News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Hallitus tappaa suomalaiset kuljetusyritykset

Started by Kari Kinnunen, 18.12.2015, 23:04:08

Previous topic - Next topic

Machine Head

Antaa mennä vaan. Kestävän kehityksen maailmassa ei ole tilaa konservatiiviselle teolliselle toiminnalle. Suomen ilmasto ja ympäristö  kiittää, kun dieseliä käryttävät Suomi-rekat poistuvat liikenteestä. Viro-rekoille sama sallittanee, koska EU:ssa nolla toleranssi kaikelle rasismille.

Uuno Nuivanen

Quote from: Machine Head on 19.12.2015, 16:08:36
Antaa mennä vaan. Kestävän kehityksen maailmassa ei ole tilaa konservatiiviselle teolliselle toiminnalle. Suomen ilmasto ja ympäristö  kiittää, kun dieseliä käryttävät Suomi-rekat poistuvat liikenteestä. Viro-rekoille sama sallittanee, koska EU:ssa nolla toleranssi kaikelle rasismille.

Ja koska ulkomaalaiset osaavat kaiken paremmin, vihdoinkin saadaan myös ammattitaitoisia ja osaavia käsiä maantiekuljetuksiinkin. On tässä vuosikymmenet jo kärvisteltykin ilman huippuosaavaa työvoimaa.

Ari-Lee

Mutta, ei se mitään. Muistakaahan äänestellä. Vain äänestämällä voi vaikuttaa. En tiedä mihin muuhun kuin ehdokkaan kukkaroon. Ei eduskunta yhtä miestä/naista kaipaa. Monta on jo pilalle harjattu, useita on jonossa.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Kari Kinnunen

Onhan toi ihan linjassa hallituksen politiikan kanssa. Teollisuuden kilpailukyky paranee kun kuljetuskustannukset laskevat.

Ja jos sinne asfaltille niin kovin hinku on, niin Saue:lle Viroon töihin ja muutto Viroon. Ainahan voi perustaa firmankin Viroon.

Enpä olisi tätäkään yli 25v sitten uskonut kun korttia touhusin. Ja tänäkin päivänä mainostavat nuorille kuulemma kuljetusalaa. Älkää hyvät ihmiset...

Klasu

Kyllä ahtaajia käytetään melko surutta "torpeedona" AKT:n toimesta miloin minkäkin asian takia. Mitä kumipyöräporukan edunvalvontaan tulee, niin he ovat kyllä ihan itse vastuussa nykytilanteestaan.  Aina löytyy ne jampat jotka ajaa vaikka ilmaiseksi kunhan saa "uudenpystylamppuisen" ja liittoon ei kuuluta.   Sitäpaitsi "litukat ja latukat" ym. ajaa oikeasti vaikka ilmaiseksi kunhan vain saavat perheelleen suomen sosiaaliturvan kotimaahansa.  Kilpaile siinä sitten rehellisesti.  :facepalm:
Those who melt their guns into plows will plow for those who don't

Punaniska

"Ministeri Berner vastaa kuljetusalan rajuun kritiikkiin: Suomen on pakko taipua EU:lle kuljetusten vapauttamiseksi

Anne Berner rauhoittelee pahimpia pelkoja, sillä vastatoimet vapautuksen haittojen lieventämiseksi ovat jo pitkällä. Lisäksi hän huomauttaa, ettei hän itse eikä hallitus haluaisi ajaa kuljetusten vapautusta, mutta EU-lainsäädäntö pakottaa siihen.

"Komissio ei hyväksy Suomen tapaa rajoittaa ulkomaisten yritysten kuljetuksia Suomessa ja on haastanut Suomen siksi EU-tuomioistuimeen."

http://www.hs.fi/politiikka/a1450495530063?jako=3a3ef9481a354222f516fa5cdb18d86b&ref=tf_iHSiltapuluboksi&utm_campaign=tf-hs&utm_source=iltapulu.fi&utm_medium=tf-desktop

Itse en usko mitään, mitä toi veroparatiisin satakieli livertää. En yllättyisi, jos jokin luxembourgilaisfirma tunkee markkinoille vuoden alusta.

Euroopassa kulkiessani olen huomannut rekkojen olevan pääsääntöisesti ko. maan kilvissä. Voisiko Berner vastata siihen, miksi näin on, vaikka EU-komissio ja lässynlässynläpätilää.
Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

Klasu

Heitän tuohon "paperimies" juttuun vielä pienen täkyn aiheesta, ketkä omistavat suomen suurimman ahtausfirman... Miksi nämä samaiset omistajat suosivat juuri tätä kyseistä firmaa joka on ns. AKT:n tyyssija eivätkä missään tapauksessa halua käyttää muita firmoja jotka eivät ole 1:1 tuon AKT:n talutusnuorassa?

Ei ne ole nämäkään asiat välttämättä yhtään sen suurempia tosia valtamediasta luettuna kun muutkaan jutut.  Suolankäyttöä suositellaan.
Those who melt their guns into plows will plow for those who don't

JoKaGO

Quote from: Kari Kinnunen on 18.12.2015, 23:04:08
Hallitus vapauttaa kuljetusalan kilpailun ulkomaalaiselle kilpailulle keväällä. Auto- ja kuljetusalan liitto AKT syyttää hallituksen tuhoavan suomalaisten kuljetusyritysten elinmahdollisuudet antamalla EU:lle periksi.

Sitkeässä se on, suomalaisen rekkayritysten pysyminen mukana. Onhan tässä vuosien varrella keksitty jos jotakin suomalaisten poistamiseksi pelistä, peräkärryjen leventämistä, kaventamista, pidentämistä, lyhentämistä, keventämistä ... kapotaasia, mutta aina vaan ne porskuttaa!
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Ari-Lee

QuoteAnne Berner rauhoittelee pahimpia pelkoja, sillä vastatoimet vapautuksen haittojen lieventämiseksi ovat jo pitkällä. Lisäksi hän huomauttaa, ettei hän itse eikä hallitus haluaisi ajaa kuljetusten vapautusta, mutta EU-lainsäädäntö pakottaa siihen.

Mikä oli 6.12. juhlinnan aihe?

http://waltamedia.fi/keijo-korhonen-surun-paiva/
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Melbac

Quote from: Kari Kinnunen on 19.12.2015, 01:45:12
Juu, viiden vuoden välein uusittava tiettyjä koulutuksia. Sellaisia joissa märkäkorva insinörtti joka ei erota kuorma-autoa kottikärrystä kertoo miten työt tehdään.

Puhdasta rahastusta konsulteille ja koulutusta tarjoaville firmoillehan tuo on.
Näin vähän vanhempana tyyppinä lähinnä naurattaa noi kurssit mitä ne nykyään vaatii että saat ajaa kuorma-autoa.Suomalaisilta vaadita jota hihhulihei papereita kun samaan aikaan suomen teillä ajelee jotain venäläisiä kuskeja joilla hyvässä tapauksessa on se ajokortti ja ovat selvinpäin.. :D

JoKaGO

Quote from: sivullinen. on 19.12.2015, 02:26:07
Sitä-vastoin ahtaajille on käymässä samoin kuin kävi paperiliiton poliittisesti valitsemille virkaduunareille: Tehtaat siirrettiin vähemmän poliittisesti ohjattuihin maihin. Sosialismi syö lapsensa.

Sinä et tiedä, joten tuuleta kitarisojasi jossain muualla.

Jouko Ahosesta tuli poppari, kun puolusti paperimiesten oikeuksia ja teollisuus niiasi. No, tottakai niiasi, kun Ahonen sai 5% palkkaa lisää koneenhoitajille, se nosti lopputuotteen tuotantokustannuksia noin 0,05%.

Putous-kansaa oli sitten kiva kääntää paperimiehiä vastaan vertaamalla koneenhoitajan palkkaa sairaanhoitajan palkkaan ja lomia sairaanhoitajan lomiin. Paperiteollisuuden silmissä kiilui Brasilia ja Kiina. Suomessa tehtaita kiinni, paperimiehille näyttävästi kenkää, ja kansa hykerteli tyytyväisenä. "Tempaisen perskännit"-lausahduksen tietänevät kaikki.

No, Brasiliaa ja Kiinaa kokeiltiin ja turpiin tuli suunnilleen yhtä paljon kuin USAsta vuosituhannen alussa, vaikka tästä ollaan hiljaa. Nyt sitten on alettu investoimaan Suomeen uudelleen, Äänekoskelle, ehkäpä Kuopioon ja Kemijärvellekin, josta Häkämies kavereineen veti Valtion yritystuet liiveihinsä lakkautetun sellutehtaan jälkeen. Myös suurinvestoinnit mm. Kotkaan ja Varkauteen osoittavat, että tuhlaajapojat ovat palanneet kotiin vähin äänin.

Nyt patruunat haluavat eroon AKT:stä, joka voi yhdellä nuijan kopautuksella pysäyttää vientituotteiden logistiikan, jollei heidän ehtoihin suostuta. Patruunat eivät vielä tajua, että Suomi on ulkomaalaisille operaattoreille niin pieni markkina, että ne voivat sanella hintansa ja kuljetusaikataulunsa miten haluavat ja Suomen teollisuus vain vikisee. Kunhan ensin AKT on tallattu maanrakoon.
Lopputulos: Juuri uudelleen jaloilleen saatu paperiteollisuutemme tapetaan uudelleen nostamalla kuljetuskustannukset sopivan korkeiksi. Paperimiesten saunalisät ja AKT:n palkkavaatimukset ovat pähkinöitä tämän rinnalla.

Itse näkisin, että Suomen rekkaliikenne täytyy pitää suomalaisten hallussa ja pyyhkiä perse tuollaisiin EU-vaatimuspapereihin.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

JoKaGO

Quote from: Melbac on 20.12.2015, 05:21:27
Näin vähän vanhempana tyyppinä lähinnä naurattaa noi kurssit mitä ne nykyään vaatii että saat ajaa kuorma-autoa.Suomalaisilta vaadita jota hihhulihei papereita kun samaan aikaan suomen teillä ajelee jotain venäläisiä kuskeja joilla hyvässä tapauksessa on se ajokortti ja ovat selvinpäin.. :D

Pitkälti samaa mieltä, mutta nuo selvät ajokortilliset venäläisrekkakuskit pääsääntöisesti näyttävät vilkulla oikeaan, että reitti selvä, antaa lentää ohi. Suomi-pojan selkä ei tuohon taivu. Suomi-poika jopa jättää vilkun käyttönsäkin niin myöhään esimerkiksi moottoritiellä, että laittaa vilkun päälle vasta, kun vetoauto on jo rampilla  ;D
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

JoKaGO

Quote from: Ari-Lee on 20.12.2015, 05:05:54
Mikä oli 6.12. juhlinnan aihe?

Suomen itsenäisyyden muistopäivä?
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

B52

Kokonaisuuteen, olisi kannattanut viitata koulussa, sama vika mulla.
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.

Hamsteri

Kuljetusliikenne automatisoidaan kohtapuoleen, niin sinällään trivialiteetti kuskien kohdalla. Pääasia, että firmat ja teknologia jää tänne.

Porukka voisi opetella vaikka zeppeliinikuskeiksi, jos jäävät työttömiksi. Seuraavan generaation liityntäliikenteen muoto ilman liityntäliikennettä.
-Naiset loivat julkisesta sektorista helvetinkoneen, jonka tarkoitus on tappaa sinut monikultturismilla. -Älä luota mihinkään, mikä vuotaa kerran kuussa ja ei kuole. -Kaaos ja Kontrolli.

JoKaGO

Quote from: Hamsteri on 20.12.2015, 05:36:48
Kuljetusliikenne automatisoidaan kohtapuoleen

Tämä.

Jos Googlen auto pärjää jo liikenteessä ilman kuskia, vaikka autoilijat koittavatkin sitä kiusata, niin kuljettajattomat autot ovat vain ajan kysymys. Ja niitä ennen tulee kuljettajattomat rekat.

Ajatelkaa. Rekka lastataan tehtaalla, ja sen ajaa ihminen tehtaan portille. Sitten se ihminen syöttää rekan tietokoneelle Vuosaaren sataman koordinaatit, ja robotti ajaa rekan Vuosaareen. Siellä sitten ihminen ajaa peräkärryn laivaan, ja lähettää nupin (sekä tyhjän peräkärryn) seuraavaan paikkaan.
Tai että Kilpilahden jalostamolla rekka täytetään autojen polttoaineilla. Ihminen lähettää sen huoltoasemalle jonnekin Suomeen, jossa toinen ihminen ottaa sen vastaan ja purkaa lastista tarvitsemansa. Sitten ohjelmoi seuraavan huoltoaseman osoitteen tietokoneeseen, joka ajaa rekan sinne jne.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Hamsteri

Mmh,


Pistän vielä paremmaksi. Zeppeliini lastataan Virossa täyteen Viruvalge. Tiputtaa kontin alkon varastoon ja lähtee, minne lähteekin.
-Naiset loivat julkisesta sektorista helvetinkoneen, jonka tarkoitus on tappaa sinut monikultturismilla. -Älä luota mihinkään, mikä vuotaa kerran kuussa ja ei kuole. -Kaaos ja Kontrolli.

JoKaGO

Quote from: Hamsteri on 20.12.2015, 06:06:55
Mmh,


Pistän vielä paremmaksi. Zeppeliini lastataan Virossa täyteen Viruvalge. Tiputtaa kontin alkon varastoon ja lähtee, minne lähteekin.

Niin, siis mun kirjoitukseni pointti oli, että ei mene enää kauaa, kun koko rekkaliikenne tapahtuu ilman kuljettajaa. Lähtö- ja vastaanottopäässä tarvitaan kuitenkin ihmistä, koska siten säästetään paljon tietokonekapasiteettia pisteestä toiseen liikkumisen toteutukseen. Vasta rekkaliikenteen automatisoinnin jälkeen meillä on automatisoitu henkilöautoliikenne.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Hamsteri

Quote from: JoKaGO on 20.12.2015, 06:21:22
Quote from: Hamsteri on 20.12.2015, 06:06:55
Mmh,


Pistän vielä paremmaksi. Zeppeliini lastataan Virossa täyteen Viruvalge. Tiputtaa kontin alkon varastoon ja lähtee, minne lähteekin.

Niin, siis mun kirjoitukseni pointti oli, että ei mene enää kauaa, kun koko rekkaliikenne tapahtuu ilman kuljettajaa. Lähtö- ja vastaanottopäässä tarvitaan kuitenkin ihmistä, koska siten säästetään paljon tietokonekapasiteettia pisteestä toiseen liikkumisen toteutukseen. Vasta rekkaliikenteen automatisoinnin jälkeen meillä on automatisoitu henkilöautoliikenne.

Yeah, katsoin pidemmälle eteenpäin, kun Zeppeliinit syrjäyttävät koko rekkaliikenteen.
-Naiset loivat julkisesta sektorista helvetinkoneen, jonka tarkoitus on tappaa sinut monikultturismilla. -Älä luota mihinkään, mikä vuotaa kerran kuussa ja ei kuole. -Kaaos ja Kontrolli.

JoKaGO

Quote from: Hamsteri on 20.12.2015, 06:23:49
Yeah, katsoin pidemmälle eteenpäin, kun Zeppeliinit syrjäyttävät koko rekkaliikenteen.

En tiedä, miksi, mutta boldattu saa viestisi näyttämään huumorilta. Nöyrin anteeksipyyntöni, jollei se ole sitä. Promillet häiritsevät sarkasmitutkaani juuri nyt.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Hamsteri

#50
Quote from: JoKaGO on 20.12.2015, 06:28:50
Quote from: Hamsteri on 20.12.2015, 06:23:49
Yeah, katsoin pidemmälle eteenpäin, kun Zeppeliinit syrjäyttävät koko rekkaliikenteen.

En tiedä, miksi, mutta boldattu saa viestisi näyttämään huumorilta. Nöyrin anteeksipyyntöni, jollei se ole sitä. Promillet häiritsevät sarkasmitutkaani juuri nyt.

Joo ei se mitään, kirjoitan laiskasti. Tein älyliikenteen kanssa duunia, niin tiedän suunnilleen, mistä puhun. Ei vaan jaksa selittää sen kummemmin, ennen kuin näen aikajänne arvion ilma-alusten integroimisesta kv-logistiikkaan.

Kehitysprojektit jäissä atm anyway, kun kaikki valtion raha menee ählämsähläm-apocalypseen.
-Naiset loivat julkisesta sektorista helvetinkoneen, jonka tarkoitus on tappaa sinut monikultturismilla. -Älä luota mihinkään, mikä vuotaa kerran kuussa ja ei kuole. -Kaaos ja Kontrolli.

Parsifal

Jep jep, siitä vain banaanivaltioissa rekisteröidyt ajoneuvot Suomen talviolosuhteisiin ajelemaan. Venäläisrekat kun eivät ole jo tarpeeksi varoittavia esimerkkejä.
Jos fiksut antavat aina periksi, ainoastaan idiootit saavat tahtonsa läpi.

"With the first link the chain is forged. The first speech censored, the first thought forbidden, the first freedom denied, chains us all irrevocably."

Jouko

Helvetti kun noilla ulkomaalaislla, etenkään venäläisillä, ei ole liikennevakuutusta! Sitten kun onnettomuus tapahtuu niin kärsinyt osapuoli ei saa minkäänlaisia korvauksia! Näitä on tapahtunut. Sitten ne kilpailevat suomalaisten kuljetusfirmojen kanssa samoilla markkinoilla säästäen juuri tällaisissa asioissa!!!  >:(
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

uffomies

Quote from: Jouko on 20.12.2015, 07:52:55
Helvetti kun noilla ulkomaalaislla, etenkään venäläisillä, ei ole liikennevakuutusta! Sitten kun onnettomuus tapahtuu niin kärsinyt osapuoli ei saa minkäänlaisia korvauksia! Näitä on tapahtunut. Sitten ne kilpailevat suomalaisten kuljetusfirmojen kanssa samoilla markkinoilla säästäen juuri tällaisissa asioissa!!!  >:(
Suomalaisille Venäjälle pääsyyn pitää olla liikennevakuutus. Eikö tosiaan Suomessa ole tälläistä vaatimusta?
Satu Punahilkasta heijastaa hyvin tänä päivänä esiintyvää tarinaa pakolaisten joukossa Eurooppaan soluttautuvista terroristeista
Saksan viranomaiset varuillaan maahan soluttautuneista islamisteista
Arhinmäki - "Vastenmielisiä yhdistämisiä leimaamistarkoituksella"

Melbac

#54
Quote from: JoKaGO on 20.12.2015, 05:53:51
Quote from: Hamsteri on 20.12.2015, 05:36:48
Kuljetusliikenne automatisoidaan kohtapuoleen

Tämä.

Jos Googlen auto pärjää jo liikenteessä ilman kuskia, vaikka autoilijat koittavatkin sitä kiusata, niin kuljettajattomat autot ovat vain ajan kysymys. Ja niitä ennen tulee kuljettajattomat rekat.

Ajatelkaa. Rekka lastataan tehtaalla, ja sen ajaa ihminen tehtaan portille. Sitten se ihminen syöttää rekan tietokoneelle Vuosaaren sataman koordinaatit, ja robotti ajaa rekan Vuosaareen. Siellä sitten ihminen ajaa peräkärryn laivaan, ja lähettää nupin (sekä tyhjän peräkärryn) seuraavaan paikkaan.
Tai että Kilpilahden jalostamolla rekka täytetään autojen polttoaineilla. Ihminen lähettää sen huoltoasemalle jonnekin Suomeen, jossa toinen ihminen ottaa sen vastaan ja purkaa lastista tarvitsemansa. Sitten ohjelmoi seuraavan huoltoaseman osoitteen tietokoneeseen, joka ajaa rekan sinne jne.
Oikeasti kukaan ei uskalla antaa rekkojen ajaa ilman kuljettajaa.Toi sun skenariosi ei todennäköisesti toteudu koskaan tai ehkä sitten kun kaikki liikenne on automaattisessa ohjauksessa..

/edit
heh,poliisitkin kiusaa sitä googlen autoa,tosin siksi että se ajaa liian hiljaa verrattuna muuhun liikenteeseen. :D

Hamsteri

^

Käytännössä sata kertaa riskittömämpää kuin antaa venäläisten ajaa rekkoja.

Teknologia on jo valmis.
-Naiset loivat julkisesta sektorista helvetinkoneen, jonka tarkoitus on tappaa sinut monikultturismilla. -Älä luota mihinkään, mikä vuotaa kerran kuussa ja ei kuole. -Kaaos ja Kontrolli.

Kari Kinnunen

Rahahan tässä ratkaisee. Jos jokin voidaan automatisoida se automatisoidaan.

Niin kävi pankin tädeille. Nyt olemme vuorossa me kuskit. Ennen ammattimiehen työstä tulee hanttihomma sitten koneen työtä.

Linja-autonkuljettajakin oli joskus olevinaan ammattityö. Nykyään somalin hanttihomma. Näin se menee.


Man in a Suit

Quote from: Kari Kinnunen on 20.12.2015, 09:23:09
Rahahan tässä ratkaisee. Jos jokin voidaan automatisoida se automatisoidaan.

Niin kävi pankin tädeille. Nyt olemme vuorossa me kuskit. Ennen ammattimiehen työstä tulee hanttihomma sitten koneen työtä.

Linja-autonkuljettajakin oli joskus olevinaan ammattityö. Nykyään somalin hanttihomma. Näin se menee.

Olen tätä kehitystä jo jonkin aikaa aavistellut. Muistaakseni viime vuoden alussa valtio laittoi näitä ylimääräisiä ammattipätevyysvaatimuksia kuljetusalalle ja siinä oli minusta ensimmäinen merkki että kohta suomen teillä rekkoja ajavat matut eikä enää suomalaiset. Nuohan ovat kalliita kursseja suorittaa (lisäksi pois työajasta) ja valtio taas kustantaa nämä maahantunkeutujille ilmaiseksi.

Tämä huolestuttaa minua ihan oikeasti, jo pelkästään tielläliikkujan näkökulmasta. En sano että kaikki maahantunkeutujat ovat paskoja kuskeja mutta ajaessanä päivittäin pääkaupunkiseudulla, varsinkin lumen tultua tapahtuu usein että vaikkapa kehä3-liikenteen seassa menee vahha henkilöauto noin 40-50 kmh nopeutta tai joku liittymästä moottoritielle tulija tulee 30kmh eikä suinkaan satasta kuten me suomalaiset. Näissä tilanteissa yli 90% kerroista ratin takana on ei-kantasuomalainen (visuaalisesti katsottua siis). Lisäksi kavereilla näkyy olevan melkoinen piittaamattomuus liikennesäännöistä. Odotan kauhulla kun nämä aavikko-ihmeet ajavat kymmenien tonnien rekkoja. Ryminää ja viattomia henkiä on taas luvassa.

Pahoinpitelyn tai hyökkäyksen kohteeksi joutumisen todennäköisyyttä voi sentään omalla toiminnallaan vähentää (esim pysymällä poissa Helsingin keskustasta yöaikaan) mutta liikenteessä on pikku pakko liikkua. Vaikka ajaisit itse miten varovasti, se on heikko lohtu jos joku toinen ajaa päällesi. Ja suomen autokannan turvallisuus on 20 vuotta kehityksen jäljessä, kiitos autojen verotukselle.
Kaukaa aroilta kohoaa
Iivana Julman haamu.
Turman henki, se ennustaa:
verta on näkevä aamu.

Tuomas3

Jos hallitus toimisi määrätietoisesti Suomen puolesta, ei EU vaatimus olisi ongelma. Ensin tuomioistuimen kanta. Jos se on Suomea vastaan niin:
1. Ulkolaiselle raskaan liikenteen kalustolle niin suuret tiemaksut, jolloin eivät voi tarjota halvemmalla. Suomeen verot maksavalle tien käyttö on ilmaista.
2. Rangaistukset puutteellisella ja vaarallisella kalustolla ajamisesta niin kovaksi, että tulija on pakotettu myös käyttämään laadukasta kalustoa.
3. Ammattikuskilta vaadittava Suomen alueella vähintään A2 tason kielitaito.

Siinä on keinot. Ole hyvä Timo.

Takinravistaja

Quote from: sivullinen. on 19.12.2015, 02:26:07
AKT uhkaa pysäyttää koko Suomen heti, jos ammattiyhdistysliikkeen erikoisoikeuksiin ja erikoisasemaan kosketaan.

AKT ei tee mitään, jos suomalaiset ammattiautonkuljettajat aiotaan korvata puolalaisilla.

-- -- --

AKT ei ole kuljettajien liitto; AKT on sosiaalidemokraattisen puolueen epädemokraattinen uhkailuväline. Näin totesin jo entisen demariministeri Matti Ahteen vaimon Hilkka Ahteen "työkiusaamisesta" aikaansaaman poliittisen ajojahdin aikaan. Silloinen AKT:n puheenjohtaja Timo Räty yritti ajaa ammattikuljettajien etua. Hänet pelattiin pois Hilkka Ahteen ja sosialistien demlan avulla, ja sen jälkeen AKT on jälleen pelkkä poliitiseen vaikuttamiseen keskittynyt järjestö.

Ahtaajien liitto AKT tietyssä mielessä on. Mutta vain tietyssä mielessä. AKT:n ahtaajat ovat sosiaalidemokraattisen puolueen tarkasti valitsemia ja puolueelle uskollisia poliittisia toimihenkilöitä, ja sellaisena tietenkin AKT:n erityissuojelun kohteena. Syy ja seuraus ovat siten päinvastaiset. Käytännössä sitä on vaikea havaita. Sen voisi havaita vasta, jos ahtaajat luopuisivat puolueuskollisuudestaan. Silloin AKT ei enää heitä nostaisi jalustalle, vaan irtisanoisi heidät, ja palkkaisi strategisesti tärkeään paikkaan uusia puolueuskollisia henkilöitä. Sitä ei kuitenkaan tule käymään. Sitä-vastoin ahtaajille on käymässä samoin kuin kävi paperiliiton poliittisesti valitsemille virkaduunareille: Tehtaat siirrettiin vähemmän poliittisesti ohjattuihin maihin. Sosialismi syö lapsensa.
Paperitehtaita ei ole ohjattu poliittisesti vaan liiketaloudellisesti eikä Paperiliitto valitse niihin työntekijöitä. Tehtaita on suljettu kun paperin menekki on vähentynyt, ja taitaa ylikapasiteettiia olla vieläkin. Onneksi sellu käy edelleen hyvin kaupaksi.