News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2018-08-15 IL:Taksikilpailutus raivostuttaa vanhempia Nurmijärvellä

Started by MiljonääriPlayboy, 15.08.2018, 09:12:41

Previous topic - Next topic

MiljonääriPlayboy

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201808142201131612_u0.shtml

Quote from: ILTaksikilpailutus raivostuttaa vanhempia Nurmijärvellä - lapset jätetään väärään paikkaan, ekaluokkalaiset peloissaan kyydissä

.............

Nurmijärveläinen perheenäiti Kairit kertoo Iltalehdelle, ettei taksien kuljettajilla ole uudistuksen jälkeen ollut mitään hajua siitä, mihin lapsi pitää viedä tai mistä ottaa kyytiin.

Samalla seudulla asuva Mia Kappos on samoilla linjoilla. Hänen nuorin lapsensa aloitti juuri ensimmäisellä luokalla, ja perjantaiaamun kyyti oli farssi. Taksi oli myöhässä, kuljettaja rikkoi liikennesääntöjä, ei puhunut lainkaan suomea eikä osannut reittiä lasten koululle.

https://www.nurmijarvi.fi/kuntatieto_ja_paatoksenteko/paatoksenteko/valtuusto/valtuuston_puoluejakauma

QuotePuolue   
Edustajia

KOK + RKP (vaaliliitto)   
15

KESK   
11

SDP   
9

PerusS   
4

VIHR   
7

VAS   
2

KD   
1

SMP   
2

Mitä ruikutatte, tilasitte monikulttuuria*, saitte monikulttuuria..  ;D

On se kyllä ihanaa, että (pääosin) sosialisteja äänestäneet pääsevät nauttimaan monikulttuurisuuden hedelmistä myös PK-seudun mamughettojen ulkopuolella..  :)


*koska voitaneen olettaa, että kunnallisvaalien äänestyskäyttäytyminen heijastelee myös eduskuntavaalien äänestyskäyttäytymistä

edit:lisäys
PolPolle tiedoksi:
A) kaikki kirjoittamani on sarkasmia
B) Vous êtes des collaborateurs

MiljonääriPlayboy

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201808152201135254_u0.shtml

QuoteVakavasti sairastuneen Matin taksimatkasta sairaalaan tuli karmaiseva - Kuljettaja ojensi kännykkänsä ja pyysi etsimään reitin: "Mietin, mitenkä tässä oikein käy"

..............

Hänellä on huomautettavaa myös kuljettajan ajotavasta, jota hän kuvailee holtittomaksi.

- Hän räpläsi kännykkäänsä ja yritti saada ohjetta puhelimestaan, Matti kertoo ja sanoo kuljettajan vaihtaneen kaistaa tavalla, joka tuntui asiakkaista turvattomalta.

..................

- Hän oli nuori kaveri. Hän puhui suomea aika hyvin, ei vain tiennyt, mihin pitäisi ajaa, Matti sanoo ja pohtii, miksi matka oli niin vaikea.

Äänestitkö Matti sosialisteja (incl. Kansainvälinen Sekoomus)?  Jos äänestit, niin turha valittaa.

Mitenkähän saisi järjestettyä sellaisen kepposen, että näitä 'aika hyvin suomea puhuvia'-kuljettajia ruvettaisiin järjestään ohjaamaan valtakunnan ahkerimmille taksiasiakkaille, eli kansanedustajille? Erityisesti 'tarvitsemme 1,8 miljoonaa työvoimapulan paikkaajaa' -kokoomuksen kansanedustajat sietäisivät saada joka ikiselle taksimatkalleen tällaisen kuskin.

Puutteellisen kielitaidon lisäksi myös liikennesääntöjen osaamattomuus ja/tai holtiton kehitysmaalainen ajotapa mainittu molemmissa artikkeleissa. Kuinka ULLATTAVAA:facepalm:

e:viimeiset kaksi kappaletta lisätty
PolPolle tiedoksi:
A) kaikki kirjoittamani on sarkasmia
B) Vous êtes des collaborateurs

Mr.Reese

Lieksassa lasten vanhemmat aikoinaan estivät koneinsinöörin koulutaksiajelut. Rasismiakin huudeltiin. Tässä keissi kertoo mitä olisi tapahtunut, jos olisi toimittu toisin.
"Heille kun sanoo disko disko, niin he ovat silleen, että mennään." - Tiia Nohynek

"Yleensä vauvat ja mummot on parhaita mielenosoittajia, koska luovat kuin itsestään turvallista tilaa." - Marjaana Toiviainen

multsi

Quote from: MiljonääriPlayboy on 15.08.2018, 09:12:41
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201808142201131612_u0.shtml

Quote from: ILTaksikilpailutus raivostuttaa vanhempia Nurmijärvellä - lapset jätetään väärään paikkaan, ekaluokkalaiset peloissaan kyydissä

.............

Nurmijärveläinen perheenäiti Kairit kertoo Iltalehdelle, ettei taksien kuljettajilla ole uudistuksen jälkeen ollut mitään hajua siitä, mihin lapsi pitää viedä tai mistä ottaa kyytiin.

Samalla seudulla asuva Mia Kappos on samoilla linjoilla. Hänen nuorin lapsensa aloitti juuri ensimmäisellä luokalla, ja perjantaiaamun kyyti oli farssi. Taksi oli myöhässä, kuljettaja rikkoi liikennesääntöjä, ei puhunut lainkaan suomea eikä osannut reittiä lasten koululle.

https://www.nurmijarvi.fi/kuntatieto_ja_paatoksenteko/paatoksenteko/valtuusto/valtuuston_puoluejakauma

QuotePuolue   
Edustajia

KOK + RKP (vaaliliitto)   
15

KESK   
11

SDP   
9

PerusS   
4

VIHR   
7

VAS   
2

KD   
1

SMP   
2

Mitä ruikutatte, tilasitte monikulttuuria*, saitte monikulttuuria..  ;D

On se kyllä ihanaa, että (pääosin) sosialisteja äänestäneet pääsevät nauttimaan monikulttuurisuuden hedelmistä myös PK-seudun mamughettojen ulkopuolella..  :)


*koska voitaneen olettaa, että kunnallisvaalien äänestyskäyttäytyminen heijastelee myös eduskuntavaalien äänestyskäyttäytymistä

edit:lisäys

Korjataan sen verran, että äänestyksillä ei varsinaisesti ole tämän asian kanssa mitään tekemistä. Sama kilpailutus olisi järjestetty millä tahansa äänestystuloksella, ja sitä kautta saatu todennäköisesti samoja yhtiöitä ajamaan noita kuin nytkin. Noita koulukyytejähän ajavat pääasiassa linja-autoyhtiöt joukkareilla eikä takseilla, vaikka "takseista" puhutaankin.

Näiden yhtiöiden vastuulla on sitten taas hankkia osaavaa ja kelvollista työvoimaa, mutta se on alalla haastavaa.

Tuskinpa kilpailutuksessa on käytetty arviointina sitä, että minkä maalaisia tai värisiä kuljettajia yhtiöillä on.

Pekka Kemppainen

Quote from: multsi on 16.08.2018, 09:28:19

Tuskinpa kilpailutuksessa on käytetty arviointina sitä, että minkä maalaisia tai värisiä kuljettajia yhtiöillä on.

Arvaan että on.

multsi

Quote from: Pekka Kemppainen on 16.08.2018, 09:40:24
Quote from: multsi on 16.08.2018, 09:28:19

Tuskinpa kilpailutuksessa on käytetty arviointina sitä, että minkä maalaisia tai värisiä kuljettajia yhtiöillä on.

Arvaan että on.

Väitän, että ei varmasti ole. Kilpailutukseen osallistuneet  yhtiöt ovat antaneet palvelupauksen suorittaa sovitut kyyditykset, ja ketjussa ei varmasti ole alettu perkaamaan minkä värisiä tai maalaisia työntekijöitä näillä on. Tietenkään näin ei missään julkisessa hankinnassa tehdä. Oletuksena ollut, että yhtiöillä on käytössään osaavaa ja ammattitaitoista porukkaa, mikä ei sittemmin ole käynyt toteen. Tämä on yritysten omalla vastuulla, ei ostajan vastuulla.

Ja Nurmijärven kunnanvaltuuston puoluejakauma ei liity tähän oikeastaan mitenkään.. Jos vanha sopimuskausi on ollut päättymässä, niin kilpailutus olisi järjestetty joka tapauksessa.

Khalifatta

Hyysärikin heräsi: https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005791846.html

Jotain perin oleeellista jäi kuitenkin mainitsematta... boldasin kuitenkin vihjesanan. FB:n Nurmijärven viidakkorumpu-ryhmästä tuon tiedon kuitenkin helposti löytää (tämä hyysärin toimittajalle faktantarkistus-vihjeeksi!)

QuoteKOULUKULJETUKSISSA on ollut pahoja ongelmia Nurmijärvellä tänä syksynä.

Lapsia on viety vääriin paikkoihin, kyytiä on jouduttu odottamaan lähes pari tuntia tai sitä ei ole tullut ollenkaan. Lapset ovat opastaneet kuljettajille, missä asuvat.

Vanhemmille lähetetyt tiedot lapsien noutoajoista ovat tulleet myöhään ja kuljetustietoja on jouduttu poikkeuksellisesti lähettämään tekstiviesteilläkin. Keskiviikkona erään ekaluokkalaisen vanhemmat saivat tiedon aamun kuljetuksesta vasta puoli seitsemän aamulla.

Nurmijärven Nukarilla asuva Elisa Nikula on toistaiseksi perunut 11-vuotiaan poikansa koulukyydit.

"Olemme peruneet ne siihen asti, kunnes pystytään turvaamaan turvalliset ja ajallaan toimivat kuljetukset", Nikula sanoo.

"Olemme eilen illalla pitäneet viiden perheen kanssa palaverin, jossa jaoimme loppuviikon kuljetukset. Viemme ja haemme lapsia vuorokyydein ja isovanhempiakin on valjastettu kuljettajiksi, kun ei meidän työnantajat jousta ihan loputtomiin."

Tiistaina Nikulan lapsi kertoi koulukyydin aikaisessa puhelinsoitossa, että koululaisia kuljettanut ajoneuvo oli peruuttanut ojaan.

Tämän jälkeen Nikulan työpäivä kului hermoillessa, kun soittoa lapsen kotiin pääsystä ei tämän jälkeen alkanut kuulua.

"Kun vihdoin sain hänet kiinni ja kysyin, mikset vastaa, niin hän sanoi, etten mä kerinnyt, kun neuvoin kuskia. Hän on yhtenä vanhimpana koululaisena Nukarin alueella ottanut vastuuta siitä, että lapset ovat jääneet oikeille pysäkeille", Nikula kertoo.

"Ei ole tuon ikäisten lasten homma ole kuitenkaan navigoida kuskia ja kertoa, että mihin hän pysähtyy. Lapsihan ei osaa kuitenkaan etukäteen hirveän paljon aikaisemmin sanoa sitä pysäkkiä ja sitten siellä painellaan ohi ja joudutaan tekemään u-käännöksiä."

KOULUKYYTEJÄ käyttää noin 500 esi- ja peruskoululaista Nurmijärvellä.

Osa heistä on erityistä tukea tarvitsevia lapsia. Oppilaskuljetusten ongelmia on ollut sen verran paljon, että vanhemmat ovat olleet huolissaan lasten turvallisesta koulumatkasta ja siitä, pääsevätkö nämä ajoissa kouluun. Ongelmia on ollut ympäri Nurmijärveä.

"Alakoululta tuli rehtorilta jo viesti, jossa pyydettiin laittamaan ainakin 1.-3. -luokkalaisten reppuun lapulla heidän osoite, että on suurempi todennäköisyys saada lapsi koulusta kotiin. Se kertoo jo paljon koulun epätoivosta", kirjoittaa eräs Helsingin Sanomiin yhteyttä ottanut vanhempi viestissään.

NURMIJÄRVEN KUNTA kilpailutti koulukuljetuksia hoitavat yritykset viime keväänä ja teki muutoinkin muutoksia koulukyytien järjestämiseen.

Kuljetuksia hoitaa nyt viisi tarjousten perusteella valittua yritystä: Kuninkaantien Liikenne, Ventoniemi, Mavo, Mr. Taxi ja Nurmijärven Linja. Näillä kaikilla yrityksillä on aiempaa kokemusta oppilaskuljetuksista. Nurmijärven Linja on yrityksistä ainoa, joka on hoitanut kunnan koulukyytejä aiemminkin.

Kuljetusten reititys on otettu kunnan omaksi toiminnaksi ja käytössä on uusi reititysohjelma. Kunta on myös palkannut työntekijöitä koulukuljetuksien suunnitteluun ja järjestämiseen. Kaiken tämän tarkoituksena on ollut koulukyytien sujuvoittaminen.

Tästä huolimatta koulukuljetuksissa on ollut syyslukukauden alussa paljon vaikeuksia.

"Muinakin syksyinä haasteita näissä kuljetuksissa on ollut, mutta ei milloinkaan näin isoja kuin nyt. Tämä johtuu siitä, että koulukuljetuksiin liittyen muuttui monta asiaa yhdellä kertaa", Nurmijärven sivistystoimenjohtaja Tiina Hirvonen sanoo.

"Tuli uudet yrittäjät ja kuljettajat, meidän kuljetustiimissämme henkilöt vaihtuivat ja samalla vielä otimme reitityksen itsellemme uudella ohjelmalla."

Uuden ohjelman käyttö ei vielä ole sujuvaa ja ohjelmantekijät ovat avustaneet kuljetustiimiä.

UUSI reititysohjelma on otettu käyttöön, koska sen avulla on ollut tarkoitus parantaa kuljetuskäytäntöjä ja tiedottamista. Ohjelman myötä huoltajat voivat muun muassa seurata kuljetusten etenemistä ja ilmoittaa itse kuljetuksissa tapahtuvista muutoksista.

Hirvosen mukaan reititystä joudutaan muuttamaan, jotta koulukyydit sujuisivat paremmin. "Osassa reiteistä on ollut liian tiukka aikataulu", Hirvonen myöntää.

Kun tähän on vielä yhdistynyt se, että osalle kuljettajista Nurmijärvi on alueena uusi, niin sekaannuksia on tullut.

"Pyrimme selvittämään tilanteen mahdollisimman pikaisesti. Tarkoituksena on, että ensi viikolla päästäisiin tarkastelemaan muokattuja reittejä."

Nurmijärven kunta yrittää saada kunnan tilaamat oppilaskuljetukset toimimaan mahdollisimman pian yhteistyössä kuljetusyrittäjien, koulukuljetustiimin sekä reititysohjelman tuottajan kanssa
"Toisista kulttuureista tulevat tutustuvat prinsessoihimme. Tähän myös heillä on oikeus." - Rikoskomisario J. Kiiskinen

MiljonääriPlayboy

Quote from: multsi on 16.08.2018, 09:28:19
Korjataan sen verran, että äänestyksillä ei varsinaisesti ole tämän asian kanssa mitään tekemistä. Sama kilpailutus olisi järjestetty millä tahansa äänestystuloksella, ja sitä kautta saatu todennäköisesti samoja yhtiöitä ajamaan noita kuin nytkin. Noita koulukyytejähän ajavat pääasiassa linja-autoyhtiöt joukkareilla eikä takseilla, vaikka "takseista" puhutaankin.

Näiden yhtiöiden vastuulla on sitten taas hankkia osaavaa ja kelvollista työvoimaa, mutta se on alalla haastavaa.

Tuskinpa kilpailutuksessa on käytetty arviointina sitä, että minkä maalaisia tai värisiä kuljettajia yhtiöillä on.

(Bold minun).

Eduskuntavaalien äänestyskäyttäytymisellä (jota valtuuston puoluejako melkoisella todennäköisyydellä seurailee) kylläkin NIMENOMAAN on RATKAISEVA merkitys nykytilanteen syntymiseen. Kas kun maailmassa harvoin on tilanteita, jossa syyn ja seurauksen välillä on ainoastaan yksi pisteiden väli. En missään kohtaa väittänyt, että KILPAILUTUS olisi se suoranainen syy: jos ei Suomessa olisi yhteiskunnan rahoituksella koulutettujen, kieli- ja ajotaidottomien kehitysmaalaisten kuljettajapoolia, niin ei niitä silloin kilpailuttamallakaan rattiin pääsisi. Varsin simppeliä matematiikkaa.

Tapahtumien ketju ei siis mene näin:

'Äänestän Kokoomusta, koska haluan keharin ajamaan lapseni koulukyytiä.'

Sen sijaan ketju menee näin:

'Äänestän Kokoomusta, koska luulen sen kohottavan minut ns. parempien ihmisten luokkaan velkaisen Audini ratissa. Mutta koska olen nauta, en ymmärrä, että Monikulttuurinen Kokoomus (valtaan päästyään) haalii työvoimapulaan vedoten maan täyteen Mobutoja, joille sitten ikityöttöminä luodaan oikoreittejä ja maksellaan koulutuksia ja palkkatukia (joita kantiksille taas ei), jonka seurauksena lapseni pääsee pedofiiliprofeetan palvojan kyydissä kouluun jonnekin koulun liepeille. Josta sitten märisen Iltiksessä, vaikka ongelma on täysin itseaiheutettu. '

e: pikku lisäyksiä ja muokkauksia
PolPolle tiedoksi:
A) kaikki kirjoittamani on sarkasmia
B) Vous êtes des collaborateurs

Beenari

Quote from: Khalifatta on 16.08.2018, 10:56:04
Hyysärikin heräsi: https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005791846.html

QuoteKOULUKULJETUKSISSA on ollut pahoja ongelmia Nurmijärvellä tänä syksynä.

Kuljetusten reititys on otettu kunnan omaksi toiminnaksi ja käytössä on uusi reititysohjelma. Kunta on myös palkannut työntekijöitä koulukuljetuksien suunnitteluun ja järjestämiseen.

No niin, nyt aletaan olla ongelman ytimessä. Olisi mukavaa tietää omaavatko nuo kunnan palkkaamat henkilöt kuinka vahvan ammattitaidon liikenteessä - nimenomaan ratin takana. Vai onko mahdollisesti palkattu puoluekirjan perusteella? Ja samoin olisi kiva tietää mikä yritys on toimittanut tuon reititysohjelman ja minkä nimisen ohjelman. Mikähän mahtaa olla ohjelman suunnittelijoiden kompetenssi liikenteestä - taas kerran ratin takana?
"Hölmöä miettiä, mikä maan tai maapallon tila on sadan vuoden kuluttua. Meistä kumpikaan ei ole silloin enää elossa"
- Antti Rinne (SDP)

tavallinen jantteri

Quote from: multsi on 16.08.2018, 10:07:46
Quote from: Pekka Kemppainen on 16.08.2018, 09:40:24
Quote from: multsi on 16.08.2018, 09:28:19

Tuskinpa kilpailutuksessa on käytetty arviointina sitä, että minkä maalaisia tai värisiä kuljettajia yhtiöillä on.

Arvaan että on.

Väitän, että ei varmasti ole. Kilpailutukseen osallistuneet  yhtiöt ovat antaneet palvelupauksen suorittaa sovitut kyyditykset, ja ketjussa ei varmasti ole alettu perkaamaan minkä värisiä tai maalaisia työntekijöitä näillä on. Tietenkään näin ei missään julkisessa hankinnassa tehdä. Oletuksena ollut, että yhtiöillä on käytössään osaavaa ja ammattitaitoista porukkaa, mikä ei sittemmin ole käynyt toteen. Tämä on yritysten omalla vastuulla, ei ostajan vastuulla.

Ja Nurmijärven kunnanvaltuuston puoluejakauma ei liity tähän oikeastaan mitenkään.. Jos vanha sopimuskausi on ollut päättymässä, niin kilpailutus olisi järjestetty joka tapauksessa.

Kilpailutuksessa on voinut saada monikulttuurisista kuskeista lisäpisteitä.
Näin ei välttämättä ole tässä ollut, mutta kaikenlaista hölmöä on tullut nähtyä julkisen puolen kilpailutuksissa, joten ei olisi kuitenkaan mikään ihme.
"We're using the law to keep justice away!"

Kari Kinnunen

Ihme kitinää.

Taksin/bussin/minkä vaan kujettajana toimiminen on niin simppeliä ja erityisesti kehitysmaalaisille soveltuvaa puuhaa. Impivaaralaiseen tylsään taksikulttuuriin jämähtäneiden pitää iloiten ja riemuiten nauttia uudesta mielenkiintoisemmasta, kansainvälisestä tavasta autoilla.

Toi Mr. Taxi taitaa muuten olla varsinainen somalien suojatyöpaikka. Sattuneesta syystä olen jonkin kerran seuraillut heidän toimipisteellä toimintaa. Ensimmäistäkään pottunokkaa en ole bongannut.

flammee

Quote from: multsi on 16.08.2018, 09:28:19
Väitän, että ei varmasti ole. Kilpailutukseen osallistuneet  yhtiöt ovat antaneet palvelupauksen suorittaa sovitut kyyditykset, ja ketjussa ei varmasti ole alettu perkaamaan minkä värisiä tai maalaisia työntekijöitä näillä on. Tietenkään näin ei missään julkisessa hankinnassa tehdä. Oletuksena ollut, että yhtiöillä on käytössään osaavaa ja ammattitaitoista porukkaa, mikä ei sittemmin ole käynyt toteen. Tämä on yritysten omalla vastuulla, ei ostajan vastuulla.

Jospa tässä korjataan sitä satoa, mitä saadaan kun laitetaan pystyyn maahanmuuttajille suunnattuja bussikuskikoulutuksia.. Ehkä niissä on käynyt ilmi ettei mamuporukkaa uskalla päästää yksin bussin rattiin, niin ovat arvelleet että ei ne varmaan taksin kanssa kovin pahaa vahinkoa saa aikaiseksi.

Khalifatta

Quote from: Kari Kinnunen on 17.08.2018, 07:04:12

Toi Mr. Taxi taitaa muuten olla varsinainen somalien suojatyöpaikka. Sattuneesta syystä olen jonkin kerran seuraillut heidän toimipisteellä toimintaa. Ensimmäistäkään pottunokkaa en ole bongannut.

Ei tule enää pitkään keekoilemaan kielipuoli-kamelikuskiensa kanssa täällä Nurmijärvellä. Pysyy varmaan pystyssä ainoastaan veronmaksajien moku-suojelurahalla.
Ankeat on myös omakohtaiset kokemukseni tuosta "autokoulufirmasta".
"Toisista kulttuureista tulevat tutustuvat prinsessoihimme. Tähän myös heillä on oikeus." - Rikoskomisario J. Kiiskinen

Finka

Quote
Kun tähän on vielä yhdistynyt se, että osalle kuljettajista Nurmijärvi on alueena uusi, niin sekaannuksia on tullut.

En ole itse kuski mutta, jos itse noihin hommiin päätyisin, niin ajattelisin, että ajaisin edellisenä päivänä reitin läpi vaikka omalla autolla. Aika huoletonta porukkaa kuskeina.
"On helppoa olla silmiinpistävän 'myötätuntoinen', jos muut pakotetaan maksamaan kustannukset."-Murray Rothbard

Mohammed Al-gazzaz: "Iraqis and Finns have never met in thoughts, culture and religions. There is huge gap between them and it will never go away. I'm talking in general ofcourse there is exception" -FB:RHC

Khalifatta

Quote from: Khalifatta on 17.08.2018, 08:31:09
Ei tule enää pitkään keekoilemaan kielipuoli-kamelikuskiensa kanssa täällä Nurmijärvellä.

Eikä keekoiltukaan!
Tosin minulla oli jo sisäpiiritietoa tästä...:

https://www.nurmijarvenuutiset.fi/artikkeli/695509-nyt-tuli-muutoksia-ongelmallisiin-koulukyyteihin-yksi-liikennoitsija-pelista-pois

QuoteOngelmallisiin oppilaskuljetuksiin haetaan Nurmijärvellä nyt kiireellisiä ratkaisuja.

– Tilanne on tällä hetkellä se, että kuljetusyritys Mr. Taxin sopimus on päätetty purkaa yhteisestä sopimuksesta ja yrittäjän aloitteesta. Kyydit korvataan maanantaista alkaen Korsisaaren ja Kuninkaantien liikenteen autoilla, kunnanjohtaja Outi Mäkelä kertoo blogissaan.

Mäkelän mukaan myös Kivenpuiston koulun kuljetuksista neuvotellaan parhaillaan siten, että ne saadaan irrotettua järjestelmästä erilleen.

– Reittien aikatauluihin ja logistiikkaan liittyviä ongelmia ratkomme parhaillaan yhdessä liikennöitsijöiden sekä reititysohjelman toimittajien kanssa.

Sen lisäksi, että oppilaskuljetukset ovat olleet pahasti myöhässä tai ne eivät ole saapuneet laisinkaan, ongelmana on ollut se, etteivät kuljettajat ole löytäneet oikeisiin osoitteisiin vaan koululaisia on kuljetettu vääriin paikkoihin. Nyt tähänkin on Mäkelän mukaan tulossa helpotusta.

– Viikonloppuna saamme avuksi myös kuljettajia, jotka tuntevat ajettavia alueita. Tavoitteemme on sujuvuus ja moitteettomuus, hän sanoo.

Kuluneen viikon ajan reitit on rakennettu päivittäin ja tiedot kuljetusajoista on lähetetty viesteillä koteihin.

– Viestit on toistaiseksi saatu lähtemään harmillisen myöhään, mutta ne on voitu lähettää vasta kun reittien tarkistukset on saatu valmiiksi. Päivittäinen viestittely jatkuu niin kauan, kunnes reitit saadaan vakiintumaan, kunnanjohtaja toteaa.

Kunta kilpailutti oppilaskuljetukset keväällä. Moni vanhempi onkin hämmästellyt, miksi kilpailutus piti ylipäätänsä tehdä, jos tuloksena oli suuria ongelmia.

Mäkelä huomauttaa, että kilpailutus jouduttiin tekemään, koska kaikki optiovuodet vanhasta sopimuksesta oli käytetty. Hänen mukaansa kilpailutuksella ei haettu säästöjä.

– Kilpailutuksen kriteereissä on painottunut hinta siitä syystä, että aikaisemmin käytetyt pisteytystaulukot erilaisten kriteerien suhteen oli todettu erittäin ongelmallisiksi. Siksi kilpailutuksen ehdoissa edellytettiin nyt jo lähtökohtaisesti erilaisten laadullisten tekijöiden toteutuminen, kuten monien kysymä kielitaitovaatimuksen täyttyminen. Kaikki valitut toimijat ovat siis ilmoittaneet täyttävänsä edellytetyt kriteerit.
"Toisista kulttuureista tulevat tutustuvat prinsessoihimme. Tähän myös heillä on oikeus." - Rikoskomisario J. Kiiskinen

-PPT-

Minulla on sellainen mielikuva Nurmijärvestä että se on uusmaalaiseksi kunnaksi varsin maaseutumainen eli julkinen liikenne ei ihan joka kolkkaan yllä.

Samaten, kun uumoillaan minne pk-seudun suomalaiset whiteflightaavat diversiteettiä karkuun niin Nurmijärvi aina mainitaan.

Siksi, Nurmijärvellä ei varmasti missään nimessä kaivata esim rautatieyhteyttä sillä rautatie tuo tullessaan aina sosiaalista asumista eli enemmän kotoperäisiä piri-Pekkoja ja lasol-Lasseja sekä sitten myös sitä diversiteettiä.

Brandis

Pk-seudun kehyskuntiin muuttaminen olisi lähes sama nykyään kun että jäisi asumaan pk-seudulle. Ongelma on levinnyt myös niille seuduille. Jos suomalaista aitoa yhteisöllisyyttä ja yhteisön tuomaa turvaa kaipaa, kannattaa muuttaa riittävän kauas suurista, keskeisistä kaupungeista pieneen maalaiskuntaan tai -kaupunkiin, joka vielä on vakavarainen eivätkä ihan kaikki palvelut ole lakkautettuja. Se on sen arvoista, vaikka sitten joutuisi hankkimaan työsuhdeasunnon toisesta kaupungista tai kulkemaan pidempää työmatkaa.

Maastamuuttaja

Taksiyhtiöt ovat tietääkseni ulkoistaneet tuotevastuunsa rekrytointifirmoille, jotka toimivat voiton - lyhytaikaisenkin - maksimoinnin perusteella. Asiakaskunnan olisikin hyödyllistä tietää a) mitä kriteereitä ja millä menestyksellä rekrytoijat käyttävät, ja b) mitä rekrytointifirmaa eri taksiyhtiöt käyttävät.

Ernst

Matti Vanhanen asuu Nurmijärvellä. Kertoi ainakin presidentiksi päästyään säilyttävänsä asuinpaikkansa siellä.

Sillä lailla, Matti! Toimit kuntasi päättäjänä. Menikö hyvin?
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Khalifatta

Moniosaaja vauhdissa!
Nurmijärven taksisekoilut leviävät naapurikuntiin:


Quote
Ekaluokkalaisen Hillan järkyttävä taksimatka: Ajelutettiin 40 kilometriä ympäri Espoota ja auto kolaroitiin – "Tyttöä oli pelottanut"

Puolitoista tuntia. Näin kauan ensimmäisen luokan aloittanut Hilla istui taksissa neljän kilometrin kotimatkallaan Espoossa, eikä tilanne ollut ainutkertainen. Hän pääsi lopulta perille taksikeskuksen navigoinnin avulla.

Espoossa ensimmäisen luokkansa aloittanut Hilla joutui viime viikolla istumaan taksissa harvinaisen kauan, puolitoista tuntia.

Puoli tuntia myöhässä koululta haettua lasta ajelutettiin 40 kilometriä ympäri Espoota aina Kalajärveltä Gumböleen asti, kun taksinkuljettaja ei ollut löytänyt tytön kotiosoitetta navigaattorista. Suora matka koululta kotiin olisi neljä kilometriä.

Puolivälissä matkaa taksi oli peruuttanut takalasinsa rikki, ja tyttö saapui lopulta kotiinsa yli puolentoista tunnin seikkailun jälkeen taksikeskuksen asiakaspalvelijan navigaatiokykyjen ansiosta.

Hillan äiti Heli Kekki on syystäkin turhautunut alueen koulukyytien tilanteeseen.

– Hyvin tyypillisesti neljän kilometrin kotimatka on kestänyt melkein tunnin ja se on kohtalaisen pitkä aika ekaluokkalaiselle, hän kertoo.

Taksikeskus navigoi kuljettajan perille
Viime viikolla sattunut taksimatka oli Kekin mukaan kaiken huippu.

Äiti alkoi ihmettelemään tyttärensä olinpaikkaa noin tunti hänen koulupäivänsä loppumisen jälkeen. Huolestunut soitto taksikeskukseen paljasti karun totuuden: taksikuski ei itsekään tiennyt, minne lapsi olisi pitänyt kuljettaa.

– Kuljettaja ei löytänyt navigaattorista meidän osoitettamme ja sen takia lasta ei tuotu meille kotiin. Lapsen kännykän paikannintiedoista näimme häntä ajelutettavan ympäri pohjoista Espoota.

Ensimmäistä luokkaa käyvä tyttö istui niin matalalla, ettei nähnyt ikkunasta ulos. Äiti kertoo, että tyttö olisi osannut neuvoa reitin, mutta kuski ei ollut kysynyt sitä häneltä. Huonoa suomea puhuva taksikuski ei osannut navigoida autoa perille.

– Onneksi kyydissä oli pari tuttua poikaa, jonka kanssa hän rupatteli.

Lopulta tilanteeseen puuttui taksikeskuksen asiakaspalvelija, jonka ohjeilla tyttö saatiin viimein tuotua kotipihalle asti.

Kuski peruutti takalasinsa rikki ja jätti sen portinpieleen
Puolentoista tunnin matka-aika ei ole ainoa asia, mikä koulukyydissä Kekkiä huolestutti.

Seuraavana päivänä tyttö oli kertonut äidillensä, että auto oli myös kolaroinut kesken ajon.

Taksi oli peruuttanut jonkun pihalla olevaan postilaatikkoon niin, että sen takalasi oli särkynyt. Koko matkan ajan lasi oli rämissyt perässä. Tyttöä tilanne oli pelottanut, sillä hän ei tiennyt, mistä ääni lähtee, Kekki kuvailee.

Seuraava yllätys odotti äitiä ulkona perheen kotitalon edessä. Taksikuski oli jättänyt rikkinäisen takalasinsa nojaamaan talon portinpieleen pihalta lähtiessään.

Sirpaleina ollut takalasi oli jätetty siihen portin luokse, josta kulkee ohi myös paljon lapsia ja koiria, Kekki kertoo.

Taksiyhtiö reagoi vasta maanantaina
Kekki kertoo olleensa sekä taksiyhtiöön että Espoon kaupunkiin yhteydessä tilanteesta.
Vasta maanantaina iltapäivällä toimitusjohtaja soitti ja pahoitteli tilannetta.

– Hän uskoi kaiken muuttuvan paremmaksi ja toivoi jatkossa palautetta suoraan hänelle itselleen, Kekki kertoo.

Yksittäiset erheet Kekki sulattaisi helpommin, jos ongelmia ei muutoin olisi. Äiti kuitenkin kertoo, että pitkät matkat ja oudot hakuajat ovat olleet taksikyydeille tyypillisiä.

– Välillä lapsi on haettu kouluun tuntia aikaisemmin ennen koulupäivän alkua, välillä tuntia myöhemmin. Joko lapsi seisoo koulun pihalla puoli tuntia tai myöhästyy, minkä takia puolet kerroista olen joutunut viemään tytön itse kouluun, Kekki sanoo.

Hänen mukaansa seuraavan päivän aikatauluja on myös vaikea hahmottaa, sillä kuljetusyhtiö saattaa tiedottaa tytön hakuajoista vasta kymmeneltä illalla.

– Yritä siinä sitten ekaluokkalaiselle opettaa, että monelta täytyy herätä tai olla valmiina kouluun. Vanhemmallekin siinä on oma haasteensa – miten suunnittelen päivääni, jos en tiedä monelta tyttö seuraavana päivänä haetaan?

Ongelmia resursseissa ja reiteissä
Espoossa koulukyydeistä vastaavan FixuTaxi Oyn toimitusjohtaja Pekka Lounio myöntää, että ongelmia kyydeissä on ollut, mutta niihin on kuulemma puututtu.

– Kävimme tänään Espoon kaupungin kanssa kaikki reklamaatiot läpi ja meillä on vahva usko, että asiat toimivat nyt.

Lounion mukaan alkuperäinen syy ongelmaan oli yhtäkkinen koulukyytejä tarvitsevien lasten määrän kasvu.

Yhtiöllä oli ollut erityisesti Espoon alueella reititykseen ja resursseihin liittyviä ongelmia.

– Olemme rekrytoineet lisää kuljettajia, joista osa on jo aloittanut. Jokaisessa autossa on nykyään myös järjestelmä, josta autojen liikkumista voidaan seurata. Lisäksi olemme saaneet kouluilta listat, joiden mukaan reiteille tulee vakiokuljettajia, hän kertoo.

Kotimatkat lyhentyvät nyt
Lounion mukaan jokainen reitti käydään etukäteen ajamassa ilman lapsia, jotta vastaavia ongelmia kotiosoitteiden löytymisessä ei tulisi enää.

Ajallisesti koululaisten kotimatkojen tulisi siis lyhentyä.

– Espoon kaupungin kanssa tehdyn sopimuksen mukaan meillä on 60 minuuttia aikaa kuljettaa lapsi koululta kotiovelle. Tämän sopimuksen puitteissa pysytään, hän lupaa.

Koulukyydeistä harmistunut Kekki toivoo, että tilanne rauhoittuu tulevina viikkoina ja lapsi saataisiin vihdoin oikeaan aikaan kotiin.

https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/ekaluokkalaisen-hillan-jarkyttava-taksimatka-ajelutettiin-40-kilometria-ympari-espoota-ja-auto-kolaroitiin-tyttoa-oli-pelottanut/7037008#gs.8MX9RvI

"Ilman maahanmuuttajia ei bussit kulkisi... eikä taksit kolaroisi!"
"Toisista kulttuureista tulevat tutustuvat prinsessoihimme. Tähän myös heillä on oikeus." - Rikoskomisario J. Kiiskinen

Khalifatta

Mielenkiintoinen venkoilu on tämä kryptinen lause:

QuoteLounion mukaan alkuperäinen syy ongelmaan oli yhtäkkinen koulukyytejä tarvitsevien lasten määrän kasvu

;D
"Toisista kulttuureista tulevat tutustuvat prinsessoihimme. Tähän myös heillä on oikeus." - Rikoskomisario J. Kiiskinen

anatall

Quote from: Khalifatta on 21.08.2018, 08:36:46
Mielenkiintoinen venkoilu on tämä kryptinen lause:

QuoteLounion mukaan alkuperäinen syy ongelmaan oli yhtäkkinen koulukyytejä tarvitsevien lasten määrän kasvu

;D

Turhaan lähti Lounio sooloilemaan, olisi käyttänyt vanhaa kunnon: "Näistä nyt vaan ilmoitetaan nykyään paljon herkemmin"-fraasia, niin kuin muutkin punavihreät totuudenkieltäjät.  :facepalm:



edit: ps. Myös tuo "– Hän uskoi kaiken muuttuvan paremmaksi..." kertoo kaiken oleellisen, niinhän sitä on tapana uskoa kaikkea muutakin mikä ei koskaan tule toteutumaan.
"Punk in Finland on nykyään yhtä punk kuin varhaiseläkkeellä oleva Marja-Liisa." -Jäsen Katmandu-

The Inquisitor

Ongelmat todellakin leviää. Pitäisiköhän näille ratkiriemukkaille taksiseikkailuille avata oma topic?

Quote
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201808152201135254_u0.shtml

Vakavasti sairastuneen Matin taksimatkasta sairaalaan tuli karmaiseva - Kuljettaja ojensi kännykkänsä ja pyysi etsimään reitin: "Mietin, mitenkä tässä oikein käy"

Vantaan Tikkurilassa asuva Matti, 53, (nimi muutettu) sairastui pahasti viikko sitten keskiviikkona. Yöllä kuume nousi niin nopeasti, että hankalaa perussairautta sairastava mies ymmärsi tarvitsevansa sairaalahoitoa.

- Ajattelimme ensin, että pitää varmaan tilata ambulanssi, mutta päätimme sitten, että otetaan vaan taksi. Sillä pääsee nopeasti Meilahden sairaalaan, Matti kertoo pohtineensa vaimonsa kanssa parasta vaihtoehtoa.

Hän tilasi auton vähän ennen aamuneljää Lähitaksin keskuksen kautta. Matti on käyttänyt samaa palvelua ennenkin, mutta tällä kertaa mikään matkassa ei sujunut kuten aiemmin. Pariskunta näki taksin tulevan - ja ajavan heidän talonsa ohi.

- Kuljettaja ei löytänyt keskuksen antamaa osoitetta, mies kertoo.

Pariskunta viittoi autoa luokseen.

- Auto kierteli siinä ja kun se tuli kohdalle, kysyimme, eikö tämä ole meidän tilaus.

Matka ei kuitenkaan alkanut sujuvasti.

- Kun sanoin että mennään Meilahden sairaalaan, kuljettaja kysyi, miten sinne mennään.

Matti painottaa, että kertoi jo tilausta tehdessään, että on matkalla sairaalaan.

- Kuljettaja ei kuitenkaan ollut katsonut valmiiksi reittiä sinne, Matti ihmettelee kuljettajan epävarmuutta.

Takapenkillä matkustaneen pariskunnan yllätykseksi nuori kuljettaja ojensi heille omaa kännykkäänsä ja pyysi etsimään siitä ajo-ohjeen sairaalaan
. Tässä vaiheessa Matti kärsi jo kovasta kuumeesta ja hänen vaimonsa suuttui kuljettajalle.

- Sanoi, että herran jestas, jokainen tietää, missä Meilahden sairaala on.

Kuljettaja alkoi ajan aikana etsiä ajo-ohjetta kännykästään. Autossa oli navigaattori, mutta Matin arvion mukaan kuljettaja ei osannut käyttää sitä. Kuljettaja tarjosi kännykkäänsä Matin vaimolle ja pyysi kirjoittamaan sairaalan osoitteen siihen.

- Etsin ajo-ohjeen omasta puhelimestani. Kuljettaja löysi sen myös ja sitten taksissa oli äänessä kaksi ääniohjetta. Se oli kuin jostain ihmeellisestä elokuvasta, Matti kertoo.

Hänellä on huomautettavaa myös kuljettajan ajotavasta, jota hän kuvailee holtittomaksi.

- Hän räpläsi kännykkäänsä ja yritti saada ohjetta puhelimestaan, Matti kertoo ja sanoo kuljettajan vaihtaneen kaistaa tavalla, joka tuntui asiakkaista turvattomalta.
- Mietin, mitenkä tässä oikein käy, Matti sanoo.

Hänen vaimonsa ihmettelee kuljettajan ammattitaidottomuutta:

- Kun lähestyimme sairaalan aluetta, hän kysyi meiltä, mistä sinne käännytään. Oli kyllä tietöitä ja pimeää, ja oli vaikea ajaa perille, vaimo sanoo ja kertoo pitäneensä koko matkaa aivan outona.

Huolimatta Helsingin keskustan useista katutöistä kuljettaja löysi lopulta perille ja Matti pääsi Meilahden päivystykseen. Hän joutui viettämään sairaalassa useamman päivän. Ajo kuitenkin kaihersi häntä niin paljon, että hän soitti Lähitaksin keskukseen ja kertoi tapauksesta.

- Siellä olivat pahoillaan ja sanoivat, että ei homma voi näin mennä, Matti sanoo. Hän ei ottanut yhteyttä laadunvalvojaan (ennen taksitarkastaja) eikä häntä neuvottu tekemään niin.

Matti ja hänen vaimonsa ihmettelevät, miten matka pystyi olemaan kuljettajalle niin vaikea. He miettivät jopa, oliko kuljettaja edes kuljettaja vai ajoiko hän autoa jonkun toisen puolesta.

- Hän oli nuori kaveri. Hän puhui suomea aika hyvin, ei vain tiennyt, mihin pitäisi ajaa, Matti sanoo ja pohtii, miksi matka oli niin vaikea.
- Tällaiseksi taksijutut ovat menneet. Se on varmaan se, kun taksia saa ajaa kuka vaan, hän arvioi.

Matilla on lääkärin ohje asua sairautensa vuoksi sairaalan lähellä. Jatkossa hän ei luota taksiin, jos tarvitsee kyydin sairaalaan.

- Ambulanssin tilaan seuraavalla kerralla, en enää mene taksilla. Koskaan ei tiedä, mitä sieltä tulee.

Lähitaksin toimitusjohtaja Juha Pentikäinen huokaa syvään kuullessaan Matin tarinan.

- Hyvä tavaton. Olen äärimmäisen pahoillani, että näin on käynyt. Tällainen ei kuulu Lähitaksin laatustandardeihin.

Pentikäinen selvittää taksiyrittäjältä kuljettajan taustoja. Hän kertoo yrittäjän järkyttyneen kuultuaan, millaista palvelua hänen autonsa asiakas on saanut.

- Yrittäjä oli ihan kauhuissaan. Hän on vanhan liiton taksiyrittäjä, ja pitkään tehnyt tätä työtä. Hän on yrittäjänä tunnettu siitä, että hoitaa asiansa vimpan päälle, Pentikäinen taustoittaa.

Taksia ajanut nuori mies on virallisesti taksikuljettaja.

- Hänellä on huhtikuusta alkaen ollut ajo-oikeus. Hän ei ole vakituista henkilökuntaa, vaan hän on työllistynyt vuokrausyrityksen kautta. Pentikäinen kertoo. Hän pitää kuitenkin outona, että joku on läpäissyt ammattiin liittyvät vaatimukset noin vähin taidoin.

- En ymmärrä miten tämä henkilö on päässyt läpi, hän sanoo ja kertoo, että asiat käydään kuljettajan kanssa läpi.

- Annoin tapauksen laadunvalvonnalle. Laadunvalvoja (ennen taksintarkastaja) on yhteydessä häneen ja käy hänen kanssaan keskustelu siitä, onko hänellä ammatillisia edellytyksiä toimia kuljettajana.

Pentikäinen painottaa, että taksin kuljettajan on tiedettävä alueensa tärkeimmät kohteet ja hallittava ajoreitit sekä asiakkaan kanssa kommunikointi. Siksi Lähitaksi kouluttaa kuljettajiaan ja vaatii heiltä ajonäytteen.

- Lähitaksissa koulutus on otettu lain muutoksen myötä meidän omiin hoteisiin. Kuljettajamme ovat läpikäyneet laatukoulutuksen ja sitoutuneet laadukkaaseen toimintatapaan.

Pentikäinen pitää ihmeellisenä että taksinkuljettajien koulutusta on muutettu ja vähennetty samaan aikaan, kun yhteiskunta painottaa ammatillisen koulutuksen merkitystä. Hän ei myöskään ymmärrä puhetta siitä, että kuljettajien paikallistuntemusta mittaava koe olisi liian vaikea.

- Kuljettajan ammattiin kuuluu se, että hän tuntee alueen, jolla ammattiaan harjoittaa.

Taksiyrittäjän ja Lähitaksin välillä on palvelusopimus, joka kattaa vastuut ja velvoitteet.

- Molemmat sitoutuvat vastuulliseen ja laadukkaaseen toimintaan. Myös henkilökunnasta vastuun kantaminen sisältyy sopimukseen.

Yrittäjien lisäksi myös jokainen kuljettaja tekee henkilökohtaisen kuljettajasopimuksen.

- Se kattaa samat kysymykset kuin palvelusopimus, Pentikäinen korostaa kuljettajien velvollisuuksia.

Ei helkkari kyllä! Kyllä tuota lukiessa tuli mieleen, että on tainnut "kuskin" kaveri käydä tekemässä kokeet. Valvoja ei ole vain kehdannut rasismikortin varjossa kysäistä "sä et ehkä taida olla sama kaveri kuin tässä henkkarissa".
Suojeluskunnat Suomenmaassa järjestystä vaatii....

anatall

^^Ei osaa käyttää navigaattoria, ei puhelimen karttasovellusta, ei ilmeisestikään edes ajaa kovin hyvin, suomen kielestä nyt puhumattakaan. Ei löydä Helsingistä Meilahden sairaalaa, ei edes tiedä kuinka se kirjoitetaan.

Onko nämä nyt niitä, joita meille korkeastikoulutettuina moniosaajina jokunen vuosi sitten markkinoitiin?
"Punk in Finland on nykyään yhtä punk kuin varhaiseläkkeellä oleva Marja-Liisa." -Jäsen Katmandu-

Bellerofon

Joko kuskin kaveri on läpäissyt kokeen tai kaveri oli kuskina. Veikkaan ensimmäistä.

Titus

Quote from: anatall on 21.08.2018, 11:07:40
Onko nämä nyt niitä, joita meille korkeastikoulutettuina moniosaajina jokunen vuosi sitten markkinoitiin?

On, ja tämä on sentään "työllistynyt"... toisin kuin loput 90% joten voit kuvitella mitä lahjakkuuksia työmarkkina heissä menettääkään.


Tässä hieno esimerkki "Suomi nousuun" mantraajille.
that's a bingo!

Kni

Pitäisi olla sellainen laki, että alaikäisten kuljetuksia saa hoitaa vain Suomen kansalainen. Ei sekään takaa että homma sujuu, koska Suomen kansalaisuuksia jaetaan nykyään miten sattuu, mutta karsii edes pahimmat pösilöt pois.

Meilläkin kerran tyttö sanoi kun oli koulusta hammaslääkäriin menossa että "toivottavasti tällä kerralla tulee se kiva suomalainen kuski". Joku mamu oli joskus ollut eikä osannut yhtään suomea. Pelottaa tuollaiset kuskit lapsia ja nuoria, varsinkin tyttöjä.
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

Lalli IsoTalo

Quote from: tavallinen jantteri on 17.08.2018, 06:11:26Kilpailutuksessa on voinut saada monikulttuurisista kuskeista lisäpisteitä.
Näin ei välttämättä ole tässä ollut, mutta kaikenlaista hölmöä on tullut nähtyä julkisen puolen kilpailutuksissa, joten ei olisi kuitenkaan mikään ihme.

Jeps.

Olen tätäkin alaa katsellut sisältäpäin pari vuotta. Usein tarjouskilpailun lopputulos on jo etukäteen ostajan valitsema, ja tarjousten pisteytysten painotukset tehdään siten, että oma suosikki voittaa. Tätä perustellaan siten, että mielummin halutaan jatkaa sen tutun ja hyväksi todetun yhteistyökumppanin kanssa, kuin ottaa jokin raakilefirma mokailemaan, jolle kaikki pitää opettaa kädestä pitäen uudelleen.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

qwerty

Quote from: The Commissioner on 21.08.2018, 10:47:42

Vantaan Tikkurilassa asuva Matti, 53, (nimi muutettu) sairastui pahasti viikko sitten keskiviikkona. Yöllä kuume nousi niin nopeasti, että hankalaa perussairautta sairastava mies ymmärsi tarvitsevansa sairaalahoitoa.

- Ajattelimme ensin, että pitää varmaan tilata ambulanssi, mutta päätimme sitten, että otetaan vaan taksi. Sillä pääsee nopeasti Meilahden sairaalaan, Matti kertoo pohtineensa vaimonsa kanssa parasta vaihtoehtoa.

...
Matilla on lääkärin ohje asua sairautensa vuoksi sairaalan lähellä.

Peijakseen olisi ollut noin 5 minuutin matka. Toki voi olla että juuri hänen sairauteensa ei olisi ollut yöllä hoitoa. Ensiapu ja osastolle otto olisi melko varmasti onnistunut. On joitain sairauksia joiden hoito on keskitetty Meilahteen. Mahdollista että hänellä on joku sellainen. Vaihtoehtoisesti on vain kyllästynyt käymään Peijaksessa.
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

acc

Quote from: Kni on 21.08.2018, 11:48:22
Pitäisi olla sellainen laki, että alaikäisten kuljetuksia saa hoitaa vain Suomen kansalainen. Ei sekään takaa että homma sujuu, koska Suomen kansalaisuuksia jaetaan nykyään miten sattuu, mutta karsii edes pahimmat pösilöt pois.

Lääkkeeksi tähän kävisi vaatimus, että alaikäisten kuljettajaksi pääsisi vain kansalainen, jonka vanhemmat ovat olleet syntymästään asti kansalaisia. Samaa vaatimusta tulisi soveltaa kaikkiin julkisen liikenteen kuljettajiin. Mehän emme voi tietää, milloin joku nykykäytännön mukaan bussikuskiksi päässyt päättää ansaita itselleen paikan paratiisissa ja perheelleen oman yhteisönsä arvostusta.
2017 Personality 13: Existentialism via Solzhenitsyn and the Gulag
(Huomaa: käsittämätön feministin raivokohtaus, kohta 42:00 eteenpäin)
https://www.youtube.com/watch?v=w84uRYq0Uc8