News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Jussi Halla-aho eduskunnassa ja kotimaan politiikassa 2019–

Started by Pullervo, 05.09.2019, 17:56:08

Previous topic - Next topic

Pallopääkissa

Jussi on vaihteeksi äänessä:

Jostain ne rahat pitää ottaa – Jussi kertoo perussuomalaisesta valinnasta
https://www.youtube.com/watch?v=vbE-foNLTIM
Kansalliskonservatiivi ja arvokonservatiivi.

IDA

Quote from: ikuturso on 19.01.2022, 09:53:52
Quote from: Lalli IsoTalo on 15.12.2021, 11:15:34
Quote from: Veturinainen on 15.12.2021, 09:45:05
Jussin viittaus Hesarin artikkeliin https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000008442571.html, joka maksumuurin takana ...

Quote...Lehtosen näkemyksen mukaan eri kulttuureihin liittyviä erityispiirteitäkin kuitenkin on. Hän mainitsee eri kulttuureihin liittyvät disinformaatiolähteet, epäilykset ja pelot.

"Esimerkiksi afrikkalaisilla on taikauskon tyyppistä ajattelua.

Huomasin tuon vasta nyt....

Kulttuurinen, ellei geneettinen, erityispiirre hesarissa mainittu. Missä teloituspartiot, missä canceloijat!?!?

Pasila, soittakaa Kaivanto ja Geneettinen erityispiirre!
https://youtu.be/5-ns_I4lphI

-i-

Hesarin oma ajattelu, jos sitä on, on kyllä äärimmäisen taikauskoista itsessään. Ei kannattaisi lähteä afrikkalaisia arvioimaan. On äärimmäisen järjetöntä todeta, että kulttuureissa on omia erityispiirteitään ja sitten mainita disinformaatiolähteet, epäilykset ja pelot, jotka ovat yhteisiä kaikille kulttuureille.

Disinformaatio on typerä käsite. Mikä on disinformaatiota? Informaatio ei ole sama asia kuin tieto, eikä varsinkaan sama asia kuin totuus. Jos luen, että liskot hallitsevat maailmaa saan informaatiota siitä, että joidenkin mielestä näin todella on. Se on ihan oikeaa informaatiota, eikä disinformaatiota. Hesari ja sen käyttämät asiantuntijat voisivat opiskella suomea, niin näiltä ehkä vältyttäisiin. Tuskin kuitenkaan sillä niin syvällä nykyisin ollaan.

Epäilykset ja pelko taas ovat ominaisuuksia, jotka ovat ihan jokaisessa yksilössä. Jokainen pelkää jotain ja epäilee jotain. Näillä ei ole mitään tekemistä kulttuurien ominaispiirteiden kanssa.

Huomattavaa tietysti, että Hesarissa voidaan myöntää, että kulttuureilla on omia erityispiirteitään. Kuvaavaa nykymenolle, että sekin tehdään täysin väärin.
qui non est mecum adversum me est

IDA

Quote from: ikuturso on 19.01.2022, 09:53:52
Kulttuurinen, ellei geneettinen, erityispiirre hesarissa mainittu. Missä teloituspartiot, missä canceloijat!?!?

Pasila, soittakaa Kaivanto ja Geneettinen erityispiirre!
https://youtu.be/5-ns_I4lphI
-i-

Lisäksi kyseessä on todella törkeä yleistäminen. Afrikkalaiset pannaan yhteen nippuun, vaikka kuka tahansa afrikkalaisiin tutustunut pystyy erottamaan eri Afrikan kansat toisistaan.

Ja, jos taikauskon tyyppinen ajattelu leimaa Etelä-Sudanin katolisia tai Somalian muslimeja, niin silloin sen leimaa myös suomalaisia, Helsingin yliopistoa ja Helsingin Sanomia. Käytännössä kaikkia, jotka uskovat edes johonkin. Se, että ei uskoisi mihinkään yliluonnolliseen puhdistaisi maailman sekä uskonnosta, että tieteestä. Sitä vain ei tapahdu.

Charlie

SatuSetä

Tämä nyt ei varsinaisesti ole politiikkaa, mutta Jussilta on tullut uutta musiikkia.

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/5837153f-cb65-4a87-b0fe-ce7e2da68007
Poliitikko Jussi Halla-Ahon, 50, thrash metallia soittava Blashemian-yhtye julkaisi uutta musiikkia.

Kappale My Second Coming on jo yhtyeen vanhempaa tuotantoa, mutta kappaleen sanoja on päivitetty tähän päivään. Kappaleella kritisoidaan EU:ta ja ennustetaan sille loppua.

– Helvetissä sinun kanssasi olen sylkevä painajainen. Minun piti kantaa kaikki syntisi talvehtiessani. Amsterdamin nartun kautta olen tullut levittämään kauhuani. Virus sinun IBM:ssäsi, ikuisesti säilyvä syntaksivirhe, kappale alkaa.

Uudelle versiolle julkaistiin myös musiikkivideo. Videolla pukuun sonnustautunut Halla-aho aloittaa kappaleen kuuluttamalla "kansalaiset" ja alkaa soittamaan sinistä sähkökitaraa. Halla-aho laulaa kappaleen sanoja katsoen kameraan suhteellisen ilmeettömänä.

Video muutettiin kuitenkin Youtubessa yksityiseksi aamuyhdeksän aikaan 27. tammikuuta 2022.

...

Video löytyy:
https://v.ylilauta.org/47/8a/478a00a16552ae64.mp4
Kissat on koiria ja hauki on kala, joka tekee pesän puuhun.

Faidros.

Quote from: Charlie on 26.01.2022, 17:32:16
Mestari on Puopolon kanavalla henkilöhaastattelussa (1 h 17 min):

https://www.youtube.com/watch?v=8pC2Wh7JoSM

Etusivulle! 8) Yli tunti pelkkää asiaa! :)
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

viisitoista

Ei tällainen viisujen laulu oikein minun makuuni ole - ja vielä tuollaista nihilististä roskaa. Soini saattoi olla oikeassa ettei Halla-ahosta ole johtajaksi (siis pitemmällä tähtäimellä) jos hän haluaa tuollaista tehdä johtamisen sijaan.

Emmekö jo saaneet kylliksi noloa poliitikkomusiikkia Juho Eerolalta?

Faidros.

Quote from: SatuSetä on 27.01.2022, 10:09:20
Tämä nyt ei varsinaisesti ole politiikkaa, mutta Jussilta on tullut uutta musiikkia.

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/5837153f-cb65-4a87-b0fe-ce7e2da68007
Poliitikko Jussi Halla-Ahon, 50, thrash metallia soittava Blashemian-yhtye julkaisi uutta musiikkia.

Kappale My Second Coming on jo yhtyeen vanhempaa tuotantoa, mutta kappaleen sanoja on päivitetty tähän päivään. Kappaleella kritisoidaan EU:ta ja ennustetaan sille loppua.

– Helvetissä sinun kanssasi olen sylkevä painajainen. Minun piti kantaa kaikki syntisi talvehtiessani. Amsterdamin nartun kautta olen tullut levittämään kauhuani. Virus sinun IBM:ssäsi, ikuisesti säilyvä syntaksivirhe, kappale alkaa.

Uudelle versiolle julkaistiin myös musiikkivideo. Videolla pukuun sonnustautunut Halla-aho aloittaa kappaleen kuuluttamalla "kansalaiset" ja alkaa soittamaan sinistä sähkökitaraa. Halla-aho laulaa kappaleen sanoja katsoen kameraan suhteellisen ilmeettömänä.

Video muutettiin kuitenkin Youtubessa yksityiseksi aamuyhdeksän aikaan 27. tammikuuta 2022.

...

Video löytyy:
https://v.ylilauta.org/47/8a/478a00a16552ae64.mp4

Kesän keikat myyty loppuun, mutta Faidrokselta löytyy pari lippua pimeesti myyntiin. 8) ;)
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Viimeinen linja

Tässä se on, tähän ei Orpot sun muut pysty  ;D

"Helvetissä sinun kanssasi olen sylkevä painajainen. Minun piti kantaa kaikki syntisi talvehtiessani. Amsterdamin nartun kautta olen tullut levittämään kauhuani. Virus sinun IBM:ssäsi, ikuisesti säilyvä syntaksivirhe, kappale alkaa."

Skeptikko

Quote from: SatuSetä on 27.01.2022, 10:09:20

Jussi Halla-ahon hevibändi aktivoituu
https://www.rumba.fi/uutiset/jussi-halla-ahon-hevibandi-aktivoituu/

QuotePerussuomalaisten johdosta vetäytynyt Jussi Halla-aho aktivoituu yllättävällä rintamalla. Halla-aho on julkaissut Youtube-kanavallaan videon, jossa ripustaa saksalaisen keihään kaulaansa ja alkaa louhia kipakkaa thrash-riffiä.
...
PÄIVITYS 27.1.2022 klo 15.26: Halla-aho on laittanut leikatun version videosta näkyville. Sen alusta puuttuu kohtaus, jossa Halla-aho on ilman kitaraa ja sanoo kameralle "Kansalaiset!", jonka jälkeen kitara ilmestyy kaulaan. "Video lipsahti inhimillisen virheen vuoksi julki keskentekoisena jo eilen", Halla-aho kertoo.

Täällä se leikattu versio:

Blashemia: My Second Coming
https://www.youtube.com/watch?v=_iPHg2v_va4

https://www.facebook.com/jussi.hallaaho/posts/4843471405773015

QuoteJoitakin aikoja sitten sain mystisellä tavalla takaisin nuoruusvuosien kitarani, joka oli kiertänyt maailmalla 25 vuotta. Kitaran paluu oli minulle merkki siitä, että on aika tehdä musiikkivideo. Olisin tietysti halunnut tehdä sen jo vuonna 1991, mutta tarvittavaa kodinelektroniikkaa ei silloin ollut saatavilla.

Video lipsahti inhimillisen virheen vuoksi julki keskentekoisena jo eilen ja synnyttikin heti laajaa keskustelua sekä mediassa että äärioikeistoa tutkivissa piireissä. Iltalehden saamien tietojen mukaan sanoituksissa mm. arvostellaan EU:ta ja ennustetaan sille tuhoa. Koska biisi on sanoitettu kolme vuotta ennen Euroopan unionin syntyä ja viisi vuotta ennen Suomen liittymistä siihen, olen ollut aikaani edellä tässäkin asiassa.

Silivuplee!
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Faidros.

Iltalehti on soittanut biisiä väärinpäin ja kuullut siitä PIILOVIESTEJÄ!!1! :o ;D
-Matthew B.Crawford-

Faidros.

Jussi Euroviisuihin! ;D

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/32a6229b-b106-4656-9712-7d6d378ddda7

Pitäisikö Eiran riffimestari Jussi Halla-aho lähettää Euroviisuihin?
"Politiikan puskaradiossa arvioidaan tällä viikolla Jussi Halla-ahon kitararevittelyä ja hämmästellään kokoomuksen entisen ja nykyisen puheenjohtajan liukasteluja."
----

"Politiikan puskaradio -podcastin tämän viikon jaksossa ollaan likaisen, nopean ja huonosti lauletun metallin maailmassa.

Perussuomalaisten entinen puheenjohtaja, Eiran riffimestari Jussi Halla-aho julkaisi Youtubessa videon Blashemia-yhtyeensä vanhasta kappaleesta My Second Coming.

Oliko kappalevalinta sattumaa? Aikooko viime vuonna 50 vuotta täyttänyt Halla-aho keskittyä nyt toiseen tulemiseensa musiikin saralla ja pyrkiä Euroviisuihin?

– Tiukkaa kamaa, uppoaa nuorisoon, musiikin ystävänä tunnettu Iltalehden politiikan ja talouden toimittaja Mika Koskinen tiivistää."
----

-Matthew B.Crawford-

Phantasticum

Miksiköhän Halla-aho on kaikessa hiljaisuudessa luopunut puheenjohtajuuden lisäksi myös valiokuntapaikoistaan. Hän oli sekä suuren valiokunnan että hallintovaliokunnan jäsen mutta on tällä hetkellä molemmissa varajäsen. Taisi hän aikaisemminkin olla valiokuntatyöskentelyn pinnarikuningas mutta silti.

Jos perussuomalaisilla on tavoitteena olla suurin puolue seuraavissa eduskuntavaaleissa, Halla-ahon vaivihkainen vetäytyminen luottamustehtävistä herättää ihmetystä. Joillekin perussuomalaiset on yhtä kuin Halla-aho samalla tavalla kuin joillekin perussuomalaiset oli yhtä kuin Soini. Aluevaalitkin menivät niin kuin menivät.

Mihinkään puolueen puolesta uhrautumiseen en todellakaan usko. Tai että Halla-ahon siirtyessä sivuun muut puolueet olisivat valmiimpia tekemään perussuomalaisten kanssa yhteistyötä seuraavassa hallituksessa.

Tsuudi

Quote from: Phantasticum on 31.01.2022, 21:32:20
Miksiköhän Halla-aho on kaikessa hiljaisuudessa luopunut puheenjohtajuuden lisäksi myös valiokuntapaikoistaan. Hän oli sekä suuren valiokunnan että hallintovaliokunnan jäsen mutta on tällä hetkellä molemmissa varajäsen. Taisi hän aikaisemminkin olla valiokuntatyöskentelyn pinnarikuningas mutta silti.

Minulla on jonkinlainen aavistus. Jos on älykäs, introvertti ja hieman sosiaalisesti rajoittunut, niin tuon hullunmyllyn katseleminen käy voimille. Saati, että on siinä itse mukana. Kun katsoo tuota eduskunnan jengiä, niin ei kyllä kauheasti tee mieli olla missään tekemisissä.Tässä valossa en ihmettele yhtään Halla-ahon ratkaisuja.
Sikäli harmi, koska yhteisten asioiden hoito tarvitsisi nimenomaan älykkäitä.pragmaatikkoja, eikä niinkään itsekeskeisiä narsisteja.
"Hyvä pystykorva on parempi kuin huono nainen."

IDA

Quote from: viisitoista on 27.01.2022, 15:49:32
Emmekö ole saaneet kylliksi noloa poliitikkomusiikkia Juho Eerolalta?

Emme. Molemmat musiikkiprojektit olivat olemassa paljon ennen politiikkaa. Suuri Tuntematon on periaatteessa trio yhdellä kitaristillaan. Klassisin rockkokoonpano on kuitenkin kaksi kitaraa, basso ja rummut. Vaikka Jussin ehdoton pääprojekti on tietenkin Blashemia hän voisi aivan hyvin sivuprojektinaan hoitaa myös kitarointia Suuressa tuntemattomassa, joka sekin on jäsenilleen jonkinlainen sivuprojekti muiden töiden ja bändien ohella.

Vaikka kyseessä on Heavy Rock ja Jussin tapauksessa jopa (speed/death) Metalli, niin rockmusiikin historiassa ainoa kelvollinen vertailukohta Jussin ja Ilari van der Steenin kitaroinnille olisi Don Felderin ja Joe Walshin taistelu Hotel Californiassa. Tätä odotellessa :tuoppi:

https://www.youtube.com/watch?v=l4Cb9Hj1WZM

Phantasticum

Quote from: Tsuudi on 31.01.2022, 21:42:18
Miksiköhän Halla-aho on kaikessa hiljaisuudessa luopunut puheenjohtajuuden lisäksi myös valiokuntapaikoistaan.

Minulla on jonkinlainen aavistus. Jos on älykäs, introvertti ja hieman sosiaalisesti rajoittunut, niin tuon hullunmyllyn katseleminen käy voimille. Saati, että on siinä itse mukana. Kun katsoo tuota eduskunnan jengiä, niin ei kyllä kauheasti tee mieli olla missään tekemisissä. Tässä valossa en ihmettele yhtään Halla-ahon ratkaisuja.

Voi olla, että hullunmyllyn katseleminen käy voimille. Ei minua silti vakuuta tällainen selitys tai perustelu, eikä sillä minun mielestäni ole mitään selitysvoimaa. Toimisiko sama jonkun toisen poliitikon kohdalla? Ei tietenkään. Jokainen voi kysyä itseltään, miksi se sitten toimii Halla-ahon kohdalla.

Tämä selitys tai perustelu on osa sitä Halla-ahon ympärille syntynyttä myyttistä tarinaa, jota hänen opetuslapsensa vaalivat ja jota kohde itse toisinaan myös ruokkii. Halla-aho voi toimia täysin omien mielihalujensa mukaan, koska hänen kannattajansa selittävät asian aina parhain päin. Ilmiönä asia on kiehtova.

Viimeinen linja

En tiedä onko Halla-Aho minulle mikään myyttinen hahmo, hän vaan sattui olemaan henkilö joka puki sanoiksi sen mitä minä ajattelin ja yritin saada ulos mutta en osannut. On tässä sitäkin että tunnistan itseäni viisaamman ihmisen kun sellaisen näen ja Jussi nyt vaan on sellainen ihminen. Jokaisella on sama mahdollisuus politiikassa. Miksi arvostella, tekee itse jos paremman haluaa. Aina tulee mieleen haastattelu missä oli joku Antti Tuiskun fani, totesi juuri nämä sanat. Tee itse perässä jos pystyt.
Tuiskustakin voi olla montaa mieltä mutta niin vaan on kaveri komean uran tehnyt.

Luotsi

Quote from: Tsuudi on 31.01.2022, 21:42:18

Minulla on jonkinlainen aavistus. Jos on älykäs, introvertti ja hieman sosiaalisesti rajoittunut, niin tuon hullunmyllyn katseleminen käy voimille. Saati, että on siinä itse mukana. Kun katsoo tuota eduskunnan jengiä, niin ei kyllä kauheasti tee mieli olla missään tekemisissä.Tässä valossa en ihmettele yhtään Halla-ahon ratkaisuja.
Sikäli harmi, koska yhteisten asioiden hoito tarvitsisi nimenomaan älykkäitä.pragmaatikkoja, eikä niinkään itsekeskeisiä narsisteja.

Jep, ennusmerkit Jussin asettumiselle ehdolle seuraavissa ek-vaaleissa eivät ikävä kyllä ole suotuisat  :(
Entistä ikävämmäksi asian tekee se että vihertuhon jälkeen olisi huutava tarve pätevälle ja näkemykselliselle sisäministerille.
*** Kommunismi toimii mainiosti - muurahaisilla ***

Phantasticum

Quote from: Vellamo on 01.02.2022, 00:04:13
Ei tainnut olla alunperin Halla-ahon 'oma mielihalu' lähteä politiikkaan tai puolueen puheenjohtajaksi.

Kenen mielihalu sitten? Jos hän ei itse päättänyt lähteä politiikkaan, kuka sen sitten päätti? Pakottiko joku? Tästä samasta akkujen lataamisesta ja lepäämisestä keskusteltiin silloin, kun Halla-aho häipyi Euroopan unioniin juuri sopivalla hetkellä. Kun entinen pääministeri lähti (pääsi) komissaariksi, sitä pidettiin pakenemisena. Miksi Halla-aholla on eri standardit kuin muilla?

Osoitit tällä viestillä juuri sen, mitä en ole ymmärtänyt enää pitkään aikaan. Teki Halla-aho niin tai näin, se nähdään aina poikkeuksellisena itsensä uhraamisena.

Klassinen tee itse paremmin toimisi, jos Halla-aho olisi pakotettu mukaan politiikkaan, mutta mitään tällaista ei minun käsittääkseni ole tapahtunut. Kyllä se on ollut hänen oma valintansa, kuten perussuomalaisen puolueen valitseminen, vaikka hänen omien sanojensa mukaan hän ei edes ollut perussuomalainen.

Kyllä minua kiinnostaisi kovasti tietää, miksi Halla-aho jättäytyy taka-alalle juuri nyt, kun häntä tarvittaisiin. Jos muihin uppoaa selitys akkujen lataamisesta, niin asia on minun puolestani ihan ok, mutta minuun se ei uppoa.

Taikakaulin

Miksiköhän Halla-aho on kaikessa hiljaisuudessa luopunut puheenjohtajuuden lisäksi myös valiokuntapaikoistaan.

Varmaan lääkärin suosituksesta.
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

Ajattelija2008

Tavallinen poliittinen puolue ei ole puheenjohtajakeskeinen. Ei Kokoomus tai SDP ole ryhmittynyt kenenkään yksittäisen henkilön ympärille.

Toisenlaisia puolueita ovat olleet esimerkiksi Timo Soinin perussuomalaiset tai Harry Harkimon Liike nyt.

Kannattaa olla tavallinen poliittinen puolue.

Tavan

^Persuilla on Jussi Halla-aho riveisässään. Silloin kun joukossa on Suurmies, todellakin ollaan johtajakeskeisiä ja ryhmittäydytään hänen taakseen! Siten suurmiehestä saa potentiaalin irti. Todellisen suurmiehen läsnä-ollessa on aivan järkyttävää haaskaamista olla jotain muuta kuin johtajakeskeinen.
This was my father's belief and this is also mine:
  Let the corn be all one sheaf--
And the grapes be all one vine,
  Ere our children's teeth are set on edge
By bitter bread and wine.

AJIH

Quote from: Luotsi on 31.01.2022, 23:56:56
Jep, ennusmerkit Jussin asettumiselle ehdolle seuraavissa ek-vaaleissa eivät ikävä kyllä ole suotuisat  :(
Entistä ikävämmäksi asian tekee se että vihertuhon jälkeen olisi huutava tarve pätevälle ja näkemykselliselle sisäministerille.

Tästä syystä olisi hyvä taas alkaa valita ministereiksi muitakin kuin kansanedustajia. Nykykäytäntöön, jossa ministerit ovat kansanedustajia on perimmäisenä syynä käsittääkseni lähinnä kansanedustajien vallanhalu.

Keskusteluissa Halla-ahon tai kenenkään muunkaan poliittisista mielihaluista tai muista haluista on mielestäni halut ja velvollisuudet (ikään kuin sopeutumisena olosuhteiden lakeihin) erotettava toisistaan. Ainakin joku Cicero joskus kirjoitti velvollisuuksista jotain.
Apud judicem imperatoremque historiae.
Kaikessa: määrä ja laatu

Vapaa liikkuvuus koskee myös rikollisia.

Kaivopuiston henkirikos 5.7.2020: https://hommaforum.org/index.php/topic,131004.0.html
Ks. myös Uusi Lahti 8.3.2017.

Totti

Quote from: Phantasticum on 31.01.2022, 23:13:03
Tämä selitys tai perustelu on osa sitä Halla-ahon ympärille syntynyttä myyttistä tarinaa, jota hänen opetuslapsensa vaalivat ja jota kohde itse toisinaan myös ruokkii. Halla-aho voi toimia täysin omien mielihalujensa mukaan, koska hänen kannattajansa selittävät asian aina parhain päin. Ilmiönä asia on kiehtova.

Kieltämättä vaatimustaso Halla-ahon osalta näyttäisi olevan hieman erilainen kun muiden poliitikkojen osalta. Turha sitä kiistää, että Halla-ahon päätöksiä helposti halutaan katsoa sormien läpi ja "ymmärtää". Se tosin varmaan kuuluu fanijoukon luonteeseen, johon ehkä itsekin hieman lukeudun.

Pidän Halla-ahoa asiansa osaavana miehenä, mutta puoluejohdon jättäminen tässä vaiheessa oli kaikin puolin virhe. Perustelut ovat hieman epäselvät ja Halla-aho on luvannut paljastaa ne 10 vuotta sen jälkeen kun hän eroaa. Mutta, jos perustelu ei liity johonkin henkilökohtaiseen kuten sairauteen tms. niin pelkkä "jaksaminen" vaikuttaa aika ontolta verukkeelta.

Sinänsä ei ole tavatonta, että puoluejohtajat eroavat kyllästymistään, mutta eroaminen juuri nyt kun puolue oli merkittävässä nosteessa, oli strateginen vikatikki jos hän olisi voinut jatkaa ihan käytännön tasolla. Järkevintä olisi ollut vetää läpi vielä seuraavat eduskuntavaalit ja erota vasta niiden jälkeen.

Se, onko persut hallituskelpoinen puolue Halla-ahon kanssa, on sitten eri asia, mutta siitä ei kannattaisi huolestua vielä tässä vaiheessa. Vaalituloshan ratkaisee lopulta, onko muut puolueet pakotettu yhteistyöhön vai ei. Tarpeeksi hyvä vaalikannatus olisi tehnyt persuista kuninkaantekijän ja automaattisesti hallituskelpoisen. Lisäksi olisi ollut paljon mahdollisuuksia tehdä henkilöjärjestelyjä jos muut mieltävät Halla-ahon liian radioaktiiviseksi.

Minusta persut ovat jollain lailla tuuliajolla tällä hetkellä, enkä nyt viittaa vain aluevaalitulokseen, joka lopulta ei ollut mikään katastrofi vaikka media muuta väittää, vaan Purran johtajuuteen, joka näyttä yhä enemmän pakotetulta ja hapuilevalta. Tuntuu siltä, että ajetaan ympyrää samoissa urissa eikä puolue kykene tekemään mitään aloitteita ja avauksia vaan nalkutetaan vain vanhoja mantroja ja valitetaan kaikesta. Onko persut esim. tehnyt jotain aloitteita eduskunnassa? Jos on, niin niistä ei ole ainakaan kuulunut mitään.
Sosialisti on mätä ydintä myöten.
- kansanviisaus

Alaric

Onhan tässä kieltämättä jotain erikoista, kun Halla-aho ei ole halunnut noiden mainittujen valiokuntahommien lisäksi edes eduskuntaryhmän johtoon tai työvaliokuntaan. Mies on vetäytynyt täysin taustalle, vaikkei siihen ole käytännössä mitään hyvää syytä. Jos olisi, niin sen voisi kyllä kertoa.

Onko kokoomuksen kanssa tehty diili, ettei Halla-aho saa olla missään näkyvässä tehtävässä? Ja sitten persut saattavat ehkä päästä hallitukseen, jos ovat muutenkin kiltisti? ???

https://www.suomenuutiset.fi/perussuomalaisten-eduskuntaryhman-puheenjohtajisto-ja-tyovaliokunta-valittu-eduskuntakauden-loppuun/ (1.2.2022)

QuotePerussuomalaisten eduskuntaryhmän puheenjohtajisto ja työvaliokunta valittu eduskuntakauden loppuun

Perussuomalaisten eduskuntaryhmä valitsi tänään sääntömääräisesti ryhmän puheenjohtajiston ja työvaliokunnan alkaneelle istuntokaudelle 2022. Kyseiset valinnat kestävät eduskuntakauden loppuun asti.

Eduskuntaryhmän puheenjohtajana jatkaa Ville Tavio Turusta. Tavio on toisen kauden kansanedustaja ja lakimies.

Eduskuntaryhmän 1. varapuheenjohtajaksi valittiin jatkamaan Jani Mäkelä Lappeenrannasta ja 2. varapuheenjohtajaksi Lulu Ranne Hämeenlinnasta.

Eduskuntaryhmän työvaliokuntaan valittiin puheenjohtajiston lisäksi neljä muuta jäsentä: Mari Rantanen Helsingistä, Sanna Antikainen Outokummusta, Vilhelm Junnila Naantalista ja Leena Meri Hyvinkäältä.

Kaikki valinnat olivat yksimielisiä.
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

IDA

Quote from: Tavan on 01.02.2022, 10:33:22
^Persuilla on Jussi Halla-aho riveisässään. Silloin kun joukossa on Suurmies, todellakin ollaan johtajakeskeisiä ja ryhmittäydytään hänen taakseen! Siten suurmiehestä saa potentiaalin irti. Todellisen suurmiehen läsnä-ollessa on aivan järkyttävää haaskaamista olla jotain muuta kuin johtajakeskeinen.

Niitä taakse ryhmittäytyjiä, jotka ovat valmiita uhraamaan aikaa ja näkemään vaivaa tavalliseen puoluetyöhön pitäisi olla paljon enemmän, että vahvakaan johtaja voisi saada jotain aikaan.

Lalli IsoTalo

Quote from: Alaric on 01.02.2022, 14:32:28
Onko kokoomuksen kanssa tehty diili, ettei Halla-aho saa olla missään näkyvässä tehtävässä? Ja sitten persut saattavat ehkä päästä hallitukseen, jos ovat muutenkin kiltisti? ???

Se kryptinen tiedotteen 10 vuoden kassakaappijemmaus voisi sopia tähän kuvioon.

Quote from: https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/aa8babe6-6417-4a5c-871e-d562a187251cHalla-aho laati tiedotteen, jonka saa julkaista vasta 10 vuoden päästä – rauhoitteli omiaan: "Kenenkään ei pidä olla huolissaan tämän kuoren sisällöstä"

— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

ikuturso

Quote from: Phantasticum on 01.02.2022, 00:53:51
Kyllä minua kiinnostaisi kovasti tietää, miksi Halla-aho jättäytyy taka-alalle juuri nyt, kun häntä tarvittaisiin. Jos muihin uppoaa selitys akkujen lataamisesta, niin asia on minun puolestani ihan ok, mutta minuun se ei uppoa.

Veikkaan ihan burnoutia.

Itse aikanaan neljä vuotta vedin paikallisyhdistystä, valtuustoryhmää, istuin kunnanvaltuustossa ja -hallituksessa sekä yhdessä lautakunnassa, konserniyhtiön hallituksessa ja viiden virkamiehen valintaryhmissä.

Käytin kaiken liikenevän vapaa-ajan siihen ja perhekin kyseli voisinko joskus hoitaa kotiasioita, kun aina muiden asioita.
Neljä vuotta tuota vedin pieteetillä, kirjoittelin paikallislehteen ja someen. Minua yhdistää Halla-ahon kanssa se, että minulla ei ollut henkilökohtaisia hillotolppatavoitteita, enkä välttämättä halunnut olla poliitikko. Halusin asioihin muutosta. Mutta pienenä valtuustoryhmänä emme saaneet mitään muuttumaan, vanhat jäärät pitivät vanhat tavat kunniassa ja moni parempaan haluttu asia vedettiin vittuillakseenkin ihan toiseen suuntaan.

Koin laittaneeni itseni neljäksi vuodeksi likoon - ihan turhaan.

Pidin kahdet vaalit väliä, mutta aktiivien vähyyden vuoksi päädyin yhteen lautakuntaan. Nyt tuolla odottaisi yksi esityslista ja kokous tulossa. Mutta kroppa pistää vastaan kun pitäisi palata taas "siihen".

Vielä hieman poliittista virtaa on jäljellä. Mutta vain vähän. Oikeaan muutokseen en usko, ennen kuin demarien ja kepun vanha kannattajakunta kuolee ja kokoomus jakautuu lipilaareihin ja konservatiiveiihin. Eli ei minun elinaikanani.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Eino P. Keravalta

Quote from: Alaric on 01.02.2022, 14:32:28
Onhan tässä kieltämättä jotain erikoista, kun Halla-aho ei ole halunnut noiden mainittujen valiokuntahommien lisäksi edes eduskuntaryhmän johtoon tai työvaliokuntaan. Mies on vetäytynyt täysin taustalle, vaikkei siihen ole käytännössä mitään hyvää syytä. Jos olisi, niin sen voisi kyllä kertoa.

Minä en tietenkään tiedä mitään Jussin vetäytymisen syistä, mutta heitänpä tässä oman arvailuni, johon en itsekään sataprosenttisesti usko, mutta joka voi kenties olla ainakin osasyy:

Jussi täytti 50 vuotta. Kuten moni muukin, siinä elämän 'taitekohdassa' alkaa ehkä ajatella, mihin saakka ja minne on kulkenut ja mitä vielä on tai voisi olla edessä.

Ehkä Jussi ajatteli, että hän on ollut valtakunnallisena paskanheiton maalitauluna pitkälti toistakymmentä vuotta. Ehkä hän ajatteli, että elämässä voisi tehdä muutakin. Kuten olla lasten kanssa, nauttia ainutkertaisista asioista heidän kanssaan, olla enemmän läsnäoleva isä. Ehkä hän ajatteli, että elämä on katoavaista ja nyt on vielä aikaa suhteellisen nuorena ja terveenä tehdä asioita, joita on halunnut aidosti tehdä, kuten tehdä musiikkia ja nauttia perhe-elämästä.

Jussi introverttinä älykkönä antoi käsittämättömän suuren uhrin Perussuomalaisten ja suomalaisten hyväksi vuodesta toiseen. Ehkä hän noina vuosina näännytti itsensä lähelle loppuunpalamista, vaikka uskonkin, että hänen kesto- ja sietokykynsä on erittäin hyvällä tasolla. Mutta tottakai lopulta ihminen kysyy, onko hänen tehtävänsä olla kusitolppana koko lopun ikäänsä, vaikka moraali onkin puhdas ja asia oikea? Eikö vetovastuu kuuluisi vaihteeksi jollekulle toiselle? Eikö minullakin ole oikeus nauttia lasteni seurasta, vapaa-ajasta, taiteesta ja luovuudesta, vapaus hengähtää hetkeksi, ajatella asioita ja mennä eteenpäin ihmisenä ja yksilönä, yhtenä meistä?

Jokaisen elämässä on rytmejä ja syklejä. Ei kukaan syöksy kuin tavarajuna eteenpäin sata lasissa vuosikymmenestä toiseen 100-prosenttisella teholla. Huolimatta älystään ja nerokkaasta sanankäytöstään Jussillakin on rajansa ja herkkyytensä. Hän ei ole kellekään mitään velkaa. Jo näillä suorituksilla hän on valtiomies, itseasiassa ainoa valtiomies tässä maassa.

On vain hyvä, että Jussi tekee nyt niitä asioita, mitä paitsi hän pitkälti jäi viimeisen vuosikymmenen aikana. Hän voi palautua vuosien piinasta ja jatkuvasta, median harjoittamasta tarkkailusta, demonisoinnista ja henkisestä väkivallasta. Hän voi olla läheistensä kanssa ja pohtia elämäänsä elettyään puoli vuosisataa. Hän voi suunnitella, mitä kaikkea hän elämältään haluaa, lukea enemmän kirjoja, olla ansaitusti vähän rennommin. Eikä mikään estä häntä palaamasta parrasvaloihin, jos hän joskus niin tahtoo.

Vaikka toki olisi ollut puolueen kannalta edullista, että Jussi olisi jatkanut vielä seuraaviin Eduskuntavaaleihin, inhimillisesti katsoen se vaatimus olisi ollut melkeinpä kelle tahansa kohtuuton ainakin hänen henkilökohtaisen elämänsä ja hänen läheistensä kannalta.

Nyt on Jussi aika huilata, ottaa omaa aikaa ja tehdä niitä asioita, mitkä jäivät vuosikymmeneksi vähemmälle, ehkä liiankin vähälle. Jussi on ansainnut jokaisen latautumishetken ja jokaisen sekunnin, päivän ja vuoden ottaakseen sen ajan takaisin, minkä hän henkilökohtaisesti menetti taistellessaan paremman Suomen puolesta rankasti oman mukavuusalueensa ulkopuolella.

Jussi huilaa nyt ja rentoutuu. Sen hän on ansainnut. Nyt on muiden vuoro loistaa, hekin ovat ansainneet oman tilaisuutensa.

Kaikkea hyvää Jussille ja pahoittelut siitä, että rohkenin tulkita asioita hänen puolestaan, vaikken mitään tiedä.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

IDA

Quote from: Puuha-Pepe on 01.02.2022, 19:03:38
Reilu 10 vuotta valtakunnan politiikassa, josta melkein puolet Brysselin kasvispatojen ääressä. Jos tuohon loppuu puhti  niin sitten ei ole ehkä oikea paikka politiikassa. Pyyhkeen heittäminen kehään kesken vaalikauden ei anna kyllä kuvaa mistään politiikan supermiehestä.

Tässähän on kyse siitä antaako arvoa perhe-elämälle vai haluaako viettää kaiken liikenevän ajan poissa perheen luota jossain toreilla.

Itse veikkaisin niin, että Halla-aho oletti puheenjohtajuuden vievän vähemmän aikaa kuin europarlamentaarikon toimen, mutta näin ei todellakaan käynyt. PS:n puheenjohtaja todennäköisesti kiertää piirejä ja erilaisia tapahtunmia enemmän kuin muiden puolueiden puheenjohtajat yhteensä. Hän varmaan itse asetti jonkun aikarajan, jonka hän viitsii olla poissa kaikkein tärkeimpien asioiden parista.

Siksi ihan ok. ratkaisu. Ja omasta mielestäni ainoa oikea ratkaisu, jos motiivi oli tavallisen perhe-elämän pitäminen poliittisen vallan yläpuolella. Sitä paitsi se poliittinen valta mikä Halla-aholla oli on koska tahansa hänen käytössään uudelleen. Jos hän haluaisi europarlamenttiin hänet valittaisiin sinne, jos hän haluaisi PS:n puheenjohtajaksi hänet valittaisiin selkeästi. Eduskuntaan ja Helsingin Absurdiin teatteriin hän menee heittämällä koska vain. Eli mitään ei ole menetetty, mutta paljon saavutettu. Siis jos ajatellaan henkilökohtaisella tasolla.

Se mitä persut voivat saavuttaa ei voi olla kiinnitettynä Halla-ahon persoonaan, vaan kysessä on pakko olla paljon laajempi juttu, jotta se yleensäkään voisi menestyä. Itse luulen, että Halla-aho vain laski, että nyt on hyvä aika jäädä pois. Ei voi ajatella niin, että menestyvän puheenjohtajan pitäisi hoitaa aina seuraavat vaalit, koska vaaleja tulee jatkuvasti.

Veikkaan myös, että Purrallakaan ei ole mitään aikomusta jäädä elinikäiseksi puheenjohtajaksi.