News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2018-02-02 SK: Kumous taksin ratissa

Started by Aksiooma, 04.02.2018, 12:41:22

Previous topic - Next topic

Aksiooma

Quote
Kumous taksin ratissa

Arabiankielisen ajo-opetuksen määrä kasvaa, kun suurta joukkoa maahanmuuttajia havitellaan taksinkuljettajiksi.

TAKSILIITON mukaan heinäkuun alussa voimaan astuva taksilaki mullistaa alan täydellisesti. Lupien ja hintojen sääntelystä luopuminen on tuonut mukanaan pelkoa.

"Meneillään on vallankumous, joka kiristää tunnelmia. Lupa- ja hintasääntelyn poistaminen sekä yrittäjien verotuksen kiristämissuunnitelmat ovat isoja asioita, ja ne ovat johtaneet paikka paikoin vanhojen toimijoiden joukkopakoon", toteaa Taksiliiton toimitusjohtaja Timo Koskinen.

Koskisen mukaan liiton suurin huoli liittyy epämääräisen yrittämisen kuten hinnoilla kikkailun ja halpatyövoiman käytön lisääntymiseen.

https://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/kumous-taksialalla-lisaa-arabiankielisia-kursseja-kuljettajia-varvataan-jaahalleissa-ajo-opetusta-ryhmissa/?shared=1005839-8610ef7e-1

Heinäkuun jälkeen taksiin meneminen on sitten yhtä jännää kuin Bagdadissa. Näkyvin uudistus on se, että taksimatkojen hinnat vapautuvat. Jatkossa ei ole siis määrättyjä taksoja. Lisäksi taksilupien määrää ei enää rajoiteta. Niitä voi hakea niin paljon kuin haluaa. Kun olet hyvämaineinen, saat taksiluvan.

Jatkossa myös melkein mikä tahansa moottorilla käyvä ajoneuvo kelpaa taksiksi. Ajoneuvon määrittely on väljä. Pystyy ajamaan kevyellä nelipyörällä, kuorma-autolla, henkilöautolla, pakettiautolla. Taksiluvalla voi ajaa melkein mitä vaan. Lähde: Iltasanomat 25-03-2017

Ei tullut kirurgeja. Tuli taksikuskeja. Onko joku yllättynyt?
Pahimmat vihollisemme ovat omassa keskuudessamme ne, jotka itsekkäistä syistä ovat valmiit uhraamaan kansakunnan elinedut ja ne, jotka jatkuvasti ja toistuvasti julistavat totuutena sitä, minkä tietävät valheeksi. -Risto Ryti

Jordan Peterson: Postmodernism - How and why it must be fought https://youtu.be/Cf2nqmQIf

foobar

Minulla ei ole mitään ongelmaa maksaa nykyisiä taksin hintoja. Haluan kuitenkin vastineeksi tietyn tasoista palvelua. Onko mitään keinoja vaatia sitä? Arabiankieliset ja arabin palvelumentaliteetilla varustetut kuskit mitä todennäköisimmin eivät vastaa tarpeitani...
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Peltipaita

Nyt kun taksikuskit saavat koulutuksen arabiankielellä niin seuraavaksi tarvitsee kouluttaa asiakkaat samaa kieltä ymmärtäväksi. Ei missään nimessä niin että arabiankieliset opettelisivat suomenkielen.
"Kumiluodit ovat hyväksyttävyyden rajoilla"  sanoi Matti Vanhanen, kun Kataloniassa haluttiin saada mielipide selville äänestämällä.

Bellerofon

Miksi jokin monopoli pitäisi sallia? Suomalainen taksi on ollut laadukas, mutta se ei ole peruste monopoleille. Lähes kaikessa palvelussa aito kilpailu parantaa saatavuutta, hinta/laatusuhdetta ja palveluasennetta. Todennäköisesti Suomeen tulee paljon uusia tapoja käyttää taksia ja myös taksin käyttäminen tulee edullisemmaksi.

foobar

Quote from: Bellerofon on 04.02.2018, 12:55:44
Miksi jokin monopoli pitäisi sallia? Suomalainen taksi on ollut laadukas, mutta se ei ole peruste monopoleille. Lähes kaikessa palvelussa aito kilpailu parantaa saatavuutta, hinta/laatusuhdetta ja palveluasennetta. Todennäköisesti Suomeen tulee paljon uusia tapoja käyttää taksia ja myös taksin käyttäminen tulee edullisemmaksi.

Mitä taksin taksoihin tulee niin eihän niissä mitään monopolia ole. Ne nykyiset taksat ovat maksimitaksoja. Halvemmallakin saisi ajaa, ja pidemmillä keikoillahan se on ihan normaali käytäntö.

En näe välttämättä erityisen positiivisia lopputulemia siitä että tältä alalta poistetaan taksakatto kokonaan. Lähinnä se avaa markkinan täyskusettajille.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

acc

Quote from: Aksiooma on 04.02.2018, 12:41:22

Heinäkuun jälkeen taksiin meneminen on sitten yhtä jännää kuin Bagdadissa. Näkyvin uudistus on se, että taksimatkojen hinnat vapautuvat. Jatkossa ei ole siis määrättyjä taksoja. Lisäksi taksilupien määrää ei enää rajoiteta. Niitä voi hakea niin paljon kuin haluaa. Kun olet hyvämaineinen, saat taksiluvan.

Jatkossa myös melkein mikä tahansa moottorilla käyvä ajoneuvo kelpaa taksiksi. Ajoneuvon määrittely on väljä. Pystyy ajamaan kevyellä nelipyörällä, kuorma-autolla, henkilöautolla, pakettiautolla. Taksiluvalla voi ajaa melkein mitä vaan. Lähde: Iltasanomat 25-03-2017


Tuossa tilanteessa syntyy kysyntää "valkotakseille".

Ehkä joku oivaltaa perustaa taksiklubin. Sen kuskit olisivat nuhteettomia, soveltuvuustestit läpäisseitä suomalaisia. Asiakkaat olisivat klubiin hyväksyttyjä jäseniä. Ideana olisi karsia pois kuskeista ja asiakkaista klubin arvoihin ja yhteisönormeihin sopimattomat ihmiset. Aluksi klubin palvelu olisi tilattava hyvissä ajoin etukäteen. Kun autokanta kasvaisi, aikaa tilauksen ja palvelun välillä voitaisiin lyhentää.

Jotta toiminta pysyisi korkealaatuisena jo pelkkä nimi Ozan tai Nazima olisivat este jäsenyydelle. Tällaista asiakasvalikointia tietysti moitittaisiin syrjiväksi, mutta Ozanit ja vastaavat voivat käyttää muita taksipalveluja.
2017 Personality 13: Existentialism via Solzhenitsyn and the Gulag
(Huomaa: käsittämätön feministin raivokohtaus, kohta 42:00 eteenpäin)
https://www.youtube.com/watch?v=w84uRYq0Uc8

Outo olio

Yhdessä scifi-sarjakuvassa oli kerran "videovalvonta takseissa, asiakkaiden suojelemiseksi kuskeilta". Ajattelin että heh hauska vitsi. Todellisuudessa silloin kun videovalvontaa on, se on päinvastaisesta syystä, kuskin suojelemiseksi asiakkaan ryöstöyritykseltä. Mutta tuleekohan Suomessa seuraavaksi takseihin videovalvonta juuri tästä syystä, kun kaikki saavat ajaa ja kaikki on rasismia.
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

Aapo

Quote from: acc on 04.02.2018, 13:05:25
Jotta toiminta pysyisi korkealaatuisena jo pelkkä nimi Ozan tai Nazima olisivat este jäsenyydelle. Tällaista asiakasvalikointia tietysti moitittaisiin syrjiväksi, mutta Ozanit ja vastaavat voivat käyttää muita taksipalveluja.

Ei pelkästään moitittaisi, vaan se olisi Suomen perustuslain mukaisestikin syrjintää, joten tuollainen liiketoiminta ei olisi laillista.
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity."

- Robert J. Hanlon

Aksiooma

[tweet]960112792031383552[/tweet]

Piti tehdä pikaisesti infovideo aiheesta. En menisi tuossa videolla näkyvän viimeisen kuskin kyytiin, kun rukoilee juuri ennen liikkeellelähtöä. Voisi tulla ahdistunut olo. Ehkä olen vain huono integroitumaan.
Pahimmat vihollisemme ovat omassa keskuudessamme ne, jotka itsekkäistä syistä ovat valmiit uhraamaan kansakunnan elinedut ja ne, jotka jatkuvasti ja toistuvasti julistavat totuutena sitä, minkä tietävät valheeksi. -Risto Ryti

Jordan Peterson: Postmodernism - How and why it must be fought https://youtu.be/Cf2nqmQIf

Tabula Rasa

^Ja yllättäen kantistyöttömät eivät noihin hommiin saa ilmaista koulutusta.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Aksiooma

Quote from: foobar on 04.02.2018, 12:43:48
Minulla ei ole mitään ongelmaa maksaa nykyisiä taksin hintoja. Haluan kuitenkin vastineeksi tietyn tasoista palvelua. Onko mitään keinoja vaatia sitä? Arabiankieliset ja arabin palvelumentaliteetilla varustetut kuskit mitä todennäköisimmin eivät vastaa tarpeitani...

Veikkaan, että suurempi ongelma tulee siitä, kun taksikuski kertoo perillä, miten paljon matka tuli maksamaan. Siinä sitten kosteaa iltaa viettänyt suomalainen ja kuumaverinen arabi tai afrikkalainen alkavat kinaamaan asiasta. Jälki on todennäköisesti aika ikävää. Poliisit saavat jälleen lisää töitä ja BKT nousee kohisten.
Pahimmat vihollisemme ovat omassa keskuudessamme ne, jotka itsekkäistä syistä ovat valmiit uhraamaan kansakunnan elinedut ja ne, jotka jatkuvasti ja toistuvasti julistavat totuutena sitä, minkä tietävät valheeksi. -Risto Ryti

Jordan Peterson: Postmodernism - How and why it must be fought https://youtu.be/Cf2nqmQIf

Don Nachos

Quote from: Bellerofon on 04.02.2018, 12:55:44
Miksi jokin monopoli pitäisi sallia? Suomalainen taksi on ollut laadukas, mutta se ei ole peruste monopoleille. Lähes kaikessa palvelussa aito kilpailu parantaa saatavuutta, hinta/laatusuhdetta ja palveluasennetta. Todennäköisesti Suomeen tulee paljon uusia tapoja käyttää taksia ja myös taksin käyttäminen tulee edullisemmaksi.
Ei koske Takseja. Käy kokeilemassa Tukholmassa tai Tallinnassa. Tukholmassa taksien vapautus johti vain toisenlaisiin mononopoleihin. Yhden tilalle tuli monta. Yhdellä liigalla on monopoli lentokentällä ja toisella satamissa. Hinnat on pilvissä jos et osaa kikkailla.

Itseä ei arabikuskit haittaa nykyistä enempää. Niitä on ollut jo pitkään ja vanhana uber käyttäjänä olen tottunut ettei kuski puhu suomea. Uberin käytön motiivi on halvempi hinta.

Ainoa kerta kun olen pelännyt taksin kyydissä oli Dubaissa, missä kuski paahtoi yli kahta sataa samalla kun radio pauhasi rukouksia ja kuski ajoi yhdellä kädellä ja näpläsi rukousnauhaa toisella :)
"Religion was invented when the first con man met the first fool."
- Mark Twain

Kultti on uskonto jolla on vähän seuraajia. Uskonto on kultti jolla on paljon seuraajia.

Java

Quote from: Bellerofon on 04.02.2018, 12:55:44
Todennäköisesti Suomeen tulee paljon uusia tapoja käyttää taksia
Tämä on juuri sitä mitä pelkään tapahtuvan!
Älä usko mitään mitä kirjoitan!

John Johnson

No, tuo täkäläisten taksien laatu on vähän kyseenalainen. Kuskit pääsääntöisesti ajavat ylinopeutta ja jostain syystä tapaavat pysäyttää autonsa jalkakäytävälle ajon päätteeksi, varsinkin talvella. Se reunakivi on ihan tarkoituksella korkeampi jotta autosta on helpompi nousta pois.

Kunpa Uberin saisi Suomeen. Taksa on maksettu tilauksen yhteydessä, kuskin voi valita profiilin perusteella ja kyydistä voi jättää arvion.
You cannot say Happiness without saying Penis.

I went to the bank the other day and asked the lady behind the counter to check my balance, so she pushed me!

Dangr

Quote from: Aapo on 04.02.2018, 13:29:38
Quote from: acc on 04.02.2018, 13:05:25
Jotta toiminta pysyisi korkealaatuisena jo pelkkä nimi Ozan tai Nazima olisivat este jäsenyydelle. Tällaista asiakasvalikointia tietysti moitittaisiin syrjiväksi, mutta Ozanit ja vastaavat voivat käyttää muita taksipalveluja.

Ei pelkästään moitittaisi, vaan se olisi Suomen perustuslain mukaisestikin syrjintää, joten tuollainen liiketoiminta ei olisi laillista.

Mitä jos vaadittaisiin suomalainen tausta? Sehän ei haittaisi ketään, se kun olisi vaan positiivista syrjintää joka on mm. kaupungin työllistämisessä ok?
"We now live in a nation where doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the press destroys information, religion destroys morals, and our banks destroy the economy." Chris Hedges
"Shouting "Freedom" and other anti-government slogans" NYT

Dangr

Quote from: Java on 04.02.2018, 14:12:23
Quote from: Bellerofon on 04.02.2018, 12:55:44
Todennäköisesti Suomeen tulee paljon uusia tapoja käyttää taksia
Tämä on juuri sitä mitä pelkään tapahtuvan!

Tuliko kyytinne raiskauksella vai ilman?
"We now live in a nation where doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the press destroys information, religion destroys morals, and our banks destroy the economy." Chris Hedges
"Shouting "Freedom" and other anti-government slogans" NYT

internetsi

Nyt kun hinnoittelu ja henkilöstömääräykset "vapautuu", niin sitten pitäisi saada sama systeemi kuin Tallinnassa: jos kyydistä ei saa kuittia, ei myöskään tarvitse maksaa.
Lohjan persut

siviilitarkkailija

Quote from: Aksiooma on 04.02.2018, 12:41:22
Quote
Kumous taksin ratissa

Arabiankielisen ajo-opetuksen määrä kasvaa, kun suurta joukkoa maahanmuuttajia havitellaan taksinkuljettajiksi.

TAKSILIITON mukaan heinäkuun alussa voimaan astuva taksilaki mullistaa alan täydellisesti. Lupien ja hintojen sääntelystä luopuminen on tuonut mukanaan pelkoa.

Ei tullut kirurgeja. Tuli taksikuskeja. Onko joku yllättynyt?

Olen yllättynyt jos noiden suharien jälkeen ei tule kirurgille asiaa. Yllättäkää please.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

dothefake

Onko tietoa, kuinka valvotaan, ettei puolet käteisestä mene juokseviin kuluihin?
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Bellerofon

Nythän ei ole mitään estettä luoda palvelua, jossa maksat kyydistä etukäteen ja palvelussa on tietyt standardit. Täydellisesti suomea/ruotsia puhuva kuljettaja, musta Mercedes, huoliteltu käytös. Kyse on mahdollisuuksista. Olen saanut aina Tallinnassa ja Ruotsissa erittäin hyvää palvelua ja mikä parasta, sopivaan hintaan. Sopimustaksit ovat kentällä ja hotellilla aina ajoissa. Uber on syntynyt selkeästä tarpeesta, koska lainsäädäntö ja regulointi ovat estäneet vastaavan palvelun luomisen. Toisaalta, mitäpä sitä monopoliasemassa asiakkaan tarpeita miettimään, jos saman saa yrittämättäkin. Monopoli on aina paras vaihtoehto, palveluntarjoajan kannalta.

Hamsteri

Suurimmassa osassa maailmaa asiakkaat joutuvat pelkäämään taxikuskeja. Täällä kuskit pelkäsivät asiakkaita. Nyt on nähtävästi alettu kansainvälisiksi.

Jos joku kehittää systeemin, että saan valkoisen kuskin niin maksan 5€ ylimääräistä.
-Naiset loivat julkisesta sektorista helvetinkoneen, jonka tarkoitus on tappaa sinut monikultturismilla. -Älä luota mihinkään, mikä vuotaa kerran kuussa ja ei kuole. -Kaaos ja Kontrolli.

Bellerofon

Quote from: dothefake on 04.02.2018, 15:09:59
Onko tietoa, kuinka valvotaan, ettei puolet käteisestä mene juokseviin kuluihin?
Käteisen vastaanotto pitäisi muutenkin takseissa kieltää. Nykyään sähköisiä maksutapoja on erittäin paljon ja esimerkiksi taksiryöstöjen osalta rahalla ei olisi merkitystä. Turvallisuus, valvonta ja helppous kaikki yhdessä paketissa.

dothefake

Olisihan tuossa puolensa, mutta kyllä laillisella rahalla pitää pystyä maksamaan, vaikkakin bensa-automaateistakin osa on jo vain korttikäyttöisiä. Eikä Nordean Kouvolan konttorissa käsitellä lainkaan fyysistä rahaa.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Elemosina

Miten taataan naisille turvallinen kotimatka kun kuskin kanssa ei enää ole yhteistä kieltä.
Suomessa yliedustusta lähi-idän hemmoilla raiskauksissa ja nyt sitten lähi-idän hemmoja helpommin taksikuskeiksi yritetään saada.
Vaikka kaikki tuon ryhmän edustajat eivät ole raiskaajia niin kyllähän tämä todellakin näin naisena mietityttää.
Avoimilla rajoilla tuhottiin avoin yhteiskunta
EU-turistien CV http://hommaforum.org/index.php/topic,6906.msg1324730.html#msg1324730

internetsi

Quote from: acc on 04.02.2018, 13:05:25Ehkä joku oivaltaa perustaa taksiklubin. Sen kuskit olisivat nuhteettomia, soveltuvuustestit läpäisseitä suomalaisia. Asiakkaat olisivat klubiin hyväksyttyjä jäseniä. Ideana olisi karsia pois kuskeista ja asiakkaista klubin arvoihin ja yhteisönormeihin sopimattomat ihmiset. Aluksi klubin palvelu olisi tilattava hyvissä ajoin etukäteen. Kun autokanta kasvaisi, aikaa tilauksen ja palvelun välillä voitaisiin lyhentää.

Jotta toiminta pysyisi korkealaatuisena jo pelkkä nimi Ozan tai Nazima olisivat este jäsenyydelle. Tällaista asiakasvalikointia tietysti moitittaisiin syrjiväksi, mutta Ozanit ja vastaavat voivat käyttää muita taksipalveluja.
Tähän suuntaan ollaan menossa. Kun jotkut julkiset, siis kaikkien käytössä olevat palvelut, kuten uimahallit muuttuvat kaosporukan toimesta heidän näköisikseen eli kaaokseksi, niin alkaa tämä "klubiutuminen". Eli siis jotkut perustavat yhdistyksen, jonka nimiin sitten varataan vaikka koko uimahalli. Silloin se on yksityinen tilaisuus ja sinne ei tarvitse päästää tätä kaosporukkaa.

Minä en käytä taksia ellei ole ihan pakko. En Suomessa enkä ulkomailla. Paljon olen muilta matkaajilta kuullut ja lukenut. Suomessa on olleet kalliit hinnat, mutta se on ollut varmaa, ettei suomalainen taksi koita kusettaa hinnassa. Ulkomailla tämä on hlvtinmoinen vaiva, melkein joka ainoassa paikassa.

Suomalainen on tottunut tähän systeemiin. Tottumus ei tietenkää saa olla este uudistukselle, mutta tyyli on se, että taksitolpalla ollaan tuhannen kännissä sinapit kravatilla, jonka jälkeen hypätään tunnin odottelun jälkeen rivin ensimmäiseen taksiin kun on ola vuoro. Taksijonot on ainakin suurissa kaupungeissa niitä kaikkein vaarallisimpia paikkoja: siellä tapellaan ja joskus on ravimiehillä keklutkin mukana. Tähän sitten lisäksi se, että nyt sitten vielä pitää alkaa omalla vuorollaan säätämään lisää. Tuhannen kännissä steissin taksitolpalla sitten omalla vuorolla tuleekin se satasen/kyyti-taksi omalle kohdalle. Ei siihen mene kukaan, niin sitten pitää alkaa katsella muita. Seuraava neljän promillen känniläinen hyppää hintoja katsomatta taksiin eikä kotona suostu maksamaan satasta parin kilometrin kyydistä.

Suomalaiselle ei ole ominaista alkaa myöskään tinkimään. Ja jonotusaikoja se pidentää, silloin tapellaan jonoissa vielä enemmän kuin nykyisin.
Lohjan persut

Tabula Rasa

Quote from: Elemosina on 04.02.2018, 15:51:35
Miten taataan naisille turvallinen kotimatka kun kuskin kanssa ei enää ole yhteistä kieltä.
Suomessa yliedustusta lähi-idän hemmoilla raiskauksissa ja nyt sitten lähi-idän hemmoja helpommin taksikuskeiksi yritetään saada.
Vaikka kaikki tuon ryhmän edustajat eivät ole raiskaajia niin kyllähän tämä todellakin näin naisena mietityttää.

Kannattaa alkaa kantiskuskeilta kerätä käyntikortteja niin osaa soittaa luottotaksimiehen.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

f-35fan

Nämä yberit ja lyftit yms eivät tarvitse kuljettajia kuin antaakseen niille jonkin ajan kuluttua potkut.

Digiautomaatio, miksi sitten sitä kutsutaankin, vie monelta alalta työpaikkoja eikä kuljetusala poikkea siitä. Varastoista, kaupoista, pankeista jne häviää työpaikkoja.

5g -verkko on vielä se puuttuva rengas ekosysteemissä joka mahdollistaa ilman kuljettajaa liikkuvat autot. Ei varmaankan tule ensimmäisenä Suomeen vaan autoistuneille aurinkoisille alueille kuten Kaliforniaan.
Tulee paljon aikaisemmin kuin kukaan täällä on ajatellutkaan.
Tietenkin kuskilliset autot tarvitsevat myös lisälaitteen jotta ne pystyvät kommunikoimaan kuskittomien autojen kanssa.

Tulevaisuudessa on valtavia henkilökuljetusyrityksiä joiden autot tulevat paikalle viheltämällä.
Nämä saattavat ostaa kerralla miljoonia autoja.
Ainoastaan vain kaikkein varakkaimmat ihmiset omistavat henkilökohtaisia autoja tai ne jotka asuvat harvaan asutuilla alueilla.

Tämä on se vallankumous! Konservatiivinen arvioni on että tämä tapahtuu Kaliforniassa 10 vuoden sisällä.
Kuljettajien tarve vähenee riippumatta siitä mitä kieltä he puhuvat.

Julkisuudessa hihhutaan onnesta että näitä muunkielisiä saadaan aloille jotka tulevat kutistumaan hyvinkin pian. On helppo hihhua kun eitarvitse ottaa vastuuta seurauksista.
Uudet työntekijät jotka nyt otetaan hihkuen vastaan dumpataan armotta kortistoon muutaman vuoden päästä. Sitten on aktiivimallin oltava hyvässä kunnossa.

Dick Ursby

Veikkaan että aika monta maalaista ja mummoa vapautetaan rahoistaan "vapaalla hinnoittelulla" kunnes maksimihinta otetaan uudestaan käyttöön. Mikä ei ole kohtuus ei voi olla myöskään oikeus. Kyyti ei voi maksaa huomattavasti enemmän kuin mitä on kohtuullista odottaa, tai jos maksaa, hinta pitää pystyä kertomaan etukäteen, ja pystyä todistamaan että hinta oli asiakkaan tiedossa. Silloinkaan kyyti Töölöstä Kamppiin ei voi maksaa satoja euroja. Kiskonta on rikos, ei "vapaara hinnoittelua".

Muistaakseni jossain Tsekeissä, Latviassa tjsp on laillistettu ryöstö jossa kiimaiset ukot lirkutellaan baariin sisään, ja ulos ei pääse ennen kuin satasen kaljapullo on maksettu. Ruotsissa tyhmien turistien putsaaminen laillisesti oli epidemia, tyyliin tonnin kyyti Arlandasta Centraleniin. En tiedä miten ratkaisivat.

Vapaaseen hinnoitteluun kuuluu vapaus valita palvelun tuottaja. Suomenkielinen, suomalainen, hinta näkyvissä ja kortti käy. Muuten ei tule diiliä.
Olisit profiloinut etnisesti!

Kari Kinnunen

Quote from: acc on 04.02.2018, 13:05:25
Tuossa tilanteessa syntyy kysyntää "valkotakseille".

Kyllä. Veikkanpa, että syntyy jonkinlaisia premiumluokan taksifirmoja. Jotka ovat suunnilleen samanhintaisia kuin nykymittarit mutta takaavat suomenkielisen palvelun ja korkean luotettavuuden.

Persaukiset voivat sitten ajella abdeilla ja yypereillä.

Shemeikka

Taksikoulutuksen läpäisy suomen kielellä tulisi olla ehto taksinajoon. Vai laitetaanko suomalaiset asiakkaat opettelemaan arabiaa. #kansanvaihto #suomalaistenkansanmurha
Vain kuolleet kalat kulkevat virran mukana.

https://esapaloniemi.webnode.fi/
Nude but not naked

"Ajattele itse, tai muut päättävät puolestasi." Aku-Kimmo Ripatti

Shemeikka- mamukurssin käynyt suomalainen