News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2013-12-25 Saksa: Anarkistit iskivät joulumessuun Kölnin tuomiokirkossa

Started by akez, 26.12.2013, 13:24:25

Previous topic - Next topic

kummastelija

Feministit vastustavat naisten esineellistämistä ja seksismiä. Mitä tekee feministi asiansa ilmaisemiseen? Riisuu vaatteensa, tekee itsestään seksistisen esineen ja huutaa.  :o
"Syö paskaa ja kuole pois!!" - PEN sananvapauspalkinnolla palkittu Abdirahim Hussein suomalaisnaiselle. 5.11.2015
"Hussein teki riko­sil­moi­tuksen vihapuheesta" Hussein on jakanut sosiaalisessa mediassa useita esimerkkejä siitä, miten häntä on nimitelty ja uhkailtu eri viesteissä: 18.8.2015

foobar

Quote from: kummastelija on 29.12.2013, 10:14:15
Feministit vastustavat naisten esineellistämistä ja seksismiä. Mitä tekee feministi asiansa ilmaisemiseen? Riisuu vaatteensa, tekee itsestään seksistisen esineen ja huutaa.  :o

Onko tämä sellaista Punainen Armeijakunta -ajattelua? Että jos muutoin vastapuolen pahuutta (punaisella armeijakunnalla ei-sosialistisen järjestelmän sisäänrakennettu (piilevä) väkivaltaisuus, feministeillä miesten halu esineellistää ja luokitella naisia) saada esiin, se saadaan esiin provokaatiolla. Kun provokaatioon reagoidaan edes vähän, oma aate onkin sitten oikeutettu. Jos ei reagoida, pitää "todellisuuden" esiin tuovaa provokaatiota - suomeksi sanottuna riidanhaastamista - jatkaa.

Kuinkakohan moni nykyisen eurooppalaisen "modernin vasemmiston" ja "feminismin" passiivikannattajista mahtaa tajuta millainen väkivaltainen hullujenhuone esim. tuo Baader-Meinhof oli? Veikkaan, että monella näistä kannattajista tapahtumahorisontti ei ulotu edes viime vuosituhannen puolelle, eli historiasta kieltäydytään tietämättömyyden nimissä oppimasta mitään.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Marija

Quote from: Perttu Ahonen on 28.12.2013, 23:02:13
Quote from: Marija on 28.12.2013, 13:51:36
Maailmassa on monenlaisia uskomuksia, suuri osa niistä jopa tosia. Henkilö, jolla ei ole näihin ymmärrystä, on säälittävän sokea, että myös tyhmä. Hän kieltäisi myös muilta sen, mitä itse ei näe, eikä ymmärrä.

Tosiasiat ovat kuitenkin olemassa. Uskonto on järjestelmä, joka perustuu ihmisten omiin kokemuksiin, sekä näistä jo kauan sitten laadittuihin loogisiin päätelmiin, eli teologiaan.

Uskonnossa on kyse kokemusperäisestä asiasta.  Ateistille uskonnossa on kyse ulkokohtaisesta asiasta ja siksi ateistin on vaikeaa sisäistää uskonnollisia kokemuksia.  Toki ateisti voi ymmärtää uskonnollisia kokemuksia, mutta asian sisäinen kokeminen ja asian ulkoinen ymmärtäminen ovat eri asioita.

Yritänpä lyhyesti kuvata - ilman käännyttämisaikomusta, vaikka saahan ateisti kääntyäkin - kuinka uskovainen / uskonnollinen ihminen maailmansa kokee.

- Uskovaisen koko maailmankuva ja sisäinen elämä on muuttunut entisestä. Hän kuitenkin elää nk. maailman keskellä joka satuttaa hänen pyhyyden kaipuutaan. Henkilökohtaisessa rukouksessa, tai esim. kirkossa ihminen astuu maanpäällisyydestä taivaallisiin.

- Hän on Raamatun sanan ja julistuksen perusteella kokenut ja kokee itsensä nk. syntiseksi, eli likaiseksi ihmiseksi, hän näkee vikansa ja tuntee niistä huonoa omaatuntoa. Hän haluaisi olla täydellisen "hyvä". Hän etsii täydellisyyttä kristinuskosta, Raamatusta, Raamatun Jumalasta, Jeesuksesta Kristuksesta, kirkosta, muiden uskovaisten seurasta.

- Rukouksessa Jumala lähestyy häntä, sekä hän itse lähestyy Jumalaa. Hän voi rukoilla kotona yksin, esim. polvillaan sänkynsä vieressä, tai kirkossa istuen, tai seisten (ortodoksit). Rukouksessa, sekä jumalanpalveluksessa, että messussa hän kokee yliluonnollisen pyhyydenvoiman laskeutuvan ympärilleen, joka täyttää hänet myös sisältäpäin, se on kuin pilvi, joka tulee ulkoapäin ihmisen ympärille, sekä sisälle hänen henkiseen maailmaansa. Tämä pyhyys tuo rauhaa, rakkautta, hän voi jopa etäisesti nk. kuulla Jumalan puhuvan. Tässä pyhyyden voimassa uskovainen saattaa myös alkaa nk. puhua kielillä, eli keskustella Jumalan kanssa "salaisuuksia Hengessä". Kielillä voi rukoilla myös ajatuksissaan, joten kielillärukous ei edellytä minkäänlaista "meteliä". Tämä pyhyyden voima, eli Jumalan Pyhä Henki, jää asumaan uskovaiseen, Hän tulee osaksi uskovaisen koko olemusta.

Virsi 600: http://www.youtube.com/watch?v=onVxoxTe_JI

- Kirkossa käynti on siis erityinen pyhä kokemus, jossa ihminen kokee Taivaan laskeutuvan ympärilleen, koko kirkon messu / liturgia julistaa ja tuo Taivastan Valtakunnan läsnäolevaksi, se pyyhkii pois synnin ja pahuuden ja ihminen elää aivan toisessa maailmassa kuin mitä on ulkopuolinen maailma. Herran Pyhässä Ehtoollisessa (HPE), katolilaisittain Eucaristiassa ihminen siunatussa leivässä ja viinissä kokee Jeesuksen Kristuksen sovitustyön aivan aineen kautta. Hän tässä kohdin hän itse tulee osalliseksi Jeesuksen ristintyöstä, Hän kokee Jeesuksen, ei yksin Hengessä, vaan myös aineessa, leivässä ja viinissä, eli uskossa: Kristuksen pyhässä ruumiissa ja veressä. Uskon kautta hän on Jeesuksessa, Hänen mukanaan ristillä, jossa Hän sovittaa hänen syntinsä.

Tässä näin lyhyesti.

Miniluv

Henkilökohtaiset pyhyyskokemukset ja niiden olosuhteet eivät kuulu ketjun aihepiiriin.

"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Marija

Mä vastasin, sillä kyseinen ateisti ikäänkuin halusi tietää.

Mielestäni tuo kirjoitukseni oli lyhyt, sekä melko kattava kuvaus kristittyjen sisäisestä maailmasta, joka selittää miksi kaikenlaiset nakutanssit kirkossa koetaan erityisen hyökkääviksi. Ne on strippiklubit jonne nakutanssit kuuluu, kirkoissa on ihan toinen meno päällä. Kerroin, minkälainen.

Kuvaukseni oli käsittääkseni jokseenkin yleiskristillinen, tietenkään kaikki yksilöt eivät koe asiaa täysin samoin, mutta pääpiirteittäin tuolla tavoin.