, "emme halua tänne enempää kilttejä kympin tyttöjä...".
Miksi olisivat erityisen alttiita?

Siksi, että lukevat valtavat määrät propagandaa kirjoista ja sanomalehdistä.

Kyllä minua huolestuttaisivat enemmän seiskan pojat ja tytöt, jos yleistysten älyttömälle linjalle lähdetään.

Ne seiskan pojat ja tytöt eivät lue kirjoja ja sanomalehtiä juuri lainkaan lukuunottamatta harlekiiniromaaneja, dekkareita, Seiskaa ja Tekniikan maailmaa.

Niinpä he eivät ime itseensä propagandaa niin paljon kuin kympin tytöt, jotka lukevat propagandaa a) sanomalehdistä ja b) pääsykoekirjoista ja tenttikirjoista ja "kansalaisjärjestöjen" levittämistä "tiedostavista" kirjoista.

Seiskan tytöt ja pojat EIVÄT LUE tuollaista materiaalia, joten he eivät altistu propagandalle.

Myös George Orwell oli aikoinaan huomannut tämän: 1984:ssä proletaarit olivat jääneet propaganda-aivopesun ulkopuolelle.

Kympin tytöillä ja pojilla on yleensä jonkinlainen alkeellinen taju lähdekritiikistä.

Heidän käsityksensä lähdekritiikistä on yleensä sellainen, että se hirveä rasisti Jussi Halla-aho on tietysti väärässä kaikissa asioissa ja se ihana asiantuntija Jaakko Hämeen-Anttila ilman muuta oikeassa kaikissa asioissa.

Keskivertojuntit ovat sitä mieltä, että Halla-aho ym. nuivistit ovat oikeassa. Kympin tytöt sen sijaan uskovat Halla-ahon olevan väärässä, koska sehän on se rasisti. Tämä on sitä "lähdekritiikkiä": kympin tytöt suhtautuvat "kriittisesti" (=lähtökohtaisen negatiivisesti) Halla-ahoon perehtymättä asioihin lainkaan, koska heidän mielestään "kriittisyys" tarkoittaa "eihän nyt tuollaista rasistipropagandaa tietenkään voi uskoa"-asennetta.

Malla

Quote from: mikkoellila on 04.07.2010, 20:56:28
Keskivertojuntit ovat sitä mieltä, että Halla-aho ym. nuivistit ovat oikeassa. Kympin tytöt sen sijaan uskovat Halla-ahon olevan väärässä, koska sehän on se rasisti. Tämä on sitä "lähdekritiikkiä": kympin tytöt suhtautuvat "kriittisesti" (=lähtökohtaisen negatiivisesti) Halla-ahoon perehtymättä asioihin lainkaan, koska heidän mielestään "kriittisyys" tarkoittaa "eihän nyt tuollaista rasistipropagandaa tietenkään voi uskoa"-asennetta.

Ei mun kympin tyttö eikä kukaan muukaan tuttu kympin tyttö noin ajattele. Päinvastoin, he kysyvät: "Mistä puhumme, kun puhumme rasisimista? Miksi nykyään rasisimiksi eli rotusorroksi kutsutaan kaikkea mahdollista?" Ok, he luultavasti pitävät Hämeen-Anttilaa parempana Koraani-asiantuntijana kuin Halla-ahoa; jälkimmäistä taas parempana slavistina. (Ja jotkut lukevat dekkareita ja jopa harlekiineja, koska "nekin pitää tietää".)

Ikävää että kaikki sinun tuntemasi kympin tytöt ovat noin kritiikittömiä. Ehkä elämä avaa silmiä.

mikkoellila

Quote from: Malla on 04.07.2010, 21:08:18
Quote from: mikkoellila on 04.07.2010, 20:56:28

Ei mun kympin tyttö eikä kukaan muukaan tuttu kympin tyttö noin ajattele. Päinvastoin, he kysyvät: "Mistä puhumme, kun puhumme rasisimista? Miksi nykyään rasisimiksi eli rotusorroksi kutsutaan kaikkea mahdollista?" Ok, he luultavasti pitävät Hämeen-Anttilaa parempana Koraani-asiantuntijana kuin Halla-ahoa; jälkimmäistä taas parempana slavistina. (Ja jotkut lukevat dekkareita ja jopa harlekiineja, koska "nekin pitää tietää".)

Ikävää että kaikki sinun tuntemasi kympin tytöt ovat noin kritiikittömiä. Ehkä elämä avaa silmiä.

On naisille tyypillinen ajatusvirhe olla ymmärtämättä eroa oman tuttavapiirin kokemusten ja väestötasolla havaittavien tilastollisten korrelaatioiden välillä.

Sinä intät juttuja omasta tyttärestäsi ja muista henkilökohtaisesti tuntemistasi kympin tytöistä. Minä en puhu sinun tyttärestäsi tai muista sinun tuntemistasi tytöistä. Minä puhun siitä yleisestä ilmiöstä, että "fiksut" opiskelijatytöt omaksuvat propagandan voimakkaammin kuin keskivertojuntit.

Väität kympin tyttöjen esittävän tällaisia ajatuksia:
"Mistä puhumme, kun puhumme rasismista? Miksi nykyään rasismiksi eli rotusorroksi kutsutaan kaikkea mahdollista?"

Mietipä hieman, ketkä yleensä kutsuvat rasismiksi kaikkea mahdollista. Vastaus: poliitikkojen lisäksi tuota rasismimantraa hokevat nimenomaan ne kympin tytöt. Nimenomaan "fiksut" opiskelijatytöt huohottavat kiihkeinä, että sitä kamalaa rasismia on joka paikassa. Keskivertojuntti EI näe rasismia joka paikassa. Nimenomaan kympin tytöt ovat sisäistäneet sen propagandan, että joka paikassa on ihan hirveää rasismia. Nimenomaan kympin tytöt edustavat "suvaitsevuutta" monikulttuurisuutta kohtaan. Keskivertojuntit OVAT niitä "rasisteja", joita kympin tytöt inhoavat.

Älä rupea inttämään vastaan kertomalla juttuja omasta tyttärestäsi ja hänen ystävättäristään. Tämä on yleinen ilmiö. En puhu yksittäistapauksista, vaan yleisistä tendensseistä.

mikkoellila

Quote from: Päivänsäde on 04.07.2010, 21:25:20
Hyvä mikkoellilä, puhuit tuolla aikaisemmin 'kympin tytöistä' jotka lukevat kasapäin kirjallisuutta ja lehtiä, ja sanoit sitä propagandan omaksumiseksi.

Otan esimerkiksi taas mieheni. Hän luki pikkupojasta lähtien kasapäin kirjoja omin päin ja hänelle on kertynyt hyvin laaja yleissivistys. Hän ei kuitenkaan 'jaksanut' käydä lukiota loppuun aikoinaan. Kouluttautui kyllä AMK tasoisesti myöhemmin.

Pointtini on se, että hänellä on luettuna miljoona kirjaa ja lehteä, ja meidänkin kirjakokoelma karttuu koko ajan, ja se on iso.

Jos hän olisi nainen, olisiko se ollut propagandan omaksumista, vai onko se hänenkin tapauksessaan?

En tietenkään tarkoita, että runsas kirjojen ja lehtien lukeminen sinänsä johtaisi propagandan omaksumiseen. Itse olen aina lukenut melko paljon, mutta olen osannut suhtautua esim. HS:n ja Ylen propagandaan kriittisesti murrosiästä asti. Useimmat kympin tytöt uskovat täysin kritiikittömästi esim. Ylen "rasismin vastaisia" ajankohtaisohjelmia tai HS:n artikkeleita ja kolumneja "nettirasismista" tai monikulttuurisuuden ihanuudesta.

Keskivertojuntit eivät omaksu näitä juttuja, koska eivät intensiivisesti seuraa sanomalehtiä tai tv:n ajankohtaisohjelmia.

vellihousu

Quote from: Malla on 04.07.2010, 21:08:18

Ei mun kympin tyttö eikä kukaan muukaan tuttu kympin tyttö noin ajattele.

Ihme änkyrointiä taas. Ellilä perustelee täysin uskottavasti ja sinä änkyröit vastaan.

Voi olla, että juuri teidän kympin tyttö ei noin ajattele, mutta olisiko syynä hommafoorumissa toimivat vanhemmat?

Johan Päivänsäde myönsi, että näin hänen kohdallaan on.
Mistä vitusta tulee nämä monikulttuurisuutta kannattavat nuoret? Ei ainakaan seiskan pojista se on varmaa.

Itse muistan, että yläasteikäisenä luokkamme kaunein tyttö sai meidät pojat vastustamaan ydinvoimaa, kun emme tienneet mitään koko asiasta, ja kaikkein vähiten halusimme olla tämän kaunottaren kanssa eri mieltä.

Myöhemmin olen tuntenut inhoa koko tyyppiä kohtaa, eikä hän itsekkään ydinvoimaa nykyisin vastusta.

Olen täysin vakuuttunut, että nuorten keskuudessa elävät mielipiteet on lähtöisin tytöistä, olkootkin sitten kympin tai alemmpien numeroiden, mutta kuitenkin.

Kaikki huuhaa, kuten kettutytöt on lähtöisin nuorista naisista, joita rakastuneet pojat sitten komppaavat.
"mielenosoitukset on kommareiden touhuja, kuten taistelut ja yhtenäiset kansat"

mikkoellila

Quote from: Päivänsäde on 04.07.2010, 21:38:37
Jään miettimään sitäkin, miksi minua ja äitiäni vaivasi paljon enemmän holokausti, apartheid ja amerikan orjuus-syyllisyys kuin vaikkapa isääni.

Tuo on muuten sikäli erikoinen ilmiö, että yleensä holokausti, apartheid ja Amerikan neekeriorjuus eivät ole Suomessa kovin relevantteja aiheita. Niistä ei puhuta läheskään samalla intensiteetillä kuin Suomeen suuntautuvasta maahanmuutosta ja suomalaisten "rasismista" ja "internetissä leviävästä vihapuheesta" jne.

Yleensä nimenomaan monikulttuurisuusfanaatikot itsekään eivät ole kiinnostuneita jostain muinaisesta holokaustista tai lähes 20 vuotta sitten päättyneestä Etelä-Afrikan apartheidista tai 1800-luvulla päättyneestä neekeriorjuudesta.

Yleensä suomalaisen suvaitsevaiston ideologia keskittyy nimenomaan Suomeen nyt 1990-2000-luvuilla tulleisiin maahanmuuttajiin ja heidän kulttuureihinsa.

Malla

Quote from: mikkoellila on 04.07.2010, 21:18:36
Sinä intät juttuja omasta tyttärestäsi ja muista henkilökohtaisesti tuntemistasi kympin tytöistä. Minä en puhu sinun tyttärestäsi tai muista sinun tuntemistasi tytöistä. Minä puhun siitä yleisestä ilmiöstä, että "fiksut" opiskelijatytöt omaksuvat propagandan voimakkaammin kuin keskivertojuntit.

Ok, uskotaan, uskotaan. Onko jokin lähde heittää tähän, asiaa on varmaan tutkittu? (Tämän kapean empiirisen mutun vastapainoksi. Myönnän että nuo tuntemani nuoret ovat ehkä poikkeustapauksia; en tunne populaatiota kovin laajasti.)

(Minä olin kyllä teininä aika kiinnostunut holokaustista. Syykin oli lähellä: naapurin perheen sukulaisia oli ollut ja kuollutkin keskitysleireillä. Naapurit olivat ns. maallistuneita juutalaisia, jotka kertoivat asiasta lähes korostetun asiallisesti.)