News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Hallitus tappaa suomalaiset kuljetusyritykset

Started by Kari Kinnunen, 18.12.2015, 23:04:08

Previous topic - Next topic

Kari Kinnunen

http://www.hs.fi/politiikka/a1450409263496?jako=e1e8c68f2206de9f90988a7d6db653f2&ref=tf_iHSisboksi-artikkeli&utm_campaign=tf-hs&utm_source=iltasanomat.fi&utm_medium=tf-desktop&utm_content=articlepage

"
Hallitus vapauttaa kuljetusalan kilpailun ulkomaalaiselle kilpailulle keväällä. Auto- ja kuljetusalan liitto AKT syyttää hallituksen tuhoavan suomalaisten kuljetusyritysten elinmahdollisuudet antamalla EU:lle periksi.

Myös työnantajia edustava liitto pitää lakimuutosta vaarallisena Suomelle, joka saattaa menettää merkittävät verotulot päätöksen takia.

Hallitus esittää, että EU:n vaatimuksesta Suomen lainsäädännöstä kumottaisiin niin sanottua kabotaasia koskevat kansalliset määritelmät eli lopetettaisiin kansallisten yritysten suojelu. Kabotaasilla tarkoitetaan kotimaan kuljetusta, jonka tekee ulkomailla rekisteröity ajoneuvo. Nykyisin ulkomaalaisten toimintaa on vahvasti rajoitettu.

Kun laki tulee voimaan ensi vuonna, esimerkiksi virolaiset ja puolalaiset kuljetusyritykset olisivat vapaita hoitamaan kuljetuksia Suomessa.
"

"
Piiraisen mukaan erikoista hallituksen linjauksessa on vielä sekin, että ministerivaliokunnassa tämän kannan esitteli ulkoministeri Timo Soini (ps).
"

Niinpä tietysti kukapa muukaan.

Sinänsä tämä nyt vain laillistaa nykyisen käytännön.

Tabula Rasa

Lopullinen niitti on vähintään 20cent kallistuva polttoaine. Kipurajana pidetään 2,7e/l joten korotuspaineita matutuksen tarpeisiin lienee tiedossa.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Punaniska

Sipilä kyykyttää ja kusettaa as usual. Soini, tuo ylen sankia priha tamburiininsoittaja tekee parhaansa pysyäkseen tahdissa.
Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

Supernuiva

Ei hallitus mitään tapa, päinvastoin. Tämä on valtava mahdollisuus, ensiksikin ei aina pidä miettiä mikä voi mennä huonommaksi, pitää vain nähdä yleiseurooppalaisia mahdollisuuksia. Kuljetuksien pitää olla puoli-ilmaisia, jotta elinkeinoelämä piristyy. Näin saadaan luotua UUSIA TYÖPAIKKOJA!

Kuljettajat vain työkkärin työkokeilusta 9€/päivä ja baanalle, sehän on paljon vähemmän kuin virolaisille maksettava 5 euroa tms. tunnilta. Suomalaisten pitää kyetä kilpailemaan kansainvälisillä markkinoilla. Suomalaisten pitää saadakseen työtä vain ajaa halvemmalla kuin virolaisten tai puolalaisten.

Tämä on todellisuutta ja tulevaisuutta aivan kaikilla aloilla, joita vapaa liikkuvuus koskettaa täydessä mittakaavassa.

XXLowEnd

Quote from: Supernuiva on 18.12.2015, 23:27:36
Kuljettajat vain työkkärin työkokeilusta 9€/päivä ja baanalle, sehän on paljon vähemmän kuin virolaisille maksettava 5 euroa tms. tunnilta. Suomalaisten pitää kyetä kilpailemaan kansainvälisillä markkinoilla. Suomalaisten pitää saadakseen työtä vain ajaa halvemmalla kuin virolaisten tai puolalaisten.


Järjetön ajatus varsinkin pienten kuljetusyritysten riskinäkökulmia ajatellen. Tai sitten en ymmärrä sarkasmia.

Jopa vähän kokemusta omaavat kuljettajat eivät välttämättä saa töitä alalta, jossa yrittäjän tulot on jatkuvasti kiikun kaakun eikä tulon menetyksiä tuoviin virheisiin ole varaa.

Kyklooppi

Hulluus senkun yltyy, siellä on sipilä ja kaverit maata ja kansaa tuhoamassa kiilto silmissä.
Timppa koittaa pysyä kelkassa ja taputtaa jos jaksaa.
Ihmisjäte.

MW

No mitä ne ei nyt tappaisi, talossa ja puutarhassa.

RAID.

Lopetin muuten T&T:n tilaukseni, liian erkkomediaa.

Näihin sanoihin, by Kari kortelainen:

Quote from: kari kortelainen, erkkomedia
Kenties ensi vuoden hitti on pakolaispeli, jossa voi virtuaalisesti kokea, millaista on yrittää selvitä  hengissä sodan jaloista tuhansien kilometrien päähän turvaan.

Siis mitä vittua. Ensinnäkin, heidän sotansa.

Aseikäiset miehet käyvät omat sotansa tai kuolevat, eivät tuo niitä meille.

Toiseksi. Tuhansien kilometrien päähän turvaan.

Ei sitten lähempää löytynyt, turvaa, vai olisiko muita vaikuttimia? Vittu mikä idiootti.

koli

Ei ne tapa. Siellä on Perussuomalaiset hallituksessa, joka ajaa meidän suomalaisten etua. Ei ne salli suomalaisten kuljetusyritysten kuolla. Perussuomalaiset on kansallismielinen työväenpuolue ilman sosialismia.
Mörökölli


Ari-Lee

Ei ne tapa einetapa. Tarvitaan monikulttuurisuusrikkaus rekkakuskeja. Valde betalar. Keneltä se on pois?
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

koli

Quote from: Uuno Nuivanen on 19.12.2015, 00:49:29
^ Mitä juot? Haluan samaa.  :roll:

Matua.

(http://www.lcbo.com/content/dam/lcbo/products/619452.jpg/jcr:content/renditions/cq5dam.web.1280.1280.jpeg)
Mörökölli

siviilitarkkailija

#11
Homma menee näin.

Suomen hallitus halusi tuhota AKT:n josta tuli liian kova liitto. Välineeksi valittiin monikulttuuri ja korporaatiokommunisti ja kepulihuijari Berner joka ei ole koskaan pohtinut tavisten asiaa ja asemaa. Eurostoliitto on halunnut avata kaiken kilpailun ja murskata hyvinvointiyhteiskunnan, sen se myös tekee.

Onko maailmalla monikulttuurisissa liittovaltioissa kuljetusliiketoiminta vapaata?

Vastaus on että ei ole. Kuljetusliiketoiminta ja erityisesti ay-liiketoiminta on hyvin tiukkaan järjestäytyneen rikollisuuden hallinnassa. Käytännössä liikenneministeri Berner on ajanut rehellisyyden ja vastuun helvettiin, tilalle tulee järjestäytyneen rikollisuuden hallinto.

Miten AKT:n täytyy jatkossa hoitaa asiat? Vastaus on järjestäytyneiden rikollisryhmittymien avulla. Järjestäytyneet rikollisryhmittymät tulevat mukaan urakkakilpailuihin ja sanelevat ns "vapaan hinnan" joka voittaa urakan. Jos paikalle tulee joku ulkopuolinen alemman hinnan kanssa, tämä henkilö joko hakataan, kalustonsa poltetaan ja lastinsa varastetaan. Parin keikan ja muutaman paskaksi hakatun tilaajan jälkeen hengissä selvinneet ymmärtävät yskän ja maksavat mitä järjestäytynyt rikollisuus vaatii vapaasti kilpaillussa monikulttuurissa.

Niille jotka itkevät että eihän suomalainen poliisi moista salli, todettakoon että kuljetusliiketoiminta on miljardiliiketoimintaa josta ihmisten elämä ja toimeentulo riippuu. On yhdentekevää jos muutama ihminen kuolee järjestäytyneen rikollisuuden sopimissa urakoissa koska hävinneillä suomalaisilla ei enää ole mitään menetettävää kuin henkensä. Sen voi ihan hyvin menettää myös taloudellisen toimeentulon puolesta taistellen.

ps minä en olisi halunnut tuhota AKT:tä ja ottaa sen tilalle järjestäytynyttä rikollisuutta mutta minkäs teet kun liikenneministerinä on tekstiilikaupalla rikastunut kaikkitietävä Berner.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Hornsmith

#12
Kumotaan kabotaasi ja tehdään kansallinen sabotaasi. Alan pelastus saattaa olla seuraava matujen työllistämisavaus jonkun valopään äkkäämänä. Koulutetaan 10 000 matua ratin taakse ja sitten tuetaan alaa kaikin voimin. Se nyt ei tietenkään pelasta kantiskuskia, jonka rooliksi jää lompsia kitskalle tupakin hakuun, mutta mitäs näistä.
S.N.A.F.U
-------------------
And hey, lets be careful out there!

MW

Quote from: Uuno Nuivanen on 19.12.2015, 00:49:29
^ Mitä juot? Haluan samaa.  :roll:

Varrrman sarrrkasmia. Vaikka toisen puolesta voi käydä arrvailemaan. Illman hyvää syytä.

Tabula Rasa

#14
Siviilitarkkailija,

Eikö tässä tapauksessa rikollisen voi siis käsittää kehitysasteeksi? Lakia nyt rikkovat, ovat huomispäivän järjestäytynyt yhteisö ja lopulta osa yhteiskuntaa. Ratkaisevaa siis lienee tahdon suunta. Jos se suunnattu rahaan, ihmisiin tai johonkin muuhun triviaaliin, jää katsomatta mihin homma johtaa ja yleensä valta kuin valta joutuu ongelmiin kuin siltä katkaisee kuvaannollisen käärmeenpään. Jos se taas suunnattu onnellisuuden tuottamiseen omalle yhteisölle ei voi mennä kovin helposti harhaan, teki mitä vain.

Vallasta vielä sen verran että se tulee jakaa eläessään niin että seuraava polvi kykenee sen kantamaan. Tai vaihtoehtoisesti valta tulee hävittää. Pikkuhiljaa yleensä parempi kuin kertarysäyksellä. Pätee melkein mihin vain.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

siviilitarkkailija

Joko kuljetusliiketoiminnan pelisäännöistä sovitaan Hakaniemen kanssa tai sitten hermannissa olevien moottorikerholaisten kanssa.

Tiedä vaikka Suomessa alkaisi kohta lentoaseman sekä satamien täyssulku. Voi äityä jopa yleislakoksi. Kreikan tiellä ollaan.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

MW

Quote from: siviilitarkkailija on 19.12.2015, 00:57:06
Homma menee näin.

Suomen hallitus halusi tuhota AKT:n josta tuli liian kova liitto. Välineeksi valittiin monikulttuuri
***

Hyvä väline, mutta tiedä tuosta. Kevennyksenä ja leuhkimuksinena lausuttakoon, että olen joskus nöösipoikana oikeudetta ryypännyt ja saunonut huolella illan AKT:n edustustiloissa, AKT:n viinoilla.

Oli 80-luvulla, ei korkeatasoisia, mutta sopivia suhteita. Rikoskin lienee vanhentunut.

Hola, jos joku tunnistaa. Me oltiin sentään pieniä poikia, se oli saavutus.
Eikä sotkettu eikä rikottu mitään.

Ari-Lee

Taitaa lentää kohta veri, mutta aivan eri syistä kuin oletin. Kumpikin osapuoli on saman perseen puolikkaita. Valtiovalta ei kuulu kummallekaan puolikkaalle. Valtiovalta kuuluu kansalle.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

MW

Quote from: Kangastus tulevaisuudesta on 19.12.2015, 01:05:55
Oho, hallituksella olikin jokerikortti takataskussaan.
***
Kuorma-autokuskit ja liikkeet saattavat joutua sijaiskärsijöiksi tässä asiassa, mutta en usko että se jatkuu ikuisesti. AKT nyt vain on pakko panna polvilleen jotta taloudesta voidaan sopia, valtiovalta kuuluu eduskunnalle eikä demarien politrukeille.

AKT on jo polvillaan, eikös ne touhua lakia, että ammattikuski joutuu maksamaan oikeudestaan elämään ruhtinaan lunnaat säännöllisin väliajoin, sanotaan sitä vaikka ammattinönnönnöö. Sori, unohdin jo miksi ne kiristystä sanovat.

MW

Quote from: Ari-Lee on 19.12.2015, 01:18:23
Taitaa lentää kohta veri, mutta aivan eri syistä kuin oletin. Kumpikin osapuoli on saman perseen puolikkaita. Valtiovalta ei kuulu kummallekaan puolikkaalle. Valtiovalta kuuluu kansalle.

Kuului, juhlapuheissa. Ei kai ne enää valehtele moista?

Kari Kinnunen

Valistuneena arvauksena sanoisin, että isot itäeurooppalaiset firmat valtaavat alan. Suomalaisiakin palkataan mutta ehtona kirjoilla olo vaikka Liettuassa ja täten liettualainen palkkataso.

Lienee noin 700€/kk.

Joku Girteka alkaa olla sen kokoinen, että pystyy helposti kilpailemaan kotimaiset pois markkinoilta.

Hornsmith

#21
Quote from: MW on 19.12.2015, 01:20:25
Quote from: Kangastus tulevaisuudesta on 19.12.2015, 01:05:55
Oho, hallituksella olikin jokerikortti takataskussaan.
***
Kuorma-autokuskit ja liikkeet saattavat joutua sijaiskärsijöiksi tässä asiassa, mutta en usko että se jatkuu ikuisesti. AKT nyt vain on pakko panna polvilleen jotta taloudesta voidaan sopia, valtiovalta kuuluu eduskunnalle eikä demarien politrukeille.

AKT on jo polvillaan, eikös ne touhua lakia, että ammattikuski joutuu maksamaan oikeudestaan elämään ruhtinaan lunnaat säännöllisin väliajoin, sanotaan sitä vaikka ammattinönnönnöö. Sori, unohdin jo miksi ne kiristystä sanovat.

Ammattikuskeille vaan kovemmat lunnaat ja enemmän ammattinönnönnöötä. Saavat istua liikenteessä muiden yläpuolella, liikennettä hidastaen ja toisilleen morjestellen. Mokomakin peltitorniylimystö!

e: No jo tuli palaute. Sarkasmitutkaa kiitos!
S.N.A.F.U
-------------------
And hey, lets be careful out there!

MW

Quote from: Hornsmith on 19.12.2015, 01:31:04
Quote from: MW on 19.12.2015, 01:20:25
Quote from: Kangastus tulevaisuudesta on 19.12.2015, 01:05:55
Oho, hallituksella olikin jokerikortti takataskussaan.
***
Kuorma-autokuskit ja liikkeet saattavat joutua sijaiskärsijöiksi tässä asiassa, mutta en usko että se jatkuu ikuisesti. AKT nyt vain on pakko panna polvilleen jotta taloudesta voidaan sopia, valtiovalta kuuluu eduskunnalle eikä demarien politrukeille.

AKT on jo polvillaan, eikös ne touhua lakia, että ammattikuski joutuu maksamaan oikeudestaan elämään ruhtinaan lunnaat säännöllisin väliajoin, sanotaan sitä vaikka ammattinönnönnöö. Sori, unohdin jo miksi ne kiristystä sanovat.

Ammattikuskeille vaan kovemmat lunnaat ja enemmän ammattinönnönnöötä. Saavat istua liikenteessä muiden yläpuolella, liikennettä hidastaen ja toisilleen morjestellen. Mokomakin peltitorniylimystö!

Missä AKT:n kommentti? Nönnönnöö jyrä on tosiasia. Oliko se haave niin, että aivan ensimmäiseksi maksatte vitusti virallisesta läpyskästä, probuskasta, joka kertoo sen että osaatte sen minkä osaatte. Ja sen jälkeen viiden vuoden välein maksatte taas, tai...

Leiffin Ameriikassa tälle on nimikin: suojelukiristys.

Kari Kinnunen

Juu, viiden vuoden välein uusittava tiettyjä koulutuksia. Sellaisia joissa märkäkorva insinörtti joka ei erota kuorma-autoa kottikärrystä kertoo miten työt tehdään.

Puhdasta rahastusta konsulteille ja koulutusta tarjoaville firmoillehan tuo on.


MW

Quote from: Kari Kinnunen on 19.12.2015, 01:45:12
Juu, viiden vuoden välein uusittava tiettyjä koulutuksia. Sellaisia joissa märkäkorva insinörtti joka ei erota kuorma-autoa kottikärrystä kertoo miten työt tehdään.

Puhdasta rahastusta konsulteille ja koulutusta tarjoaville firmoillehan tuo on.

Suojelukiristystä. Valtiosta on tullut mafia.

MW

...ja AKT:llä muka on muskelia? Näkis vaan, ja kuulis kolinan. Ehkä tämä oli syy Rädyn peippaamiseen?

Kari Kinnunen

#26
AKT:tä kommentoitava sen verran, ettei se ole vuosiin ollut oikein kuskien liitto. Enämpi sen muskeleita on käytetty ahtaajien etujen ajamiseen.

Yrittäjän kannalta SKAL on vastaavasti kokolailla hampaaton. Kummankaan jäsen en ole.

Ja kuten totesin, niin tämä lakimuutos vain laillistaa alan nykyisen käytännön.

DuPont

Quote from: Kyklooppi on 18.12.2015, 23:43:58
Hulluus senkun yltyy, siellä on sipilä ja kaverit maata ja kansaa tuhoamassa kiilto silmissä.
Timppa koittaa pysyä kelkassa ja taputtaa jos jaksaa.

Tuohan on siis sinänsä vain vapaata taloutta. Eri asia, haluammeko noin vapaata taloutta Suomeen.

sivullinen.

AKT uhkaa pysäyttää koko Suomen heti, jos ammattiyhdistysliikkeen erikoisoikeuksiin ja erikoisasemaan kosketaan.

AKT ei tee mitään, jos suomalaiset ammattiautonkuljettajat aiotaan korvata puolalaisilla.

-- -- --

AKT ei ole kuljettajien liitto; AKT on sosiaalidemokraattisen puolueen epädemokraattinen uhkailuväline. Näin totesin jo entisen demariministeri Matti Ahteen vaimon Hilkka Ahteen "työkiusaamisesta" aikaansaaman poliittisen ajojahdin aikaan. Silloinen AKT:n puheenjohtaja Timo Räty yritti ajaa ammattikuljettajien etua. Hänet pelattiin pois Hilkka Ahteen ja sosialistien demlan avulla, ja sen jälkeen AKT on jälleen pelkkä poliitiseen vaikuttamiseen keskittynyt järjestö.

Ahtaajien liitto AKT tietyssä mielessä on. Mutta vain tietyssä mielessä. AKT:n ahtaajat ovat sosiaalidemokraattisen puolueen tarkasti valitsemia ja puolueelle uskollisia poliittisia toimihenkilöitä, ja sellaisena tietenkin AKT:n erityissuojelun kohteena. Syy ja seuraus ovat siten päinvastaiset. Käytännössä sitä on vaikea havaita. Sen voisi havaita vasta, jos ahtaajat luopuisivat puolueuskollisuudestaan. Silloin AKT ei enää heitä nostaisi jalustalle, vaan irtisanoisi heidät, ja palkkaisi strategisesti tärkeään paikkaan uusia puolueuskollisia henkilöitä. Sitä ei kuitenkaan tule käymään. Sitä-vastoin ahtaajille on käymässä samoin kuin kävi paperiliiton poliittisesti valitsemille virkaduunareille: Tehtaat siirrettiin vähemmän poliittisesti ohjattuihin maihin. Sosialismi syö lapsensa.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

Foundation

Quote from: siviilitarkkailija on 19.12.2015, 01:10:12
Tiedä vaikka Suomessa alkaisi kohta lentoaseman sekä satamien täyssulku. Voi äityä jopa yleislakoksi. Kreikan tiellä ollaan.

Rajoja eivät uskalla kuitenkaan sulkea.  ;D
"Erityisesti on mainittava kokoomuksen Wille Rydman, jolla on järkeviä näkemyksiä ja joka onnistui toisella yrittämällä." - Jussi Halla-aho 2015

"Koska puheenaihe on jatkuvasti sama, huomaan pitäväni jatkuvasti suunnilleen samaa puheenvuoroa, mutta toistoahan ei koskaan ole liikaa." - Jussi Halla-aho 2015