News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

EU:n yhteinen pakolaispolitiikka (CEAS)... missä mennään???

Started by slobovorsk, 17.09.2011, 13:44:58

Previous topic - Next topic

Ajattelija2008

Tässä EU:n "taakanjaossa" on se epäloogisuus, että Saksa ja Ruotsi houkuttelevat tietoisesti huijareita saadakseen laitonta halpatyövoimaa. Miksi nuo maat yrittävät jakaa noita huijareita pakolla muille jäsenvaltioille? Onko tarkoitus pudottaa palkkatasoa muissa jäsenmaissa vai tarkoitus vaihtaa väestöä, että federalismi menisi eteenpäin?

EU:hun tulee Geneven sopimuksen mukaisia pakolaisia korkeintaan muutama sata vuodessa. Aitoja sotapakolaisia tulee korkeintaan muutama kymmenen tuhatta vuodessa, ja Saksa voi helposti ottaa kaikki. Ei tässä "taakanjaossa" pakolaisten auttamisesta voi olla kyse, vaan väestönvaihto ja palkkatason laskeminen ovat todelliset tavoitteet.

Suomen hallitus teeskentelee olevansa huolestunut, että Suomeen voisi taas rynnätä 32 500 huijaria vuodessa ja meidän pitäisi jakaa tätä "taakkaa" muille EU-maille. Juttu on niin, että jos Suomen pääministeri ei erityisesti houkuttele tänne huijareita ja Suomi myönnä oleskelulupia huijareille, niin eihän Suomeen tule juuri ollenkaan näitä laittomia siirtolaisia. Koko touhu on teatteria alusta loppuun. Teatterin tavoitteet lienee saneltu Suomen hallitukselle Saksasta.

qwerty

CEAS on saamassa kilpailijan :o

UN Secretary-General's remarks at launch of Report "Making Migration Work For All"
11 January 2018
QuoteI am very pleased to be with all of you to present the report, "Making Migration Work For All". This serves as my principal input to the zero draft of the Global Compact for Safe, Orderly and Regular Migration. The adoption of this Compact stands as one of our most important collective priorities for 2018.
QuoteWe have an opportunity to fashion, for the first time, a truly global response to migration.

It is an opportunity to maximize the contribution that millions of migrants are already making to our societies and to agree a set of actions to ensure that the rights of all migrants are fully respected.
QuoteAnd it calls for more concerted collective action to deal with the unbearable limbo in which many migrants find themselves trapped.

Let me emphasize: migration is a positive global phenomenon.

Secretary-General's Report -> (20 sivua pdf)
Linkistä noin viisisivuiset viralliset kannanotot mm. seuraavilta. EU, Unkari, Ruotsi, Puola, Venäjä, Vatikaani sekä pariltakymmeneltä muulta.
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

Skeptikko

Quote from: qwerty on 11.01.2018, 20:44:45
CEAS on saamassa kilpailijan :o

UN Secretary-General's remarks at launch of Report "Making Migration Work For All"

Taas tämä sosialisti António Guterres asialla. Häneltä ei ole tuntunut juuri järkeviä ideoita tulevan, vaan ainoastaan merkelmäistä vastuutonta haihattelua.

António Guterres – Wikipedia
https://fi.wikipedia.org/wiki/Ant%C3%B3nio_Guterres

QuoteGuterres toimi vuosina 1995–2002 Portugalin pääministerinä.[4] Hän on myös kansainvälisesti merkittävä vaikuttaja: hän oli Sosialistisen internationaalin presidentti 1999–2005[5]. Hän oli 2005–2015 YK:n pakolaisavun (UNHCR) pääsihteeri[6]. Guterresin toimiessa UNHCR:n pääsihteerinä sen Geneven päämajan henkilöstön määrää leikattiin ja henkilöstöä sijoitettiin lähemmäs maailman konfliktialueita. Maailmalla hänet tunnetaan erityisesti toiminnastaan Euroopan pakolaiskriisin aikana, jolloin hän pyrki saamaan maailman rikkaat maat tekemään enemmän konflikteja ja onnettomuuksia pakenevien ihmisten hyväksi.[3] YK:n pakolaisavun pääsihteerinä ollessaan Guterres vieraili 2015 Suomessa.[2]
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Roope

Quote from: qwerty on 11.01.2018, 20:44:45
UN Secretary-General's remarks at launch of Report "Making Migration Work For All"

On olemassa vahvat todisteet siitä, että maahanmuutto hyödyttää vastaanottajayhteisöjä sekä taloudellisesti että sosiaalisesti.

Ei saa puhua "laittomista siirtolaisista", koska se estää järkevän keskustelun tulijoiden motiiveista ja tarpeista, eikä myöskään saa puhua "virroista".

Siinä varmaan olennaisimmat.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

qwerty

Guterresin raportista
QuoteThe report focuses on making migration work for all, emphasizing its links to the 2030 Agenda for Sustainable Development. The report highlights: (a) options for Member States to help migrants fulfil their economic and social potential; (b) steps to promote regular migration; and (c) policies to meet the legitimate security considerations of Member States concerning irregular migration. It also explores the specific challenges arising from large mixed movements of migrants and refugees.
QuoteI. Introduction

1. Managing migration is one of the most urgent and profound tests of international cooperation in our time. Migration is an engine of economic growth, innovation and sustainable development.
2. The drafting of the global compact on safe, orderly and regular migration, to be adopted in 2018
3. The time for debating the need for cooperation in this field is past. Migration is an expanding global reality.
Quote4. ... Member States should keep the following four fundamental considerations in view while preparing for the adoption of the global compact:
(a) ... we have a clear body of evidence revealing that, despite many real problems, migration is beneficial both for migrants and host communities in economic and social terms
(b) ... Governments need to open routes for regular migration that respond to the realities of labour demand and supply
(c) Security matters: States and the members of the public have legitimate reasons to demand secure borders and the capacity to determine who enters and stays on in their territory, but counterproductive policies aimed at restricting migration corrode the ability of States to deliver on these priorities, and make migrants more vulnerable.
(d) ... we have a duty to care for those who migrate out of desperation.
Quote5. ... Member States must act together to protect the human rights of migrants and expand pathways for safe, orderly and regular migration
6. 2030 Agenda .. recognize the importance of migration in reducing inequality within and between States.
QuoteII. The need for a respectful and realistic debate about migration
9. We must sadly acknowledge that xenophobic political narratives about migration are all too widespread today. We must not allow these to distort our agenda.
11. We should reinforce more realistic policy debates with better data about migration... The global compact should create an impetus for gathering such data, and I believe that the United Nations system can play a central role in this process.
12. Data cannot, however, fully capture what is at stake in current debates on migration. While migration is a universal phenomenon, different States and members of the public have divergent perspectives on its benefits and costs. For some, it is mainly an economic issue. For others, it is a matter of identity and security.
13. We must also show respect for communities that fear they are "losing out" because of migration. While there is powerful evidence that migrants are of significant benefit to both their host countries and their countries of origin, we cannot be blind to citizens' perceptions and concerns. Communities blighted by inequality and economic deprivation frequently blame migration for their troubles. While it is necessary to explain why such views are mistaken, it is essential to address the underlying vulnerabilities and fears of all citizens so that we can make migration work for all.
QuoteIII. Maximizing the benefits of migration for all
19. In contrast to the negative narratives and stereotypes common to discussions about migration, the global compact should lay out a positive agenda that emphasizes the benefits of migration for all. (wippajei, lisää aivopesua)
20. ... Empirical studies have established that migrants often take jobs that people in local labour forces do not wish to fill, and thus boost economic activity, creating more jobs. Migrants, who are more likely to be of working age than the general population, generally contribute more in taxes than the cost of the services that they receive in return (buhahaa ;D ) from host States (tuossa viitataan OECD:n International Migration Outlook 2013 tutkimukseen. Miksiköhän ei viitata 2014, 2015, 2016 tai 2017 tutkimuksiin?)
37. ... If Member States open more diverse and accessible pathways for regular migration at all skills levels, ..., there would be fewer irregular border crossings... This process would ... allow Governments to ensure public faith in their capacity to manage borders. (kai tuonkin joku ostaa :P)
QuoteV. The era of implementation
B. A strategy for large movements of migrants
(c) More credible pathways for migrants who do not qualify for international refugee protection but face insurmountable obstacles to return. This is the only option for those individuals who cannot simply be left to linger in transit countries indefinitely. Instead, Member States should work together to offer to these persons temporary or long-term options for entry and stay (ei jumalauta >:()
QuoteVII. Conclusion
85. ...migration is both a positive dynamic, and one that has always been with us and one that is here to stay. It is our responsibility to ensure that popular perception of migration is better aligned with that positive reality.
86. ... Member States need to renew a sense of mutual trust regarding the management of migration, and convince the members of the public that Governments can handle this issue responsibly and effectively and that migration presents more of an opportunity than a challenge for all. The alternative is more distrust and discrimination towards migrants, more xenophobia and more failures to handle large mixed movements of migrants and refugees. This is an unacceptable scenario and one that we must strive to prevent.
QuoteUnkari (4 sivua)

States have rights and responsibilities to manage and control their borders, and to implement border control procedures, as well as the sovereign right to determine whom to admit to their territory, subject to that State's international obligation.

... stemming the continuous flow of irregular migration must become priority in finding a solution to the migration crisis, as well as establishing a balance between the security aspects of migration and the right to asylum.

Hence, we are convinced that the elaboration of the future Global Compact on Migration, that shall not have legally binding effect, will remain a State-led procedure, whereas implementation of the principles and commitments agreed therein could be completed by a soft follow-up and review mechanism that would not lead to the creation of any new structure.

A clear reference to the costs of integration should be made, encompassing not only the financial burden borne by the host States, but also the societal and cultural implications and the long-term impacts.

When reference is made to the positive contribution of migrants or diaspora community to development, we would like to see a more balanced wording, that expresses also the challenges of migration on host communities, therefore using a softer language, such as ,,possible contribution" seems more appropriate.

In line with the EU's common position, Hungary is also convinced that reference shall be made to migrants' obligation to fully observe fundamental values such as respect for human dignity, freedom, democracy, equality, the rule of law and the respect for fundamental rights, as well as laws and regulation of their host countries. Hungary firmly believes that highlighting only the positive economic and social impacts of migration sends a unilateral message. (Niinpä. Guterresin raapustuksessa olevat negatiiviset asiat ovat hänen mielestään pelkästään valistumattomien kansalaisten väärinymmärrystä.)

Accordingly, we believe that the monitoring mechanism should take a ,,light" shape, and shall be based on the framework of existing UN fora and not lead to the creation of any new structure.
QuoteEU (5 sivua) (Unkari on kirjoittanut EU:n kannan? :D )

Global Compact on Migration could set up a dedicated follow-up and review mechanism of the implementation of the action-oriented political commitments in line with the following general principles. It should:
- be of a non-legally binding nature;
- be an efficient, light and responsive process;
- be based on the framework of existing UN fora;
- not lead to the creation of any new structure
QuoteRuotsi 4 sivua

The purpose and goals of the GCM could be to bring about diverse actors making mutually reinforcing commitments
In particular, the report could articulate how to deliver on existing norms and principles through operational commitments
This could be done through spelling out concrete recommendations for results-oriented commitments
Potential elements of such a list may include inter alia:
- Voluntary commitments towards capacity building initiatives to manage migration
- Commitment to consider adjusting national legislation, regulation and policies as well as bilateral and multilateral agreements and codes of conduct to ILO's General principles ( :o) and operational guidelines for fair recruitment

Sweden would welcome if time-bound commitments in a Programme of Action were linked to measures of success, a regular follow-up mechanism and voluntary funding towards capacity-building initiatives to manage migration.
QuoteNorja 3 sivua

The Global Compact on Migration (GCM) should be the product of intergovernmental negotiations and take due account of fundamental national interests relating to migration. The Compact should thus fully acknowledge the sovereign right of governments to decide, within existing international law, which foreign nationals to admit to enter and reside on their territory.

The Global Compact should constitute an essential element of the international normative framework for regulating and managing migration. However, the Compact should constitute a political commitment, not a legally binding instrument.

The GCM should encourage all states to ensure that their labour migration policies are in line with ILO's General principles and operational guidelines for fair recruitment.
QuoteVenäjä 4 sivua

We proceed from the understanding that the Global compact on migration would have a character of a political declaration. It should not be a legally binding instrument
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

Skeptikko

En ole huomannut, että tätä olisi käsitelty täällä:

Simo Grönroos - Ulkopoliittisen instituutin tilaisuudessa...
https://www.facebook.com/simo.gronroos/posts/10155395214187775?pnref=story

QuoteUlkopoliittisen instituutin tilaisuudessa esiteltiin tänään George Sorosin Open Society Foundationin ja kumppanien tekemää raporttia, jossa luotiin suuntaviivoja miten saataisiin torjuttua "taantuvampaan, nationalistisempaan, suljetumpaan, ahdasmielisempaan ja autoritaarisempaan Eurooppaan johtava kehitys". Petteri Orpo puhui tilaisuudessa kuinka Suomi haluaa täyden pankkiunionin ja syvempää integraatiota. Itse yleisökommentissa pohdin mm. sitä onko suljettu yhteiskunta se missä sotilaat ovat rajalla vai se missä ne ovat kaduilla pitämässä turvallisuutta yllä.

Tässä ilmeisesti tapahtuma:

A Comprehensive Reform Package for the EU – FIIA – The Finnish Institute of International Affairs
https://www.fiia.fi/en/event/a-comprehensive-reform-package-for-the-eu

QuoteA Comprehensive Reform Package for the EU
INVITATION ONLY · AT THE SEMINAR HALL, ARKADIANKATU 23, ENTRANCE H (INNER COURTYARD), HELSINKI · 18.01.2018 09:30 - 11:00
...
After a turbulent decade, a growing economy and the victories of pro-European forces in France and elsewhere have returned a sense of optimism to the European Union. In order to prepare the EU for future storms, a number of far-reaching reforms have been proposed. These touch upon asylum policy, Eurozone governance and European security. The window of opportunity for undertaking such reforms is narrow, and the recent years of crises have left deep divides between and within EU member states. How can the EU build trust and repair the collateral damages caused by the crises? Is a comprehensive reform package possible, and what kind of compromises would it require? How can the EU deal with the challenge of authoritarian populism?
...
The seminar marks the launch of the report Re-energising Europe: A Package deal for the EU27. The report is a culmination of five years of work, and reflects more than 120 national and transnational debates across Europe under the New Pact for Europe initiative steered by King Baudouin Foundation, Bertelsmann Stiftung, Open Society Initiative for Europe and the European Policy Centre. The Finnish Institute of International Affairs is one of the national partners of the initiative and coordinated the work of the Finnish National Reflection Group. Download the report here.

Täällä kyseinen raportti, missä pitkälti samaa hölmöläisten peitonjatko -henkistä kammotusta kuin ennenkin pakollisine taakanjakoineen, laillisen tulon helpottamista, tukea Afrikkaan, populismin vastustamista jne:

Re-energising Europe: A package deal for the EU27
https://www.newpactforeurope.eu/news/2017/npe_3rd_report.php

Raportin executive summary täällä:

Re-energising Europe
A package deal for the EU27
https://www.newpactforeurope.eu/documents/new_pact_for_europe_3rd_report_executive_summary_en.pdf?m=1512491946

Ja koko raportti täällä:

Re-energising Europe
A package deal for the EU27
https://www.newpactforeurope.eu/documents/new_pact_for_europe_3rd_report.pdf?m=1512491941
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Kulttuurirealisti

QuotePetteri Orpo puhui tilaisuudessa kuinka Suomi haluaa täyden pankkiunionin ja syvempää integraatiota.

Nyt kun Orpon leiri on saavuttanut tästä yksimielisyyden, niin valpas lehdistö varmaan kysyisi tarkempia tietoja, ja myös miksi Orpon mielestä "Suomi" tarvitsee ja haluaa täyden pankkiunionin jne. integraatiot. Mutta meillähän ei sellaista taida olla.
"Ovela tapa pitää ihmiset passiivisina ja kuuliaisina on rajoittaa tiukasti hyväksyttävien mielipiteiden kirjoa, mutta sallia hyvin vilkas keskustelu sen kirjon sisällä. ... tämä antaa ihmisille tunteen, että ajattelu on vapaata." - Chomsky

Konservatiivinen

Kuulostaa äärimmäisen kammottavalta.. Suomi on pieni maa ja sen voi vetää Orpon kaltaiset ihmiset alas hyvinkin nopeasti, ja tolla suunnitelmallahan niin kävisi.

qwerty

LIBE:n asialistalla huomenna.

8 ) Union Resettlement Framework

Noin 250 sivua tarkistus ehdotuksia.

Beatrix von Storch on huomannut että komission tekstissä ei puhuta vapaaehtoisuudesta mitään.
Alla yksi esimerkki.

QuoteTarkistus 181
Beatrix von Storch

Komission teksti

Menettelyllä olisi myös varmistettava, että
jäsenvaltioilla on riittävästi aikaa kunkin
tapauksen täydelliseen ja asianmukaiseen
tutkimiseen.

Tarkistus

Menettelyllä olisi myös varmistettava, että
osallistuvilla jäsenvaltioilla on riittävästi
aikaa kunkin tapauksen täydelliseen ja
asianmukaiseen tutkimiseen.
Virheiden euroryhmä laittaa parastaan :flowerhat:
QuoteTarkistus 489
Judith Sargentini
Verts/ALE-ryhmän puolesta

Ehdotus asetukseksi
10 artikla – 6 kohta

Komission teksti

Jos asiassa tehdään kielteinen
päätös, asianomaista henkilöä ei
uudelleensijoiteta.

Tarkistus

Jos asiassa tehdään kielteinen
päätös, asianomaista henkilöä ei
uudelleensijoiteta päätöksen tehneeseen
jäsenvaltioon, ja kaikki tallennetut tiedot
poistetaan. Hylkäämisen syyt on
ilmoitettava UNHCR:lle tai muulle
esityksen tehneelle järjestölle mahdollisia
jatkotoimia varten.

Parhaat tarkistus ehdotukset ovat 117 ja 118 :)
QuoteTarkistus 117
Beatrix von Storch

Hylkäämisehdotus

Euroopan parlamentti hylkää komission ehdotuksen.
QuoteTarkistus 118
Auke Zijlstra, Janice Atkinson, Marine Le Pen, Harald Vilimsky, Lorenzo Fontana,
Gilles Lebreton
ENF-ryhmän puolesta

Hylkäämisehdotus

Euroopan parlamentti hylkää komission ehdotuksen.
QuotePerustelu

Kolmansien maiden kansalaisten pääsyn salliminen kuuluu EU:n sijasta jäsenvaltioiden
yksinomaiseen toimivaltaan. Pakolaisia ja kansainvälistä suojelua saavia henkilöitä olisi
isännöitävä ensisijaisesti alkuperämaansa turvallisilla alueilla tai vähintään omalla
alueellaan, jolla he jakavat yhteisen kielen, uskonnon ja kulttuuriarvot. Lisäksi UNHCR on
pannut merkille, että vain 2,65 prosenttia kaikista Italiaan vuonna 2016 saapuneista
turvapaikkaa hakeneista siirtolaisista sai pakolaisaseman. Panemalla täytäntöön tämän
kehyksen EU tarjoaisi lisäkannustimia laittomalle maahanmuutolle, mitä ei voida hyväksyä.
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

Skeptikko

Kreikasta tulleen EU-komissaarin (muuttoliike-, sisä- ja kansalaisasioista vastaava) puolitotuuksia ja muuta propagandaa vilisevä mielipidekirjoitus CEAS-henkisine ulisointeineen julkaistiin Hesarissa:

Turvapaikanhakijoita on kohdeltava tasapuolisesti - Mielipide - Helsingin Sanomat
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000005535770.html

QuoteEU tarvitsee vahvan, humaanin ja oikeudenmukaisen turvapaikka­järjestelmän. Nykyinen Dublin-asetus kaipaa uudistamista.
...
Yhteisten toimiemme ansiosta tilanne on vakiintunut, ja voimme luoda katseen eteenpäin. EU:n ulkorajat on nyt suojattu paremmin kuin koskaan. Laittomasti saapuvia tulijoita on jopa vähemmän kuin vuonna 2014, ennen kriisin alkamista. Tuhansia suojelun tarpeessa olevia on siirretty eri puolille Eurooppaa, ja EU:n tuella vastaanotto-olosuhteita unionin ulkopuolisissa maissa on parannettu. Näitä toimia muuttoliikepolitiikan eri osa-alueilla on tietysti edelleen jatkettava.

NIIN KAUAN kuin naapurialueillamme on epävakautta, siellä on myös ihmisiä, jotka tarvitsevat suojelua. EU:lla on moraalinen ja oikeudellinen velvollisuus tarjota suojelua niille, jotka sitä tarvitsevat. EU:n turvapaikkajärjestelmä ja Dublin-asetus eivät kuitenkaan enää vastaa uusia vaatimuksia.
...
Turvapaikanhakijoiden siirtyminen luvatta edelleen toisiin EU-maihin parempien ehtojen toivossa voidaan estää vain huolehtimalla siitä, että ehdot ovat kaikkialla samat, ja määräämällä sääntöjen rikkomisesta seuraamuksia. Siksi turvapaikkamenettelyjen ja niihin liittyvien ­oikeuksien, velvollisuuksien ja ehtojen on oltava kaikissa jäsenmaissa samat: esimerkiksi syyrialaisella pitää olla samat mahdollisuudet saada pakolaisasema riippumatta siitä, hakeeko hän turvapaikkaa Portu­galista, Latviasta vai Suomesta.
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

qwerty

LIBE:n kokous jossa käsitellään uudelleensijoittamisia on siis huomenna. Kun pöytäkirjan alussa luki tänään, niin enpä huomannut että se koski vain alkuosaa. Klo 10:00-13:30 ja jossain vaiheessa äänestetään jostain.

COM - COM(2016)0468 joka on pöytäkirjassa näyttää samalta kuin EUR-Lex sivulla oleva alkuperäinen.

Kaksi "Adopted opinion" dokumenttia, joista PE601.073 on ulkoasiainvaliokunnan lausunto. Siitä pari poimintaa.
QuoteTarkistus 35
Ehdotus asetukseksi
7 artikla – 2 kohta – a alakohta

Komission teksti

(a) uudelleensijoitettavien henkilöiden
enimmäismäärän;

Tarkistus

(a) uudelleensijoitettavien henkilöiden
määrän UNHCR:n maailmanlaajuisista
uudelleensijoittamistarpeista antamien
ennusteiden mukaisesti
;
QuoteTarkistus 40
Ehdotus asetukseksi
8 artikla – 2 kohta – e alakohta

Komission teksti

(e) kuvaus kolmansien maiden
kansalaisten tai kansalaisuudettomien
henkilöiden erityisryhmästä/-ryhmistä,
johon/joihin unionin kohdennettua
uudelleensijoittamisjärjestelmää
sovelletaan;

Tarkistus

(e) UNHCR:n maailmanlaajuisista
uudelleensijoittamistarpeista antamiin
ennusteisiin perustuva kuvaus
kolmansien
maiden kansalaisten tai
kansalaisuudettomien henkilöiden
erityisryhmästä/-ryhmistä, johon/joihin
unionin kohdennettua
uudelleensijoittamisjärjestelmää
sovelletaan UNHCR:n vahvistamien
haavoittuvuuskriteerien mukaisesti
;
Jaa että lakiteksti pitäisi sitoa yhden tahon tekemään arvaukseen? :o

PE601.018 on budjettivaliokunnan lausunto. Sielläkin on huomattu että komission tekstissä ei puhuta vapaaehtoisuudesta.
QuoteTarkistus 7
Ehdotus asetukseksi
1 artikla – 1 kohta

Komission teksti

Tällä asetuksella otetaan käyttöön unionin
uudelleensijoittamiskehys kolmansien
maiden kansalaisten ja
kansalaisuudettomien henkilöiden pääsyn
sallimiseksi jäsenvaltioiden alueelle
kansainvälisen suojelun myöntämistä
varten.

Tarkistus

Tällä asetuksella otetaan käyttöön unionin
uudelleensijoittamiskehys kolmansien
maiden kansalaisten ja
kansalaisuudettomien henkilöiden pääsyn
sallimiseksi sellaisten jäsenvaltioiden
alueelle, jotka päättävät osallistua
uudelleensijoittamiskehykseen
,
kansainvälisen suojelun myöntämistä
varten.
QuotePerustelu

Kehykseen osallistumisen olisi oltava vapaaehtoista, sillä uudelleensijoittamisen
tarkoituksena on tarjota suojelua ja pysyvä ratkaisu. Jäsenvaltiot tietävät parhaiten, kuinka
monelle henkilölle ne voivat tosiasiallisesti tarjota suojelua ja kuinka monta henkilöä ne
pystyvät kotouttamaan yhteiskuntiinsa. Turvapaikka-, maahanmuutto- ja
kotouttamisrahastosta maksettava 10 000 euron kertakorvaus kattaa vain
uudelleensijoittamisen aloituskustannukset.
QuoteTarkistus 13
Ehdotus asetukseksi
7 artikla – 2 kohta – b alakohta

Komission teksti

(b) yksityiskohdat jäsenvaltioiden
osallistumisesta unionin vuotuiseen
uudelleensijoittamissuunnitelmaan ja
niiden osuuden uudelleensijoitettavien
henkilöiden kokonaismäärästä;

Tarkistus

(b) yksityiskohdat jäsenvaltioista,
jotka päättävät osallistua
unionin
vuotuiseen
uudelleensijoittamissuunnitelmaan, ja
niiden vapaaehtoisen osuuden
uudelleensijoitettavien henkilöiden
kokonaismäärästä;
QuotePerustelu

Kehykseen osallistumisen olisi oltava vapaaehtoista. On tärkeää lisätä pakolaisten
uudelleensijoittamista Euroopassa ja tehostaa uudelleensijoittamista koskevaa yhteistyötä,
mutta jäsenvaltioita ei pitäisi velvoittaa uudelleensijoittamaan tiettyä osuutta EU:hun
uudelleensijoitettavista henkilöistä.
Komission asetus ehdotukseen on ujutettu carte blanche? :-\
Quote14 artikla
Siirretyn säädösvallan käyttäminen

1.Siirretään komissiolle valta antaa delegoituja säädöksiä tässä artiklassa säädetyin edellytyksin.
2.Siirretään komissiolle tämän asetuksen voimaantulopäivästä määräämättömäksi ajaksi 10 artiklan 9 kohdassa tarkoitettu valta antaa delegoituja säädöksiä.
10 artiklan 9 kohdassa lukee että katso kohdat 1-4. Niissä määritellään jäsenvaltioiden velvollisuuksia.
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

migri

Facebookista bongattua... ja erittäin huolestuttavaa sellaista.

Verbesserung der legalen Migrationskanäle: Kommission schlägt EU-Neuansiedlungsrahmen vor

Eli väestönsiirtoa kaiken valheen nimissä kuten ikäjakauma yms..

Niin ja anteeksi etten laittanut lainauksia mutta tähän tarvitaan käännösapua sillä minun saksankielen taitoni on jo pahasti ruosteessa ja voisi tulla virheitä.
I haven't seen democrats this mad since Republicans freed their slaves.
"Just because you're offended, doesn't mean you're right" - Ricky Gervais

Roope

Oli siellä suomenkielinenkin versio, mutta EU-tiedote on puolitoista vuotta vanha.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Roope

Quote from: Skeptikko on 24.01.2018, 09:02:05
Kreikasta tulleen EU-komissaarin (muuttoliike-, sisä- ja kansalaisasioista vastaava) puolitotuuksia ja muuta propagandaa vilisevä mielipidekirjoitus CEAS-henkisine ulisointeineen julkaistiin Hesarissa:

Dimitris Avramopoulos: Turvapaikanhakijoita on kohdeltava tasapuolisesti 24.1.2018

Quote from: HS 24.1.2018VIIME AIKOINA Euroopan unionissa on keskusteltu kiivaasti vastuun­jaosta. Mielipiteet ovat jakautuneet välillä jyrkästi puhuttaessa siitä, ­miten EU:n turvapaikkajärjestelmää olisi kehitettävä.

Perimmäisenä tavoitteena on kuitenkin vahva, tasapuolinen, tehokas ja humaani turvapaikkajärjestelmä. Sen pitää olla oikeudenmukainen niin EU:n ja sen kansalaisten, pakolaisten ja muiden tulijoiden kuin lähtö- ja kauttakulkumaidenkin kannalta.

Nuo vaatimukset täyttävää järjestelmää ei ole näkynyt keskusteluissa kuin Visegrad-maiden esityksissä vilahdukselta. Komission esitysten järjestelmä on ollut eurooppalaisten kannalta kallis ja vaarallinen ja suojelua tarvitsevien kannalta tehoton ja epäreilu.

Quote from: HS 24.1.2018Yhteisten toimiemme ansiosta tilanne on vakiintunut, ja voimme luoda katseen eteenpäin. EU:n ulkorajat on nyt suojattu paremmin kuin koskaan. Laittomasti saapuvia tulijoita on jopa vähemmän kuin vuonna 2014, ennen kriisin alkamista. Tuhansia suojelun tarpeessa olevia on siirretty eri puolille Eurooppaa, ja EU:n tuella vastaanotto-olosuhteita unionin ulkopuolisissa maissa on parannettu. Näitä toimia muuttoliikepolitiikan eri osa-alueilla on tietysti edelleen jatkettava.

Tulijoiden määrän väheneminen ei ole johtunut EU:n ulkorajojen suojaamisesta, mitä ei ole edelleenkään tehty, vaan ennen kaikkea sisärajojen tukkimisesta niin, että Euroopan sisällä vaeltaminen on ollut vaikeampaa kuin kesällä 2015.

Tuhansien turvapaikanhakijoiden siirtely Suomeen ja muualle Eurooppaan oli huono vitsi, joka osoitti, etteivät turvapaikanhakijasiirrot ulkorajoilta jäsenmaihin voi olla minkäänlainen ratkaisu tulijatulviin. Tavoilleen uskollisena EU-johto on kuitenkin julistanut kauas tavoitteesta jääneet siirrot (noin viidesosa sovitusta, joka sekin oli vain noin kymmenesosa tulijoiden määrästä, kun vain yksi EU-maa täytti kiintiönsä) mahtavaksi menestykseksi.

Quote from: HS 24.1.2018NIIN KAUAN kuin naapurialueillamme on epävakautta, siellä on myös ihmisiä, jotka tarvitsevat suojelua. EU:lla on moraalinen ja oikeudellinen velvollisuus tarjota suojelua niille, jotka sitä tarvitsevat. EU:n turvapaikkajärjestelmä ja Dublin-asetus eivät kuitenkaan enää vastaa uusia vaatimuksia.

On niin eurooppalaisten kuin suojelua tarvitsevienkin intresseissä, että suojelun tarjoaminen on resurssien käytön kannalta tehokasta ja oikein kohdistettua. Turvapaikanhakijoiksi ilmoittautuvien helppo pääsy nykyiseen eurooppalaiseen turvapaikkajärjestelmään ja asettuminen tänne on siihen nähden resurssien haaskaamista. Komissio aikoo tehdä järjestelmästä vieläkin kalliimman ja tehottomamman muokkaamalla Dublin-sääntöjä niin, että turvapaikanhakijat pääsisivät jatkossa suoraan kohdemaahansa ilmaantumalla EU:n ulkorajalle.

Quote from: HS 24.1.2018Viime kädessä olemme kaikki ­yhtä mieltä siitä, että suojelua tarvitsevien on sitä myös saatava. Siksi meidän on pantava turvapaikka­järjestelmämme kuntoon, kohdeltava väärinkäyttäjiä tiukemmin ja ­palautettava tehokkaammin ne, joilla ei ole oikeutta jäädä ­Eurooppaan. Lisäksi vastuu on jaettava paremmin EU-maiden kesken. Tätä varten komissio on ehdottanut EU:n turvapaikkapolitiikan uudistamista.

Ei ole mahdollista, että muut kuin pieni osa edes kaikista suojelua oikeasti tarvitsevista saisi sitä Euroopasta. Kuitenkin juuri tänne haluaisivat suunnilleen kaikki, eikä lottovoittojen tarjoaminen harvoille ja valituille ole tasapuolista. Siksikin tulisi siirtyä tehokkaampaan järjestelmään, jossa Euroopan maat tarjoavat suojelua pääsääntöisesti vain Euroopan ulkopuolella kumppanimaissa. Tällaiseen tähtäsi myös Tanskan demareiden tämänviikkoinen turvapaikkapolitiikan uudistusesitys.

Quote from: HS 24.1.2018Tavoitteena on luoda kestävä ja oikeudenmukainen järjestelmä sen määrittämiseksi, mikä maa on vastuussa kunkin turvapaikkahakemuksen käsittelystä.

Vastuiden määrittelyyn on jo säännöt ja järjestelmä, mutta valitettavasti monet maat eivät ole välittäneet noudattaa sääntöjä tai ovat tulkinneet sääntöjä muiden vahingoksi. Tämä ei ole peruste tehdä uusia, vielä huonompia sääntöjä.

Quote from: HS 24.1.2018Samalla halutaan varmistaa, että kriisiaikoina vastuu ei jää vain yhden maan tai pelkästään muutaman valtion kannettavaksi.

Vastuuta on mielekkäintä jakaa siirtämällä paineenalaisille maille tarpeeksi resursseja. Komission esittämässä järjestelmässä sen sijaan jaettaisiin turvapaikanhakijoita siirtämälle heitä eri puolille Eurooppaa.

Vuoden 2015 tilanteessa komission menetelmät olisivat vain pahentaneet ja pitkittäneet kriisiä, kunnes rajat olisi lopulta pantu kiinni vieläkin hankalammassa tilanteessa, kun mahdollisesti miljoonat syyrialaiset olisivat jo saapuneet Kreikkaan tai lähteneet liikkeelle kohti sitä.

Quote from: HS 24.1.2018Turvapaikanhakijoiden siirtyminen luvatta edelleen toisiin EU-maihin parempien ehtojen toivossa voidaan estää vain huolehtimalla siitä, että ehdot ovat kaikkialla samat, ja määräämällä sääntöjen rikkomisesta seuraamuksia. Siksi turvapaikkamenettelyjen ja niihin liittyvien ­oikeuksien, velvollisuuksien ja ehtojen on oltava kaikissa jäsenmaissa samat: esimerkiksi syyrialaisella pitää olla samat mahdollisuudet saada pakolaisasema riippumatta siitä, hakeeko hän turvapaikkaa Portu­galista, Latviasta vai Suomesta.

Jäsenmailla on välttämättä oltava oikeus itse päättää oleskelulupien myöntämisen ehdoista. Eri maiden täsmälleen samanlaiset ehdot tai EU:n esittämät seuraamukset luvattomasta liikkumisesta eivät sitä paitsi estäisi liikkumista, sillä kohteen valintaan vaikuttaa monia muitakin asioita.

Quote from: HS 24.1.2018LÄHIAIKOINA tärkein tavoitteeni on varmistaa yhdessä EU-maiden ja Euroopan parlamentin kanssa, että Euroopan unionin turvapaikka­järjestelmän uudistus etenee.

Se olisi katastrofi.

Quote from: HS 24.1.2018Se, että Eurooppaan on viime vuosina tullut laittomasti tuhansia ihmisiä, on luonnollisesti herättänyt kansalaisissa huolta ja myös pelkoa. Toisaalta kansalaiset ovat osoittaneet tulijoille ihailtavaa vieraanvaraisuutta.

Monet tulijat ovat haavoittuvassa asemassa paettuaan kotimaastaan hyvin vaarallisissa oloissa. Pakolaiset eivät ole vihollisia tai uhka. Monet nykyisistä eurooppalaisista ovat itsekin maahanmuuttajien tai pakolaisten jälkeläisiä.

Eurooppaan on tullut viime vuosina laittomasti paremminkin miljoonia kuin tuhansia ihmisiä. He muodostavat jo pelkällä määrällään uhan Euroopan vakaudelle ja tulevaisuudelle, vaikka yksittäisten tulijoiden motiivit olisivat kuinka ymmärrettäviä ja inhimillisiä. Esimerkiksi Saksassa viime kriisin loppulaskuksi on arvioitu muodostuvan jotain vajaan 1 000 miljardin euron luokkaa, mikä on mieletön määrä rahaa ja pois muusta.

Quote from: HS 24.1.2018Haluamme kaikki löytää ongelmaan ratkaisun, mutta se edellyttää, että kaikki kantavat osansa ­yhteisestä vastuusta. Yhteisvastuuta ei voi pilkkoa osiin ja tehdä osilla ­tilanteen mukaan lehmänkauppoja siten kuin itsestä helpoimmalta tuntuu. Solidaarisuus toimii kunnolla vain, kun se on vankka ja jakamaton kokonaisuus.

Eurooppalaisena perheenä vahvuutemme on yhteistyössä. Siksi meidän on voitava luottaa toisiimme. EU:n turvapaikkajärjestelmän uudistamisessa ei ole kyse hyvän­tekeväisyydestä tai pelkistä hurskaista aikeista vaan nimenomaan yhteisen etumme turvaamisesta.

Kun komissio haluaisi sitoa jäsenmaiden kädet niin, että uudessa vuoden 2015 tilanteessa jäsenmaat eivät voisi enää ryhtyä niihin toimenpiteisiin, joilla siirtolaisvirrat saatiin viimeksi pysäytettyä ja hallintaan, ei kyse ole ainakaan yhteisen etumme turvaamisesta. Eikä kyllä hyväntekeväisyydestäkään, sillä jos komissio pääsee ohjaamaan Eurooppaan toisen vastaavan tai pahemmankin pakolaisvirran, Eurooppa voi hyvinkin hajota sisäisiin riitoihin. Silloin voidaan unohtaa hyväntekeväisyys kuten Euroopan ulkopuolisten pakolaisleirien ylläpito pitkäksi aikaa.

Quote from: HS 24.1.2018Dimitris Avramopoulos

Kirjoittaja on muuttoliike-, sisä- ja kansalaisasioista vastaava EU-komissaari.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Skeptikko

Europe news: 'Nuclear bomb' migrant ghettos may 'explode' – official warns
https://www.express.co.uk/news/world/917732/migrant-ghetto-calais-jungle-nuclear-bomb-europe-european-commission

QuoteMIGRANT ghettos could "become a nuclear bomb in the future", a European Union official has warned as violence escalates near former settlement camps.

Earlier this month five migrants were shot and 22 others hospitalised after a huge riot broke out in Calais.
...
European Commissioner for regional policy Corina Cretu said that money is crucial to stop the segregation of migrants in dangerous ghettos and providing "social integration"
...
"If we allow ghettos or segregation of migrants, this will become a nuclear bomb in the future."

Her comments come as the EU has a war chest of £310 billion to spend by 2020 on its so-called cohesion policy as it tries to reduce inequality across the bloc.

Ms Cretu, who oversees the cohesion policy, also detailed recent investments on the frontlines of Europe's migrant crisis including two boats for Italian authorities, who have been dealing with migrant boats trying to enter the EU via the Mediterranean Sea.
...
On February 2, shots were fired between roughly 100 Eritreans and around 30 Afghans queued for free meals at a distribution point near Calais at around 3.30pm French time.
...
Surgeons fought to save their lives after a series of fights between mainly Afghans and Eritreans, authorities said.

A second fight then broke out at an industrial site roughly three miles away.
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Aksiooma

Quote from: Skeptikko on 13.02.2018, 00:06:31
Europe news: 'Nuclear bomb' migrant ghettos may 'explode' – official warns
https://www.express.co.uk/news/world/917732/migrant-ghetto-calais-jungle-nuclear-bomb-europe-european-commission

'GHETTO' ALARM Europe faces a 'nuclear bomb' of social unrest due to mass migration, the EU has warned

Senior Eurocrat Corina Cretu predicted 'ghettos' will spring up unless Brussels pours billions into integration.

https://www.thesun.co.uk/news/5562868/europe-faces-a-nuclear-bomb-of-social-unrest-due-to-mass-migration-the-eu-has-warned/
Pahimmat vihollisemme ovat omassa keskuudessamme ne, jotka itsekkäistä syistä ovat valmiit uhraamaan kansakunnan elinedut ja ne, jotka jatkuvasti ja toistuvasti julistavat totuutena sitä, minkä tietävät valheeksi. -Risto Ryti

Jordan Peterson: Postmodernism - How and why it must be fought https://youtu.be/Cf2nqmQIf

kivimies

Tosin Calaisissa ei edes ole "ghettoa", vaan laiton leiri. Eikä siellä ole maahanmuuttajia, vaan laittomasti maassa olevia.
Calais kuuluu ainoastaan Ranskan, ei minkään muun maan tai EU:n vastuulle.

qwerty

Mun bännin aikana oli julkaistu tällainen.

2018-02-13 Sisäministeriö/Maahanmuuttojohtaja Tuomo Kurri: EU:n turvapaikkajärjestelmän uudistus etenee
QuoteEuroopan unionin turvapaikkajärjestelmän uudistustyö jatkuu tiiviisti. Komission kesällä 2016 antamien seitsemän ehdotuksen käsittely on edennyt ja monelta osin ollaan pitkällä. Kesäksi on kovat odotukset siitä, että valmista alkaisi tulla. Bulgaria hakee vaikeaan Dublin-järjestelmän uudistamiseen tällä hetkellä lisävauhtia erityisesti jäsenvaltioiden tiiviisti kokoontuvasta asiantuntijakokoonpanosta.

Puhutaanpa tulevista tai jo voimassaolevista säännöksistä niin olennaista on, että säädösten soveltaminen on yhdenmukaista EU-maasta riippumatta. Tämä koskee niin kansainvälisen suojelun antamista kuin myös vastaanotto-olosuhteita ja paluuta tai palauttamista. Yhdenmukainen toiminta ehkäisee tehokkaasti luvatonta siirtymistä jäsenvaltiosta toiseen kesken turvapaikkamenettelyn. Säännösten toimeenpanon tehokkuus ratkaisee asiat käytännössä.

Maahanmuuton ulkosuhteet yhä ajankohtaisempia

Turvapaikanhakijatilanteen ja Eurooppaan suuntautuvan muuttopaineen hallinta on paljon muutakin kuin sitä, miten turvapaikkamenettely toimii. Maahanmuutto- ja turvapaikkapolitiikkaa on arvioitava laajana kokonaisuutena. Maahantulon tilanne on arvaamaton ja voi muuttua nopeastikin. Muuttopaine Eurooppaan ei ole häviämässä minnekään.

Maahanmuuttopolitiikan kokonaisuudessa maahanmuuton ulkosuhteet keskeisiin lähtö- ja kauttakulkumaihin ovat tulleet viime vuosien aikana yhä ajankohtaisemmiksi. Ulkosuhteiden merkitys korostuu erityisesti paluun ja palauttamisen kohdalla.

EU-tilastojen mukaan keskimäärin alle puolet turvapaikanhakijoista saa jonkinlaisen oleskeluluvan – eli luvan jäädä maahan, josta on turvapaikkaa hakenut. Tilastojen ja unionin lainsäädännön perusteella vapaaehtoisen paluun merkitys korostuu. Jos hakijalla ei ole edellytyksiä saada kansainvälistä suojelua, on vapaaehtoinen paluu kaikkien kannalta tarkoituksenmukaisin ratkaisu. Paluu ja palauttaminen kuuluvat keskeisesti eurooppalaiseen turvapaikkapolitiikkaan.

Vapaehtoisuus ei kuitenkaan riitä, jos ihminen ei itse ole halukas palaamaan tai jos hänen kotimaansa kieltäytyy vastaanottamasta palaajaa. Jälkimmäinen tilanne kietoo palauttamisen ja ulkosuhteiden toimivuuden sekä siihen liittyvän monitahoisen kansainvälisen yhteistyön tiukasti toisiinsa. EU:n ja lähtömaiden on löydettävä hyvä yhteisymmärrys siitä, kuinka tilanteet käytännössä ratkaistaan.

Yhteistyötä ei rakenneta päivässä

Maahanmuuton ulkosuhteissa yhteistyötä rakennetaan niin lyhyellä kuin pitkälläkin aikavälillä. Kysymys voi olla esimerkiksi operatiivisesta yhteistyöstä, kouluttamisesta, materiaaliavusta, teknisestä tuesta tai vaikuttamisesta muuttoliikkeen perimmäisiin syihin pitkällä aikavälillä. Kysymys on hyvin laajasta toimenpiteiden kokonaisuudesta, jolla muuttoliikettä yritetään saada hallintaan jo ennen EU:n ulkorajoja. Myös laillisen maahanmuuton väyliä ja niiden kehittämistä tulee tarkastella tässä yhteydessä.

Katse Suomen tulevassa puheenjohtajuuskaudessa

Suomen EU-puheenjohtajuuskauden lähestyessä on entistä tärkeämpää tiedostaa maahanmuutto- ja turvapaikkapolitiikan toimenpiteiden laaja kirjo ja vaikuttavuus myös pitkälle eteenpäin. EU:n uskottava yhteinen turvapaikkajärjestelmä on vahva viesti. Se antaa paremmat valmiudet neuvotella tärkeiden unionin ulkopuolisten kumppanimaiden kanssa muuttoliikkeen hallintaan liittyvistä ratkaisuista.

maahanmuuttojohtaja Tuomo Kurri

Sivua tuskin löytyy Amppareissa. Maan hallitus on heille epäluotettava lähde? Valtioneuvosto.fi tai VN.fi Siellä ne oikeat uutiset on :) Suomen Alexa Rank komea 1728! :( Homma on sijalla 767, syystä että tämä toimii erinäisten mutkien kautta. Oikeasti me olemme Top viidessäsadassa.
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

Alaric

EU-rahoitusta halutaan kytkeä osittain siihen, että ottavatko jäsenmaat matuja vastaan. AfD:n Alexander Gauland kutsui tätä poliittiseksi kiristykseksi.

http://www.breitbart.com/london/2018/02/23/merkel-eu-funds-third-world-migration/ (23.2.2018)

QuoteMerkel: EU Funds to Be Linked to Accepting Third World Migrants

German leader Angela Merkel has called for European Union funding to be based on nations' willingness to take in third world migrants.

Speaking ahead of a Brussels summit with other leaders of EU nations, the German Chancellor said fighting for "shared European values" should be at the heart of the bloc's spending decisions.

"Solidarity cannot be a one-way street," she insisted in the Bundestag.

"With the distribution of structural funds, we must ensure that the allocation criteria in future reflect the engagement of many regions and municipalities in absorbing and integrating migrants."

Stressing that a new coalition between her supposedly centre-right Christian Democrats and the left-liberal Social Democratic Party would be unashamedly pro-EU, Merkel proclaimed: "More than ever we need European answers to the pressing, big questions of our time."

Local media reports that the Chancellor walked out of the session when challenged on her remarks by the anti-mass migration Alternative for Germany (AfD) party, which recently moved into second place in the polls and will become the official opposition if plans for a "grand coalition" go ahead.

Meanwhile, EU Budget and Human Rights Commissioner Günther Oettinger echoed Merkel in comments to the Süddeutsche Zeitung on Friday, saying that Hungary and Poland must respect the bloc's "values" or else lose funding.

Oettinger said Brussels should tell countries resisting EU plans to spread migrants from the Middle East and Africa throughout Europe: "We will cut investment if you continue on this course."

The Eurocrat said the bloc needs to send a clear message to conservative countries that "We will be ready for solidarity when you come round and demonstrate adherence to [EU] values and rule of law."

Alternative for Germany (AfD) co-leader Alexander Gauland described the idea of linking EU funds to taking in migrants from the third world "political blackmail".

"Countries want to decide for themselves who they take in. There is no national duty with regard to multiculturalism," he said.

Hungarian prime minister Viktor Orbán also hit back at the EU project to force multiculturalism on the whole bloc in his State of the Nation address last weekend, declaring: "Hungary will only express solidarity with Western European leaders who want to rescue their country and its Christian culture."
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

guest14935

Quote from: Skeptikko on 13.02.2018, 00:06:31
Europe news: 'Nuclear bomb' migrant ghettos may 'explode' – official warns
Quote from: Alaric on 23.02.2018, 17:50:08
EU-rahoitusta halutaan kytkeä osittain siihen, että ottavatko jäsenmaat matuja vastaan. AfD:n Alexander Gauland kutsui tätä poliittiseksi kiristykseksi.
Hyväksi todettu keino tämä matujen tuonti saada niitä slummeja aikaan. Getoiksi kutsuminen ei kyllä ole oikein osuvaa kun nämä "maahanmuuttajat" nimenomaan tahtoo juutalaiset päiviltä.

Skeptikko

Quote from: Alaric on 23.02.2018, 17:50:08
Quote
Speaking ahead of a Brussels summit with other leaders of EU nations, the German Chancellor said fighting for "shared European values" should be at the heart of the bloc's spending decisions.

Selvästikään kyse ei edes ole mistään yhteisistä arvoista, koska niitä niin paljon vastustetaan.
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Alaric

Itävallan liittokansleri Kurz vastustaa yllä mainittua merkelöintiä.

Hänen mielestään EU:n tulisi keskittyä ulkorajojensa vahvistamiseen läpsyjen jakelun sijaan.

http://www.breitbart.com/london/2018/02/25/sebastian-kurz-slams-merkel-tying-eu-funding-migrant-quotas/ (25.2.2018)

QuoteAustria's Kurz Slams Merkel for Linking EU Funding to Migrant Quotas

Austrian Chancellor Sebastian Kurz has opposed German Chancellor Angela Merkel's proposal to link European Union funding to migrant quotas, arguing for stronger borders instead of migrant redistribution.

The Austrian leader slammed Mrs Merkel, saying that while in principle he understands the conditions for European Union aid, "I would just ask, not only to constantly focus on refugees," Die Welt reports.

Kurz argued that the main focus of the EU should be to strengthen the external borders of the political bloc to stop illegal mass migration, rather than just look at redistributing migrants once they enter.

The remarks strengthen Kurz's previous opposition to the European Union's migrant quota system which has been totally rejected by countries like Hungary and Poland who have refused to take part in it.

"I'm convinced that the solution to the migrant problem lies with decent border protection and stronger help in countries of origin," Kurz, the youngest Chancellor in recent Austrian history, said last month.

European Parliament President Antonio Tajani has agreed with Merkel's proposal, saying: "If you do not want to follow the rules, you have to pay something," as EU Budget and Human Rights Commissioner  Günther Oettinger.

(...)
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

Lahti-Saloranta

Quote from: Alaric on 23.02.2018, 17:50:08
EU-rahoitusta halutaan kytkeä osittain siihen, että ottavatko jäsenmaat matuja vastaan. AfD:n Alexander Gauland kutsui tätä poliittiseksi kiristykseksi.

http://www.breitbart.com/london/2018/02/23/merkel-eu-funds-third-world-migration/ (23.2.2018)
Olisi jotenkin ymmärrettävää jos EU avustaisi matuja ottaneita maita mutta jos lähdetään leikkaamaan tukija niiltä mailta jotka eivät ota matuja vastaan niin ollaan hakoteillä. Siitä ei taida olla tietoa kuinka suuret kustannukset matuista tulee Euroopan laajuisesti.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

Roope

Quote from: Alaric on 23.02.2018, 17:50:08
EU-rahoitusta halutaan kytkeä osittain siihen, että ottavatko jäsenmaat matuja vastaan. AfD:n Alexander Gauland kutsui tätä poliittiseksi kiristykseksi.

Tämähän on ollut jo pitkään myös ulkoministeri Timo Soinin ja hallituksen linjaus:

Quote
Ulkoministeri Timo Soini (ps) uhkasi torstaina Itä-Euroopan maita EU:n maataloustukien leikkauksella, jos ne eivät tee osaansa unionin pakolaispolitiikasta.

Soini sanoi politiikan toimittajien aamiaisella, ettei EU:n pakolaispolitiikan taakanjakosopimuksissa ole järkeä, jos kansallisvaltiot eivät pidä lupauksiaan.

"Ei voida tehdä mitään taakanjakoa, jossa toiset ottaa ja toiset ei ota."

"Jos yhteistyö pakolaispolitiikassa vapaaehtoiselta pohjalta ei kelpaa Itä-Euroopan maille, niin niiden maataloustuet voidaan ottaa tarkasteluun", Soini sanoi.
Talouselämä: Soini varoittaa uudesta "pakolaisaallosta": "Nyt on neuvoteltava Libyan kanssa" 14.4.2016
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Skeptikko

Quote from: Lahti-Saloranta on 25.02.2018, 18:50:06
Olisi jotenkin ymmärrettävää jos EU avustaisi matuja ottaneita maita mutta jos lähdetään leikkaamaan tukija niiltä mailta jotka eivät ota matuja vastaan niin ollaan hakoteillä. Siitä ei taida olla tietoa kuinka suuret kustannukset matuista tulee Euroopan laajuisesti.

Millaisella menettelyllä muuten EU:n budjetti vahvistetaan? Voivatko maahanmuuttokriittiset maat torpedoida EU:n budjetin hyväksymisen?

En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

qwerty

Alkaa näyttämään siltä että New York Declaration on se millä länsimaiden väestönvaihto-operaatio oikeutetaan ja toteutetaan. Ensi kuussa EP äänestää jostain. Ilmeisesti EU:n kannasta, joka ei kaiken järjen mukaan ole jäsenvaltioita sitova. Ainakin Unkari laittanee kunnolla kampoihin. Kuten aina.

Quote2018-02-26 MEPs to discuss global strategy for better management of migration and refugee flows

Civil Liberties MEPs will assess on Tuesday the UN-backed efforts towards a global strategy for a better management of migration and refugee flows.

Migration Commissioner Dimitris Avramopoulos, representatives of international organisations (UNHCR, OIM), the European External Action Service and the Bulgarian Presidency as well as members of EU national parliaments, will participate in the debate.

The New York Declaration for Refugees and Migrants, adopted by the UN General Assembly in September 2016, marked the beginning of multilateral negotiations for the adoption of two global compacts on refugees -with the objective of a fairer sharing of the burden and responsibility for hosting and supporting refugees worldwide- and for safe, orderly and regular migration, aimed at ensuring adequate treatment of migrants in vulnerable situations.

The UN High Commissioner for Refugees (UNHCR) was tasked to develop the practical aspects of the Global Compact on refugees. A final text of the Global Compact on Refugees will be proposed by the High Commissioner for adoption by the UN General Assembly in 2018. Mr Volker Türk, Assistant High Commissioner for Protection, will present to the committee the progress achieved so far.

The discussions for the Global Compact for safe, orderly and regular migration are conducted through intergovernmental negotiations, chaired by two co-facilitators (Mexico and Switzerland). Both the Mexican and Swiss Ambassadors to the UN, H.E. Juan José Gómez Camacho and H.E. Jürg Lauber, respectively, will attend the meeting.

Next steps
The European Parliament as a whole plans to vote on a resolution on the UN Global Compacts in the March plenary session, in Strasbourg.

Check the full programme of the event.

When: Tuesday, 27 January, from 14.30 to 18.30
Where: European Parliament in Brussels, József Antall building, room 2Q2

You can follow the event live.
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

qwerty

Arvasin oikein. Seuraavaksi arvaan että muut V4 maat ja Itävalta seuraavat esimerkkiä. EU:n öykkärit hieman ylitelleet valtuuksiaan ja laittaneet nimiä paperiin ennen asiasta sovittua kokousta.

QuoteHungary's foreign minister has officially protested over the negotiations on the UN's Compact for Migration after the EU put forward a common standpoint to which there is no consensus among the 28 member states.

Péter Szijjártó, minister of Foreign Affairs and Trade, made his feelings known in a letter to the European Union's High Representative for Foreign Affairs and Security Policy, Federica Mogherini.

He said this was an "unprecedented and scandalous case" and Hungary is awaiting action on the part of Federica Mogherini to ensure that nothing similar can ever happen again and is expecting an explanation of how this situation could have come about.

"It makes no difference what pressure is exerted on Hungary, the Hungarian position will not change: the country will protect its southern borders, the security fence will remain in place, no illegal immigrants will be allowed to enter Hungary and the security of the Hungarian people is the only thing that matters," the minister said.
Quote"The fact that the series of negotiations on the UN's Compact for Migration has begun means that international pressure on Hungary to change its stance on migration has increased," he explained. "In view of the fact that the fundamental proposal being put forward by the UN is at odds with Hungary's interests, the possibility had been raised that Hungary might exit the talks, but following consultations with our Visegrád Group (V4) partners, Hungary has decided to remain and attempt to change the migration package," he added.

The minister said that as pressure increases, some large international parties are "not even bothering to keep up appearances".

"This week the EU contravened fundamental European regulations and the stipulations of the European treaties by trying to force the European position onto Hungary, the EU wanted to use coercion to ensure that there is a common EU standpoint on the migration package," he said.

"According to EU regulations, the EU can only put forward a common position on international issues if all 28-member states are of a similar opinion, a majority is not sufficient", he explained. "Despite this, the head of the EU delegation in New York put forward his standpoint in the name of the European Union, after which he attempted to place pressure on the diplomat representing the Hungarian Government to explain his position," he explained.

The minister said that this is proof of the fact that the EU "will stop at nothing" to force its immigration policy onto Hungary. "Furthermore, the debate on the EU position was only set to take place at the meeting of the Council of Foreign Ministers on March 19th, but the EU has put it forward already," he added.
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

akez

Quote from: qwerty on 26.02.2018, 19:39:12
"This week the EU contravened fundamental European regulations and the stipulations of the European treaties by trying to force the European position onto Hungary, the EU wanted to use coercion to ensure that there is a common EU standpoint on the migration package," he said.

Veikkaanpa, että nuo tyypit tuolta EU-komissiosta päätyvät vielä ajanmittaan Merkelin ja apupoikiensa kera kaltereiden taakse, sillä noiden rötös- ja rikoslista alkaa olla jo järkyttävän pitkä.

Toinen seikka on, että YK:ssa on ääni per valtio ja valtioiden enemmistö kehitysmaita. Jos tuolla tehdään jotakin kimppasopimuksia kehitysmaasakin sijoittamisesta jonnekin, niin hölmöinkin tietää minne tuon soppaklubin enemmistö haluaa ne laitettavaksi.

Unkarilla on oikea asenne: Maan kansalaisten turvallisuus on ykkösasia, eikä millään kv. sopimuksella voida polkea sitä jalkoihinsa. Tuollaisen sopimuksen tekeminenkin olisi jo itsessään rikos.
George Orwell: "All that Oceania's citizens know about the world is whatever the Party wants them to know."

qwerty

Unkarin hallitus: Government to submit 12-point proposal for UN migration package
March 1, 2018 3:19 PM
QuoteThe title of the Proposal is "To Us, Security Comes First", the Minister explained. The first point reflects on the basic assumption that is the starting point for the migration package, according to which migration is a good thing and is unstoppable. In contrast, according to the Government migration is a bad and dangerous process that has given rise to major security challenges, as also proven by the events of recent years, he pointed out.

According to the second point, international efforts should be aimed at stopping migration processes. The third point states that the right to migration is not included among the fundamental human rights, he added.

According to point four, migration "isn't good for anyone", not for people who need to set out from home, not for transit countries and not for the communities that are forced to accept large numbers of people from a totally different culture, the Minister continued.

Point five states that it is the duty of the international community to acknowledge that everyone has the right to live in peace and security in their own homelands, and if this is not possible then to remain as close as possible until they can return home.
QuoteBased on point six only people smugglers profit from migration processes, and accordingly the international community must eradicate smuggling networks, strictly punish people smugglers and avoid introducing policies that encourage people to use the services of people smugglers, Mr. Szijjártó explained.

Point seven emphasises the importance of sovereignty and the fact that every country's right to handle the security of its citizens as a priority issue must be respected, and their right to decide who they wishes to allow into thier territory cannot be called into question.

Point eight concerns issues relating to identity; the international community must support every country's efforts to preserve its traditions and social structure, he explained.

Point nine states that there are better instruments than migration for handling demographic and job market challenges, and that we respect the fact that other countries may choose migration as a solution, but migration "shouldn't be forced on us", the Minister continued.

In point ten, the Government stresses that it is the right and duty of every country to protect its borders, and the international community should support their efforts, Mr. Szijjártó explained.

According to point eleven, illegally crossing a border is a serious offence that must be sanctioned; borders can only be crossed while adhering to national and international regulations, he highlighted.

And finally, according to point twelve the Compact for Migration cannot pose any legal requirements on member states, the Foreign Minister stated.
QuoteThe proposal will also be sent to all NATO and EU member states, he said.

The goal is "for Hungary to truly remain Hungarian", because "we do not want to become an immigrant country", he declared, adding that by submitting the proposal we are making it clear that we retain the right according to which "only we can decide" who we want to live with and who we allow into the country.
QuotePresident of the Századvég Foundation Zsolt Barthel-Rúzsa declared: Neither the EU nor international organisations such as the UN understand the world that we live in; they don't care about people's opinions and they are incapable of providing suitable answers to the challenges we are facing. He said that in his opinion Hungary and Central Europe are increasingly confident and are professing their Christian, conservative values with increasing strength, while the western half of Europe is characterised by having lost its values.

Niin juu. Monessako Kokoomuksen/Demareiden/Kepun/Virheiden/Sinisterien/RKPn/Vasemmistoliitäjien puheessa on mainittu TURVALLISUUS. Money, money, money. Lässyttävät että tämä on taloudellisesti kannattavaa (ei ole),  me tarvitsemme tätä (emme todellakaan tarvitse) ja kulttuuri rikastuu (rasistinen kanta / ja mikä hinku noilla on tuhota tällainen promillekansa?)

Money, money, mmmmmmooooooney.
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

Aksiooma

[tweet]971389513942667264[/tweet]

Tuossa on hyvä kartta, mikä tulee olemaan osana Uuden Euroopan historiankirjoituksia, kun tätä aikakautta kuvataan. Kummasta osasta sitten syntyy se #UusiEurooppa, jää nähtäväksi.

Kartassa punaisella kaikki ne valtiot, jotka vastustavat pakollista taakanjakoa.
Pahimmat vihollisemme ovat omassa keskuudessamme ne, jotka itsekkäistä syistä ovat valmiit uhraamaan kansakunnan elinedut ja ne, jotka jatkuvasti ja toistuvasti julistavat totuutena sitä, minkä tietävät valheeksi. -Risto Ryti

Jordan Peterson: Postmodernism - How and why it must be fought https://youtu.be/Cf2nqmQIf