News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2018-06-03 HS: Kuka tahansa ei kelpaa suomalaiseksi, ei edes somali

Started by Pullervo, 03.06.2018, 03:43:46

Previous topic - Next topic

N. O. Hääppönen

Quote from: kummastelija on 05.06.2018, 18:42:53
Quote from: Golimar on 05.06.2018, 10:02:52
Kyllä osaakin olla vastenmielinen matu.

[tweet]1003892844975837184[/tweet]

Minusta häntä voi kutsua myös juutalaiseksi. Tuskin pahastuu - suomalaisena.
"We want our money!"

Mistä mieleeni juolahtikin?
"Jos sukupuolitietoinen budjetointi erkaantuu sekä feministisistä kansalaisyhteiskunnan toimijoista että feministisestä tiedosta, se on vaarassa muodostua tekniseksi hyvän hallinnon käytännöksi, jonka suhde sukupuolittuneisiin yhteiskunnallisiin valtarakenteisiin on ohut."

– THL 23.3.2020

Lalli IsoTalo

QuoteEmme tästä neuvottele.

Turkkilainen kertoo kuuluvansa eri ryhmään kuin me. He eivät neuvottele meidän kanssamme.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

ISO

Oi aikoja, oi tapoja.

Itseään turkkilaiseksi tituleeraava keräämässä ääniä huutamalla että on Suomalainen.
Roslan M Salih:

"Freedom of speech isn't worth civil war"

Rokka

Ei mene minullekaan jakeluun tämä somalien ja muiden kehitysmaista tulleiden tarve tulla kutsutuksi suomalaiseksi, samalla pitäen kiinni kaikista niistä tavoista, jotka tekevät kyseisen mamun kotimaasta kehitysmaan ja kaikin tavoin Suomen vastakohdan.
Eniten ärsyttää tämä suvakkien yritys saada suomalaisuuden määritys vastaamaan sitä mitä mitä ne mamut sattuvat milloinkin olemaan. Ei se nyt niin mene, että jos somali ei millään taivu suomalaisuuden määritelmään, niin määritellään suomalaisuus uudestaan. Kyllä somalin pitää muuttaa itseään jos haluaa suomalaisena mennä läpi. Silloin pitää kyllä se somalius unohtaa kokonaan, somalius ja suomalaisuus ovat vaan niin kaukana toisistaan.

Tämä on vain minun mielipiteeni, mutta tässä lista asioista, jotka tekemällä somali voi aloittaa sen pitkän matkan suomalaisuuteen:

1.Opettele suomen kieli sujuvasti (ei, se miten somalit puhuvat suomea, ei ole sujuvaa. Edes nuoret somalit eivät hallitse suomen kieltä. Enkä tarkoita kielioppia vaan puhutun kielen sujuvuutta)
2. Lopeta tyttölapsien alapään silpominen ( Ei, Suomalaisia tyttölapsia ei silvota.piste.)
3. Älä kääri tyttäriäsi lakanoihin (Lakanat kuuluvat sänkyihin ei peittämään ihmisiä päästä varpaisiin kesät talvet. Näin siis Suomessa, Somalia on eri asia)
4. Anna Mohamedin sijaan poikalapsellesi nimeksi Matti tai Pekka ja vaihda vaikka omasikin (suomalaiset nimet ovat suomalaisille, jos haluat tuntea olosi suomalaiseksi niin tästä on hyvä aloittaa)
5. Älä korosta uskontoasi (suomalaiset eivät sitä tee, miksi sinun pitäisi? Suomalaiset eivät kailota oman uskontonsa ihanuutta muille, eikä suomalaista kiinnosta mitä uskontokuntaa joku toinen edustaa. Se on ihan jokaisen henk.koht. valinta)
6. Käyttäydy julkisilla paikoilla niin kuin suomalaiset käyttäytyvät (jokaisen julkisen tilan muuntaminen basaariksi ei ole suomalaista käytöstä. Suomalainen pitää yleensä äänensävynsä tilaan ja tilanteeseen sopivalla tasolla)
7. Ole ahkera, tunnollinen ja täsmällinen (nämä nyt ovat niitä positiivisia ominaisuuksia, joita meiltä suomalaisilta löytyy. Sosiaalietuuksilla loikoileminen ei kuulu niihin)
8. Tee kohtuullinen määrä lapsia (kymmenen muksua vaan on liikaa Suomessa, jos et satu olemaan lestadiolainen. Muista, että sinun pitäisi myös pystyä elättämään ne muksut, ei Kelan.)

Tässä nyt aluksi neuvoa somaleille, miten kelvata suomalaisena. Vaikka nyt nuo teesit toteuttaisikin, niin ei siltikään suomalaisuus ole taattu. Itse olen aika varma siitä, että suomalainen kuitenkin näkee sen ihonvärin taakse ja perustaa käsityksensä siitä toisesta ihmisestä ihan muihin asioihin. On loogista olettaa, että tummemman ihopigmentin omaava henkilö on jostain muualta kotoisin, mutta jos henkilö käyttäytyy kuin suomalainen pottunokka, niin sekin nopeasti unohtuu.

Mutta summa summarum, eihän se homma niin vaan toimi, että henkilön pitää saada käyttäytyä kuin somali mutta silti ko. henkilöä pitäisi kutsua suomalaiseksi.

pienivalkeapupu

Jahas, Janari Ossi pitää silmällä mitä Hommalla kirjoitetaan. Niin sitä pitää  8)
"Luulen, että pääsääntöisesti, kirjoitukseni ovat totta."

"Minun täytyy toimia epävarmuudessa, vaikkei minulla aina ole kaikkea informaatiota ja tietoa."

Kauko-Aatos

Quote from: Golimar on 06.06.2018, 17:39:05
[tweet]1004326292332957696[/tweet]

No tämähän nyt menee vänkäämiseksi.
Suomalaiseksi ei pääse ilmoittautumalla. Ei vaikka miten on kravatti kaulassa. Yllättävän arka paikka tuntuu olevankin tälle karvakädelle, kun jaksaa öyhöttää.

Vielä kerran: Et ole suomalainen, etkä koskaan tule olemaankaan. Olet turkkilainen. Tästä ei tarvitse neuvotella, TÄMÄ on ilmoitusasia. Etkä mahda sille mitään, vaikka miten uikutat.
Piste. Piste. 8)

"Keskustan hallintovaliokuntaryhmän kanta al-Holin leirillä oleviin suomalaisiin on selkeä. Emme hyväksy massapalautuksia, myös lasten osalta tilanne harkittava tarkkaan. Vapaaehtoisesti kalifaattiin lähteneet ovat itse kohtalonsa valinneet. Jääkööt sinne". King in the North. Defender of Lapland, Mikko Kärnä (kesk.)

acc

Ozan Yanar väittää olevansa suomalainen. Jos hän asuisi Inarissa, väittäisikö hän olevansa saamelainen. Jos hän asuisi kanalassa, väittäisikö hän olevansa kana. En tiedä tämän ihmisen etnistä taustaa, mutta ehkä isä on turkkilainen. Ozan voisi itse kertoa taustansa.

On tärkeää uudistaa kansalaisuuden myöntämisperusteita. Kansalaisuutta ei tulisi myöntää henkilölle, jonka vanhemmista kumpikaan ei ole syntyperäinen Suomen kansalainen. Suomen voidaan katsoa siirtyneen laittomuuden tilaan 1995 alussa luovuttaessaan itsemääräämisoikeutensa EU:lle. Sehän tapahtui tuolloin voimassa olleen perustuslain vastaisesti. Tuon ajankohdan jälkeen myönnetyt kansalaisuudet ja mahdollisesti myös oleskeluoikeudet tulisi peruuttaa. Kansalaisuus kuuluu vain suomalaisille.

Riippumatta sitä onko muukalaisella tai muukalaisperäisellä kansalaisuus, hänellä ei saisi olla äänestysoikeutta Suomessa, ei oikeutta asettua ehdolle vaaleissa, ei omistusoikeutta maahan, kiinteistöihin, osakkeiseen tai yrityksiin. Edelleen hänellä ei tulisi olla oikeutta julkishallinnon virkoihin eikä oikeutta osallistua politiikkaan. Islamia tunnustaville tai sellaiseksi perustellusti epäillylle ei tulisi antaa oikeutta oleskella vapaana Suomessa riippumatta siitä onko henkilö Suomen kansalainen vai ei. Tataareja tällainen tiukka linja voi ehkä kauhistuttaa, mutta älykkäinä ihmisinä he voisivat irtaantua islamista.

Kun Suomi palauttaa itsenäisyytensä, niin on korjattava EU-ajan aiheuttamat vahingot. Tämä tarkoittaa lainsäädännön muuttamista.
2017 Personality 13: Existentialism via Solzhenitsyn and the Gulag
(Huomaa: käsittämätön feministin raivokohtaus, kohta 42:00 eteenpäin)
https://www.youtube.com/watch?v=w84uRYq0Uc8

Kari Kinnunen

Jaah, ettäkö turkilainen kuumakalle väittää olevansa suomalainen? On siinä jaanaajalla otsaa.

Suomalaisuus on aika vaikea määritellä. Se on vähän sillai, että suomalaisen tunnistaa tuolla maailmalla. Jokin siinä on, että maailman rekkaparkeissakin minäkin tunnistan toisen suomalaisen. Suomalaisuus on sikäli syvään pinttynyttä, että voi mennä sukupolvi jos toinenkin ennenkuin maahamuuttajan jälkeläisistä ehkä tulee kunnon impiwaaralaisia juntteja.

Pakkanen

Jopa sukupolvesta toiseen suomessa asuneet ja syntyneet, mutta ruotsalaiset sukujuret omaavat ovat edelleen ruotsalaisia. Suomenruotsalaisia.

Myös Ruotsiin kotiutunut suomalainen on vastaavasti edelleen suomalainen, ruotsinsuomalainen.

Jopa 1600 luvulla amerikkaan lähteneiden suomalaisten jälkeläisiä voidaan kutsutaan edelleen suomalaisiksi. Amerikansuomalaisiksi.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Amerikansuomalaiset

Mutta ans´olla kun kyse onkin kehitysmaalaisista. Jotain mystistä tapahtuu, kun saapuvat Suomeen. Muuttuvat neuvottelematta suomalaisiksi :o. Ihan oikeiksi suomensuomalaisiksi ???.

Myös Ozan Yanar vaikuttaa ihan irakilta, vai somaliko se on? Mutta ilmoitti muuttuneensa Suomessa suomalaiseksi. wtf????

Itseäni kiinnostaa päättyykö tämä kansalaisuuskehitys Suomeen? Jos Ozan muuttaa joskus amerikkaan, onko hän silloin amerikansuomalainen?

anatall

^^

Intiaanit muuttivat pohjois-Amerikkaan jo tuhansia vuosia sitten ja ovat yhä edelleen intiaaneja. Somalit sen sijaan muuttuvat jollain mystisellä tavalla suomalaisiksi välittömästi astuttuaan Hki-Vantaalla ulos lentokoneesta.
"Punk in Finland on nykyään yhtä punk kuin varhaiseläkkeellä oleva Marja-Liisa." -Jäsen Katmandu-

Ernst

Quote from: Kauko-Aatos on 06.06.2018, 23:40:11

No tämähän nyt menee vänkäämiseksi.
Suomalaiseksi ei pääse ilmoittautumalla. Ei vaikka miten on kravatti kaulassa. Yllättävän arka paikka tuntuu olevankin tälle karvakädelle, kun jaksaa öyhöttää.

Vielä kerran: Et ole suomalainen, etkä koskaan tule olemaankaan. Olet turkkilainen. Tästä ei tarvitse neuvotella, TÄMÄ on ilmoitusasia. Etkä mahda sille mitään, vaikka miten uikutat.
Piste. Piste. 8)

Saksalaisilla on paljon ilmaiseva puheenparsi:

Türken raus!
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Uuno Nuivanen

QuoteSanon vielä kerran: emme pyydä lupaa. Olemme suomalaisia. Piste.

Sanon vielä kerran, että janari saa itse määritellä itsensä vaikka eskimoksi, se ei meitä suomalaisia voisi vähempää kiinnostaa. Pidämme janaria turkkilaisena, emme pyydä emmekä tarvitse siihen lupaa. Piste.

Mr.Reese

Quote from: jmk on 07.06.2018, 09:36:52
Quote from: Ernst on 07.06.2018, 09:32:34
Saksalaisilla on paljon ilmaiseva puheenparsi:

Türken raus!

Die Türkischen, jeden Tag so schnell... Ja!
Klinsmann zwei, Riedle...

Mites nämä julkisuudessa viime aikoina olleet? Turun tero ja Porvoon lapsentappaja. Riittääkö heiltäkin oma ilmoitus?
"Heille kun sanoo disko disko, niin he ovat silleen, että mennään." - Tiia Nohynek

"Yleensä vauvat ja mummot on parhaita mielenosoittajia, koska luovat kuin itsestään turvallista tilaa." - Marjaana Toiviainen

Tulevaisuus

Quote from: Uuno Nuivanen on 07.06.2018, 09:47:24

Sanon vielä kerran, että janari saa itse määritellä itsensä vaikka eskimoksi, se ei meitä suomalaisia voisi vähempää kiinnostaa. Pidämme janaria turkkilaisena, emme pyydä emmekä tarvitse siihen lupaa. Piste.

Sinä sen sanoit, näin se on. Jätkä voi pitää itseään vaikka minä mutta suomalainen hän ei ole, eikä tule.

Ernst

Sanon vielä kerran, että janari saa itse määritellä itsensä vaikka eskimoksi, se ei meitä suomalaisia voisi vähempää kiinnostaa. Pidämme janaria turkkilaisena, emmekä pyydä siihen lupaa. Piste.

Jos ihminen kokee identiteettinsä joksikin muuksi kuin mitä hän oikeasti on, sitä pidetään varsin yleisesti identiteettihäiriönä. Tosin näinä postmoderneina aikoina on menty siihen hullutukseen, että muilta ihmisiltä vaaditaan ns. mukaanmenoa siihen, mitä ihminen nyt haluaisikin olla. Turkkilaisia ja somaleja siis pitäisi kutsua suomalaisiksi. Minusta omituisesti itsensä mieltäviä pitäisi auttaa löytämään todellinen identiteettinsä eikä larpata joukolla mukana.

Ugh!

anatall

Quote from: Ozan YanarOn huvittavaa, että tämä pikku ääriporukka on hädässä,kun minä koen itseni suomalaiseksi. Mistä paniikki on peräisin? Sanon vielä kerran: emme pyydä lupaa. Olemme suomalaisia. Piste.

Hädässä? Paniikki?

Lähinnä myötähäpeä ihmisiä kohtaan, jotka kaikessa typeryydessään kuvittelevat että suomalaisuus on ilmoitusasia.

Yanar saa vapaasti kokea olevansa vaikka nojatuoli, mutta eihän se silti todeksi muutu pelkällä kokemisen tunteella.
"Punk in Finland on nykyään yhtä punk kuin varhaiseläkkeellä oleva Marja-Liisa." -Jäsen Katmandu-

Uuno Nuivanen

Olen minä joskus suuremmassakin hädässä ollut.

'Missä olit silloin, kun Özan Yanar koki itsensä suomalaiseksi?'   :P

aethanol

Jos saamelaiseksi pääseminen vaatii vähintään tuota (ja vähän muutakin) niin miten suomalaisuuden kriteerit voisivat siitä suuresti poiketa?

"Saamelaisella tarkoitetaan tässä laissa henkilöä, joka pitää itseään saamelaisena, edellyttäen:

1) että hän itse tai ainakin yksi hänen vanhemmistaan tai isovanhemmistaan on oppinut saamen kielen ensimmäisenä kielenään"

Ensimmäinen kieli tarkoittanee sitä että kielitaito on täydellinen, henkilön pääkieli.

Emo

Quote from: Tulevaisuus on 07.06.2018, 09:55:09
Jätkä voi pitää itseään vaikka minä mutta suomalainen hän ei ole, eikä tule.

Eikä tyyppi itsekään väitä olevansa suomalainen, hän väittää vain kokevansa itsensä suomalaiseksi. Kyse on Janarin omien sanojenkin mukaan vain kokemisesta, ei olemisesta.
Sama asia kun ihminen liitää taivaalla sellaisella moottorihärpäkkeellä, niin hän kokee osaavansa lentää. Ei henkilö oikeasti ole lentokykyinen, mutta hän KOKEE taivaalla liitäessään olevansa lentokykyinen. Sama asia kuin turkkilaisen tai sompun suomalaisuus: kokee.

Näistä ihmisten kokemisista ei kannata hermostua; olen ollut töissä hullujenhuoneella ja siellä oli monenlaisia erilaisia kokemisia potilailla, siksipä minulla on jo rutiinia hyväksyä kokemista, joku voi kokea olevansa jumala ja se vaan kirjataan papereihin. Nyt on Janarinkin kokeminen kirjattu internettiin ja siellä pysyy. Voimme siirtyä tärkeämpiin asioihin.

HDRisto

Quote from: Tulevaisuus on 07.06.2018, 09:55:09

Sinä sen sanoit, näin se on. Jätkä voi pitää itseään vaikka minä mutta suomalainen hän ei ole, eikä tule.

On niitä Shakespeareja, Napoleoneja, Ceasereita, Jeesuksia ja muita jäljellä olevat hullujenhuoneet pullollaan mutta ei niitäkään kukaan tosissaan ota.

Pakkanen

^^

Tuo on kyllä totta, niin kuin Emolla aina.

Ehkä lapsuuden malariatartunnat tms. altistaa noille sairauksille? Yksi kokee olevansa vainottu, toinen 17 vuotias ja kolmas korkeasti koulutettu koneinsinööri? Muhamettikin koki olevansa profeetta, jolle näytetään näkyjä ;D. Joten eiköhän joukkoon sovi jokunen suomalaisuudestakin hallusinoiva tapaus?

Emo

Quote from: HDRisto on 07.06.2018, 10:44:14
...
On niitä Shakespeareja, Napoleoneja, Ceasereita, Jeesuksia ja muita jäljellä olevat hullujenhuoneet pullollaan mutta ei niitäkään kukaan tosissaan ota.

Quote from: Pakkanen on 07.06.2018, 10:46:08
...
Ehkä lapsuuden malaritartunnat tms. altistaa noille sairauksille? Yksi kokee olevansa vainottu, toinen 17 vuotias ja kolmas korkeasti koulutettu koneinsinööri? Muhamettikin koki olevansa profeetta, jolle näytetään näkyjä ;D. Joten eiköhän joukkoon sovi jokunen suomalaisuudestakin hallusinoiva tapaus?

Mutta yksi tärkeä huomio ... oletteko muut huomanneet? Edes hullujenhuoneella ei ole kuunaan tavattu potilasta, joka kokisi olevansa "profeetta" Muhammad!  On hitlereitä, prinsessoja ja kaikenlaisia sielunvaelluksia ja muita inkarnaatioita ... mutta edes hullu ei ole niin hullu, että haluaisi kokea olevansa muhamettilaisuuden perustaja. Siinä pohdittavaa meille kaikille.

Ernst

Yanar haluaisi olla ekonomisti (twitterissä näin) mutta on oikeasti vasta valtiotieteiden kandi eli vailla loppututkintoa. Onko hän ekonomisti kun niin itse ilmoittelee. Minusta ei sen enempää kuin suomalainenkaan.

Kyse on siis muusta. Miksi Yanar ja muut musut somaleja myöten ovat hinkuamassa suomalaisiksi? Tuottaako se jotakin lisäarvoa? Vai onko kyseessä pelkkä vallanhalu ja vallan näyttämisen halu? "Te ette saa määrätä yhteisöönne kuuluvia itse"! Suomi ja suomalaiset ovat globaali vähemmistö ja luettavissa lähinnä alkuperäiskansaksi 7,5 miljardin ihmisen maailmassa. Voi kuulostaa viattomalta, että jaanari tai husu olisivat suomalaisia, mutta suomalaisina heillä on pääsy myös valtaan ja valtaa käyttämään. Näkyy onnistuvan, kun osa maamme muista toimijoista on jostakin lähinnä itsetuhoiseksi luonnehdittavasta syystä myös mielellään hämärtämässä käsitteitä ja rapauttamassa kultturiamme. Puolikuusymboli, turkkilainen kiivas veri, sanelupolitiikka ja somalialainen ikuisen sadekauden viettäminen khatpäissään eivät kuulu suomalaisuuteen. Ei myöskään rajojen aukipitäminen kaikille suomalaisiksi halukkaille.

Micke90

Jos olisit suomalainen, ei sinun tarvitsisi sitä koko ajan todistella.

Aallokko

Sanon vielä kerran: emme pyydä lupaa. Olemme suomalaisia. Piste.

Ketkä ovat nuo "me", joiden nimissä tuo etelän kuumakalle mesoaa?

Aggressiivinen hyökkäyshenki näyttää olevan päällä: ollaan niin kuin väkisin tuppautumassa suomalaisiksi. Sama raivolla vaatimisen meininki kuin tyyppien kotimaissa, jotka ovat pistäneet paskaksi ja sekaisin.

Jos ulkomaalainen haluaa suomalaiseksi, hänen pitää ansaita suomalaisuus niin kuin kunnioituskin ansaitaan. Vain suomalaiset voivat tunnustaa ulkoa päin sisään pyrkivän kaltaisekseen, suomalaiseksi.

Vaikuttaa siltä, että Yanar ei tule koskaan olemaan suomalainen.

Swen OF Sweden

Suomalainen=Somalialainen, siinä on niin pieni ero, että ymmärtäkää jo, että me olemme veljeskansa!
https://www.youtube.com/watch?v=hNWu4FFoUj4

"Ei valheet mene ohi sillä et ne unohdetaan"
  -Dave Lindholm

"Voisitteko kertoa minulle missä ilmansuunnassa suomesta katsottuna on:Itämeri?"
-Swen

Svensk Polis: https://www.youtube.com/shorts/eyOT0wOcD5U

guest12632

Voihan Yanar. :facepalm:

Minäkin voin ihan lupia kyselemättä kokea itseni Kiinan keisariksi, mutta ei se minusta Kiinan keisaria tee.

newspeak

QuoteSuomalaisuuden määrittely valkoisuuden, nimen tai fiilispohjan perusteella on puhtaasti rasismia. On huvittavaa, että tämä pikku ääriporukka on hädässä,kun minä koen itseni suomalaiseksi.

On huvittavaa, että Yanar ensin kutsuu fiilispohjaista määrittelyä rasismiksi ja samalla fiilispohjalta kokee itsensä suomalaiseksi.  :roll:

En tiedä, kuka on määritellyt suomalaisuuden valkoisuuden perusteella, mutta suomalaiset kuuluvat valkoihoisiin kansoisiin. Kaikki valkoihoiset eivät ole suomalaisia. Turkkilaisetkin ovat kansojen keskuudessa sieltä valkoisemmasta päästä.

Suomalaisista nimistä puhuminenkin on puhtaasti rasismia? Poliittisesti korrekti uuskieli alkaa olla jo niin dadaistista, että seuraavaksi oikeaoppiset suvatisevaiset siirtynevät siansaksan kautta kommunikoimaan eläimellisillä ääntelyillä.

Koekaniini

Ozanilla on sellainen epämiellyttävä piirre, että kaikki hänen sanomisissaan ja olemuksessaan on uhkaavan ja uhittelevan tuntuista. En varmaankaan tuntisi oloani levolliseksi hänen seurassaan.
#I wont ride with you

"muistakaa orjalaivojen terva ja inkojen kulta, vitun rasssitistit"  :'(