News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2018-02-02 SK: Kumous taksin ratissa

Started by Aksiooma, 04.02.2018, 12:41:22

Previous topic - Next topic

Teaparty

Pitää sanoa, että itselläni alkaa olla mitta täynnä asiakaspalveluhommissa nähtyjä import-kusipäitä. Otan ennemmin uberin, jos normitakseissa on jatkossa samat mulkut ratissa. Tulee halvemmaksi ja käytöshäiriöisen kuskin voi reitata yhdellä tähdellä niin osaavat muut varoa.

Rokka

Itselle on ollut tärkeää taksia käytettäessä, että pääsee perille turvallisesti ja oikeaan osoitteeseen. Kohta sekin taitaa olla liian paljon pyydetty.

foobar

#32
Quote from: Rokka on 05.02.2018, 08:37:53
Itselle on ollut tärkeää taksia käytettäessä, että pääsee perille turvallisesti ja oikeaan osoitteeseen. Kohta sekin taitaa olla liian paljon pyydetty.

Kannattaa muistaa että tämän kuun alusta myös Irakin ja Afganistanin ajokortit ovat Suomessa käyttökelpoisia:

https://hommaforum.org/index.php/topic,124555.0.html

Tosin ne kelpaavat vain vuoden ajan maahantulosta. Maltan tuskin odottaa RHC-eukkojen ja tiedostajien ulinaa kun tajuavat, ettei heidän vuosia valitusprosesseissa roikkunut toyboynsa voikaan alkaa kuskiksi. Lain löysennys on selkeästi rasistinen!

Voin silti melkein veikata että Hesari kehuu heti taksilakien höllentymispäivänä ensimmäisiä tällaisia yritteliäitä afgaani- ja irakilaiskuskeja, unohtamatta haukkua asiakkaita ja viranomaisia siitä, että pelkkä oikeus ajaa taksia ei luo näille henkilöille ikuista kultakaivosta vaikka etnisiteetti onkin kohdallaan.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

dothefake

Matka on tärkein, päämäärähän on vain etäinen haavekuva.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Jaksuhali

Eihän meillä olisi edes taksikuskeja ilman maahanmuuttoa. Eikä kaarnaveneitä!

En kannata minkäänlaista syrjintää esimerkiksi etnisyyden perusteella, mutta voisin olla kiinnostunut taksifirmasta, joka edellyttää kuskeiltaan hyvin korkeita pisteitä suomen kieliopin ja kirjallisuuden kokeessa, joka suoritettaisiin työhaastattelun yhteydessä.

Don Nachos

Quote from: Teaparty on 05.02.2018, 04:51:08
Pitää sanoa, että itselläni alkaa olla mitta täynnä asiakaspalveluhommissa nähtyjä import-kusipäitä. Otan ennemmin uberin, jos normitakseissa on jatkossa samat mulkut ratissa. Tulee halvemmaksi ja käytöshäiriöisen kuskin voi reitata yhdellä tähdellä niin osaavat muut varoa.
Bussikuskeina toimivat ulkomaalaiset ovat 1000x parempia asiakaspalvelijoita kuin yrmeät elämäänsä muumiutuneet kantikset. Tulee iloisia tervehdyksiä, auttavat matkustajia ja ihan joka kerta kun on ollut ongelmia matkakortin kanssa, niin oon silti saanut kyydin. Parempi pelisilmä miten toimia ruuhkassa jos jollain on ongelmaa matkakortin kanssa.

Taksinuskien kanssa ei ole ollut muuta ongelmaa kuin satunnaiset väärät käännökset risteyksissä.
"Religion was invented when the first con man met the first fool."
- Mark Twain

Kultti on uskonto jolla on vähän seuraajia. Uskonto on kultti jolla on paljon seuraajia.

Dangr

Quote from: foobar on 05.02.2018, 08:45:11
Kannattaa muistaa että tämän kuun alusta myös Irakin ja Afganistanin ajokortit ovat Suomessa käyttökelpoisia:

https://hommaforum.org/index.php/topic,124555.0.html

Tosin ne kelpaavat vain vuoden ajan maahantulosta.

Eikö nuo pystynyt vaihtamaan maksamalla alta satanen suomalaisiin vastineisiinsa?
"We now live in a nation where doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the press destroys information, religion destroys morals, and our banks destroy the economy." Chris Hedges
"Shouting "Freedom" and other anti-government slogans" NYT

MacGyver

Quote from: Don Nachos on 05.02.2018, 09:20:47
Bussikuskeina toimivat ulkomaalaiset ovat 1000x parempia asiakaspalvelijoita kuin yrmeät elämäänsä muumiutuneet kantikset. Tulee iloisia tervehdyksiä, auttavat matkustajia ja ihan joka kerta kun on ollut ongelmia matkakortin kanssa, niin oon silti saanut kyydin. Parempi pelisilmä miten toimia ruuhkassa jos jollain on ongelmaa matkakortin kanssa.

Kohtaamiseni bussikuskin kanssa on niin nopea, etten anna kovin suurta arvoa siinä sisään mennessä tapahtuvalle tervehdykselle. Toistaiseksi ei muumita niin paljoa että jättäisin ilahtumisen sen hetken varaan, ja toisaalta monesti siellä pleksin takana pimeässä istuu niin musta mies etten erota sitä.

Taksien osalta Helsingissä tilanne on ollut levoton jo pitemmän aikaa. Lopullinen niitti luotettavuudelle saadaan ensi kesänä.

foobar

Onneksi Don Nachos puhuu niin totta kuin osaa. Jos hän on ottanut lainkaan tilastollisesti merkittävää määrää kyytejä helsinkiläisiltä taksitolpilta, hän tietää aivan varmasti että puolesta kahteen kolmasosaan sävyttyneistä kuskeista tekee hommansa selkeästi alle sen riman, jonka yläpuolella käytännössä jokainen suomalaiskuski operoi. Tietysti jos kriteeristö muuttuu Don Nachosin maailmankuvasta päätellen toiseksi aina kun suorittajan etnisiteetti vaihtuu, voi kai asian nähdä noinkin.

Busseista ei ole omalla kohdalla hirvittävän montaa negatiivista kokemusta, jos ei positiivisiakaan. Mieleen on kuitenkin jäänyt neljä kertaa kun bussi on yllättäen lähtenyt ajamaan väärää reittiä. Joka kerta kuski on ollut ulkkari, ei tosin aina afrikkalainen.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Leijona78

Quote from: foobar on 05.02.2018, 09:51:49
Busseista ei ole omalla kohdalla hirvittävän montaa negatiivista kokemusta, jos ei positiivisiakaan.

Afrikkalaiset lässyttävät yleensä, lähes poikkeuksetta, handsfreehen. Eräs näistä tapauksista sattui vuonna 2017, kun olin bussin 145 (Kamppi-Suvisaaristo) kyydissä. Kuskina oli (taas kerran) afrikkalaistaustainen handsfreemolottaja, jota kiinnosti enemmän innostunut puhe jonkun maanmiehensä kanssa kuin ajaminen. Sen huomasi myös aikataulun pitävyydestä. Mutta ei tässä vielä kaikki. Tyyppi ajoi väärin, ja yritti sitten väkisin lähteä ajamaan väärään suuntaan yksisuuntaisella sivukadulla, siitä huolimatta että vastaan tuli autoja. Korvakuulokkeita ei tietenkään poistettu missään vaiheessa.

Se mitä tässä ihmettelin oli myös se, että kukaan matkustajista ei vaikuttanut reagoivan/kiinnostuvan lainkaan siitä että nyt mennään päin helvettiä. 
"Jokainen ihminen jolla on järkeä päässä on jollain tapaa maahanmuuttokriittinen. Eihän kukaan halua avata niitä rajoja kaikille missään tapauksessa" -Umayya Abu-Hanna

"Liberaalin demokratian olisi uskallettava vetää rajat omalle suvaitsevaisuudelleen" - Markku Jokisipilä

Niobium

Tämä kiteyttää aika paljon, lainaus alkuperäisestä artikkelista ja boldaus omasta toimestani.

"Suomessa on totuttu siihen, että hinnat pitävät ja taksiin on voinut laittaa pelotta vaikka lapsensa ilman saattajaa", kiteyttää Taksiliiton toimitusjohtaja. "

Vähän niinkuin kaikilta lasten parissa työskentelevitä kantiksilta on vaadittu jokinlainen osoitus siitä, ettei ole pedofiili. Nyt lapsia lähtee kuskaamaan muutaman päivän kurssin jälkeen Mohammed josta meillä ole mitään tietoa, kas kun paperit putosivat välimereen.
"Varmaan jokaisen venäläisen äidin suurin unelma on synnyttää lisää lapsia tulevaisuuden juoksuhautoihin laittamaan käsikranaatti leuan alle ja vetämään sokka irti. Korvaukseksi saa säkillisen perunoita. " (Jäsen Hohtis.)

diipadaapa

Quote from: Niobium on 05.02.2018, 10:07:32
Nyt lapsia lähtee kuskaamaan muutaman päivän kurssin jälkeen Mohammed josta meillä ole mitään tietoa, kas kun paperit putosivat välimereen.

Tämän uhan esiintuiminen on rodullistamista, rasismia, vihapuhetta, ihmisoikeusloukkaus, pelon lietsomista jne. Rakkaalla lapsella on monta nimeä.
Kanttiksen kohdalla tämä tietenkin olisi vain järkevää varovaisuutta.

"Empä tiiä, mutta tämmöstä se on, ja kaiken maailman muslimit täällä hilluu ja kyykkii tuolla ja huutaa...ootahan kohta on minareetti tuossa ukko huutaa siellä tolpassa... öööaaaah! Aamusella viiden aikaa alottaa, sitä on mukava kuunnella."
-Teuvo Hakkarainen-

Aallokko

Quote from: Leijona78 on 05.02.2018, 10:05:01
Se mitä tässä ihmettelin oli myös se, että kukaan matkustajista ei vaikuttanut reagoivan/kiinnostuvan lainkaan siitä että nyt mennään päin helvettiä.

Tämä kiteyttää, hieman kärjistäen, myös suomalaisten suhtautumisen siihen, että heidän kotimaansa tuhotaan "unelman" nimissä.

Kim Evil-666

Quote from: Don Nachos on 05.02.2018, 09:20:47

Bussikuskeina toimivat ulkomaalaiset ovat 1000x parempia asiakaspalvelijoita kuin yrmeät elämäänsä muumiutuneet kantikset. Tulee iloisia tervehdyksiä, auttavat matkustajia ja ihan joka kerta kun on ollut ongelmia matkakortin kanssa, niin oon silti saanut kyydin. Parempi pelisilmä miten toimia ruuhkassa jos jollain on ongelmaa matkakortin kanssa.

Taksinuskien kanssa ei ole ollut muuta ongelmaa kuin satunnaiset väärät käännökset risteyksissä.

Näyttää siltä, että sun kannattais muuttaa ulkomaille nauttimaan arvostamaasi asiakaspalvelua, eikä kärsiä täällä yrmeiden kantiksien seassa ja muumiutua.

Taksikuskeissa ja taksinuskeissa on eroja, selkeästi taksikuskien hyväksi.
Pohjoinen Perkele! Arktisen alueen Eko-Mörökölli!
Oma polku- kiveen hakattu!

"Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

jmk

#44
Quote from: Don Nachos on 05.02.2018, 09:20:47
Bussikuskeina toimivat ulkomaalaiset ovat 1000x parempia asiakaspalvelijoita kuin yrmeät elämäänsä muumiutuneet kantikset. Tulee iloisia tervehdyksiä, ...

;D
On tosiaan nähty niin iloista tuontiveikkoa bussin ratissa juu.

Yksi kälättää suureen ääneen kännykkäänsä ja sormeilee sitä ajaessaan, niin että menee käännökset iloisen etelämaalaiseen tyyliin pitkäksi.

Toinen ei edes osaa reittiä, mutta onneksi on se juntti suomalainen matkustaja neuvomassa.

Kolmannella ei löydy mitään ihmisten kieltä, kysypä siinä sitten iloiselta asiakaspalvelijalta meneekä tämä Uppulan vai Yppylän kautta, kun vastaukseksi tulee iloinen murahdus "emma tieda".

Neljäs menee liikenteessä ilmeisesti sen tuontiajokortin tiedoilla, koska saatana tasa-arvoisessa risteyksessäkään ei osata väistää oikealta tulijoita. Temperamentti ainakin on kohdallaan, koska oman mokan jälkeen tuonti-ilopilleri jättää bussinsa risteykseen vinosti poikittain niin, ettei kukaan pääse mihinkään suuntaan. Kun on tärkeämpää huitoa käsiä ja molottaa iloisesti sille, jota ei viitsitty väistää.

Viides kolhii toista bussia, pysäköi bussin tyynesti keskelle kaistaa poliisia odottamaan ja häippäsee pysäkille seisoskelemaan, eikä ilostuksissaan ymmärrä kertoa omille matkustajilleen yhtään mitään, niin kuin että seistäänkö tässä minuutti vai puoli tuntia. Tätäkin piti yrmyniskarasistisoomalaisen matkustajan käydä erikseen patistamassa, että avaa ny saatana se sanainen arkkusi ja kerro matkustajilles missä mennään.

Kuudes ilopilleri ei ymmärrä talvikelistä mitään ja...

Perkele, jokaisen näistä tuonti-ilopillereistä vaihtaisin siihen tasaiseen ammattitaitoiseen suomalaiseen kuskiin ilomielin.

skyuu

#45
Quote from: Don Nachos on 05.02.2018, 09:20:47
Bussikuskeina toimivat ulkomaalaiset ovat 1000x parempia asiakaspalvelijoita kuin yrmeät elämäänsä muumiutuneet kantikset. Tulee iloisia tervehdyksiä, auttavat matkustajia ja ihan joka kerta kun on ollut ongelmia matkakortin kanssa, niin oon silti saanut kyydin. Parempi pelisilmä miten toimia ruuhkassa jos jollain on ongelmaa matkakortin kanssa.

Taksinuskien kanssa ei ole ollut muuta ongelmaa kuin satunnaiset väärät käännökset risteyksissä.

Joo onhan ne tosi hyviä asiakaspalvelijoita. Kun kysyt että pysähtyykö tämä bussi siellä ja siellä niin vastaus, jos sitä nyt edes tulee, on jotain silmien pyörittelyn ja jonkun "Tämä mene... on linja 58 mene!"

Tietty on siellä ihan ok tyyppejäkin kuten kaikissa on mutta paskaa busseissa on se että kuskin hommat on kyllä aika pitkälti ihan tarkoituksella mamutettu rukkaamalla koulutus sellaiseksi että sitä tarjotaan käytännössä vain mamuille.

Niin ja ne mamu kuskit tuntuu kyllä painavan vähän kovemmin sitä kaasua kuin mitä pottunokat, jopa idän ihmeet. Todettakoon että taas riippuu kuskista mutta useammin kuin kerran tai kahdesti olen nähnyt rollaattorimummon melkein lentävän lattialle kun Abdi lähtee pysäkiltä vrt. pottunokkaan joka saattaa odottaa että se mummo kerkeää istumaan (ei ruuhka-aikaan, tosin rollaattorilla liikutaan ko. aikaan harvemmin).

Summa summarum: Mamuissa on hyvää ja paskaa kuskia/asiakaspalvelijaa. Ajamisessa on vähän sitä 'parempaa' ajokulttuuria enemmän kuin kantiksessa ja kun taas asiakaspalveluinto voi olla kantista paremaa niin siinä tulee se yksi pikkujuttu nimeltä kielitaito vastaan. Positiivinen asenne on yhtä tyhjänkanssa jos et osaa puhua/lukea/kirjoittaa.

Edit: Siinä kerkesi jäsen jmk jo sanoakkin saman. Nooh... kertaus on opintojen äiti tjsp.

pulikka

Quote from: Niobium on 05.02.2018, 10:07:32
Nyt lapsia lähtee kuskaamaan muutaman päivän kurssin jälkeen Mohammed josta meillä ole mitään tietoa, kas kun paperit putosivat välimereen.

Miksi pitää aina olla niin negatiivinen? Paperipuutteinen Mohishan on vain nuhteeton, koska toisin todistava musta valkoisella on meren pohjassa. Ilon kautta, kaaressa ja pitkälle nääs.

Totta puhuen taitaa taksilla ajelu jäädä jatkossa nykyistäkin vähemmälle. Tilanne, jossa sääntelyä ei ole, kielitaidoton kuski ajaa kamelikortilla ilman paikallistuntemusta ja on käytännössä kuka lie maahan porhaltanut arabi tai vastaava, kammottaa liikaa, mikä on harmi niiden hyvin suomalaistuneiden yksilöiden kannalta. Ei vain huvita alkaa itse ottaa selvää kuskin integraatioasteesta.

Jos hinta voi ilman sopimusta miten posketon tahansa niin kuka takaa, että maksuvälineenäkään enää kelpaavat eurot?

Bellerofon

Quote from: Don Nachos on 05.02.2018, 09:20:47
Quote from: Teaparty on 05.02.2018, 04:51:08
Pitää sanoa, että itselläni alkaa olla mitta täynnä asiakaspalveluhommissa nähtyjä import-kusipäitä. Otan ennemmin uberin, jos normitakseissa on jatkossa samat mulkut ratissa. Tulee halvemmaksi ja käytöshäiriöisen kuskin voi reitata yhdellä tähdellä niin osaavat muut varoa.
Bussikuskeina toimivat ulkomaalaiset ovat 1000x parempia asiakaspalvelijoita kuin yrmeät elämäänsä muumiutuneet kantikset. Tulee iloisia tervehdyksiä, auttavat matkustajia ja ihan joka kerta kun on ollut ongelmia matkakortin kanssa, niin oon silti saanut kyydin. Parempi pelisilmä miten toimia ruuhkassa jos jollain on ongelmaa matkakortin kanssa.

Taksinuskien kanssa ei ole ollut muuta ongelmaa kuin satunnaiset väärät käännökset risteyksissä.
No jopas. Ihanko 1000 kertaa parempia? Omat kokemukseni ovat täysin päinvastaisia ja useat paikkaavat osaamattomuuttaan hirveällä ylisosiaalisella älämölöllä. Bussikuskin tärkein tehtävä on kuljettaa turvallisesti matkustajat ja kalusto ajoissa määränpäähän.

Kari Kinnunen

Kaippa se suhtautuminen on kiinni omasta asenteesta. Jos omakin asenne työhön ja elämään on mallia manana los tupelos niin kai sitä pitää bussikuskeilta samaa asennetta positiivisena asiana.

Kyrmynä junttina minua lähinnä muumittaa noi kovasti sosiaaliset äbäläwäbälöivät yhteisöllisyyden airueet. Se on sillai, että kuski ajaa ja pitää päänsä kiinni, eikä ainakaan räplää tenavasamsunkia ajon aikana.

Pentecost

Quote"Suomessa on totuttu siihen, että hinnat pitävät ja taksiin on voinut laittaa pelotta vaikka lapsensa ilman saattajaa", kiteyttää Taksiliiton toimitusjohtaja. "

Don Nachokset iloitsevat mahdollisuudesta maksaa ryöstöhintoja stetsonista repäistynä ja siitä, että mahdollinen jälkikasvunsa saa osakseen mahdollisesta ihan uudenlaista "värinää" ja siitä, ettei kuski ymmärrä suomea, ruotsia, englantia tai vaikkapa ajotietokoneen toimintaa.

Minusta minimivaatimus olisi erinomainen suomen ja ruotsin kielen taito ja siihen päälle riittävä englannin kielen taito. Lisäksi pitäisi osata käyttää ajotietokonetta niin, että löytäisi perille toisin kuin eräs tummaihoinen kuski, joka ei Lauttasaaressa olisi löytänyt lainkaan perille jos en olisi neuvonut. Onneksi itse tiesin, mihin olin menossa.

Joo, Nachos on ilmeisesti näitä itseinhoisia suomalaisia, jotka haluavat kansanvaihdon tapahtuvan. Onhan tämä inho tullut selväksi hänen postauksistaan tänne. Itselleni hapan suomalainen bussikuski kelpaa oikein hyvin, kunhan ajaa turvallisesti ja hoitaa hommansa. En mene bussiin keskustellakseni iloisella äbäläwäbälällä kuljettajan kanssa vaan matkatakseni paikasta A paikkaan B. Minulle käy OIKEIN HYVIN, että saan rentoutua toisen ajaessa ja vaikka torkahtaa pikkaisen.

Kun tälläinen RikkausTM yleistyy, niin itse ainakin tulen käyttämään omaa autoa yhä enemmän, vaikka en ajamisesta erityisesti pidäkään. Kun en yleensä juo alkoholiakaan, niin ei ole este edes juhliin mennessä tai sieltä tullessa. Veikkaan, että aika moni tulee harkitsemaan samaa.

P.S. Tukholmassa oli ainakin joku firma, oliko nyt Taxi Stockholm, jolla oli kiinteät hinnat ja luotettavat kuskit. Heidän taksejaan käytin siellä ollessani eikä koskaan ollut ongelmia. Veikkaan tietyntyyppisen palvelun takaavalle taksifirmalle olevan kysyntää tulevaisuudessa.
KKO:n tuomio
A:n käyttämissä ilmaisuissa on kysymys niin sanotuista arvoarvostelmista, joiden osalta ei lähtökohtaisesti ole mielekästä puhua lausuman totuudellisuudesta.

Kukko

Quote from: Bellerofon on 05.02.2018, 11:26:25
Bussikuskin tärkein tehtävä on kuljettaa turvallisesti matkustajat ja kalusto ajoissa määränpäähän.

No tämä. Kun täällä Oulussa olen taksia tai bussia käyttänyt, ei ole sattunut kohdalle eksoottisen elämänasenteen omaavia iloisia kuskeja, vaan täysin harmaan yrmeitä perunaneniä, joiden toiminta on ollut täysin huomaamatonta - siis kaikki on toiminut. Silloin mihinkään yksityiskohtiin ei edes kiinnitä huomiota, kun kaikki toimii kuten odotettua on ilman turhia yllätyksiä. Ei silloin tarvi elämöidä jostain "iloisista tervehdyksistä". On voinut päästä paikasta toiseen ilman mitään "elämyksiä". Ikävä kyllä luulen että jatkossa tällaiset elämän totutut perusasiat eivät tule enää olemaan kenellekään itsestään selvyyksiä.
Sananvapautta ei nähdä Euroopan unionissa enää kansalaisten suojautumiskeinona hallintoa vastaan, vaan sen käyttäminen nähdään rikoksena, joka antaa viranomaisille aseet kansalaisten syyttämiseksi "vihapuheesta" tai jostakin tekaistusta "rasismista".
-J. Sakari Hankamäki

Dangr

Eräänä päivänä näin kun Irakilaiselta näyttävä bussikuski vaihtoi äkisti kaistaa risteyksessä ja kolhi henkilöauton samalla. Tuokaan onnettomuus ei olisi sattunut ilman maahanmuuttoa. BKT kasvoi taas maahanmuuton vuoksi kun piti paklata kylki, maski ja etulamppu henkilöautosta ja pari kylkilevyä bussista. Näkemistäni bussionnettomuuksista 100% on tapahtunut väreileville maahanmuuttajille.
"We now live in a nation where doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the press destroys information, religion destroys morals, and our banks destroy the economy." Chris Hedges
"Shouting "Freedom" and other anti-government slogans" NYT

Kari Kinnunen

Vähän aiheesta pois mutta luulenpa, että suuri ero nuivien ja suvaitsevaisten välillä on juurikin tässä. Suvaitsevan mielestä se oikeasti on kivaa kun katukuvassa, busseissa ja takseissa on iloisia vilkkaita sambaleleja. Heistä on oikeasti hienoa, että kirjastoissa on napatanssi ja bongorumpu kursseja. He oikeasti ovat sitä mieltä, että Suomalainen hiljaisuus ja asiallisuus on niin kovin junttia ja impivaaralaista.

Blanc73

Quotesuurta joukkoa maahanmuuttajia havitellaan taksinkuljettajiksi.
Kuka havittelee? Tästä taksiuudistuksesta on muuten tulossa melkoinen sirkus, vauhtia ja vaarallisia tilanteita ei tule puuttumaan. Ja ehkä se oikea osoitekkin joskus löytyy...
"Somaleissa on korkeasti koulutettuja runsaasti mm. koneinsinöörejä, Soile Syrjäläinen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa."

Erikoislääkäri ja terapeutti Pirkko Brusila: "Muslimeilla seksuaalisuuden käsite on kantasuomalaisia laajempi."

ikuturso

Quote from: Don Nachos on 05.02.2018, 09:20:47
Bussikuskeina toimivat ulkomaalaiset ovat 1000x parempia asiakaspalvelijoita kuin yrmeät elämäänsä muumiutuneet kantikset.
Ethän yleistä? Tällä hommalla kun kaikki yleistykset ja stereotypioiden luomiset ovat aina tiettyjen nimimerkkien silmätikun alla.

Quote from: Don Nachos on 05.02.2018, 09:20:47
Taksinuskien kanssa ei ole ollut muuta ongelmaa kuin satunnaiset väärät käännökset risteyksissä.
Niin, ei se tarvi montaa metriä ajaa yksisuuntaista väärään suuntaan kun elämä alkaa käydä jännäksi. Rikkautta sekin.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Kattomies

Quote from: Blanc73 on 05.02.2018, 14:45:07
Quotesuurta joukkoa maahanmuuttajia havitellaan taksinkuljettajiksi.
Kuka havittelee? Tästä taksiuudistuksesta on muuten tulossa melkoinen sirkus, vauhtia ja vaarallisia tilanteita ei tule puuttumaan. Ja ehkä se oikea osoitekkin joskus löytyy...

Muutamat taksiyrittäjät ja -yritykset käyttävät jo nyt epäkuranttia työvoimaa, koska saavat palkkatukea heitä palkatessaan, esim. jatkuvasti negatiivisissa otsikoissa paistetteleva Kajon, jolta esim. Espoon kaupunki purki koulukuljetussopimuksia, kehuskeli aiemmin pestaavansa vaikka koko Kirkkonummen VOKin porukan.

Taksinkuljettajan paikkoja on nytkin auki satoja, joten vähän epäilen, miten alasta jatkossa tulisi houkuttelevampi. Provisiopalkka, joka parhaimmillaankin on vain hyvä, eikä kompnsoi hiljaista kysyntäaikaa, vuorotyö sekä lyhyellä ja pitkällä tarkastelujaksolla huomattavasti ka:ta pidemmät työtuntimäärät, joten miksi tuo alkaisi jatkossa enemmän ketään kiinnostamaan.

Taksiala saa myös itse itseään syyttää tapahtuneesta.

Totuus EPT

Jaaha, todistuksensa unohtaneille koneinsinööreille helpotetaan työssäkäyntiä antamalla tulkkien ja bussikuskien lisäksi taksisuharin hommia.
Ja tässäkö on voimavarojen tärkein anti. Minusta on suhteellisen rajoittunutta noiden "moniosaajien" hommat, kyllähän sitä varmaan kohta pitäisi Suomen kalifiksi kalifin paikalle päästä seuraavaksi, mutta lattioiden kuuraamishommat ei tietenkään kunniakansalaisille käy.
Missä ******i siellä ongelma.

Bellerofon

Vahvasti off-topicia, mutta kuten joku taisi jo todetakin, niin nämä työt tulevat loppumaan pian. Luulen, että 30 vuoden sisällä liikenteestä iso osa on automatisoitu. Sitten meillä on onneksi moniosaavaa suharia pilvin pimein tarjolla.

Kattomies

Quote from: Bellerofon on 05.02.2018, 15:30:04
Vahvasti off-topicia, mutta kuten joku taisi jo todetakin, niin nämä työt tulevat loppumaan pian. Luulen, että 30 vuoden sisällä liikenteestä iso osa on automatisoitu. Sitten meillä on onneksi moniosaavaa suharia pilvin pimein tarjolla.

30 vuotta on erittäin pitkä aika busineksessa, jossa kalusto vaihdetaan 2-3 vuoden välein. Toki itseajava kalusto korvaa kuljettajat osin/kokonaan joskus.

Supernuiva

Quote from: Kattomies on 05.02.2018, 15:37:56

30 vuotta on erittäin pitkä aika busineksessa, jossa kalusto vaihdetaan 2-3 vuoden välein. Toki itseajava kalusto korvaa kuljettajat osin/kokonaan joskus.

Vaan uusitaanko enää jatkossa noin usein. Pohjolan Kreikassa kun voidaan pian olla tilanteessa, jossa osa takseista on wanhoja autoja. Jos kyytihinnat alentuvat ja taksit muuttuvat autoverollisiksi, katoaa "porkkana", jonka avulla autokalustoa on vaihdettu tiheään uusiin.

Väitän, että autovero on ollut yksi suurin syy siihen, miksi taksiautot olivat Impiwaarassa (ja vielä nyt) uudehkoja. Oli yksi ansaintamalli ostaa halpaan hintaan veroton auto, jonka sai myöhemmin myytyä käytettyjen autojen markkinoille hyvään hintaan.