News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Uusi opetussuunnitelma 2016

Started by Eino P. Keravalta, 14.11.2016, 20:18:20

Previous topic - Next topic

Skeptikko

Onkohan jossain esittää pidemmältä ajalta olevia seurantatuloksia siitä, että tämä muotivillitys parantaisi, eikä huonontaisi oppimistuloksia?:

Muistatko pulpetit ja liitutaulut? Ne ovat poissa ja niin ovat luokatkin – tältä näyttää koulu vuosimallia 2017
https://yle.fi/uutiset/3-9757539

Quote
Moderneille kouluille tunnusomaista on avoin tila, älyteknologia ja pulpettien vaihtuminen esimerkiksi säkkituoleihin.
...
Uuden mallin myötä oppilailla ei välttämättä enää ole kiinteitä ryhmiä, vaan opetus voi tapahtua vaihtuvissa ryhmissä. Ryhmiä voidaan yhdistellä luokka-asteista välittämättä.
...
Oppimisympäristöissä käytetään esimerkiksi tällaisia kuutiotuoleja.
...
Teknologiankin käytön tarkoitus on mahdollistaa opetuksen joustavuus ja liikuteltavuus. Niin, että oppilaat itse ovat enemmän konkreettisesti tekemässä tunneilla. Yhdessä tekeminen ja oppiminen ovat keskiössä, opettajajohtoista opetusta pidetään vanhanaikaisena.

Koululaisten avokonttorissa 90 lasta opiskelee samassa nurkkauksessa – "Värikästä, siistii ja outoo"
https://yle.fi/uutiset/3-9766291

Quote
Uudessa koulussa ei ole luokkahuoneita vaan soluja, kaikkiaan neljä kappaletta. Viherniitty-nimisessä solussa opiskelevat 1-., 3.- ja 6.-luokkalaiset.

Meteli ja vilske ovat melkoiset, kun solun 90 lasta kirjoittavat nimilappujaan. Lapuille on käyttöä, sillä jokaisen nimen muistaminen on alkuun mahdoton tehtävä sekä lapsille että opettajille.
...
Koulurakennuksen oppimisympäristön tehtävä on mahdollistaa uuden opetussuunnitelman mukainen opetus parhaalla mahdollisella tavalla.
...
Laru on huolissaan, että modernissa koulurakentamisessa mennään arkkitehtitoimistojen ehdoilla.

– Vaikuttaa siltä, että arkkitehtitoimistoissa on otettu käyttöön kieli, jolla kuntia ja koulutoimenjärjestäjiä lähestytään.

Yliopistotason tutkimusta avoimen oppimisympäristön pitkäaikaisesta käytöstä ei Suomessa kovin helposti löydä. Aikuisten työelämässä yleistyneitä avokonttoreita sen sijaan on tutkittu.

– Aikuisten työelämästä on olemassa tutkimusnäyttöä, että monitilatoimistoissa työskentely ei ole pelkästään positiivinen kokemus. Minusta nämä avoimet oppimisympäristöt muistuttavat paljon avotoimistoja. Lasten maailmaan suunniteltuja monitilatoimistoja, Laru sanoo.
...
– Jokainen lapsi etenee oman oppimissuunnitelmansa mukaan. Meillä tehdään viikkosuunnitelmia niin, että oppilaat saavat itse valita, mitä he haluavat oppia ja miten opetus etenee.
...
Pontuksen uudessa koulussa ei opettajat pääse enää pakoon opettajanhuoneeseen vaan "Sivuraide"-nimisessä opettajien tilassa on lasiset seinät, jonne oppilaat näkevät. Myös opetustiloissa on opettajille oma nurkkaus. Eräs opettaja huikkaakin, että on hienoa, että lapset voivat nähdä sen, että välillä opettajakin voi nostaa jalat pöydälle.
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/


guest8096

Tuohan on vanhanaikaista, kun koulussa on opettajainhuone. Kuulin, että Oulussa jossain koulussa ei ole. Mietin kyllä vähän, että missä ne opettajat sitten majailevat.

Rosebud

Samaan aikaan kun suomalaiset puuhastelevat kaikkia kivaa ja jännää, kiinalaiset opiskelevat armeijakurilla matematiikkaa ja luonnontieteitä.

Saturoitunut

Quote
– Aikuisten työelämästä on olemassa tutkimusnäyttöä, että monitilatoimistoissa työskentely ei ole pelkästään positiivinen kokemus. Minusta nämä avoimet oppimisympäristöt muistuttavat paljon avotoimistoja. Lasten maailmaan suunniteltuja monitilatoimistoja, Laru sanoo.

Joo, vähän niin kuin pään hakkaamisella seinään ei ole pelkästään myönteisiä terveysvaikutuksia. Avokonttoreista ei ole kenelläkään ollut koskaan mitään hyvää sanottavaa.

Lalli IsoTalo

Liitetiedostossa vähän sivupolkua siitä, miten Amerikan miljardöörien verovapaat säätiöt ovat tehneet suurella rahalla maan opetusjärjestelmästä - 1800-luvun lopusta lähtien - perustuslakia vastustavan, ja kollektivismia suosivan. Samaa meininkiä on jatkettu meidän päiviimme.

Tämä on komiteamietintö, jossa olen alleviivannut sen mitä alkuperäisessä valokopionivaskassa oli alleviivattu käsin, ja punannut sen mitä oli sivun laitaan merkitty merkittäväksi.

Taustaa täällä, vähättelevään tyyliin, tietenkin: https://en.wikipedia.org/wiki/United_States_House_Select_Committee_to_Investigate_Tax-Exempt_Foundations_and_Comparable_Organizations
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Morsum

Onneksi viimevuotista opetussuunnitelmaa ei kukaan linkannut tänne. Olisi voinut herkulliset keuhistelut jäädä vähemmälle huomiolle. Ekassa viestissä taidettiin linkittää mielipidekirjoitus, ja sen jälkeen asiaa käsiteltiin kuin jeesuksen sanana.

LGBTQ, harajukufashion, rainbowfashion, BLM, ACAB, NATO,
https://www.instagram.com/morsumi/

Eisernes Kreuz

Quote from: Rosebud on 10.08.2017, 18:23:09
Samaan aikaan kun suomalaiset puuhastelevat kaikkia kivaa ja jännää, kiinalaiset opiskelevat armeijakurilla matematiikkaa ja luonnontieteitä.

Aivan.

Puuhastelu on tietysti kivempaa. Ruotsissakin on saatu puuhastelumetodeilla tulokset heikkenemään vuodesta toiseen.
There is freedom of speech, but freedom after speech, that I cannot guarantee.
- Idi Amin, diktaattori

no future

Quote from: Morsum on 11.08.2017, 23:00:10
Onneksi viimevuotista opetussuunnitelmaa ei kukaan linkannut tänne. Olisi voinut herkulliset keuhistelut jäädä vähemmälle huomiolle. Ekassa viestissä taidettiin linkittää mielipidekirjoitus, ja sen jälkeen asiaa käsiteltiin kuin jeesuksen sanana.
Sama mielikuva jäi nopeasti läpiselattuna. Lapsettomat ja koulumaailmasta hyvän matkaa markka-aikana poistuneet kaipaavat enemmän lumisotia, rivissä kävelyä, tillilihaa(sika) ja kaunokirjoitusta peruskouluihin. Mikä atk, kynä ja ruutuvihko se olla pitää! Suvivirsi. Kertotaulu. Kasvien keräily. Toisen maailmansodan tapahtumat kronologisesti.

Siener

Kiitos Eino P. Keravalta, nostit esiin erittäin merkittävän aiheen!

Kyseessähän ja tavoitteena on suomalaisten lasten PISA-huipputulosten romahduttaminen.

Tähän OKM:n Karmela Liebkind juuri nyt satsaa aivan erityisesti.

Painopisteenä on monikulttuurisuus ja "ilmiöoppiminen".

Eino P. Keravalta

#100
Quote from: Siener on 12.08.2017, 13:06:37
Kiitos Eino P. Keravalta, nostit esiin erittäin merkittävän aiheen!

Kyseessähän ja tavoitteena on suomalaisten lasten PISA-huipputulosten romahduttaminen.

Tähän OKM:n Karmela Liebkind juuri nyt satsaa aivan erityisesti.

Painopisteenä on monikulttuurisuus ja "ilmiöoppiminen".

Kiitos Siener sinullekin siitä, että olet mukana avaamassa ihmisten silmiä :)

Kun ajat ovat tällaiset ja lapsiamme aivopestään, korostuukin se oma kontakti pieniin ihmisiin: on tärkeää jutella heidän kanssaan ja tuoda esiin antikulttuurimarksilaisia tendenssejä!

Kun opettaja tai päiväkodinohjaaja on maksettu tuottaakseen orwelliaanista sontaa, herää lapsissa luonnollisesti kysymyksiä, koska havaittu todellisuus ja opetettu roska ovat ristiriidassa!

Tukekaamme lapsia  :)
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

J. Lannan haamu

Niin surullista kuin se onkin, niin koulutusorganisaatiot ovat avainasemassa ja parhaita työkaluja mädätyksen edistämiseksi. Itse asiassa koulutusjärjestelmässä on niin moni asia enemmän päin veetä mitä edes tiedämme, toisin sanoen siellä on ihan pirustu nyansseja juuri liittyen noihin oppilaiden ja opiskelijoiden vapauksiin.

Esim. tuo tiimiakatemiamainen kuvio jossa ei kirjoja ole lainkaan. Kaikki on jo valmiita yritystiimejä. Kaikista pahin kuvio kuitenkin mielestäni on se, kun opettajat yrittävät olla opiskelijoiden kavereita! Sellaisia hyviä ja cooleja tyyppejä. Sitten tietty että amerikan maassa tilanne on vielä 'edistyksellisempi' ja sitähän tännekin himotaan.

Mikä hiton ongelma koulutuksessa muka oli 80-00 luvuilla? Paitsi tiettyjen humaaneihin ja yhteiskunnallisiin aiheisiin liittyvä sisällöllinen propaganda, mutta tässä puhutaankin oppimisen mekanismeista ja luonteista eikä aiheen sisällöstä.
Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

guest15133

Uuden opetussuunnitelman tarkoitus on estää huonommista lähtökohdista tulevien nousua omilla ansioillaan. Muuhun johtopäätökseen ei voi tulla, kun katsoo tuota sekoilua numeroarvostelun poistamisessa. Kun ensimmäiset numerot annetaan vasta seiskaluokalla, korjausliikettä osaamisessa on enää mahdoton tehdä. Opettajien suosikit toki saavat hyvät numerot päästäkseen lukioon, kun taas inhokit ja paikkakunnan köyhimykset jätetään nuolemaan näppejään - pientä vekslailua arvosanojen kanssa on helppo tehdä vetoamalla esim. "harrastuneisuuteen" ja tuntiaktiivisuuteen, kun pitäisi nostaa oppilaan numeroita usealla yksiköllä koetulosten perusteella. Varsinkin sellaiset lahjakkaat lapset, erityisesti pojat, jotka eivät halua sopeutua opettajan kaikkiin mielipiteisiin, tulevat olemaan heikoilla. Tulemme näkemään tilanteen, jossa monet akateemiset vanhemmat seuraavat itse lastensa koearvosanojen kehitystä Excel-taulukon kanssa ja antavat opetusta tai palkkaavat preppaajan. Köyhät heitetään susille.

Sanallinen arvostelu on erittäin subjektiivinen ja eriarvoistava. Minulla on siitä ensi käden kokemusta, sillä olin aikoinaan oppilas kokeiluluokalla, jossa sitä ensimmäisenä Suomessa kokeiltiin 80-luvulla. Jämäkän tasoarvion sijaan todistuksessani oli kaikenmaailman lätinää mm. ilmeistäni oppitunnilla ym. epäoleellista. Tuolloin kokeilu tosin jätettiin parille ala-asteen luokalle, jotta oppilas näki todellisen tasonsa ennen ylä-asteelle siirtymistä. Jostain syystä tätä hulluutta sitten kuitenkin jatkettiin ja nyt koko perkeleen koululaitos on kuin joku yksi iso terapiaistunto, jossa arvostelu lähinnä arvotaan.

guest15133

Quote from: Ulvokki on 10.08.2017, 18:29:09
Opetusvälineet ovat kovan luokan bisnes ja opetusuudistus tulee maksamaan maltaita.
Ainakaan erityislapsille, jotka pyörivät mukana luokissa, ei koneen kanssa tehtävä opetus sovellu. Siinä kun pitäisi koko ajan olla tarkkana mutta todellisuudessa on äärimmäisen turhauttavaa pelata laitteiden kanssa jotka eivät aina toimi tai joista osasta puuttuu opetukseen tarkoitetut ohjelmat. Yksi tajuaa nopeammin toinen hitaammin, se on ihan inhimillistä. Mutta kun aikaa on vähän niin hyvin nopeasti on aika kulunut yhden kanssa pähkäilessä ja usein ongelma löytyykin koneesta jossa toiminnot ovat pielessä tai toiset kuin muilla.

Asia nyt vain on niin että kun teet asian omin käsin piirtämällä tai kirjoittamalla niin se jää helpoiten päähän. Lisäksi on nopeampaa laittaa paperille reunahuomautuksia tai muita elementtejä. Koneella taas helposti katoaa tiedon haussa koska sitä nippelitietoa on loppumattomiin.
Myös materiaalin kopioiminen on mennyt äärimmäisyyksiin. Tietysti ne voittavat joilla on valmiudet omaehtoiseen tekemiseen ja itsevarmuutta.

Oikeasti olisi todella kiinostavaa nähdä vertaileva tulos.  Se mitä pelkään on liian helposti läpäistävä kivakiva-koulu ja kun tulee myöhempiä opintoja niin ne koetaan ahdistavina ja liian vaikeina.
Tämä nyt oli ihan omaa havainnointiani, en ole varsinaisesti alan ammattilainen.
Tästä on ihan tutkimustietoa olemassa, että itse paperille kirjoitettu teksti jää paremmin mieleen kuin näytöltä luettu, sekä myös että oikeasta kirjasta luettu teksti jää paremmin mieleen kuin elektronisesta kirjasta luettu. Asialla lienee tekemistä evoluutiossa kolmiulotteiseen ympäristöön kehittyneen havainnointikykymme kanssa, eikä sitä siksi voi helposti muuttaa. Mutta koskas Suomen Opetusministeriössä olisi tutkimustuloksista piitattu... :facepalm:

Porcius

Quote from: J. Lannan haamu on 12.08.2017, 13:23:33
Niin surullista kuin se onkin, niin koulutusorganisaatiot ovat avainasemassa ja parhaita työkaluja mädätyksen edistämiseksi.
Olet tässä aivan oikeassa. Opetusministeriön ja opetushallituksen putsaaminen ja miehittäminen nationalisteilla onkin yksi kansallismielisten tärkeimpiä tehtäviä, mikäli joskus vaalit voitamme.
"On helvetin tyhmää mennä helvettiin, kun taivaaseenkin pääsisi"

-Jouko Piho

Siener

Aivan Ruotsin tiellä mennään. Siellä Suomen OKM:ssä Karmela Liebkind on heimosisartaan Grahn-Laasosta neuvonut, että nyt numeroarvostelut pois.

Ne ovat muutenkin rasistisia, mutta saattaisivat varsinkin paljastaa, kuinka alhaisia numeroita eräät tiettyihin "kansanosiin" kuuluvat saavat.

Nyt voi sitten kivasti kirjoittaa jonkun sanallisen arvion, vaikka että "on edistynyt hyvin alkutilanteesta" = imbesilli on oppinut itse solmimaan kengännauhansa.

John

Älkää keskustelko koulutuspolitiikasta tällä foorumilla, kun ette siitä mitään tajua. Media vie teitä kuin vierasta sikaa.

Siener

Älähän sinä "John" tule meitä tänne "opettamaan"!

Täällä meitä on kouluelämään liittyviä asioita tuntevia ja kokeneita lasten vanhempia, opettajia ym., jotka tiedämme, kuinka asiat tosiasiassa ovat. Niistä olemme valmiita keskustelemaan ja vaihtamaan mielipiteitä.

Sinä "John" olet myös tervetullut keskustelemaan, vaan et meitä "opettamaan".

Anteeksi jos vähän "kaappasin" ketjua, oli vain pakko...

John

Quote from: Siener on 12.08.2017, 15:02:35
Älähän sinä "John" tule meitä tänne "opettamaan"!

Täällä meitä on kouluelämään liittyviä asioita tuntevia ja kokeneita lasten vanhempia, opettajia ym., jotka tiedämme, kuinka asiat tosiasiassa ovat. Niistä olemme valmiita keskustelemaan ja vaihtamaan mielipiteitä.

Sinä "John" olet myös tervetullut keskustelemaan, vaan et meitä "opettamaan".

Anteeksi jos vähän "kaappasin" ketjua, oli vain pakko...

Se, että on joskus käynyt koulua, ei tee sinusta koulumaailman asiantuntijaa. Samoin kuin jos olet joskus käynyt lääkärissä, niin se ei tee sinusta lääketieteen asiantuntijaa.

Vanhemmat ovat melkoisen pihalla yleensä koulumaailmasta, mutta koska eivät kuitenkaan niin pihalla kuin hommalaiset täällä, niin luulen, että yksikään keskusteluun osallistuneista ei ole vanhempi. Suurin osa täältä on lähtenyt yhden uutisen perusteella yleistämään koko koululaitosta.

Eino P. Keravalta

Toivottavasti tässä ketjussa emme keskity vähättelemään toisiamme, vaan keskitymme yhdessä pohtimaan ajatuksiamme, kokemuksiamme ja tietojamme uudesta opetussuunnitelmasta.

Itseäni aihe kiinnostaa paitsi yleisenä, yhteiskunnallisena ilmiönä, myös neljän lapsen isänä: nuorimmainen on vasta päiväkoti-ikäinen ja tulee viettämään suuren osan elämästään siinä systeemissä, joka nyt on luotu.

Jos jollain on tietoa, kokemuksia tai ihan vain mielipiteitä, luen niistä mielelläni  :)
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Porcius

Quote from: John on 12.08.2017, 14:45:57
Älkää keskustelko koulutuspolitiikasta tällä foorumilla, kun ette siitä mitään tajua. Media vie teitä kuin vierasta sikaa.
Sinähän voit palauttaa eksyneet lampaat totuuden tielle. Kerro mikä on keskustelussa pielessä, ja miten koulutuspolitiikkaa pitäisi tehdä.
"On helvetin tyhmää mennä helvettiin, kun taivaaseenkin pääsisi"

-Jouko Piho

Alaric

@John voisi opetella hieman käytöstapoja ja jättää nuo täysin turhat "te ette tajua tästä mitään" -fleimaukset pois. Ei ollut ihan ensimmäinen kerta.

Asiansa voi esittää rakentavammallakin tavalla.
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

Eino P. Keravalta

#112
-naps-

Tuo on mielestäni kohtuullinen ja oikeutettu toive.

Nyt kun ainakin alaluokilla on tätä systeemiä harjoitettu jo vuoden päivät, olisi mielenkiintoista kuulla siitä ja sen sovelluksista kokemuksia. Jos olen oikein ymmärtänyt, tänä syksynä tämä ihmiskokeilu laajentuu yläluokillekin asteittain.

Tietysti on niin, että tämän kulttuurimarksilaisen mädätysprojektin hedelmät nähdään vasta monien vuosien kuluttua, mutta varmaan jotain kokemuksia on jo siellä ja täällä kertynyt..

Toivottavasti olen väärässä, mutta nyt tuntemukseni on se, että ollaan luomassa eräänlaista 'perseilykoulua', joka tukee vain kehitysmaalaisten 'viihtymistä' niin, että suomalaiseen kulttuuriin ja arvomaailmaan sopeutuminen käy entistäkin vaikeammaksi, mikäli se nyt ylipäätään on enää mahdollista..
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Siener

Kas, ehdit Eino itse ensin  ;)...

Minä tässä halusin juurikin kysyä Johnilta, että millä tietämyksellä hän katsoo voivansa vähätellä meitä vanhempia, meidän lapsiamme ja heidän kokemuksiaan?

Mikä mies sinä "John" oikeastaan olet määräämään, että me keskustelijat emme saisi Hommafoorumilla keskustella?!

Eino P. Keravalta

Mielestäni tässä on kyseessä eräänlainen psykologinen mädätys.

Ihmismieli kaipaa struktuureita, rajoja, nimiä, leimoja, jaoitteluita ja luokitteluita.

Näiden poistaminen on henkistä väkivaltaa ja sen tarkoituksena on, että yksilö ei enää saa mitään otetta ympäröivästä yhteiskunnasta. Poistetaan sukupuolet, luokat, arvosanat ja jopa luokkahuoneet: kaikesta tehdään hahmotonta 'mössöä', jossa yksilö shoppailee eikä lopultakaan opi muuta kuin sen, että kaikki on 'samaa', kaikki on suhteellista, kaikki riippuu kaikesta.

Tämä on kulttuurimarksilaisen propagandan tavoitekin. Se haluaa estää yksilöä hahmottamasta erilaisuutta, koska erilaisuus on Eliitille vihollinen. Kaiken tulee olla hahmotonta ja epäselvää höttöä, jota voidaan sitten tulkita Eliitin ja sen hyödyllisten idioottien haluamalla tavalla.

Kyse on pirullisen juonen eräästä osa-askeleesta: kun kaikki struktuurit häivytetään niin psykologisesti kuin käytännöllisestikin, yksilö ei saa 'otetta' mistään ja silloin Eliitin on helpompi hallita.

Hyödylliset idiootit tietysti taputtavat käsiään, koska sille vapaus on kaiken samanlaisuutta - minulle vapaus taas on mahdollisuutta erilaisuuteen ja sen tiedostamiseen.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

guest8096

^ Onko sillä Eliitilläkään kohta enää niin hauskaa, jos ympärillä on vain mädätettyjä hölmöjä ihmisiä, jotka eivät enää keksi mitään uutta eivätkä pian pysty edes ylläpitämään järjestäynyttä yhteiskuntaa?

Eino P. Keravalta

Quote from: Frida Hotell on 12.08.2017, 16:03:29
^ Onko sillä Eliitilläkään kohta enää niin hauskaa, jos ympärillä on vain mädätettyjä hölmöjä ihmisiä, jotka eivät enää keksi mitään uutta eivätkä pian pysty edes ylläpitämään järjestäynyttä yhteiskuntaa?

Eliitillä on jo ympärillään miljardeja, mädätettyjä ja hölmöjä ihmisiä.

Se ei ole ongelma Eliitillle.

Sille ongelma ovatkin ne muutama miljoona vähän tiedostavampaa yksilöä.

Nyt niistäkin halutaan eroon.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Tappivanukas

En jaksa uskoa eliitin Suomessa haluavan erityistä pahaa oppilaille. Eliitti vain juoksee trendien perässä korjaamassa sellaista mikä ei ole rikki. Pisa-menestys ei ole eliitin tai opsin ansiota, hyvä oppilasaines nyt vaan menestyy kaikissa olosuhteissa. Kunnes olosuhteet huononevat riittävästi, vrt inkluusio ja monikulttuuri.

Digihömppä, ilmiöt, numerottomuus ja pakollinen yhdessä pöhiseminen ovat huononnuksia. Katsotaan saadaanko niillä aikaan korvaamatonta vahinkoa vai jäävätkö ne vain pois kun uusia iskusanoja myydään viraston läskipersekalkkunoille.

Isoin riski on yhteisissä "työ"tiloissa. Miljoonien arkkitehtoonisia stiiknafuulioita ei ihan kevyesti pureta tai jaeta uudestaan perinteisiksi luokiksi. Samassa hallissa pulisevia ryhmiä ja pajattavia opettajia saadaan kestää pitkään. Meteli ja visuaaliset ärsykkeet ovat pahin keskittymisen este. Tähän asti trendi on ollut pienemmät ryhmät ja viihtyisät tilat. Avoimet aulamaiset tilat ovat yksinkertaisesti huonoja.

Ilmiöt ovat yksinkertaisesti puhdasta ajanhukkaa. Vastaavaa työtä on tehty ainerajojen yli jo ainakin 90-luvulta. Nyt siihen pakotetaan, massiivisilla resursseilla.

Digiä toivottavasti opitaan käyttämään hyödyllisesti koska se on täällä jäädäkseen.

Tämä näin alan tuntijalta. Alkupostin uutista en edes lukenut.
Juuri tulleen tiedon mukaan kotoutumisongelmat suomalaiseen yhteiskuntaan saattavat liittyä täällä vellovaan rasismiin.

ismolento

Quote from: RedBear on 12.08.2017, 13:47:49
Quote from: Ulvokki on 10.08.2017, 18:29:09
Opetusvälineet ovat kovan luokan bisnes ja opetusuudistus tulee maksamaan maltaita.
Ainakaan erityislapsille, jotka pyörivät mukana luokissa, ei koneen kanssa tehtävä opetus sovellu. Siinä kun pitäisi koko ajan olla tarkkana mutta todellisuudessa on äärimmäisen turhauttavaa pelata laitteiden kanssa jotka eivät aina toimi tai joista osasta puuttuu opetukseen tarkoitetut ohjelmat. Yksi tajuaa nopeammin toinen hitaammin, se on ihan inhimillistä. Mutta kun aikaa on vähän niin hyvin nopeasti on aika kulunut yhden kanssa pähkäilessä ja usein ongelma löytyykin koneesta jossa toiminnot ovat pielessä tai toiset kuin muilla.

Asia nyt vain on niin että kun teet asian omin käsin piirtämällä tai kirjoittamalla niin se jää helpoiten päähän. Lisäksi on nopeampaa laittaa paperille reunahuomautuksia tai muita elementtejä. Koneella taas helposti katoaa tiedon haussa koska sitä nippelitietoa on loppumattomiin.
Myös materiaalin kopioiminen on mennyt äärimmäisyyksiin. Tietysti ne voittavat joilla on valmiudet omaehtoiseen tekemiseen ja itsevarmuutta.

Oikeasti olisi todella kiinostavaa nähdä vertaileva tulos.  Se mitä pelkään on liian helposti läpäistävä kivakiva-koulu ja kun tulee myöhempiä opintoja niin ne koetaan ahdistavina ja liian vaikeina.
Tämä nyt oli ihan omaa havainnointiani, en ole varsinaisesti alan ammattilainen.
Tästä on ihan tutkimustietoa olemassa, että itse paperille kirjoitettu teksti jää paremmin mieleen kuin näytöltä luettu, sekä myös että oikeasta kirjasta luettu teksti jää paremmin mieleen kuin elektronisesta kirjasta luettu. Asialla lienee tekemistä evoluutiossa kolmiulotteiseen ympäristöön kehittyneen havainnointikykymme kanssa, eikä sitä siksi voi helposti muuttaa. Mutta koskas Suomen Opetusministeriössä olisi tutkimustuloksista piitattu... :facepalm:

Moni muukin on todennut, että perinteinen kirja on paras käyttöliittymä, joka on keksitty. Mutta luku- ja kirjoitustaidottomille uussuomalaisille pitää tietenkin olla jotain viihdettä ja mukavaa puuhastelua, jotta se porukka pysyisi jotenkin aloillaan.

ismolento

#119
Quote from: Porcius on 12.08.2017, 14:06:29
Quote from: J. Lannan haamu on 12.08.2017, 13:23:33
Niin surullista kuin se onkin, niin koulutusorganisaatiot ovat avainasemassa ja parhaita työkaluja mädätyksen edistämiseksi.
Olet tässä aivan oikeassa. Opetusministeriön ja opetushallituksen putsaaminen ja miehittäminen nationalisteilla onkin yksi kansallismielisten tärkeimpiä tehtäviä, mikäli joskus vaalit voitamme.

Mistä mahtanee johtua, että nimenomaan opetushallintoon valikoituu/valikoidaan vasemmistovihreitä kulttuurimarxisteja ja muita nihilistejä. Samaa peliä pelattiin jo 1970-luvun parhaimpina taistolaisvuosina, kun sen ajan opetussuunnitelmia kopioitiin suoraan Neuvostoliitossa käytetyistä oppikirjoista ja neuvostomallinen kansainvälisyyskasvatus oli tärkeysjärjestyksessä päällimmäisenä. Nykyään sitä kutsutaan monikulttuurisuuteen perehdyttämiseksi ja sopeuttamiseksi.