News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Sdp:n ryhmäjohtaja: Syömme Suomessa pian radikaalisti vähemmän lihaa

Started by Micke90, 10.08.2017, 11:17:18

Previous topic - Next topic

Syötkö lihaa?

Kyllä
446 (94.9%)
En
24 (5.1%)

Total Members Voted: 470

Roope

Quote from: simppali on 03.05.2023, 23:23:05
Demareiden uusin älyn valo espoosta on saanut palautetta.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/35a29be2-fcd5-411b-85c7-b6af69c16c9f

Quote from: IltalehtiHän arveli jo etukäteen, että palaute saattaisi olla hyvin kiihkeää. Erityisesti esiin nousi Marttilan heitto siitä, voitaisiinko jauheliha laittaa kortille.

– Liha on erityisesti sellainen teema, josta tulee esimerkiksi Twitterissä paljon keskustelua. On yllättävää, että tulee toivotuksia, etten olisi koskaan syntynytkään tai joutaisin lihamyllyyn. Se kertoo siitä, että elämäntapavalinnat ovat aika herkkä aihe, hän kommentoi Iltalehdelle.

Elämäntapavalinta on esimerkiksi sellainen, että kansanedustaja Helena Marttila (sd) valitsee itse olla syömättä lihaa tai olla lentämättä. Se, että kansanedustaja haluaa estää muita syömästä lihaa tai lentämästä lentokoneella, ei ole elämäntapavalinta vaan muiden ihmisten valintojen rajoittamista ja pakottamista.

Quote from: Iltalehti– Siinä mielessä viesti tuli ulos väärällä kärjellä, että en ajattele, että kaikki kielletään. Poliitikkojen tehtävä on kuitenkin etsiä keinoja, joilla helpotetaan ja edistetään kestäviä valintoja.

Liekö sitten yleistäkin demarijargonia, mutta kiellot ja rajoitukset, joita ilmastoahdistuneeksi itseään kuvannut Marttila haastattelussa ainoina keinoina esitti, eivät ole helpottamista ja edistämistä vaan ihan vain kieltämistä ja rajoittamista.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Tavan

^Kasvikunnan valkuaisaineet muuntuvat paljon huonommalla hyötysuhteella ihmiskehon käyttöön. Suhteessa isompi osa siis poltetaan lopulta hiilareina. Lisäksi ne ovat rakenteeltaan epätäydellisiä, eli niistä puuttuu olennaisia aminohappoja, jotka eläinproteiinissa ovat aina kohdillaan. Kasviproteiinit ovat siis kehon rakennuspalikkoina huonompia.
This was my father's belief and this is also mine:
  Let the corn be all one sheaf--
And the grapes be all one vine,
  Ere our children's teeth are set on edge
By bitter bread and wine.

ikuturso

Quote from: Roope on 04.05.2023, 01:57:37
Elämäntapavalinta on esimerkiksi sellainen, että kansanedustaja Helena Marttila (sd) valitsee itse olla syömättä lihaa tai olla lentämättä. Se, että kansanedustaja haluaa estää muita syömästä lihaa tai lentämästä lentokoneella, ei ole elämäntapavalinta vaan muiden ihmisten valintojen rajoittamista ja pakottamista.

Tämähän noudattaa tuttua käsi-toisen-taskulla-demarin kaavaa. Demari jakaa rahojasi ja rajoittaa elämääsi. Yhden vappusatanen on aina toiselta pois eikä kenellekään lisää.

Demarit ovat Star Trekin Borg. We are the borg, resistance is futile, you will be assimilated.

Kaikkien rahat ovat yhden rahaa ja yhden valinnat ovat kaikkien pakkovalintoja.

Kun mennään vähän vielä vasemmalle, niin kommunismissa on kollektiivilla ihan määritellyt aivot. Sosialismissa vähän niin kuin kisataan kuka on aivot tai aivotkin ovat kollektiivi kuten ammattiyhdistysliike - no on senkin päättävä elin aika pieni...

Jos Stalin päätti, että desi ohraa päivässä on hyvä ihmiselle, niin kaikki saivat desin ohraa päivässä. Se oli kaikkien yhteinen elämäntapavalinta, kun ei ollut vaihtoehtoja.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

F1nka

Quote from: totuuspuheasiamies on 05.05.2023, 15:52:40
...

Millä perusteella kasvikunnan valkuaisaine on "hyvälaatuista"? Voiko joku syödä isoja määriä papuja, herneitä ja linssejä kärsimättä vatsavaivoista?

Kohtuudella käytettynä pavut ovat hyväksi suoliston terveydelle. Munuaisten ja kananmunien kylkeen kannattaa heittää papuja.
Tottelematon tieto aktivismissa

Lalli IsoTalo

— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

DuPont

Quote from: ikuturso on 05.05.2023, 16:27:03

Tämähän noudattaa tuttua käsi-toisen-taskulla-demarin kaavaa. Demari jakaa rahojasi ja rajoittaa elämääsi. Yhden vappusatanen on aina toiselta pois eikä kenellekään lisää.

Demarit ovat Star Trekin Borg. We are the borg, resistance is futile, you will be assimilated.

Kaikkien rahat ovat yhden rahaa ja yhden valinnat ovat kaikkien pakkovalintoja.

Kun mennään vähän vielä vasemmalle, niin kommunismissa on kollektiivilla ihan määritellyt aivot. Sosialismissa vähän niin kuin kisataan kuka on aivot tai aivotkin ovat kollektiivi kuten ammattiyhdistysliike - no on senkin päättävä elin aika pieni...

Jos Stalin päätti, että desi ohraa päivässä on hyvä ihmiselle, niin kaikki saivat desin ohraa päivässä. Se oli kaikkien yhteinen elämäntapavalinta, kun ei ollut vaihtoehtoja.
Valtio tietää sinua paremmin, mikä on sinulle hyväksi.
Nyt kun vielä kykenisi kehittämään fiksun hallituksen...

Hohtis

Quote from: IltalehtiHän arveli jo etukäteen, että palaute saattaisi olla hyvin kiihkeää. Erityisesti esiin nousi Marttilan heitto siitä, voitaisiinko jauheliha laittaa kortille.

– Liha on erityisesti sellainen teema, josta tulee esimerkiksi Twitterissä paljon keskustelua. On yllättävää, että tulee toivotuksia, etten olisi koskaan syntynytkään tai joutaisin lihamyllyyn. Se kertoo siitä, että elämäntapavalinnat ovat aika herkkä aihe, hän kommentoi Iltalehdelle.

Tyypillistä vasemmistofasismia. Jos minä en jotain tarvitse, ei sitä tarvitse kukaan muukaan. Jos minulla ei ole mahdollisuutta siihen, ei pidä olla kenelläkään muullakaan. Vertautuu aselakeihin, yksityisautoiluun, lihansyöntiin jne jne. Itse en käy katukahviloissa ryystämässä mokkalattea mutta ei niitä tarvitse minun mielestäni muilta kieltää. Aivan sama mitä muut omalla lompakollaan tekevät, kunhan se ei riko lakia eikä tapahdu minun omistamallani maalla.

Jutusta ei käy ilmi syökö Helena Mattila itse lihaa. Vaikka ei söisi, niin Helsinkiin roudattu teollisesti prosessoitu seitan tai soijatofu omaa hyvin suurella todennäköisyydellä isomman hiilijalanjäljen kuin minun pakastimessani oleva hirvenliha, joka on matkustanut peräkärryssä n. 100 km ja jonka prosessointiin on käytetty suomalaista, vihreäkärkistä, täysin lyijytöntä Lapua Naturalis -umpikupariluotia ja suomalaisen kyläsepän tekemää puukkoa.

Mutta kielletään kaikki  :facepalm: :flowerhat: