News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Seuraavat eduskuntavaalit

Started by L.N, 16.06.2017, 03:55:49

Previous topic - Next topic

Lalli IsoTalo

Taidamme olla menossa sivupolulle ... :P
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Brandis

Quote from: Lalli IsoTalo on 27.11.2018, 19:14:08Taidamme olla menossa sivupolulle ...

Mutta ei sillä lailla merkittävästi, että edelleen nostamme esiin asioita, joita poliittiselta päätöksenteolta toivoisimme. Aivan välttämätön yhteiskunnan murros tulee olemaan sellainen, johon yksikään nykypuolue ei anna täydellistä vastinetta, vaan yhä radikaalimmin meidän tulisi osata ajatella. Eikä siihen mene enää kauaa aikaa. Ne puolueet, jotka silloin ovat hallitusvastuussa, suuntaavat meitä siihen muutokseen, mutta itse muutos on varmaa.

Riukulehto

QuoteJussi Halla-aho ehti pyytää Kalle Aaltosta eduskuntavaaliehdokkaaksi, Hämeen perussuomalaiset torppasi suunnitelman – nyt Aaltonen ei kelpaa enää Halla-ahollekaan

Perussuomalaisten Hämeen piirin puheenjohtaja Mira Nieminen vaikenee. Puolueen puheenjohtaja Jussi Halla-aho on pettynyt Kalle Aaltosen toimintatapaan. "Mielestäni on ikävää, että Aaltonen lähtee kiukuspäissään kertomaan lehdille tästä tapauksesta.", Halla-aho sanoo.
Juttu on maksumuurin takana. https://www.ess.fi/uutiset/paijathame/art2501990
"Sanomattakin on selvää, että Itä-Ukrainassa on vahva venäjänkielinen vähemmistö, kun taas läntisellä puolella on enemmän ukrainalaisia. Yksi osasyy varmasti siihenkin, että tämä kriisi eskaloitui, oli se lainsäädäntö, joka rakennettiin venäjänkielisyyttä vastaan Ukrainassa": Alexander Stubb 11.9.2014

Supernuiva

Quote from: Riukulehto on 28.11.2018, 19:44:29
QuoteJussi Halla-aho ehti pyytää Kalle Aaltosta eduskuntavaaliehdokkaaksi, Hämeen perussuomalaiset torppasi suunnitelman – nyt Aaltonen ei kelpaa enää Halla-ahollekaan

Perussuomalaisten Hämeen piirin puheenjohtaja Mira Nieminen vaikenee. Puolueen puheenjohtaja Jussi Halla-aho on pettynyt Kalle Aaltosen toimintatapaan. "Mielestäni on ikävää, että Aaltonen lähtee kiukuspäissään kertomaan lehdille tästä tapauksesta.", Halla-aho sanoo.
Juttu on maksumuurin takana. https://www.ess.fi/uutiset/paijathame/art2501990
Voisiko tätä verrata Keski-Suomen tilanteeseen, jossa Teemu Torssosen ehdokkuus halutaan ilmeisesti evätä?

Riukulehto

Aaltonen kommentoinut Facebookissa
QuoteJussi Halla-aho otti minuun itse yhteyttä, halusi tutkia eroamiseni taustat, sanoi haluavansa minut ehdolle eduskuntavaaleihin ja kertoi seuranneensa tekemisiäni pitkään. Hän pyysi henkilökohtaisena palveluksena lähtemään ehdolle maakuntavaaleihin ja asioista lyötiin vielä kättä päälle.

Minulla on mustaa valkoisella siitä miten törkeästi paikalliset Persut ovat kohdallani rikkoneet sääntöjään, ihan kiistattomia todisteita heidän sisäpiirinsä juonimisesta minua vastaan aina 2012 vuodesta saakka, vahingossa minullekin lähetetyt sähköpostit, jossa minua haukutaan nistiksi ja viimeinen niitti oli se kun Halla-aho alkoi kysellä minulta puoluetoimistossa, että onko siinä jotain perää, että olisin huumekauppias kun tuollaista on puhuttu.

Tuota mustamaalaamista on tosiaan jatkunut aina vuodesta 2012 saakka ja jo silloin minulle ehdotettiin, että vetäytyisin kuntavaaliehdokkuudesta, kun alkoi näyttää siltä, että voisin pärjätä. 2015 eduskuntavaalien kohdalla sain jäsenäänestyksessä reilusti ääniä, jonka pohjalta minun olisi pitänyt olla ehdokkaana ja lisäksi Hämeen Perusnuoret esittivät minua ehdokkaakseen - eräät sitten naureskelivat ettei heidän tarvitse mitään vaalilakeja noudattaa ja jäsenäänestyksen tulosta ei kunnioitettu. Viime kuntavaaleissa minut laitettiin ensin ehdolle vasten tahtoani ja sitten ehdokkuus estettiin viimehetkellä, jonka jälkeen aloitettiin massiivinen lokakampanja jolla oli tarkoitus vahingoittaa niin minua kuin perheeni elinkeinoa. Kaikki tämä osoittautui myöhemmin Etlarin jutun myötä lähinä pelkäksi panetteluksi ja röyhkeäksi vallanhimoksi - paikalliset Persujen johtohenkilöt olivat niin röyhkeän ylimielisiä, että aikalailla myönsivät asiat lehtijutussa.

Persuissa ollessani olin se sylkykuppi, jota sai haukkua julkisesti, mikä oli puolueen sääntöjä vastaan ja minua yritettiin mm. kieltää puuttumasta tilakeskuksen toimintaan. En olisi saannut jättää aloitteita ja muutenkin tuomani näkyvyys oli kyllä sinällään hyvä asia, mutta samalla se oli väärin, koska minä näyn, eikä nämä eräät jotka olisivat halunneet tehdä ja näkyä. No, eipä ole lähtöni jälkeen Lahden Perussuomalaiset sen kummemmin näkyneet ja tuon porukat ansiot kuntapolitiikassa sekä eduskuntatasolla ovat vaatimattomuudessaan ainutlaatuiset.

"Halla-aho sanoo, ettei Aaltosella ole enää minkäänlaisia mahdollisuuksia päästä ehdokkaaksi ensi kevään vaaleihin.

– Kyllä Aaltonen tällä julkisuuteen lähtemisellä pitää huolen siitä, että hän ei jatkossakaan tule olemaan perussuomalaisten riveistä."

Kuulepa Jussi, löimme asioista kättä päälle puoluetoimistossa keväällä, minä pidin kaiken lupaamani - sinä et. Puhuimme näistä jutuista ensimmäistä kertaa jo vuosia sitten, minä nieleskelin 6 vuotta kaiken paskan ja vielä vuosia senkin jälkeen kun olin eronnut puolueesta - eikä kyse ole vain siitä, että minua olisi haukuttu, vaan mm. perheeni elinkeinoa on yritetty vahingoittaa useaan otteeseen yms. Nyt tuolla haukutaan minua ympäriinsä huumekauppiaaksi, nistiksi ja ties miksi. Lupasit tutkia asian ja sanot itsekin, että tiedät kuinka väärin minua on kohdeltu. Mutta et tehnyt mitään.

Edelleenkö tässä pitäisi olla hiljaa ja ottaa paskaa niskaan hymyssä suin saavi tolkulla?

https://www.facebook.com/kalleaaltonen82/photos/a.709873105692826/2409670272379759/?type=3&permPage=1
"Sanomattakin on selvää, että Itä-Ukrainassa on vahva venäjänkielinen vähemmistö, kun taas läntisellä puolella on enemmän ukrainalaisia. Yksi osasyy varmasti siihenkin, että tämä kriisi eskaloitui, oli se lainsäädäntö, joka rakennettiin venäjänkielisyyttä vastaan Ukrainassa": Alexander Stubb 11.9.2014

Punaniska

Quote from: Supernuiva on 28.11.2018, 19:47:36
Voisiko tätä verrata Keski-Suomen tilanteeseen, jossa Teemu Torssosen ehdokkuus halutaan ilmeisesti evätä?

Torssosen touhuihin en ota kantaa, koska en niitä tiedä, mutta Aaltonen on kyllä ihan asiallisen oloinen äijä. Kovasti yrittänyt nostaa monia ongelmia, kuten piripääkaupungin asemaa (Lahessa tosi paha huumeongelma), puhunut ilmeisiä valopääinvestointeja vastaan jne.
Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

justustr

Toivottavasti tällaiset yksittäisten ehdokkaiden kiistat omissa piireissään ei saa pääosaa perussuomalaisten vaalikampanjassa. Perussuomalaisilla on valitettavasti pitkä historia juuri tämänkaltaisista tapauksista. Varmasti kaikissa puolueissa kentällä riidellään mutta persuilla on typerä tapa tuoda ne julkisuuteen.

Supernuiva

Quote from: arpi on 28.11.2018, 21:46:40
Perussuomalaisilla on valitettavasti pitkä historia juuri tämänkaltaisista tapauksista.

Kuinka paljon nuivilta ehdokkailta on evätty vaaliehdokkuuksia aiempien vaalien yhteydessä? Itse en ainakaan muista, että ennen uuvattihajaannusta ns. kärkinimet eivät olisi päässeet halutessaan ehdokkaiksi vaaleihin.

Kysymys kuuluukin, että onko puolueen sisällä edelleen sabotöörejä, jotka haluavat heikentää erityisesti nuivan politiikanteon mahdollisuuksia.

Lalli IsoTalo

Quote from: Riukulehto on 28.11.2018, 20:35:34
Quote- Nieleskelin 6 vuotta kaiken paskan ...
- Perheeni elinkeinoa on yritetty vahingoittaa useaan otteeseen yms.
- Nyt tuolla haukutaan minua ympäriinsä huumekauppiaaksi, nistiksi ja ties miksi.

Kiva skene tämä politiikka.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

pneuma

Quote from: Lalli IsoTalo on 28.11.2018, 22:33:51
- Nyt tuolla haukutaan minua ympäriinsä huumekauppiaaksi, nistiksi ja ties miksi.

Siltä se vähän näyttää. Mika Niikon tänä vuonna julkaistussa kirjassa Pysäyttämätön annetaan kanssa paikoin aika raadollinen kuva siitä, mitä politiikka voi olla. Seuraava pätkä koskee vuoden 2008 kunnallisvaalikampanjaa (s. 174):

Quote from: Mika NiikkoTyöskenneltyäni yhtä putkea kaksi viikkoa politiikka näytti myös kovat kasvonsa. Ei riitä, että yrittää vakuuttaa äänestäjille olevansa paras ehdokas. Lisämausteena pitää kohdata kampituksia muilta ehdokkailta – ja kaikkein eniten omilta.
Eräs korsolainen perussuomalaisten ehdokas alkoi levittää juorua, että vaalityöntekijäni käyttäytyivät uhkaavasti häntä kohtaan. Toinen taas alkoi kertoa muille, että olin tehnyt rikoksia. Yhtäkkiä pahat tekoni olivat kaikkien huulilla.
Ensimmäinen kampittaja ei paljoa häirinnyt, sillä tiesin hänen itsensä todennettavasti haastaneen riitaa työntekijöideni kanssa. Jälkimmäinen panettelu tuntui pahalta, sillä olin juttujen levittäjälle nimenomaan itse tilittänyt nuoruuteni synnit ja kysynyt, haittaako se ehdolle pääsyä. Silloin vastaus oli ollut, että tausta ei ole ongelma.
Lisäksi huomasin, että puolueporukan kesken alkoi joitakuita ärsyttää Korso-pojan kaduilla saama huomio. Totesin mielessäni, ettei politiikka tainnut olla yhteistyötä puolueen tai aatteen hyväksi. Se oli pelkkää oman edun tavoittelua suurelta osin, toisilla enemmän kuin toisilla. Aivan samanlaista kateutta kuin kirkkokuntien ytimessä. Ensin halutaan mukaan kantamaan vastuuta, mutta jos teet asiat omalla tavallasi ja siten saat enemmän huomiota kuin johtajasi, on kohtelu kylmä.
Lista punaisen kortin saaneista nimimerkeistä: mannym

justustr

Quote from: Lalli IsoTalo on 28.11.2018, 22:33:51

Ihan tasapuolisuuden vuoksi mainittakoon, että Kalle Aaltosella on (internetin ihmeellisen maailman mukaan) ollut kaikenlaista skismaa muuallakin kuin politiikassa. Onko syylliset aina niitä muita vai voisiko itsessäkin olla jotain vikaa?

Mutta oli miten oli niin se on sitä elämää. Sitä samaa jota kohtaa niin työelämässä kuin siviilissäkin. Mutta koska erakkonaan ei huvita elää, niin parempi vain sopeutua.

Aragornin kadonnut poika

Quote from: Supernuiva on 28.11.2018, 21:51:20
Quote from: arpi on 28.11.2018, 21:46:40
Perussuomalaisilla on valitettavasti pitkä historia juuri tämänkaltaisista tapauksista.
Kysymys kuuluukin, että onko puolueen sisällä edelleen sabotöörejä, jotka haluavat heikentää erityisesti nuivan politiikanteon mahdollisuuksia.

On.

Puuha-Pepe

Nimiä mainitsematta, niin näitä b-tason maakuntien politiikkoja mahtuu 13 tusinaan. Jokainen omasta mielestään varma läpimenijä eduskuntavaaleissa, ja muutenkin korvaamattomia tyyppejä. Ns. vanhoissa puolueissa näitä osataan käsitellä oikein, mutta persuissa homma menee julkiseksi riitelyksi.  :facepalm:

Mr.Reese

Todella sekava tämä Kalle Aaltonen kuvio. Tekee sen myös hankalaksi nuiville äänestäjille, jos lähtee ehdolle, koska se on ääniä pois PS:ltä. Kalle kuitenkin on se joka toi esille matujen grooming-riitit pikkutyttöjen kanssa Trion kauppakeskuksessa, paikalliset persut keskittyneet vain hiljaisuuteen vaikka matuongelman voi jokainen todeta omin silmin.

Äänestän henkilöä, jolla evidenssiä pystymisestä. Kalle kuitenkin pesi kaikki persut kuntavaaleissa, eikö tuo joku Mira whatever olisi kantsinut monottaa mäelle ääniharavan sijaan?
"Heille kun sanoo disko disko, niin he ovat silleen, että mennään." - Tiia Nohynek

"Yleensä vauvat ja mummot on parhaita mielenosoittajia, koska luovat kuin itsestään turvallista tilaa." - Marjaana Toiviainen

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: no future on 27.11.2018, 18:22:13
Amerikkalaisten veronmaksajien olisi kyllä ihan aiheellista kysyä, että mitä he saavat vastineeksi tuloveroistaan. Esimerkiksi suomalaiset nhl-pelaajat maksavat Yhdysvalloissa 40-50% tuloveroja, samaa luokkaa kuin Supercellin miljonäärit Suomessa.

Itseasiassa yhdysvalloissa varsinkin etelässä selviää 35% veroilla. Pohjoisessa ja kanadassa 50 %. Voisi osaa ainakin vituttaa jos myydään pohjoiseen ja 15% liksasta lähtee veroihin.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: törö on 14.11.2018, 13:05:49
^ Varmaan jo kaikki miinus muutama trolli ovat huomanneet, että Soini seurakuntineen lähti puolueesta.
Vai olisikohan noinkaan löytyy piirejä ja kaupunkeja aivan varmasti jossa Soinilaisia on edelleen mukana, ja Soinilaisuus ei ole kadonnut minnekkään.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Nikolas Ojala on 25.11.2018, 15:57:52
Quote from: Faidros. on 25.11.2018, 15:50:12

Suomessa on jo Euroopan toiseksi lyhin työaika, ainoastaan Ranskassa on hitusen lyhempi. Ei kannata ruveta meuhkaamaan idealla johon on 32 pätevää vastaväitettä.

Suomessa on puoli miljoonaa työtöntä. Työttömien määrä painaa tässä asiassa aika paljon.

Verokiilan kaventaminen olisi toinen melko ilmiselvä suunta.
Ruotsissa taas ei ole vaikka kulttuuri on liki samanlainen. Miksi ei ennenmmin kannata lisätä hyvinvoinnin ja työn määrää. 100 000 uutta työpaikkaa teollisuuteen ja tuotantoon niin työttömyys häviää kokonaan.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: mökkihöperö on 25.11.2018, 19:07:16
Kieltäisivätköhän EU säännöt sellaisen peliliikkeen että poistettaisiin arvonlisävero kaikista Suomessa valmistetuista tuotteista

Tolla voisi tulla työpaikkoja ihan mukavasti
Kieltää yksiselitteisesti. Työpaikkoja tulisi ihan mukavasti jos pääomien ja osinkojen verotusta järkeistettäisiin.

no future

Miten osinkojen verotus vaikuttaa työpaikkojen määrään?

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: no future on 30.11.2018, 20:52:55
Miten osinkojen verotus vaikuttaa työpaikkojen määrään?
Mietippä sitä. Siihen on looginen ja selkeä vastaus.

-PPT-

Onko tapahtunut muutoksia paikkalukuihin mitä vaalipiireistä valitaan? Joka vaalisahan Uudeltamaalta valitaan enemmän kuin edellisissä vaaleissa.

kivimies

Quote from: -PPT- on 30.11.2018, 21:28:19
Onko tapahtunut muutoksia paikkalukuihin mitä vaalipiireistä valitaan? Joka vaalisahan Uudeltamaalta valitaan enemmän kuin edellisissä vaaleissa.
Uusimaa saa yhden edustajan lisää ja Savo-Karjala menettää yhden.

Nikolas

Quote from: Hämeenlinnan Oraakkeli on 30.11.2018, 16:07:00

100 000 uutta työpaikkaa teollisuuteen ja tuotantoon niin työttömyys häviää kokonaan.

Tuloverojen ja tuloverojen luonteisten työnantajamaksujen yleisellä keventämisellä voisi olla juuri tällainen vaikutus. Siinä samalla täytyisi katsoa, voisiko tuloverojen kevennyksen rahoittaa julkisen sektorin menojen keventämisen kautta, ja ellei se yksin riitä, myös lisäämällä muita veroja.

BarkAtTheMoon

En usko millään, että ilman puolueetonta valtiollista mediaa Suomeen saadan ikinä rehellisiä vaaleja, suurin kynnys nyt ovat vanhemmat ihmiset jotka seuraavat Yleä, nuorillekin pirullinen valhemedia. Jotenkin toivoton fiilis mutta oikeus voittaa

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Nikolas Ojala on 30.11.2018, 21:42:55

100 000 uutta työpaikkaa teollisuuteen ja tuotantoon niin työttömyys häviää kokonaan.

Tuloverojen ja tuloverojen luonteisten työnantajamaksujen yleisellä keventämisellä voisi olla juuri tällainen vaikutus. Siinä samalla täytyisi katsoa, voisiko tuloverojen kevennyksen rahoittaa julkisen sektorin menojen keventämisen kautta, ja ellei se yksin riitä, myös lisäämällä muita veroja.

No ei varmasti ole
Verojen keventäminen tuloverojen osalta ei siksikään tuo tulosta kun veroa maksaa lähinnä hyvätuloiset. 100 000 uutta työpaikkaa teollisuuteen ja tuotantoon vaatisi isoja muutoksia pääomaveroihin. Ja samalla metsämaan verotustakin pitäisi muuttaa.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: BarkAtTheMoon on 30.11.2018, 22:03:15
En usko millään, että ilman puolueetonta valtiollista mediaa Suomeen saadan ikinä rehellisiä vaaleja, suurin kynnys nyt ovat vanhemmat ihmiset jotka seuraavat Yleä, nuorillekin pirullinen valhemedia. Jotenkin toivoton fiilis mutta oikeus voittaa
Minkä takia nuivat menee aina tuon median taakse kun netti on kuitseskin seuratuin media. Olisiko kaiken perseilyn vähentäminen ja tolkullinen toiminta kuiteskin tehokkaampi keino nostaa kannatusta, ja oman propagandan laittaminen kuntoon. persuilla tulisi olla osasto joka hoitaa propagandaa netissä ja somessa.

Nikolas

Quote from: Hämeenlinnan Oraakkeli on 30.11.2018, 22:21:20
Quote from: Nikolas Ojala on 30.11.2018, 21:42:55

No ei varmasti ole
Verojen keventäminen tuloverojen osalta ei siksikään tuo tulosta kun veroa maksaa lähinnä hyvätuloiset. 100 000 uutta työpaikkaa teollisuuteen ja tuotantoon vaatisi isoja muutoksia pääomaveroihin.

Jos katsotaan verokiilaa kokonaisuudessaan, se näyttääkin jo toisenlaiselta. Siinä on mukana muutkin kuin varsinaiset tuloverot. Lisäksi en rajannut pääomatulojen verotusta tarkastelun ulkopuolelle.

Kari Kinnunen

Ei niitä työpaikkoja verotuksella luoda.

Pitää olla tuote joka menee kaupaksi ja jota kannattaa valmistaa. Pikkasen lähtee vikapäästä ajattelu jos verotusta pidetään tuotannon ja työllisyyden ydinkysymyksenä.

Ei niitä firmoja itsestään ja ilman ideoita synny vaikka verotus olisi nolla.

kivimies

Mitä tulee piensijoittajien pääomaveroihin, hallitus valmistelee sijoitussäästötiliä, jossa pääomaveroja maksetaan vasta varoja nostettaessa.

Suursijoittajilla on ollut kyseinen mahdollisuus jo pidemmän aikaa sijoitusinstrumenttien (mm. vakuutuskuorien) avulla.

Nikolas

Quote from: Kari Kinnunen on 30.11.2018, 22:32:40

Ei niitä työpaikkoja verotuksella luoda.

Kilpailukyvystä on kyse. Jos kilpailukyky tuhotaan jollain typerällä säädöllä, sano heihei kilpailukyvylle. Sano samalla heipat työpaikoille.

• Tuloverotus heikentää kilpailukykyä. Tähän voi laskea mukaan kaikki tuloverot ja veroluonteiset maksut jotka rasittavat suomalaisten yritysten taloutta.

• Arvonlisäverot ja muut vastaavat kulutusverot eivät heikennä kilpailukykyä. Tämä johtuu siitä että ulkomaiset yritykset ja niiden tuotteet ovat näiden välillisten verojen suhteen tasa-arvoisia kotimaisten yritysten ja tuotteiden kanssa.