News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Anttilassa -70% ALE. Ostajat odottivat viikkoja tuotteita, sitten firma nurin

Started by Artisti, 20.07.2016, 16:42:45

Previous topic - Next topic

Peltipaita

Quote from: mikkoR on 24.07.2016, 13:10:35
Quote from: Peltipaita on 24.07.2016, 12:19:06
Quote from: mikkoR on 24.07.2016, 09:47:52
Quote from: Peltipaita on 24.07.2016, 00:03:50
Quote from: mossad on 23.07.2016, 23:23:29

Ostin NetAnttilasta tavaran osamaksulla. En saanut tavaraa. 
             
  Joudunko maksamaan osamaksuerät loppuun?
                     

Paha sanoa. Yritä olla maksamatta, mutta jos tulee karhukirjeitä ja perintätoimen uhkaa kannattanee maksaa vaikka rahalle voi periaatteessa sanoa hyvästit. Toivottavasti ei ollut kyse kovin isosta summasta vaikkakin osamaksu viittaa sellaiseen. Yhteyttä liikkeeseen (konkurssipesään) kuitenkin jos alkavat karhuamaan että mitätöisivät saatavan. konkurssipesän varoihin luetaan tulevat osamaksusaatavat ja siellä on mukana sekä tavaran saaneita että saamatta jääneitä. Konkurssipesällä ei välttämättä ole tietoa siitä keille tavara on jo lähetetty ja keille ei.

On siinäkin joka-alan ammattilainen taas neuvomassa...


Kunhan arvuuttelin asiaa oman tietämykseni pohjalta. Sinullehan kaikki oli toki päivänselvää.

Miksi pitää arvailla ohjeita toisille jos ei tiedä asiasta?

Mikä minun arvuuttelussa oli mielestäsi väärin? Sanoin että yritä olla maksamatta. Väärin? Sanoin että jos menee perintään, kannattaa maksaa. Väärin? Sanoin että yhteyttä konkurssipesään jos yrittävät periä. Väärin? Kommentoit tapausta muuten vasta sen jälkeen kun ketjuun oli laitettu lakitekstiä osamaksusopimuksista.
"Kumiluodit ovat hyväksyttävyyden rajoilla"  sanoi Matti Vanhanen, kun Kataloniassa haluttiin saada mielipide selville äänestämällä.

Rubiikinkuutio

Quote from: Peltipaita on 24.07.2016, 13:22:16

Mikä minun arvuuttelussa oli mielestäsi väärin? Sanoin että yritä olla maksamatta. Väärin? Sanoin että jos menee perintään, kannattaa maksaa. Väärin?

Minusta kannattaisi silloin kiistää sen perinnän legitimiteetti. Jos tavara on saamatta.
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

Peltipaita

Quote from: Rubiikinkuutio on 24.07.2016, 14:41:17
Quote from: Peltipaita on 24.07.2016, 13:22:16

Mikä minun arvuuttelussa oli mielestäsi väärin? Sanoin että yritä olla maksamatta. Väärin? Sanoin että jos menee perintään, kannattaa maksaa. Väärin?

Minusta kannattaisi silloin kiistää sen perinnän legitimiteetti. Jos tavara on saamatta.


Sanoin että yhteyttä konkurssipesään jos yrittävät periä. Tuo tarkoitti juuri sitä kiistämistä.
"Kumiluodit ovat hyväksyttävyyden rajoilla"  sanoi Matti Vanhanen, kun Kataloniassa haluttiin saada mielipide selville äänestämällä.

mossad

Lxoxvxe axnxd dxexmxoxcxraxcxy wxixlxl pxrxexvxaxixl !  - Ei vihaviesti, vaan vitutusviesti -

Lalli IsoTalo

Kävin zekkaamassa Kaisaniemenkadun Anttilan. Ei oikeastaan mitään hyviä alennuksia. Kysyin myyjältä milloin tulee loppurysäys. Ei tiennyt.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

AkseliMaki

Turun n. kuukausi sitten uudelleenavatussa myymälässä ei juuri ole edes mitään sellaista mitä normaalisti ostaisin. Valikoima oli selvästi aikaisempaa suppeampi. Sen myös näki että jo avajaispäivänä ei siellä kauheasti ihmiset käyneet, yllätyin miten vähän siellä illalla oli porukkaa.

Aikaisemmin olen silloin tällöin ostanut Anttilasta vaatteita. Tästä uudelleenavatusta myymälästi sain ostettua vain kengän pohjalliset. Kävin nyt konkurssin myötä katselemassa telkkareita, kaikki on niin suuria että vaikka ne tulisi millaiseen alennukseen, muut kuitenkin sellaiset ostaisi.


Osamaksuissa on mielestäni aika selvää ja varmaan myös juridisesti selvää, että jos toinen puoli sopimuksesta raukeaa, kun tavaraa ei saada, niin myös se toinen puoli, maksuvelvollisuus, raukeaa. Pelkästään niissä osamaksusopimuksissa on varmaankin jotain asiasta, kai niitä voisi aikansa kuluksi lukea ne joita asia koskee ja joilla sellaisia sopimuksia on. Varmasti jonkin verran tavaraa konkurssipesällä on, jota voidaan toimittaa ihmisille. Sen selvityksessä menee aikansa. Luultavasti osa joutuu velkojan asemaan pesän selvityksessä, eli tavaraa ei tule saamaan.

Mä luulisin että kaikki tai suurin osa tavarasta tulisi Keskon kautta, joten takuut valuvat maahantuojan tai joissain tapauksissa valmistajan harteille, jos myyjä menee konkurssiin. Jotkut jutut voivat olla sellaisia että niiden takuu ei kuulu kenellekään.


Alennusmyynnistä. Onkohan vastaavaa yritystä koska viimeksi mennyt Suomessa konkurssiin. Erilaisia verkkokauppoja kyllä, mutta verkkokaupoilla harvemmin on kummoisempaa varastoa. Liikkeitä ja ketjuja myös, mutta niillä on ollut harvemmin tilauksia paljon. Konkurssipesä ei voi realisoida vaihto-omaisuuttaan mihin tahansa hintaan, koska silloin se toimisi velkojien etua vastaan. (velallisen epärehellisyys)

Jotenkin arvelen että asiassa menee kuukausia.



Quote from: Hän on 22.07.2016, 11:08:47
Voi köyhää leskeä joka nyt turhaan odottaa 49,94 e saataviaan korporaatiolta kun se sievä eteisen matto jäi tulematta. Ja se perhe joka sijoitti viimeisen viissatasensa kodin elektroniikkaan. Mitä he nyt syövät jouluna?

Tää oli mielestäni tosi hienosti kirjoitettu. Jouduin hetken aikaa miettimään kummalla puolella mennään.


Monella reaktio on tyypillinen #firstworldproblem. N. 1600 ihmistä menetti työpaikan, mutta ihmiset itkee jotain muutaman sadan tilauksia. Ihmiset tuntuvat olevan suunnattoman itsekkäitä, ja kyvyttömiä näkemään asioita kokonaisuutena. Ja muiden näkökulmaa. Eikä pelkästään itke, käyvät raivoamassa ihmisille jotka ovat menettäneet työnsä, mahdollisesti joutuvat odottamaan palkkaturvasta saatavia viimeisiä palkkoja pidempään, ja joille tämä konkurssi tuli yhtä suurena yllätyksenä kuin heillekin.

Helposti herää kysymys, kenen muka sellaisten ihmisen ongelmista ja murheista pitäisi välittää, jotka eivät tunnu välittävän muiden tunteista yhtään.

dothefake

Ai meinaat, että ne työnsä menettäneet murehtivat itsensä tärviölle rahansa menettäneiden puolesta?
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Hämeenlinnan Oraakkeli

Tiimari meni konkkaan tuossa parivuotta sitten. Silloin ale alkoi muistaakseni vasta jokusen kuukauden kuluttua. Anttilaa varmaan koitetaan kaupata eteenpäin ennen kuin alet alkaa. Itse aloittaisin jo nyt pienella 20-30% alennuksella.

nollatoleranssi

Quote from: mossad on 25.07.2016, 11:46:43
 
Anttila-sotku käynnisti keskustelun kuluttajan asemasta konkurssissa

http://yle.fi/uutiset/anttila-sotku_kaynnisti_keskustelun_kuluttajan_asemasta_konkurssissa/9048191

Tässä olisi hyvä temppu kerätä irtopisteet kotiin. Mutta onhan se täysin totta, ettei kuluttajien pitäisi olla eri asemassa sen mukaan millä maksutavalla ovat tuotteensa maksaneet.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

nollatoleranssi

Quote from: Hämeenlinnan Oraakkeli on 25.07.2016, 16:04:29
Tiimari meni konkkaan tuossa parivuotta sitten. Silloin ale alkoi muistaakseni vasta jokusen kuukauden kuluttua. Anttilaa varmaan koitetaan kaupata eteenpäin ennen kuin alet alkaa. Itse aloittaisin jo nyt pienella 20-30% alennuksella.

Ennen olivat yleisiä -50% alennukset ruokakaupoissa, mutta selkeästi huomasivat tuotteiden myyvän liian hyvin niin muuttivatkin käytäntöä. Entistä vähemmän tuotteita ja korkeintaan -30%:lla.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

Alaric

Osa Anttilan verkkokaupan tilauksista on sittenkin noudettavissa tietyin ehdoin.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016072521957335_uu.shtml

QuoteTilasitko Anttilan verkkokaupasta? Voit vielä saada tuotteesi

Anttilan konkurssipesä luovuttaa asiakkaille Anttila.com- ja Kodin1.com -verkkokaupoista tilatut tavarat, jos toimitustapana on nouto tavarataloista. Ehtona on myös, että asiakkaalle on ehtinyt lähteä sähköinen ilmoitus tuotteen saapumisesta valittuun tavarataloon.

Sen sijaan tilattu tuote ei ole noudettavissa, jos asiakas ei ole saanut asiasta sähköistä ilmoitusta.

Ehdot täyttävien tuotteiden luovutus alkaa huomisaamuna tavaratalojen auettua.

Anttilan pesänhoitaja on konkurssin alkaessa katsonut, että ennen konkurssia tilattuja ja tavarataloissa noutoa odottavia tuotteita ei ole voinut luovuttaa ennen kuin mahdollisuudet luovuttaa ne on huolellisesti selvitetty.

Nyt selvityksiä on tehty, ja pesänhoitaja on päättänyt, että Anttilan konkurssipesä luovuttaa asiakkaille verkkokaupoista tilatut tuotteet, jotka on merkitty asiakkaille kuuluviksi ja siirretty tavarataloihin luovutusta varten.

Konkurssipesä pyytää kuitenkin huomioimaan, ettei konkurssipesä ota vastuuta tuotteiden mahdollisista virheistä. Tuotteilla ei ole myöskään vaihto- tai palautusoikeutta.
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

AkseliMaki

Quote from: dothefake on 25.07.2016, 15:55:22
Ai meinaat, että ne työnsä menettäneet murehtivat itsensä tärviölle rahansa menettäneiden puolesta?

Ei suinkaan, vaan että kukaan.

Mursu

Quote from: Lalli IsoTalo on 25.07.2016, 11:56:31
Kävin zekkaamassa Kaisaniemenkadun Anttilan. Ei oikeastaan mitään hyviä alennuksia. Kysyin myyjältä milloin tulee loppurysäys. Ei tiennyt.

Voisi hieman miettiä noita kysymyksiä.  Ei varmaan tunnu myyjästä kivalta,kun joka päivä pari kymmentä kysyy tuota.

Mursu

Quote from: AkseliMaki on 25.07.2016, 15:24:41
Monella reaktio on tyypillinen #firstworldproblem. N. 1600 ihmistä menetti työpaikan, mutta ihmiset itkee jotain muutaman sadan tilauksia. Ihmiset tuntuvat olevan suunnattoman itsekkäitä, ja kyvyttömiä näkemään asioita kokonaisuutena. Ja muiden näkökulmaa. Eikä pelkästään itke, käyvät raivoamassa ihmisille jotka ovat menettäneet työnsä, mahdollisesti joutuvat odottamaan palkkaturvasta saatavia viimeisiä palkkoja pidempään, ja joille tämä konkurssi tuli yhtä suurena yllätyksenä kuin heillekin.

Helposti herää kysymys, kenen muka sellaisten ihmisen ongelmista ja murheista pitäisi välittää, jotka eivät tunnu välittävän muiden tunteista yhtään.

Minusta tällainen vastakkainasettelu on typerää. Kyse on kahdesta eri asiasta.Se, että menee työpaikka on toki taloudellisesti suurempi menetys, jos ei saa uutta. Siihen kuitenkaan ei liity oikeuksien loukkausta. Kun konkurssi tulee, niin se työpaikka yksinkertaisesti katoaa. Sen sijaan ennakkomaksun menettämiseen liittyy oikeuksien loukkaus, vaikka se olisikin nykylain mukaista. Siksi tilanne on toinen. Olisi enemmän vastaava, jos työntekijät eivät saisi loppupalkkoja. Myyjille  huutaminen toki on typerää, mutta tällaista aina esiintyy asiakaspalvelussa, kun homma ei mene putkeen. Ymmärrän hyvin hermostumisen, jos on saanut saapumisilmoituksen ja menee hakemaan, eikä sitten saakaan. Onneksi tämä nyt saatiin hoidettua.

nollatoleranssi

Quote from: Mursu on 25.07.2016, 20:34:27
Quote from: AkseliMaki on 25.07.2016, 15:24:41
Monella reaktio on tyypillinen #firstworldproblem. N. 1600 ihmistä menetti työpaikan, mutta ihmiset itkee jotain muutaman sadan tilauksia. Ihmiset tuntuvat olevan suunnattoman itsekkäitä, ja kyvyttömiä näkemään asioita kokonaisuutena. Ja muiden näkökulmaa. Eikä pelkästään itke, käyvät raivoamassa ihmisille jotka ovat menettäneet työnsä, mahdollisesti joutuvat odottamaan palkkaturvasta saatavia viimeisiä palkkoja pidempään, ja joille tämä konkurssi tuli yhtä suurena yllätyksenä kuin heillekin.

Helposti herää kysymys, kenen muka sellaisten ihmisen ongelmista ja murheista pitäisi välittää, jotka eivät tunnu välittävän muiden tunteista yhtään.

Minusta tällainen vastakkainasettelu on typerää. Kyse on kahdesta eri asiasta.Se, että menee työpaikka on toki taloudellisesti suurempi menetys, jos ei saa uutta. Siihen kuitenkaan ei liity oikeuksien loukkausta. Kun konkurssi tulee, niin se työpaikka yksinkertaisesti katoaa. Sen sijaan ennakkomaksun menettämiseen liittyy oikeuksien loukkaus, vaikka se olisikin nykylain mukaista. Siksi tilanne on toinen. Olisi enemmän vastaava, jos työntekijät eivät saisi loppupalkkoja. Myyjille  huutaminen toki on typerää, mutta tällaista aina esiintyy asiakaspalvelussa, kun homma ei mene putkeen. Ymmärrän hyvin hermostumisen, jos on saanut saapumisilmoituksen ja menee hakemaan, eikä sitten saakaan. Onneksi tämä nyt saatiin hoidettua.

Niin ja Anttilan kymmenien miljoonien eurojen veloista tiedettiin koko ajan. Sen takia Kesko myikin laajan ketjuvalikoiman "halvalla" eli siihen nimelliseen miljoonan euron hintaan. Se saattoi tietysti hämätä, että samaan aikaan avattiin uusia liikkeitä.

Anttilaan liittyvä kepulikonsteilu on ollut joidenkin tietojen mukaan paljolti samanlaista kuin mistä yksittäiset nettihuijarit ovat jääneet kiinni.

Erittäin hyvä asia, jos tilanne muuttuu tämän "ennakkotapauksen" myötä.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

Artisti

Quote from: Alaric on 25.07.2016, 19:38:10
Osa Anttilan verkkokaupan tilauksista on sittenkin noudettavissa tietyin ehdoin.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016072521957335_uu.shtml

QuoteTilasitko Anttilan verkkokaupasta? Voit vielä saada tuotteesi

Anttilan konkurssipesä luovuttaa asiakkaille Anttila.com- ja Kodin1.com -verkkokaupoista tilatut tavarat, jos toimitustapana on nouto tavarataloista. Ehtona on myös, että asiakkaalle on ehtinyt lähteä sähköinen ilmoitus tuotteen saapumisesta valittuun tavarataloon.

Sen sijaan tilattu tuote ei ole noudettavissa, jos asiakas ei ole saanut asiasta sähköistä ilmoitusta.

Ehdot täyttävien tuotteiden luovutus alkaa huomisaamuna tavaratalojen auettua.

Anttilan pesänhoitaja on konkurssin alkaessa katsonut, että ennen konkurssia tilattuja ja tavarataloissa noutoa odottavia tuotteita ei ole voinut luovuttaa ennen kuin mahdollisuudet luovuttaa ne on huolellisesti selvitetty.

Nyt selvityksiä on tehty, ja pesänhoitaja on päättänyt, että Anttilan konkurssipesä luovuttaa asiakkaille verkkokaupoista tilatut tuotteet, jotka on merkitty asiakkaille kuuluviksi ja siirretty tavarataloihin luovutusta varten.

Konkurssipesä pyytää kuitenkin huomioimaan, ettei konkurssipesä ota vastuuta tuotteiden mahdollisista virheistä. Tuotteilla ei ole myöskään vaihto- tai palautusoikeutta.

Tuo on niin skeidaa. Anttilan johto on sopinut asiasta pesänhoitajan kanssa vain julkisuuskuvan kiillottamiseksi, ei muuten.

Lalli IsoTalo

Noin vuosi sitten, suunnilleen, ostin vialliseksi osoittautuneen  tuotteen nettikaupasta. Silloin jo, myyjät lähianttilassa (Kaisaniemenkatu) myönsivät, että "nettikauppa pykii", eikä tuotevaihto lähimyymälän kautta onnistunut.

Silloin alkoi hälytyskello soida.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

RP

Quote from: Mursu on 25.07.2016, 20:34:27
Sen sijaan ennakkomaksun menettämiseen liittyy oikeuksien loukkaus, vaikka se olisikin nykylain mukaista.

En oikeastaan ymmärrä, mitä tarkoitat "oikeuksien loukkauksella" jos tapahtuma on lain mukainen tai (konkurssissa) jopa sen vaatima. Kaipa sitä Anttilan työntekijäkin kuvittelinen konkurssia en olevansa oikeutettu tavanomaiseen irtisanomisajan palkkaan (max. 6 kk).
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Mursu

Quote from: RP on 25.07.2016, 21:21:17
Quote from: Mursu on 25.07.2016, 20:34:27
Sen sijaan ennakkomaksun menettämiseen liittyy oikeuksien loukkaus, vaikka se olisikin nykylain mukaista.

En oikeastaan ymmärrä, mitä tarkoitat "oikeuksien loukkauksella" jos tapahtuma on lain mukainen tai (konkurssissa) jopa sen vaatima. Kaipa sitä Anttilan työntekijäkin kuvittelinen konkurssia en olevansa oikeutettu tavanomaiseen irtisanomisajan palkkaan (max. 6 kk).

Ymmärrät kyllä. Jos maksaa tuotteesta, eikä saa sitä, eikä rahoja on kyse oikeuksien loukkauksesta. Se, mitä syyt sitten takana ovat on eri asia.

Rubiikinkuutio

Quote from: Mursu on 25.07.2016, 21:30:01
Jos maksaa tuotteesta, eikä saa sitä, eikä rahoja on kyse oikeuksien loukkauksesta. Se, mitä syyt sitten takana ovat on eri asia.

Vähän samoin kuin jos sijoittaja lainaa rahaa Anttilalle ja se menee konkurssiin eikä maksa, niin kyse on oikeuksien loukkauksesta?

Kuluttajansuojalainsäädäntö ei suojaa yrityksille rahaa lainaavia konkurssitilanteessa, vaan yritykseltä velaksi ostava on sijoittaja siinä missä muutkin rahaa lainaavat. Siksi en oikein ymmärrä mistä "oikeuksista" puhut? Moraalisista oikeuksista, joissa moraalin määräät sinä? Laillisista oikeuksista et selvästikkään?
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

Mursu

Ostaja ei ole mikään sijoittaja.  Laissa nimenomaan on ongelma tässä ja se mitä todennäköisimmin tullaan korjaamaan.  Oikeutta ja vääryyttä ei voi perustella lailla.

RP

Quote from: Mursu on 26.07.2016, 02:35:48
Ostaja ei ole mikään sijoittaja. 

De facto hän on, jos antaa rahat ennen tuotteen saamista. Muu on sitten omaa henkilökohtaista näkemystäsi. Joku toinen voisi olla sitä mieltä, että työntekijällä pitäisi olla oikeus normaaliin irtisanomisajan palkkaan.
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Mursu

Työntekijä saa irtisanomisajan palkan. Ostaja ei todellakaan ole sijoittaja.

yks vaan

Älkää nyt kinatko, lain mukaan mennään.
Niin ja moni varmaan luulee että konkassa irtisanomisaika on pidempi kuin 14vrk. Massit käteen ja adios.
Kuka syrjisi minua?

Rauno Murju

Jutun pihvi lienee siinä että Anttila on myynyt luotolla ostamiaan tavaroita eteenpäin mutta ei vielä toimittanut niitä ja nyt tavarantoimittajat haluavat varastojen maksamattoman sisällön takaisin konkurssipesältä itselleen. Omistusoikeushan on kuitenkin siirtynyt kaupantekohetkellä eli sopimusta solmiessa siihen kuuluvien ehtojen mukaisesti ostajalle ja toisaalta ostajan voidaan katsoa toimineen vilpittömästi asioidessaan liikeyrityksen kanssa ja näin saantosuojan perusteella tavarantoimittaja eli tavaran alkuperäinen omistaja on menettänyt omistusoikeutensa kaupan kohteeseen. Saman saantosuojan perusteella tavarantoimittaja voi kuitenkin lunastaa tavaran takaisin itselleen eli käytännössä palauttaa kauppasumman ja vaatia sitä Anttilan konkurssipesältä saatavana.

Näin ollen pesänhoitaja Mikko Tiilikka syyllistyy kavallukseen, mikäli Anttilan varastoissa olevaa sivullista omaisuutta ei luovuteta niiden lailliselle omistajalle  8)


edit:pesänhoitajan nimi

Mursu

En tiedä mistä tuo käsitys omistusoikeuden siirtymisestä ostohetkellä on tullut. Yleensä siihen tarvitaan toimitus ja maksu. Pelkkä maksu ei voi siirtää omistusta  koska tuotetta ei silloin vielä ole yksilöity. Huonekaluissa sitä edes ole olemassa.

Rauno Murju

Omistusoikeuden katsotaan siirtyvän maksamisen yhteydessä ellei toisin ole sovittu ja miksi olisikaan. Anttilan pesänhoitajan täytyy luovuttaa maksaneille asiakkailleen HALLUSSAAN olevaa tavaraa niin paljon kuin sitä riittää ja näin se aikoo nyt tehdäkin.

Kyse on siis siitä että nämä tavarat ovat jo vaihtaneet omistajaa ja ovat vielä myyjän hallussa, eikä niitä ruveta tilailemaan erikseen jostain ulkopuolisesta keskusvarastosta tai tukkurilta.

http://www.minilex.fi/a/omistusoikeuden-siirtyminen-irtaimen-kaupassa
http://www.aamulehti.fi/kotimaa/anttilan-pesanhoitaja-kertoo-miksi-pyorsi-aiemman-paatoksensa-1-300-pakettia-asiakkaille/


Raksa_Mies

Quote from: Mursu on 26.07.2016, 10:41:59
Työntekijä saa irtisanomisajan palkan. Ostaja ei todellakaan ole sijoittaja.

Työntekijä saa irtisanomisajan palkan ja irtisanomisaika on 14 vrk.

Artisti

Kuljin tänään Anttilan ohi ja nauratti kun asiakasjono kierteli ympäri kävelykatua.  :D. Ahneet kuluttajat jonottivat päästäkseen ostamaan halvalla nettiasiakkaiden kertaalleen jo maksavia tavaroita. No saihan sieltä kuulemma ainakin telkkareita halvalla, -10%!

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001227827.html

Apinaa koijataan...

Artisti

Konkurssimyynti on alv-vapaata. Alv:n osuus on 24%.     

-10% myynnissä olleet televisiot myytiin siis itse asiassa 14% paremmalla katteella kuin normaalisti.  ;D


http://m.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001228578.html?ref=rss&nomobile=2

Anttila tiesi, että ihmiset tulevat joka tapauksessa ryntäämään kauppaan, maksoi mitä maksoi. Anttila sai lehdistöltä ilmaisen mainoksen, että myymälässä on jopa 80% konkurssiale. Vaikka tavara olikin lopulta hintavaa, rahan kanssa kauppaan mennyt ja tunteja jonottanut väki osti mitä käskettiin. Tämä sama porukka äänestää missejä, urheilijoita, demareita, Keskustaa, koska käsketään.