News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Milloin ja miten nuivistuit?

Started by Rutja, 15.12.2008, 03:50:33

Previous topic - Next topic

Bill Milton Hicks Friedman

Nuivistuin kun ymmärsin, että elintasopakolaiset elävät valtion tukiaisilla eivätkä elätä itseään. Sittemmin luovuin valtiouskosta ja ymmärsin, että ongelma on valtio eivätkä elintasopakolaiset. Se mistä pitää päästä eroon on sossuvaltio eli verotus ja sen jälkeen elintasopakolaiset eivät ole mikään ongelma, koska joko menevät töihin ja elättävät itsensä, elävät lahjoitusten varassa, tai sitten muuttavat muualle.
Perustulolla voidaan purkaa työkykyisten työttömien työn vastaanottamista haittaava byrokratia ja korvata eri tukimuodot (ml harkinnanvaraiset) ilman, että kustannukset yhteiskunnalle nousevat, mutta työkykyisten työttömien riittävä perusturva säilyy. Toteutus: Pankkikortti + henkilöllisyyden varmennus esim kaupassa.

vihapuhegeneraattori

Kasvoin useamman ulkomaalaisen kaverin seurassa (ei pakolaistaustaisia, paitsi yksi vietnamilainen), joten olin aika pitkään suvis. Siinä 2010-2011 vaiheilla oli taas Halla-aho selittelemässä lehdissä että "valheita, asiayhteydestä poistettua, jne..."

Ajattelin että nyt käyn kattoon, ei suomen lehdistö noin järjestelmällisesti voi valehdella. Luin scriptaa ja tulin kahteen johtopäätökseen:

1. Suomen lehdistö valehtelee järjestelmällisesti Halliksen kirjoituksista (tai sitten sisäluku taito puuttuu kokonaan).

2. Olen "natsi", niinkuin se nykyään määritellään suviksien toimesta (ja niin on mun ulkomaalaiset kaveritkin)

Tätä seurasi aika Homman read-only hangaroundina, jonka jälkeen luisuin sitä kuuluisaa kaltevaa pintaa pitkin pimeyden ytimeen.
En pidä PS:n laiskuudesta YLE ja raja-asioissa tällä hetkellä. EU-, Eduskunta- ja Kuntavaaleissa on turha odottaa mun ääntä.

Mutta Hallis on puolueen toilailuista huolimatta ollut uskollinen asialle. Siksi ääni on 5!

Paperiton koneinsinööri

Ihonväriä käytetään turhan usein aseena maahanmuuttoon kriittisesti suhtautuvia vastaan. Minulle on aivan sama minkä värinen ihminen on, kunhan käyttäytyy maassa maan tavalla eikä tuo apinointikulttuuriaan tänne.

Chew Bacca

Quote from: Paperiton koneinsinööri on 17.12.2014, 19:46:37
Ihonväriä käytetään turhan usein aseena maahanmuuttoon kriittisesti suhtautuvia vastaan. Minulle on aivan sama minkä värinen ihminen on, kunhan käyttäytyy maassa maan tavalla eikä tuo apinointikulttuuriaan tänne.

Ongelmahan on se että kehnolla kulttuurilla ja tummalla iholla on aika kova korrelaatio. Tästä on niin paljon näyttöä ettei kausaliteettia ole edes merkityksellistä todistaa.

Tietysti yhtä vaaleaihoisillakin (RU, EST) on omat heikot kohtansa. Mutta kun aletaan puhua mamujen/eriväristen rikollisuudesta, on ihan turha nostaa värikorttia. Kun me fennot emme voi sille yhtään mitään että koko muu maailma on meitä tummempi!

Minä nuivistuin kun näin somalit rautatieaseman laiturilla heti silloin ekoina päivinä. Pelkkä näkeminen riitti, koska arvasin mitä on tulossa - sopeutumattomuutta ja ongelmia. Silti pidin itseäni suht suviksena ihan 2000-luvun alkuun asti.

Armas Tuonela

Kuten toisaalla kerron (https://kunnianmiehia.wordpress.com), olen tehnyt melkoisen käännöksen suhteessani monikulttuurisuuteen. Oikeastaan sanoisin kuitenkin mieluummin, että olen ymmärtänyt mitä monikulttuurisuus tarkoittaa. Ehkä Halla-ahon klassinen paskavertaus kuvaa kuitenkin kehitystäni melko hyvin; jossain vaiheessa tämän vuosituhannen ensimmäisinä vuosina vain valkeni, että ei tämä tästä paremmaksi tule vaikka mitä yritettäisiin.

Pyrin edelleen pitämään mielessäni, että jonkun yksilön, sanokaamme vaikka somalitaustaisen, tekemiset tai tekemättä jättämiset eivät tarkoita sitä, että kaikki saman ryhmän jäsenet olisivat tällaisia. Tämä ei kuitenkaan ole se pointti, vaan se, ettei alun alkaenkaan olisi pitänyt ottaa tänne ensimmäistäkään kyseisen tyhmän edustajaa. Minusta muutama kunnollinen bussikuski ei vain yksinkertaisesti ole sen arvoista, että kannattaisi sietää kaikki kyseisen ryhmän muuten mukanaan tuomat lieveilmiöt.

Ehkä tätä ongelmallista kansanryhmää ei voida enää palauttaa, mutta samaa virhettä ei enää pidä tehdä uudelleen muiden kanssa.

Quote from: Armas Tuonela on 30.01.2015, 16:17:44
Minusta muutama kunnollinen bussikuski ei vain yksinkertaisesti ole sen arvoista, että kannattaisi sietää kaikki kyseisen ryhmän muuten mukanaan tuomat lieveilmiöt.

Ehkä tätä ongelmallista kansanryhmää ei voida enää palauttaa, mutta samaa virhettä ei enää pidä tehdä uudelleen muiden kanssa.

Ylläoleva on sitä aitoa rasismia.

Ei kai se sen somalin syytä olet, että täällä on femakkojen luoma juosten kustu sosiaaliturvajärjestelmä. Tuo sossusysteemi saa aikaan sen, ettei periaatteessa kannata tehdä töitä huonolla palkalla. Ainoastaan tyhmä ihminen menisi töihin huonolla palkalla sen sijaan, että lorvisi veronmaksajien rahoilla joutilaana ja käyttäisi systeemiä omaksi edukseen.

Tehdään seuraava muutos sossujärjestelmään:
Poistetaan kaikki tuet pakolaisilta ja turvapaikkaturisteilta ja tehdään toiminnasta lahjoitusperusteinen. Siten ne ihmiset, jotka haluavat rahoittaa pakolaisia ja turvapaikkaturisteja voivat sen tehdä omilla rahoillaan.

Eli ongelma ei ole somalit, vaan lainsäädäntö.
Perustulolla voidaan purkaa työkykyisten työttömien työn vastaanottamista haittaava byrokratia ja korvata eri tukimuodot (ml harkinnanvaraiset) ilman, että kustannukset yhteiskunnalle nousevat, mutta työkykyisten työttömien riittävä perusturva säilyy. Toteutus: Pankkikortti + henkilöllisyyden varmennus esim kaupassa.

Tavan

Quote from: Bill Milton Hicks Friedman on 01.02.2015, 11:53:05

Somaleista on muutakin haittaa kuin taloudellista. Suomalainen etninen koheesio rappeutuu, kun väestöpohjaan sekoitetaan afrikkalaisia. Samalla rapistuu yhteenkuuluvuuden tunne ja ajatus siitä, että olisimme veistetty samasta puusta. Kansalaisuus ja kansallisuus eivät enää kuljekaan synkronissa. Suomalainen kulttuuriperinne ja arvopohja rikkoutuvat ja sirpaloituvat, kun sekaan tuodaan muslimeja ja klaanikulttuurin kasvatteja. Tämä jälleen hajottaa yhteiskuntaa ja heikentää yhteenkuuluvuuden tunnetta. Nämä ongelmat eivät ratkeaisi vaikka kaikki somalit paiskisivat töitä kaksin käsin ja kukaan heistä ei nostaisi mitään tukia.

Toki sikäli olet aivan oikeassa, että viimekädessä syy on yhä suomalaisten päättäjien, jotka ottavat somaleita tänne. Eivät he tulisi jos ei päästettäisi.
This was my father's belief and this is also mine:
  Let the corn be all one sheaf--
And the grapes be all one vine,
  Ere our children's teeth are set on edge
By bitter bread and wine.

Kulttuurirealisti

Quote from: Bill Milton Hicks Friedman on 01.02.2015, 11:53:05Tuo sossusysteemi saa aikaan sen, ettei periaatteessa kannata tehdä töitä huonolla palkalla. Ainoastaan tyhmä ihminen menisi töihin huonolla palkalla sen sijaan, että lorvisi veronmaksajien rahoilla joutilaana ja käyttäisi systeemiä omaksi edukseen.

Valistakaapa tietämätöntä: saako esim. perheellinen bussikuski niin pientä palkkaa, että mieluummin kannattaa olla tuilla?
"Ovela tapa pitää ihmiset passiivisina ja kuuliaisina on rajoittaa tiukasti hyväksyttävien mielipiteiden kirjoa, mutta sallia hyvin vilkas keskustelu sen kirjon sisällä. ... tämä antaa ihmisille tunteen, että ajattelu on vapaata." - Chomsky

Uuno Nuivanen

Quote from: Kulttuurirealisti on 01.02.2015, 12:55:19
Quote from: Bill Milton Hicks Friedman on 01.02.2015, 11:53:05Tuo sossusysteemi saa aikaan sen, ettei periaatteessa kannata tehdä töitä huonolla palkalla. Ainoastaan tyhmä ihminen menisi töihin huonolla palkalla sen sijaan, että lorvisi veronmaksajien rahoilla joutilaana ja käyttäisi systeemiä omaksi edukseen.

Valistakaapa tietämätöntä: saako esim. perheellinen bussikuski niin pientä palkkaa, että mieluummin kannattaa olla tuilla?

Ehkä ei suoranaisesti enempää heru tuilla, mutta toisessa vaihtoehdossa pitää tehdä pitkää päivää hankalin työvuoroin, ja toisessa saa vetää lonkkaa ja puuhastella mitä mielii. Melkein samoilla nettotuloilla kenties? Kannattavuus ja kannattavuus, hmmm...  ???

Quote from: Tavan on 01.02.2015, 12:51:02

Somaleista on muutakin haittaa kuin taloudellista. Suomalainen etninen koheesio rappeutuu, kun väestöpohjaan sekoitetaan afrikkalaisia. Samalla rapistuu yhteenkuuluvuuden tunne ja ajatus siitä, että olisimme veistetty samasta puusta.

No voi kuinka harmillista. Ehdotan, että kaikenlainen rotu- ja arvomaailmasekottelu kielletään lailla ja sitä varten perustetaan rakkauden ministeriö. Sama pitäisi toteuttaa koko maailman tasolla siten, että esim YK ensin määrittelee etnisyydet, arvot ja muut tarvittavat, jonka jälkeen aloitetaan massiivinen ihmisten pakkosiirto-operaatio. Juutalaisetkin saataisiin vihdoin sinne minne he kuuluvat eli uuniin?

Quote from: Tavan on 01.02.2015, 12:51:02
Toki sikäli olet aivan oikeassa, että viimekädessä syy on yhä suomalaisten päättäjien, jotka ottavat somaleita tänne. Eivät he tulisi jos ei päästettäisi.

Kuka valitsi nuo päättäjät valtaan?
Kenen syy on, että kyseisiä päätöksiä on tehty?

Tavan

Quote from: Bill Milton Hicks Friedman on 01.02.2015, 13:10:40

Kuka valitsi nuo päättäjät valtaan?
Kenen syy on, että kyseisiä päätöksiä on tehty?

Viime kädessä on Suomen kansan oma vika, jos me tähän hajoamme. Tietystikään asiaa ei auta koulujärjestelmä, valtamedia ja valtapuolueet, jotka kaikki ovat vuosikymmeniä vääristelleet ja pimittäneet. Olosuhteet huomioon ottaen aivan kaikesta ei voi syyttää äänestäjää.

Harvassa maassa maahanmuuttokritiikin varaan rakentava puolue saa 19% kannatuksen, vaikka maahanmuuttajia on vain viitisen prosenttia väestöstä. Kyllä suomalaiset ovat verrattain hyvin ja verrattain nopeasti olleet hereillä, etenkin ottaen huomioon disinfromaation määrä ja laajuus, ja tähänasti realisoituneiden ongelmien suhteellisen pieni koko.
This was my father's belief and this is also mine:
  Let the corn be all one sheaf--
And the grapes be all one vine,
  Ere our children's teeth are set on edge
By bitter bread and wine.

Kapseli

Itse nuivistuin salakavalasti ja on mahdotonta muistaa mitään yksittäistä tapahtumaa. Ehkä lopullinen niitti oli Astrid Thorsin valtakausi. Samoihin aikoihin aloin myös kaljuuntumaan. Sattumaa? Nykyään nuivistuttaa niin paljon, ettei mitään järkeä.  :)

Fitna

Nuivistuin lopullisesti, kun menetin rakkaimman ystäväni kurdimiehelle. Katselin kauan väkivaltaista suhdetta sivusta ja jouduin monta kertaa sanaharkkaan tämän kurdin ja hänen ystäviensä kanssa.  Jälkimmäiset katsoivat minun olevan paikalla heitä varten, ja kurdiheppu suuttui kun en ollut. Se oli kuulema noloa että vaimolla oli rasisti ystävä jolle kurdit ei kelpaa. Olimme ystäväni kanssa  eräänkin kerran baarissa ja totesin kohta pöydän olevan täynnä mamuja. Eräs heistä, jonkinlainen joukkion pomo, puhui minulle ja käski siirtymään hänen viereensä. Kun en suostunut, olin vitun huora ja rasisti. Ystäväni oli olevinaan kuin ei huomaisi koko tilannetta. Se oli tosi loukkavaa. Lähdin pois.
Tällaisia alkoi olla kaikki illanvietot. Tilanne alkoi ahistaa ja aloin karttamaan tilanteita, joissa tiesin mamujen olevan myös paikalla. Joka ikinen kerta olin rasisti tai lesbo kun en halunnut sekaantua heikäläisiin. Kun sitten eräänä yönä mopo lähti keulimaan järkyttävällä tavalla, jota en tässä halua selostaa, loppui minulle tärkeä ystävyys. Viime hetkeen asti kuvittelin että nyt ystäväni tuli järkiinsä ja vihdoin jättää mamun, mutta mamu oli käskenyt ystäväni valita ja se olin minä joka sai mennä. Olen ystävääni puolustamalla loukannut muslimimiehen kunniaa enkä tule kävelemään kadulla häntä vastaan ilman, että joudun pakokauhun valtaan. Tiedän, ettei hän unohda koskaan.

Tosiasiallinen Nuiva

Quote from: Fitna on 06.02.2015, 19:17:10
Olen ystävääni puolustamalla loukannut muslimimiehen kunniaa enkä tule kävelemään kadulla häntä vastaan ilman, että joudun pakokauhun valtaan. Tiedän, ettei hän unohda koskaan.

ikävä kuulla, että Suomen kaduilla joutuu pelätä kolonialisteja.

Joka tapauksessa teit oikein puolustaessasi ystävääsi ja samalla länsimaista elämäntapaa. Sitäpaitsi ei noilla kuvailemillasi mamumiehillä ole mitään kunniaa, mitä voisi loukata. Ainoastaan kieroutuneita käsityksiä.
Non poteris veritatem

Fitna

Joku voisi kuitata tarinani vain yksittäistapauksena, enkä väitäkään kaikkien olevan kuten tuo hullu kusipää. Mutta noina vuosina tapasin useita samoilta seuduilta Suomeen tulleita ja sain todeta asetelman olevan vähintään kieroutunut. Pizzeriat keräsi rahat taskuihinsa eikä veroja maksettu. Kaupunki maksoi vuokrat kämpistä, jotka oli vuokrattu eteenpäin kavereille, haettiin sossusta rahaa ja tehtiin pimeänä töitä siinä kaverin pizzeriassa jonka kassakone ei tulostellut kuitteja. Ihan ihme rahanpyöritysrumbaa. Tälläkin tyypillä oli käteistä rahaa kotona vuori, ja sitä nivaskaa se sitten neuroottisena laski. Koska hän on kurdi, hän usein puhui siitä miten vihasi Saddam Husseinia ja mitä enemmän opin vihaamaan häntä itseään, olin lopulta hyvin pahoillani siitä, ettei Saddam saanut tätä paskaläjää hengiltä.

J. Lannan haamu

Nyt jää kokonaisuus hieman pimentoon; ongelma ovat nimenomaan somalit. Oletko kuullut/tietoinen siitä, mikä maine sompuilla on Afrikassa? Siis siellä päin Afrikkaa, jossa on edes jotain viestintää ja kehitystä? Tiedätkö, mikä maine sompuilla on muualla Euroopassa?

Paska maine. Olen siitä samaa mieltä, että suurempi ongelma on suomalainen feminiininen yhteiskuntamalli, mutta somalit tulevat hyvänä kakkosena. Kolmosena tulevat pohjois-afrikkalaiset, lähinnä marokkolaiset. Sitten muut arabit jne.

Avaan tätä vähän toista kautta. Hollannissa on pirusti indonesialaisia ja pirusti marokkolaisia. Indonesialaiset eivät ole se ongelma, marokkolaiset ovat ongelma.
Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

multa tulille

Ai että mitenkä nuivistuin.  Pitkä tarina (niin kuin aina mulla vähän tapaavat olla, koittakaa kestää)

Vaihe  1:  Kummisetäni oli sodan jälkeen  Amerikassa (kummitäti kun oli USA:n kansalainen niin pääsivät)  erilaisissa  hanttihommissa. Tultuaan sieltä takaisin kertoi yhtä sun  toista  matkaltaan. Muun ohella oli puhe keenereistä, joita luonnehti tavalla, joka joka jätti pieneen mieleen lähtemättömän jäljen.

Vaihe 2:  Ollessani 60-luvulla kesällä Saksassa (siis Liittotasavallassa) ja, vähävarainen kun olin, yövyin Jugendherbergeissä. Hampurissa oli ahdasta, majoitushuoneissa oli kerrossängyt vieri vieressä ja  vieressä punkassa  oli mokkakorva, en  nukkunut silmän täyttäkään  sinä  yönä......

Vaihe 3.  80-luvulla olin töissä monikansalisessa  työpaikassa, joukossa sveitsiläisiä, amerikkalaisia, japanilaisia,  pohjalaisia, savolaisia, joukossa jokunen stadilaistakin. Viihdyin hyvin enkä kokenut oloani  ahdistuneeksi. Kielitaitoni vahvistui, kun porukan  kanssa puhuttiin  suomee ja  savvoo, saksaa, switzerdutschia ja englantia. Käsitykseni erimaalaisista kollegoista
muodostui suvaitsevaiseksi.

Vaihe  4:  90-luvun alussa lehdissä oli epämääräisiä huhuja, että Moskovasta alkoi Suomeen valua siellä koulutuksessa olleita  entisiä Siad Barren terrorihallinnon yläluokkaa. Olin seurannut  aika tiiviisti mitä maailmalla oi tapahtunut,joten pystyin  liittämään yksittäistapukset  suurempiin puitteisiiiin. Erityisesti huolestutti somalien tuloon liittyneet epäjatkuvuudet., ihmetteliin, että misssä on Eila Kännö ja Hannu Siljamäki Mieleeni tuli samat sanat kuin elokuvassa "Kankkulan  kaivolla"kohdassa, jossa on tanssit Tippavaarassa ja pöydän päässä torkkuva nimismies herää ja  kaarjaisee" MITÄ HELVETTIÄ? ".

Vaihe  4.1:  Pääkaupunkiseudun julkisissa kulkuneuvoissa alkoi esiintyä  tavallista  paremmin pukeutuvia neekeriporukoita, jokta olivat kuin  euroopan omistajia.  Vähin  erin näitä ilmiömiehiä alkoi olla yhä enemmän ja yhä useammissa paikoissa.

Vaihe  5: Otin varovasti em. ilmiöitä puheeksi  työpaikan kahvipöydässä, ihan noin sivumennen . Sain varsin pian kuulla että "tuollaiset puheet eivät tähän kuulu, jos et osaa olla ihmisiksi, mene muualle". Tietämättäni tein tuttavuutta ensi kerran tämän  :flowerhat: ilmiön kanssa.  Toisaalta yksityisissä keskusteluissa kävi ilmi, että monet olivat kanssani vähän samaa mieltä, mutta olivat kahvipöydässä hiljaa juuri kuin lammen laine....  Huomaamatta aikaisemmin aika yksituumaisen porukan halki alkoi muodostua rintamalinja, joka ei näkynyt  eikä  kuulunut,  mitta jonka  kyllä  vaistosi.

Vaihe 6: Työpaikkaani tietokoneistettiin suhteellisen tehokkaasti ja törmäsin merkilliseen ilmiöön nimeltä  internet. Suhtauduin siihen vähän epäluuloisesti  eikä kone  oikein jaksanut pyörittää  sitä. Vähitellen konekanta  parani ja  opin käyttämään varovasti  nettiä. Erään  kerran  ihan sattumalta törmäsin sivulle, jossa oli otsikkona varjokuvia  kirkonkupoleista  ja  nimenä jotain uppoavasta lännestä.  Avasin varovasti,  luin  rivin, luin kaks ja  aloin saada  vastauksia alitajunnassani olleisiin moniin kyysmyksiin. Sieltä ei ollut  enää pitkä matka hommafoorumiin ja totesin että täällähän kirjoitetaan asiaa.... Aloin silloin tällöin  iltasella lueskella sitä ja asiat alkoivat  valjeta.

Vaihe 6.1  Olimme  asuneet Stadissa  viime vuosisadan alusta asti. Suuressa  valtionhallinnon alueellisstamisinnostuksessa työyhteisömmekin  kiinnitti asianomaisten huomiota ja kokoomusministeri päätti että lähtekää. Vaikka asiaan yritettiin  vaikuttaa, mikään ei auttanut. Mentävä oli. Ainoa myönteinen seikka  tapahtumassa oli päätöksentekijän puolue. Se teki seuraavissa  vaaleissa helpoksi  vaihtaa  puoluetta ja luonnollisesti ehdokasta. Ääneni sai sen mystisen uppoavan  lännen kirjoittaja, jota  vastaan oli jo alkanut jonkinlainen  demonisointi. Siitäkin päättelin, että  täytyy olla hyvä mies. Hommasin hänelle  tukun ääniä.

Vaihe  7: Rekisteröidyin hommafoorumille ja aloin varovasti kirjoitella. Vähän pelotti aluksi ettei tule vahingossa kirjoitetuksi sopimattomia, häijy kun olen sormistani. Kerran oli lähellä, mutta  sitten Miniluv huomasi itsekin että kyse oli väärinkäsityksestä, monisanainen kun  olen.

Vaihe  8: Muutin vähän kauemmaksi  itäkeskuksen vaikutuspiiristä. Vaikka  edelleen käyn  usein Kivilinnan työkaluliikkeessä Itäkeskuksen pohjoispuolella, olen ulkopuolinen enkä enää kunnallisveroillani rahoita seinien pystyssä pitämistä. Pitäkää tunkkinne. Olen  nuiva.

Numeronuiva

Kerrotaan nyt omakin tarina. Vuonna 2009 uutisotsikoissa oli Halla-ahon saama syyte, joka oli mielestäni käsittämätön. Jo 2008 kuntavaaleissa olin äänestänyt jotakin perussuomalaista tultuani äänestysikään. Eduskuntavaaleissa äänestinkin sitten Nuivan manifestin allekirjoittajaa Heikki Luotoa. Rikastajista minulla ei ole huonoja mutta ei myöskään hyviä kokemuksia. Omakohtaisilla kokemuksilla ei pitäisi olla mitään merkitystä, jos pohjaa maailmankuvansa ideologioiden sijasta faktoihin, tilastoihin ja nettovaikutuksiin. Onhan matemaattinen tosiasia, että valtaosa kantaväestöstä asuu sellaisilla alueilla joissa heidän kohtaamansa muutamat mamut ovat koulutettuja ja arvoiltaan länsimaalaisia. Ghettovyöhykkeillä asuvat harvat kantaväestön asukkaat, mutta heidän kokemuksensa ovat sitten sitäkin kauheampia.

mikkoellila

Quote from: Tilastonikkari on 07.02.2015, 01:58:24
Ghettovyöhykkeillä asuvat harvat kantaväestön asukkaat, mutta heidän kokemuksensa ovat sitten sitäkin kauheampia.

En sanoisi, että esim. Helsingin Itäkeskuksessa tai Turun Varissuolla asuisi vain muutama harva suomalainen.
En halua Euroopan yhteiskuntien muuttuvan sellaisiksi kuin Afrikan ja Lähi-idän yhteiskunnat. En usko afrikkalaisten ja lähi-itämaalaisten käyttäytyvän Euroopassa eri tavalla kuin Afrikassa ja Lähi-idässä. Tästä syystä vastustan Afrikan ja Lähi-idän väestöjen siirtymistä Eurooppaan.

odir34r55

QuotePaska maine. Olen siitä samaa mieltä, että suurempi ongelma on suomalainen feminiininen yhteiskuntamalli, mutta somalit tulevat hyvänä kakkosena. Kolmosena tulevat pohjois-afrikkalaiset, lähinnä marokkolaiset. Sitten muut arabit jne.

Onko tässä rasistista ihmisryhmien hierarkisointia? Kannattaa muistaa, että jos suomalaisetkin olisivat eläneet huonoissa oloissa pitkään, niin täällä olisi paljon nykyistä enemmän ongelmia - emme kai halua että heitä silloin sorrettaisiin ja väheksyttäisiin.

Seuraavassa ote Halla-ahon kirjoituksesta, jos voin luottaa lähteeseeni:

QuoteRaiskaukset tulevat joka tapauksessa lisääntymään. Koska näin ollen yhä useampi nainen tulee joka tapauksessa raiskatuksi, toivon hartaasti, että uhrinsa sattumanvaraisesti valitsevien saalistajien kynsiin jäisivät oikeat naisihmiset. Vihervasemmistolaiset maailmanparantajat ja heidän äänestäjänsä. Mieluumminhe kuin joku muu. Heihin ei tehoa mikään muu kuin se, että monikulttuuri osuu omaan nilkkaan.

On selvää, että tämä ei ole asiallista poliittista retoriikkaa ja on erikoista, jos tätä ei tuomita Hommafoorumilla selväsanaisesti.

Miniluv

http://www.halla-aho.com/scripta/monikulttuurisuus_ja_nainen.html

Historian siipien havinaa vuodelta 2006 :roll: Ja tuohon aikaanhan ei vielä Hommaa ollut, oli Vieraskirja.

Quote from: odir34r55 on 15.02.2015, 16:33:43
Seuraavassa ote Halla-ahon kirjoituksesta, jos voin luottaa lähteeseeni:

Pelkäätkö jotain nuivaruttoa, jos et uskalla tarkistaa alkuperäislähteitä? Uskottavuutesi menee alamäkeä kovaa tahtia.

"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Maija Poppanen

Kohta se varmaan hokaa, että Halla-aho on saanut jonkun tuomionkin...

Miniluv

Quote from: Maija Poppanen on 15.02.2015, 17:13:09
Kohta se varmaan hokaa, että Halla-aho on saanut jonkun tuomionkin...

Et olisi kertonut...
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Kulttuurirealisti

Kannattaa muistaa, että jos suomalaisetkin olisivat eläneet huonoissa oloissa pitkään, niin täällä olisi paljon nykyistä enemmän ongelmia -

Niin, täällähän on aina ollut leppoisat kelit vuoden ympäri, ja öljyä ja kaasuakin tarjolla vaikka muille jakaa.. 8)
"Ovela tapa pitää ihmiset passiivisina ja kuuliaisina on rajoittaa tiukasti hyväksyttävien mielipiteiden kirjoa, mutta sallia hyvin vilkas keskustelu sen kirjon sisällä. ... tämä antaa ihmisille tunteen, että ajattelu on vapaata." - Chomsky

Maija Poppanen

Quote from: Kulttuurirealisti on 15.02.2015, 17:25:24
Kannattaa muistaa, että jos suomalaisetkin olisivat eläneet huonoissa oloissa pitkään, niin täällä olisi paljon nykyistä enemmän ongelmia -

Niin, täällähän on aina ollut leppoisat kelit vuoden ympäri, ja öljyä ja kaasuakin tarjolla vaikka muille jakaa.. 8)

Aivan.

Me sentään olimma, vain reilun puoli vuosisataa sitten, kapinen kehitysmaa.

Jotenkin se vaan näiltä suomenvihaajilta unohtuu.

Jack

Vaikka "suvaitsevainen" on nykyisin lähinnä haukkumasana, arvioin silti olevani  paitsi liberaali, myös jossakin määrin suvaitsevainen. Käsite on laaja, joten jotkut voivat olla suvaitsevaisia yhdessä asiassa, mutta suvaitsemattomia toisessa. Jos on olemassa myös kaikissa asioissa suvaitsevaisia, heitä kuvannee sana "välinpitämätön". Yritän nähdä itseni positiivisessa mielessä suvaitsevaiseksi - eli live and let live. Kukin tehköön mitä haluaa, kunhan jättää muut rauhaan. Vastustan kukkahattutätimäistä päälle päsmäystä, jossa joka ikistä asiaa halutaan kontrolloida kieltojen ja rangaistusten avulla. En halua, että yhteiskunnasta tehdään suuri avovankila.

Tietynlainen jakolinja liberaalin ajattelun ja konservatiivisen ajattelun välillä menee mielestäni siinä, missä määrin uskotaan kasvuympäristön ja olosuhteiden vaikuttavan siihen, millainen ihmisestä tulee. 1960-luvulla muotiin tulleessa liberaalissa ajattelussa ihminen nähdään häntä ympäröivien olosuhteiden tuotteena. Ajatellaan, että jos ihmisestä on tullut paha, hänen kasvuympäristönsä on ollut paha. Niinpä parannetaan mieluummin olosuhteita siten, että pahoja ihmisiä ei enää tule, sen sijaan että pelkästään rangaistaisiin näitä ihmisiä ja jätettäisiin olosuhteet ennalleen, jolloin ongelma säilyisi.

Konservatiivisessa ajattelussa lähtökohtana on Aku Ankka -lehden arvomaailman mukainen maailmankäsitys. Aku Ankassahan ihmiset syntyvät siksi, mitä he ovat, eikä kukaan muutu. Karhukoplan lapset syntyvät valmiiksi rosvon naamari päässään, joten he ovat rikollisia jo syntyessään. Aku Ankka ja kumppanit ovat syntyneet hyviksi ihmisiksi, joten heistä ei tule rikollisia, tekivätpä he mitä tahansa. Hyvästä ei tule pahaa, pahasta ei tule hyvää. Itse kunkin paikka on määrätty jo syntymässä.

Konservatiivin mielestä rikokseen syyllistynyt ihminen on osoittanut olevansa paha, ja häntä kuuluu kohdella sen mukaisesti. Rikollista on turha yrittää parantaa, koska hän syntynyt siksi, mikä hän on, eikä hän muuksi muutu, vaikka mitä tehtäisiin. Hänet on eristettävä yhteiskunnasta tai eliminoitava. Hävittäkää paha keskuudestanne, kuuluu konservatiivin motto. Konservatiivi halveksii liberaaleja, jotka hänen mielestään pelkästään keksivät tekosyitä pahuudelle puhuessaan esimerkiksi rikollisen ankeasta kasvuympäristöstä. Konservatiivin mielestä rikollisen oikea paikka nimen omaan on ankea kasvuympäristö - vankila.

Haluan uskoa ihmisistä mieluummin hyvää kuin pahaa, joten kannatan ymmärtäväistä ja lempeää ja anteeksi antavaa suhtautumista jopa pahoina pidettyjä ihmisiä kohtaan. Rajansa kaikelle tietysti myös tässäkin asiassa. Liian sinisilmäinen ei pidä olla.

En haluaisi käyttää itsestäni sanaa "nuiva". Ehkä maahanmuuttoskeptikko kuvaisi paremmin ajatuksiani. Milloin minusta on sellainen tullut? Vähitellen. Yritän ajatella asioista kylmän loogisesti. Satojen vuosien aikana ankaralla työllä rakennettu pohjoismainen hyvinvointivaltio ei muutu paremmaksi, jos sen keskuuteen siirretään suuri määrä ihmisiä, joiden henkinen, sivistyksellinen ja kulttuurillis-uskonnollinen panos ei vastaa sitä, mitä hyvinvointivaltio tarvitsee säilyäkseen ja kehittyäkseen.

Muuttajien joukossa on luonnollisesti myös yksilöitä, jotka tuovat aidosti positiivisen panoksen pohjoismaisen hyvinvointiyhteiskunnan kehittymiselle. Tällaisia yksilöitä on aina ollut, ja heidät on yleensä otettu positiivisesti vastaan. Eivät suomalaiset ole tavoiltaan ja kulttuuriltaan "ulkomaalaisvastaisia". Suomalainen kulttuurihan on suurelta osin tuontitavaraa - Ruotsista, Saksasta, Venäjältä ja kaikkialta. Massamaahanmuutossa ja pakolla toteutettavassa monikulttuurisuudessa ei ole kuitenkaan kyse tästä. Siinä on kyse jonkin tuntemattoman ideologian perusteella toteutettavasta suomalaisen identiteetin, kulttuurin, uskonnon, geeniperimän ja perinteiden hävittämisestä lisäämällä sekaan paljon ja nopeasti vierasta ainesta, jonka ansiosta yhteiskunnan koheesio vähenee, ja yhteiskunta muuttuu epästabiiliksi. Koska maahan saapuva väestö on  - muuttamia poikkeusyksilöitä lukuun ottamatta - taloudellisesti tuottamattomampaa kuin maassa jo asuva väestö, elintaso ennen pitkää romahtaa, ja muodostuu jyrkkiä luokkaeroja. Hyvinvointivaltiolta putoaa taloudellinen pohja pois. Kuilu rikkaiden köyhien välillä repeää. Kuka tällaisesta kehitysmaa Finlandstaniasta hyötyy ja miten? Ehkä kysymys pitää osoittaa monikulttuuristuttajille.

Maahanmuuttoskeptisyyteni taustalla ovat tilastot ja ennusteet, jotka kertovat karua kieltä siitä, millaisia enemmistöjä ja vähemmistöjä näillä kulmilla tulevaisuudessa tallaa. Väestösuhteet ovat muuttumassa tavalla, jota ei ole ennen nähty. Tässä tilanteessa ei taida auttaa edes jarrun painaminen. Eurooppalaiset valtiot käynnistivät väestönkasvun, joka lopulta jyrää ne alleen.

Afrikan ja Euroopan asukasluvut vuonna 1900.

http://kuvapilvi.fi/k/yutH.jpg

Afrikan ja Euroopan ennustetut asukasluvut vuonna 2100. Kuvien kokoa on muutettu prosenteissa saman verran kuin asukaslukujenkin on arvioitu muuttuvan.

http://kuvapilvi.fi/k/yutg.jpg

Lopuksi vielä kertaus siihen, miten Helsingin Sanomat on kylvänyt epäilyn siemeniä jo paljon ennen Halla-ahoa.

http://hommaforum.org/index.php/topic,98508.msg1799237.html#msg1799237

odir34r55

QuoteNiin, täällähän on aina ollut leppoisat kelit vuoden ympäri, ja öljyä ja kaasuakin tarjolla vaikka muille jakaa..

Suomalaiset ovat saaneet elää ja kehittyä poikkeuksellisen stabiileissa ja rauhallisissa oloissa, jos vertaa esim. useisiin lähi-idän ja kehitysmaiden kansoihin. Esimerkiksi 1809-1917 oli tällainen stabiili ajanjakso.

Bwana

Quote from: odir34r55 on 15.02.2015, 21:24:57
QuoteNiin, täällähän on aina ollut leppoisat kelit vuoden ympäri, ja öljyä ja kaasuakin tarjolla vaikka muille jakaa..

Suomalaiset ovat saaneet elää ja kehittyä poikkeuksellisen stabiileissa ja rauhallisissa oloissa, jos vertaa esim. useisiin lähi-idän kansoihin.

Nii-in. Ja se johtuu mistä? Lähi-Idän kansoilla ei ole osaa eikä arpaa kyseisen geopoliittisen alueen tilaan?
Nkosi sikelel' Afrika.

Totti

Kannattaa muistaa, että jos suomalaisetkin olisivat eläneet huonoissa oloissa pitkään, niin täällä olisi paljon nykyistä enemmän ongelmia

Väitteesi ei pidä paikkansa.

Kurjuus on pitkälti kulttuurisidonnainen juttu. Jotkut kansat pärjäävät vaikka keskellä kivipeltoa, jotkut eivät edes silloin kun saavat kaiken ilmaiseksi. Kysymys on vaan siitä millaisella mielialalla kansa on liikkeessä. Odotetaanko passiivisesti, että joku muu hoitaa hommat tai varastetaan itselleen muiden työn tulos, vai päättääkö kansa rakentaa jotain siitä mitä heillä ympärillään on.

Esimerkkinä vaikka arabian niemimaan öljyvaltiot, jotka kaikki olivat takapajuisia ja rutiköyhiä kunnes löytyi öljyä. Sen jälkeen länsimaiden rahat alkoivat virtaa sisään. Mutta edes rahalla nämä maat eivät saaneet mitään itse aikaan vaan kaikki piti rakentaa ja rakennetaan länsimaalaisen osaamisen turvin.

Vastaesimerkkinä Suomi, jolla ei ollut mustaa kultaa maaperässään ja ilmaisia rahavirtoja ulkomailta. Siitä huolimatta suomalaiset rakensivat oman teollisuuteensa ja vaurautensa aluksi puun turvin ja myöhemmin muilla tuotteilla. Suomessa on monen alan huippuosaamista, suomalaiset innovaatiot tunnetaan maailmalla ja suomalaisia tuotteita arvostetaan. Missä ovat esim. Saudi-Arabian saavutukset?

Kuten huomaat, eroja pärjäämisessä on valtavasti. Jotkut kansakunnat vaan hoitavat asiansa paremmin ihan riippumatta olosuhteista.
Sosialisti on mätä ydintä myöten.
- kansanviisaus

Miniluv

Quote from: Kulttuurirealisti on 15.02.2015, 17:25:24

Suomi on viimeinen Euroopan maa, jossa on rauhan aikana kuoltu nälkään.