News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Milloin ja miten nuivistuit?

Started by Rutja, 15.12.2008, 03:50:33

Previous topic - Next topic

repsikka

Quote from: odir34r55 on 15.02.2015, 16:33:43
QuotePaska maine. Olen siitä samaa mieltä, että suurempi ongelma on suomalainen feminiininen yhteiskuntamalli, mutta somalit tulevat hyvänä kakkosena. Kolmosena tulevat pohjois-afrikkalaiset, lähinnä marokkolaiset. Sitten muut arabit jne.

Onko tässä rasistista ihmisryhmien hierarkisointia? Kannattaa muistaa, että jos suomalaisetkin olisivat eläneet huonoissa oloissa pitkään, niin täällä olisi paljon nykyistä enemmän ongelmia - emme kai halua että heitä silloin sorrettaisiin ja väheksyttäisiin.

Seuraavassa ote Halla-ahon kirjoituksesta, jos voin luottaa lähteeseeni:

QuoteRaiskaukset tulevat joka tapauksessa lisääntymään. Koska näin ollen yhä useampi nainen tulee joka tapauksessa raiskatuksi, toivon hartaasti, että uhrinsa sattumanvaraisesti valitsevien saalistajien kynsiin jäisivät oikeat naisihmiset. Vihervasemmistolaiset maailmanparantajat ja heidän äänestäjänsä. Mieluumminhe kuin joku muu. Heihin ei tehoa mikään muu kuin se, että monikulttuuri osuu omaan nilkkaan.

On selvää, että tämä ei ole asiallista poliittista retoriikkaa ja on erikoista, jos tätä ei tuomita Hommafoorumilla selväsanaisesti.
Lainaamasi ote on jo klassikko- se on se pätkä, jonka perusteella vihreät naiset tekivät rikosimoituksen valtakunnansyyttäjälle. Kun ei mennyt oikein läpi, Jussi laittoi "pari täkyä" ja loppu onkin historiaa.
Samalla logiikalla voisi tuomita köyliöläisen lastensa turvallisuudesta huolestuneen perheenisän, joka toivoo, että jos susi on syödäkseen lapsen, kohdalle sattuu susiensuojelijan jälkikasvua.
Selvää kiihotusta kansanryhmää vastaan !

juicyjay

Terve. Ensimmäinen viesti. Nuiva(sana jota vihaan) olen ollut kymmenisen vuotta, scriptaa lukenut vähemmän aikaa. Totuuden verhoa Hesarin rikkaan uutisoinnin takaa raotti ensi kerran murobbs-palstalla käydyt keskustelut, jotka edelleenkin käyvät vilkkaana. Enpä tiedä miksi tänne rekisteröidyin, kun en ole sitä aikaisemminkaan tehnyt. Aiheesta ei henk.koht. enää kovinkaan viisastu, otsasuoni vain pullistuu.

Emo

Quote from: juicyjay on 17.02.2015, 17:46:29
Enpä tiedä miksi tänne rekisteröidyin, kun en ole sitä aikaisemminkaan tehnyt. Aiheesta ei henk.koht. enää kovinkaan viisastu, otsasuoni vain pullistuu.

Ehkä ajattelit, että otsasuonten yhteispoksautus on kivempi kuin räjähtää yksin?

Tervetuloa!

Paawo

Nuivistumiseni tapahtui kaupunkivuosieni aikana joina opiskelin ja seurustelin sekä viimeiset vuodet tein töitä.

Maalaispojan ensikosketus monikulttuurisuuteen tapahtui, kyllä, kaupunkibusseissa. Tietyillä iltavuoroilla busseissa matkustelleet nuoren polven kulttuurinrikastajat edesottamuksineen eivät vaan voineet jäädä huomioimatta. Pottunenäiset kuljettajat ja muut kanssamatkustajat eivät paikoitellen ymmärtäneet yhteiskunnan parasta ja niin jouduin joskus todistamaan rasistisia kohtaamisia tarkastajien ja virkavallan edustajien kanssa.

Monikulttuurisuutta riitti myös opiskelijain kampusalueen tuntumilla, joissa opiskelijoidenTM jatkuva (siis luokkaa 24/7) läsnäolo veti puoleensa myös nuorisoaTM. Monikulttuurisuuden kohtaamisesta huolimatta ei vielä tämäkään saanut ihmeemmin nuivistumaan, vaan joskus iltaisin paikalliseen poiketessa tuli jopa juteltua muutaman opiskelijanTM kanssa. Lähinnä ihmetytti se että paikoin kiihkeästäkin vakaumuksestaan huolimatta nämä silloiset tulevaisuuden toivot ja nurkkakuppilan väriläiskät nauttivat oluensa pehmeistä mukeista siinä missä pottunokkaisemmatkin opiskelijat.

Varsinainen nuivistuminen tapahtui muutaman valmistumisen jälkeisten ensimmäisten työvuosien aikana. Ensimmäisessä työpaikassa oli melkoinen vaihtuvuus suorittavan henkilöstön osalta, työmaalla vilisi paljon erilaisia tukityöllistettyjä ym. Ikävä kyllä esimiesasemaan pian kohottuani alkoivat ne geneettiset ihmisten yksilölliset piirteet näkyä selvästi, niin työhön asennoitumisessa kuin siinä suoriutumisessakin.

Alaisten tasapuolinen ja positiivisesti syrjimätön kohtelu sai hyvin nopeasti aikaan suoranaisia valituksia, r-korttia ei vielä tuohon aikaan kovin herkästi nostettu koska miesvaltaisesta ja muutenkin raskaahkosta alasta johtuen kovin tiedostavaa väkeä ei työnsyrjässä eikä muutenkaan paikalla näkynyt. Työvuosien mittaan olen joutunut paljon maailmaa kiertämään ja sitä nähtyäni olisin enemmän kuin motivoitunut säästämään edes palan tästä kauniista Suomen maasta tulevillekin polville.

Suuret kaupungit Euroopassa ja Suomessa on jo menetetty, se tuli tajuttua jo opiskellessa. Helsinki, Tukholma, Luulaja, Praha, Köpis, Oslo, Milano, Pariisi, Lontoo; kiviset talot muistuttavat monivaiheisesta historiasta. Niiden seinustat ja julkisten tilojen liepeillä jouten norkoava paskasakki tästä päivästä. Suomen yhteiskuntarauha ja joskus vallalla ollut oikea suvaitsevaisuus mukaanlukien uskonrauha ja sananvapaus, niistä haluan pitää kiinni.
Ylläoleva teksti on kiihtymystilassa kirjoitettua uhoamista. KKO:2017:52

"Ei ole mahdollista houkutella parhaita osaajia, jos samalla pyllistetään kaikille, jotka pökkäävät silmään katukuvassa." - Rosa Meriläinen 2023

"Mun mielestä valta on ihanaa!" - Eva Biaudet 2021

Psalmi 12:6-10

otto-poika

Viimeistään silloin kun kolme huntusomalia koetti ryöstää pankkikortin, ja kun eivät onnistuneet, niin potkivat. 
buy the quran - now in two ply -

Emo

Quote from: otto-poika on 19.02.2015, 10:28:40
Viimeistään silloin kun kolme huntusomalia koetti ryöstää pankkikortin, ja kun eivät onnistuneet, niin potkivat.

Siis häh? Kolme somppuNAISTA kävi kimppuusi!? Olisit tarrannut edes yhden rättiin ja repinyt sen irti nähdäksesi, onko kaavun sisällä kuitenkin somppumies.

otto-poika

Runoa pukkaa:

mamu roikkui mukana, niin
kuin peräpukama.
Teki minkä taisi, eli
vaivasi ja haisi.

ja

Rajoilla ryssää,
pääsy ei tyssää.
Juoppoa, hullua
tere on tullua.

entten tentten
teelikamentten
ählämiä sählämiä
seilaa meilaa
etsii sossua leilaa
uksi uksi
vittuun jo suksi

buy the quran - now in two ply -

Perttu Ahonen

Quote from: Miniluv on 15.02.2015, 21:59:53
Quote from: Kulttuurirealisti on 15.02.2015, 17:25:24
Quote from: odir34r55 on 15.02.2015, 16:33:43
Kannattaa muistaa, että jos suomalaisetkin olisivat eläneet huonoissa oloissa pitkään, niin täällä olisi paljon nykyistä enemmän ongelmia -

Niin, täällähän on aina ollut leppoisat kelit vuoden ympäri, ja öljyä ja kaasuakin tarjolla vaikka muille jakaa.. 8)

Suomi on viimeinen Euroopan maa, jossa on rauhan aikana kuoltu nälkään.

No, ei kyllä ole.  Neuvostoliitossa ja muissa itäblokin maissa nälkäkuolema oli todellisuutta rauhankin aikana.  Kuten myös sodanjälkeen voittajavaltioiden vankileireillä.

Jokatapauksessa suomalaiset ovat joutuneet kokemaan kovia nälkävuosia aina itsenäistymisen alkuvuosiin saakka.  Suomen itsenäistyttyä kansallisvaltioksi alkoi Suomen nousu hyvinvointivaltioksi ja kansallisvaltio Suomessa suomalainen sisu, vastuullisuus  ja raivaajahenki alkoi tuottamaan hyvinvointia Suomen kansalle.

Kyklooppi

Aiemmin katselin kyllä maailmaa mutta en kuitenkaan nähnyt mitään.
Vaikka kuulin olin kuuro.
Ajattelin asioita, mutta en ymmärtänyt.
On helppoa mennä virran mukana koska totuus on niin tuskallinen.
On pelottavaa huomata miten asiat todella ovat.

Ihmisjäte.

HDRisto

Quote from: Kapseli on 06.02.2015, 18:38:39
Itse nuivistuin salakavalasti ja on mahdotonta muistaa mitään yksittäistä tapahtumaa. Ehkä lopullinen niitti oli Astrid Thorsin valtakausi. Samoihin aikoihin aloin myös kaljuuntumaan. Sattumaa? Nykyään nuivistuttaa niin paljon, ettei mitään järkeä.  :)

Verenpaine vain työnsi hiusten juuret irti kasvualustasta tai sitten revit ne tiedostamattasi juurineen irti.
Sellainen Pavlov-juttu. Kuulit sanan "Thors" ja taas oli sormenvälit täynnä veristä karvaa.

Sekasikiö

Aikoinaan nuorena poikana olin lastensuojelun asiakas ja sitä kautta sain itselleni tukiasunnon 18 vuotta täytettyäni. Omat vanhempani olivat moniongelmaisia työttömiä ja varattomia mistä lastensuojelun asiakkuuskin johtui.

Ensiasuntoon muuttaessani yritin saada sosiaaliviraston avustamaan rahallisesti asuntoni kalustamista, mutta kieleteinen päätös tuli samantien, koska vanhempani kuulemma kuului antaa/kustantaa minulle ensiasuntoon tarvittava kalusto esim. sänky ym. Minkäänlaista avustusta ei tullut, joten jouduin nukkumaan lattialla. Vuodesohvan löysin onnekseni taloyhtiön roskakatoksesta. Muuta kalustoa ja tavaroita sitten ostin peruspäivärahoista ruuasta säästäen.

Kolme kuukautta asuntoon muuttamisen jälkeen naapuriin muutti somaliperhe 3 lapsen kanssa. Samana päivänä rapun eteen pyyhälsi Iskun sekä Askon autot, joista sisään kannettiin kaikki kalustus mikä perusasumiseen tarvitaan televisiota myöten. Seuraavan kerran, kun sosiaalityöntekijän tapasin kyseenalaistin naapurin saamiset, mutta vastaus oli vaan, että heillä ei ole ketään joka kustantaisi kyseiset tavarat, joten yhteiskunta hoiti ne.
Kyseinen tapahtumaketju sekä käsittämätön haju ja mekkala mikä naapurista tuli sen ajan minkä asunnossa asuin sai minut aikojen saatossa tutustumaan turvapaikanhakijoiden hyysäämiseen ja siten nuivistumaan.
Onko enempi parempi?

Eero T. Paananen

Itse koin nuivistumisen vuonna 2000 ollessani vierailulla Helsingissä. Nimetön afrikan sarven sankari yritti tuolloin omia videokamerani. Mukanani ollut vapaapainija kuitenkin opetti herralle lentämisen jalon taidon ja sain käyttää kameraani vielä iloiset viisi vuotta.

Liittyessäni Perussuomalaisiin vuonna 2007 syyni ei kuitenkaan vielä ollut epäonnistunut maahanmuutto tai pakolaispolitiikka, koska kokonaiskuva ei ollut vielä avautunut minulle täydessä laajuudessaan. Perussuomalaiset ajoivat kuitenkin kaikkia niitä asioita jotka itse koin muutoksen arvoisiksi ja viimeistään Scripta ja Homma avasivat silmäni.

mikkoellila

Quote from: E. T. Paananen on 01.03.2015, 03:57:15
Liittyessäni Perussuomalaisiin vuonna 2007 syyni ei kuitenkaan vielä ollut epäonnistunut maahanmuutto tai pakolaispolitiikka, koska kokonaiskuva ei ollut vielä avautunut minulle täydessä laajuudessaan.

Minä äänestin perussuomalaisia ensimmäisen kerran vuoden 2007 eduskuntavaaleissa juuri maahanmuuttopolitiikan vuoksi.

Aiemmin olin äänestänyt lähinnä Kokoomusta ja 1990-luvulla Nuorsuomalaisia. Olin siis kääntynyt ns. uusliberalismista nuivuuteen nimenomaan siksi, että Suomeen oli suuntautunut valtava maahanmuuttoaalto, joka mielestäni aiheutti suuria ja jatkuvasti pahenevia ongelmia, joita ns. uusliberaalit tai muut ns. oikeistolaiset eivät näyttäneet lainkaan huomaavan.
En halua Euroopan yhteiskuntien muuttuvan sellaisiksi kuin Afrikan ja Lähi-idän yhteiskunnat. En usko afrikkalaisten ja lähi-itämaalaisten käyttäytyvän Euroopassa eri tavalla kuin Afrikassa ja Lähi-idässä. Tästä syystä vastustan Afrikan ja Lähi-idän väestöjen siirtymistä Eurooppaan.

T.K.

QuoteMilloin ja miten nuivistuit?
Henkilökohtaiset kokemukset ja henkilökohtainen havainnointi monikulttuurisesti rikastuneella alueella ulkomailla oli ehkä ratkaisevin askel kääntymisessäni nuivuuteen. Kyllähän ne Halla-ahon kirjoituksetkin ovat vaikuttaneet, paljon.

Kaiken sen perusteella mitä olen lukenut, kokenut ja nähnyt -- minä en oikein rehellisesti sanottuna näe monirotuisella yhteiskunnalla minkäänlaista pitkän aikavälin tulevaisuutta.

Kurkku

Quote from: T.K. on 04.03.2015, 00:42:01
QuoteMilloin ja miten nuivistuit?
Henkilökohtaiset kokemukset ja henkilökohtainen havainnointi monikulttuurisesti rikastuneella alueella ulkomailla oli ehkä ratkaisevin askel kääntymisessäni nuivuuteen. Kyllähän ne Halla-ahon kirjoituksetkin ovat vaikuttaneet, paljon.

Kaiken sen perusteella mitä olen lukenut, kokenut ja nähnyt -- minä en oikein rehellisesti sanottuna näe monirotuisella yhteiskunnalla minkäänlaista pitkän aikavälin tulevaisuutta.
hyvin samanlainen tarina meikäläisellä, jossa triggerinä toimi JHA mutta myöskin aikaisemmat kokemukset ulkomailta vaikuttivat nuivahtamiseen.
Make my day, do what is necessary, put the believe in doing and not the believe in that somebody will do it for you.

J. Lannan haamu

^, ^^ Tervetuloa forumille! Jos jossain ketjussa jaksat, niin kerro toki minkä maan etu- tai takapiha saivat sinut pohtimaan monikulttuurisuutta syvällisemmin? Samoin Kurkku!

Ongelma taitanee olla, että me olemme kovaa vauhtia matkalla tuota 'ei-olevaa pitkän aikavälin tulevaisuutta'. Saa nähdä miten käy :)
Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

Kurkku

Quote from: J. Lanta on 04.03.2015, 00:48:26
^, ^^ Tervetuloa forumille! Jos jossain ketjussa jaksat, niin kerro toki minkä maan etu- tai takapiha saivat sinut pohtimaan monikulttuurisuutta syvällisemmin? Samoin Kurkku!

Ongelma taitanee olla, että me olemme kovaa vauhtia matkalla tuota 'ei-olevaa pitkän aikavälin tulevaisuutta'. Saa nähdä miten käy :)
niitä on enemmän kuin yksi ja Sveariket on mukana kekkereissä  :-X
Make my day, do what is necessary, put the believe in doing and not the believe in that somebody will do it for you.

Suomitalon renki

2004 alkoi prosessi, jossa työvoimapotentiaali alkoi näyttämään onnistunutta kotoutumattomuutta. Eli työssä vastaantulleet kotoutumisen haasteet alkoivat aukaista silmiä.

Bert92

Itse nuivistuin vuosien saatossa asuessani vielä kotiseudullani Pohjois-Suomessa. Kotimme sijaitsee erään opiston vierellä, missä olen käynyt ikäni urheilumielessä treenaamassa ja myöhemmin töissä mm. asuntolanvalvojana, talonmiehenä ja liikunnanohjaajana. Viimeiset 10 vuotta ko. opiston opiskelijat ovat pääosin maahanmuuttajia, jotka ovat tulleet suorittamaan peruskoulua/korottamaan arvosanojaan.

Päivittäin opistolla käydessäni kiinnitin huomiota ensimmäisenä etenkin opiskelijoiden käyttämien yleisten tilojen siisteyteen. Siivo oli kertakaikkisen kamala, eikä kysyttäessä kukaan koskaan tiennyt, että kuka sen oli sotkenut. Noh, ei siinä vielä sinänsä mitään. Tämän jälkeen toimiessani liikunnanohjaana aloin kiinnittämään huomiota etenkin somalien usein jopa ala-arvoiseen asenteeseen kouluttautumista kohtaan, sekä heidän lukuisiin poissaoloihin. Pojat marssivat tunnille milloin tykkäsivät, ja suurin osa lintsasi tunneilta nukkuen omissa soluissaan. Otin asian puheeksi johtajan kanssa ja ilmeni, että samat ongelmat ovat myös lukuaineiden suhteen. Tilanne alkoi ärsyttämään. Useita vuosia Suomessa olleet somalit osasivat suomea usein muutaman sanan, jos sitäkään. Yhden kerran kyselin pojilta suunnitelmia tulevaisuudesta. Kukaan ei tiennyt, "ehkä kouluun", "ehkä töihin" tms. Eräs jopa rehvasteli, että "kelalta tulee kaikki mitä tarvitsen". Meinasin pimahtaa. Nuivistumiseni alkoi todenteolla ja perehtyessäni enemmän aiheeseen huomasin, että samat ongelmat ovat oikeastaan kaikkialla missä etenkin somalit pitävät majaa. Käsitykseni ovat vuosien varrella vain vahvistuneet.. Raivostuttavaa

Tuula Komsi

Minun nuivistumiseni alkoi viimeistään silloin, kun setäni Ville, Vihreiden ensimmäinen kansanedustaja, puukotettiin henkihieveriin. Hän on omistanut elämänsä maahanmuuttajien auttamiselle, erityisesti kurdeille, ja sitten yksi hänen autettavansa päätti osoittaa kiitollisuuttaan seitsemällä puukoniskulla. Tästä on jo kauan aikaa, mutta yhä hän puolustaa muslimeja, ja hänen pojistaan on tullut Vireiden ja Vasemmistoliiton aktiivipoliitikkoja. Mutta tämä kaukaisempi sukuhaara nuivistui!

DuPont

Quote from: Tuula Komsi on 12.03.2015, 23:57:30
Minun nuivistumiseni alkoi viimeistään silloin, kun setäni Ville, Vihreiden ensimmäinen kansanedustaja, puukotettiin henkihieveriin. Hän on omistanut elämänsä maahanmuuttajien auttamiselle, erityisesti kurdeille, ja sitten yksi hänen autettavansa päätti osoittaa kiitollisuuttaan seitsemällä puukoniskulla. Tästä on jo kauan aikaa, mutta yhä hän puolustaa muslimeja, ja hänen pojistaan on tullut Vireiden ja Vasemmistoliiton aktiivipoliitikkoja. Mutta tämä kaukaisempi sukuhaara nuivistui!

Hou, mikä kommentti. Ymmärrän ajatuksen.

JohanNyt

En pidä itseäni varsinaisesti nuivana. Minulle on yhdentekevää, minkä värinen tai mitä kieltä molottava tyyppi ratikassa viereen istuu tai kenen kanssa duunia tehdään. Olen hetkisen jopa yrittänyt opetella somalin kieltä. Minulle suurin vitutuksen hetki on se, kun huomaa suomalaisen yliymmärtävän ja valtio maksaa -perseasenteen olevan kaikkialla ja tulevan joka tuutista sekä vaikuttavan poliittiseen päätöksentekoon joka käänteessä. Siinä tilanteessa, kun ex-kommarit tuijottavat ihonväriin ja fanittavat tyhjäntoimittajia ja väkivaltarikollisia, jos nämä sattuvat olemaan muslimeja ja samalla haistattavat pitkät kaikenvärisille ja -laisille työtätekeville, on syytä herätä vastimaan muutosta!

Tai oikeastaan taidan minä siinä määrin nuiva olla, että ymmärrän pitää omaisuudestani visusti kiinni, jos taksikuskin vaatteisiin pukeutuneita tai isoa numeroa kaupittelevia "vähemmistöläisiä" on missään sadan metrin säteellä.

Jonkinlainen nuivistumisen hetki on vaikea paikallistaa, se ei ole silloin, kun ählyjengin kusipää lyö tuosta vaan pullolla päähän eikä silloin, kun varsin hyväkäytöksinen somalinuorukainen yrittää rullata bussipysäkillä. Tuollaiset sattumukset valitettavasti kuuluvat ihmisen elämään kaikkialla (vaikka meikäläisellä ovatkin painottuneet mamutekijöihin). Ehkä se tuli silloin, kun parin sadan metrin päästä näin, kun satunnainen mimmi rautatieasemalla jättää matkalaukun viideksi sekunniksi vahtimatta ja heti siihen nappaa kiinni yli-ikäinen mustalaisämmä. Seuraavana päivänä sitten hesarista saa lukea näiden "kerjäläisten" kärsimyksistä nyyh-juttuja loputtomiin. >:(

Mehud

Olet siis "perheen" valkoinen lammas. Hyvä niin ja tervetuloa samanmoisten joukkoon jutustelemaan mukavia.
"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!

Pottunenä

Itse nuivistunut jo lapsena kuultuani isän merimiesjuttuja ympäri maailmaa. 30 vuotta maailman meriä seilanneena on nähnyt yhtä sun toista. Itse työni puolesta olen saanut nähdä kaikenlaista paskaa Turun keskustassa. Jonkin verran maailmaa nähneenä silmäni ovat avautuneet ja olen havainnut kuinka helvetin sinisilmäistä ja tyhmää porukkaa päättäjämme ovat olleet ja kuinka munatonta porukkaa suomalaiset ovat pääosin tätänykyä.

Tuula Komsi

Quote from: DuPont on 14.03.2015, 03:25:37

Hou, mikä kommentti. Ymmärrän ajatuksen.

Nyt jos hyvin käy, pääsen valottamaan nuivistumistani kurdien vaalipaneeliin nuivan puolueeni edustajana parin viikon päästä. Suvun kunnian nimessä!

mikkoellila

Quote from: Pottunenä on 14.03.2015, 12:08:09
Itse nuivistunut jo lapsena kuultuani isän merimiesjuttuja ympäri maailmaa. 30 vuotta maailman meriä seilanneena on nähnyt yhtä sun toista. Itse työni puolesta olen saanut nähdä kaikenlaista paskaa Turun keskustassa.

Työskenteletkö vartijana tai poliisina?
En halua Euroopan yhteiskuntien muuttuvan sellaisiksi kuin Afrikan ja Lähi-idän yhteiskunnat. En usko afrikkalaisten ja lähi-itämaalaisten käyttäytyvän Euroopassa eri tavalla kuin Afrikassa ja Lähi-idässä. Tästä syystä vastustan Afrikan ja Lähi-idän väestöjen siirtymistä Eurooppaan.

Stönö

Neuvostoliittolaisella laivalla ohjattiin hyttiin, jossa makoili vähäpukeisia ja vähäpuheisia Moskovan "yliopistosta" poliittista syistä ulostettuja parempien perheiden somaleja, eli näitä Afrikan manneja.

Nuivake

Quote from: Stönö on 29.03.2015, 07:30:57
Neuvostoliittolaisella laivalla ohjattiin hyttiin, jossa makoili vähäpukeisia ja vähäpuheisia Moskovan "yliopistosta" poliittista syistä ulostettuja parempien perheiden somaleja, eli näitä Afrikan manneja.

Voitko kuvailla tapahtunutta lisää? Vähenikö vaatetus entisestään, syntyikö "kansainvälistä kanssakäymistä"?
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

Polkumiina

Senverran on intiimi juttu, etten kuvaile sitä täällä. Kun se vaan oli 16 vuotiaalle senverran kova juttu.

En halua tunnistautua tmän yhden sinänsä hauskankin negrospirituaalin kohdallta. Kerron joskus.

Nuivake

Quote from: Polkumiina on 29.03.2015, 11:01:06
Senverran on intiimi juttu, etten kuvaile sitä täällä. Kun se vaan oli 16 vuotiaalle senverran kova juttu.

Hetkinen, luulin kysyneeni nimimerkiltä "Stönö" ja sinä olet "Polkumiina" jolla vain yksi viesti. Onko sinulla useampia nimimerkkejä täällä?
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.