News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Uusi opetussuunnitelma 2016

Started by Eino P. Keravalta, 14.11.2016, 20:18:20

Previous topic - Next topic

Tavan

"Harjoittelija" on selvästikin seuraava mokutermi. Samaa sarjaa kuin "nuoriso" ja "moniosaaja" ja "espoolaismies".
This was my father's belief and this is also mine:
  Let the corn be all one sheaf--
And the grapes be all one vine,
  Ere our children's teeth are set on edge
By bitter bread and wine.

simppali

Quote from: Supernuiva on 11.03.2021, 21:36:47
^Mitä kysyisit rehtorilta?

Luulenpa vain, että rehtori vetoaisi salassapitoon, eikä kertoisi yhtään enempää kuin medialle.

Minulle on suotu se viides Ässä/valttikortti, joten voisin kysyä ihan mitä vaan asiaan liittyvää.
Kun painuvi päät muun kansan, maan,
Me jääkärit uskoimme yhä.

simppali

#362
Sysmän koulukiusaamiseen t. opetussuu..jne, liittyvää. Asiallinen uutisointi, paitsi kukaan ei ole vastuussa, no onneksi oikeus oli.

https://yle.fi/uutiset/3-11881296

QuoteTutkinnanjohtaja: lapset eivät uskaltaneet puhua
Koulu säästyi tässä tapauksessa syytteiltä. Tutkintaa johtaneen rikoskomisarion Tuomas Kuuren tietojen mukaan koulussa on puututtu niihin asioihin, joista koulussa on tiedetty.

– Ei ole tiedossa, että koulussa olisi tahallaan salattu asioita tai jätetty hoitamatta niitä niin hyvin kuin mahdollista.

Näin vakuuttaa myös yhtenäiskoulun vt. rehtori Tuula Vuorinen.

vt. rehtori laittelee täyttä skeidaa..

QuoteKäräjäoikeuden tuomiolauselman mukaan koulussa vallitsi vaikenemisen kulttuuri, joka mahdollisti väkivallan jatkumisen. Rikoskomisario Kuure pitää ilmiötä huolestuttavana.

– Lapset tiesivät mitä tapahtuu, mutta he eivät uskaltaneet kertoa.

Rehtori Vuorisen mukaan myös tämän suhteen koulussa on tehty ja tehdään kaikki voitava.

Jos tutkinnan johtaja viittaa vaikenemisen kulttuuriin, mutta rehtori selittää, että kaikki on tehty ...niin luotan Kuurteen näkemykseen, kuten oikeuslaitoskin on luottanut.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/79f504a4-929a-424a-a57e-c55953de4792

Quote
QuoteOikeus tuomitsi nykyisin 17-vuotiaan pojan nuorena henkilönä tehdystä tapon yrityksestä, törkeästä pahoinpitelystä ja viidestä perusmuotoisesta pahoinpitelystä 2 vuoden ja 7 kuukauden vankeusrangaistukseen
. Lisäksi hänet määrättiin maksamaan uhreille yhteensä tuhansien eurojen korvaukset muun muassa kivusta, särystä ja tilapäisestä haitasta sekä kärsimyksestä.

Tuomio ei ole lainvoimainen.

Näin pitäisi toimia jokaisessa koulukiusaamistapauksessa, tosin edellä olevassa tapauksessa kyse oli paljon vakavammasta..päivästä päivään istuminen.. ei mitään nuoriso-alennuksia, seuraavasta rötöksestä kivitaloon.
Kun painuvi päät muun kansan, maan,
Me jääkärit uskoimme yhä.

Histon

^Uutinen on Kylänraitilla eli oliko kyseessä pottunokka vai onko rikastuskerroin tuntematon?
Dear @realDonaldTrump, Sweden is immigration friendly, international & liberal. One of the most prosperous, richest, safest places on earth.

— Alexander Stubb (@alexstubb) 19. helmikuuta 2017

simppali

#364
Yleltä kompentisointia opiskeluun, nuorin tyty on päättänyt mennä isän teitä kävelemään, eli hakee oikeustieteelliseen.

Hyönteistieteiden maistereista ja ilman suunnan haistajista (väit.toh) on pulaa-

https://yle.fi/uutiset/3-11884219

QuoteTöistä luonnontieteilijöillä ei tule olemaan pulaa. Mutta jos hakijamäärät entisestään tippuvat, edessä voi olla ongelmia. Mika Suvannon mukaan luonnontieteiden osaajat ovat Suomen taloudelle ja yhteiskunnalle välttämättömiä.

Millä tavalla?. Luontoa pitää arvostaa ja elää elämää joka antaa mahdollisuudet.. olla luonnossa, retkeilemällä, vaeltamalla, metsästämistä en ajatellut mainita koska en metsästä ne jotka metsästystä harrastavat, niin sitten metsästävät asia ok.

Taikasanat mainittu:

QuoteProfessori Elina Oksanen tietää, että matematiikan, fysiikan ja kemian osaajille on kova kysyntä koko ajan. Heitä tarvitaan entistä enemmän tulevaisuuden työtehtäviin, joissa korostuu monipuolisuus ja monitieteellisyys.

Oksanen työskentelee itse ilmastonmuutokseen liittyvien kysymysten parissa.

– On jo vaikeaa löytää ihmisiä, jotka pystyvät mallintamaan tai joilla olisi laaja-alaista pohjatietoa luonnontieteellisistä ilmiöistä.

Miten tai kuka työskentelee joidenkin fiktiivistien kysymysten parissa saaden jopa palkkaa kysymyksistä joihin ei osaa itse vastata.,,Miksi Oksanen ei mallinna itse?

Onko Oksasen proffailun pääasia etsiä ihmisiä jotka voivat mallintaa jotain mukavaa...ttu en ymmärrä Oksasen kaltaisia proffia..minulla on väikkäri n. puolessa tiimassa, nahkeeta on.  Jos ja kun, niin menen sormella osoittamaan Oksasen kaltaisia ilmasto-proffia näin sanoen; Olen Tohtori, mikä sinä olet.
Kun painuvi päät muun kansan, maan,
Me jääkärit uskoimme yhä.

stefani

Quote from: simppali on 16.04.2021, 00:09:45
https://yle.fi/uutiset/3-11884219

QuoteTöistä luonnontieteilijöillä ei tule olemaan pulaa. Mutta jos hakijamäärät entisestään tippuvat, edessä voi olla ongelmia. Mika Suvannon mukaan luonnontieteiden osaajat ovat Suomen taloudelle ja yhteiskunnalle välttämättömiä.

Millä tavalla?

Olisihan se mukavaa, jos Suomella olisi luonontieteiden osaajia. Sitten Suomi voisi vaikka rakentaa oman hävittäjälentokonejärjestelmän, eikä tarvitsisi kuluttaa massiivisia määriä rahaa kaaliisiin ulkomaalaisiin järjestelmiin, jotka syöksevät Suomen kansalliseen velkavankeuteen, ja kuluttavat maan itsenäisyyden pois.

IDA

Luonnontieteet ovat vaativia. Suomen koulujärjestelmä, eikä myöskään kotomaamme nykyinen eetos, ei juurikaan suosi luonnontieteisiin suuntautumista. Tällä on yhteys siihen, että se ylipäätään ei ole pojille tarkoitettu järjestelmä. Pelkästään miesopettajien puuttumisen vuoksi se ei oikein tarjoa pojille mitään positiivisia malleja.
qui non est mecum adversum me est

F1nka

^^Itse asiassa Suomessa kehitetään Saabin hävittäjän tekniikkaa: https://www.talouselama.fi/uutiset/saab-investoi-70-miljoonaa-euroa-tampereelle-gripen-havittajan-sensoritekniikkaa-kehitetaan-suomessa/6812a0a2-879b-351c-a8a7-400bf49cd210. Suomalaisten olisi vain aika alkaa kehittämään uusia laitteita omiin nimiinsä. Esimerkiksi Suomesta löytyy ydinfyysikoita, ei osa-alueiden insinöörejä ja käytännön työntekijöitäkin, vaikka valtiovalta väittääkin ulkomaalaisten olevan ainuita oikeita. Modulaaristen ydinvoimaloiden kehittäminen Suomessa ei olisi hyvinkin tekniikan puolesta mahdollista.
Tottelematon tieto aktivismissa

Eino P. Keravalta

Inkluusio etenee:

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000008038572.html

Espoon opettajat pelkäävät uuden linjan erityis­­oppilaisiin muuttavan arjen kaaokseksi: "Lapsi heitteli tuoleja ja potki muita"

QuoteEspoon aikeet siirtää erityisluokkien oppilaita laajemmin osaksi muita opetusryhmiä huolettaa opettajia. Uudistus on syventänyt tasoeroja, he kertovat HS:lle.

Kommenttiosiossa paljon hyvin kriittisiä kannanottoja, kuten:

Bergman Pekka:

QuoteOn erityisluokkia jossa yksi tai muutama oppilas estää käytöksellään muun luokan opetuksen. Miten tällaisen oppilaan voi siirtää normaaliuokkaan? Eikö järkevämpää olisi opettaa näitä oppilaita vielä pienemmässä ryhmässä tai kotiopetuksessa. Tasa-aroa ei ole se, että jokainen oppilas saa tehdä koulussa mitä haluaa ja voi silti olla normaaliluokalla. Vaan se, että jokaisella on oikeus omantasoiseen oppimiseen. Itse olen ollut opettajana ja erityiopettajana kouluissa, laitoksissa sekä kotona 45 vuotta ja voin sanoa, että jokaista oppilasta voi opettaa, kunhan ryhmä koko ja rymä on sopiva. Joskus sopiva koko voi olla vain yksi, jos oppilas on täysin rajaton ja keskittymishäiriöt massiiviset. Nyt olisi syytä miettiä, miten kouluihin saataisiin kaikille luokille työrauha takaisin. Erityisoppilaat tarvitseva pienen luokan ja tiukat säännöt, jotta saavat selvitettyä peruskoulun kunnolla. Heille pitää antaa yhtäläiset mahdollisuudet oppimiseen ja elämässä selvitymiseen.

Jutusta käy ilmi, että inkluusiota kehutaan tasa-arvoiseksi, vaikka todellinen motiivi on koulukuluissa säästäminen, kun erityisluokkia ei ole.

Kieltämättä se on tasa-arvoista, että kukaan ei opi mitään, kun ongelmatapaukset siirretään normaaleiden oppilaiden luokkiin hakkaamaan niin opettajia kuin oppilaitakin.

Inkluusio on rikos lasten oikeuksia vastaan.

Ja Espoo on nyt muuttotappiokunta. Tässä yksi syy.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Lalli IsoTalo

Quote from: Eino P. Keravalta on 17.06.2021, 19:15:22
Kieltämättä se on tasa-arvoista, että kukaan ei opi mitään ...
"Sosialismi on epäonnistumisen filosofia, tietämättömyyden oppi, ja kateuden ylistys, ja sen kantava hyve on kurjuuden tasainen jakaminen."
- Winston Churchill
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Brandis

Koulumaailman inkluusiokehitys - etenkin suuremmilla paikkakunnilla - on erittäin tervetullutta kehitystä! Kerrankin tasa-arvoteko, jolla on suurta vaikutusta myös kantislastemme ja -nuortemme elämään.

On täysin eettisesti kestämätöntä, että meillä alkaa jo olla 5% poikalapsista ADHD-diagnosoituja, ja määrä on alati kasvava. Sanotaan sen johtuvan paremmasta diagnosoimiskehityksestä, ja varhaiskasvatusyksiköissä tehostetusta tiedon välityksestä, mutta käytännössä uskon sen olevan enemmän yhteiskuntasidonnaisempaa kuin myönnetään ja annetaan näissä keskusteluissa ymmärtää.

Tiedetään, että iso osa näistä ADHD-diagnosoiduista poikalapsista kasvavat aikuisiksi, joilla ei ole elämässä haittaa keskittymisongelmista ja aikuisiän diagnosointi ei monilla enää täytä ADHD-kriteereitä. Onko silloin ollut oikeudenmukaista ja oikein näille poikalapsille kasvattaa heitä näissä marginaaleissa, erityisryhmissä pedagogisten vaikeuksien vuoksi, mutta jättää heidät käytännössä vertaisten tarjoaman sosiaalisten mallien ulkopuolelle? Miten tämä vaikuttaa yleisenä hyvinvointina, vaikutukset kaverisuhteisiin ja ylipäätään normaaliin ja terveeseen oppimiseen esimerkiksi sosiaalisessa säätelyssä ja itsesäätelyssä, impulssikontrollin keinojen kannalta jne.?

Kavennetaan 'normaalia', ja yhä useampi putoaa tämän normaalin marginaaleihin sekä ulkopuolelle. Voiko varhaiskasvatusta loputtomiin tehostaa. Onko tämänkaltainen lasten ja nuorten ajaminen marginaaleihin hyväksyttävää? Ei ole.

Fantastista, että nykyään jo kuulee vastapainoksi inkluusiokehityksen puolesta puheenvuoroja. Ja niille myös annetaan enemmän painoarvoa.

Ennemmin yksi suurempi luokka, jossa tasoryhmät. Liukuma tasoryhmien välillä tapahtuisi jouhevasti sen mukaan mikä on oppilaan taitotaso milloinkin ja missäkin aineessa.

Eikä niin, että osa porukasta on aina ja pysyvästi rajattu luokkatilanteeseen, joka kaventaa tämän lapsen ja/tai nuoren mahdollisuuksia ja yhdenvertaisuutta.

hyperbeli

^Olen ihan samaa mieltä inkluusiosta. Se on todella hyvä asia.

Katson tätä asiaa opettajan näkövinkkelistä. Olen 15 vuoden urallani opettanut kaikenlaisia luokkia. Erityisesti inkluusiosta nousee mieleeni kehitysvammaisia, mielenterveysongelmaisia, kehityshäiriöisiä esim. asperger ja mielestäni osalle lapsista inkluusio on tosi hyvä ratkaisu.

Muistanpa eräänkin yläasteikäisen pojan, joka oli ulospäin katsoen aivan normaali, vaikka älykkyys oli hyvin selkeän matala. Siis sitä ei huomannut mitenkään vaikkapa siinä miten se peuhas muitten murkkujen kanssa. Sitä oli pidetty melkein sen koko elämä jossain erityisluokissa, ja nyt se halus viimeinkin tulla oman ikäryhmänsä mukaan koulussa. Siispä otin sen luokalleni opettamassani aineessa, ja hyvinhän se meni. Enpä nyt mene vannomaan, että se siellä paljoakaan oppi, mutta nuorille on tärkeää saada kokemus oman ikäryhmänsä kanssa olemisesta.

Useita muitakin tapauksia voisin muistella. Korttihain taitoja siinä sai sitten opetella, kun kokeen aikana jaoin koepaperit muille pakan päältä ja sitten tietyille tapauksille pakan alta. Parhaimmillaan mulla tais olla neljäkin eritasoista koetta samaan aikaan jaettavana.  ;D

Tietenkään tämä ei sitten saa olla säästötoimi, eikä perseilijöille pidä antaa tässä vapaita käsiä, mutta silloin kun annetaan muillekin oppimisrauha niin tämähän on aivan mahtava asia. Muutenkin ilolla seuraan sitä, kuinka paljon enemmän nykyään puhutaan avoimemmin vaikkapa mielenterveysongelmista yms. Ja kehitysvammaisia (siis näkyvästi sellaisia) ei tungeta vaan pois "normaalien" ihmisten jaloista, vaan he saavat näkyä esim. koulun arjessa. Tämä opettaa myös niille "terveille" ihmisille paljon elämästä, sen rajallisuudesta ja lyhyydestäkin. Muistan kuinka yksi kehitysvammainen sitten kuoli yläasteikäisenä. Aika oli tullut täyteen. Sitä surtiin sitten.

Ei elämästä ole syytä tehdä lapsillekaan steriiliä, vaan antaa heidän nähdä sen kaikki puolet.



Ja käytöshäiriöiset sitten ei kuulu tähän yhtälöön, paitsi jos alkavat käyttäytyä.

Luka Mokonesi

https://www.oph.fi/fi/oppimateriaali/salam/5-6-luokka/1-islam-maailmassa/14-naiset-islamissa

5.-6. luokkalaisten uskonnonopetusaineistoista palanen. Lisää materiaalia toki sivuilla.

Quote
1.4 Naiset islamissa
Tavoitteet

...

  • Oppilas oppii, että miehet ja naiset ovat islamissa yhdenvertaisia.
  • Oppilas oppii, että uskonnolliset tunnusmerkit ovat Suomessa sallittuja myös työelämässä.

...

Opetusvinkit

    Voidaan lukea ääneen ja käydä läpi Koraanin kohta 4:1, joka sanoo, että miesten ja naisten henkiset kyvyt ovat yhtäläiset.
    Keskustellaan oppilaiden kanssa eri sukupuolten uskonnon mukaisesta pukeutumisesta. Opettajan on hyvä painottaa sitä, että molemmilla sukupuolilla on pukeutumissäännöt. Miehillä sääntöjä on enemmän.

...

Pääkaupunkiseudulla työskentelee monia huivia käyttäviä nuoria naisia palveluammateissa. Miksi he ovat onnistuneet löytämään työtä? Monien työnantajien asenteet ovat muuttuneet. Esimerkiksi HUS:lla ja Ikealla on saatavana työvaatteisiin kuuluva huivi. Lisäksi maahanmuuttajien toinen sukupolvi ja islamiin palanneet kantasuomalaiset osaavat hyvin suomea.

...
"Maapallon elämä on kestänyt suurempia muutoksia kuin mitä ihminen on nähnyt. Maapallo selviää hyvin ihmisestä ja on täällä vielä kauan ihmisen jälkeenkin." -mannym

"Gustafsson on asunut Bangkokissa 57 vuotta, mutta sanoo yhä olevansa farang." -HS-

Emo

^ Onko tuo miten islamia opetetaan muhamattioppilaille vai noinko islamista opetetaan kantasuomalaisille evlutoppilaille?

Tavan

#374
Niissäkin kouluissa joissa on pienryhmiä, pienryhmien oppilaat opiskelevat pienryhmässä usein vain joitain kriittisimpiä aineita, kuten matematiikkaa, äidinkieltä, vieraita kieliä. Sitten ovat normiryhmissä kaikissa taito ja taideaineissa sekä kykyjensä mukaan myös useammissa muissa lukuaineissa, joissa pääsee pitkälle ihan sillä että jaksaa kuunnella tunneilla. Toimivan ja perus käytöstavat hallitsevan oppilasryhmän kanssa toimiessa opetettavan asian/harjoitusten mukauttaminen heikommille ei ole myöskään opettajalle mikään ongelma.

Pienryhmiin harvemmin myöskään joudutaan, vaan yleensä niihin päästään. Vanhemmat ovat yleensä helpottuneita, kun lapsensa saa pienryhmäpaikan. Pienryhmiin on yleensä paljon tunkua ja halukkaita, ja rehtoreilla ja erityisopettajilla on melkoinen palapeli ja priorisointitehtävä edessään, kun mietitään ketkä saavat paikan.

Varsinainen ongelman ydin eivät ole pienryhmät, vaan tarkkisluokkien puute. Käytöshäiriöiset sosemo kaistapäät ja välinpitämättömät nuorisorikolliset olisi tärkeää saada pois terrorisoimasta muita. Tarkkisluokan olemassaolo myös toimisi pelotteena rajatapauksille, joiden käytöksellä ei ole nyt oikein mitään pidäkkeitä, kun oikein mitään ei voi tapahtua vaikka käyttäytyisi kuinka hävyttömästi.
This was my father's belief and this is also mine:
  Let the corn be all one sheaf--
And the grapes be all one vine,
  Ere our children's teeth are set on edge
By bitter bread and wine.

Luka Mokonesi

Quote from: Emo on 22.06.2021, 00:38:33
^ Onko tuo miten islamia opetetaan muhamattioppilaille vai noinko islamista opetetaan kantasuomalaisille evlutoppilaille?

Olettamukseni on että muslimioppilaiden oman uskonnon opetusta.
"Maapallon elämä on kestänyt suurempia muutoksia kuin mitä ihminen on nähnyt. Maapallo selviää hyvin ihmisestä ja on täällä vielä kauan ihmisen jälkeenkin." -mannym

"Gustafsson on asunut Bangkokissa 57 vuotta, mutta sanoo yhä olevansa farang." -HS-

RP

QuoteSalam – islamin polku on islamin uskonnon oppikirjasarja peruskouluun. Opettajan aineistossa on kappaleen tavoitteiden lisäksi opetusvinkkejä ja ehdotuksia opetusmateriaaliksi. Salam 5-6 ja 7-9 -kirjoihin on myös saatavissa tehtävien vastaukset sähköpostiosoitteesta julkaisut (at) oph.fi.

Siis oppikirja niille, joille peruskoulu opettaa islamia oppiaineena, siis muslimeille.
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

arctic-tern

Olipa kerran koulu, jonka tehtävä ei ollut kasvattaa tasapäisesti ajattelevia sosialisteja.

Aamu alkoi liikunnalla kello 9. Lapset saivat nukkua pitkään, koska riittävä uni vaikuttaa ratkaisevasti aivojen kehitykseen. Tytöt voimistelivat ja tanssivat, pojat juoksivat ja nyrkkeilivät. Mitään valituksia ei kuunneltu vaan kaikki osallistuivat tai joutuivat takaisin tavalliseen peruskouluun.

Sokeriton aamupala tarjoiltiin kello 10.30. Kello 11.00 alkoi oppitunti, johon kaikki tulivat täsmällisesti uniformussa. Pääosa opiskelusta oli itseopiskelua, jonka tulokset mitattiin kokeilla ja keskusteluilla. Oppituntien lomassa tarjoiltiin vielä kaksi terveellistä ateriaa luomuaineksista.

Vapaa-aika alkoi kello 16.00, joka kuitenkin oli täytetty ohjelmalla. Retkeiltiin metsään, pidettiin juhlia, käytiin kapungilla. Kello 22 alkoi hiljaisuus, jolloin tytöt ja pojat menivät kukin omiin tupiinsa, joitten välillä kanssakäyminen oli ehdottomasti kielletty.

Parin vuoden jälkeen pojat ymmärsivät, mitä on yhteistyö, toveruus, ystävällisyys, anteliaisuus, rohkeus ja miehekkyys. Työt arvostivat naisellisuutta, herkkyyttä, siveyttä, kauneutta ja henkistä voimakkuutta. Myöhemmin kaikista tuli yrittäjiä, sijoittajia tai seikkailijoita, koska jokainen oli individualistinen ja rakasti vapauttaan yli kaiken.

Pentecost

Quoteislamiin palanneet kantasuomalaiset osaavat hyvin suomea.

:facepalm: :facepalm: :facepalm:

Suomi vuonna 2021. Kuin paraskin uskonnon johtama hihhulimaa. Tämä laittaa otsasuonet niin koetukselle, että päätä alkaa särkeä.

QuoteIslaminusko selittää yhtäläisyydet siten, että islam ei kehittynyt niistä, vaan juutalaisuus ja kristinusko kehittyivät islamista, joka on ainoa alkuperäinen, jo Aadamin tunnustama uskonto. Tämän takia islamiin kääntyminen on "palaamista" ihmiskunnan alkuperäiseen uskoon.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Islam

Eli näin suorastaan valehdellaan päin naamaa tehden muista uskonnoista ja niiden harjoittajista joitain islamista ikäänkuin eksyneitä.

QuoteMuslimit uskovat, että islam sai alkunsa Arabian niemimaalla profeetta Muhammedin ilmestyksien ja elämän pohjalta vuosina 610–632

Mutta kun kyse on uskonnosta, niin saahan siellä oppikirjoissa valehdella ja levittää propagandaa. Päivi Räsänen, jos nyt uskaltaa kieltää omalla uskollaan ja islamilla olevan ristiriitoja, niin varmaan tulevassa Suomessa tuomitaan mestattavaksi?
KKO:n tuomio
A:n käyttämissä ilmaisuissa on kysymys niin sanotuista arvoarvostelmista, joiden osalta ei lähtökohtaisesti ole mielekästä puhua lausuman totuudellisuudesta.

Tavan

Voitaneen ajatella, että mahomettilaisuus syntyi 600-luvulla, mutta se oli vain täydeksi saatettu viimeinen toisinto samasta alkuperäisestä islamin opista, jota jo Mooses ja Jeesus opettivat, mutta juutalaiset ja kristityt sittemmin väärensivät omat pyhät kirjansa opettamaan jotain ihan muuta kuin mitä nuo profeetat oikeasti julistivat.
This was my father's belief and this is also mine:
  Let the corn be all one sheaf--
And the grapes be all one vine,
  Ere our children's teeth are set on edge
By bitter bread and wine.

Luka Mokonesi

Quote from: RP on 22.06.2021, 09:37:02
QuoteSalam – islamin polku on islamin uskonnon oppikirjasarja peruskouluun. Opettajan aineistossa on kappaleen tavoitteiden lisäksi opetusvinkkejä ja ehdotuksia opetusmateriaaliksi. Salam 5-6 ja 7-9 -kirjoihin on myös saatavissa tehtävien vastaukset sähköpostiosoitteesta julkaisut (at) oph.fi.

Siis oppikirja niille, joille peruskoulu opettaa islamia oppiaineena, siis muslimeille.

Mitähän muksujen vanhemmat ovat mieltä opetuksen sisällöstä...
"Maapallon elämä on kestänyt suurempia muutoksia kuin mitä ihminen on nähnyt. Maapallo selviää hyvin ihmisestä ja on täällä vielä kauan ihmisen jälkeenkin." -mannym

"Gustafsson on asunut Bangkokissa 57 vuotta, mutta sanoo yhä olevansa farang." -HS-

jetsku

Quote from: hyperbeli on 18.06.2021, 16:00:33
^Olen ihan samaa mieltä inkluusiosta. Se on todella hyvä asia. --  Tietenkään tämä ei sitten saa olla säästötoimi, eikä perseilijöille pidä antaa tässä vapaita käsiä.

Tämähän se ongelma on. Inkluusiota tehdään ideologisista ja taloudellisista syistä, ei pelkästään oppilaan edun takia. Ja käytännössä iso kuva on opettajilta kuulemani perusteella juuri se, mistä kaikki puhuvat, eli että nämä tuhoavat ne luokat täydellisesti, eikä opettajalla ole riittäviä työkaluja asiassa.

Hippo

Kaikkein suurin ongelma suomalaisessa koulujärjestelmässä tällä hetkellä on, että kouluissa ei ole tavoitteena osaamisen lisääminen. Opetussuunnitelmien perusteissa tavoitteeksi on useasti laitettu, että perehdytään tai tutustutaan johonkin asiaan, ei siis opita sitä.

Melbac

#383
Nykyinen opetusjärjestelmä tuntuu tuottavan vain ja ainoastaa näitä "Tutkimus osoittaa,jos et syö niin sinulla tulee nälkä" tason tutkimuksia.Omasta mielestä toi että lukio/amis on pakko käydä on vähän idioottimaista ja olisi lähinnä pitänyt tehdä sellaista koulutusta josta oikeasti voi työllistyä eikä tälläistä että istutaan 3v koulun penkillä oppimatta mitään oikeasti hyödyllistä.

simppali

#384
Opetusministerillä on pelko hanurissa, jos etäopiskeluun palataan.

https://yle.fi/uutiset/3-12040011

QuoteEtäopetus voi aiheuttaa epätasa-arvoa opiskelijoiden kesken
Opetusministeri Li Anderssonin (vas.) mukaan etäopetukseen siirtyminen kouluissa on vasta viimeinen keino, jos pahenevan koronatilanteen takia tarvitaan lisärajoituksia.

Andersson lähtee siitä, että lapset ja nuoret pääsevät lähiopetukseen, kun koulut alkavat lähiviikkoina.

Pelko perustuu halipusu matukoululaisiin, joiden vanhemmille on aivan sama ovatko lapsoset koulussa vai jännissä ghettoleikeissä kotilähiössä.

Anderssonia luultavasti korpeavat jatkuvasti alaviistoon menevät pisa tutkimusten tulokset, varmaan osittainen syy on Suomalaisissa jälkikasvustoissa. Pääkaupunkiseudulla pisa-alentuman ykköstekijänä on melkein luku- ja kirjoitustaidottomat, omissa porukoissaan pyörivät "uus-Suomalaisten" jälkeläiset.

Lukiolaisten liiton? johtaja Uljas toteaa seuraavaa;

Quote– Epävarmuus asettaa lukiolaisille kovan haasteen. Meillä on nuoria, jotka ovat aloittamassa ensimmäisen vuotensa lukiossa ja heitä saattaa pelottaa, että mitä jos he joutuvat aloittamaan uudessa koulussa ja ympäristössä etänä, sanoo Lukiolaisten Liiton puheenjohtaja Emilia Uljas.

Uljas lisää, että myös toista, kolmatta tai neljättä vuotta aloittavat opiskelijat ovat tilanteesta huolissaan.

– He ovat jo nähneet, millaisia vaikutuksia etälukiolla on voinut olla heidän mielenterveyteensä ja oppimiseensa.

Minulla ei ole kokemusta kuin kahdesta lukiolaisesta, siis lapsista. Nuorempi vietti lukion toisen luokan käytännössä täysin etäopiskelijana, tykkäsi. Pystyi rauhassa pohtimaan vastauksia annettuihin tehtäviin, oppitunti ei päättynyt summerin antamaan äänimerkkiin.

Oppimisen tason näemme syssymmällä, kirjoittaa syksyllä neljä ainetta, keväällä toiset neljä.

Liv:in ja Uljaksen pelot liittyvät johonkin muuhun kun etäopiskeluun.

Kun painuvi päät muun kansan, maan,
Me jääkärit uskoimme yhä.

simppali

#385
Kaikille toista astetta, vaikka ei kiinnostaisi..siis opiskelijaa. Opetusministerin märkäuni saa hieman moitteita.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mtv-n-ja-ammattikoulutuksen-kyselyssa-kylmaa-kyytia-oppivelvollisuuden-laajentamiselle-pakko-ei-lisaa-motivaatiota-eika-tee-opiskelijoista-terveita/8218302#gs.9rnuos

Quote– Minne voidaan ohjata, jos koulukuntoisuus on heikko tai päihteiden käyttöä tai jotain muuta? Niitä toivotaan tähän lisäksi, sanoo Aaltola.

Aaltolan mukaan tällaisia opiskelijoita on paljon ja juuri heihin pitäisi käyttää enemmän panostuksia.

– Kustannukset on kovasti painottunut sen maksuttomuuden kattamiseen, mutta me nähdään ammatillisessa koulutuksessa, että vielä suurempi panos pitäisi myös rahoituksellisesti olla heikompien tukemiseen ja siihen kokonaisuudistukseen, Aaltola jatkaa.

Jos peruskoulusta ysiltä ,ehkä armosta päästötodistuksen saanut ei osaa lukea,puhua Suomeksi, niin ei kun menoksi toiselle asteelle, ja hyvä tulee.

Quote"Tavoite ei ole tarpeeksi realistinen, koska kaikilla ei ole edellytyksiä suorittaa toisen asteen tutkintoa."

Opetusministeri Anderssonin mielestä pitää tasapäistää, maksoi mitä maksoi.

Kun painuvi päät muun kansan, maan,
Me jääkärit uskoimme yhä.

Siili

Quote from: simppali on 25.08.2021, 16:04:58
Jos peruskoulusta ysiltä ,ehkä armosta päästötodistuksen saanut ei osaa lukea, puhua Suomeksi, niin ei kun menoksi toiselle asteelle, ja hyvä tulee.

Saa nähdä, millaisia paineita syntyy päästää porukkaa armosta toisenkin asteen läpi.  Ehkäpä syntyy jopa vaatimuksia luopua ammattikoulun arvosanoista, jottei pelkkiä vitosia kerännyttä väkeä syrjitä jatkossa työhönotossa.

Roope2


Äsken MTV:n ohjelmassa opetusministeri Li vaahtosi koulukuraatoreiden ja koulupsykoloigien lisäämisen puolesta.

Silloin kuin itse kävin koulua, niin vaahdottiin jazz-, musiikki- ja kirppukerhojen lisäämisen puolesta.

Missä mentiin silloin pieleen?

"Koulussa menestyminen on vain siitä kiinni, kuinka paljon ja miten teet töitä. Oma asenne vaikuttaa tosi paljon."

Maryam Imtiaz, Pakistanista 13-vuotiaana Suomeen muuttanut Aalto-yliopiston opiskelija

Kallan

Quote from: Siili on 25.08.2021, 17:14:41
Quote from: simppali on 25.08.2021, 16:04:58
Jos peruskoulusta ysiltä ,ehkä armosta päästötodistuksen saanut ei osaa lukea, puhua Suomeksi, niin ei kun menoksi toiselle asteelle, ja hyvä tulee.

Saa nähdä, millaisia paineita syntyy päästää porukkaa armosta toisenkin asteen läpi.  Ehkäpä syntyy jopa vaatimuksia luopua ammattikoulun arvosanoista, jottei pelkkiä vitosia kerännyttä väkeä syrjitä jatkossa työhönotossa.

Huono homma, jos nämä pelkkiä vitosia keränneet opiskelijat ovat mamuihin nähden oikeasti ansaineet rehellisesti sen vitosen arvosanan ja mamu saa vitosen koska eri standardit. Tästä tulee mieleen eräs ammattikoulun valmistujaistilaisuus, missä vain osa kantasuomalaisista sai stipendin ja kaikki mamut saivat stipendin. Että sellaista peliä. Voin kuvitella mitä muuta filunkia siellä sitten on harrastettu tasapäisyysideologian nimissä.

P.S. Tässä käynee lopulta niin, että yliopistoonkin sitten pitää päästää näitä mamuja kun onhan se kivaa että niilläkin olisi korkeakoulututkinto vaikka esim. pitkä matikka, fysiikka, kemia ja biologia olisivat täysin hukassa. Kuvitelkaa, somalilla lopultakin kone-DI:n paperit, vaikka mitään ei ymmärtänytkään niistä teorioista ja matikkataidotkin nollassa. Onhan yliopistot nytkin monikulttipesäkkeitä, mutta sentään toistaiseksi jonkunlaista epämääräistä järjenvaloa niissä loistaa ei-humanistisilla, ei-käsienheiluttelu aloilla.

Lalli IsoTalo

Naiskiintiöt tarkoittavat, että omilla ansioillaan eteenpäin päässeitä naisia epäillään kiintiösläkkeireiksi.

Vastaavasti, jos looserimamuja päästätetään heppoisin perustein, kaikista mamuista epäillään samaa, eivätkä ahkerat mamut pääse eteenpäin elämässään, koska heitä epäillään luuserimamuiksi.

Sormienläpikatselusysteemi siis sorsii ahkeria ja eteenpäin pyrkiviä mamuja.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R