News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Mihin Perussuomalaisten tulee keskittyä vaalien jälkeen?

Started by J. Lannan haamu, 26.01.2018, 16:33:46

Previous topic - Next topic

Redya

Riittää, kun ajaa oman etupiirinsä eli Suomen kansan etua. Tässä kannattaisi myös keskittyä melko suuripiirteisiin linjauksiin, eikä lähteä edistämään ihan kaikkea mitä pyydetään. Etusijalle tulisi asettaa suomalaiset, joiden ääni ei aina kuulu, yksinäiset, köyhät, vanhukset, syrjäytyneet, muuttoliikkeestä kärsivät syrjäseutujen asukkaat, opiskelijat, lapsiperheet, työttömät jne.. Pohjoismaissa ja erityisesti Suomessa luotiin jotain historiallisesti lähes ainutlaatuista yhteiskunnallista hyvinvointia sodan jälkeen ja tässä on esimerkki valmiina, sitä ei tarvitse yrittää keksiä uudelleen. Suomi on itsekin vaikeuksissa ja yhteiskunta pirstaloituu. Tällaisessa vaikeassa tilanteessa rahkeet ei riitä muun maailman elättämiseen, vaikka se niin hyvältä tuntuisikin itsetuntoa pönkittämässä. Huomio tulisikin nyt suunnata meidän omiin apua tarvitseviin, koska liian monilla ovat voimavarat jo vähissä. Nuoriso on alkanut tottumaan siihen, että yhteiskunta ei ole tulossa väliin ja laita asioita kuntoon ja myös monet ääriliikkeet vetovat tähän kertoen, että he olisivat se asiat korjaava taho. Mielipiteet maahanmuutosta eivät ole rasismia vaan realismia. Suomalaisilla on oma maa, jossa on meidän paikka elää ja hoitaa asioita suomalaisten parhaaksi kokemalla tavalla. Sitä tapaa ei pitäisi sanella Brysselistä, maahanmuuttajien toimesta tai mistään muualtakaan, vaan se tulisi säilyttää Suomen eduskunnassa kansan itse valitsemien edustajiensa käsissä.

J. Lannan haamu

Koska suomalaisten kollektiivinen itsetunto on vähän on, niin Persut voisivat ottaa teeman 101 vuotias Suomi jossa nostaisivat esiin ja ajaisivat hyviä kansallisia piirteitä ja menestystarinoita. Muutenkin pyrkimys tähän suuntaan. Teollisuutta on paljon mutta ne ovat kohta jo enemmän ja enemmän ulkomaalaisten omistuksissa.

Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

IDA

Quote from: writer on 02.02.2018, 23:50:37
Aloitteen Ottawan sopimuksesta eroamiseksi ja miinojen palauttamiseksi olisi kirjoittanut noin 30 minuutissa.

Nyt kuorsataan oikein makoisasti ja Kokoomuksen Eero Lehti on sen päivän tai parin päästä tekemässä...

Kaikki hyvä PR ja kehut ja kannatus menevät siis nyt kokoomukselle.

Mitä sielllä persujen puoluetoimistossa ihan oikeasti tehdään?

Puhutaan keskenään niitä näitä?

Itselläni on se muistikuva, että aloitteita aiheesta on tehtykin. Eero Lehti sattuneesta syystä saa minkä tahansa haluamansa asian läpi valtamediassa, joka Hommaakin ohjailee.
qui non est mecum adversum me est

Brandis

Quote from: sivullinen. on 29.01.2018, 23:38:27
Quote from: J. Lannan haamu on 29.01.2018, 17:03:14Mutta, jos tämä on helppoa populismia, oli sitten niissä taloissa hometta tai ei, niin miksi ihmeessä Persujen ei tulisi tätä hyödyntää?
Esitin omat tuntemukseni, ettei kannata. Yritin perustella tuntemuksiani jo kahdella perusteella: hometaloteoria on tyhjän päällä ja sillä ei ole suurta kiinnostuneiden joukkoa. Toistan vielä täsmennykseni näiden perusteiden suhteen.

No kyllä kannattaa.

Epäterveet rakennukset koskevat aika montaa suomalaista joko suoraan tai välillisesti, todella usean työtilat ovat ns. epäterveet esim. juuri kouluissa, sairaaloissa/terveyskeskuksissa, virastorakennuksissa.. asiasta puhutaan (ja tiedetään) koko ajan enemmän.

Homeitiöiden määrä ja laatu on ihan mitattavissa. Yleisesti ongelma vain on se, että vaaditaan verrattain suuri määrä oireilevia ennen kuin asiaa lähdetään tutkimaan ja selvittämään enemmän tai lähdetään puuhaamaan minkäänlaisia väistötiloja. Liian usein siinä vaiheessa, kun väistötiloihin henkilökunnan kanssa päästään, on tilanne jo todella paha, ja monella on ehtinyt puhjeta tilanteesta vähintään astma- ja allergiaoireita. Heidän kanssaan aloitetaan sitten oma pitkä prosessi sairauden työperäisyyden selvittämiseksi.

Jokaisen puurakenteisen tilan rakenteissa on jonkin verran homeitiöitä, usein ne eivät aiheuta mitään oireita. Mutta samaan aikaan meillä on joka toisessa koulussa kosteusvaurioita ja niistä vaurioista aiheutunutta kasvustoa. Kosteus- ja homevaurioiden aiheuttamille epäpuhtauksille altistuu vuosittain 750 000 suomalaista, ongelma ei ole mikään pieni.

Tänään Hesarissa juttu aiheesta, HS.
Quote from: HS/5.2.2018Tausta
Homekouluista yritetään eroon kymmenessä vuodessa

Kosteus- ja homevaurioiden aiheuttamille epäpuhtauksille altistuu vuosittain jopa 750 000 suomalaista. Heistä jopa joka kolmas altistuu epäpuhtauksille koulussa tai päiväkodissa.

Yli puolet kunnista ei ole vielä korjannut sisäilmaongelmia
. Tämän vuoksi hallitus on käynnistämässä Terveet tilat 2028 -hanketta. Sen tavoitteena on löytää yhteistyömallit, joilla sisäilmaongelmat saadaan tunnistettua, korjattua ja myös ennaltaehkäistyä.

Kosteusvaurioiden korjausarvio on yli miljardi euroa. Tämä johtuu suuresta kiinteistökannasta, jonka korjauksia kunnat ovat viivytelleet. Rakennuskantaa on myös hoidettu ja huollettu puutteellisesti.

Kunnilla ja valtiolla on julkista rakennuskantaa 50 miljoonaa neliötä. Kuntien rakennuskanta on suurelta osin jo peruskorjausiässä. Esimerkiksi oppilaitoksista noin 80 prosenttia on rakennettu ennen vuotta 1990.

Julkisten rakennusten kosteusvauriot eivät ole vain suomalainen ongelma. Esimerkiksi Ruotsissa on arvioitu, että joka kolmannessa ruotsalaisessa rakennuksessa on kosteusvaurio.

Terveet tilat -hankkeen kanssa tämä teema sopisi näppärästi yhteen!

kgb

Quote from: IDA on 02.02.2018, 10:49:44
Quote from: Nikolas Ojala on 02.02.2018, 09:09:08
Ymmärrän, että Timo Soini puheenjohtaja-aikoinaan on saattanut ohjeistaa piirejä, että vaalilistat täyteen ja toivottavasti hyviä ehdokkaita. Mihin tällainen on johtanut?

Ei Soini ole tuollaista ohjeistanut. Ihan itse on keksitty, että mitä enemmän kunnallisvaaleissa on listalla ehdokkaita sitä enemmän saadaan ääniä ja valtuutettuja sisään. Kertaakaan ei vielä ole saatu listaa täyteen.

Sellaista se vaalimatematiikka on. Tietenkin olisi hyvä ja kiva että lista olisi täynnä ja nimenomaan niitä hyviä ehdokkaita, mutta täysi lista on kuitenkin matemaattisesti parempi asia kuin vajaa lista taattua laatua. Kaikensorttisten varavaltuutettujen tekemisistä on toki saatu lukea lehdistä, mutta sekin asema kertoo kuitenkin siitä, että kannatusta on ollut ja siten sinne listan yläpäähän on saatu parempaa nostetta ja kunnallispolitiikassa varsin merkityksellisiä lautakunnan puheenjohtajuuksia ja jäsenyyksiä.
Turhaan ne politrukit huutaa ja hossuu,
Suomessa ei elä vinkkelitossu.

sivullinen.

Hienoa, että täällä on eri näkemyksiä siitä, mikä on tärkeää ja mikä ei. Se luo vaihtoehdon ja mahdollisuuden vaihtoehtojen väliseen punnintaan. Minusta tämä homekoulu-kanta ei sinänsä ole kovinkaan merkittävä suuntaan tai toiseen. Se on kuitenkin esimerkillisesti loistava; se edustaa pientä ja täsmällistä asiaa vastapainona suurille ja monimutkaisille asioille, kuten maahanmuuttopolitiikan täydelliselle uudistamiselle. Tästä syystä käsittelen sitä vielä -- ja pitkästi --. Minun kantani asiassa on myös tullut hyvin selväksi -- ja muidenkin keskusteluun osallistuneiden kannat --.

Toivotan myös uuden jäsenen ÄmTeeAan tervetulleeksi Hommaforumille: Vaikka edustat mielestäni täysin väärä mielipidettä, on silti mukavaa saada kuulla uuden ihmisen mielipiteitä jo varsin sisäänpäin kasvaneessa keskustelupaikassa, ja erityisen mukavaa on, ettei tarkoituksenasi tunnu olevan pelkästään aloittaa omaa mainostushanketta, vaan osallistua jo käynnissä olevaan keskusteluun -- ja vieläpä yks'rivisten huudahdusten sijaan asiallisesti perustellen näkemyksiäsi --. Ainoa heikkoutesi tuntuu siis olevan väärä mielipide, ja sen korjaamiseksi on minun nyt tehtävä töitä.

Tietyssä mielessä esittämäsi väitteet ja huomiot hometaloista ovat totta; se tekee niiden keinotekoisuuden ymmärtämisen hankalaksi. Ihminen nimittäin kykenee sairastumaan niin tahtoessaan. Tätä on tutkittu käänteisen placebo ilmiön -- eli nocebo ilmiön -- avulla. Pelkkä kuvitelma homeherkkyydestä riittää saamaan hyvinkin pienen homemäärän sairastuttamaan ihmisen. Oikeastaan edes home ei silloin ole olennaista, vaan aistimus, jonka ihminen pystyy tulkitsemaan homeeksi, mutta jota käytännössä ei muussa yhteydessä tavata: Ihminen pystyy haistamaan homeen varsin hyvin; tämän hyväksyn ja ymmärrän.

Homeen haistamisesta homeeseen sairastumiseen on kuitenkin pitkä matka. Vain nykyiset sosialistisen järjestelmän luomat päätökset tekevät homeeseen sairastumisesta kannattavaa, ja siksi homeeseen sairastutaan. Kyse on köyhän miehen mallista tunnetusta kaavasta: Jos poliitikon menestymisen ehtona on, ettei hän jotain asiaa ymmärrä, on mahdotonta saada hänet se ymmärtämään. J. Lanta kertoi jo monen homesairaan lipsuneen tästä kaavasta, jos hometalosta pitäisi muuttaa homeettomaan huononpaan taloon. Ehkäpä myös täysin ymmärtämätön poliitikko alkaa ymmärtämään asioita, jos tilanne on tarpeeksi vakava. Kaava on silti yleisesti totta.

Miksi koko asiaan pitäisi edes puuttua? Hometalo-ongelman tekee merkittäväksi vain ja ainoastaan vastaavien ongelmien suunnaton määrä -- ja suorastaan määrättömyys --. Entä jos joku keksisi valittaa liian valon haittaavan hänen silmiään? On hyvin helppoa todeta valoa olevan kaikkialla -- ja oireet saa esiin vain katsomalla suoraan lamppuja --. Ainoa, mikä ihmistä suojaa liikavalosyndroomalta, on päässä oleva järki ja tapakäytäntö, ettei lamppuja katsota suoraan; samoin tietenkin huonoa ilmaa ei kuulu imeä keuhkoja täyteen, kuten terve ihminen ei teekkään ilman sosialismin luomaa kannustinpalkkiota. Pitäisikö persujen ajaa myös liikavalosyndrooman uhrien asiaa?

Liikavalosyndrooma ei ole tietenkään oikea sairaus. Minä en tiedä, mikä sen sairauden oikea nimi on, mutta joku se on. Nimittäin alle viikko sitten Vasemmistoliiton kansanedustaja Anna Kontula esitti huolestuneena huomionsa siitä, etteivät työnantajat välttämättä hanki valojen eteen liikavalosyndroomalta suojaavia suojia aktiivimallin mukaisesti työvelvoitettujen vuoksi -- eli yhden ihmisen palkkaamisen 18 tunniksi kolmen kuukauden aikana --. Hän oli saanut kansalaisilta soittoja tähän liityen. Minä näen tässä järjettömyyden huipentuman. Joku toinen näkee tärkeä asian, joka on käsiteltävä Suomen eduskunnassa. Minä pidän niitä hulluina niitä, jotka valoja pelkäävät, ja vielä hullumpina niitä, jotka valopelkoisten pelkoja ruokkivat ja Eduskunnassa niistä puhuvat. Tämä on minun kantani. Minusta Perussuomalaisten pitäisi ottaa tässä selvä ero Vasemmistoliittoon -- ja vaikka ehdottaa edustaja Ronkaselle siirtymistä toisaalle --.

Otan vielä kolmannen esimerkin omasta elämästäni ja todistan sen avulla itseni hulluksi. Kärsin nimittäin sairaudesta nimeltä major-oireyhtymä. Nimi on taas itse keksimäni, enkä ole hankkinut sille diagnoosia tai käynyt edes tunnustamassa hulluuttani lääkärille. Major on kirjain lyhennelmä nimityksestä mielettömän ahmimisen jälkeinen oksennus reaktio eli välillä tulee ahmittua niin, että pahaa tekee ja vielä enemmän. Uskoakseni tästä oireyhtymästä kärsii piilevänä yli 50% suomalaisista. Suurin osa ei kuitenkaan koskaan yritä hakeutua sen perusteella eläkkeelle, saada vapautusta palveluksesta tai saikkua, vaan lopettaa ahmimisen ajoissa tai kärsii ahmimisen sairasvaikutuksen yksin, häpeällisesti ja omissa nahoissaan -- kuten minä teen --. Hyvin harva on sitä mieltä, että major-oireyhtymää pitäisi käsitellä Eduskunnassa tai siitä säätää lakeja. Tämä on myös uskomukseni. Ylensyöminen tappaa, mutta tappamisen estäminen on niin helppoa, ettei sitä tule edes lailla kieltää.

Tuulimyllyt tappavat lepakoita, kroonikot kärsivät pakkasesta ja kahvi parantaa syöpää toteaa Yle uutisessaan. Sosialismi -- ja sen aiheuttama järjettömyys -- on minusta silti syövän suurin aiheuttaja; syöpä on ihmisen itseaiheuttama tila, joka syntyy kuolemaa haluavan ihmisen huomaamatta muutettuaan käytöstään kuolemaa hakevaksi. Elämillä tunnetaan samanlaisia itsemurhaviettejä. Rottakokeissa on todettu yhteiskunnan johtavan tietyssä tapauksessa kuoleman kulttiin. Jopa omasta historiastamme löytyy ajanjakso -- sosialistinen tietenkin --, jolloin ihmiset alkoivat kärsiä luonnottomassa määrin tuberkuloosista ja kuolla siihen ilman näennäistä syytä. Itse olen eniten tutkinut Saksan naisten muutosta Ensimmäisen Maailmansodan häviön jälkeen; silloin ongelma kasvoi niin suunnattomaksi, että Freud ja muut joutuivat keksimään tieteen nimeltä psykiatria. Kollektiivinen hulluus kuuluu hajoavan sosialismin piirteisiin, koska sosialismissa kaikki on kollektiivista.

Edelleenkin vaatii lisää vakuuttelua, miksi Perussuomalaisten ei pitäisi tätä hulluutta hyväksyä ja yrittää hyödyntää? Eikö kaiken voi kääntää omaksi edukseen? Suomen sosialistinen lehdistö tekee nytkin propagandaa Pariisin joukkomurhaajan oikeudenkäynnistä nostamalla esiin joukkomurhaajan esittämiä mielipiteitä oikeuslaitoksen olemisesta muslimeja syrjivä; jopa joukkomurhaaja kelpaa sanoman julistajaksi sosialisteille. Mutta minulle Perussuomalaiset on edustanut ennenkaikkea vaihtoehtoa näille sosialistisille hullutuksille. Minä olen pitänyt heistä, koska he ovat erillaisia: He ovat jopa uskaltaneet loukata mielenterveydeltään heikompia, ja nähneet rahanjaon sijaan ongelman ratkaisun olevan järjenkäyttö. Tällä hetkellä Siniset näyttävät perineen tämän osan puolueesta: Perussuomalaiset saivat tunteet Sinisten viedessä järjen. Tämä ei ole hyvä asia pitkässä juoksussa.

Jos olisi olemassa edes yksi puolue, joka laittaisi omien eturyhmiensä edun edelle Suomen edun ja kaikkien yhteisen edun, niin minä vahvana ja selväjärkisenä kannattaisin sitä. Minä kannattaisin sitä, vaikka näin en saisikaan suoraan suurinta mahdollista hyötyä itselleni; minulla on varaa antaa sen verran pois, ei koska minulla olisi niin paljon, vaan koska minä tyydyn vähään. Tarkoitan materialistisessa mielessä. Muustahan ei Eduskunta nykyään edes puhu ja vielä vähemmän päättää -- vaikka asian pitäisi olla täysin päinvastoin --. Minulle kalleinta on oma mielenterveyteni. Sen minä haluan aina säilyttää. Se tarkoittaa sosialismin lakkauttamista. Minä en halua asua Hölmölässä, Suomi takaisin ja tehdään amerikasta taas suuri. Kun persujen kunnanvaltuutettu, joka on tullut kuuluisaksi lyömällä itseään päähän sanomalehdellä, vaihtaa Vihreisiin, kun ei saanut omille taidehankkeilleen kunnan rahoitusta, voittavat siinä molemmat puolueet. Parasta kuitenkin olisi, jos nämä oman elämänsä pekkasaurit päivystäisivät ainoastaan keskikaljabaareissa, yöradiossa ja netin keskustelupalstoilla keskellä yötä pelastamassa itseään mielisairaiksi luulevia harhoiltaan, eivätkä osallistuisi poliittiseen päätöksen tekoon lainkaan.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

Ernst

PS:n kaikilla toimintatasoilla olisi syytä alkaa kouluttaa uusia poliitikonalkuja systemaattisesti.Nuoresta virtsa vääntäen, vain miten se nyt menikään. Tiedän. Tämä ei ihan suoraan istu peruspopulistisen kansanliikkeen toimintatapaan, mutta on vaikuttamisen kannalta tehokasta.

Malli kepun puoluekoulutusapparaatista soveltaen. Stallareillakin oli omansa...
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Jouni Tirkkonen

Suomalaisessa yhteiskunnassa lähes kaikilla ryhmillä on omat etujärjestönsä. Maanviljelijöillä on MTK, seksuaalivähemmistöillä on Seta, lääkäreillä on Lääkäriliitto jne. Perussuomalaiset voisi olla kaiken muun lisäksi kansallismielisten suomalaisten asialla.

Lasse

Quote from: Brandis on 05.02.2018, 09:58:36
Epäterveet rakennukset koskevat aika montaa suomalaista joko suoraan tai välillisesti, todella usean työtilat ovat ns. epäterveet esim. juuri kouluissa, sairaaloissa/terveyskeskuksissa, virastorakennuksissa.. asiasta puhutaan (ja tiedetään) koko ajan enemmän.

Homeitiöiden määrä ja laatu on ihan mitattavissa. Yleisesti ongelma vain on se, että vaaditaan verrattain suuri määrä oireilevia ennen kuin asiaa lähdetään tutkimaan ja selvittämään enemmän tai lähdetään puuhaamaan minkäänlaisia väistötiloja. Liian usein siinä vaiheessa, kun väistötiloihin henkilökunnan kanssa päästään, on tilanne jo todella paha, ja monella on ehtinyt puhjeta tilanteesta vähintään astma- ja allergiaoireita. Heidän kanssaan aloitetaan sitten oma pitkä prosessi sairauden työperäisyyden selvittämiseksi.

Jesh.

Tilanne voi olla vielä nyt tiedettyä ikävämpi. Näyttäisi, että apaut neljänneksellä ihmisistä on geeni, joka altistaa ikävämmille homeiden ja joidenkin muiden toksiinien seurauksille, kuin lopuilla populaatiosta.

Jos odotetaan, että vähintään 30% saa merkittäviä oireita, voi noiden herkimpien olo käydä todella tukalaksi. Muistaakseni kätilöopistolla taisi mennä jotenkin noin...

Dr. Ritchie Shoemaker: Surviving Mold
https://blog.bulletproof.com/126-dr-ritchie-shoemaker-on-surviving-mold-podcast/
This week, it is a great pleasure to welcome Dr. Ritchie Shoemaker, a practicing physician and pioneer in understanding how low dose neurotoxin exposure, including toxic mold and algae, impacts our brains, vision, inflammation, and guts. About 28% of people have genes that make them very susceptible to these toxins, and everyone else is impacted to varying degrees. There is a clear and strong link between autoimmune conditions, gluten intolerance, celiac, psoriasis, arthritis, cardiovascular disease, and mold exposure. Amongst my high performance clients, removing environmental toxins from mold is quite often a part of making people as strong and resilient as they can be.

Dr. Shoemaker is the author of eight books and multiple published academic papers. His latest book Surviving Mold: Life in the Era of Dangerous Buildings is a guide through diagnosis and treatment, remediation and a return to health. He is an expert on mold and other biotoxins, having "looked death in the face" from his own mold-related illness. He lectures throughout the US on chronic inflammatory illnesses that are caused by exposure to moldy buildings and mycotoxins.

You will learn how your own genetics determine how you'll respond to environmental toxins, and why mold and other microbes growing in water-damaged buildings make people sick. Have you ever wondered why some people immediately notice walking into a moldy building and others don't seem to notice? Dr. Shoemaker has the answers and gives you the facts.

En itse tietääkseni kärsi homevaivoista, mutta mielenkiintoista matskua...
NOVUS ORDO HOMMARUM

Nikolas

Quote from: Brandis on 05.02.2018, 09:58:36

Kosteus- ja homevaurioiden aiheuttamille epäpuhtauksille altistuu vuosittain jopa 750 000 suomalaista. Heistä jopa joka kolmas altistuu epäpuhtauksille koulussa tai päiväkodissa.

Yli puolet kunnista ei ole vielä korjannut sisäilmaongelmia
.

Rakenteiden kosteustekninen käyttäytyminen on rakentajille tuttu aihe. Eikö siitä sitten välitetä vai loppuiko mielenkiinto oppitunnilla juuri siihen? Epäilen että kyseessä on ns. kaupallinen mitoitus, ja rakennusurakan saa firma, joka halvimmalla tarjoaa. Verratkaa vaikka tapaukseen OL3 ja Areva: Hieman eri asia mutta sama periaate.

Oma lukunsa ovat vanhat hyvin rakennetut talot, jotka on myöhemmin rempattu pilalle.

IDA

Quote from: Nikolas Ojala on 18.02.2018, 10:05:45
Oma lukunsa ovat vanhat hyvin rakennetut talot, jotka on myöhemmin rempattu pilalle.

Itse olen kuullut tällaista, että korjausten yhteydessä asennettu ilmastointi pilaa ilman alipaineen repiessä epäpuhtauksia rakenteista. Itse talo sinänsä voi olla täysin terve. Ilmastointi pitäisi vain ottaa pois ja talon käyttöä voisi jatkaa. Valtion vaatimus tuo uuden imastoinnin asennus korjausrakennuksen yhteydessä, joten vaaditaan myös uutta lainsäädäntöä sen suhteen.
qui non est mecum adversum me est

L.N

Soiteltiin tuossa erään foorumilaisen kanssa ja hän kysyi mielipidettäni persujen nykytilaan. Vastaukseni oli kuulemma niin hyvä, että käski minun kirjoittaa se myös tänne, joten näin toimitaan:

Jos et aktiivisesti seuraa politiikkaa ja/tai itse kaiva tietoja, et edes tiedä että perussuomalaiset niminen puolue on olemassa.

Ville Hämäläinen

Quote from: Lasse Nortunen on 23.02.2018, 18:48:23
Soiteltiin tuossa erään foorumilaisen kanssa ja hän kysyi mielipidettäni persujen nykytilaan. Vastaukseni oli kuulemma niin hyvä, että käski minun kirjoittaa se myös tänne, joten näin toimitaan:

Jos et aktiivisesti seuraa politiikkaa ja/tai itse kaiva tietoja, et edes tiedä että perussuomalaiset niminen puolue on olemassa.

No on tuossa ihan selvä ansaittukin piikki mutta jos muistetaan vuotta ennen sinisten lähtöä niin ollaan kyllä menty paljon eteenpäin, silloin persut oli totaalisen hiljaa. Mistä se nyt johtuu niin onko se median vika että persujen jutuista ei kirjoiteta vai jokin muu syy niin sen tietää vain puoluejohto. Lauran kanppanja oli sellainen että toivottavasti porukka jaksaa yrittää positiivista julkisuutta vaikka torppaamisia tulisikin
Tunnustakaa pois, mamuhan se oli taas ja syy poliitikkojen

Punaniska

Quote from: Ernst on 13.02.2018, 12:51:43
PS:n kaikilla toimintatasoilla olisi syytä alkaa kouluttaa uusia poliitikonalkuja systemaattisesti.Nuoresta virtsa vääntäen, vain miten se nyt menikään. Tiedän. Tämä ei ihan suoraan istu peruspopulistisen kansanliikkeen toimintatapaan, mutta on vaikuttamisen kannalta tehokasta.

En voisi olla enempää eri mieltä. Juuri broilerijärjestelmän korruptoiva vaikutus on osasyy siihen surkeaan tilaan, jossa olemme.

Soini, Saarakkala, Elo. Broilerit. Alan miehenä löytänet perustelut käytökselle, jota olemme olleet todistamassa.
Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

Nuivanlinna

Quote from: Punaniska on 23.02.2018, 19:06:44

En voisi olla enempää eri mieltä. Juuri broilerijärjestelmän korruptoiva vaikutus on osasyy siihen surkeaan tilaan, jossa olemme.

Soini, Saarakkala, Elo. Broilerit. Alan miehenä löytänet perustelut käytökselle, jota olemme olleet todistamassa.

PS tekisi viisaasti jos lakkauttaisi koko nuorisojärjestönsä ja laittaisi alaikärajan vaikkapa 20 tai 25 puolueeseen liittymiselle.
Hiiteen kaikki poliittiset nuorisojärjestöt. Ollaan jotain puoluenuoria kolmekymppiseksi asti. Silloin pitää tehdä töitä, ryypätä ja naida, ei venkoilla politiikan kanssa.
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

L.N

Quote from: aivotiehye on 23.02.2018, 19:01:23

No on tuossa ihan selvä ansaittukin piikki mutta jos muistetaan vuotta ennen sinisten lähtöä niin ollaan kyllä menty paljon eteenpäin, silloin persut oli totaalisen hiljaa. Mistä se nyt johtuu niin onko se median vika että persujen jutuista ei kirjoiteta vai jokin muu syy niin sen tietää vain puoluejohto. Lauran kanppanja oli sellainen että toivottavasti porukka jaksaa yrittää positiivista julkisuutta vaikka torppaamisia tulisikin
Totta. Silloin se yks möhömaha istui käsijarrun päällä, nyt ei. Nyt kaivattaisiin rohkeita ulostuloja. Vähän provoilua ja tarvittaessa jopa likaista peliä, sillä niinhän ne muutkin puolueet pelaavat.

Median roolia ei voi myöskään vähätellä. Mielestäni sen valta on suurempi kuin yhdelläkään puolueella tai ylipäätään millään muulla.

Tässä maassa on tolkun ihmisiä ja nuivuutta 20-30% kannatukseen asti, jopa ylikin, mutta mielestäni ongelmana on ihmisten totaalinen passiivisuus. Järki-ihmiset vain murisevat nurkissaan. Se hiljainen murina ei kuulu eduskuntaan tai mediatalohin saakka. Rohkeus konkreettisiin tekoihin puuttuu. Aatetta ja sydäntä löytyy, tekijöitä ei. Tai löytyy, mutta aivan liian vähän.

L.N

Ja vielä ketjun aiheeseen. Yllä olevan postaukseni lisäksi persujen ja itseasiassa ei pelkästään persujen, vaan kaikkien läheisiään rakastavien, nuivien ja kansallismielisten kannattaisi ottaa mallia terroristesta. Uutisissa aina kuulee sanan terroristisolu. Soluja on uinuvia ja aktiivisia. Samaa mallia voi käyttää myös rauhanomaisissa pyrkimyksissä.

Mielestäni tässä maassa on tällä hetkellä tavallaan juurikin noita uinuvia "terrorisisoluja" = nuivia, vailla kunnollista organisaatiota, vailla käskyä (persujohdolta), milloin ja miten pitää toimia ja aktivoitua. Aatetta ja paloa on niin maan perusteellisti, mutta (poliittisesta) pommista puuttuu vielä sytynin ja iskuri joka laukaisi pommin.

Mielestäni nämä uinuvat solut tulisi nyt kiireesti ohjeistaa ja organisoida. Kohde = eduskuntavaalit.

Itse toimin tällaisessa solussa. Meillä on organisaatio. Meillä on strategia. Kirjoittelin asiasta jo viime kesäkuussa, Seuraavat eduskuntavaalit-ketjussa https://hommaforum.org/index.php?topic=121444.0

no future

Quote from: Nuivanlinna on 23.02.2018, 19:21:45
Quote from: Punaniska on 23.02.2018, 19:06:44

PS tekisi viisaasti jos lakkauttaisi koko nuorisojärjestönsä ja laittaisi alaikärajan vaikkapa 20 tai 25 puolueeseen liittymiselle.
Hiiteen kaikki poliittiset nuorisojärjestöt. Ollaan jotain puoluenuoria kolmekymppiseksi asti. Silloin pitää tehdä töitä, ryypätä ja naida, ei venkoilla politiikan kanssa.
Yllättävän iso osa puolueaktiiveista, jopa nuoremmista persuista, tulee opiskelijapolitiikan kautta. Kun äänestys- ja ehdokasikäraja on 18, niin minkä hiton takia persujen pitäisi vielä enemmän profiloitua katkerien keski-ikäisten taksikuskien puolueeksi? 

Jopa demareilla on nuorisojärjestönsä, vaikka puolueen jäsenten ja kannattajien keski-ikä huitelee vähitellen jossain 70 paremmalla puolella.  ;D

Punaniska

Quote from: no future on 23.02.2018, 20:20:08
Yllättävän iso osa puolueaktiiveista, jopa nuoremmista persuista, tulee opiskelijapolitiikan kautta. Kun äänestys- ja ehdokasikäraja on 18, niin minkä hiton takia persujen pitäisi vielä enemmän profiloitua katkerien keski-ikäisten taksikuskien puolueeksi? 

Koska broilerit ovat suomineidon satiaisia. Politiikka toimisi paremmin ilman broilerijärjestelmiä.
Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

Supernuiva

Kohta alkaa tuntua siltä, että puolue on edelleen perussuomalaista-aatetta sabotoivien ihmisten vallassa. Halla-ahon persoona on ilmeisesti hiljainen ja räiskymätön, mutta kaiketi jopa pienimmät kommunistiryhmittymät tuottavat enemmän sanomaa aatteensa erinomaisuudesta julkisuuteen.

Miksi Eerola ilmoitti julkisesti, että vähentää kirjoitteluaan ja esiintymistään julkisuudessa? Mikä tämän kaiken hiljaisuuden taustalla oikein on?

no future

Quote from: Punaniska on 23.02.2018, 22:00:55
Quote from: no future on 23.02.2018, 20:20:08

Koska broilerit ovat suomineidon satiaisia. Politiikka toimisi paremmin ilman broilerijärjestelmiä.
Mutta miksi pitäisi luoda ikärajoja poliittiseen vaikuttamiseen osallistumiselle? Lopultahan se on äänestäjistä kiinni, kuinka haudottuja broilereita he valtuustoihin yms haluavat, ja puolueet, myös Persut, saavat itse päättää millä perusteilla nimeävät omiaan luottamustoimiin.

En itsekään ymmärrä tai arvosta poliittisia broilereita, niitä tuli jo omina opiskeluvuosina nähtyä ihan liikaa. En silti osaa nähdä opiskelijapolitiikkaa syypäänä asiaan, kun aikuiset ihmiset ilman "oikeaa" työkokemusta säheltävät menemään. 

Radio

Veikö se tanan ketku pj evp kaikki rahat mennessään, kun enää ei ole tullut edes kalenteria. Ennen tuli eduskunnasta mukava joulukortti ja kalenteri. Viime jouluna yksi surkea joulukortti.
SMP erosi aikanaan kepusta ja sitten tuli persut. Hajosi nyt sekin ja ollaan ihmeissään. Moni miettii, että missä mennään. Perinteitä kunnioittaen en lähde ainakaan vielä johonkin sinisiin.
Perusuomalaisten tulisi ryhdistäytyä ja alkaa puolustaa köyhien asiaa matujen ulosheiton lisäksi!

Brandis

Quote from: Lasse on 18.02.2018, 05:24:44Tilanne voi olla vielä nyt tiedettyä ikävämpi. Näyttäisi, että apaut neljänneksellä ihmisistä on geeni, joka altistaa ikävämmille homeiden ja joidenkin muiden toksiinien seurauksille, kuin lopuilla populaatiosta.

Toiset ovat homeiden vaikutuksille herkempiä, mutta suurin piirtein jokaiselle altistuvalle tämä tietää infektiokierteitä ja ab-kuureja, jotka omalta osaltaan alkavat myös rapauttamaan terveyttä. Työnantajapuolen tulisi reagoida herkemmin sairaspoissaolojen tilastoista työtilojen terveellisyyteen; käytännössä tämä on aina kallista ja aikaa vievä prosessi, siksi se on vaikea vaikutettava, mutta tärkeä näkökulmaa ylläpitää silti.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Radio on 25.02.2018, 01:42:30
Veikö se tanan ketku pj evp kaikki rahat mennessään, kun enää ei ole tullut edes kalenteria. Ennen tuli eduskunnasta mukava joulukortti ja kalenteri. Viime jouluna yksi surkea joulukortti.
SMP erosi aikanaan kepusta ja sitten tuli persut. Hajosi nyt sekin ja ollaan ihmeissään. Moni miettii, että missä mennään. Perinteitä kunnioittaen en lähde ainakaan vielä johonkin sinisiin.
Perusuomalaisten tulisi ryhdistäytyä ja alkaa puolustaa köyhien asiaa matujen ulosheiton lisäksi!

Köyhien asian puolustaminen ei saa missään nimessä olla sosialismia tai kommunismia. Kansankapitalismi on paras turva köyhälle,

Griffinvaari

En ole lukenut ketjua enemmälti.
Pistän kuitenkin omia havaintojani Puolueen jäsenenä.
Hajaantumisen jälkeinen aika eroaa mielestäni selkeästi aiemmasta ja johdon petos on selvästi lamauttanut puolue aktiivien toiminnan, eikä toipumisen merkkejä näy, puolueen toimiva ydinjoukko on jotenkin kääntynyt sisään päin, kun pitäisi toimia näkyvästi ulospäin.
Näyttää tällä suunnalla vahvasti siltä että ydin toimijoiden joukko sen kuin pienenee, eikä toimivaan ytimeen edes haluta uusia toimijoita, vaikka sinisten vaikutus on olematon, varsinaisen puoluejohdon toimista tai vaikutuksesta ei näy merkkiäkään pressan vaalien jälkeen, vaikka pitäisi täyttä häkää valmistautua tärkeimpään, eduskunta vaaleihin, odotan kuten Nortunenkin, puoluejohdon vahvaa aktivoitumista ja kentän aktivointia, ei pidä odotella turhan pitkään tai nämä lepäävät solut katoavat.

ismolento

Valtamedian vaikenemisesta se johtuu. Koska Puolueen media julkaisee perussuomalaisista vain negatiivisia juttuja ja jos/kun niitä ei ole, vallitsee täysi hiljaisuus. Lauran kampanjastakin media yritti epätoivoisesti löytää jotain negatiivista. Pitkin hampain piti sitten kuitenkin julkistaa Lauran hyvä kannatustulos, joka olikin ainoa hänestä annettu positiivinen uutinen.

Veturinainen

Ihmettelen, että sosiaaliseen mediaan ei panosteta. Luulisi PS:llä olevan varaa laittaa rahaa some-mainontaan, tai mainontaan ylipäätään.
Puolueiden kannatusilmoitukset ovat julkisia. Lue Hesarin viimekertainen juttu tämän linkin takaa.

J. Lannan haamu

Nortunen, sulla oli se toinenkin ihan helvetin hyvä pointti, saakeli kun en muista mikä se oli. Se oli myös kansantajuinen ja jotenkin kiteytti ongelman hyvin. Olisiko kovimpienkin persufanien aika herätä ja todeta että puolueen arvosana on tällä hetkellä tyydyttävä. Ja sodan voittamiseksi sen tulisi olla 10-
Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

Roope2

Quote from: Griffinvaari on 25.02.2018, 11:27:41
odotan kuten Nortunenkin, puoluejohdon vahvaa aktivoitumista ja kentän aktivointia, ei pidä odotella turhan pitkään tai nämä lepäävät solut katoavat.

... ja kun fyffestäkään ei taida olla pulaa...
"Koulussa menestyminen on vain siitä kiinni, kuinka paljon ja miten teet töitä. Oma asenne vaikuttaa tosi paljon."

Maryam Imtiaz, Pakistanista 13-vuotiaana Suomeen muuttanut Aalto-yliopiston opiskelija

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: ismolento on 25.02.2018, 11:52:35

Valtamedian vaikenemisesta se johtuu. Koska Puolueen media julkaisee perussuomalaisista vain negatiivisia juttuja ja jos/kun niitä ei ole, vallitsee täysi hiljaisuus. Lauran kampanjastakin media yritti epätoivoisesti löytää jotain negatiivista. Pitkin hampain piti sitten kuitenkin julkistaa Lauran hyvä kannatustulos, joka olikin ainoa hänestä annettu positiivinen uutinen.

Valtamedian vaikenemista on turha syyttää. Yli puolet vapaa-ajasta käytetään nettiin ja Someen. Jussin pitäisi tulla poi brysselistä ja siirtyä puolueen palkkalistalle poliitisen toimen johtajan nimellä. Johtajan pitäisi olla täällä johtamassa.