News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Sdp:n ryhmäjohtaja: Syömme Suomessa pian radikaalisti vähemmän lihaa

Started by Micke90, 10.08.2017, 11:17:18

Previous topic - Next topic

Syötkö lihaa?

Kyllä
446 (94.9%)
En
24 (5.1%)

Total Members Voted: 470

Micke90

http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/lindtman-68736

QuoteHänen mukaansa "reilun vuoden kasvissyönnin jälkeen voin todeta, ettei sitä grillimakkaraa edes kaipaa".

On niitä muitakin lihatuotteita kuin grillimakkara. Ja miten tuollainen puolue, jota johtaa äijäfeministi Rinne ja kasvissyöjä Lindtman, voi kuvitella saavansa miesduunareiden ääniä ja houkuttelevansa heitä takaisin puolueen kannattajiksi?  :facepalm:

Beenari

Tämähän on hyvä uutinen! Meille ei-demareille jää enemmän lihaa mussutettavaksi.

Taitaa olla pelkästään demareilta poliittinen askel kohti pelottavaa vastustajaa - vihreitä. Tavoitteena saada muutaman ituhipin ääni lisää puolueelle.
"Hölmöä miettiä, mikä maan tai maapallon tila on sadan vuoden kuluttua. Meistä kumpikaan ei ole silloin enää elossa"
- Antti Rinne (SDP)

Micke90

Quote from: Beenari on 10.08.2017, 11:21:22
Tavoitteena saada muutaman ituhipin ääni lisää puolueelle.

Ja menettää samalla satojen tuhansien järkevien äänet.

Aksiooma

Itse olen huomannut syöväni yhä enemmän ja enemmän lihaa viime vuosina. Ehkä johtuu kauppojen laajentuneesta valikoimasta. Löytyy vaikka mitä grillattavaa ja paistettavaa nykypäivänä hyllyistä ja niin helppoa ja nopeaa hommaa.

Joskus miettinyt, että onko [liiallinen] lihan syöminen epäterveellistä? Noh, se ajatus on sitten lähtenyt aika nopeasti päästä, kun on kävellyt kauppaan. Kaikki extreme on varmaan huonoa, myös ituhippeily. Käsittääkseni liha kuuluu ihmisen terveelliseen ruokavalioon. Ei pelkkiä heiniä syömällä elä tai tulee jokin puutostila.

Täytyykin käydä ostamassa lisää grillattavaa tänään.
Pahimmat vihollisemme ovat omassa keskuudessamme ne, jotka itsekkäistä syistä ovat valmiit uhraamaan kansakunnan elinedut ja ne, jotka jatkuvasti ja toistuvasti julistavat totuutena sitä, minkä tietävät valheeksi. -Risto Ryti

Jordan Peterson: Postmodernism - How and why it must be fought https://youtu.be/Cf2nqmQIf

Micke90

Gleb

Tyypillistä kuplasta käsin analysointia. Olen lopettanut lihansyönnin, joten kaikki muutkin syövät kohta radikaalisti vähemmän lihaa.

Lihansyönti saattaa tulevaisuudessa vähentyä, mutta ei tässä nyt vielä parin vuoden syklillä ole tapahtumassa mitään radikaalia.

ciller.bläk

Nooh. Kyllähän kasvisten syöntiin panostaminen varmaan kannattavaa on, sekä luontoa, että kansanterveyttä ajatellen, mutta ei näitä poliitikkojen ja julkkisten "aloin kasvissyöjäksi, tässä on koko Suomen tulevaisuus"-hekumointeja kestä katsella kiukkuuntumatta.
Tuputus on tuputusta.
Kill your god. Kill your TV.

ämpee

-Olen ryhtynyt kasvissyöjäksi

-Terveytesi takiako sen teit ?

-En, vaan voidakseni käyttäytyä ylimielisesti
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Micke90

Ari-Lee

Quote from: Micke90 on 10.08.2017, 11:23:39
Quote from: Beenari on 10.08.2017, 11:21:22
Tavoitteena saada muutaman ituhipin ääni lisää puolueelle.

Ja menettää samalla satojen tuhansien järkevien äänet.

Meinaatko että järkevien? Mistä lähtien kukaan järkevä olisi punikkeja äänestänyt?
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Micke90

Quote from: Ari-Lee on 10.08.2017, 12:05:01
Meinaatko että järkevien? Mistä lähtien kukaan järkevä olisi punikkeja äänestänyt?

Kyllä moni äänesti vielä esim. Rajamäen aikaan.

Pölhökustaa

En ole huomannut ainakaan omassa lihansyönnissä suurempia muutoksia suuntaan enkä toiseen, joskin kesällä tulee grillattua enemmän ja sen myötä syötyä enemmän lihaa, mutta olen kyllä huomannut sen, että kun olen suhteessa lisännyt kasvisten ja marjojen syöntiä, on olo keventynyt ja hieman reipastunut.

En tosin laske tämän johtuvan lisääntyneestä hyväihmisyydestäni tai muusta eettismoraalisen ylemmyyden tunteesta, vaan uskon sen olevan kehoni viesti aivoilleni.

Vastoin kuin broileri-Lindtmanille (no pun intendend), minulle tulee aika ajoin hinku pihviin, makkaraan, olueen, suklaahan vaikken ole kyseistä ravintoainesta toviin nauttinutkaan. Kyse ei ole tarpeesta, vaan mieliteosta. Kannattaa välttää kireäotsaista paremmuutta, ja kannattaa antaa periksi moisille mieliteoille. Sitä pysyy iloisempana kun ei tarvitse toimia moraalimajakkana koko kansakunnalle!

törö

Quote from: Micke90 on 10.08.2017, 11:42:20
Vain 100 % hommalaisista syö lihaa.  ;D

Se on sitten eri asia, miten moni syö suomalaisia lihajalosteita, joiden lihapitoisuuden kanssa on vähän niin ja näin.

Micke90

Quote from: törö on 10.08.2017, 12:20:24
Se on sitten eri asia, miten moni syö suomalaisia lihajalosteita, joiden lihapitoisuuden kanssa on vähän niin ja näin.

Onneksi on kotimaista kokolihaakin.

-PPT-

Jos demarien ryhmäjohtajasta olisi kiinni niin säädettäisiin laki jonka nojalla lihansyönti kiellettäisiin tai sitä rajoitettaisiin. Sellainen on demarimentaliteetti.

Vanha Remington

Mites se uusi keinotekoinen proteiini jonka olivat Lappeenrannassa keksineet.

no future

Itse äijäduunarialalla työskentelevänä lounaspaikkojen suurkuluttajana olen kyllä huomannut kasvisruuan suosion kasvun raksamiestenkin lautasilla. Vanhemmat ottavat lihatonta ruokaa entistä useammin, ja nuoremmista moni on kasvissyöjä.

Tämä toki punavihreän kuplan ytimessä havainnoitua kehitystä.

Ari-Lee

Quote from: Vanha Remington on 10.08.2017, 12:25:33

Kenen lihasta se on tehty?
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

pjentti

Voi tuossa kasvissyönnissä olla perääkin. Eikös tuo Lindtman saattanut vastikään vähän varhaisempaa saapumiserää olevan vaimonsa siunattuun tilaan.

Kokoliha

Quote from: Micke90 on 10.08.2017, 12:21:22
Onneksi on kotimaista kokolihaakin.

Kyllä.

Oma suosikkini on peuranliha. Maukkainta syötävää mitä olen suuhuni koskaan saanut. Suussa sulavaa myös säilykemuodossa (seassa vain hiukan suolaa ja pippuria) vaikkapa suoraan tölkistä haarukoituna. Ja sitten: ruisleivän päälle hiukan voita, päälle paksu siivu peuran savulihaa ja päälle pari maustekurkkua; palanpainikkeeksi lasi maitoa = makuelämys, joka viipyy aivoissa vuositolkulla.

Vaniljaihminen

Quote from: Ari-Lee on 10.08.2017, 12:29:47

Kenen lihasta se on tehty?

Jos tässä on kyseessä se tapa, jolla ilmasta kerätään proteiineja.
"Meillä on niin ihana hallitus mutta miehet vihaa.."

risto

Quote from: no future on 10.08.2017, 12:29:04
Itse äijäduunarialalla työskentelevänä lounaspaikkojen suurkuluttajana olen kyllä huomannut kasvisruuan suosion kasvun raksamiestenkin lautasilla. Vanhemmat ottavat lihatonta ruokaa entistä useammin, ja nuoremmista moni on kasvissyöjä.

Se on juurikin sieltä kuplasta havainnoitua, eikä vastaa reaalitodellisuutta. Juuri katselin muistaakseni Aamulehdestä tuoreita käppyröitä, joiden mukaan lihansyönti henkeä kohden on jatkuvasti vain kasvanut ja kasvanut.

Esimerkiksi omana elinaikanani siipikarjan syöntimäärät ovat yli viisinkertaistuneet alle 5 kilosta per henkilö per vuosi yli 25 kg per henkilö per vuosi.
"JH-a:n ei suurmoskeijalle oli niin pitkä ja perusteellinen, että tyhmimmät luulivat sen olevan kyllä." -Faidros.

hulaq

Ttuillakseni alan syömään 4-5x enemmän mitä tähän asti. Täällä ei demarit mitään kristallipalloa lueskele!
Iudex illius ero

Ernst

Niin, ilman typestä proteiinia? Mikäs siinä. Typpeähän riittää. Joskus tutkimus voi tuottaa hyvinkin syötäväksi kelpaavaa, ksylitoli tuli nyt ensiksi mieleen ja kasvistanolit vai mitä ne nyt ovat...
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Kim Evil-666

Tervetuloa ryhmänjohtaja Lindtman tänne Suomen Lappiin promoamaan lihansyönnin lopettamista. Luulen, että tulet lähtemään sinne kehä kolmosen tuntumaan takaisin vihapuheiden saattelemana ja henkisesti nujerrettuna.

On melko vaikea käsittää tuota omahyväisyyden määrää, mikä näitä poliittisia pellejä ohjaa jatkuvasti ajautumaan omissa ulostuloissaan asettamaan itsensä joksikin moraalijeesuksiksi tavallisten kansalaisten yläpuolelle. Lindtman syökööt aivan rauhassa vinkuheinäänsä, mutta syökööt sitä tuputtamatta muille.

Taitavat johtua punavihreän ytimen jatkuvat rimanalitukset liiallisesta heinän syönnistä. Vihreiden osalta osa heinäannoksesta sisältänee myös höpöheinää.
Pohjoinen Perkele! Arktisen alueen Eko-Mörökölli!
Oma polku- kiveen hakattu!

"Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

Ernst

Quote from: risto on 10.08.2017, 12:56:16
Quote from: no future on 10.08.2017, 12:29:04

Se on juurikin sieltä kuplasta havainnoitua, eikä vastaa reaalitodellisuutta. Juuri katselin muistaakseni Aamulehdestä tuoreita käppyröitä, joiden mukaan lihansyönti henkeä kohden on jatkuvasti vain kasvanut ja kasvanut.

Esimerkiksi omana elinaikanani siipikarjan syöntimäärät ovat yli viisinkertaistuneet alle 5 kilosta per henkilö per vuosi yli 25 kg per henkilö per vuosi.

Naudanlihan kulutus seuraa globaalisti ostovoimaa. Se on kallista, eikä köyhä popsi ainakaan naudan ns. parhaita paloja. Maailmanlopun maalailijat elättelevät pelottavaa visiota siitä tilanteesta, että jokasella kiinalaisella on halua ja rahaa syödä kunnon pihvejä.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Jaksuhali

Saivat niin huonoa palautetta Rinteen pekonipastaohjeesta, että päättivät vaihtaa suuntaa? :D Nam, pekonia...

Uimakoulutettava

Quote from: Gleb on 10.08.2017, 11:35:07
Lihansyönti saattaa tulevaisuudessa vähentyä, mutta ei tässä nyt vielä parin vuoden syklillä ole tapahtumassa mitään radikaalia.

Äijäfeministit ja fillarisoinilaiset globaalikommunistit ovat jo muuttaneet Suomen vihannekseksi, joten radikaalin tapahtuminen on vain ajan kysymys.

Lähdenkin tästä rasistisesti paistamaan burgerin lisätäytteeksi pekonia siihen asti, että pääsen taas äänestämään Perussuomalaisia.

Kyseessä on itse asiassa virus nimeltä MultiKulti, mutta sen alkupiste ei ole Lappeenranta, vaan Tukholma, Berliini, Bryssel tai Pariisi. Asiaa tultaneen tulevaisuudessa selvittelemään tarkemmin.

"Taisi Merkel todeta tuossa keskustelussa lainaten edeltäjiään, että joka unohtaa EU-projektin, pitäisi käydä sotilaiden haudoilla sitä muistelemassa" :flowerhat:

Päälahjoittaja Sipilä

"Teko oli rikos ja siinä käytettiin väkivaltaa. Uhriksi otettua naista sormeiltiin vaatteiden alta. Ja siinä kaikki."

Dr. Kemppinen

Tabula Rasa

Quote from: ämpee on 10.08.2017, 11:36:23

Mistä tietää että joku on kasvissyöjä?

- Hän kyllä kertoo sen itse.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Jepulis

Quote from: ämpee on 10.08.2017, 11:36:23

Juurikin niin. Liika on liikaa lihaakin mutta moraalinen paatos näillä uus-kasvissyöjillä alkaa lähentyä fanatismia. Sen näkee, että silmät loistaa kuin pahimmilla vasta uskoontulleilla herännäisillä tai muilla hurahtaneilla. Heidän näkökulmansa ei oikeastaan enää ole, että liiallinen lihansyönti on epäterveellistä, se on vain erinomainen keppihevonen. Todellinen näkökulma on, että jälleen yhteen ihmisen normaaliin vakiintuneeseen käyttäytymismalliin voidaan ja pitää  puuttua ensin propagandalla, lopuksi lainsäädännöllä ja varsinkin verotuksella. Ihminen, varsinkin veroja maksava länsimaalainen ihminen, otetaan yhä tiukemmin kontrolliin ja holhoukseen. Et itse tiedä mikä sulle on hyväksi, vihernatsit tietävät. Mikään onnellisuus paranee tyyppinen perustelu ei toki kelpaa, kuten 'olipa hyvin paistettu sisäpaisti punaviinin kera'. Vain "ituhippailijat" saa määritellä perusteet. Terveys TM tekee onnellisen työläisen. Arbeit macht frei. Istu yhdenkoon kerrostaloluukussasi, äänestä viherfassareita ja nauti ikkunalaudalla kasvavasta hampustasi.

Tämä nykyajan kasvissyöntiaate on fasismia, erittäin vähän mitään terveyden edistämistä, eikä luonnon puolustamista enää miltään osin. Tai jos hyvin vähän sitä olisikin, heidän tulee siinä tapauksessa selittää alkuasukasmajoista kulutusjuhliin raahattavien ihmislaumojen ilmasto- ja ympäristövaikutuksen järki ensin. 
Vihapuhe on parempi kuin lässytetty valhe.