News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2014-08-08 : KL Sakot uhkaavat tuhansia ammattikuljettajia

Started by Maailmanmies, 09.08.2014, 12:11:29

Previous topic - Next topic

Peltipaita

Olisi kiva tietää, mihin tarpeeseen tällainen pykälä on vastaus? Siis jos aiot tienata kuljettamalla -hanki erilliskoulutus, jos ajelet muuten vaan tai omiin tarpeisiin, et tarvitse erilliskoulutustusta. Kyse ei voi olla liikenneturvallisuudesta. Muutenhan tuo olisi jo ajokorttivaatimuksissa. Ei ymmärrä.
"Kumiluodit ovat hyväksyttävyyden rajoilla"  sanoi Matti Vanhanen, kun Kataloniassa haluttiin saada mielipide selville äänestämällä.

Luotsi

Quote from: Punaniska on 10.08.2014, 09:14:21
Quote from: Maailmanmies on 09.08.2014, 12:11:29
http://www.kauppalehti.fi/omayritys/sakot%20uhkaavat%20tuhansia%20ammattikuljettajia/201408693430
ä.

Johtaja Sakari Kaikkonen Suomen Ammattiliikenneakatemia Oy:sta sanoo puolestaan, että ajaminen voi loppua poliisiratsiaan, ellei koulutusta ole suoritettu.

– Ajoneuvon luovuttanut yrittäjä ja kuljettaja saavat sakot. Ja aina puhutaan päiväsakoista, arvioi Kaikkonen, joka on valmistellut lakimuutosta aiemmalla työurallaan Trafin virkamiehenä

Uskomatonta mielivaltaa. Miten tämä voi olla mahdollista. Kuka tämän sallii. Miksi kukaan ei vastusta.

Boldatut kohdat kertovat, kuinka hemmetin perseellään tämä maa on. Ja kuinka ollakaan, liikenneministereistä ei ole ollut apua. Miten olisikaan, eihän siinäkään hommassa vaadita osaamista.

Suomi on maailman vähiten korruptoitunut maa!
*** Kommunismi toimii mainiosti - muurahaisilla ***

Faidros.

Quote from: Alkuasukas on 10.08.2014, 12:54:07
Tuon pätevyyden saaminen vaatii päivän koulutuksen per vuosi. Ammattiliitot lobbasivat kolmen päivän koulutuspakon. En näe ongelmaa.

Ja yrittäjänä kun lähden 3pv. koulutettavaksi se maksaa minun tapauksessani n.1500€ + koulutuksen hinta(mikä lienee?) Pienyrittäjänä näen tällaisen ylimääräisen rangaistuksen kohtuuttomana.

Alkuasukas ei ilmeisesti ole yrittäjä, tai ei yrittäjänä tarvitse kuorma-autoa.

PS: Tässä on muuten vielä eräs pointti jäänyt huomioimatta. Poliisi pysäyttää ratsiassa yrittäjän kuorma-auton lastissa. Jos kyydissä on muuta kuin omaa tavaraa, käry kävi. Ei auta selittää, että tämä kuljetus on vain "kaupanpäälisiä", viimeistään verottaja ei usko/salli/hyväksy selitystä.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

normi

alkuasukas ei ymmärrä, että lisäkulu on lisäkulu ja lisävaiva on lisävaiva ja lisäbyrokratia ja lisäkoulutus vie aikaa ja voimavaroja ja rahaa. JOS kaveri on koulutuksessa yhden päivän, niin kaverin työpanoksen paikkamiseen menee toisen työkaverin työpanos ELI suoria kustannuksia tulee koulutuksen hinta + koulutettavan palkka + paikkajan palkka (sivukuluineen) + lisäbyrokratian pyörityksen hinta + työnantajan koulutksen järjestämiseen menneen ajan hinta + mahdolliset viivästykset ja lisäjärjestelyt ja niiden kustannukset työntekijän poissaolon ajaksi.

Nämä siirtyvät hintoihin tietysti tai sitten tuotanto menee ulkomaille (jos ouhutaan muustakin kuin tieliikenteestä) Jos firma vie/tuottaa tavaraa ulkomaille, niin kiplailukyky heikkenee, kun tuotteeseen pitää laittaa lisää hintaa.
Impossible situations can become possible miracles

Eino P. Keravalta

Ketjussa, jossa käsiteltiin EU:n päätöstä kieltää rotanmyrkyn myynti yksityiselle, kirjoitin seuraavaa, joka muutettavat muuttaen sopii tähänkin tapaukseen koskien yhä järjettömämmäksi paisuvaa kontrollia:

QuoteTässä ei ole kyse rotanmyrkystä, vaan yksinkertaisesti psykologisesta totuttamisesta yläpuolelta tulevaan kontrolliin jopa yksinkertaisissa ja arkipäiväisissä asioissa.

EU on kansojen vankila, jota vähittäin rakennetaan totalitariaksi. Eurooppalaiset eivät tietenkään nielisi sellaista, ja sen vuoksi projekti kestää useita sukupolvia - se alkoi jo viime vuosisadan ensimmäisellä puoliskolla. Lopullinen tavoite on orwelliaaninen poliisi- ja kontrollivaltio, jossa ihmiset ovat mikrosirutetut, liikkuminen luvanvaraista, demokratia lakkautettu ja lapset valtion kasvatettavina ilman tietoa omista vanhemmistaan.

Projekti toteutetaan hitaasti ja asteittain. Jokainen sukupolvi syntyy maailmaan, jossa on merkittävästi enemmän kontrollia kuin aiemman sukupolven syntyessä. Uusi polvi ottaa kontrollin aina annettuna ja itsestäänselvyytenä eikä siksi sitä juuri huomaa vastustaa. Psykologialla on tässä tärkeä osa: ihmiset totutetaan vähittäin mentaliteettiin, jonka mukaan kaikki on kielletty, mikä erityisesti ei ole sallittu tai käsketty. Heidät ehdollistetaan ajattelemaan, että kaikkia toimia valvotaan ylhäältäpäin kontrolloidusti, että yksilön liikkumatila on erittäin vähäinen ja että kaikelle toiminnalle on tarkasti määritellyt tekijät, kriteerit ja luvat.

Tämä luvanvaraisuuden syöpä etenee jatkuvasti ja sen tarkoituksena on paitsi tehdä ihmisistä avuttomia ja kriminaaleja, milloin eivät ole avuttomia, myös luoda pohja hierarkkiselle käskyvallalle ja totalitarismille. Me emme saisi hyväksyä tällaisia järjettömyyksiä, sillä vaikka tämä rotanmyrkkykysymys sinänsä on vähäinen, se on osa vähittäin etenevää fasistista ohjelmaa, jonka tavoitteena on ehdoton, globaali kontrolli ja vapaan ihmisyksilön, demokratian ja valinnan lakkauttaminen.

Sama mekanismi toimii tässäkin: vähittäin kaikesta tehdään luvanvaraista. Tämä on osa orwelliaanisen poliisivaltion keskeistä toimintamallia ja tähän hivutetaan vähitellen. Poliitikkojen olisi nyt jo korkea aika herätä vastustamaan tätä mielipuolista ja tarpeetonta ylikontrollia, holhousta ja kyttäystä.

Jos tuontimustalaisia valvottaisiin edes kymmenellä prosentilla siitä innosta, millä vaikkapa suomalaista pienyrittäjää valvotaan, täällä ei olisi yhtään tuontimustalaista.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Alkuasukas

Quote from: Faidros. on 10.08.2014, 15:21:53
Ja yrittäjänä kun lähden 3pv. koulutettavaksi se maksaa minun tapauksessani n.1500€ + koulutuksen hinta(mikä lienee?) Pienyrittäjänä näen tällaisen ylimääräisen rangaistuksen kohtuuttomana.

Alkuasukas ei ilmeisesti ole yrittäjä, tai ei yrittäjänä tarvitse kuorma-autoa.
Alkuasukas on yrittäjä jo 90-luvulta, joka taistelee samankaltaisten kukkasten kanssa kuin tämä. 7 tunnin koulutus per vuosi ei kaada yhden yhtä firmaa. Paskempi päätös oli esimerkiksi vuosilomalla sairastamisen maksattaminen yrityksillä.

Jos kulu tulee kaikille, niin kulut viedään yhtälaisesti hintoihin.
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

Maailmanmies

Quote from: M on 10.08.2014, 13:16:20
Quote from: Maailmanmies on 10.08.2014, 13:08:04

Jos meillä olisi ollut nykyisenlainen turvallisuus- ja ympäristölainsäädäntö hurjan rakentamisen vuosina 50-/60-luvuilla, niin olisimme vieläkin rutiköyhiä.

Olkiukko. Surullista.
Enpä nyt välitä olipa tai ei, mutta tosihan tuo on. Ei tuon toteamiseen tarvita muuta kuin matka työmaalle Kiinaan tai muualle nousevaan talouteen. Jos kaikki tehtäisiin tuolla kuten nyt meillä, niin kaiken hinta nousisi ja kaikki kävisi kannattamattomaksi.

Topi Junkkari

Quote from: Alkuasukas on 10.08.2014, 15:57:49
Jos kulu tulee kaikille, niin kulut viedään yhtälaisesti hintoihin.

Jos kulu tulee kaikille suomalaisille, niin rehelliset suomalaiset yritykset vievät kulut yhtäläisesti hintoihin ja jatkavat rehellistä suomalaista kilpailua entiseen tapaan hieman aiempaa korkeammilla hinnoilla.

Ongelmana on se, että kulu ja siitä aiheutuva hinnannousu ei koske

  • epärehellisiä suomalaisia
  • ainuttakaan ulkomaalaista, ainakaan EU:n ulkopuolista.
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

Alkuasukas

Quote from: Topi Junkkari on 10.08.2014, 16:26:01

  • epärehellisiä suomalaisia
  • ainuttakaan ulkomaalaista, ainakaan EU:n ulkopuolista.
Epärehellistä yrittäjää vastaan on jo nyt vaikea kilpailla. 7 tunnin koulutus ei tilannetta huononna. Ulkomaalaisille kuskeille/autoille voisi lyödä vaikka minkälaiset tiemaksut jos hallituksella olisi edes pallien alkeet.
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

Markkanen

Ellei Teillä itsellänne, herra, olisi ahneutta, ette saisi kansaa varastamaan vaikka varastamisen palkitsisitte.
- Kungfutse

Peltipaita

Quote from: Alkuasukas on 10.08.2014, 16:32:45
Quote from: Topi Junkkari on 10.08.2014, 16:26:01

  • epärehellisiä suomalaisia
  • ainuttakaan ulkomaalaista, ainakaan EU:n ulkopuolista.
Epärehellistä yrittäjää vastaan on jo nyt vaikea kilpailla. 7 tunnin koulutus ei tilannetta huononna. Ulkomaalaisille kuskeille/autoille voisi lyödä vaikka minkälaiset tiemaksut jos hallituksella olisi edes pallien alkeet.
Kun puhut 7 tunnin koulutuksesta per vuosi  niin ei kai noita koulutuksia voi noin järjestää, vai voiko?
"Kumiluodit ovat hyväksyttävyyden rajoilla"  sanoi Matti Vanhanen, kun Kataloniassa haluttiin saada mielipide selville äänestämällä.

Alkuasukas

Trafi kertoo:

QuoteJatkokoulutus voidaan antaa jaksoissa. Jatkokoulutuksessa opetuksen kokonaismäärä on 35 tuntia. Opetus on annettava vähintään 7 tunnin jaksoissa.
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

TheVanishedTerrorist


Onnikka

Quote from: Markkanen on 10.08.2014, 16:40:13
http://koulutusmaailma.fi/ammattipatevyys-helpdesk/kuka-tarvitsee-ammattipatevyyden


Siinä se rahareikä sitten on. Hurraaaa!!!!
Heh:
http://koulutusmaailma.fi/koulutuskortti
Quote
Koulutuskortti

Ostamalla koulutuskortin saat viisi koulutusta alle neljän koulutuksen hinnalla.

Koulutuskortti käy lähes kaikkiin Koulutusmaailma™ järjestämiin koulutuspäiviin. Kortti sisältää 5 vapaavalintaista koulutuspäivää Koulutusmaailma™ avoimissa koulutuksissa.
Normaali koulutuskortti:
Kortin hinta on 495€ + alv. 24%. Kortin hinta sisältää korttimaksut ja koulutusmateriaalit. Kortti on voimassa yhden vuoden ostopäivästä.
Sehän näissä hauskaa on kun pitäisi olla sen seitsemän eri korttia jo yhteen ainoaankin työpaikkaan. Lisäksi kun työtön yleensä etsii töitä eikä juuri sitä kivaa ja hauskaa mitä ei oikeasti ole tarjollakaan, niitä kait pitäisi olla useampi kymmen tätänykyä siinä missä ennen ei tarvinnut yhtä ainoata.
Quote from: Mangustin on 10.08.2014, 13:07:34
Määräaikaisten muovilätkien vaatiminen on muuten erinomainen positiivisen syrjinnän väline. Sellainen tyypillinen syrjäytymisuhan alla oleva pari-kolmekymppinen suomalaismies, joka yrittää rämpiä elämässä eteenpäin huomaa pian että seinä nousee eteen kun työllistymiseen vaaditaan näitä kortteja. Ne voi tietysti saada ilmaiseksi tai pienellä omavastuulla ely-keskuksen koulutuksessa, tai vaihtoehtoisesti hakea jotain koulutustukea tai harkinnanvaraista soskusta niiden maksamiseen. Avainsana tässä on virkamiehennaisen harkintavalta. Joillekin kursseille ei pääse ellei ole haavoittuvaa erityisryhmää. Kädestä suuhun elävälle työttömälle koulutuksien maksaminen omasta taskusta on mahdotonta.
Vielä muutama vuosi sitten oli vain korkeakoulutettujen alat joihin vaadittiin juuri sitä oikeata koulutusta - tai osa niistä oli sellaisia. Osassa ottivat töihin ilmankin jos osasi.
Nyt sitten ovat kehittäneet järjestelmän jolla voi pitää väen kätevästi poissa töistä kokonaan kun tarvittavaa määrää kortteja ja passeja ei ole.

Ernst

Quote from: Maailmanmies on 10.08.2014, 13:14:07
Autolla ajaminen on samaa kuin ennenkin, vertauksesi on huono.

Ei ole. Nimittäin samaa eikä vertaus onnu.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

J.M

Quote from: Markkanen on 10.08.2014, 14:58:31
Onhan aikanaan ajokorttiakin yritetty saada 5 vuotiseksi kerrallaan.

Ajokorttiluokat Cstä DEhen ovat 5-vuotisia. Sain viimeisimmän ajokorttini 28.5.2014, voimassa 28.5.2019 saakka.

Quote from: Peltipaita on 10.08.2014, 16:42:05
Kun puhut 7 tunnin koulutuksesta per vuosi  niin ei kai noita koulutuksia voi noin järjestää, vai voiko?

Kyllä voi. Voi käydä vaikka kaikki 5 päivää peräjälkeen, jos niitä vain järjestetään siten. Tai voi käydä vaikka päivän vuodessa.
"Rajavalvonnan tilapäinen palauttaminen EU:n sisärajoille ei ole mahdollista kansanterveyden vaarantumisen perusteella". Maria Ohisalo

acc

2017 Personality 13: Existentialism via Solzhenitsyn and the Gulag
(Huomaa: käsittämätön feministin raivokohtaus, kohta 42:00 eteenpäin)
https://www.youtube.com/watch?v=w84uRYq0Uc8

TheVanishedTerrorist

#77
Quote from: acc on 11.08.2014, 08:32:11
Quote from: SerialSuicideBomber on 10.08.2014, 16:50:13
Quote from: Markkanen on 10.08.2014, 16:40:13
http://koulutusmaailma.fi/ammattipatevyys-helpdesk/kuka-tarvitsee-ammattipatevyyden


Siinä se rahareikä sitten on. Hurraaaa!!!!
Halpaa kuin mikä. Hygieniaosaamiskortti (mikä lie..) vain €1233.8

Hygieniaosaamiskortin hinta on sivulla http://koulutusmaailma.fi/hygieniaosaamiskortti
120 euroa plus ALV.
Käytin laskuria. Ehkä sitten munasin siinä ja tarkennus että munasinkin... Oikeassa olet.

Maailmanmies

Quote from: Hohtava Mamma on 10.08.2014, 23:37:17


No, Wikipedia tietää kertoa seuraavaa:
Quote from: WikipediaKaikkiaan tutkintalautakunta löysi onnettomuudelle 32 syytä. Tutkintalautakunnan mukaan onnettomuuden välittömänä syynä oli ajoneuvoyhdistelmän kuljettajan osalta ajoneuvon ajohallinnan menetys ja merkittävimpinä taustatekijöinä epäedullisen ajolinjan valinta, ajoneuvon suuri tilannenopeus ja kuljettajan mahdollisesti alentunut vireystila. Linja-auton kuljettajan osalta välittömäksi syyksi todettiin havaintovirhe, jonka seurauksena väistö myöhästyi.

Aika yleinen käsitys on myös se, että alamäessä heittelehtimään lähtevä perävaunu oikaistaan kaasuttamalla. Jos painetaan jatkuvasti rajoitinta vasten niin tuota oikaisuvaraa ei ole. Konginkankaalla rekan nopeus oli 90 km/h, ennen kuin se aloitti jarrutuksen. Sitä on tietysti mahdotonta sanoa olisiko onnettomuus siltikään ollut ehkäistävissä vaikka nopeutta olisi ollut vain 80 km/h.

Tuotakaan turmaa tuskin olisi voitu ennaltaehkäistä ylimääräisellä koulutuksella, sertifikaateilla tai muoviläpysköillä. Ihmiset tekevät virheitä.
Ainahan se ns. ylinopeus on laitettava ainakin osasyyksi. Sikälihän tuo on totta, että jos nopeus olisi nolla ei onnettomuutta sattuisi. Mutta joo, syitä löytyy, onnettomuudet eivät nyt vain aina ole estettävissä.

Alkuasukas

Ylinopeus laitetaan syyksi myös silloin kun kuski on 4 promillen kännissä.
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

Topi Junkkari

Quote from: acc on 11.08.2014, 08:32:11
Hygieniaosaamiskortin hinta on sivulla http://koulutusmaailma.fi/hygieniaosaamiskortti
120 euroa plus ALV.

Oikeasti se maksaa nelisenkymppiä (ks. http://www.hygieniapassi.fi/fi/hinnat). Hygieniapassitesti on niin simppeli kyllä/ei-väittämien lista, että siitä selviytyy ilman mitään koulutusta, kunhan on peruskoulun käynyt ja osaa käyttää tervettä järkeä. Tuo 120 + alv sisältää varmaankin jonkin muutaman tunnin "koulutuksen".
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

sivullinen.

Ammattikuljettajille pitäisi saada pakollinen vireystilannostatuskurssi. Se olisi estänyt Konninkankan turman.

Jos kurssin nimi on Onnettumuuksien ehkäisykurssi, ei se toimi minään takeena sille, että kurssilla opittaisiin ehkäisemään onnettomuuksia tai että kurssi edes opettaisi ehkäisemään sellaisia. Hygieniakortti ei takaa hygieniaa, tulityökortti ei tee ihmisestä yhtään huolellisempaa tulentekovälineiden kanssa, eikä yleisesti ottaen valvonta ja tarkkailu auta ihmistä ylittämään itseään parempiin suorituksiin; kokemuksen ja tutkimuksien mukaan se toimii suorastaan päinvastoin. Mitä enemmän valvontaa, sitä helpompi on luistaa järjenkäytöstä ja pistää syyt valvojan niskoille. Jos valvonta, luvat ja leimat olisivat tie onneen, olisi Neuvostoliitto yhä paratiisi ja onnela. Nyt se onnela on Eurostoliitto -- ja sama kohtalo on tulossa sen osaksi.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

Alapo

Olenpa itse tuommoinen ammattipätevöitynyt kuljettaja, linja-autoajokortin sain sen jälkeen kun tuo ammattipätevyysrevohka tuli voimaan ja olen käynyt nyt nuo koulutuspäivät läpi. Oma mielipide on että kyllä ilman noitakin pärjäisi tai että väli olisi kymmenen vuotta ja kaksi koulutuspäivää ja käytäisiin sitten läpi mitä uusia sääntöjä ja säädöksiä on tullut ammattiliikenteeseen, kun niistä ei ihan joka firmassa tiedotella.
Ihmettelen kyllä että mitähän nuo puulaakin moniväriset kuljettajat ovat saaneet noista koulutuspäivistä irti, muuta kuin ilmaisen lounaan. Erään koulutuspäivän alkuun oli toive, että saiskohan näitä muillakin kielillä kuin suomeksi, kun se on vähän hankalaa, kuitenkin nämäkin moniväriset herrat on täällä veronmaksajien piikkiin opetettu ajamaan bussia. Joten mitä se kurssilla istuminen hyödyttää, jos ei ymmärrä mitä puhutaan?

Olenpa tuossa työelämän varrella käynyt myös tulityökortin ja työturvallisuuskortin/kurssin, tulityökortti on enempi kait vakuutusyhtiöitten vaatima, että jos mokailet tulityön kanssa eikä ole tarpeeksi sammutuskalustoa niin ei tarttee maksaa. Onhan nuo sammutusharjoitukset ihan ok, kun ei yleensä tarttee sammutella mitään. Mutta tuo työturvallisuus, ihan oikeasti, kun moni asia oli sellainen että jos ei maalaisjärjellä osaa ajatella, ei sitä kurssillakaan opi.

Faidros.

Quote from: Alkuasukas on 10.08.2014, 15:57:49
Quote from: Faidros. on 10.08.2014, 15:21:53
Ja yrittäjänä kun lähden 3pv. koulutettavaksi se maksaa minun tapauksessani n.1500€ + koulutuksen hinta(mikä lienee?) Pienyrittäjänä näen tällaisen ylimääräisen rangaistuksen kohtuuttomana.

Alkuasukas ei ilmeisesti ole yrittäjä, tai ei yrittäjänä tarvitse kuorma-autoa.
Alkuasukas on yrittäjä jo 90-luvulta, joka taistelee samankaltaisten kukkasten kanssa kuin tämä. 7 tunnin koulutus per vuosi ei kaada yhden yhtä firmaa. Paskempi päätös oli esimerkiksi vuosilomalla sairastamisen maksattaminen yrityksillä.

Jos kulu tulee kaikille, niin kulut viedään yhtälaisesti hintoihin.

Faidros on yrittäjä jo 80-luvulta, kohta jo 30v.
Aina on toinen toistaan paskempia päätöksiä, mutta ei kai se estä moittimasta myös toiseksi paskinta?

On se vähän eri juttu olla esim. kuljetusyrittäjänä kuin viedä ja noutaa silloin tällöin kuorma-autolla tavaraa. Käytännössä rikot lakia, tai myyt kuorma-autosi ja ostat kuljetuspalvelusi.
Kuorma-autoni on juuri sen hintainen kuin vuosittainen koulutukseen kohdaltani hukkuva raha!
Viimeinen ajoneuvolaji missä ei ollut ajoneuvoveroa ostettaessa. Taitaa olla juuri sen lain tukkimisesta kyse, eli taas täytyy vaihtaa takaisin verolliseen pakettiautoon. Kiitos! :facepalm:
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Nuivanlinna

Quotehttp://www.ava-instituutti.fi/koulutukset-ja-valmennukset/asiakaspalvelu/ikarajapassi
Ikärajapassi - vastuullisen myynnin varmistaja

Varmista ikärajavalvottavien tuotteiden vastuullinen myynti!

Kassahenkilöstön tulee valvoa ikärajavalvottavien tuotteiden (alkoholijuomat, tupakka, nikotiinivalmisteet, aikuisviihde, rahapelaaminen sekä tietokone- ja konsolipelit) myyntiä. Ikärajapassin suorittamalla saat päivitettyä myyntihenkilöstösi viimeisimmän osaamisen ikärajavalvottavien tuotteiden myynnin valvonnassa. Osaamisen myötä varmistetaan lakiin perustuva myynnin omavalvonta.

Kenelle?

Ikärajavalvottavia tuotteita myyvät kassatyöntekijät sekä heidän suorat esimiehensä.

Sisältö

Työntekijä valmistautuu ikärajapassikokeeseen itseopiskeluna verkko-oppimateriaalin tai verkosta tulostettavan kassahenkilön ikärajaoppaan avulla. Osaamista voi testata verkossa harjoituksilla, jotka simuloivat haastavia myyntitilanteita. Verkko-oppimateriaali tarjoaa mahdollisuuden myös testisuorituksen harjoitteluun.

Kesto

Itseopiskeluna verkossa n. 20 tuntia + valvottu testi 1 tunti.

Että tällainenkin!
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

Ari-Lee

Quote from: Nuivanlinna on 11.08.2014, 12:19:52
Quotehttp://www.ava-instituutti.fi/koulutukset-ja-valmennukset/asiakaspalvelu/ikarajapassi
Ikärajapassi - vastuullisen myynnin varmistaja

Varmista ikärajavalvottavien tuotteiden vastuullinen myynti!

Kassahenkilöstön tulee valvoa ikärajavalvottavien tuotteiden (alkoholijuomat, tupakka, nikotiinivalmisteet, aikuisviihde, rahapelaaminen sekä tietokone- ja konsolipelit) myyntiä. Ikärajapassin suorittamalla saat päivitettyä myyntihenkilöstösi viimeisimmän osaamisen ikärajavalvottavien tuotteiden myynnin valvonnassa. Osaamisen myötä varmistetaan lakiin perustuva myynnin omavalvonta.

[...]

Ilman muuta tämä tulee saattaa pakolliseksi kaikille kassoilla työskenteleville. 5 vuoden oikeus toimia kassamyyjänä.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

ikuturso

Huomatkaa, että ammattipätevyysvaatimus ei koske pakettiautoa.

Iso pakettiauto voidaan katsastaa kuorma-autoksi. Leikitään, että seuraavassa kuvassa on pakettiauto ja kuorma-auto:
(http://hommaforum.org/index.php?action=dlattach;topic=95125.0;attach=35318;image)
Pakettiauton rekisteriotteeseen merkitty kokonaispaino on alle 3500 kg.
Kuorma-auton rekisteriotteeseen merkitty kokonaispaino on 3500 kg tai yli.

No mitäs eroa näillä on noin teknisesti? Ei mitään. Täysin samat vehkeet.
Pakettiautoksi rekisteröidyllä saapi ajaa rahtia ja tehdä kauppaa ihan B-ajokortilla niin paljon kuin lystää.
Kuorma-autoksi rekisteröidyllä tarvitaan C-ajokortti ja ammattipätevyystutkinto, jotta saat kuskata saman laatikon asiakkaalle jonka kollegasi vei juuri laillisesti toisella samanlaisella autolla B-kortilla ja vielä nopeammin. Nimittäin kuorma-auto pitää varustaa ajopiirturilla ja 90 km/h nopeudenrajoittimella (ja sitä koskee 80 km/h ajoneuvokohtainen nopeusrajoitus), kun taas pakettiautolla voi ajaa sataa, jos siinä on lukkiintumattomat jarrut, turvatyyny kuskille ja tyyppihyväksynnässä sekä rekisteriotteessa on maininta asiasta.

Miksi sitten rekisteröidä pakettiauto kuorma-autoksi?
Kuorma-auton käyttövoimavero on alhaisempi, eikä sillä ole vuosittaista ajoneuvoveroa. Lisäksi kuorma-autoon saa laittaa kiinteät istuimet 9 hengelle. Istuimet, jotka tuossa pakettiautossa ovat laittomat, koska sillä on verohelpotuksia, koska se on suunniteltu rahdin kuljettamista varten (eikö kuorma-auto ole?). Tai sitten se pitää rekisteröidä kaksikäyttöautoksi, jolloin käyttövoimaveroa maksetaan kuten henkilöautosta. Tai sitten sinne laitetaan keittolevy ja pöytä ja vuode ja se rekisteröidään matkailuautoksi...

Mutta olennaista: Kaksi VW Crafteria: Arskalla paku ja Penalla kuorma-auto.
Arska vie tonnin sementtiä Jaskan työmaalle 100 km/h ja b-kortilla
Pena vie tonnin sementtiä Jaskan työmaalle 80km/h, c-kortilla, vaadittava ammattipätevyystutkinto suoritettuna ja täyttää ajopiirturin.


... Kirveellä töitä.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Ernst

Quote from: Peltipaita on 10.08.2014, 15:07:10
Olisi kiva tietää, mihin tarpeeseen tällainen pykälä on vastaus? Siis jos aiot tienata kuljettamalla -hanki erilliskoulutus, jos ajelet muuten vaan tai omiin tarpeisiin, et tarvitse erilliskoulutustusta. Kyse ei voi olla liikenneturvallisuudesta. Muutenhan tuo olisi jo ajokorttivaatimuksissa. Ei ymmärrä.

Mieti lisää. Vihje: onko ammattikuljettajan tiedettävä jotakin lasteista?
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Alapo

Quote from: M on 12.08.2014, 09:09:41
Quote from: Peltipaita on 10.08.2014, 15:07:10
Olisi kiva tietää, mihin tarpeeseen tällainen pykälä on vastaus? Siis jos aiot tienata kuljettamalla -hanki erilliskoulutus, jos ajelet muuten vaan tai omiin tarpeisiin, et tarvitse erilliskoulutustusta. Kyse ei voi olla liikenneturvallisuudesta. Muutenhan tuo olisi jo ajokorttivaatimuksissa. Ei ymmärrä.

Mieti lisää. Vihje: onko ammattikuljettajan tiedettävä jotakin lasteista?

On tiedettävä mitä kuljettaa, miten kuljettaa, miten sitoa, paljonko lasti painaa jne. Tosin... Ei muuten koske linja-autolla rahdin kuljettamista! Eipä ole voinut rahtia mitenkään sitoa kun ei ole millä sitoa tai mihin sitoa.

johnnyk

Uskoisin että kuorma-autoilijat ovat itse olleet lobbaamassa tällaista, näin saadaan markkinoilta ne jotka ovat valmiita laskemaan liksojaan. Sosialismiahan tama on, mutta sitä sossueurooppa on ajamassa.