News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Jussi Halla-aho eduskunnassa ja kotimaan politiikassa 2019–

Started by Pullervo, 05.09.2019, 17:56:08

Previous topic - Next topic

Murkula

Quote from: Totti on 19.04.2021, 23:38:35
Toisaalta en ihan ole perillä siitä miksi työmarkkinajoustoja ei pitäisi yrittää saada aikaan. Mikä itseisarvo on sillä, että yritysten kannattavuutta heikennetään liittovoimalla kunnes kaikki ovat työttömiä?
Mikä on sitten "joustamista", niin toisessa päässä liitot keksivät milipuolisia sivukuluja, sekä toisessa päässä työnantajat polkevat palkat, polkevat ehdot ja valittavat työvoimapulaa. Täältä hyvin lisää aiheesta työvoimapulan ketjusta.

Eikä sillä, että olisin liittojen puolella, mutta kun sellaiseen kuuluminen tuntuu olevan hyvinkin pakko. Sellainen mukava yrittäjähenkinen ihminen, joka ajaa firman asiaa ja joustaa, niin sellainen ajetaan ensimmäisenä lomautukselle. Ne vuosia kinkkurahaa nostaneet liittojyrät, niiden lomauttamisesta ei ole puhettakaan. Voi vittu kun ääni muuttuu kellossa, kun liiton lasku "unohtuu" työpöydälle, sen jälkeen ilmaantuu palkankorotus tehtävän tasolle kysymättä.

Mutta ei sillä, samaan aikaan oikein vituttaa maksaa koko maksua, kun liitto ei yksinkertaisesti näe sitä vaaleanpunaista elefanttia huoneessa, mitä tuo meidän poliittinen kehä tuo mukanaa. Kyllä tähän maahan tarvittaisiin jokin oikea ja nykyaikainen työmarkkinaliitto, jolla olisi yhtäläinen lakimiesarmeija takanaa ja munaa mennä yleislakkoon, jos Mariini nostaa polttoaineveron pilviin.
Me suomalaiset olemme niin poliittisesti tyhmä kansa, että oikein ansaitsemme kuolla sukupuuttoon.

Ignore: Don Nachos, Ajatolloh, Puuha-Pepe, Sir, Justustr, Joutselkä, Vastarannan Kiiski, Hämeenlinnan Oraakkeli, Caucasian, Viisitoista, Totti, MinäVuan.

Tavan

Tätä Amerikan näytösoikeudenkäyntiä seuratessa tulin taas ajatelleeksi, että minulle Jussi Halla-aho on todellakin messiaaninen hahmo.

Siis juuri sillä tavalla kuin juutalaiset messiiaan ymmärtävät, eli hän on kansansa poliittinen pelastaja, suuri Jumalan voitelema johtaja. The Chosen One.

Kavahdan ajatustakin, ettei meillä tässä kamalassa ajassa olisi Jussin johtamia perussuomalaisia. Tulee aivan autuas olo, kun ajattelenkin tätä edessämme toteutuvaa todellisuutta. Ajatusta, että pääministerimme on oleva koko maailman, ja varmaankin koko maailman historian paras, älykkäin ja kyvykkäin nationalistinen poliitikko. Vai tuleeko muka mieleen vielä parempia?

Meitä on siunattu. Suuresti. Kiitos Jussi, että lähdit tähän! Olet suuri mies ja sinulla on suuri tehtävä! Jopa itse Marski tutisee kansakunnan kaapin päällä. Nimittäin jos kaikki menee kuten minä rukoilen, sinä olet teoillasi hänet sieltä ykköspallilta vielä suistava!
This was my father's belief and this is also mine:
  Let the corn be all one sheaf--
And the grapes be all one vine,
  Ere our children's teeth are set on edge
By bitter bread and wine.

Phantasticum

Quote from: Phantasticum on 19.04.2021, 21:19:22
Minua jänskättää se, miten Halla-aho aikoo saada nykyisten perussuomalaisten pakan pysymään koossa. EU-kritiikki on tästä lähin vain pelkkää retoriikkaa, kuten saimme Hjalliksen haastattelussa kuulla. Entä miten käy eurokritiikille, jonka sisältö on vaihdellut puhtaasta populismista euroeron valmistelun aloittamiseen. Luovutaanko yleissitovuudesta ja tehdään sisäinen devalvaatio, vai aikooko Halla-aho ja puolue todellakin aloittaa euroeron valmistelun, kuten hän ensimmäisessä tukipakettikeskustelussa julisti. Juupajuu.

Perusduunarit vai mikä se virallinen nimi nyt olikaan julkaisi yleissitovuudesta oman näkemyksensä Suomen Uutisissa, mutta itse puolue ei kai ole kommentoinut aihetta sanallakaan. Mitä tämä porukka mahtaa sen jälkeen ajatella, jos puolue tekee toisin. Tällaisia viitteitä saimme kuulla Hjalliksen haastattelussa, että puolue on avoin myös toiselle kannalle.

Haluaisin kuulla puolueen kannan myös laajaan työperäiseen maahanmuuttoon. En puhu pelkästä tarveharkinnasta luopumisesta. Pitääkö puolueen mielestä väestökehitykselle tehdä jotain? Pitääkö jonkinlaista maahanmuuttoa edistää? En tarkoita niiden kaikkein heikoimmin koulutettujen maahanmuuttoa enkä myös todellisten osaajien vaan jostain siltä väliltä.

Perussuomalaisten puheenjohtaja Halla-aho on ollut Radio Dein kuntavaalihaastattelussa, joka on tehty jo maaliskuussa. Haastattelussa sivutaan aiheita, joista on ollut keskustelua myös Hommassa eli muun muassa paikallista sopimista, kausityöläisiä, väestökehitystä ja epäsuorasti euron ongelmia.

Ainakin tämän haastattelun perusteella Peruspuurtajat voivat pyyhkiä kannanotollaan ahterinsa, koska "Halla-aho ilmoittautui työmarkkinoiden jäykkyyksien purkajaksi ja paikallisen sopimisen puolestapuhujaksi ammattiyhdistysliikkeen keskitetyn sopimismallin kustannuksella". Tämä lienee syy myös siihen, miksi puolue ei ole ottanut asiaan kantaa. Jää nähtäväksi, miten Peruspuurtajat reagoivat. Edustaja Juvonenkin taisi jutella A-Talkissa ihan omiaan. Sopii kyllä ihmetellä, miksi kaikki perussuomalaiset eivät puhu yhden ja saman näkemyksen puolesta näin keskeisessä kysymyksessä. Onko se tietoinen valinta yrittää miellyttää mahdollisimman suurta äänestäjäjoukkoa?

Kuvatekstissä Halla-aho sanoo näin: "Työntekijäjärjestöpuoli ei ole ymmärtänyt, että emme yhteisvaluutan ja vapaan maailmankaupan olosuhteissa pysty enää harjoittamaan sellaista politiikkaa, että nostetaan mekaanisesti ihmisten bruttopalkkoja ja sitten nollataan niiden kustannusvaikutus devalvoimalla valuutan ulkoista arvoa."

En epäile, etteikö asia olisi näin. Mutta Halla-aho itse ehdotti, että Suomen pitää ruveta valmistelemaan eurosta eroamista, niin mihin tämä on nyt unohtunut? Eikö tämä olekaan enää voimassa? Ja tiedän kyllä, ettei perussuomalaiset pysty yksinään aloittamaan yhtään mitään euroeroja, mutta silti puolue jatkaa äänestäjien kosiskelua eurokriittisyydellä. On varmaan vaikeaa tasapainotella vanhojen perussuomalaisten teemojen kanssa nykytodellisuudessa.

Otsikkoon päätynyt työvoimapula on Halla-ahon mielestä katteeton maailmanlopun ennustus, jolle ei ole perusteita. Väestökehityksen kanssa on Halla-ahonkin mielestä "suuria haasteita", mutta asia ei ratkea hankkimalla maahanmuutolla lisätyövoimaa, koska robotit ja automatisaatio vievät osan työpaikoista.

Halla-ahon mielestä maahanmuutto itsessään ei ole ongelma vaan vääränlaiset muuttajat ja vastaanottojärjestelmä. Tämä on aika ympäripyörea vastaus, joka on täysin totta, mutta se ei anna vastausta kysymykseen, ovatko perussuomalaiset valmiita ottamaan vastaan työperäistä maahanmuuttoa ja kuinka paljon esimerkiksi hoiva-alalle, jota ei toistaiseksi ole automatisoitu. Haastattelussa puidaan myös kausityöläisten tuloa.

En ole kuunnellut haastattelua, olen lukenut vain Seurakuntalaisen jutun.

QuoteTuoreet taloustutkimuslaitosten raportit ennustavat talouden romahdusta, ellei kriittisille aloille saada lisää työvoimaa. Perussuomalaisten puheenjohtajan Jussi Halla-ahon mielestä raportit edustavat katteettomia maailmanlopun ennustuksia.

[...]

Radio Dein kuntavaalitentissä tänään sunnuntaina vieraillut perussuomalaisten puheenjohtaja Jussi Halla-aho ei osta tutkimuslaitosten ennustuksia.

– En halua loukata ketään, mutta tämä "juuri koittava työvoimapula" on kuin eräiden uskonnollisten liikkeiden maailmanloppu, joka on jatkuvasti tulossa aivan juuri – kunnes se aina siirtyy viime hetkellä, muotoili Halla-aho Radio Deissä.

[...]

Perusuomalaisten puheenjohtaja myöntää, että Suomella on edessään suuria haasteita oman väestökehityksensä kanssa.

[...]

Halla-aho ei ratkaisisi talouden rapautumista turvautumalla lisätyövoiman hankkimisessa maahanmuuttoon.

– Joudumme hyvin tarkkaan miettimään, mihin kaikkeen meillä on varaa. Osittain tähän auttaa se, että osa työpaikoista katoaa automatisaation myötä. Kaupan kassat ovat hyvä esimerkki. Helsinki ja muukin maa ovat jo täynnä kauppoja, joissa ihmiset pääasiallisesti asioivat robottien kanssa. Sama tullaan ehkä näkemään joukkoliikenteessä.

[...]

Halla-aho sanoo, ettei maahanmuutto itsessään ei ole ongelma.

– Ongelma tulee siinä, jos tänne tulee suurissa määrin ihmisiä, joilla ei ole halua eikä valmiuksia kotoutua työmarkkinoille, ja jos toisaalta meidän vastaanottojärjestelmämme on sellainen, että se kotouttaa ihmisiä sosiaaliluukulle eikä luo erityisiä kannustimia ihmisille ottaa vastuuta omasta elämästään – oppia kieltä, etsiä työtä ja opiskella.

[...]

Suomalaisten keskimääräisen eliniän noustessa ja huoltosuhteen heiketessä eläkeiän nostaminen on Halla-ahon mukaan välttämättömyys.

– Olemme väistämättä sen edessä.

Radio Deissä Halla-aho ilmoittautui työmarkkinoiden jäykkyyksien purkajaksi ja paikallisen sopimisen puolestapuhujaksi ammattiyhdistysliikkeen keskitetyn sopimismallin kustannuksella.

[...]

Seurakuntalainen: Halla-aho: "Työvoimapulalla uhkailu muistuttaa uskonnollisten liikkeiden maailmanlopun ennustuksia"

ämpee

Jussi Halla-aho 50-vuotta !!
Onnitteluni !
https://www.facebook.com/jussi.hallaaho/posts/3974953019291529

Quote from: Jussi Halla-ahoTäytän tänään 50 vuotta. En ole ensimmäinen ihminen, jolle näin käy, mutta kunkin kohdalla se tulee vain kerran.
Monista muistakin asioista on kulunut pyöreitä vuosikymmeniä. Tasan 30 vuotta sitten kirjoitin ylioppilaaksi ja Neuvostoliitto lakkasi olemasta. Minun ikäpolvelleni historia jakautuu aikaan ennen ja jälkeen 1991. 20 vuotta sitten menin kihloihin nykyisen vaimoni Hillan kanssa. Samana vuonna WTC-tornit kaatuivat, eikä mikään ollut ennallaan. 10 vuotta sitten pääsin ensimmäisen kerran eduskuntaan ja minusta tuli oikeasti poliitikko. Myös Suomen poliittinen kartta muuttui pysyvästi.
Koronavuonna 2021 vanhin lapseni tuli täysi-ikäiseksi ja muutti pois kotoa.
Vanhenemista on kuvattu useilla osuvilla sananparsilla, joita ei nuorempana ymmärrä mutta jotka tulevat ikääntymisen myötä hyvin ymmärrettäviksi. Suosikkejani ovat:
"Se on sitä, että päivät muistellaan nimiä ja yöt juostaan kusella."
"Jos mistään ei kolota aamulla, on todennäköisesti kuollut yön aikana."
Poikani Urho 7v sanoi kerran talvella ruuan jälkeen: "Mä olen kiitollinen siitä, että mulla on isi ja äiti ja että mä saan olla olemassa." Tämä oli hienosti sanottu, ja sen inspiroimana aloin miettiä, mistä olen itse kiitollinen.
Olen kiitollinen siitä, että olen saanut elää suhteellisen terveenä tähän asti ja että minulla on terveitä lapsia, joilla muutenkin on kaikki hyvin.
Nuorempana näkee mahdollisuudet rajattomina ja epäonnistumiset poikkeamana normaalista. Vanhemmiten oppii suvaitsevaisemmaksi maailmaa ja itseään kohtaan. Yhdeksän yritystä kymmenestä menee päin mäntyä ja se yksikin vain sinne päin, mutta juuri onnistumisten harvinaisuudessa on niiden arvo. Tärkeää ei ole välttää virheitä vaan ratkaisevia virheitä. Olen kiitollinen, että olen enimmäkseen välttänyt ne.
Elämässä ja varsinkin politiikassa kohtaa matalia inhimillisiä ilmiöitä kuten pyrkyryyttä, opportunismia, petturuutta ja pelkuruutta. Mutta siellä kohtaa myös jaloutta, periaatteellisuutta, uskollisuutta ja rohkeutta. Jälkimmäisiä on vähemmän mutta ne loistavat sitä kirkkaammin. Olen kiitollinen niistä ihmisistä, jotka ovat seisseet rinnallani ja auttaneet minua silloin, kun olen sitä tarvinnut. Samalla pyydän anteeksi niiltä, joiden rinnalla en itse ole seissyt ja joita en ole auttanut silloin, kun he olisivat sitä tarvinneet.
Ihmiselle kiteytyy elämän aikana mottoja ja ohjenuoria. Oma suosikkini on korvamadoksi jäänyt sitaatti Jurassic Park -elokuvasta: "It could be worse. It could be MUCH worse." Ajattelen sitä aina, kun tuntuu siltä, että asiat ovat huonosti.
Oma elämäni ja siinä tapahtuvat ilot ja surut ovat minulle tärkeitä. Samalla näen ne yhä selkeämmin osana suurempaa kontekstia. Olen yksi linkki loputtomassa ketjussa, joka tulee jostakin ja menee jonnekin. Parinsadan vuoden päästä olen korkeintaan nimi sukuluettelossa, eikä iloistani ja suruistani ole mitään jäljellä, mutta olemassaoloni oli silti tärkeä. Samalla tavalla kuin jonkun parisataa vuotta sitten eläneen esi-isäni olemassaolo oli tärkeä, vaikka hänestä ei ole jäljellä muuta kuin nimi sukuluettelossa.
Ihmisen elinpäivät ovat kuin ruoho; hän kukoistaa kuin kedon kukka.
Kun tuuli käy hänen ylitseen, ei häntä enää ole eikä hänen asuinpaikkansa häntä enää tunne.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Tavan

Hyvä kirjoitus, ja haikea päätekaneetti. Mutta kuoleman edessä esi-isämme ovat polvi polvelta pitäneet viisaana toistaa myös seuraavat sanat, ja luottaa niihin kuin kallioon:

»Minä olen ylösnousemus ja elämä. Joka uskoo minuun, saa elää, vaikka kuoleekin, eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole.»

Kristian IV

Meidän Jussi! Mies joka käänsi historian suunnan, mätänemisestä kohti ryhtiä!

Herra Halla-aho on näyttänyt, että vasemmiston päällekäyvää hegemoniaa todellakin pystyy torjumaan, pitämällä pään kylmänä, pidättäytymällä faktoissa ja isänmaallisuuteen pohjautuvassa periaatteellisuudessa.

Onneksi mestari on vielä noin nuori, ehtii näyttää tietä vielä vuosikymmeniä!

Rutkasti onnea, terveyttä ja pitkää ikää!
Totuus esiin, hinnalla millä hyvänsä.
Materialistinen maailmankuva on ruma satu.
Olemme ensisijaisesti henkisiä olentoja. Jos se unohtuu, järki hämärtyy.
Elämme kurin jälkeistä maailmaa, eli nurinkurisuutta.

Murkula

Halla-aho on saanut hommalla paljon kritiikkiä myös siitä, että kanta työperäiseen maahanmuuttoon on ollut liian pehmeä. Törmäsin tässä tuumaustunnilta nauhoitettuun linjavetoon, jossa vedetään mielestäni hyvin linjaa asiaan. En ehdi referoida, mutta vapaasti lainaten: tarvehankinan poisto on valehtelua ja halpatyövoiman hankintaa, EU:n maailman suurin osaajamarkkina on täysin saatavilla ja tarvenhankinta hakemuksia ei ole juurinkaan edes hylätty. Linjasi myös, että humaritaariset pitää lopettaa kokonaan ja maahantulijalle pitäisi asettaa 3000€ minimipalkka, niin että ulkomailta saataisiin vain niitä osaajia.

Loput videolta, halpatyövoiman osuus on alkaa siinä 8:30 eteenpäin:

https://www.youtube.com/watch?v=ig8odRWWLtw

Edit: Tarkennus sanamuotoon.
Me suomalaiset olemme niin poliittisesti tyhmä kansa, että oikein ansaitsemme kuolla sukupuuttoon.

Ignore: Don Nachos, Ajatolloh, Puuha-Pepe, Sir, Justustr, Joutselkä, Vastarannan Kiiski, Hämeenlinnan Oraakkeli, Caucasian, Viisitoista, Totti, MinäVuan.

Jaska Pankkaaja

Jussin pitäisi linjata tuo paikallinen sopiminen selvästi. Vaikka asiassa toki olisi etujakin niin on siitä haittaakin joten vasemmistolta saisi kivasti nypättyä mattoa alta kun linjaisi selkeästi ettei olla poistamassa tai edes merkittävästi muuttamassa nykyistä sopimuspolitiikkaa ja AY liikkeen asemaa. Kokoomuksia voisi hieroa tuolla samalla: kokoomus ajaa "teremäisesti" palkanalenuksia jne. Kokoomuksista kun ylivoimaisesti suurin osa on palkansaajia.
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

Penan kaveri Eki

Quote from: Viimeinen suomalainen on 29.04.2021, 21:19:17
A-talk tv1 nyt! JHA äänessä...

Halla-aho joutui hetkeksi kanveesiin ja puhumaan tyhjää lööperiä puolustaessaan Juvosen viime viikon sammakoita.

Persujen akillesjänne: paikallinen sopiminen ja yleissitovuus.
"They were some bad people... I say hombres."

Viimeinen suomalainen

Lindtmanin ilme, kun Jussi menokurista " säädetään laki, jossa määrätään kehitysapua maksettavaksi vain ylijäämästä. Tällä kuitataan teidän menokehysylityksenne."

Priceless.
Viimeinen maastalähtijä sammuttaa valot.

Kim Evil-666

Quote from: Viimeinen suomalainen on 29.04.2021, 21:41:53
Lindtmanin ilme, kun Jussi menokurista " säädetään laki, jossa määrätään kehitysapua maksettavaksi vain ylijäämästä. Tällä kuitataan teidän menokehysylityksenne."

Priceless.

Kurvisen ilme oli vielä paljonpuhuvampi. Kurvinen tietää- että edustamansa puolue on aivan väärässä sakissa- ja tietää myös sen- että nykyinen hallitus tekee Kurvisen edustaman puolueen äänestäjäkunnalle täysin häpeällistä politiikkaa, etenkin talouden osalta.

On suorastaan häkeltävää nähdä tuon kepulaisen poliittisen broilerin vääntyilevää kehonkieltä, joka saa suorastaan akrobaattisia koukeroita osaksensa paskanjauhamisen yltyessä.

Kun Halla-aho avaa suunsa- nämä hallituksen natkut näyttävät istuvan kuin tulisilla hiilillä. Ne näyttävät pelkäävän Halla-ahoa- koska tiedostavat tämän olevan helvetin paljon itsejään älykkäämpi. Halla-ahon 'virhe' on mielestäni se- ettei hän sivalla ruoskallaan (mielestäni) riittävällä voimalla, vaikka kykyjä siihen olisi. Uskallan väittää, että näitä 'ruoskan sivalluksia' äänestäjäkunta toivoisi näkevän ja kuulevan rutosti lisää. Uskoisin myös, että äänipotti kasvaisi todelliseen maksimiinsa juuri siten, että agressiivinen haastaminen viritettäisiin äärimmilleen, niin äärimmilleen- kuin se suinkin on ikinä mahdollista.
Pohjoinen Perkele! Arktisen alueen Eko-Mörökölli!
Oma polku- kiveen hakattu!

"Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

Tavan

Asia on juuri noin kuin sanot!

Pitkään aikaan mehukkainta Jussia oli se alkuvuoden väittely Saarikon kanssa, jossa hän lausahti sen elämään jääneen "varmasti peilin edessä opeteltu" tylytyksensä.

Vaikuttaa siltä, että mitä huonommalla tuulella Jussi on debattiin mennessään, sitä parempi on lopputulos. Vinkki: debattiin kannattaa mennä jättäen sitä edeltävä rentoutusrööki väliin ja katsellen pohjalle Simon Elon valokuvaa minuutin ajan.

TapsaT

Halla-ahon puheiden sisältö ja muukin järkeily on parhaimmillaan nautittavaa katseltavaa. Nyt aivan viimeisissä haastatteluissa on kuitenkin hiukan alkanut entistäkin verkkaisempi ja hiljaisempi puhuminen häiritsemään. Kysymys on luultavasti tietoisesta tyylivalinnasta, mutta hiukan äänekkäämpi ja energisempi ote ei olisi paikka paikoin pahitteeksi.

taannehtiva seuralainen

Vaikka kyse onkin Halla-aho ketjusta, Tavio sanoi tänä aamuna kannattavansa työttömyysturvan porrastamista. Sama kysymys jossa Jussi eilen takerteli. Iso puolue, kysymys josta monta eri näkökantaa, ei siinä ole mitään ihmeellistä. Voi reilusti sanoa, että jos asiasta ei ole puolueessa yksimielisyyttä niin ei ole ja asiaan haetaan kantaa sisäisesti neuvottelemalla.
Yleisestikin kannattaisi korostaa, että perussuomalaiset on demokraattinen liike johon mahtuu eri mielipiteitä eri asioista ja puolueen kanta niihin ratkaistaan keskinäisillä neuvotteluilla. Tuoreessa muistissa The Jabban johtajuus, jota muut seurasivat kyykyssä perässä. Ja kun johtaja voideltiin, koko liike oli ajautua konkurssiin.

justustr

Oli kieltämättä tuskallista katsella Halla-ahon kiemurtelua eilisessä A-talkissa kun aiheena oli työttömyysturvan leikkaukset ja muut sopeutustoimet. Talousaihe on äärimmäisen hankala Halla-aholle sillä perussuomalaisten kannattajat jakautuu perinteisellä oikeisto-vasemmisto-akselilla luultavasti eniten kaikista eduskuntapuolueista.

Orpon myhäilevästä ilmeestä näki, että se tajusi Halliksen tuskan. Orpon kun taas on helppo luetella kokoomuksen työllisyystoimia tietäen, että hänen kenttänsä kannattaa niitä varauksettomasti.

Pakko se vaan on myöntää, että talousasioissa kokoomus vie persuja edelleen 6-0. Eikä tähän oikein ole helppoja korjaustoimia olemassa.  :'(

räsänen

Quote from: justustr on 30.04.2021, 13:17:06
Oli kieltämättä tuskallista katsella Halla-ahon kiemurtelua eilisessä A-talkissa kun aiheena oli työttömyysturvan leikkaukset ja muut sopeutustoimet. Talousaihe on äärimmäisen hankala Halla-aholle sillä perussuomalaisten kannattajat jakautuu perinteisellä oikeisto-vasemmisto-akselilla luultavasti eniten kaikista eduskuntapuolueista.

Orpon myhäilevästä ilmeestä näki, että se tajusi Halliksen tuskan. Orpon kun taas on helppo luetella kokoomuksen työllisyystoimia tietäen, että hänen kenttänsä kannattaa niitä varauksettomasti.

Pakko se vaan on myöntää, että talousasioissa kokoomus vie persuja edelleen 6-0. Eikä tähän oikein ole helppoja korjaustoimia olemassa.  :'(

Katsoin eilisen A-talkin enkä löytänyt mitään kiemurtelua.

Faidros.

Siis missä ketun talousasioissa? >:(  Jos kokoomus vetää hallituspolitiikkaa myötäilevää linjaa oppositiossa elpymisrahastojen suhteen ja se on jäsen justustr ok, niin sitten vedän johtopäätokseni nimimerkin suhteen.
Kotimaan politiikka on enää pientä näpertelyä, kun miljardeja viedään Italian kuukausittaisten 250€ lapsilisien korotuksiin jopa 21 vuotiaille ja Espanjan 4-päivisen työviikon rahoitukseen!
Voi SAATANA jollen paremmin sano! >:(
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Impivaaran tiikeri

Toimittelija Sirkkasen naamanvääntelyä. Etukäteen sovittua, ei muutoin ohjaaja olisi ehtinyt Sirkkasen naamaan kuvaa vaihtaa.

[tweet]1387842556952723457[/tweet]

Totti

Minusta ylitulkitsit tilanteen.

Lindtman pyrki perinteiseen vasemmistolaiseen tapaan ohjaamaan keskustelun pois hallituksen kehysriihifiaskosta haastamalla Halla-ahon persujen työttömyyslinjaa, joka käsittääkseni ei poikkea nykyisestä kovinkaan paljon. Lindtman yritti mm. vihjailla, että persut kannattaisivat yleissitovuuden lakkauttamista. Samalla Kurvinen selitti, että hallitus ottaa mallia Tanskasta, jossa on porrastettu työttömyysturva ja kehui lopettaneensa eläkeputken.

Erikoista on myös se, että Lindtman yhtenä hetkenä kritisoi persuja julkisen sektorin menojen vähentämisestä ja seuraavana hetkenä kertoi, että hallitus vähentää menoja. Lindtman istui monella pallilla samaan aikaan ja kritisoi vastapuolta aina sen mukaan mikä kuulosti sinä hetkenä hyvältä.

Minulle jäi sellainen käsitys, että Lindtmanilla ja Kurvisella oli ihan eri käsitys siitä mitä hallitus oli riihisekoilussaan sopinut ja puhuivat ristiin.

Aiheena oli kuitenkin hallituksen budjetillinen epäyhtälö eikä oppositiopolitiikka. Sen koommin Lindtman kun Kurvinenkaan ei pystynyt selittämään miten valtiontalous saadaan takaisin raiteilleen.

Minusta on myös erikoista, että vallitseva mielikuva on että mikä tahansa verojen alentaminen johtaisi "hyvinvointivaltion alasajoon". Tämän puitteissa ainoa ratkaisu valtiontalouden ongelmiin näyttäisi olevan nostaa veroja loputtomiin. Tosiasiassa verot ovat jo niin korkealla, että verokertymä laskee jos veroja nostetaan lisää. Veroaste pitäisi siis alentaa eikä nostaa, mutta sosialistit ovat onnistuneet valheellisella retoriikallaan luomaan mielikuvan, että se johtaisi turmioon - mummot kipattaisiin vanhainkodeista kadulle ja lapset jätettäisiin pientareelle kerjäämään.

Suomen talousongelmien keskeisin ongelma on juuri aivan liian korkeat verot. Verovarat eivät tällä veropaineella enää riitä samalla kun hallitus toisensa jälkeen keksii vain lisää "palveluja", joita pitäisi kustantaa.
Sosialisti on mätä ydintä myöten.
- kansanviisaus

IDA

Elina Valtonen on ollut ainoa kokoomuslainen,  joka on erotellut taloudelliset ja poliittiset seuraukset, sekä esittänyt järkevät syyt miksi Suomen kannattaisi vain hyväksyä tämä elvytyspaketti. Siis siinä mielessä järkevät, että niistä voidaan järkevästi keskustella.

Muuten koko Kokoomus ainakin julkisesti ollut ihan fantsua arvopohja yms.
qui non est mecum adversum me est

Uuno Nuivanen

Julkaistaanpa tähän vapun kunniaksi ja kokeeksi Perussuomalaisten jäsenkirje. Jos ei ole suotavaa, ystävälliset modet poistanevat ilman banaaneja.  ;)

QuotePERUSSUOMALAISTEN UUTISKIRJE
30.4.2021 • Klo 12:04
Palkansaajien verotusta on laskettava, palkkojen sivukuluja leikattava ja asumisen sekä liikkumisen hintaa on saatava alas

Sanna Marinin (sd) johtama hallitus tuntuu suhtautuvan välinpitämättömästi julkisen talouden kestävyyteen. Tämän paljasti puoliväliriihen floppimainen lopputulos, jossa talouden kehykset paukkuvat reilusti. Hallitus on jo yli vuoden ajan käyttänyt koronaa tekosyynä taloutta ja työllisyyttä vahvistavien uudistusten tekemättä jättämiseen, ja jatkaa samalla tiellä.

Suomalaiseen työhön, yrittämiseen ja hyvinvointiin kohdistuvat vakavat uhat eivät johdu vain koronasta. Epidemia on toki kärjistänyt talouteen kohdistuvia uhkia, mutta samalla korona on tarjonnut punavihreälle hallitukselle verukkeen olla tekemättä mitään niille ongelmille, jotka olivat olemassa jo ennen koronaa ja jotka tulevat vastaan entistä pahempana koronan jälkeen.

Politiikalla voidaan vaikuttaa Suomen kilpailukykyyn

Metsäyhtiö Stora Enso ilmoitti viime viikolla Kemin Veitsiluodon tehtaan sulkemisesta, jonka seurauksena suorat työpaikkamenetykset ovat 600-700 henkeä ja epäsuorat siihen päälle.

Hallitus ottaa mielellään itselleen ansion uusista investoinneista, mutta kun tehtaita pannaan kiinni, syy on aina jossakin muualla. Kilpailukyky ei riipu yhdestä tekijästä vaan se on monien osatekijöiden summa. Näistä tekijöistä keskeisiä ovat energia- ja logistiikkakustannukset, raaka-aineen hinta ja työvoimakustannukset.

Sekä Suomi kokonaisuutena että etenkin maakunta-Suomi elävät teollisuudesta ja teollisuuden ympärille rakentuvasta toimeliaisuudesta. Tässä tilanteessa Suomella ei ole varaa maailman kunnianhimoisimpaan ilmastopolitiikkaan.

Vastuuttomat turvelinjaukset tuhoavat työpaikkoja

Vihervasemmiston ideologisten hankkeiden tilalle perussuomalaiset vaatii linjaa, joka vahvistaa kotimaan taloutta ja samalla nostaa työllisyyttä: palkansaajien verotusta on laskettava, palkkojen sivukuluja on leikattava ja asumisen ja liikkumisen hintaa on saatava alas.

Vain tällä tavalla yritysten palkkakulut saadaan pidettyä kurissa ilman, että palkansaajien reaaliansiot vähenevät. Paljon huonompi vaihtoehto kilpailukyvyn parantamiseksi on se, mitä EK, keskusta, vihreät, RKP ja kokoomus vaativat, eli halvempien työntekijöiden rahtaaminen kehitysmaista.

Hallituksen on myös luovuttava täysin vastuuttomista turvelinjauksistaan, jotka tuhoavat suomalaisia työpaikkoja ja vahingoittavat huoltovarmuutta ja joiden ilmastovaikutuksetkin ovat kokonaisuutena arvioiden negatiivisia, kun kotimaista turvetta joudutaan korvaamaan tuontipolttoaineilla. Turpeen alasajo on vihreää identiteettipolitiikkaa pahimmillaan. Ikävä kyllä vihreät on se hallituspuolue, joka heiluttaa tässä asiassa tahtipuikkoa.

PS kyselytunnilla: Miten suomalainen hyötyy siitä, että se maksaa italialaisten hulppeat lapsilisät ja espanjalaisten lyhyemmän työviikon?

Perussuomalaiset hiillostivat hallitusta niin sanotusta EU:n elpymispaketista kyselytunnilla. Suomi on näillä näkymin osallistumassa pakettiin ja maksaa siitä 6,6 miljardia euroa, mutta saa paketista itse vain reilut kaksi miljardia.

Tuoreiden tietojen mukaan Italia on yhtenä merkittävistä nettosaajista päättänyt käyttää EU:n koronatuesta saamansa rahat muun muassa maan alhaisen syntyvyyden nostamiseksi. Suunnitelmissa on maksaa paketista saaduilla varoilla 250 euroa kuukaudessa yhdestä lapsesta aina 21 ikävuoteen asti. Tämä on reippaasti enemmän kuin suomalainen lapsilisä.

Samaan aikaan Espanja on käyttämässä oman osuutensa teollisuuden parantamiseen ja nelipäiväisen työviikon kokeiluun. Se satsaa muun muassa akkuteollisuuteen, eli me suomalaiset maksamme suoraan kilpailijalle teollisuustukea.

Perustuslakivaliokunta päätti tällä viikolla, että koronapaketti läpi mennessään muuttaa EU:n keskeisiä toimintaperiaatteita, eikä Suomi ole liittyessään Euroopan unioniin antanut suostumustaan tällaiseen. Siksi paketin hyväksyminen vaatii eduskunnassa kahden kolmasosan enemmistön.

Paketti on vallansiirtoa EU:lle ja se heikentää Suomen itsemääräämisoikeutta. Ei ole oikein, että viiden vihervasemmistopuolueen johdolla Suomi viedään EU:n tulonsiirtounioniin. Oppositio voisi paketin kaataa, jos Kokoomus päätyisi tyhjän äänestämisen sijaan vastustamaan pakettia.

Kokoomus äänestämässä tukipaketista tyhjää hallituksen takuumiehenä

Perustuslakivaliokunnan päätös edellyttää EU-tukipaketille kahden kolmasosan enemmistöä ensi kuun eduskuntaäänestyksessä sai aikaan hetkellisiä paniikkireaktioita hallituksessa. Paketissa on määrä lähettää miljardeja euroja suomalaisten verorahoja Etelä-Eurooppaan. Eurooppaministeri Tytti Tuppurainen ehti jo kyseenalaistaa valiokunnan aseman perustuslain ylimpänä tulkitsijana, kunnes ratkaisijaksi löytyi velkaunionista tyhjää äänestävä kokoomus, jonka hillotolpat on taas hetkeksi turvattu.

Hallitus siis pääsi pälkähästä, kun kokoomus päätti ottaa hallituksen ja EU:n apupuolueen roolin. Kokoomus sitoutti kansanedustajansa äänestämään tyhjää ratkaisevassa äänestyksessä. Käytännössä tämä ratkaisu takaisi paketin läpimenon, koska tyhjän äänestäjät poistetaan laskuista, jolloin hallitus saisi riittävät äänet kasaan.

Myös kannatuksensa hallituksessa romahduttanut keskusta lupaa tukensa EU-paketille. Tavallaan kokoomus ja keskusta heittelevätkin nyt kuumaa perunaa toinen toisilleen. Molempien puolueiden johdossa on kyllä tahtotila suomalaisten miljardien heittämisestä etelän tuuliin, mutta mieluiten niin, että äänestyspäätöstä ei tarvitsisi tehdä itse.

Hallitus runnoo soteuudistusta lepytelläkseen keskustaa

Hallituspuolueet ovat aloittaneet soteuudistuksen lakiesitysten läpirunnomisen eri valiokunnissa jopa niin ettei hallitus huomioi asiantuntijalausunnoissa esiin tulleita epäkohtia. Esityksen runnominen aloitettiin juuri kehysriihen aikana hallituskriisin partaalla. Todennäköisesti näin tapahtui, jotta keskusta saatiin lepytettyä kehysriihen ollessa kriisissä.

Keskustalle sote-uudistuksen läpivieminen on paljon tärkeämpää kuin turve tai menokehykset - tai mikään muukaan. Koskaan enää heidän ei ole mahdollista saada tuollaista häkkyrää läpi. Nyt vielä on.

Hallituksen esitykseen sisältyy useita sen tavoitteiden saavuttamisen kannalta epätarkoituksenmukaisia ehdotuksia. Kun uudistuksen perusratkaisu ei riittävällä tavalla turvaa myöskään kuntien ja hyvinvointialueiden yhteistyötä ja mahdollisuutta työnjaosta sopimiseen, johtaa uudistus toteutuessaan toiminnan jäykistymiseen ja tehokkuuden vähenemiseen. Lopputuloksena on toimimaton ja kallis palvelurakenne, joka heikentää palvelujen saatavuutta ja lisää julkisen talouden kustannuksia.

Kuntavaalit

Kuntavaalien ehdokaslistat menevät kiinni tiistaina 4.5. Jos haluat lähteä mukaan tekemään kuntavaalihistoriaa, niin nyt on viimeinen mahdollisuus tehdä päätös asiasta. Ehdokkaita on jo nyt ennätysmäärä, mutta mitä enemmän saamme ehdokkaita, niin sitä paremmin nauttimamme kannatus realisoituu valtuustopaikoiksi ja poliittiseksi vaikutusvallaksi.

Jos haluat lähteä mukaan, niin ota heti yhteyttä puolueen paikallisyhdistykseen, täytä puolueen sivuilla oleva ilmoittautumislomake tai ota yhteyttä projektityöntekijä Kirsi Kallioon ( 040 194 6454 / [email protected] ).

Lähde mukaan ja otetaan yhdessä Suomi takaisin!

Hyvää vappua toivottaen,

Perussuomalaisten eduskuntaryhmä ja puoluetoimisto

pyrokatti

Halla-ahon vappupuhe Suomen Uutisissa.

Tiukkaa asiaa, kannattaa lukea/kuunnella. Muutama poiminta:
[...]
Tehtaan kannattavuus ei riipu siitä, kuka sen omistaa. Me elämme globaalissa taloudessa, ja investoinnit tehdään sinne, missä ne ovat kannattavia. Jämsä ja Kemi tarvitsevat tietysti valtiovallan tukea selvitäkseen suuren työnantajan katoamisesta, mutta ei kannattamattomia tehtaita voi pitää käynnissä pumppaamalla niihin valtion rahaa. Neuvostoliitto yritti tätä reseptiä aikansa, ja siinä kävi niin kuin kävi.

Sen sijaan päättäjien tehtävä on käytettävissään olevin keinoin tehdä Suomesta niin kilpailukykyinen ympäristö, että tehdas kannattaa rakentaa tänne eikä Kiinaan tai Indonesiaan. Me emme voi mitään sille, että olemme kylmä maa, syrjäinen maa ja pitkien kuljetusetäisyyksien maa. Sen sijaan me voimme vaikuttaa energian hintaan ja kuljetusten hintaan. Punavihreä ilmastopolitiikka ja muuta Eurooppaa kunnianhimoisemmat hiilineutraalisuustavoitteet heikentävät teollisuuden selviämismahdollisuuksia. Polttoaineverojen korotukset, turpeen alasajo, epävarmuus metsien käytöstä ja kilpailijamaita vähäisemmät päästökauppakompensaatiot nostavat yritysten kustannuksia. Mikään yksittäinen kustannustekijä ei ole ratkaiseva. Kyse on niiden yhteisvaikutuksesta.

Toisin kuin muilla pohjoismailla, meillä ei ole omaa valuuttaa. Tämä luo painetta sisäiseen devalvaatioon, eli palkkojen leikkaamiseen, mutta se on vaikeaa sekä poliittisesti että kasvavien elämis- ja liikkumiskustannusten vuoksi. Yhtälö on todella vaikea: Jos palkkakustannukset kasvavat, ei synny työpaikkoja. Toisaalta jos palkkatasoa leikataan, työntekijöille jää yhä vähemmän käteen ja työn vastaanottaminen on yhä vähemmän kannattavaa. Ainoa kaikille hyvä ratkaisu on kokonaisveroasteen ja palkan sivukulujen leikkaus. Ihmisten käteenjääviä tuloja voidaan kasvattaa ja samalla keventää yritysten henkilöstökustannuksia.

[...]
Sosiaaliturvamenot kasvavat koko ajan, ja tämä johtuu samasta syystä kuin Suomen väestönkasvukin: nimittäin maahanmuutosta. Lisää maahanmuuttoa kiljuu vihervasemmisto, koska se haluaa uusia suojatteja, ja elinkeinoelämä, koska se haluaa halvempia työntekijöitä. Duunareille maahanmuutto tarkoittaa työttömyyttä, matalampia palkkoja, huonompia työehtoja, kalliimpaa asumista. Vähävaraisille se tarkoittaa ghettoutuvia asuinalueita ja kouluja ja heikompia julkisia palveluja. Yrittäjille ja palkansaajille se tarkoittaa kasvavaa verotaakkaa.

[...]
Koska Suomea ei miehitetty toisen maailmansodan jälkeen, Suomi ei myöskään vapautunut miehityksestä 90-luvun alussa. Meillä mätää ja korruptiota ei koskaan siivottu, toisin kuin vaikkapa Baltian maissa. Meillä Neuvostoliiton ja Itä-Saksan juoksupojat ja -tytöt jatkoivat muina miehinä ja naisina puolueissa, virkakunnassa, kulttuurielämässä, oikeuslaitoksessa, mediassa ja akateemisessa maailmassa. Itä-Euroopassa Kremlin syöttiläät pantiin kommunismin romahduksen jälkeen vankilaan tai virkakieltoon, mutta meillä heidän urakehityksensä jatkui esteittä. Heidän jumalansa vain on vaihtunut. Neuvostoliiton sijaan kumarretaan Euroopan unionia. Kehitysmaiden fanittamisen tilalle on tullut islamin fanittaminen. Kommunismin on korvannut monikultturismi, intersektionalismi ja ilmastorummutus. Metodit ja totalitaristiset ajattelutavat ovat pysyneet ennallaan. Painostus, ilmiantokampanjat, keskustelun rajoittaminen ja väärien mielipiteiden kriminalisoiminen ovat edelleen pop.

Stasin ja KGB:n asiamiehet ja vasikat toimivat korkeissa poliittisissa tehtävissä ja arvostettuina mediavaikuttajina. Suomen Kommunistisen Puolueen johtoon kuulunut professori on näkyvimpiä puhuvia päitä ihmisoikeuksiin ja valtiosääntökysymyksiin liittyvässä keskustelussa. Ne, jotka toimittivat Kansan Uutisia, toimittavat tänä päivänä Hesaria ja Yleä. Ne, jotka vaikuttivat taistolaisissa, vaikuttavat tänä päivänä vihreissä ja demareissa. Lista on pitkä ja masentava. Pahinta on, että nämä asemiinsa jääneet vanhan maailman edustajat ovat saaneet valikoida ja kasvattaa myös seuraavan sukupolven. Mm. siksi meidän tiedotusvälineidemme taso on sellainen kuin se on. Siksi Demlan ääni kuuluu niin vahvana oikeusoppineiden keskuudessa.
[...]
Kari Suomalainen: "Niin hassua ei pilapiirtäjä keksi, ettei se myöhemmin olisi täyttä totta."

K.L.O

A-talkissa kiinnitin huomiota hallituksen suunnitelmiin auttaa vähäosaisia ylivelkaantuneita siten, että velallisen ulosoton jälkeen käteen jäävää suojaosuutta suurennetaan.

Tuo temppu sopii upeasti hallituksen talouslinjaan.
Käytännössä yhteiskunta säästää toimeentulo- ym. tukien määrässä ja velallisen velkavankeus pitenee maalin kadotessa tavoittamattomiin pienempien lyhennysten vuoksi. Luonnollisesti myös korot juoksevat.

Jussille suosittelen 4mg Nicorette-tablettia poskeen lähetysten alkaessa. :o
Vaan ärsyttäisi ketä tahansa täyspäistä istua tuota valehtelevaa pyrkyrijoukkoa kuunnellessa.

Totti

Quote from: pyrokatti on 01.05.2021, 10:47:35
Halla-ahon vappupuhe Suomen Uutisissa.

LOL  ;D

Pakko nauraa sille miten Halla-aho pyyhkii tapapuolensa poliittisella eliitillä. Erityisen huvittava oli osuus mädännäisyydestä, jossa koko sosialistinen roskasakki pyykkäriakka Haloskaa myöten vedettiin persniskaotteella kuran läpi.

En muista koska jonkun muun puolueen puheenjohtaja olisi tarjonnut vappupuheessaan mitään muuta kun tyhjiä kliseitä, teeskentelyä, tekohymyjä ja valheita omasta loisteliaisuudestaan. Halla-aho on rohkea ja raikas tuulahdus tunkkaisessa ja valheita täynnä olevassa konsensuspolitiikassa.
- kansanviisaus

justustr

Vastaan A-talk kommentteihini kaikille yhteisesti.

Oltiin Kurvisesta mitä mieltä tahansa, niin kysymys Halla-aholle perussuomalaisten kannasta työttömyysturvan porrastamiselle ja leikkauksille oli perusteltu varsinkin kun Juvonen kävi viikko sitten höpöttelemästä samassa studiossa aiheesta ihan mitä sattuu.

Edelleenkään en tiedä perussuomalaisten kantaa työttömyysturvaan tai mihinkään muuhunkaan työllisyyttä edistävään toimeen. Energiaveron ja polttoaineveron laskeminen ovat toki hyviä ehdotuksia, mutta eivät ne yksin mihinkään riitä. Ongelmallisinta on, että perussumalaisilta puuttuu täysin kaikki eri toimien vaikutuslaskelmat. Se on ymmärrettävää, koska PS:llä ei ole käytettävissään samoja asiantuntijaelimiä kuin vaikkapa kokoomuksella, mutta ongelma se silti on ja yksi puolueen uskottavuutta heikentävä aspekti. Ei kannata ihmetellä miksi moni talousorientoitunut ihminen ei suostu äänestämään perussuomalaisia vaikka periaatteellisella tasolla olisikin samoilla linjoilla. Tällaisia tapauksia on omassa lähipiirissäni useita.

Totti

Quote from: justustr on 01.05.2021, 12:14:11
Oltiin Kurvisesta mitä mieltä tahansa, niin kysymys Halla-aholle perussuomalaisten kannasta työttömyysturvan porrastamiselle ja leikkauksille oli perusteltu varsinkin kun Juvonen kävi viikko sitten höpöttelemästä samassa studiossa aiheesta ihan mitä sattuu.

En tiedä mitä Juvonen on puhunut, mutta puolueella on aina virallinen kanta (myös se on virallinen kanta ettei ole kantaa) ja sitten on kunkin ehdokkaan kanta. Nämä eivät välttämättä aina ole yksi yhteen.

QuoteOngelmallisinta on, että perussumalaisilta puuttuu täysin kaikki eri toimien vaikutuslaskelmat.

Ei niitä ole millään muullakaan puolueella koska niiden laskeminen on huomattavan vaikeaa ilman valtiovarainministeriön resursseja ja laskentamalleja. Tosin edes valtiovarainministeriö ei saa lukunsa oikein kuten olemme viime päivinä huomanneet. Luvuissa ei ole vain pelkkiä epävarmuusmarginaaleja vaan ne heittävät dekaadeilla ja etumerkkikin on kaikesta päätellen väärä. Mitä teemme vaikutuslaskelmilla joiden virhe on kymmenkertainen ja plussa onkin miinus?

Persuilla on kuitenkin vaihtoehtobudjetti, josta voi päätellä joitakin linjauksia:

https://www.perussuomalaiset.fi/wp-content/uploads/2020/12/PerusS-vaihtoehtobudjetti-2021.pdf

QuoteSe on ymmärrettävää, koska PS:llä ei ole käytettävissään samoja asiantuntijaelimiä kuin vaikkapa kokoomuksella, mutta ongelma se silti on ja yksi puolueen uskottavuutta heikentävä aspekti. Ei kannata ihmetellä miksi moni talousorientoitunut ihminen ei suostu äänestämään perussuomalaisia vaikka periaatteellisella tasolla olisikin samoilla linjoilla. Tällaisia tapauksia on omassa lähipiirissäni useita.

Esitätkö ihan tosissasi että vaikkapa demareilla tai kokkareilla on uskottavampi työllisyyslinja kun persuilla? Kannattaa vaihtaa tuttavapiiri, jos he aidosti ovat tätä mieltä.

Demarien holtiton rahan roiskiminen ympäriinsä ja siitä seuraava räjähdysmäinen velkaantuminen ja veronkorotustarve saa työllisyystoimena kehua lähinnä marksilaisesta taloudenpidosta. Kokoomuksen ehdotus siirtää suomalaiset kortistoon ulkolaisen halpatyövoiman hyväksi, ei kuulosta edes maallikolle kovin vakuuttavalta tavalta parantaa työllisyyttä.

Persujen ajatus maltillistaa veropaine ja edistää yrittäjyyttä on tähän mennessä uskotavin tapa saada työllisyys ja talous kuntoon. Tosin siinäkin on vivahde-eroja ja yksityiskohdista voi aina keskustella, mutta jos kilpailijat eivät edes ole oikealla hehtaarilla, persut ovat käytännössä ainoa vaihtoehto jos on huolissaan työllisyydestä.
- kansanviisaus

Tavan

Onko Jussin puheeseen reagoitu? Oli nimittäin sen verran julkeaa maalitusta ja vihapuhetta.

Mahtaa rakenteisiin etabloituneita kommunisteja ja rappeuttajia oikeasti pelottaa, kun tuo mies on marssimassa parin vuoden päästä valtioneuvoston yliherraksi.

Lalli IsoTalo

Quote from: Kim Evil-666 on 29.04.2021, 22:00:42
Halla-ahon 'virhe' on mielestäni se- ettei hän sivalla ruoskallaan (mielestäni) riittävällä voimalla, vaikka kykyjä siihen olisi. Uskallan väittää, että näitä 'ruoskan sivalluksia' äänestäjäkunta toivoisi näkevän ja kuulevan rutosti lisää.

Uskaltaisin olla samaa mieltä.

Mutta toisaalta JH-a on omimmillaan, kun hän on omimmillaan! Jos hän alkaisi vetää jotain muuta roolia kuin omaansa, hän taantuisi normipoliitikon rooliin, näyttelijäksi, enemmän tai vähemmän.

Spekuloin, että kun hän on oma itsensä, se myös auttaa häntä kestämään poliittisen skenen läpimätää kusetustodellisuutta.

Kun ei tarvitse näytellä.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Thalion

Quote from: Tavan on 01.05.2021, 17:39:23
Onko Jussin puheeseen reagoitu? Oli nimittäin sen verran julkeaa maalitusta ja vihapuhetta.

Mahtaa rakenteisiin etabloituneita kommunisteja ja rappeuttajia oikeasti pelottaa, kun tuo mies on marssimassa parin vuoden päästä valtioneuvoston yliherraksi.

Kyllä suurimmissa medioissa näyttäisi olevan sinänsä ihan asiallisen pituiset referaatit samassa yhteydessä kuin muiden puolueiden vappupuheet.

Kohua kuitenkaan tuskin tulee, koska mediat eivät uskalla tarttua pitkällä kepilläkään puheen ajankohtaiseen loppuosaan, mikä käsitteli (suomettumisen kautta) yhteiskuntamme moraalista rappiota lähihistoriasta nykypäivään.

Tuo puheen loppuosa löytyy onneksi erillisenä jo nyt Tuubista. (Draamakuningas Tynkkynen siellä taas näyttää ahkeroineen, mistä hänelle krediitit):
https://www.youtube.com/watch?v=0Mfo3ERzMN8

Maastamuuttaja

Eihän ole viisasta käyttää kaikkia paukkuja vapun tienoilla. Todennäköisesti  parhaat paukut on säästetty vaalien aikaan.