News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2017-07-07 Taksikuskia syytetään rasismista, "onneksi on suomalainen kuski"

Started by Ink Visitor, 07.07.2017, 10:58:47

Previous topic - Next topic

Mika Putkonen

Quote from: Holda on 28.06.2018, 13:29:47
Quote from: Mika Putkonen on 28.06.2018, 13:16:00Kaverini ei puhunut lupien myöntämisestä mitään vaan rikkeiden takia niiden poistamisesta.  Itse en tunne asiaa lainkaan.
Okei, ymmärsin väärin. Kenties tuttavasi on siis tarkoittanut tilannetta, jossa epäkelvoksi katsottu kuljettaja on suljettu kokonaan ulos välitysjärjestelmästä, kenties pysyvästi. Tällaisia päätöksiä tarkastajat voivat hyvinkin olla tekemässä, mutta ne koskevat ainoastaan siis välitettäviä kyytejä, eivät itse ajolupaa. Ammattiajoluvan voi ottaa pois ainoastaan viranomainen. Toisaalta välitysjärjestelmästä ulossulkeminen haittaa työntekoa huomattavasti.
Eiköhän se noin ole kuten kirjoitat. Suokaa anteeksi epätarkkuuteni ja asiantuntemattomuuteni asian suhteen. Kaverini ei muuten aikaisemmin ollut ensinkään nuiva, mutta muutama vuosi taksisuharina ja sittemmin tarkastajana Helsingissä on nuivistanut häntä kummasti  :)

Luotsi

Quote from: Mika Putkonen on 28.06.2018, 21:40:15
Quote from: Holda on 28.06.2018, 13:29:47
Quote from: Mika Putkonen on 28.06.2018, 13:16:00Kaverini ei puhunut lupien myöntämisestä mitään vaan rikkeiden takia niiden poistamisesta.  Itse en tunne asiaa lainkaan.
Okei, ymmärsin väärin. Kenties tuttavasi on siis tarkoittanut tilannetta, jossa epäkelvoksi katsottu kuljettaja on suljettu kokonaan ulos välitysjärjestelmästä, kenties pysyvästi. Tällaisia päätöksiä tarkastajat voivat hyvinkin olla tekemässä, mutta ne koskevat ainoastaan siis välitettäviä kyytejä, eivät itse ajolupaa. Ammattiajoluvan voi ottaa pois ainoastaan viranomainen. Toisaalta välitysjärjestelmästä ulossulkeminen haittaa työntekoa huomattavasti.
Eiköhän se noin ole kuten kirjoitat. Suokaa anteeksi epätarkkuuteni ja asiantuntemattomuuteni asian suhteen. Kaverini ei muuten aikaisemmin ollut ensinkään nuiva, mutta muutama vuosi taksisuharina ja sittemmin tarkastajana Helsingissä on nuivistanut häntä kummasti  :)

Siis: elämä nuivistaa!
*** Kommunismi toimii mainiosti - muurahaisilla ***

Kattomies

Quote from: Mika Putkonen on 28.06.2018, 12:05:28
Kaverini on taksitarkastajana Helsingissä. Hän kertoi että nekin joilta hän on luvan evännyt (joukossa yksi suomalainenkin) voivat aloittaa työnsä uudestaan tämän uuden taksilain myötä. Ainakaan mitään hyvää ei ole hänen arvionsa mukaan tulossa.

Mikäänhän ei ole estänyt nytkään Stadissa bannattua kuljettajaa suorittamasta jonkun muun kunnan paikallistuntemuskoetta (Vantaa, Espoo) ja siirtymästä ajamaan sinne. Tarkastajat voivat nyt ja jatkossa valvoa oman välityksen autojaan ja ihan pilkkua viilaten, isomman sanktion määrää erikseen nimetyt henkilöt erinäisten kuulemisten jälkeen. Ja se sanktio on sulkeminen ko. yhtiön välityksestä (datalle ei tule kyytejä). Savanniosasto kiertää tuota ajamalla vain tolpilta tai käyttämällä kavereiden korttia.

Taksiala on siitä omanlaisensa, että ns. isännänvastuu on "isännille" tuntematon juttu, kaikkea rupusakkia palkataan. Ei ole esim. koskaan kysytty ajokorttia tai taksilupaa, kun olen töitä hakenut.

 

Mika Putkonen

Quote from: Holda on 28.06.2018, 23:28:47
Quote from: Mika Putkonen on 28.06.2018, 21:40:15--Suokaa anteeksi epätarkkuuteni ja asiantuntemattomuuteni asian suhteen.--
Ei kait tuota tarvitse anteeksi pyytää, jos ei taksihommien kaikkia kommervenkkejä tunne. Jutun pointtihan oli, kuten tuntemasi tarkun kokemuskin osoittaa, että uusi laki muuttaa taksimaailmaa peruuttamattomasti, eikä todellakaan pelkästään hyvään suuntaan.

Itse kypsyin vielä ajaessani todella pahasti muiden asioiden ohella välitysyhtiöiden toimintaan. Olisin toivottanut tervetulleeksi uuden systeemin erityisesti siltä osin, ettei niiden kanssa toimiminen olisi enää pakollinen edellytys hommassa pärjäämiselle. Tähän mennessä kuitenkin vaikuttaa siltä, ettei uusi laki poista edes ko. epäkohtaa pitkällä aikavälillä tarkasteltuna. Mutta se nyt on vain väsähtäneen, entisen ajokoiran omaa pohdintaa, eikä sikäli ansaitse enempiä pohdintoja julkisesti.

Ketjun alkuperäiseen aiheeseen palatakseni sanon vielä, että tulevaisuudessa suomalainen taksinkuljettaja saattaa olla harvinainen näky. Syitä mainitsin yhdessä aiemmassa viestissäni, ja lisäksi lakimuutokset voivat olla viimeinen naula vanhan, hyvän taksikulttuurin arkkuun. Eipä tosin ole ainut perinteinen, suomalainen asia, jonka katoamista voimme tulevaisuudessa ihmetellä.

Tarkastajan arvio oli myös, että suomalaiset kuskit hiipuvat sieltä lähes kokonaan pois. Se oli hänen mielestään koko tämän lain tarkoituskin, että saadaan mahdollisimman paljon mamuja työllistettyä alalle. Naisten ahdistelu tulee myös lisääntymään vuorenvarmasti, ja on jo lisääntynytkin samaa tahtia kuin mamukuskien osuuskin on lisääntynyt. Synkät on alan näkymät pääkaupunkiseudulla.

acc

Quote from: Mika Putkonen on 29.06.2018, 09:06:20

Tarkastajan arvio oli myös, että suomalaiset kuskit hiipuvat sieltä lähes kokonaan pois. Se oli hänen mielestään koko tämän lain tarkoituskin, että saadaan mahdollisimman paljon mamuja työllistettyä alalle. Naisten ahdistelu tulee myös lisääntymään vuorenvarmasti, ja on jo lisääntynytkin samaa tahtia kuin mamukuskien osuuskin on lisääntynyt. Synkät on alan näkymät pääkaupunkiseudulla.

Ehkä taksialan mamuuntuessa syntyy kysyntää myös laadukkaille ja turvallisille valkotakseille. Vain suomalaiset kuljettajat, vain suomalaiset asiakkaat. Kuljetus olisi tilattava ja maksettava etukäteen. Palvelut vain jäsenille. Siis asiakkaat valittaisiin etukäteen ja vasta sitten pääsee tilaamaan. Kyse olisi tilausliikenteestä. Kuljettajat rekrytoitaisiin paremmasta päästä ja myös koulutettaisiin asiakaspalveluun. Hintataso olisi kaksin tai kolminkertainen tavallisiin takseihin verrattuna. Ei alennuksia. Ei massamarkkinointia. Jäsenhankinta tapahtuisi puskaradiolla. Jäseneksi ei hyväksyttäisi pelkän maksukyvyn perusteella. Tulisi olla hyvämaineinen ja asiakasprofiiliin sopiva. 
2017 Personality 13: Existentialism via Solzhenitsyn and the Gulag
(Huomaa: käsittämätön feministin raivokohtaus, kohta 42:00 eteenpäin)
https://www.youtube.com/watch?v=w84uRYq0Uc8

Lalli IsoTalo

QuoteTämä on täysin linjassa maamme hallituksen muunkin politiikan kanssa; ei mitään hyvää meille etnisille kantasuomalaisille.

Ei mitään hyvää meille entisille kantasuomalaisille.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Kattomies

Quote from: acc on 29.06.2018, 11:22:49
Quote from: Mika Putkonen on 29.06.2018, 09:06:20

Tarkastajan arvio oli myös, että suomalaiset kuskit hiipuvat sieltä lähes kokonaan pois. Se oli hänen mielestään koko tämän lain tarkoituskin, että saadaan mahdollisimman paljon mamuja työllistettyä alalle. Naisten ahdistelu tulee myös lisääntymään vuorenvarmasti, ja on jo lisääntynytkin samaa tahtia kuin mamukuskien osuuskin on lisääntynyt. Synkät on alan näkymät pääkaupunkiseudulla.

Ehkä taksialan mamuuntuessa syntyy kysyntää myös laadukkaille ja turvallisille valkotakseille. Vain suomalaiset kuljettajat, vain suomalaiset asiakkaat. Kuljetus olisi tilattava ja maksettava etukäteen. Palvelut vain jäsenille. Siis asiakkaat valittaisiin etukäteen ja vasta sitten pääsee tilaamaan. Kyse olisi tilausliikenteestä. Kuljettajat rekrytoitaisiin paremmasta päästä ja myös koulutettaisiin asiakaspalveluun. Hintataso olisi kaksin tai kolminkertainen tavallisiin takseihin verrattuna. Ei alennuksia. Ei massamarkkinointia. Jäsenhankinta tapahtuisi puskaradiolla. Jäseneksi ei hyväksyttäisi pelkän maksukyvyn perusteella. Tulisi olla hyvämaineinen ja asiakasprofiiliin sopiva.

Itse asiassa tuollainen on ollut niin kauan, kun olen ajanut. Onneksi tarttui kielet ja aspa-asenne aikanaan, niin on saanut ajaa tilauskeikkoja niin halutessa, jos kyllä ovat puuduttavia, kun homma on pitlälti venttausta.

En usko, että ala hirveästi muuttuu, Suomen ylitsepursuava kotiinmaksu ei innosta kantista tai savannivahvistusta nytkään, miksi jatkossa, kun palkka laskee. Ja Helsingillä on jo nyt joku prime-palvelu, jossa 10 euron lisä. Myös yrityspalvelusta voi ja on voinut ostaa parempia palveluita.

acc

Quote from: Emo on 28.06.2018, 13:18:44
Yksi mikä juolahti mieleeni on, että tuttavapiirille jaan tiedon että olen käytettävissä heidän taksinaan jatkossa tietyllä taksalla. Aina kannattaa soittaa minulle ensin, josko joutaisin kuskaamaan.

Hyvä idea. Varmasti tulee yleistymään. 
2017 Personality 13: Existentialism via Solzhenitsyn and the Gulag
(Huomaa: käsittämätön feministin raivokohtaus, kohta 42:00 eteenpäin)
https://www.youtube.com/watch?v=w84uRYq0Uc8

Maastamuuttaja

Mielenkiintoinen tieto on, että taksiyitykset käyttävät rekrytointifirmoja kuljettajia valitessaan. Nämä firmat ovat pysytelleet ulkona kuljettajien valintakriteereihin liittyvistä keskusteluista.

simppali

Nyt on käsillä iso taksi causti....

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005896369.html

"

Reijo kiinnitti taksiinsa Ku Klux Klan -järjestön merkin, jolla hän haluaa lähettää viestin – Lähitaksi: "Etsimme auton välittömästi".

"Reijo tarkentaa, että merkin käyttö on mielenilmaisu hänen kokemaansa kohtelua vastaan.

– Hyväksikäyttöä vastaan, Reijo jatkaa.

Taksiyrittäjänä Helsingissä työskentelevän Reijon alaisuudessa on työskennellyt kolme somalikuljettajaa, joista Reijolla on kertomansa mukaan huonoja kokemuksia.

ESIMERKIKSI yksi kuljettajista ei tullut sovitusti töihin, vaikka olisi pitänyt, Reijo kertoo.

– Minä lähdin töihin, enkä lähtenytkään mökille, Reijo harmittelee.

Hänen mukaansa ongelmia oli myös rahojen tilityksissä".

Marssin paikka,nyt naulataan Reijo kämmenistä lattiaan,noin kuvainnollisesti.
Kun painuvi päät muun kansan, maan,
Me jääkärit uskoimme yhä.

nutsy

Quote(...)

– Se on mielenilmaisu, Reijo sanoo.

Reijo tarkentaa, että merkin käyttö on mielenilmaisu hänen kokemaansa kohtelua vastaan.

– Hyväksikäyttöä vastaan, Reijo jatkaa.

Taksiyrittäjänä Helsingissä työskentelevän Reijon alaisuudessa on työskennellyt kolme somalikuljettajaa, joista Reijolla on kertomansa mukaan huonoja kokemuksia.

ESIMERKIKSI yksi kuljettajista ei tullut sovitusti töihin, vaikka olisi pitänyt, Reijo kertoo.

– Minä lähdin töihin, enkä lähtenytkään mökille, Reijo harmittelee.

Hänen mukaansa ongelmia oli myös rahojen tilityksissä.

HÄNEN mukaansa asiat tapahtuivat 5–10 vuotta sitten. Kertomansa mukaan Reijo haluaa ilmaista KKK-merkillä sitä, ettei hän halua somalikuljettajia enää töihin.

– Jatkuvasti, kun mä tuolla liikun ja menen lentokentälle ja tapaan siellä näitä somalikuljettajia, mä juttelen niiden kanssa ja tulen niiden kanssa hyvin toimeen. Mutta töihin mä en niitä halua enää, Reijo sanoo. (...)

Koko juttu -> https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005896369.html

Reijo on työnantajana tullut hyväksikäytetyksi ja mitta tuli täyteen. Tarrojen liimailu on ennenkin ollut paheksuttua tässä yhteiskunnassa  :roll: Saanee vielä syytteen syrjinnästäkin kun ilmoittaa ettei palkkaa somaleita enää koskaan. IS maalittaa rasistiksi katsomaansa kuskia juuri sen verran että varmasti "syyllinen" saadaan kiinni.
"Jokainen yhteiskunta ja kulttuuri on tietynlaisten ihmisten tuottama ja ylläpitämä."
      \
        :)

Kari Kinnunen

Ketään ei varmaan tämän Reijon kohtaamat rikkaudet hämmästytä. Se hämmästyttää, ,eetei Hesalainen mittari osaa pitää päätään kiinni.
Tuollaisilla tarroitteluilla ja puheilla saa itelleen ongelmia ja tulee pian ammatinvaihto. Tuskin se mittaripula niin paha on, että femokraattinen fasismi rasismia suvaitsee.

Lisäys:
enpä tiennytkään, että Ku Klux Klaani on rikollisjärjestö. Reijoa kannattaisi Hommalaisten käyttää. Pahus kun olivat sotanneet rekisterin ja mittarinumeron.

Onkko

Quote from: Kari Kinnunen on 12.11.2018, 09:26:39
Lisäys:
enpä tiennytkään, että Ku Klux Klaani on rikollisjärjestö. Reijoa kannattaisi Hommalaisten käyttää. Pahus kun olivat sotanneet rekisterin ja mittarinumeron.

Kukaan ei noin sanonut vaan poliisi sanoi esimerkiksi että rikollisjärjestöjenkin merkit on sallittua eli tuo ei täytä minkään rikoksen tunnusmerkistöä.


Kauko-Aatos

Rasisti-Reijo pitää tuomita samoilla käräjillä kuin muuankin puoluejohtaja, jonka läppärissä on tunnetun vasemmistoterroristijärjestön kannatustarra. Niin saatana.
"Keskustan hallintovaliokuntaryhmän kanta al-Holin leirillä oleviin suomalaisiin on selkeä. Emme hyväksy massapalautuksia, myös lasten osalta tilanne harkittava tarkkaan. Vapaaehtoisesti kalifaattiin lähteneet ovat itse kohtalonsa valinneet. Jääkööt sinne". King in the North. Defender of Lapland, Mikko Kärnä (kesk.)

nutsy

IL,
Quote(...)
Kuljettaja perustelee tunnuksen käyttämistä sillä, että se symboloi kristinuskoa. Hänen mukaansa tunnus ei ollut autossa rasististen syiden vuoksi.

(...)

Yrittäjä kertoo Iltalehdelle, että kyseessä on uskonnollinen merkki.

– Kyseistä merkkiä käyttivät ristin ritarit aikoinaan, kun kristinuskoa maailmalle levitettiin, erittäin uskonnolliseksi itseään kuvaileva yrittäjä kertoo.

Tässä mies on täysin oikeassa. Tunnuksen keskellä oleva veripisara symboloi muun muassa Jeesuksen ristillä vuodattamaa verta.

Mies tietää, että Ku Klux Klan käyttää samaa tunnusta. Hänelle merkillä on kuitenkin vahva uskonnollinen merkitys.

– Se symboloi lähinnä sitä, mitä ristillä oli. Sekä vääryyden uhreja, mies sanoo.

Mies sanoo kyllä olevansa rasisti, mutta hänen rasisminsa ei kohdistu ihonväriin tai etniseen taustaan, vaan enemmänkin suomalaisiin kuin ulkomaalaisiin.

– Se on sitä, että millä lailla hoitaa hommansa täällä yhteiskunnassa. Jotka tarkoituksella elää toisten kustannuksella, niin niitä en hyväksy.


Mies lisää, että kun Ku Klux Klan perustettiin Yhdysvaltojen sisällissodan jälkeen, niin se ei ollut rasistinen järjestö, vaan sillä taisteltiin Unionia vastaan.

Miehen mukaan tunnuksen pitäminen oli mielenilmaus, mutta kyse ei missään nimessä ole ollut rasismista.

(...)

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/1fc0e3e6-95e8-4704-9cdd-5a9bd1871b5f_u0.shtml
"Jokainen yhteiskunta ja kulttuuri on tietynlaisten ihmisten tuottama ja ylläpitämä."
      \
        :)

koojii


https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005897383.html

"Lähitaksi rankaisi Ku Klux Klan -tarran taksiinsa liimannutta Reijoa varoituksella

Taksiyrittäjä Reijo liimasi Ku Klux Klan -tarran taksiautoonsa.

Lähitaksi on antanut Ku Klux Klan -tarran autoonsa liimanneelle taksiyrittäjä Reijolle vakavan varoituksen, toimitusjohtaja Juha Pentikäinen kertoo. Reijo ajaa Lähitaksin välittämiä kyytejä.

Tarra ehti olla autossa viitisen vuotta, Reijo kertoi IS:lle aiemmin. Lähitaksin tietoon se tuli vasta sunnuntaina, kun tarran nähnyt ja tunnuksen tunnistanut lukija otti yhteyttä IS:ään.
...


Lähitaksin juristien mukaan KKK-tarra ei kuitenkaan ole peruste sopimuksen purkamiselle.

Varoituksesta kertoi ensin Iltalehti.
--

Reijo kertoi olleensa tietoinen KKK:n taustoista ja halunneensa ilmaista, ettei enää halua somalikuljettajia töihin.

Nyt tarra on poistettu.
"


Kannattaisi varmaan liima autoon tuollainen lakritsin syönti kielletty autossa tarra.


ämpee

Quote from: Uuno Nuivanen on 12.11.2018, 13:35:45
Enpäs tiennytkään millainen merkki KKK:lla on, vaikka olen veteraanirasisti.

Itsellenikin tuli täytenä yllätyksenä tuo merkki jota en tunnistanut, ja yllätys oli että jopa vain viiden vuoden siedätyksellä virhevasemmisto tunnisti merkin.
Heilläkään ei liene parempaakaan tekemistä.

Selittely asian tiimoilta ei toisaalta pelasta tilannetta, eikä selittelemättömyys tee yhtään parempaa vaikutelmaa.
Virhevasemmiston tappajamenttaliteetin kohteeksi joutuneella paras selviytymiskeino on täydellinen välinpitämättömyys, ja jos tuo välinpitämättömyys kantaa suotuisasti liiketoiminnan ylläpitämiseen niin ei pidä uhrata yhtään aikaa virhevasemmiston lämmittelyyn sillä se on täysin hukkaan heitetyä aikaa.

Kunhan kaivaa keskisormen taskustaan ja vilauttaa sitä arvostelijoille ja sanoo liimailevansa mitä sattuu oman mielijohteensa mukaan mitä milloinkin, niin asia on loppuun käsitelty.
Vapautta vastaan nämä vasemmistorunkkarit ovat, eivät kenenkään oikeuksien puolesta.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Radio

Taksiuudistukseen tulee suhtautua tyynesti. Aikalisällä. Eli takseja tulee tilata kaikilta palveluntuottajilta kotiovelle. Siinä sitten vaan valitsee tulijoista toiveidensa mukaisen auton ja kuskin. Ilman rasismia. Taxikapina alkakoon.
Näin toimii demokratia EU:n mukaan. Kilpailu vie kalatkin vedestä. Eli kohta mennään vanhaan malliin ilman mittaria.

acc

Quote from: talipallo on 07.07.2017, 13:08:02
Onneksi paikalle saapui kantasuomalainen kuski ja kaikki sitä myöten ok tällä kertaa, mutta kiinnostaa kyllä, että mistä sen varmasti kantasuomalaisen ja luotettavan taksin saa pääkaupunkiseudulla tilattua?  Haluaisin ko. numeron.  Tarvitsen taksia kausittain aika useinkin.

Ehkä tulevaisuudessa taksipalvelujen tarjoajat ryhtyvät julkaisemaan kuskien nimet, kuvat ja tiedot kielitaidosta. Siitä on sitten hyvä esittää toiveensa tilatessa.

Lisäys: Siis tarjoajat laittavat verkkosivuilleen tilaajille oleelliset tiedot kuljettajistaan.
2017 Personality 13: Existentialism via Solzhenitsyn and the Gulag
(Huomaa: käsittämätön feministin raivokohtaus, kohta 42:00 eteenpäin)
https://www.youtube.com/watch?v=w84uRYq0Uc8

Alapo

Quote from: acc on 12.11.2018, 23:58:42
Ehkä tulevaisuudessa taksipalvelujen tarjoajat ryhtyvät julkaisemaan kuskien nimet, kuvat ja tiedot kielitaidosta. Siitä on sitten hyvä esittää toiveensa tilatessa.

Lisäys: Siis tarjoajat laittavat verkkosivuilleen tilaajille oleelliset tiedot kuljettajistaan.

Vielä kun saisi kuvauksen ajotaidoista. Melkein joka päivä stadissa joku uusi taksari sekoilee, eikä paljoa ole perillä mihin ovat menossa tai mihin paikkaan asiakkaita jättävät. Nykyisin alkaa olla kehitysmaalaista toimintaa, asiakkaan voi jättää keskelle kaistaakin, muun liikenteen tukkien.

AcastusKolya

Pesunkestävä militaristivaskisti.

hulaq

Aikamoista myöntää olevansa rasisti hyvävelimediassa. Taitaa olla kuohinta yms. kivaa tällä kaverilla edessä kun suvaitsevaisto pääsee vauhtiin?
Iudex illius ero

Kattomies

Quote from: Radio on 12.11.2018, 23:09:38
Taksiuudistukseen tulee suhtautua tyynesti. Aikalisällä. Eli takseja tulee tilata kaikilta palveluntuottajilta kotiovelle. Siinä sitten vaan valitsee tulijoista toiveidensa mukaisen auton ja kuskin. Ilman rasismia. Taxikapina alkakoon.
Näin toimii demokratia EU:n mukaan. Kilpailu vie kalatkin vedestä. Eli kohta mennään vanhaan malliin ilman mittaria.


Kunhan maksat joka tilauksen, taksiporukasta kuitenkin suurin osa - vieläkin - osaa hommansa.


Reijo kyllä taksipiireissä tunnetaan reppanana ja ei penaalin terävimpänä kynänä. Alan työnantajillakin olisi ylipäätään itsetutkiskelun paikka, jos (hyviä) työntekijöitä ei löydy, sanat renki tai provikkapalkka ilman takuuansiota eivät ihan tätä päivää ole.


Toki on tiedossa myös yleisesti, että tiettyjen etnisten ryhmien kuskeilla on tapa rahastaa työsuhteen päättymisen jälkeen, tehdään pirusti ylitöitä ja sunnuntaivuoroja, ja laskutetaan nuo korkojen kanssa.

l'uomo normale

Nykyäänhän riittää että on pikku-Fiat ja eikun kiireiselle tolpalle ruuhka-aikaan. Mihin välttämättä tarvitaan välittäjäfirmoja ja niiden pomoja pöyristymään tarroista? Mikään laki ei kai kiellä liimaamasta vaikka hakaristia taksiinsa.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Arvoton

En nyt löytänyt parempaa ketjua, mut lisää rasismia meikältä.

Mennessä ja tullessa katselin afrikkakuskien sähläämistä Katajanokan terminaalin edessä eilen. Koukkivat lähtien pois jonosta toisen venttaavan taksin takaa tai jonossa koukki toisen edelle. 1 Pottunokkakuski meni ekassa tapauksessa tiukkaamaan, että "mitä sä tänne sit tulet?". Siis ku ei tollasta ole mulle juurikaan tullut vastaan ennen.

Ei -ttu, noita lisää...