News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2018-08-15 IL:Taksikilpailutus raivostuttaa vanhempia Nurmijärvellä

Started by MiljonääriPlayboy, 15.08.2018, 09:12:41

Previous topic - Next topic

Huscarl

Luulitteko, että vain bussit ja lähijunaliikenne rikastetaan?

Uusi Maailman Epäjärjestys halutaan tuoda elämäsi jokaiselle sektorille, myös lapsesi koulumatkoille. Varakkaatkaan ei pääse enää tätä karkuun.

Palvelualojen kehitysmaalaistuminen on toden teolla vasta alkamassa. Voipi olla erilainen ja jännittävä vanhuus monilla meistä 40 vuoden päästä.

Kim Evil-666

Haittamaahanmuutto on moninainen ilmiö. Se ulottuu elämän kaikkiin osa-alueisiin ennemmin tai myöhemmin. Taksit ovat vasta esimakua tulevasta. Kauankohan menee, kun koko terveydenhuolto on saatu enemmän kuin sekaisin. Sitä kauhunsekaisin tuntein odotellessa.
Pohjoinen Perkele! Arktisen alueen Eko-Mörökölli!
Oma polku- kiveen hakattu!

"Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

Kari Kinnunen

Quote from: anatall on 21.08.2018, 11:07:40
Onko nämä nyt niitä, joita meille korkeastikoulutettuina moniosaajina jokunen vuosi sitten markkinoitiin?

Tämä on juurikin sitä. Mamuja kun on pistetty noihin hommiin koska akakoomikkojen mielestä hanttihomma jossa pärjää ihan jokainen.
Mamu taas meinaa, että kivaa, rahhoo saa ajelemalla autoa.

En hämmästyisi jos näillä olisi oikein tietty porukka joka pientä korvausta vastaan käy kokeissa.

Spesialisti

Kokoomusta ja muita federalistipuolueita äänestävät, kartanoporvaria velaksi larppaavat nurmijärveläiset ovat saaneet ensimmäistä kertaa maistaa äänestyskäyttäytymisensä varjopuolia. Rautatien puuttuminen suojelee seutua suuremmalta rikastukselta, mutta kehitys on vääjäämätöntä.


John Johnson

Olen navigaattorin kanssa ajanut monessa eri maassa ja aina löytänyt perille. Toki hankalia risteyksiä voi olla, varsinkin jos jotkut pensaat peittää näkyvyyttä tai on monta samannäköistä tienhaaraa, mutta ei kyllä tasan ikinä ole tarvinnut ajella 40 min ylimääräistä että löytää navigaattorin osoittaman paikan. Kyllä täytyy uusien kuskien vaatimustason olla todella alhainen.
You cannot say Happiness without saying Penis.

I went to the bank the other day and asked the lady behind the counter to check my balance, so she pushed me!

Lalli IsoTalo

QuoteOlen navigaattorin kanssa ajanut monessa eri maassa ja aina löytänyt perille.

Eihän navigaattorista ole apua, jos et
- osaa kirjoittaa osoitetta, tai
- tajua verbaalisia ohjeita,
- etkä osaa lukea karttaa.

Ts. olet kieli-, luku- ja kirjoitustaidoton haittamamu.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Kari Kinnunen

Quote from: John Johnson on 21.08.2018, 12:53:59
Olen navigaattorin kanssa ajanut monessa eri maassa ja aina löytänyt perille.

Varmasti.

Vaan navikin on semmonen vekotin, että sitä pitää osata käyttää ja etenkin kuitenkin käyttää järkeä.
Ja ihan ensimmäinen edellytys on osata kirjoittaa, edes avustavasti.

Noh, eiköhän siinä ensimmäiset pullonkaulat kulttuuritakseihin ollutkin.

Spesialisti

Kerran olin kulttuuritaksin kyydissä ja ihmettelin kun kulttuurikuski navigoi kännykkänsä avulla. Eikö jokaisessa taksissa pitäisi olla navigaattori ihan itsestään selvänä varusteena?

l'uomo normale

Äitien pitäisi pysyä kotona ja kuskata lapsensa kouluun perheen kakkosautolla. Kai siihen on varaa jos on varaa uudehkoon omakotitaloonkin.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Mr.Reese

Quote from: Vellamo on 21.08.2018, 13:16:15
Yleinen kysymys: vaaditaanko koulukuljetuksia hoitavilta taksiautoilijoilta rikosrekisteriotteen esittämistä? (Vrt. muut ammatit, joissa toimitaan lasten kanssa.)
Puhtaat rekisterit näillä työvoimapulan paikkaajilla. Alkoivathan he vasta virallisesti olemaan 2015. Edellisen elämän utelu on rasssismia.

Aamulla oli Ylen aamussa jotain ravintola-alan ihmisiä kertomassa, ettei hyvä kesä näkynyt tuloksessa. No ei kait, kun jos ruuan kera haluaisi muutakin kuin vettä, niin kotimatkalla voi mennä housupyykiksi, kun Somalian Schumacherit esittelee osaamistaan.
"Heille kun sanoo disko disko, niin he ovat silleen, että mennään." - Tiia Nohynek

"Yleensä vauvat ja mummot on parhaita mielenosoittajia, koska luovat kuin itsestään turvallista tilaa." - Marjaana Toiviainen

Ari-Lee

Quote from: anatall on 21.08.2018, 11:07:40
^^Ei osaa käyttää navigaattoria, ei puhelimen karttasovellusta, ei ilmeisestikään edes ajaa kovin hyvin, suomen kielestä nyt puhumattakaan. Ei löydä Helsingistä Meilahden sairaalaa, ei edes tiedä kuinka se kirjoitetaan.

Onko nämä nyt niitä, joita meille korkeastikoulutettuina moniosaajina jokunen vuosi sitten markkinoitiin?

Fantastista! Paljonko pitää vielä maksaa ylimääräistä näin laadukkaasta kyydityksestä?  Yhteiskunta on maksanut jo järjettömiä summia ennakkoon tuon taksikuskin kotouttamisesta. Mikä on lisäarvo näille?
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Ari-Lee

Quote from: l'uomo normale on 21.08.2018, 13:24:30
Äitien pitäisi pysyä kotona ja kuskata lapsensa kouluun perheen kakkosautolla. Kai siihen on varaa jos on varaa uudehkoon omakotitaloonkin.

Äidin paikka on lapsensa kanssa puuroa keittelemässä. Tai, joutaisinhan minäkin jos kelpaisin, ja maksettaisiin hyvin, autonkuljettajaksi ja care taker'iksi. Mikä helvetin velvollisuus yhteiskunnan on järjestää mitään kyydityksiä.

Talon/asunnon omistaa rahoituslaitos aina. Velka vain siirtyy seuraavalle asukkaalle.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Kari Kinnunen

Quote from: Spesialisti on 21.08.2018, 13:21:12
Eikö jokaisessa taksissa pitäisi olla navigaattori ihan itsestään selvänä varusteena?

Eiköhän niissä ole. Ajovälitysjärjestelmässäkin on sellainen sisäänrakennettuna. Lisäksi kuskit ykeensä hankkivat oman mieleisensä. Rouva tykkäs aikoinaan TomTomista.

Kari Kinnunen

Quote from: Holda on 21.08.2018, 15:38:51
Ei kaikissa, ainakaan Lähitaksilla ei ollut (automaationa) omissaan vuonna 2016.

OK, seison korjattuna.

Käsitykseni todella hiukan rajattu. Perustuen Tampereen aluetaksiin.

Totta kyllä, että navi ei korvaa ammattitaitoa. Tavarapuolella on jakeluajoon turhahko hakea ellei ole paikallistuntemusta. Minä esimerkiksi en kelpaisi jakarin puikkoihin.

Kattomies

Quote from: Kari Kinnunen on 21.08.2018, 16:21:09
Quote from: Holda on 21.08.2018, 15:38:51
Ei kaikissa, ainakaan Lähitaksilla ei ollut (automaationa) omissaan vuonna 2016.

OK, seison korjattuna.

Käsitykseni todella hiukan rajattu. Perustuen Tampereen aluetaksiin.

Totta kyllä, että navi ei korvaa ammattitaitoa. Tavarapuolella on jakeluajoon turhahko hakea ellei ole paikallistuntemusta. Minä esimerkiksi en kelpaisi jakarin puikkoihin.


Ei ole navia LT:n välityslaitteessa. Kuskipula on melkoinen ja sitä kuvaa, että kuka tahansa kelpuutetaan ajamaan taksia. Ala on kyllä siitä omituinen, että työnantajan vastuuta ei käytännössä ole ja sitten selitellään.

Rekrytessä ei tsekata hakijan tietoja ja taitoja ja provisiopalkkauskin on (yrittäjä)riskin siirtämistä työntekijälle. Laadukkaita kuljettajia kyllä löytyy kun maksetaan 13-15 euron takuupalkka.

Supernuiva

Quote from: Huscarl on 21.08.2018, 12:26:54
Palvelualojen kehitysmaalaistuminen on toden teolla vasta alkamassa. Voipi olla erilainen ja jännittävä vanhuus monilla meistä 40 vuoden päästä.


Seuraavat neljä vuotta ratkaisevat hyvin paljon. Jos "portit aukaistaan apposen avoimiksi", niin ei tuohon jännittävään elämään mene kuin noin 20-30 vuotta.

Brandis

Quote from: Kni on 21.08.2018, 11:48:22Pitäisi olla sellainen laki, että alaikäisten kuljetuksia saa hoitaa vain Suomen kansalainen

Nuhteeton Suomen kansalainen, mielellään iäkkäämpi rouva tai herrasmies, jolla soveltuva tausta. Tilanne on ollut melko villi tähän asti kantasuomalaisten suhteen, mutta maahanmuuttotodellisuuden iskiessä asian edessä tullaan olemaan ihmeissään, jos ei riittäviä kiristyksiä linjaan tehdä ajoissa. Tilanteesta tekee vaikean yhdenvertaisuusvaatimukset, jotka sinällään ovat hyvää tarkoittavia ja syrjimättömyyden ihanne on yhteiskunnassa paikallaan.

Brandis

Quote from: l'uomo normale on 21.08.2018, 13:24:30Äitien pitäisi pysyä kotona ja kuskata lapsensa kouluun perheen kakkosautolla

Siihen tilanne tulee pikkuhiljaa menemään, sillä pahoin pelkään, ettei yhteiskunnan taholta pystytä tätä ongelmaa ratkaisemaan.

Lalli IsoTalo

Yksi perheenäiti kuljettaa 4 lasta kerrallaan kouluun, ja seuraavana päivä toinen, jne. Kunnes palataan kotikoulutukseen.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Faidros.

Quote from: Brandis on 21.08.2018, 19:30:04
Quote from: l'uomo normale on 21.08.2018, 13:24:30Äitien pitäisi pysyä kotona ja kuskata lapsensa kouluun perheen kakkosautolla

Siihen tilanne tulee pikkuhiljaa menemään, sillä pahoin pelkään, ettei yhteiskunnan taholta pystytä tätä ongelmaa ratkaisemaan.

En siis pidä optimaalisena naisten kotona pysymistä, vaan pelkään, että se ei ole tulevaisuudessa mahdollista, johtuen poliittis-uskonnollisten ryhmien vaikutuksesta.
Todellinen perussyy on ja ainoastaan islam.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Brandis

Quote from: Vellamo on 21.08.2018, 19:45:47Perhevapaita ollaan pikemminkin lyhentämässä ja äidit halutaan entistä nopeammin työelämään..[..]

Tilanne tulee vaatimaan vanhemmilta aikajoustoja, jotka käytännössä johtavat siihen, että osa-aikatyö on ainoa mahdollinen, jota voi mielekkäästi tehdä. Ei ole kiva joutua työpäivän aikana huolehtimaan ja murehtimaan lasten pärjäämisestä. Aiemmin pienemmissä kyläyhteisöissä tämäkin asia hoitui ihan keskinäisellä luottamuksella.

Kari Kinnunen

Quote from: Lalli IsoTalo on 21.08.2018, 19:42:54
Yksi perheenäiti kuljettaa 4 lasta kerrallaan kouluun, ja seuraavana päivä toinen, jne. Kunnes palataan kotikoulutukseen.

Niinno itse asiassa tuolla suuressa mualimassa taidetaan näin menetelläkin.

acc

Quote from: John Johnson on 21.08.2018, 12:53:59
Olen navigaattorin kanssa ajanut monessa eri maassa ja aina löytänyt perille. Toki hankalia risteyksiä voi olla, varsinkin jos jotkut pensaat peittää näkyvyyttä tai on monta samannäköistä tienhaaraa, mutta ei kyllä tasan ikinä ole tarvinnut ajella 40 min ylimääräistä että löytää navigaattorin osoittaman paikan. Kyllä täytyy uusien kuskien vaatimustason olla todella alhainen.

Eräs selitys matujen navigaattorivaikeuksille saattaa olla, että he eivät osaa kunnolla latinalaisia aakkosia. Eivät siis hahmota katujen nimiä olivatpa ne sitten opasteissa tai navigaattorin ruudulla.
2017 Personality 13: Existentialism via Solzhenitsyn and the Gulag
(Huomaa: käsittämätön feministin raivokohtaus, kohta 42:00 eteenpäin)
https://www.youtube.com/watch?v=w84uRYq0Uc8

MiljonääriPlayboy

#54
Quote from: acc on 21.08.2018, 21:13:03
Quote from: John Johnson on 21.08.2018, 12:53:59
Olen navigaattorin kanssa ajanut monessa eri maassa ja aina löytänyt perille. Toki hankalia risteyksiä voi olla, varsinkin jos jotkut pensaat peittää näkyvyyttä tai on monta samannäköistä tienhaaraa, mutta ei kyllä tasan ikinä ole tarvinnut ajella 40 min ylimääräistä että löytää navigaattorin osoittaman paikan. Kyllä täytyy uusien kuskien vaatimustason olla todella alhainen.

Eräs selitys matujen navigaattorivaikeuksille saattaa olla, että he eivät osaa kunnolla latinalaisia aakkosia. Eivät siis hahmota katujen nimiä olivatpa ne sitten opasteissa tai navigaattorin ruudulla.

Toinen mahdollinen selitys on, että matut eivät osaa minkäänlaisia aakkosia. Teoriakokeen on suorittanut tulkki Teoriakokeessa on sopivasti avustanut tulkki, ja samainen uskonveli on sitten myöhemmin huudellut inssiajossa koordinaatteja omalla kielellä kuskikokelaalle, vääräuskoisen inssin sitä tajuamatta. Onhan noita jäänyt jo kiinnikin siitä touhusta.

En pidä myöskään mahdottomana, että ajelisivat toistensa ajokorteilla. Eikös siitäkin jossain ketjussa ollut maininta?

Suomi nousuun, työvoimapula, me tienataan tällä, jne.  :facepalm:

e:lisäys
PolPolle tiedoksi:
A) kaikki kirjoittamani on sarkasmia
B) Vous êtes des collaborateurs

Aukusti Jylhä

Sormenjälkitunnistin ratkaisisi tämän ongelman, tai ainakin vähän vaikeuttaisi luvatta-ajoa.

Poliisinkin olisi huomattavasti helpompaa todentaa kuljettajan henkilöllisyys, mikä on vähän nuin ja noin, että löytyykö poliisilta tähän halukkuutta.

Ja huutavaa rasismiahan se olisi, vaikka koskisikin kaikkia kuskeja.
Ef 6:10-11
Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

Kattomies

Quote from: MiljonääriPlayboy on 22.08.2018, 07:27:52
Quote from: acc on 21.08.2018, 21:13:03
Quote from: John Johnson on 21.08.2018, 12:53:59
Olen navigaattorin kanssa ajanut monessa eri maassa ja aina löytänyt perille. Toki hankalia risteyksiä voi olla, varsinkin jos jotkut pensaat peittää näkyvyyttä tai on monta samannäköistä tienhaaraa, mutta ei kyllä tasan ikinä ole tarvinnut ajella 40 min ylimääräistä että löytää navigaattorin osoittaman paikan. Kyllä täytyy uusien kuskien vaatimustason olla todella alhainen.

Eräs selitys matujen navigaattorivaikeuksille saattaa olla, että he eivät osaa kunnolla latinalaisia aakkosia. Eivät siis hahmota katujen nimiä olivatpa ne sitten opasteissa tai navigaattorin ruudulla.

Toinen mahdollinen selitys on, että matut eivät osaa minkäänlaisia aakkosia. Teoriakokeen on suorittanut tulkki Teoriakokeessa on sopivasti avustanut tulkki, ja samainen uskonveli on sitten myöhemmin huudellut inssiajossa koordinaatteja omalla kielellä kuskikokelaalle, vääräuskoisen inssin sitä tajuamatta. Onhan noita jäänyt jo kiinnikin siitä touhusta.

En pidä myöskään mahdottomana, että ajelisivat toistensa ajokorteilla. Eikös siitäkin jossain ketjussa ollut maininta?

Suomi nousuun, työvoimapula, me tienataan tällä, jne.  :facepalm:

e:lisäys


Kyllä on jäänyt kiinni henkilöitä luvatta-ajosta onnettomuuden sekä reklamaatioidenn yhteydessä tai alan sisäisesti. Eihän kaikki mamut ole kelvotonta porukkaa, he noita ilmoittavat, kun helpommin tunnistavat asian.

Poliisin tai taksitarkastajan on käytännössä mahdoton erottaa kuka ajaa ratsioissa, ei vaan aika riitä ja rasistikortti heiluu, jos aletaan moista epäilemään. Huhuja on, että kokeessa olisi tulkki, vast. joskus apuna, mutta kuitenkin täytyisi 2/3 koetta läpäistä, ennen kuin pääsee ajamaan. Itse kävin kurssit 2000-luvun alussa ja silloin tehtiin selväksi, että lunttaus tai muu kusetus kokeissa, niin seuraa useamman vuoden banni taksihommiin. Olihan tuollakin kurssilla muutama arabitaustainen kaveri, jotka eivät osanneet suomenkieltä kirjoittaa.


Khalifatta

QuoteNyt puhuu koulukuljetuksia Nurmijärvellä hoitanut yritys: "Reitit epäloogisia ja aikataulut mahdottomia"

Nurmijärven kunnan koulukuljetukset ovat olleet pahoissa ongelmissa tänä syksynä.

Erityksen paljon moitteita ovat saaneet kunnan keväällä kilpailuttamat, kuljetuksia hoitamaan valitut yritykset Kuninkaantien Liikenne, Ventoniemi, Mavo, Mr. Taxi ja Nurmijärven Linja.

Viime viikolla kuljetusyritys Mr. Taxi purki omasta aloitteestaan kuljetussopimuksen kunnan kanssa. Mr. Taxin toimitusjohtajan Aki Nikkisen mukaan syynä sopimuksen purkamiselle ja koulukyytien ongelmille oli ennen kaikkea se, että kunnan järjestämä ajojärjestely toimi heikosti.

– Olemme hoitaneet koulukuljetuksia pääkaupunkiseudun kunnissa vuosia eikä meillä ole ollut vastaavia ongelmia aiemmin. Pelkästään yrityksen imagon kannalta ei ollut enää hyvä olla mukana, Nikkinen toteaa.

– Emme nähneet muuta vaihtoehtoa kuin päättää omalta osaltamme sopimus. 

Nurmijärven kunta ryhtyi tänä syksynä suunnittelemaan koulukuljetusten reitit itse. Reitityksessä käytetään uutta reititysohjelmaa. Lisäksi koulukuljetuksia suunnittelevat ja järjestävät työntekijät ovat kunnassa melko uusia.

Tästä on seurannut Nikkisen mukaan se, että reitit ovat tulleet kuljetusyrittäjille viime tingassa, olleet epäloogisia ja aikatauluiltaan mahdottomia.

– Reitti saattoi tulla kuljettajalle puoli tuntia tai tunnin ennen varsinaiseen ajoon lähtöä. Meillä on ollut tapana, että perehdymme reittiin ja kuljettajat käyvät katsomassa paikat valmiiksi. Nyt se ei ollut mahdollista. Ajoittain muutoksia tuli myös kesken ajon, Nikkinen selventää.

Reittien epäloogisuudella Nikkinen tarkoittaa sitä, että esimerkiksi samaa tietä ajettiin usein monta kertaa edestakaisin.

Mr. Taxi perustettiin vuonna 2002. Nikkisen mukaan yritys on hoitanut ryhmäkuljetuksia vuodesta 2006 lähtien eli yli kymmenen vuoden ajan. Valtaosassa muissa kunnissa kuljetusyrittäjät saavat kuitenkin Nikkisen mukaan itse hoitaa koulukuljetusten ajojärjestelyt.

Tällä hetkellä Mr. Taxi hoitaa koulukuljetuksia Helsingissä, Vantaalla ja Tuusulassa.

Tuusulassa kunta suunnittelee Nurmijärven tapaan itse koulukuljetusten reitit.

– Heillä on ilmeisesti asiasta jo pidempi kokemus, koska Tuusulassa Nurmijärven kaltaisia ongelmia ei ole ainakaan meidän aikanamme ollut.

– Uskon ja toivon, että Nurmijärvelläkin tilanne normalisoituisi mahdollisimman pian.

Nikkinen kertoo kuljettajiensa saaneen nurmijärveläisvanhemmilta raivoisaa palautetta, mikä oli myös yksi syy koulukuljetussopimuksen päättämiseen.

Julkisuudessa vanhemmat ovat kritisoineet erityisesti sitä, että lapsia on viety koulun päätteeksi vääriin paikkoihin. Nikkinen myöntää tilanteen. Hänen mukaansa yksi syy tilanteelle on ollut virheelliset osoitteet.

– Viimeisinä kuljetuspäivinä meillä oli esimiehiä mukana reiteillä ja havainnoimme, että joillain lapsilla oli ihan suoraan virheellisiä tai vääriä osoitteita.

Tilanne nyt

Mr. Taxi Oy:n ja kunnan sopimus purettiin virallisesti 20.8. Kunnanhallitus vahvisti asian tämän viikon kokouksessaan.

Kummallakaan osapuolella ei ole mitään vaateita toisiltaan.

Mr. Taxin ajamat kyydit on korvattu maanantaista alkaen Korsisaaren ja Kuninkaantien liikenteen autoilla. Tämä on sivistystoimenjohtajan Tiina Hirvosen mukaan pysyvä käytäntö.

Käytössä on yhä käytäntö, että kuljetusreitit rakennetaan päivittäin ja tiedot kuljetusajoista lähetetään viesteillä koteihin.

Kivenpuiston kuljetuksista neuvotellaan yhä siten, että ne saadaan irrotettua järjestelmästä erilleen.


https://www.nurmijarvenuutiset.fi/artikkeli/697312-nyt-puhuu-koulukuljetuksia-nurmijarvella-hoitanut-yritys-reitit-epaloogisia-ja

Tämä on kyllä yksi erikoisimmista puolusteluista tämän asian tiimoilla.
Se, että kuljettajat eivät hallitse autonsa teknisiä apulaitteita (navigaattori), ei ajoneuvoaan, ajelee holtittomasti ja ylinopeutta, eivät osaa suomen kieltä, kolaroivat ajoneuvoaan, ajavat ojaan, jättävät oppilaat minne sattuu,... kaikki tyystin kunnan järjestämän ajojärjestelyn syytä!  :facepalm:   
"Toisista kulttuureista tulevat tutustuvat prinsessoihimme. Tähän myös heillä on oikeus." - Rikoskomisario J. Kiiskinen

Pentecost

QuoteSe, että kuljettajat eivät hallitse autonsa teknisiä apulaitteita (navigaattori), ei ajoneuvoaan, ajelee holtittomasti ja ylinopeutta, eivät osaa suomen kieltä, kolaroivat ajoneuvoaan, ajavat ojaan, jättävät oppilaat minne sattuu,... kaikki tyystin kunnan järjestämän ajojärjestelyn syytä!

Ratkaisu:

Lisää Moniosaajia Suomeen!

Terveisin Kokoomus, SDP, RKP, Vihreät, Vasemmistoliitto, Siniset, Keskusta yms.

Tälläistä on odotettavissa lisää, kun se laatu ja osaaminen ei merkitse näille yrittäjille mitään vaan palkkakulut yritetään pitää minimissä. Ihan sama pääseekö asiakas turvallisesti perille tai myöhästyykö tapaamisesta tai vaikka lentokoneesta kunhan vaan profit!

Se, että yrityksellä on varaa hoitaa kaikkein haavoittuvimmassa asemassa olevien lasten kuljetukset tällä tavoin, kertoo jo ihan tarpeeksi koko firman "arvoista" ja "missiosta" ja "lupauksista".

KKO:n tuomio
A:n käyttämissä ilmaisuissa on kysymys niin sanotuista arvoarvostelmista, joiden osalta ei lähtökohtaisesti ole mielekästä puhua lausuman totuudellisuudesta.

ikuturso

Quote from: Khalifatta on 27.08.2018, 11:32:19
QuoteNyt puhuu koulukuljetuksia Nurmijärvellä hoitanut yritys: "Reitit epäloogisia ja aikataulut mahdottomia"


Niin, kun aikataulut on laitettu neljän kilometrin ajon mukaan, niin eihän siinä EHDI ajaa neljääkymmentä kilometriä. Kyllä nyt on osaamattomuus kukassa Nurmijärven kunnassa.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-