News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Liikenneministeriö suunnittelee kaikkien autoilijoiden tiemaksua

Started by B52, 08.09.2011, 12:13:16

Previous topic - Next topic

Kyklooppi

Pitää muistaa että PerusSuomalaiset ovat kaiken tämän paskan takuupoikina, kuten aiemminkin joka päätöksen olipa se sitten millainen kansaa kurjistava hyvänsä.
Ihmisjäte.

Ari-Lee

Kommunisti Merja Kylläsen ja Jorma Ollilan suunnitelma 2.0 eli valmis tuote. DDR valkenee haamuna tämän rinnalla. Enää ei kukaan voi kulkea incognito missään. Yksityisyydensuoja ei enää koskekaan ihmisen kulkemisia.

Yhtiöitetty Posti ottaa vain hoitaakseen väylien kunnossapidon ja laskuttaa tien käyttäjiä. Postihan on näistä yhtiöitetyistä nyt esimerkillinen tapaus.

Verovelvolliselle lankeaa laitteiston hankinta ja päivitykset ja laitteiston vuosittainen katsastusmaksu, mikä nousee sitten vuosittain sekin. You lose! Berner & co. wins.

A Berner on ilmoittanut jättävänsä eduskunnan yhden kauden jälkeen. Toisinsanoen kun hän on vain pohjustanut omat ja läheisensä bisnekset ministerinä niin hän lähtee kotimaahansa Sveitsiin nauttimaan hedelmistään. Sipilä on tämän siunannut.

Kuinka tästä tuli näin paska maa?
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Econ101

Berner hakee analogian mobiiliverkoista. Tuohan on päin vittua, sillä mobiiliverkoissa on - ainakin isoimmissa kaupungeissa - oligopoli, vähintään muutama verkko ja siten kilpailua. Oikea analogia on sähköverkot. Sähköverkkoja, niin kuin optimitiereittejä paikasta A paikkaan B, on kullakin alueella tasan yksi ja se kertoo miten tässä käy. Caruna-sikailu saa jatkoa maanteillä.

Luonnollinen monopoli on lähes tulkoon verotuksen kaltainen tilanne eikä mikään suitsi hinnoittelua kun kilpailua ei ole. Laissa määritellyt ns. kohtuutuottovaatimukset ovat yhtä tyhjän kanssa. Kirjanpidollisilla toimenpiteillä tuotto saadaan asettumaan niin että hintoja voidaan nostaa ajan oloon  r e i p p a a s t i.
"It is not what you say, it is what you do that reveals what you want."

Supernuiva

Pitäisikö tässä harkita köyhänä protestiäänen antamista SKP:lle? Mieluummin kansallinen purettavissa oleva valtiomonopoli kuin ylikansallisten firmojen hallinnoima sekä omistama ja käytännössä PURKAMATTOMAKSI tehtävä rahastusjärjestelmä.

Ari-Lee

Museoajoneuvot jätetään luonnollisesti kaiken ulkopuolelle. Mutta, syön hatullisen huttua, jos harrasteajoneuvot, rodit, nimetään erikseen omaksi luokakseen ja seurantalaitteen ulkopuolelle. Luvassa ongelmia seurannassa voin kertoa jo nyt tässä vaiheessa.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Kyklooppi

Tätä kehitystä vastaan olisi noustava ja keinoja kaihtamatta, jos tämä paska nyt toteutuu jälkipolvet joutuvat maksumiehiksi ja kunnolla.
Ihmisjäte.

Supernuiva

Quote from: Kyklooppi on 27.12.2016, 23:20:42
Tätä kehitystä vastaan olisi noustava ja keinoja kaihtamatta, jos tämä paska nyt toteutuu jälkipolvet joutuvat maksumiehiksi ja kunnolla.

^Kyllä nykypolvetkin joutuvat vielä maksamaan ihan riittävästi. (Ajatellaan vaikka jotain parikymppistä, jolla on keskimäärin odotettua elinikää abouttirallaa noin 70 vuotta jäljellä.)

Arvoton

Tolta akalta voi odottaa mitä vain rahastusta. Ei toi vielä mitään. Ensi vuonna se alkaa yhtiöittää Suomen ilmaa. Tulee ilman käytön maksu vaikkapa Yle-veron tapaan. Kun kumminkin hengität, niin joudut maksamaan. Sitä kerää kapitalistirouvamme hyväksymät kavereidensa firmat. Perustankin huomenna Eestiin firman netitse.

Eisernes Kreuz

Koskahan tosiaan koittaa se päivä, kun hengitysilman käytöstä joutuu maksamaan jollekin yhtiölle?

Luonnollisen monopolin yksityistämisestä ei seuraa mitään hyvää. Vai meinaavatko ne rakentaa rinnakkain useita moottoriteitä, joista kansalaiset saavat sitten kilpailuttaa itselleen halvimman?
There is freedom of speech, but freedom after speech, that I cannot guarantee.
- Idi Amin, diktaattori

ApinA

Quote from: SatuSetä on 27.12.2016, 21:53:12
Nostetaanpa vanhaa ketjua.

http://www.hs.fi/politiikka/art-2000005020027.html
Quote from: HS
...

Kun valtion väyläomaisuus laitetaan uuden yhtiön taseeseen, se voi ottaa sitä vastaan lainaa. Bernerin mukaan tämä toisi lisää rahaa ja pitkäjänteisempää suunnittelua liikenneinvestointeihin. "Eduskunta hyväksyisi yhtiön esittelemän investointisuunnitelman aina 12 vuodeksi eteenpäin."


Berneri on joko saatanan tyhmä tai sitten se valehtelee. Mietin vain, että miten valtio ei pysty ottamaan lainaa ja tekemään pitkäjänteistä suunnittelua ilman asfalttitietä taseessa? Paljonkos se valtion lainan korko prosentti on? Vähemmän kuitenkin kuin tuollaisen autotieyhtiön...

Ari-Lee

Suomen valtion velka
105 769 749 844,97 euroa

sinun osuutesi valtionvelasta
19 318,67 euroa

http://velkakello.fi/
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Kyklooppi

UreaVero on seuraava bernerin junttaama ja soinin takaama tuote kansalaisten iloksi
Joka paskapöntön kanteen  sim kortti, numeroon soitto niin kansi aukeaa ja voit losauttaa
asiat posliiniin.
Luontoon jos losotat kiinnijäädessä maksat lujat sanktiot, paspo valvoo google auton
tavoin kansalaistottelemattomia.
Ihmisjäte.

ApinA

Quote from: Ari-Lee on 28.12.2016, 00:00:46
Suomen valtion velka
105 769 749 844,97 euroa

sinun osuutesi valtionvelasta
19 318,67 euroa

http://velkakello.fi/

Loppujen lopuksi, oli velka mitä hyvänsä, yhtiöittäminen ei auta yhtään mitään.

Kim Evil-666

Sanoisin, että tämä suunniteltu kaikkien autoilijoiden tiemaksu tulee päättymään totaaliseen umpikujaan.

Jos nyt hanke kuitenkin kaikessa järjettömyydessään toteutuisi, massiivisen laaja kansalaistottelemattomuus keinolla millä hyvänsä olisi enemmän kuin paikallaan. Eri osat Suomea ovat täysin eriarvoisessa asemassa autoilun suhteen. Suomessa on kosolti paikkoja, joissa julkista liikennettä ei ole ja autoilu on olosuhteiden pakosta elinehto. Lisäksi etäisyydet paikasta A paikkaan B ovat hieman eri kuin Helsingissä, jossa lähes kaikki on kusikaaren päässä.

Idea on täysin aivokuollut ja lisäksi enemmän kuin kohtuuton jo muutenkin ylikupattuun rahastukseen autoilusta.
Pohjoinen Perkele! Arktisen alueen Eko-Mörökölli!
Oma polku- kiveen hakattu!

"Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

-PPT-

Uskon että tämänkin politiikan määräykset tulevat Suomen ulkopuolelta. Nimittäin kaikesta kansalaisten näkökulmasta olevasta karmeudesta huolimatta tuo on varsin nerokas tapa imeä maa kuiviin ja siirtää rahat omiin liiveihin. Suomalaiset poliitikot ovat aivan liian tyhmiä että he keksisivät mitään noin nerokasta.

acc

Siis luvassa on kilometrimaksu. Vuonna 2013 maksun määräksi arvioitiin 6.8 senttiä kilometriltä [1][2]. Nyt Berner lupaa, etteivät autoilun kustannukset nouse. Siis sadan kilometrin matkasta tulisi 6.80 euron lasku. Saman verran pitäisi autoiluun liittyvien, tällä hetkellä perittävien verojen pienentyä.

Jos kilometrimaksun vaikutukset kompensoidaan alentamalla muita autoiluun liittyviä veroja, niin esimerkiksi polttoainevero pitäisi poistaa kokonaan. Polttoaineen hinnasta on veroa noin 60 prosenttia [3].

Valtionhallinnossa ajatus kilometrimaksuista on elänyt ainakin jo 1990 lopulta lähtien. On visioitu puhelinlaskun kaltaista kilometrilaskua.

Jos henkilöauto kuluttaa kilometriä kohden polttoainetta 10 sentin edestä, niin polttoaineen hintaa pitäisi alentaa 72 prosentilla, jotta ajokilometrin hinta ei olisi nykyistä suurempi.

Tuskinpa polttoainevero poistetaan kokonaan. Luultavasti sitä alennetaan hieman, jotta kansalaiset pysyisivät rauhallisina kilometrimaksun tullessa käyttöön.

Ministeri Bernerin toiminta tuo esille tarpeen estää jatkossa ulkomaan kansalaisten pääsy eduskuntaan ja korkeimpiin valtionhallinnon virkoihin ja tehtäviin mukaan lukien ministerien virat. Berner on ulkomaan kansalainen, vaikka hänellä on myös Suomen kansalaisuus. Ulkomaalainen ei välttämättä ole lojaali Suomelle vaan kohtelee suomalaisia kuin koe-eläimiä. Suomen tulee lopettaa kaksoiskansalaisuudet.

Kiitos MV-lehdelle Bernerin toimintaa koskevasta uutisesta[1].


Lähteet:
1. http://mvlehti.net/2016/12/27/anne-bernerin-esittamaa-suomalaisautojen-satelliittivalvontaa-on-valmisteltu-taustalla-vuosikymmen/
2. http://www.talouselama.fi/uutiset/autojen-satelliittivalvonnalla-tahtoo-rahastaa-salaperainen-suomalainen-panda-ryhma-3358714
3. https://fi.wikipedia.org/wiki/Polttoainevero
2017 Personality 13: Existentialism via Solzhenitsyn and the Gulag
(Huomaa: käsittämätön feministin raivokohtaus, kohta 42:00 eteenpäin)
https://www.youtube.com/watch?v=w84uRYq0Uc8

Kyklooppi

Koska maastamme on tullut koe-eläinpuisto?
Ihmisjäte.


Punaniska

Quote from: Kyklooppi on 28.12.2016, 00:26:47
Koska maastamme on tullut koe-eläinpuisto?

Siinä vaiheessa, kun demokratia mätäni eri väriä tunnustavien roistojen neppiskisaksi.

Äänestät mitä/ketä vain, niin saat peetä.
Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

Impi Waara

Mielestäni moiset SIM-seurantasysteemit rikkovat räikeästi yksityisyyden suojaa. Samaan luokkaan menee heittämällä VR:n/bussien "nettitarjousliput", jossa pitää antaa tarkat henkilötiedot yms. Mikä taho kerää ja miksi tietoja siitä missä ja milloin liikumme? Ja tätä keräilyä kun vertaa siihen ikävään tosiasiaan, että samaan aikaan Suomessa loisii tuhansia ihmisiä, joiden henkilöllisyydestä tai olinpaikasta ei kenelläkään ole mitään tietoa. Ajokilometrit saa katsastuksen yhteydessä ja ihan ilman mitään ajoneuvoihin asennettavia lisukkeita, joten SIM-korttisysteemillä on oltava jokin muu syy. Mikä?
10.6.2017   Nyt voi olla läpeensä tyytyväinen. Homma hoidettu tyylillä!

Ari-Lee

Quote from: Impi Waara on 28.12.2016, 02:00:46
Ajokilometrit saa katsastuksen yhteydessä ja ihan ilman mitään ajoneuvoihin asennettavia lisukkeita, joten SIM-korttisysteemillä on oltava jokin muu syy. Mikä?

No niiden laitteiden valmistaminen ja lobatut markkinat. Puoli vuotta ja jo on uudet laitteet markkinoilla ja markkinat tässä valmiiksi lobattu. Lisänä nopeuden valvonta. Jos toistamiseen on liikkunut väliä A-B liian nopeasti rajoituksiin nähden voidaan sakottaa ja kortti hyllyttää. Näinhän tämä kehittyy kun sitä ministerit alkavat kehittämään. Tällä hetkellä on vielä toistaiseksi näytettävä toteen kuskin identiteetti valokuvaamalla. Ei mene enää kauan kun sakot lankeavat ajoneuvon omistajalle. Perkeleestä tämä suunnitelma.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Peltipaita

Odotan että joku perussuomalaisten  kansanedustaja tulee kertomaan että ei ole totta tämä uutinen ja että he eivät ole tällaisessa hölmöydessä mukana.




;D ;D ;D
"Kumiluodit ovat hyväksyttävyyden rajoilla"  sanoi Matti Vanhanen, kun Kataloniassa haluttiin saada mielipide selville äänestämällä.

Ari-Lee

Quote from: Peltipaita on 28.12.2016, 02:21:01
Odotan että joku perussuomalaisten  kansanedustaja tulee kertomaan että ei ole totta tämä uutinen ja että he eivät ole tällaisessa hölmöydessä mukana.
;D ;D ;D

Emmekö me muka kaikki odota edes jotain merkkiä? Taivaalle olen tähystellyt.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Impi Waara

Eikö näy vielä autoilijoita seuraavaa sateliittia? Voi harmi. Sopii tulla yrittämään SIM-härdellin asennusta meikäläisen autoon.  >:( Kansalaistottelemattomana sellainen päätyy hyötyjäteasemalle.
10.6.2017   Nyt voi olla läpeensä tyytyväinen. Homma hoidettu tyylillä!

Peltipaita

Tottelematonuudella ei taida selvitä. Toisaalta, jos tie on yksityisen yrityksen hallinnoima, kusetat tavallaan sitä etkä valtiota. Lakeja täytyy väsätä koska tien käyttö ilman maksua ei taida olla nykyään mitenkään sanktioitua.
"Kumiluodit ovat hyväksyttävyyden rajoilla"  sanoi Matti Vanhanen, kun Kataloniassa haluttiin saada mielipide selville äänestämällä.

Ari-Lee

Quote from: Impi Waara on 28.12.2016, 02:32:24
Sopii tulla yrittämään SIM-härdellin asennusta meikäläisen autoon.

Ne asennuttavat verovelvollisen itsensä kustantamana kiinteän laitteen. Jos laite ei ole autossa katsastattaessa tai laite ei ole toimiva tai sitä on vahingoitettu auto määrätään ajokieltoon aina siihen asti kunnes rikoshyöty on laskettu auton matkamittarin ja seurantalaitteen erotuksesta. Siitäkin lankeaa lasku sekä sakko. Molemmat ovat ulosmittauskelpoisia.

Omassa 52 vuotiaassa harrasteajoneuvossa on alkuperäiset sähöt. Kai se laite kärähtää jossain alkuvaiheessa enkä kuule siitä mitään. Nopeusmittarin vaijeri menee epikseen siinä hetikohta käryn häivyttyä.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Peltipaita

Sanktiot tulevat olemaan samantyyppiset kuin ajaminen löpöllä dieselautolla. Verenimijää edustava virkamies arvioi että kun edellisestä hetkestä jolloin laite on ollut toimintakuntoinen on aikaa vuosi, olet sinä aikana ajanut 100 000 km ja ja kilometrin hinta on 5 senttiä niin maksua lankeaa 5000 euroa. Auto ajokiellossa kunnes maksat. Maksu ulosottokelpoinen. Kannattiko?
"Kumiluodit ovat hyväksyttävyyden rajoilla"  sanoi Matti Vanhanen, kun Kataloniassa haluttiin saada mielipide selville äänestämällä.

Nuivinator

Mitenkähän liikenneministeriö aikoo toteuttaa ulkomaalaisen rekkaliikenteen rahastamisen? Entä ns. invaluvallisten ihmisten liikenneverottomuuden?
Nimitys paperiton laittomasta maassaolijasta on kuin kutsuisi huumediileriä paperittomaksi farmaseutiksi tai myymälävarasta kuitittomaksi asiakkaaksi.

Fiftari

Jos meinaavat jotain gps-härveliä seurantaan niin sehän liikkuu satelliitin mukaan vaikka olisi paikallaan. Tulee vähän systeemille hintaa. Mutta heittää ajossa kupariverkosta tehty kuori gps antennin päälle niin vehje ei ota yhteyttä mihinkään. Katsastukseen pois.
Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan.

Nuivanlinna

Quote from: Peltipaita on 28.12.2016, 02:21:01
Odotan että joku perussuomalaisten  kansanedustaja tulee kertomaan että ei ole totta tämä uutinen ja että he eivät ole tällaisessa hölmöydessä mukana.
;D ;D

Minulla on muistikuva, että tämä ei Persujen kansanedustajissa aiheuttanut minkäänlaisia reaktioita kun ministeri Kyllönen edellisessä hallituksessa tätä junttasi.

Persut ovat olleet kusetus alusta lähtien, myös ne nuivat.
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.